Fan Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Αρχικό μήνυμα απο ΕΣΥΠΗ επʼ αόριστο φοίτηση έχει πολλές αρνητικές επιπτώσεις: απαξίωση γνώσεων' date=' χαλαρότητα σπουδών, μη ορθολογική ιεράρχηση μαθημάτων, αποδυνάμωση της έννοιας και της συνοχής της πανεπιστημιακής κοινότητας, διατάραξη της διαπροσωπικής σχέσης διδασκόντων και διδασκομένων, χωροταξικά προβλήματα.[/quote'] Μακρύ άπλυτο μαλλί - Αμπελοφιλοσοφίες - Ταβλούμπα - Φραπεδούμπα - Ο μπαμπάς να τα στάζει και κατά τα άλλα κανένα πρόβλημα στην κοινωνία ο 30αρης (και βάλε) αιωνιος φοιτητής. Το ξέρω χρησιμοποιώ σκληρές εκφράσεις αλλά έτσι είναι. Βέβαια ΜΑΚΑΡΙ να ήμουν και εγώ αραλίκι και φραπεδούμπα μέχρι τα 35 και μετά να βρώ δουλειά αλλά ας όψετε ο πατέρας που δεν μπορεί να δίνει συνέχεια λεφτά.
DarkKnight Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Sorry ρε παίδες το πρόβλημα είναι 1 ελάχιστο ποσοστό φοιτητών που έχουν ξεπεράσει τα ν+2 έτη φοίτησης ή το ότι σπουδάζουμε κάτω από μίζερες συνθήκες 1 200 ατόμα σε αμφιθέατρο χωρητικότητας 100 ατόμων 2 σημειώσεις καθηγητών σε κουρελόχαρτα 3 φοιτητικές εστίες που μόνο γουρούνια ζουν εκεί μέσα, κ βέβαια πολλές φορές περνάει βύσμα εκεί μέσα κ όχι άτομα που πράγματι το χρειάζονται ή να το θέσω αλλιώς στην Πάτρα υπάρχουν 890 δωμάτια για 25.000 φοιτητές 4 φαγητό στην λέσχη για φυλακισμένους κ μη μου πείτε στην εστία των Ιωαννίνων έχουν καλό, τώρα που θα αρχίσουνε να το πληρώνουν όλοι... 5 προπολομικές εργαστηριακές εγκαταστάσεις που πολλές φορές κινδυνεύει κ η ίδια σου η ζωή, ναι το γνωρίζω μερικά εργαστήρια είναι αρκετά εξελιγμένα προφανώς γιατί πέφτουν μερικά "ψίχουλα" εκεί 6 κυλικεία τα οποία σου ρουφούν το αίμα (Hail στο κυλικείο πατρών στην εστία που ακόμα κρατά φοιτητικό χαρακτήρα) 7 τα βιβλία που τα δίνουν 2 βδομάδες πριν την εξεταστική κιαυτά σε στέλνουν σε 20 διαφορετικά σημεία της Αθήνας να τα πάρεις από τα βιβλιοπωλεία με κουπουνια (Πάντειος) 8 τα περισσότερα masters δεν σε πληρώνουνε ,ούτε καν στις επιτηρήσεις, αλλά βέβαια πληρώνεις κ από πάνω 9 καθηγητές που δεν νοιάζονται ως επί των πλείστων, μόνο να ρουφάνε προγράμματα ξέρουνε και από την άλλη ξοδεύουνε 50δις το αεροπλάνο, κ εσείς μου λέτε ότι πρέπει να καταβάλουμε1000ε το χρόνο για να μας παρέχουνε αυτά που μας ανήκουνε 10 κ το πιο απλο μετακίνηση στα λεωφορεία η έσχατη σαρδελοποίηση όλοι φοιτητές σε 3 μέρη της Αθήνας για να πάνε στο μάθημα ή να διώχνεται οποιοσδήποτε περνάει τα v+2 χρόνια φοίτησης επειδή είχε το οποιοδήποτε πρόβλημα κ δη χρηματικό, επειδή δεν είχε σημειώσεις να περάσει το μάθημα, επειδή δεν του κ@υλ*&ε του καθηγητή να τον περάσει, επειδή άλλαξε τελευταία στιγμή το επιλογής μάθημα κ πρέπει να δώσει άλλο στην θέση του. Δεν φτάνει που οι γονείς μας ξεπαραδιάζονται για ενοίκια, φροντιστήρια πριν τις πανελλήνιες λεφτά κατά την διάρκεια των σπουδών, αυτό δλδ τι λέγεται δωρεάν παιδεία ε τι άλλο να πω στην τελική show mercy please α ναι ξέχασα δωρεάν πακέτα dsl στους φοιτητές ναι μία κατάκτηση των φοιτητών
