Mac4all Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2007 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2007 Αυτός ο οδηγός γράφεται ώστε ο κάθε χρήστης πριν μπει στο φόρουμ να ρωτήσει κάτι πρέπει να έχει μια εικόνα του τι χρειάζεται -θέλει ώστε να αποφεύγονται επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις και να γεμίζει άδικα το φόρουμ... Πρώτα απ όλα πρέπει να επιλέξουμε : Επεξεργαστής Επιλέγουμε σύμφωνα με τις ανάγκες μας...τετραπύρηνο για ταυτόχρονη εκτέλεση πολλών εφαρμογών Q6600(κορυφή σε σχέση με τι κοστίζει),9300,9450 και Phenom x4 ή μια οικονομική λύση γραφείου στα 50ευρω με διπλό επεξεργαστή (athlon x2 χαμηλής κατανάλωσης ή ιντελ Ε2160 ας πούμε).Ενδεχομένως οι hard core gamers να προτιμήσουν έναν E8400 έναντι ενός Q6600 στα ίδια χρήματα διότι ακόμη τα παιχνίδια δεν εκμεταλλεύονται πλήρως τους 4 πυρήνες αλλά τη μεγάλη συχνότητα λειτουργίας ναι!!Σημαντική είναι η ποσότητα L2 cache στον επεξεργαστή και ισχύει οτι με ίδια αρχιτεκτονική & συχνότητα το σύστημα με μεγαλύτερη L2 cache είναι πιο γρήγορο,και σε AMD και σε INTEL. Να διαχωρίσουμε την έννοια διπλό από διπλοπυρηνο... Με απλά λόγια συστήματα με διπλό επεξεργαστή εννοούμε με 2 ξεχωριστούς επεξεργαστές που μπαίνουν σε 2 θέσεις ειδικών μητρικών (κυρίως για servers) όπως Opteron,Xeon. Αντίθετα συστήματα με διπλοπύρηνο είναι αυτά που έχουν έναν επεξεργαστή πάνω στη μητρική αλλά εσωτερικά υπάρχουν 2.Αυτοί είτε είναι πακέτο δυο ξεχωριστών επεξεργαστών (Pentium D...προς αποφυγή διότι καταναλώνουν πολύ και αποδίδουν λιγότερο), είτε είναι εγγενώς διπλοπύρηνοι με σχεδίαση ex novo για την μεταξύ τους άψογη συνεργασία-επικοινωνία (Athlon64 x2,Conroe). Αναλόγως δε το ψυκτικό σύστημα επεξεργαστή-κουτιού η θερμοκρασία των σύγχρονων επεξεργαστών Athlonx2,Conroe (όχι Pentium D,Pentium 4 ) κυμαίνεται γύρω στους 40 C σε idle με 55C σε full load και την μετράμε με τα Real Temp ,Core Temp και Speedfan με τα οποία ανιχνεύονται οι ακριβέστερες ψηφιακές ενδείξεις DTS των επεξεργαστών έναντι ας πούμε άλλων όπως το πολύ καλό στα υπόλοιπα everest το οποίο κάνει για (P4)ανιχνεύει τις ενδείξεις των θερμικών διόδων που είναι λιγότερο ακριβείς για την θερμοκρασία του επεξεργαστή ΜΟΝΟ!Αυτό για τις άπειρες ερωτήσεις περί θερμοκρασιών...Πληροφορίες για τον εγκατεστημένο σας επεξεργαστή θα σας δωθούν αφού κατεβάσετε το cpuz Το τι θα αγοράσετε να το κρίνετε μόνοι σας...ένα βοήθημα υπάρχει εδώ κι εδώ Ο κάθε τύπος επεξεργαστή τοποθετείται στην ανάλογη συμβατή υποδοχή (socket) της κατάλληλης μητρικής. Tα socket είναι και ενδεικτικά για την κάθε εταιρία επεξεργαστών...