Προς το περιεχόμενο

Μητσοτακης:ΟΧΙ ΠΙΑ ΔΩΡΕΑΝ τριτοβαθμια παιδεια


antreaslam

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Το πρόβλημα δεν είναι το κατά πόσο είναι θεμιτά ή όχι τα αιτήματα αυτά (και φυσικά ποτέ κανείς δε μιλάει για παραγωγικότητα, μορφωτικό επίπεδο και τους 14 αντί για 12 μισθούς που έχουν στην Ευρώπη, μη πω για ελαστικότητα εργασίας που οδηγεί και σε λιγότερες ώρες τελικά). Το πρόβλημά μου είναι ότι αυτοί που τα διεκδικούν για τον καημένο κοσμάκη στα πανεπιστήμια έχουν στρωμένη τη δουλίτσα τους και όταν βγουν αν κολλάνε κανά ένσημο τους 5 μήνες στους υπαλλήλους τους, έτσι για να θυμούνται το αγωνιστικό τους παρελθόν, καλά θα είναι. Δεν είναι το ρεαλιστικό ή όχι των αιτημάτων, η υποκρισία που κρύβεται από πίσω είναι το τραγικό!

  • Απαντ. 150
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Συμφωνώ με το σχόλιο του Lucifer.

 

Θα πω κάτι απλό, τα βιβλία στην προηγούμενη εξεταστική (όχι όλα, ένα ήρθε μετά την εξεταστική) ήρθαν πριν 3 ημέρες αφού έκλεισε η σχολή για διακοπές Χριστουγέννων και όταν επιστρέψαμε άρχισε η εξεταστική. (Σημείωση: η βιβλιοθήκη δεν έχει βιβλία, παρα μόνο όσα έχουν διδαχθεί από την προηγούμενη φουρνία συμβασιούχων τα προηγούμενα έτη, που κατα 90% δεν είναι τα φετινά επιλεγμένα και λόγω περιεχομένων είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό ασύμβατα με ότι χρειάζομουν για την εξεταστική, να μην αναφερθώ καν σε μια πληρέστερη -εκτός εξέτασης- κάλυψη κάποιου μαθήματος ύπο ένα πιο επιστημονικό πρίσμα...)

 

Εγώ, βλέποντας όσα λένε από το πλαίσιο της σχολής στην οποία φοιτώ, πως υποτίθεται ότι πρέπει να σχολιάσω :

 

1) Αυτά που λένε για τα βιβλία.

2) Αυτά που λένε για τον περιορισμό στα χρόνια σπουδών;

 

Νομίζω ότι αυτό το σχόλιο, απέχει πολύ από θεωρητικές προτάσεις ή αρνήσεις. Είμαι πραγματικά πολύ περίεργος να δω τι γνώμη σας.

Δημοσ.

Σχετικά με το θέμα του περιορισμού ορίου φοίτησης

 

Προσωπικά φέτος έκλεισα 5 χρόνια σε μια σχολή που δε με ενδιαφέρει (Πολιτικό τμήμα Παντείου), αλλά για λόγους που περιέγραψε ο άποικος είμαι στην κατάσταση να έχω δώσει/περάσει μόλις τα μισά μαθήματα. Σαν πρωτο/δευτερο/τριτο-ετής είναι εύκολο να παρασυρθείς όταν υποσυνείδητα ξέρεις ότι δε σε κυνηγάει κανένας. Όταν θεωρηθείς "επί πτυχίο" αντιλαμβάνεσαι ότι έχασες χρόνο ο οποίος δεν είναι άπειρος. Θα έλεγα ότι αυτό ισχύει για την πλειονότητα των φοιτητών που είναι σε αυτή την κατάσταση. Αν τώρα γνωρίζαμε εξ αρχής ότι υπάρχει ένα απόλυτα λογικό όριο όπως τα 6 χρόνια, προφανώς δε θα ήμασταν σε αυτή τη θέση, κάποιοι βλέποντας το εσφαλμένο της επιλογής τους θα τα παρατούσαν για να κάνουν κάτι πιο παραγωγικό, και οι υπόλοιποι θα είχαν τελειώσει, έχοντας γλυτώσει μερικά χρόνια της ζωής τους, τα οποία θα μπορούσαν ακόμη και να περάσουν ξυνώμενοι με την ησυχία τους, χωρίς αυτές τις τρεις θλιβερές περιόδους ενοχής κάθε χρόνο (ασύγκριτα πιο ευχάριστο ξύσιμο) :D.