blueviper Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 @apoikos Η επʼ αόριστο φοίτηση έχει πολλές αρνητικές επιπτώσεις: απαξίωση γνώσεων, χαλαρότητα σπουδών, μη ορθολογική ιεράρχηση μαθημάτων, αποδυνάμωση της έννοιας και της συνοχής της πανεπιστημιακής κοινότητας, διατάραξη της διαπροσωπικής σχέσης διδασκόντων και διδασκομένων, χωροταξικά προβλήματα. Εξ όλων όσων αναφέρονται ως προβλήματα, μπορώ να δεχτώ μονάχα το χωροταξικό κι αυτό εν μέρει, καθότι είναι τουλάχιστον υποκριτικό να αποδίδεις το πρόβλημα στην επ' αόριστο φοίτηση (μια και το "αιώνιος φοιτητής" δεν τους αρέσει ως ορολογία), τη στιγμή που η πλειονότητα των αιθουσών είναι απαράδεκτη ούτως ή άλλως από κάθε άποψη. Τα υπόλοιπα στη δική μου τουλάχιστον συνείδηση ακούγονται λίγο φαιδρά...σα να διαβάζω ευφυολόγημα της Δρούζα που το εμπνεύστηκε σε διάλειμμα της εκπομπής της. Απαξίωση γνώσεων; Ο τελευταίος που θα έπρεπε να ευθύνεται για την εν λόγω κατηγόρια είναι ο "τεμπέλαρος, απλυτομακρυμάλλης, αμπελοφιλόσοφος, φραπεδόβιος, παρασιτομπαμπάκας" φοιτητής (βλέπεις πως ήδη έχουμε καταλήξει και στο, άνευ αντιλογίας, προφίλ του...καταραμένες επιστημονικές μέθοδοι). Έχω ξεχάσει πόσες φορές είχα τύχει να ακούσω καθηγητές να επαίρονται που το μάθημά τους το περνάει ένα 10%...τιμή τους και καμάρι τους βλέπεις, μια κι έτσι αποδεικνύεται περίτρανα η δυσκολία της διδασκαλίας τους. Τα ίδια ισχύουν και για αρκετές σχολές γενικότερα που τα πλήθη των φοιτητών που τις "στελεχώνουν" λειτουργούν σαν παράσημο δείκτη απαιτήσεων...όσο μεγαλύτερη η ουρά, τόσο μεγαλύτερη κι η αξία που προσλαμβάνουν. Αυτό που δυσκολευόμαστε μάλλον να κατανοήσουμε είναι πως τον "αιώνιο" τον τιμωρεί το ίδιο το σύστημα του άτεγκτου ανταγωνισμού...αν έχεις κάνει 10 χρόνια να βγάλεις τη σχολή, έχει κανείς αμφιβολία πως αυτό δε θα μετρήσει τελικά στην συνείδηση του εκάστοτε εργοδότη; Εκτός κι αν μιλάμε για "μέσο", το οποίο ισχύει κι ανεξαρτήτως πτυχίου, δε βλέπω πως ακριβώς μπορεί να ωφεληθεί η συγκεκριμένη πάστα φοιτητή, που μάλιστα την έχουν ταυτίσει με την οκνηρία ορισμένοι ελαφρά την καρδία. Ο ίδιος ο φοιτητής την πληρώνει εν τέλει που, εκών άκων, γίνεται αποδέκτης των συνεπειών του εύρους σπουδών του. Το λυπηρό όμως είναι να βλέπεις να στάζουν φαρμάκι για μια ομάδα φοιτητών κάποιοι που θεωρούν εαυτούς λιγότερο προνομιούχους (λες και είναι προνόμιο να είσαι "αιώνιος") και χαίρονται μνησίκακα για οτιδήποτε μπορεί να πλήξει το "θεσμό". Κατάντια πολιτισμική...κατάντια επιχειρηματολογίας.
