Προς το περιεχόμενο

Γράφοντας....σενάρια


Exoskeletor

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

guys? how are you today? as poume oti kapoios exei pathi plaka me ton kinimatografo kai pisteyei pos exei thn katalilh fantasia gia na grafei senaria. ti tou proteinete na kanei?

 

Otan eteries koitane gia senaria gia na broun poia tha ipostiriksoun kai poia oxi ta senaria eine se ayth -> http://www.godamongdirectors.com/scripts/dusk.shtml thn morfh h se poio aplh morfh? (san istoria as poume). Pisteyete ena senario still tarantino tha eixe mellon sthn ellada? akoma kai ean ipirxe teleio senario pos tha blepate mia teteia teneia? (ego pisteyo tha eixe esto endiaferon). Ean kapios exei klish se tetoia.. apagoreymena senaria ti kanei? metanasteyh?

 

Kapoia simboulh gia to pos na grapsi kapoios ena kalo senario? (a noobs how to tutorial? :D)

 

To ksero oti o aytodidaktos exei ton poio ilithio daskalo but.. you never know

Δημοσ.

Φιλε Exoskeletor οσον αφορα τα σεναρια πιστευω ετσι πρεπει να γραφονται πανω κατω απο θεμα γραφης/δομης, αλλα αν εχεις καποιο διαμαντι αυτα ειναι ισως λεπτομεριες και μπορουν να φτιαχτουν στην πορεια...

 

Αν κρινω απο την ταινια "Το Κακο" που βγηκε τωρα στους κινηματογραφους, θα ελεγα πως υπαρχουν παραγωγοι που θελουν κανουν ταινιες διαφορετικες απο τις πιο πολλες ελληνικες ταινιες τις τελευταιας 15ετιας... Θα μπορουσες να κανεις μια προσπαθεια να επικοινωνησεις με καποιο στουντιο, με καποια εταιρια παραγωγης κλπ και με το ταλεντο σου και λιγη τυχη να πετυχεις κατι που θες.

 

Παντως να ξερεις οτι τα πραγματα για τις ελληνικες παραγωγες ειναι δυσκολα. Περιορισμενα budget, ελαχιστη εως ανυπαρκτη δυνατοτητα για ειδικα εφε, δεν υπαρχουν οι επαγγελματικοι εξοπλισμοι που θα δεις σε μεγαλες παραγωγες, πραγμα λογικο αφου δε εχει εξελιχθει η παραγωγη ταινιων στην Ελλαδα με τους ρυθμους που εχει γινει σε αλλες χωρες.

 

Τωρα πως να γραψεις ενα καλο σεναριο τι εννοεις δηλαδη? Ιδεες ή πως να το γραψεις εμφανησιακα καλα? Οπως και να εχει με λιγο ψαξιμο στο Google ολο και κατι θα βρεις...

Δημοσ.

Για να πάρει κάποιος στα σοβαρά το σενάριο σου, θα πρέπει να είναι στη μορφή του παραδείγματος. Υπάρχει ειδικό software συγγραφής (πχ Final Draft).

Δημοσ.
...

 

Τωρα πως να γραψεις ενα καλο σεναριο τι εννοεις δηλαδη? Ιδεες ή πως να το γραψεις εμφανησιακα καλα? Οπως και να εχει με λιγο ψαξιμο στο Google ολο και κατι θα βρεις...

 

Oxi gia thn domh enoousa. tha dokimaso to programa tou filou edge

Δημοσ.

Καλησπέρα.

 

1) Ο καλύτερος τρόπος για να γράψεις ένα σενάριο είναι να μελετήσεις τουλάχιστον 100 "κλασσικά" σενάρια. Τα σενάρια τα βρίσκεις με ένα Google.

 

2) Όλα τα σενάρια δεν είναι το ίδιο. ΠΧ. το κινηματογραφικό σενάριο είναι 50% εικόνα και 50% κείμενο. Την εικόνα ποτέ δεν την αποδίδουμε λογοτεχνικά αλλά απλοϊκά.

 

3) Ποτέ δεν γράφουμε "Ο ήρωας Α συγκινείται" αλλά "Ο ήρωας Α δακρύζει και σφίγγει το χέρι του σε γροθιά"

 

4) Χρειάζεται οπωσδήποτε να έχεις διαβάσει ένα βιβλίο που έχει ως θέμα το σενάριο. Υπάρχουνε έννοιες, ορολογίες όπως "Ήρωας, χαρακτήρας, θέμα, προπαρασκευή, μοτίβο, δομή, μηχανισμός γέλιου, gags" κλπ όπου δεν σου περνά από το νου πως υπάρχουνε και χρειάζονται για το σενάριο σου ή είναι απλώς παρεξηγημένες.