 

Τώρα μπορεί να πει κάποιος ότι δεν είναι υπόθεση του νόμου να σε προστατέψει από την ανευθυνότητά σου, ότι κάτι τέτοιο είναι φασιστικό, άδικο ή οτιδήποτε, αλλά στην τελική εγώ νομίζω ότι θα λειτουργούσε θετικά.

 

Σχετικά με το θέμα της αγοράς των διδακτικών βιβλίων

 

Έχω στο ράφι μου πάνω από 50 βιβλία, τα οποία μου δόθηκαν δωρεάν. Τα περισσότερα από αυτά δε τα έχω ανοίξει, άσχετα αν έχω περάσει το μάθημα, αλλά και όσα έχω ανοίξει ήταν για να διαβάσω καμιά 100-200 το πολύ σελίδες, συμπληρωματικά με τις σημειώσεις του καθηγητή. Ουσιαστικά θα μπορούσα με ελάχιστο κόπο και χρήματα να φωτοτυπήσω ή να πάρω από αλλού το υλικό. Τα βιβλία αυτά είναι αρκετά ακριβά, τα περισσότερα κοστίζουν από 30 μέχρι 50 ευρό. Σαφέστατα πρόκειται για σπατάλη κατά τη γνώμη μου. Αν και ίσως να είναι ένα ωραίο δώρο για κάποιον φοιτητή που ενδιαφέρεται για το αντικείμενο, οι περισσότεροι φοιτητές δεν πρόκειται ποτέ να τα διαβάσουν πραγματικά (το "πασάλειμμα" των εξετάσεων δε μετράει). Και εφόσον μόνο σαν "δώρο" μπορεί να θεωρηθεί, θα ήταν πολύ καλύτερο να είχε τη δυνατότητα ο φοιτητής να επιλέξει τι βιβλία θέλει να πάρει, είτε δωρεάν είτε με κάποια έκπτωση -τουλάχιστον αυτά θα τα διάβαζε. Έχει τύχει για κάποια από τα λίγα μαθήματα για τα οποία ενδιαφέρθηκα, να βρω ασύγκριτα καλύτερα και πιο κατανοητά βιβλία από τις κακομεταφράσεις που διανεμήθηκαν.

 

Πάντως από τι στιγμή που έχουμε οικονομικά προβλήματα σαν κράτος, κάθε τι που αποτελεί σπατάλη λογικό να είναι αντικείμενο επανεξέτασης. Δεν νομίζω ότι το παραπάνω θα αποτελούσε σοβαρό πρόβλημα για κάποιον που θέλει να σπουδάσει (και για όποιον αποτελεί θα μπορούσε να υπάρχει ειδική επιδότηση, όπως υπάρχει για άλλα πράγματα).

 

Σχετικά με το "επίπεδο της παιδείας/εκπαίδευσης"

 

Υπάρχουν πολλά πρακτικά προβλήματα, που οφείλονται στην έλλειψη οργάνωσης, και λίγα πιο σοβαρά, σε κακή νοοτροπία. Όπως έχουν τα πράγματα, οι παρατάξεις υποτίθεται ότι είναι εκεί για να βρίσκουν λύσεις και να βελτιώνουν τα πράγματα, αλλά τελικά τόσα χρόνια δεν έχω δει να έχουν συνεισφέρει το παραμικρό χρήσιμο πράγμα. Απορώ δηλαδή τι σκατά κάνουν στις γενικές συνελεύσεις :confused:

 

Δυστυχώς ο ένας δείχνει τον άλλον και τελικά όλοι μένουν αμέτοχοι. Κάποτε, με αφορμή τη δικαιολογία του καθηγητή πληροφορικής για την αδυναμια ελεύθερης χρήσης του μοναδικού αξιοπρεπούς εργαστηρίου Η/Υ στην Πάντειο (το οποίο λειτουργεί μόνο ελάχιστες ώρες τη βδομάδα για τις ανάγκες των λίγων σχετικών μαθημάτων), ότι "δεν έχει χρόνο να το επιτηρεί", τον ρώτησα αν γίνεται να οργανωθεί κάτι τέτοιο με ευθύνη των φοιτητών, όπως γίνεται σε πολλές άλλες σχολές, και η απάντηση ήταν "θα ήταν καλή ιδέα, προωθήστε την συνδικαλιστικά". Κοινώς "στα @@ μου". :P