worldcitizen Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Ρε μαστόρια, όταν η σχολή μου έχει πόσα εργαστήρια που χωράνε τους μισούς από το έτος οπου πρέπει να καλύψει με αποτέλεσμα να χάνουν εξάμηνα αφού θα πρέπει να το πάρουν στα επόμενα και είναι αλυσίδα με άλλα, είναι πολύ δύσκολο να παραταθεί κατά 2 χρόνια το έτος σπουδών? Χώρια που σου λένε ότι εσύ φταίς γιατί δεν ξύπνησες πρωί να πας να γραφτείς.. Και με αντίσκηνο να πήγαινα το βράδυ τι νόημα θα είχε αν μπροστά μου ήταν άλλα 100 αντίσκηνα?
apoikos Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 @apoikos.... Πάμε άλλη μία: @blueviper: Το ΕΣΥΠ δεν αναφέρεται στους «αιώνιους φοιτητές»' date=' αναφέρεται στην «επ' αόριστο φοίτηση». Το να μπαίνεις στο Πανεπιστήμιο και να λες «ώρα για φραπέδες, δε βιαζόμαστε να τελειώσουμε». είναι το πρόβλημα. [/quote'] Το πρόβλημα δεν είναι οι 2 στους χίλιους που θα πάρουν πτυχίο σε 12 χρόνια, αυτοί όπως λες είναι ούτως ή άλλως χαμένοι και έχουν αυτοκαταστραφεί. Το θέμα του «αιώνιου φοιτητή» είναι απλά μια καραμέλα που πιπιλάνε τα ΜΜΕ, τα οποία ερμηνεύουν νόμους και διατάξεις όπως τα βολεύει. Το πραγματικό πρόβλημα είναι το να μπαίνεις σε μία σχολή και να ξέρεις ότι δεν υπάρχει αυστηρός χρονικός ορίζοντας στον οποίο πρέπει να τελειώσεις. Το να μπαίνεις σε μια σχολή και εκ των προτέρων να λες «χμ, είναι δύσκολη, ο μέσος όρος φοίτησης είναι πάνω από 8 χρόνια αντί για 4, οπότε πάμε για κανέναν καφέ να ξεκινήσουμε χαλαρά». Ύστερα έρχεται η μαζική υστερία, καλλιεργούμενη κυρίως από τις παρατάξεις, που συνοψίζεται σε: «μας πηδάνε, θέλουν να μας ξεζουμίσουν, είναι δικαίωμά μας να πίνουμε φραπέδες». Υπό αυτό το καθεστώς το να τελειώσεις στα 4 ή στα 5 χρόνια φαντάζει ουτοπικό και χαζό, ένα μεγάλο ποσοστό των φοιτητών ακούει τις μαλακίες των παρατάξεων περί εντατικοποίησης, ψηφίζει καταλήψεις (όχι επί της ουσίας, αλλά για το χαβαλέ) και μέχρι να συνειδητοποιήσει τι συμβαίνει έχει χάσει τα 1-2 πρώτα χρόνια μη κάνοντας τίποτα. Βρίσκεται κάποια στιγμή να χρωστά 25 και 30 μαθήματα και στο σωρό να προστίθενται ακόμα περισσότερα λόγω έλλειψης γνώσεων. Εκεί συνειδητοποιεί ότι πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσει και ζορίζεται 10 φορές περισσότερο να βγάλει τη σχολή απ' ότι αν είχε εξ αρχής εργαστεί συστηματικά και καταβάλει μια σχετική προσπάθεια να κρατήσει επαφή με τη σχολή του. Και όλα αυτά τα έχω πρόσφατα: τελείωσα πέρσι, στα 5 χρόνια τη σχολή Μηχ/γων Μηχ/κων του ΕΜΠ, μια κατά γενική ομολογία δύσκολη σχολή. Ε λοιπόν, δεν είδα ούτε έναν από αυτούς που ασχολούνταν στοιχειωδώς με τις σπουδές τους, χωρίς να σπάνε στο διάβασμα, που να μην τελείωσε στα 5 ή που να μην τελειώνει τώρα στα 6 χρόνια. Οι υπόλοιποι, αυτοί που έπεσαν στη Λούμπα, ακόμα χρωστάνε... Αρκετοί από αυτούς είναι πολύ καλά μυαλά και θα μπορούσαν να είχαν κάνει πολύ περισσότερα... Αυτού του είδους τα φαινόμενα αποσκοπεί να περιορίσει η επίμαχη διάταξη, κατά τη γνώμη μου πάντα, ενεργοποιώντας τους μηχανισμούς αυτοπειθαρχίας που έχει ο καθένας. Ο χρόνος φοίτησης μας παρέχεται για να γίνουμε επιστήμονες και να ολοκληρωθούμε σαν άνθρωποι, όχι για να ξυνόμαστε και να πίνουμε καφέδες. Δεν ισχυρίζομαι ότι πρέπει να εντατικοποιηθούν οι σπουδές, όμως αυτό το κλίμα χαλαρότητας τελικά δεν οφελεί κανέναν. Δεν είναι τυχαίο ότι σε κανένα ΜΙΤ, σε κανένα ETH και σε κανένα Cambridge δεν υπάρχει αυτή η νοοτροπία που υπάρχει στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Lucifer Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Ο χρόνος φοίτησης μας παρέχεται για να γίνουμε επιστήμονες και να ολοκληρωθούμε σαν άνθρωποι, όχι για να ξυνόμαστε και να πίνουμε καφέδες. Ναι, το θέμα είναι ότι πρέπει να αλλάξει η σειρά προτεραιότητας των target group αυτής της φράσης. Δώστε μας συνθήκες να μην έχουμε δικαιολογίες.