Τα δυο επικρατέστερα socket για το ευρύ κοινό που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά είναι το ΑΜ2,AM2+ ( για ΑΜD) και 775 (για Intel) Εδώ δεν θα αναφερθώ σε ποιο στρατόπεδο να πάει κανείς ,ούτε τιμές και κατηγορίες...Εδώ απλά θα δωθούν κάποια κλειδιά ώστε οι επιλογές να είναι προσωπικές του κάθε ενδιαφερομένου... Τα κλειδιά είναι : χαμηλή κατανάλωση (σε W) που σημαίνει...ησυχία,προστασία περιβάλλοντος,δροσιά το καλοκαίρι και χαμηλός λογαριασμός ΔΕΗ, επιδόσεις σύμφωνα με τις ανάγκες μας στην χαμηλότερη δυνατή τιμή... Λοιπόν όταν πρέπει να επιλέξουμε κοιτάμε στο skroutz ή όπου αλλού για μια ποιοτική... Μητρική Να πώ οτι εδώ και αρκετά χρόνια η αντοχή των μητρικών έχει βελτιωθεί...προτείνω ASUS,DFI,GIGABYTE&οι ASROCK έχουν βγει καλές, και με καλό chipset. Το θέμα έχει χιλιοσυζητηθεί. Με ακριβή μητρική έχουμε ποιοτικά υλικά και ποιοτικά συστήματα προστασίας της σε περίπτωση αλλοιωμένων ρευμάτων και θερμικών ανωμαλιών όπως επίσης και ποιοτικότερους πυκνωτές(ορισμένες δε έχουν αντικαταστήσει πλήρως τους ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές με ανώτερους solid state) πέρα από την μεγαλύτερη απόδοση Πόσες φορές δεν ρημάζονται μητρικές κατά τα άλλα εντάξει από φουσκωμένους(στην κορυφή οι πυκνωτές πρέπει να είναι κοίλοι όχι κυρτοί)πυκνωτές που να έχουν "ξεράσει" υγρό στη βάση ή στην κορυφή,ή απλά πυκνωτές που δεν στέκουν όρθιοι(είναι κι αυτό ένδειξη).Κι αυτό γιατί οι μητρικές είναι φτηνιάρικες... Chipset για σύστημα με επεξεργαστή AMD από την AMD ή την NVIDIA Chipset για σύστημα με cpu Intel από την Intel ή Nvidia και σαν απόδοση-σταθερότητα και σαν συμβατότητα με Linux (που αν και τώρα οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρονται σε λίγο 8α μπει για τα καλά στη ζωή μας,και επειδή μεθαύριο το σύστημα θα μας φαίνεται αργό ...με ένα πέρασμα σε λίνουξ θα αναζωογονηθεί,οπότε ας υπάρχει συμβατότητα) ΠΟΤΕ δεν κόβουμε από την μητρική(ούτε από το τροφοδοτικό,θα το δούμε στη συνέχεια )... κοιτάζοντας πάντα το socket (AM2,AM2+,775) να συμφωνεί με αυτό του επεξεργαστή που επιλέξαμε... Υπάρχουν κάποια πιθανόν χαρακτηριστικά όπως e-sata,firewire (σαφώς γρηγορότερο από USB2 σε transfer) ,remote control που κάποιες μητρικές προσφέρουν σαν εξτρα.Οι Gbit κάρτες δικτύου και οι sata2 τις θεωρώ standard. Kαλό δε οι μητρικές να έχουν παθητικό σύστημα ψύξης northbridge με heatpipes ή άλλο για αθόρυβη λειτουργία... Τους INTEL Core 2 Duo &*Quad επεξεργαστές τους υποστηρίζουν τα παλαιότερα 945,965,975Χ και τα νεότερα P35,Χ38,X48,G31&G33 (με γραφικά) από Ιntel και από NVIDIA τα 570(Ultra+SLI), 590 SLI,650 SLI ,680,750,780,790 SLI.