 

Αλλα γενικά για το θέμα της παιδείας, δεν νοιώθω ότι κάποιος που ενδιαφέρεται δεν έχει τη δυνατότητα να εκπαιδευτεί σωστά μέσω οποιουδήποτε πανεπιστημίου (αν καταφέρει να μπει :P). Σίγουρα τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, αλλά δε συμφωνώ ότι το ουσιαστικό εκπαιδευτικό επίπεδο είναι "πάτος" σε σχέση με το εξωτερικό, όπως λένε πολλοί. Στην τελική το πανεπιστήμιο είναι εκεί για να σου δείξει το δρόμο, όχι για να σε πάρει απ' το χεράκι.

 

Σχετικά με τις καταλήψεις

 

Οι φοιτητικές καταλήψεις είναι ένα "προνόμιο" (?!?) του οποίου έχει γίνει τρομερή κατάχρηση. Αυτοί που τις κάνουν είναι κατά κανόνα ανεγκέφαλοι και άχρηστοι, τα αποβράσματα της κάθε σχολής. Αν ο φραπές του κυλικείου στην Πάντειο είναι πετρέλαιο, πρέπει να γίνει κατάληψη και μάλιστα στο ΤΕΙ Πειραιά :P Σήμερα είχα πάει για παρουσίαση εργασίας, όταν μπούκαραν μερικοί τέτοιοι στην αίθουσα με θράσος, θέλοντας να διακόψουν τη διαδικασία των παρουσιάσεων (που ούτως ή άλλως τέλειωνε). Δε σεβάστηκαν ούτε τον Καθηγητή -από τους λίγους που αξίζουν-, ο οποίος αν και άρρωστος από σοβαρή εγχείρηση έκανε τη θυσία να έρχεται ο ίδιος σε κάθε παράδοση καθ' όλη τη διάρκεια του εξαμήνου, ούτε τους φοιτητές που μπορεί να χάναν το μάθημα μέχρι το Σεπτέμβρη (καθώς ήταν η τελευταία μέρα παρουσιάσεων).. Αλλά ξέχασα, ήταν "για το καλό του αγώνα" whatever.gif

Δημοσ.

nske ειδικά στο πρώτο δε θα μπορούσα να συμφωνώ περισσότερο. Είμαι 5ο έτος και χρωστάω κι εγώ τα 2/5 των μαθημάτων (αλλά στα 7,5 χρόνια εντάξει θα έχω τελειώσει ήμαρτον) και το μεγαλύτερο κακό που το προκάλεσε ήταν η χαλαρότητα. Εντάξει μωρέ του χρόνου, του παραχρόνου και τσουπ να το παλούκι στο πωπό και μπαμ πάρε και ένα χαμένο εξάμηνο από τους αγωνιστές φέτος, κοινώς τον λοπού!!!

Δημοσ.

αν και δεν εχω διαβασει ολα τα post, θα προσπαθησω σε λιγες γραμμες να πω την γνωμη μου:

 

-ιδιωτικα πανεπιστημια:ειναι ενα απο τα πιο αμφιλεγομενα σημεια της αναθεωρησης του συνταγματος. ειναι θεμα ιδεολογιας που εχει ο καθενας οποτε απλα θα μεινω στο οτι πιστευω πως η τριτοβαθμια εκπαιδευση πρεπει να μεινει δημοσια και δωρεαν(αν το καλοσκεφτει κανεις, τωρα βλεπει γιατι υπαρχει η υποχρηματοδοτηση των σχολων τοοοοοσα χρονια τωρα-για να τα βγαλουν αχρηστα)

 