 

Πχ. όσο αφορά την "Κωμωδία", πολλοί πιστεύουνε πως είναι η το σεναριακό εκείνο είδος όπου έχει μέσα ΑΣΤΕΙΑ. Κι όμως... κάνουνε λάθος! Αυτό που κάνει ένα σενάριο "κωμωδία" είναι η αυξομείωση του ρυθμού (ψάξε για το βιβλίο του Κ. Βαλούκου)

 

5) Χωρίς να θέλω να σε απωθήσω (αντιθέτως), καμία εταιρεία παραγωγής ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ να ασχοληθεί μαζί σου αν καταρχήν το σενάριο σου δεν έχει τη δομή του σεναρίου πχ. όπως στο http://www.godamongdirectors.com/scripts/dusk.shtml

 

Προσοχή όμως! Το εν λόγο σενάριο είναι κινηματογραφικό σενάριο! Για την τηλεόραση και το θέατρο γράφουμε τελείως διαφορετικά!!!!

 

6) Όσο καλό κι αν είναι το σενάριο σου υπάρχουνε πολλοί λόγοι όπου δεν θα γίνει ΠΟΤΕ αποδεκτό. Οι βασικότεροι είναι:

 

ι) Είναι "ακριβούτσικο" (πχ. να αποφεύγεις "ειδικά εφφέ" και τα "νυχτερινά γυρίσματα")

 

ιι) Απλά... δεν σε ξέρει κανείς! Ακόμα, και ένας γνωστός ο οποίος αυτή τη στιγμή έχει την πιο πετυχημένη σειρά της ελληνικής τηλεόρασης (ονόματα δεν λέμε...) είδε και έπαθε μέχρι να μπει στον χώρο. Ενώ είχε γράψει με έναν φίλο του ένα όντως πολύ ωραίο σενάριο (πριν τα 2 γνωστά... και πάλι ονόματα δεν λέμε) και τον είχανε αποδεχτεί οι εταιρείες παραγωγής, υπήρχε τεράστιο ζήτημα "εμπιστοσύνης" από τη μεριά των τηλεοπτικών καναλιών.

 

Στις μέρες μας έχει ένα χρυσό συμβόλαιο όμως αυτό είναι ένα άλλο θέμα...

 

 

Τέλος θα ανακοινώσω την ΧΡΥΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ που ακολουθήσανε πολλοί έλληνες / φιλόδοξοι σεναριογράφοι και τώρα είναι γνωστοί στο hollywood. (Ένας από αυτούς και γνωστός μου...)

 

ΨΑΞΤΕ ΓΙΑ Μ Ε Ν Τ Ο Ρ Ε Σ!

 

 

Αυτά προς το παρόν. Θα μπορούσα να μιλάω μέρες για το σενάριο και το πως γράφετε αυτό, αλλά στο τέλος είναι θέμα προσωπικού γούστου.

 

Γιατί όπως θα έλεγε ένας πολύ γνωστός / χρόνια στο χώρο / σεναριογράφος της χώρας μας:

 

"Σημασία δεν έχει το σενάριο αλλά ποιος το γράφει!"

Δημοσ.

Simasia den exei to senario alla poios to grafei e? apo tis liges atakes pou exoun synora. tespa

Nase kala friend giayta pou egrapses. mallon katalaba kai merika onomata. an eise kai neos eidika toso to xeirotero e?

 

...what the heck is a mentor? mpa eimaste makria gia tetoia

Δημοσ.

Ναι, όσο νεότερος τόσο το χειρότερο γιατί υποτίθεται δεν έχεις "βιώσει" καταστάσεις έτσι ώστε να μπορείς να τις μεταφέρεις πχ. την μητρότητα / πατρότητα, να χάσεις τους γονείς σου κλπ Οι περισσότεροι σεναριογράφοι που δουλεύουνε κυρίως στην Ελλάδα είναι γεννημένοι περίπου το 1960.

 

Σεναριογραφία όμως είναι... να μάθεις να παρατηρείς τον κόσμο που είναι γύρω σου, χωρίς να σε καταλάβουνε και να εμβαθύνεις στα έσω τους…

 

Όσο αφορά την έννοια της λέξης μέντορας...

 

Είναι αυτός ο άνθρωπος που θα παίξει κατά κάποιο τρόπο ρόλο manager για σένα και έχει άμεση σχέση με κάποια εταιρεία παραγωγής ή κοινός "άκρες". Μπορεί να είναι κάποιος ηθοποιός, σκηνοθέτης κλπ που θαυμάζεις! (έχει σημασία να τον θαυμάζεις...!)