Σαν απόδοση τα intel πάνε απ το γρηγορότερο στο αργότερο 975X>=965>945. Τα chipset intel με το -G ή το -Q όπως πχ το i945G ή i965Q υποδεικνύουν ότι η μητρική έχει και onboard γραφικά (προς αποφυγή διότι η μνήμη των γραφικών μοιράζεται με αυτήν του συστήματος με αποτέλεσμα καθυστερήσεις έκτος κι αν υλοποιούμε πάμφθηνη λύση για γραφείο) Για AMD Athlon x2 τα chipset είναι: από AMD 690G ,480Χ ενώ από NVIDIA 430,500,550,560&570(Ultra+SLI),590 SLI κλπ και και σειρά 6xxx κ 7xxx με onboard γραφικά (σίγουρα ξεχνάω ορισμένα...) Για Phenom x3,x4 socket AM2+ από AMD 480Χ,580Χ,590,690G-V,780G,790 από Nvidia 560,570,8xxx ,750a SLI κλπ.Εδώ μάλλον προτιμάμε AMD Έπειτα επιλέγουμε... ΜΝΗΜΗ... πλέον DDR2 αν εξαιρέσουμε παλαιότερα socket (754,939,478 )που χρησιμοποιούν DDR και κάποιες υβριδικές μητρικές(οι υβριδικές μητρικές εν γένει δημιουργούν προβλήματα) που χρησιμοποιούν και DDR +DDR2 ν καινούριες με DDR2+DDR3. Καλύτερα μεγαλύτερης συχνότητας (1066 ή 800MHz) και με όσο δυνατόν μικρότερα timings 4-4-4-12,σίγουρα όχι κάτω από 800 5-5-5-15.Είναι νωρίς ακόμα για DDR3 και λόγω τιμών και λόγω του ότι δεν προσφέρουν διαφορά απόδοσης.Ας εξηγήσουμε λίγο τα περί μνημών...Στις μνήμες κοιτάμε την συχνότητα λειτουργίας (Mhz)και τα timings (4-4-4-12 κλπ).Τι σημαίνουν όμως;Η συχνότητα μας υποδεικνύει το πόσες πληροφορίες (data)μπορεί θα ανταλλάξει το σύστημά μας με τις μνήμες,όμως επειδή η μετάδοση πληροφοριών δεν είναι συνεχής αλλά ανά πακέτα αυτό μας λέει πως η συχνότητα δείχνει το πόσο μεγάλο μπορεί να είναι το πακέτο.Όμως δεν φτάνει μόνο αυτό για να καθορίσει την μετάδοση πληροφοριών,πρέπει να ξέρουμε και κάθε πότε μπορεί να γίνει αυτό(κάθε πόσους κύκλους) Εδώ μπαίνουν μέσα στην υπόθεση και τα timings.Όσο χαμηλότερα είναι τόσοι λιγότεροι κύκλοι ανεκμετάλλευτοι για την μετάδοση πληροφοριών περνάνε άρα και λιγότερο χρόνος.Γι'αυτό το λόγω κ όχι μόνο λέμε όχι ακόμα σε DDR3 διότι μεταδίδουν μεγάλα πακέτα αλλά όχι συχνά και το σύστημα υστερεί αποκρισιμότητας .Να προσθέσω οτι τα συστήματα με intel επεξεργαστή οφελούνται περισσότερο από μεγάλη συχνότητα μνήμης έναντι των AMD. Φυσικά αγοράζουμε ζεύγη μνημών ώστε να εκμεταλλευθούμε το dual channel που έχουν πλέον όλες οι μητρικές για ασύγκριτα καλύτερες επιδόσεις του συστήματος (ας πούμε απλά ότι δεν μπουκώνει το σύστημα!) Έτσι οι επιλογές μας είναι 2x1Gb , 2x2Gb κοκ .