-οσον αφορα το ν+2 κλπ: εδω ειμαι καθετα αντιθετος. ενας φοιτητης ο οποιος εχει ξεπερασει το 6 ετος σπουδων σε μια 4-ετη σχολη, σταματαει να εχει οποιεςδηποτε ελαφρυνσεις. αυτο σημαινει πως σε καμια περιπτωση δεν αποτελει βαρος στον φορολογουμενο πολιτη. αυτο δυστυχως ειναι ενα σημειο που δεν το ξερει ο περισσοτερος κοσμος και ειμαι σιγουρος πως θα στιρηχτουν αρκετα σε αυτο. επισης σε οσους τους λενε ρεμαλια κλπ:ας σκεφτουν πως μπορει καποιος να ειχε βαρεθει ας πουμε τον 1ο χρονο να διαβασει(ας αφησοουμε εξω τους κομματικους). μετα για να παρεις μπρος θελεις καποιο α διαστημα. το κακο δεν ειναι ομως μονο η μ@λ@κια στον εγκεφαλο σου που τα ξυνες, αλλα και οτι δεν ειναι ολα ροδινα. πχ στην σχολη που ειμαι εγω πολλες φορες δεν μπορεις να περασεις μαθημα που παρακολουθεις γιατι πολλοι καθηγητες ειναι "γεια σου".γενικα το θεμα του αιωνιου δεν ειναι μονο θεμα των φοιτητων, αλλα και των καθηγητων οι οποιοι δεν ειναι προσγειωμενοι αλλα ζουν στον κοσμο της κουκου-ρουκου.

 

-δωρεαν βιβλια: σαφεστατα κατα στην καταργηση τους.

 

δεν μου ερχεται κατι αλλο τωρα.

Δημοσ.

Σε αυτή τη χώρα η αυτόματη αντίδραση είναι η ωμή απόρριψη. Να δω πότε θα μάθουμε να (αντι)προτείνουμε κιόλας...

Δημοσ.
Σε αυτή τη χώρα η αυτόματη αντίδραση είναι η ωμή απόρριψη. Να δω πότε θα μάθουμε να (αντι)προτείνουμε κιόλας...

 

Θα με ευχαριστούσε ιδιαίτερα αν απαντούσες στην ερώτηση που έκανα.

Δημοσ.
Θα με ευχαριστούσε ιδιαίτερα αν απαντούσες στην ερώτηση που έκανα.

 

Η απάντηση δεν είναι καθόλου απλή και η αλήθεια πάντα πονάει. Χτες το βράδυ είχα ακριβώς αυτή τη συζήτηση με ένα φίλο, και τελικά καταλήξαμε στο ότι το πρόβλημα είναι τόσο σύνθετο που πρακτικά χρειάζεται αναδιάρθρωση ολόκληρης της χώρας, σε όλους τους τομείς.

 

Αυτό που έχω να απαντήσω λοιπόν είναι ότι πουθενά στον υπόλοιπο κόσμο δεν μπαίνουν όλοι σε πανεπιστήμια, παρά μόνο εδώ, στην Ελλαδίτσα μας, η οποία θέλει να βλέπει τα παιδιά της να γίνονται (αποκλειστικά) γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι και μάνατζερς. Όλοι. Διότι ως γνωστόν μια χώρα μπορεί να λειτουργήσει μόνο με Μηχανικούς, Δικηγόρους, Μάνατζερς και Γιατρούς, χωρίς Υδραυλικούς, Ξυλουργούς, Ηλεκτρολόγους, Κηπουρούς, Οικοδόμους κλπ. Τι θέλω να πω; Ότι είμαστε στη θλιβερή θέση να έχουμε εγκλωβιστεί στις λαϊκίστικες πρακτικές των προηγούμενων 30 χρόνων στο χώρο της παιδείας, όπου ιδρύουμε νέα τμήματα χωρίς υποδομές και αντίκρυσμα, απλά και μόνο «για να μπαίνουν όλοι κάπου» και από την άλλη εγκαταλείπουμε την τεχνική / επαγγελματική εκπαίδευση στην τύχη της. Σκεφτείτε μόνο τι υπάρχει κάτω από τον πτυχιούχο ΑΕΙ/ΤΕΙ: το Χάος. Ο ανειδίκευτος (πρακτικά) εργάτης. Προφανώς κάτι δεν πάει καλά στην όλη φάση.