aliaser Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 guys οι καλές σχολές μας θεωρούνται μέτριας δυσκολίας. Δεν έχω ακούσει ποτέ κανένας που ασχολήθηκε και δεν έχασε επαφή με την σχολή του να αργήσει να τελειώσει πάνω από ένα χρόνο. Κατ εμέ όταν μπαίνεις σε μια σχολή πρέπει να αφιερώνεσαι σε αυτήν και να την τελειώνεις στον απαιτούμενο χρόνο. Φραπέδες και λοιπές πίπες δεν χωράνε. Τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ δεν είναι χώρος για γνωριμίες-διακοπές-clubbing. Εντάξει δεν λέω θα τα κάνεις και αυτά αλλά βλέπω άτομα που το κάνουν καθημερινά και μετα γκρινιάζουν στους καθηγητές οτί βάλανε δύσκολα και αναγκαστηκά επειδή είναι η πλειοψηφεία ο καθηγητής αναγκάζεται να ρίξει το επίπεδο. Τραγικό γιατί μετά η σχολή γίνεται εύκολη,παίρνουν πτυχίο ακόμα και οι τραγικοί και βγαίνεις εσυ που έχεις προσπαθήσει πραγματικά και έχεις γνώσεις με το ίδιο χαρτί. Για όσους δουλεύουν θα μπορούσαν να υπάρχουν περιορισμένες θέσεις part-time. Μπορεί η δωρεάν παιδεία να ακούγεται ωραία σαν έκφραση αλλά πέρα απο τα δωρεάν βιβλία δεν έχει τίποτα άλλο να δώσει. Όταν κάποιος τα σκάει θα απαιτήσει ποιότητα και γενικότερα θα επικρατήσει μία τάξη στην σχολή. Τα εργαστήρια θα αναβαθμιστούν,οι καθηγητές θα έχουν περισσότερη όρεξη να πουν πράγματα άμα πληρώνονται πιο πολλά και το τελευταίο και καλύτερο οι γραμματείες θα πάψουν να γράφουν τον φοιτητή. Το δημόσιο έχει καταστρέψει την τριτοβάθμεια εκπαίδευση καλώς η κακώς νομίζω οτί θα πρέπει να δώσουμε μια ευκαιρία στην μερική ιδιωτικοποίηση της να μπει χρήμα εκει που πρέπει και όχι να το παίρνουν τρίτοι.
Jimmy_BlinD Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Παιδιά πράγματι πολύ σωστά αυτά που έχουν διατυπωθεί εδώ. Έχω και γω μια ερώτηση.... Διαβάζοντας το Τελικό Πόρισμα της ΕΣΥΠ , εκεί που αναφέρει για τα v + 50%v και για τα 3 συνεχόμενα κοψίματα σε εξεταστική μαθήματος.... λέει: 5. << Οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται για τους φοιτητές που εγγράφονται σε Πανεπιστήμια απο το ακαδημαικό έτος 2006-2007 και εφεξής.>> Ισχύει σίγουρα ΜΟΝΟ για τους καινούργιους? Γιατί στις συνελεύσεις μας , όλοι λένε πως εαν περαστούν τα νομοσχέδια αυτά... Εγώ πρέπει να ετοιμάζω τις βαλίτσες μου , Εγώ θα διαγραφτώ με τη μία γιατί χρωστάω μάθημα 3 χρόνια και άλλα τέτοια... Αυτο που μου κάνει όμως εντύπωση και έρχεται σε αντίθεση με αυτό το παραπάνω που αναφέρω είναι πως σε μια εκπομπή σαββάτου , νομίζω 2 σαβ. πιο πριν , στη ΝΕΤ , βγήκε η Γιαννάκου και δήλωσε , πως έχουμε τη μηχανογράφηση να δούμε ποιος χρωστάει κ ποιος όχι κάποιο μάθημα και μπορούμε να προβούμε σε διάφορες ενέργειες (κάτι τέτοιο νομίζω...) ----> Τελικά τι γίνεται?? Ας γίνει ένα ξεκαθάρισμα με την ισχύ αυτών των αποφάσεων... ρε παιδιά απο κάποιον που γνωρίζει σίγουρα...