 

Η διαδικασία έχει ως εξείς (ζητώ συγνώμη αν ξεφεύγει από τα πηγαδάκια των σεναριογράφων προς τη δημοσιότητα...):

 

0) Αποφασίζεις ποιος θα είναι αυτός.

 

1) Κατά κάποιο "μαγικό" τρόπο βρίσκεις τα στοιχειά του και επικοινωνείς μαζί του ως ΘΑΥΜΑΣΤΗΣ.

 

2) Αφού κερδίσεις την εμπιστοσύνη του, τους λες πως γράφεις σενάρια και του ζητάς να διαβάσει ένα καλό που έχεις γράψει.

 

3) Το διαβάζει και ΕΑΝ διακρίνει πως έχεις ταλέντο να είσαι σίγουρος πως θα σε βοηθήσει δηλαδή να πας "συστημένος" σε κάποια εταιρεία παραγωγής.

 

 

Υπόψιν για το παραπάνω είναι η ύπαρξη "ταλέντου". Το γράφω σε εισαγωγικά γιατί στη πραγματικότητα είναι κάτι που εκπαιδεύεται και δεν γεννιέσαι με αυτό!

 

Κατά τα άλλα όπως προείπα θα μπορούσα να γράφω εβδομάδες για το σενάριο. Είναι πολλά πράγματα που δεν ξέρεις για αυτό (πχ τα 7 βήματα!) για αυτό σου προτείνω ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ και εφόσον επιθυμείς να «τρίψεις τα μούτρα σου» με αυτό, να διαβάσεις μερικά αξιόλογα βιβλία. Ναι υπάρχουνε και 2-3 ελληνικά!

 

Τα δύο που ξέρω έχουνε συγγραφείς τον Βαλούκο και τον Κεχαγιά. Αν ενδιαφέρεσε πραγματικά να μάθεις ποια είναι αυτά, κάνε reply να ψάξω να σου βρω το ISBN τους.

Δημοσ.

Βρηκα τυχαια σε "Τορνενταδικο" μερικα βιβλια με τα θεμα που ψαχνεις.

Στο Κατασκοπο συγκεκριμενα. Ψαξε λιγο και θα τα βρεις.

  • 3 χρόνια αργότερα...
Δημοσ.

Είδα και εγώ το πρόβλημα σου εκσοσκελετορ (σωστα το είπα;) και τυχαίνει να γραφω και εγω σενάρια. Όπως είπαμε ΠΟΤΕ ειδικα εφέ γιατι την κατσαμε. Ειδικα εφε ενοω με ανεμοστροβιλους με πολεις ολοκληρες απο διαμαντια παραδειγματος χαρη. Κοστιζει πολυ και ο παραγωγος στο πισω μερος του μυαλου του εχει παντα μια προταση <Υπαρχουν και καλυτεροι> οποτε κοιτα να τον εντυπωσιασεις οχι με εφε αλλα με... πράγματα. Π.χ ενα άγαλμα περιεργο που να προκαλει μυστηριο, ενα σπιτι παλυ περιεργο, κατι μικρο και οχι ιδιαιτερα μεγαλο που να εντυπωσιαζει καποιον. Οσο για τα νυχτερινα πλανα, τις ομιχλες, το χιονι, τις βροχες, τους κεραυνους, τις τρικιμίες αμα τα θες ολα αυτα καλυτερα να τα περιμενες απο την ιδια μητερα φυση (τωρα για τις τρικιμυες καλυτερα αστες απ'εξω). Ο Αγγελοπουλος το κανει αυτο. Προσεξε τα πρωτα τρια βηματα αφου εχεις γραψει σεναριο είναι να βρεις οπως ειπε και ο αλλος (δεν θυμαμαι το ονομα του σορυ) μανατζερ, να τον πησεις και αμα αυτος το καταλαβει θα σου βρει παραγωγο. Ο χρονος κατα την γνωμη μου δεν παιζει πολυ ρόλο. Μην το παρατραβας και εσυ βεβαια. Στην Ελλαδα το οικονομικο ποσο το εχουν ασχετως τι λενε. Τα ταξιδια ας πουμε τα εχουν ευκαιρα. Αλλα παντα κολλαει εκει αμα εισαι γνωστος. Ο μονος τροπος για να αρχισεις με μια ικανοποιητικη ταινια εως και μεγαλου μηκους ειναι να καταλαβει ο παραγωγος οτι το εχεις ΟΡΑΜΑ. Αμα το ονειρο σου ειναι να γραψεις το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ σεναριο, ειναι βρε παιδι μου η Ιθάκη σου τοτε ολα κυλανε ομαλά. Και κατι τελευταιο. Ο χρόνος που θα γραφεις ενα σεναριο είναι απεριόριστος. Γραψε οσες σελιδες μπορεις περισσοτερες γιατι στην πορια θα δεις πως καθε μια σελιδα δεν θα ξεπερναει το μισο λεπτό. B)

Τσάο σας!