 

Πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε ότι με το να σπουδάζουν όλοι, απαξιώνονται μοιραία τα πτυχία, αφενός διότι δεν έχουμε λεφτά ως χώρα για να στηρίξουμε πανεπιστήμιο σε κάθε πρωτεύουσα νομού, αφ' ετέρου διότι δεν είναι όλοι οι άνθρωποι κατάλληλοι για όλες τις δουλειές. Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι κατάλληλοι για να τελειώνουν πανεπιστήμιο, ό,τι και να λέμε. Προσοχή, δεν προσπαθώ να μειώσω κανέναν, απλά υπάρχουν (αρκετοί) άνθρωποι, οι οποίοι βρε αδερφέ δεν παίρνουν από γράμματα. Το να τους βάζεις μέσα στο πανεπιστήμιο με το ζόρι «για να σπουδάσουν» και να το τελειώνουν κιόλας, σημαίνει απλά ότι το πανεπιστήμιο είναι πολύ χαμηλού επιπέδου. Και έτσι φτάνουμε στο μοναδικό - παγκοσμίως - φαινόμενο της ανάποδης πυραμίδας, όπου αυτοί που έχουν MSc και PhD είναι περισσότεροι από αυτούς που έχουν τελειώσει κάποια τεχνική σχολή, με αποτέλεσμα να μην ξέρουν τι να κάνουν τα πτυχία τους.

 

 

Μπορούμε όμως να βγούμε από αυτήν την κατάσταση; Όχι εύκολα, διότι είναι μια κατάσταση πολύ χαμηλής ενέργειας, με διάφορους φαύλους κύκλους, και για να βγούμε από τη λούμπα πρέπει να ληφθούν ριζοσπαστικά μέτρα, όπως (η σειρά είναι τυχαία, είναι όλα αυτά απαραίτητα για να ορθοποδίσουμε):

  • Μείωση των τμημάτων ΑΕΙ/ΤΕΙ και του αριθμού εισακτέων στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες της χώρας. Ταυτόχρονα λήψη μέτρων ώστε τα 5-10 ΑΕΙ να γίνουν πραγματικά καλά, με σωστή υλικοτεχνική υποδομή και καλό επίπεδο σπουδών και έρευνας. Δεν πρέπει να υπάρχουν ΑΕΙ σε κάθε νομό, παράλληλα όμως πρέπει όλα τα ΑΕΙ που θα υπάρχουν να έχουν βιβλία στις βιβλιοθήκες, να προσφέρουν πραγματικές γνωσιακές δυνατότητες στους φοιτητές τους και να παράγουν ακαδημαϊκό έργο, δηλαδή σοβαρούς αποφοίτους και σοβαρή έρευνα. Οι δήθεν αριστεροί που θα πεταχτούν εδώ και θα επικαλεστούν το δικαίωμα του καθενός να σπουδάζει ας σκεφτούν λίγο τα εξής:
    • Στην ΕΣΣΔ τελείωναν όλοι πανεπιστήμια; Όχι, απλά όποια βαθμίδα εκπαίδευσης και αν τελείωναν, αυτή τους έδινε Παιδεία και Κουλτούρα με αντίκρυσμα. Αυτό πρέπει να απαιτήσουμε, και όχι «όλοι στα πανεπιστήμια».
    • Δεν είναι λογικό να μην θέλει η πλειοψηφία να σπουδάσει; Όπου με το «θέλει» εννοώ τη δική της καθαρή βούληση, απαλλαγμένη από τα κοινωνικά κόμπλεξ που κουβαλάει.
    • Τελικά το σύστημα πρέπει να ισορροπήσει κάπου, όπου οι θέσεις και οι ενδιαφερόμενοι, οι πραγματικά ενδιαφερόμενοι, θα είναι πάνω-κάτω τα ίδια.

     

     

    [*] Εξυγείανση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε πραγματικά να μαθαίνουμε και κάτι στο Λύκειο. Να τη βράσω τη δωρεάν δευτεροτριτοβάθμια παιδεία, τη στιγμή που ήδη από το Γυμνάσιο βγαίνουμε άβουλα όντα, χωρίς κανενός είδους κοινωνικό προβληματισμό. Παιδεία, πνευματική καλλιέργεια, κοινωνικός προβληματισμός είναι αυτά που πρέπει να απαιτήσουμε από την εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, και όχι μια συλλογή «δήθεν» χρατιών. Και πραγματικά ευνοϊκές συνθήκες για να συνεχίσουν αυτοί που θέλουν και ενδιαφέρονται.