Jimmy_BlinD Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Χλωμό η όχι , ποιος θα μου απαντήσει σε αυτή την ερώτηση? Που πιστεύω καίει τους πιο πολλούς φοιτητές...
zaxoys Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Προφανώς δεν υπάρχει κάποιος που να γνωρίζει σίγουρα (ίσως και η ίδια η υπουργός παιδείας να μην το έχει ξεκαθαρίσει ακόμα ). Σε όλα όμως τα δημοσιεύματα όπως έχουμε ξαναπεί αναφέρεται οτι θα ισχύουν για τους νέους φοιτητές ενώ για τους αυτούς που είναι ήδη θα δωθεί περίοδος χάριτος .Δεν νομίζω κανείς να πιστεύει οτι υπάρχει περίπτωση να ψηφιστεί νόμος που θα λέει αν έχεις ήδη περάσει κάποια έτη φοίτησης ..ΔΡΟΜΟ...Λογικά η περίοδος αυτή μάλιστα θα είναι αρκετά μεγάλη πχ 4-5 χρόνια από την ψήφιση του νομοσχεδίου
Jimmy_BlinD Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Σε όλα όμως τα δημοσιεύματα όπως έχουμε ξαναπεί αναφέρεται οτι θα ισχύουν για τους νέους φοιτητές ενώ για τους αυτούς που είναι ήδη θα δωθεί περίοδος χάριτος . Περιόδος χάριτος? Και γιατί βγήκε στην εκπομή της ΝΕΤ και είπε πως έχουμε την μηχανογράφηση να παρακολουθήσουμε ποιος χρωστάει μαθήματα κτλπ. Δεν πιστεύω να αναφερόταν μόνο στους καινούργιους... οπότε λογικά κάτι θα παιχτεί και με τους ήδη υπάρχοντες... Who knows...
aliaser Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Μην αγχώνεστα σίγουρα θα δωθεί περιόδος χάριτος. Έτσι γίνεται κάθε φορά που αλλάζει το σύστημα.
blueviper Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Όλα αυτά συνεχίζουν να μην απαντούν στο πως ακριβώς επιβαρύνεται πρακτικά κι άμεσα η σχολή και το γνωστικό επίπεδο των πανεπιστημίων. Η νοοτροπία που κρύβεται πίσω από αυτά τα μέτρα επικεντρώνεται στο -τάχα μου- καλό του φοιτητή, που τον εξαναγκάζει να μπει σε "πρόγραμμα", όπως είναι ο πολιτικά ορθός όρος, αλλιώς τρώει σουτ, ώστε να ξεκαθαρίζει η ήρα από το στάρι. Είναι λυπηρό πάντως να βλέπεις τη συνεχή ταύτιση του "αιώνιου" με τον ράθυμο καφενόβιο...προφανώς όλες οι άλλες περιπτώσεις, θεμιτότερες θέλω να πιστεύω, που τον καθιστούν ανάξιο να πάρει πτυχίο, δεν υπολογίζονται. Αδικαιολόγητος λοιπόν ο δακτυλοδεικτούμενος αποτυχημένος. Χωροταξικά πάντως, για να επανέλθω, μπορώ να φανταστώ να δημιουργούνται προβλήματα στο κυλικείο της σχολής και στις γύρω καφετέριες. Έτσι όμως αυξάνεται η εμπορική κίνηση, ενώ τα βιβλιοπωλεία θησαυρίζουν από την αγορά βιβλίων που δε δικαιούνται πλέον, και το κράτος από τα εισιτήρια που πληρώνουν ακέραια καθότι έχουν χάσει τα προνόμια της φοιτητικής ιδιότητας. Θα τους βάλουμε όμως στο σωστό δρόμο πλέον τους αλήτες...μερικούς μάλιστα θα τους κουρέψουμε και θα τους λούσουμε, επαναφέροντας το νόμο περί τεντιμποϊσμού, για να χαρεί πάλι η ανοησία.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.