Δημοσ.
Είδα και εγώ το πρόβλημα σου εκσοσκελετορ (σωστα το είπα;) και τυχαίνει να γραφω και εγω σενάρια. Όπως είπαμε ΠΟΤΕ ειδικα εφέ γιατι την κατσαμε. Ειδικα εφε ενοω με ανεμοστροβιλους με πολεις ολοκληρες απο διαμαντια παραδειγματος χαρη. Κοστιζει πολυ και ο παραγωγος στο πισω μερος του μυαλου του εχει παντα μια προταση <Υπαρχουν και καλυτεροι> οποτε κοιτα να τον εντυπωσιασεις οχι με εφε αλλα με... πράγματα. Π.χ ενα άγαλμα περιεργο που να προκαλει μυστηριο, ενα σπιτι παλυ περιεργο, κατι μικρο και οχι ιδιαιτερα μεγαλο που να εντυπωσιαζει καποιον. Οσο για τα νυχτερινα πλανα, τις ομιχλες, το χιονι, τις βροχες, τους κεραυνους, τις τρικιμίες αμα τα θες ολα αυτα καλυτερα να τα περιμενες απο την ιδια μητερα φυση (τωρα για τις τρικιμυες καλυτερα αστες απ'εξω). Ο Αγγελοπουλος το κανει αυτο. Προσεξε τα πρωτα τρια βηματα αφου εχεις γραψει σεναριο είναι να βρεις οπως ειπε και ο αλλος (δεν θυμαμαι το ονομα του σορυ) μανατζερ, να τον πησεις και αμα αυτος το καταλαβει θα σου βρει παραγωγο. Ο χρονος κατα την γνωμη μου δεν παιζει πολυ ρόλο. Μην το παρατραβας και εσυ βεβαια. Στην Ελλαδα το οικονομικο ποσο το εχουν ασχετως τι λενε. Τα ταξιδια ας πουμε τα εχουν ευκαιρα. Αλλα παντα κολλαει εκει αμα εισαι γνωστος. Ο μονος τροπος για να αρχισεις με μια ικανοποιητικη ταινια εως και μεγαλου μηκους ειναι να καταλαβει ο παραγωγος οτι το εχεις ΟΡΑΜΑ. Αμα το ονειρο σου ειναι να γραψεις το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ σεναριο, ειναι βρε παιδι μου η Ιθάκη σου τοτε ολα κυλανε ομαλά. Και κατι τελευταιο. Ο χρόνος που θα γραφεις ενα σεναριο είναι απεριόριστος. Γραψε οσες σελιδες μπορεις περισσοτερες γιατι στην πορια θα δεις πως καθε μια σελιδα δεν θα ξεπερναει το μισο λεπτό. B)

Τσάο σας!

 

Αφού πώ πως δεν συμφωνώ με τα πιο πολλά που γράφεις....να εκφράσω και εδώ την απορία μου πού τα ξεθάβεις??? νιώθω λές και είναι επετειακή χρονιά για το insomnia και κάνουμε αναδρομές στο παρελθόν όπως το Mega ο Ant1 κλπ....:P

Δημοσ.

Δεν ειμαι σεναριογραφος για να πω την απολυτη αληθεια. Βγαζω συμπερασματα ομως απο μεγαλους σκηνοθετες. Ο Αγγελοπουλος (ελληνας) εχει στοχο για ενα σεναριο. Αρχισε με μια ικανοποιητικη ταινια και τον εμπσιτευτηκαν επειδη το ειχε οραμα. Ο Κόπολα την ταινια του με τον αμαζονιο την γυρισε δυο φορες επειδη ο πρωταγονιστης αρρωστησε απο το κλιμα. Ο παραγωγος του ειχε καταλαβει με ποιον απευθυνεται ετσι του διεθεσαι οτι ειχε. Ασχετα τι εγινε στο τελος. Και να μην συμφωνεις δεν χαλασε και ο κοσμος, Ετσι; (το μισο προηγουμενο μηνυμα μου ειναι πλακιτσες και χιουμορ)...

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.
Ο Κόπολα την ταινια του με τον αμαζονιο την γυρισε δυο φορες επειδη ο πρωταγονιστης αρρωστησε απο το κλιμα. QUOTE]

 

μήπως αναφέρεσαι στον herzog και το fitzcarraldo ;

ή μήπως στο αποκάλυψη τώρα ? που δεν ήταν στον αμαζόνιο

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...