     

     

    [*] Ενίσχυση της Τεχνικής Εκπαίδευσης (ΤΕΕ, ΙΕΚ), τόσο σε υποδομές όσο και σε περιεχόμενο, ώστε να διατίθεται η δυνατότητα στην πλειοψηφία των μαθητών να ακολουθήσει κάποιο τεχνικό επάγγελμα, παίρνοντας όμως μια ποικιλία γνώσεων που θα του εξασφαλίσει μια καλή σταδιοδρομία και θα ανεβάσει την ποιότητα της δουλειάς του. Στη Γερμανία π.χ., για να ασκήσεις οποιοδήποτε τεχνικό επάγγελμα πρέπει να έχεις ακολουθήσει έναν 3ετη κύκλο σπουδών/πρακτικής και να πάρεις άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Έτσι και ο ξυλουργός ξέρει στατικά, και ο υδραυλικός ξέρει οικονομικά για να διαχειρίζεται τη δουλειά του και να μην τον πιάνουν κορόιδο στο Χρημαστιστήριο, κλπ. Αυτή είναι η υγιής αντιμετώπιση, όχι το 75% πτυχιούχοι ΑΕΙ στα χαρτιά και οι υπόλοιποι στον πύθουλα.

     

     

    [*] Εξορθολογισμός του ασφαλιστικού συστήματος και των αμοιβών: όλοι θα πρέπει να πληρώνονται καλά και να βγάζουν άνετα τα προς το ζην και κάτι παραπάνω. Προφανώς θα πρέπει να αποτιμάται και σε χρήμα η επένδυση που λέγεται «πτυχίο», όμως το οικονομικό αντίκρυσμα του πτυχίου δε θα πρέπει να είναι ο κύριος λόγος για να σπουδάσει κάποιος. Πρέπει να μπορούμε σπουδάζουμε γιατί το θέλουμε, και όχι γιατί πρέπει. Από την άλλη πρέπει να πέσουν οι μισθοί των «μεγαλομάνατζερς», να επιβληθεί δια νόμου παντού το γαμημένο το 8ωρο, το οποίο παρέδωσε άνευ όρων η γενιά των σημερινών 35άρηδων και να καταλάβει επιτέλους ο Έλληνας Πολίτης ότι δεν είναι δυνατόν να τον πηδάνε για να βγάζει κάποια τρις το χρόνο ο Μπόμπολας. Πάμε στο Mall για έναν καφέ τώρα...

 

Τα παραπάνω, μετά από μια περίοδο αναταραχών, ενδεχομένως θα οδηγούσαν σε μια κοινωνία σαφώς πιο ευέλικτη, πιο φιλική προς τον ίδιο της τον εαυτό, πιο αποδοτική και - το κυριότερο - πιο υγιή, απαλλαγμένη από τα συμπλέγματα και τους δαίμονές της. Όμως δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν πραγματικότητα, γιατί απλούστατα η ελληνική κοινωνία είναι εγγενώς σχιζοφρενής και δεν μπορεί να δει πέρα από τη μύτη της:

  • Ο Έλληνας ακούει Κομμουνισμό και γίνεται Τούρκος (που λέει ο λόγος). Από την άλλη όμως τα περιμένει όλα έτοιμα από το κράτος, βρίζει το δημόσιο τομέα του 1 εκατομμυρίου όμως κατά βάθος θα ήθελε πολύ να είναι και αυτός στο Δημόσιο, προσπαθεί να τα αρπάξει από το Δημόσιο, απαιτεί Δημόσια, Δωρεάν Παιδεία, Δημόσια, Δωρεάν Υγεία, όμως ταυτόχρονα δε θέλει να ανταποδίδει τίποτα στο κράτος γιατί είναι Μέγας Καπιταλιστής και Πολύ Καλύτερος από τον δίπλα του. Σχιζοφρένεια;
     
     
  • Ο Έλληνας ψηφίζει Ν.Δ. γιατί είναι Ν.Δ. ή ΠΑΣΟΚ γιατί είναι ΠΑΣΟΚ. Και το χειρότερο είναι ότι ψηφίζει με αυτή τη νοοτροπία οτιδήποτε, από κυβέρνηση και δήμαρχο μέχρι πλάισιο σε γενική συνέλευση. Γιατί; Γιατί έτσι έμαθε από μικρός, όταν ο Μπαμπάς του έδινε προσημειωμένο ψηφοδέλτιο και του έλεγε «αυτό θα ψηφίσεις». Κριτική σκέψη;
     
     
  • Ο Έλληνας γκρινιάζει γιατί όλα πάνε στραβά και ανάποδα (καλή ώρα :-P), αλλά είναι ο τελευταίος που θα κουνήσει το δαχτυλάκι του για να αλλάξει κάτι σε αυτή τη χώρα. Αδράνεια; Βόλεμα; Δειλία; Σχιζοφρενικός μαζοχισμός;
     
     
  • Να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα.
     

 

 

Ένα πράγμα ξέρω μόνο, ότι είμαστε άξιοι της τύχης μας.

Δημοσ.

[*] Μείωση των τμημάτων ΑΕΙ/ΤΕΙ και του αριθμού εισακτέων στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες της χώρας.

QUOTE]

μάλλον πολλοί θα μείνουν έξω από ΤΕΙ φέτος.δεν άργησαν και πολύ το ξήλωμα.

Δημοσ.
Η απάντηση δεν είναι καθόλου απλή και η αλήθεια πάντα πονάει. Χτες το βράδυ είχα ακριβώς αυτή τη συζήτηση με ένα φίλο' date=' και τελικά καταλήξαμε στο ότι το πρόβλημα είναι τόσο σύνθετο που πρακτικά χρειάζεται αναδιάρθρωση ολόκληρης της χώρας, σε όλους τους τομείς.

....[/quote']

 

Respect και ας ανήκω στην γενιά των 35άρηδων που παρέδωσε το 8άωρο.

Δημοσ.

apoikos, καλα ολα αυτα που λες(σε ορισμενα συμφωνω απολυτα, σε αλλα

οχι τοσο), αλλα αυτα δεν ειναι προτασεις, αλλα τα αυτονοητα. ειναι τα πραγματα που θελει ενας τομεας(κρατος/παιδεια/κλπ) ωστε να λειτουργησει καλα, ωστε ολοι να μεινουν ικανοποιημενοι.

 

το θεμα αυτη τη στιγμη στην παιδεια, δεν ειναι ακριβως οπως τα λες

Σε αυτή τη χώρα η αυτόματη αντίδραση είναι η ωμή απόρριψη. Να δω πότε θα μάθουμε να (αντι)προτείνουμε κιόλας...

το πως αντιλαμβανομαι εγω:αυτην την στιγμη αντι να κοιταξουνε καταματα τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ προβλημα της 3οβαθμειας εκπαιδευσης, πανε να τα "λυσουνε" με την γνωστη ελληνικη αρπα κολλα. αυτο που εχει καταντησει τωρα να γινεται, ειναι οι φοιτητες πρωτα να εξασφαλησουν/διεκδικησουν τα κεκτημενα και μετα να υπαρξει καποια προταση. στο σημειο που ειμαστε μονο αυτο μπορει να γινει. προσπαθεις να κρατησεις αυτα που εχεις και πανε να σου παρουν και μετα να προτεινεις. αν δεν εχεις καταλαβει, οι τελευταιες 2 κυβερνησεις, εχουν μειωσει τις επιχορηγησεις στα ΤΕΙ/ΑΕΙ. μηπως ομως αυτος ειναι και ενας λογος που πανε κατα διαολου και οχι οι αιωνιοι???μηπως χρηματοδοτοντας τα πανεπιστημια και ελεγχοντας την διαχειριση τους, ξαφνικα θα ανεβουν και επιπεδο τα προβληματικα μας πανεπιστημια??? μηπως τα χρηματα που δωθηκαν για την eurovision και για την επισκεψη του Ροναλντινιο στην κληρωση (παραδειγματα ειναι, μην σταθεις σε αυτα καθεαυτα), θα μπορουσαν να εχουν απορροφηθει διαφορετικα??

Δημοσ.

apoikos

 

Δεν απάντησες στο ερώτημά μου, θέλω σοβαρά να απαντήσεις ευθέως και με ακρίβεια στο ερώτημα (ήταν διμερές, μπες στη θέση μου και πες "θα σκεφτόμουν αυτό".). Ξέρω ότι δεν είναι απλό.

 

Συμφωνώ "επικίνδυνα" πολύ με όσα λες και χαρά στο κουράγιο σου που κάθεσαι και γράφεις τόσο οργανωμένα και απαντάς τόσο σοβαρά. Απλά είμαι υπερ της άποψης ότι η πολιτική συνείδηση είναι κάτι που δεν επιβάλεται. Με το πολίτευμα που έχουμε χωρίς πλειοψηφική πολιτική συνείδηση δεν γίνεται να υπάρξει σταθερή πορεία σε κανέναν τομέα, ούτε σοβαρή ανάπτυξη.

 

Θα σχολιάσω με ακρίβεια και σε περισσότερη έκταση, όταν θα απαντήσεις ευθέως σε αυτό που ρώτησα. Προς το παρόν προσπαθώ με την ερώτηση να αναδείξω κάτι που διαφεύγει σε μεγάλο τμήμα των ανθρώπων που μιλάνε για τις εξελίξεις στο χώρο της παιδείας.

Δημοσ.

Αν ζούσαμε σε μια κοινωνία αγγελικά πλασμένη δεν θα κοιτούσε η συντριπτική πλειοψηφία της νεολέας αυτή την κίνηση με τόσο κριτικό μάτι.. Αν όλοι, κάθε μέλος της κοινωνίας είχε μια άλφα εργασιακή ασφάλεια, δηλαδή εγω ρε παιδί μου θα δουλέψω και θα μπορώ άνετα να θρέψω την οικογένεια μου και με το παραπάνω, τότε αυτά τα πράγματα θα ήταν όντως δευτερευούσης σημασίας..

Δεν θέλουν όλοι να γίνουν γιατροί, δικηγόροι, καθηγητάδες και πάει λέγοντας.. Αλλά το πτυχίο είναι άλλο ένα έξτρα χαρτί.. Να ξέρουν ότι θα έχουν ένα εργασιακό μέλλον, κι όχι μια εργασιακή ομίχλη, αυτό θέλουν όλοι.. Και μακάρι όλοι οι φοιτητές να χάνουνε τις ώρες τους στους καφέδες, αλλά πάρα πολλοί δουλεύουν κι όλας.. Σε καφετέριες, σε ιδιαίτερα μαθήματα και πάει λέγοντας, δουλειά δεν είναι μόνο το 8ωρο (που καταργήθηκε)..

Κι εγώ θέλω το απλό, μόλις βγω να μπορώ (βασικά μπορώ, που θα βρω ειναι) να δουλέψω.. Μεταπτυχιακά, ΑΣΕΠ και πάει λέγοντας.. Κι όλα αυτά γιατί?

 

Μήπως η "γνώση" μεγάλωσε? Όχι, οι εφαρμογές της πολλαπλασιάστηκαν..

Μήπως δεν ξέρω και πρέπει να με ξαναεξετάσουν? Όχι, βγήκα φρέσκος φρέσκος απόφοιτος και έχω ότι χρειάζεται..

 

Όλα αυτά δεν είναι επειδή είμαστε πολλοί οι απόφοιτοι, αλλά επειδή η χώρα μας σφήζει από ανεργία.. Ενδεικτικά για τους καθηγητές, τα τμήματα θα μπορούσαν να είναι 10μελή, που αναβαθμίζεται τρομερά (απο Πεντιουμ2 σε Αθλον64 πάει) η ποιότητα της εκπαίδευσης, και όχι να στοιβάζοντε 30 παιδιά σε μια αίθουσα..

 

Και γιατί σφήζει από ανεργία? Τεράστια συζήτηση που εκεί κολλάει και το

 

Η απάντηση δεν είναι καθόλου απλή και η αλήθεια πάντα πονάει. Χτες το βράδυ είχα ακριβώς αυτή τη συζήτηση με ένα φίλο' date=' και τελικά καταλήξαμε στο ότι το πρόβλημα είναι τόσο σύνθετο που πρακτικά χρειάζεται αναδιάρθρωση ολόκληρης της χώρας, σε όλους τους τομείς.

[/quote']

 

EDIT: Οπότε εδώ κολάει και η "εξέγερση" των φοιτητών.. Ένα κουρελόχαρτο μου δίνεται, θα μου το πάρετε και αυτό? Ε, α και...

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...