Ενδιάμεσες καταστάσεις με ανομοιογενείς μνήμες δεν ενεργοποιούν το dual channel άρα χαμηλές επιδόσεις! Να μην ξεχνάμε πως αν έχουμε 4GB μνήμη,τα 32μπιτα λειτουργικά ''βλέπουν'' μόνο τα 3,2GB. Με τα 64μπιτα όση μνήμη και να βάλουμε δεν υπάρχει πρόβλημα. Η συμβατότητα με την μητρική μπορεί να αναζητηθεί στον δικτυακό τόπο της εκάστοτε εταιρίας (Kingston,Corsair,OCZ,Gskill,Mushkin,Twinmos κλπ) Από προσωπική εμπειρία λέω ότι οι μνήμες δεν αξίζει να είναι πανάκριβες διότι αν κοστίζουν πχ 80% παραπάνω ,δίνουν 5-10% στο σύστημα...όποτε ανάλογα την τσέπη και την διάθεση του καθενός... Το standard πρόγραμμα να ελέγξουμε το κατά πόσο οι μνήμες το καινούριου(ή και του παλιού ) μας συστήματος είναι συμβατές με την μητρική μας είναι το memtest86+.Αυτό είναι πολύ σημαντικό να γίνει ώστε να αποφύγουμε στο μέλλον λαθάκια της μνήμης που στα Windows μεταφράζονται σε ξαφνικές μπλε οθόνες ή σε default configuration σε ξαφνικές επενεκκινήσεις του συστήματος... το κατεβάζουμε,και αφού το αποσυμπιέσουμε το καίμε σε cd σαν image. Μετά κάνουμε boot από cd και το αφήνουμε να κάνει 2 κύκλους όλων των τεστ με έμφαση στο 5 και το 8...ο σκοπός του να μην μπούμε σε λειτουργικό είναι να μην γίνει reserved κομμάτι της μνήμης από το λειτουργικό ώστε να ελεγχθεί ει δυνατόν ολόκληρη Σκληρός δίσκος επιλέγουμε έναν SATA με 8-32MB buffer,7200 στροφών κατά προτίμηση Western Digital,Samsung... και αν το σηκώνει η τσέπη μας για πραγματική διαφορά επιλέγουμε έναν Western Digital Raptor 10000 στροφών για το λειτουργικό μας με μισό access time απ τους άλλους=μισό χρόνο πρόσβασης στα δεδομένα),ενδεχομένως σε συνδυασμό,ανάλογα με τις ανάγκες μας,με άλλους SATA ακόμη και σε RAID Επι παραδείγματι κάποιος που ασχολείται με video editing μπορεί κάλλιστα να έχει έναν Ραπτορα για λειτουργικό και δυο συστοιχίες δίσκων σε Raid0 in-out Το Raid0 συνδυάζει 2 όμοιους δίσκους ώστε να γίνεται ταυτόχρονη ανάγνωση/έγγραφη αρχείων και στους 2 με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερο transfer rate αλλά ο χρόνος πρόσβασης στα αρχεία από τη στιγμή που ο ελεγκτής λάβει εντολή πρόσβασης σε ένα απ αυτά να είναι ίδιος με αυτόν του καθενός δίσκου,όμως η μεταφορά γίνεται και απ τους 2 ταυτόχρονα...αυτό όπως καταλαβαίνετε μας ωφελεί με μεγάλα αρχεία,ας πούμε βίντεο, αλλά όχι τόσο με μικρά... Δυστυχώς αν χάσουμε τον ένανα δίσκο το array καταστρέφεται και μαζί του τα δεδομένα... Στην αντίπερα όχθη βρίσκουμε το array με Raid 1 όπου τα δεδομένα γράφονται ταυτόχρονα σε 2 δίσκους όπου ο ένας είναι αντίγραφο του άλλου επιτυγχάνοντας έτσι την ασφάλεια των δεδομένων σε περίπτωση απώλειας του ενός δίσκου. Φυσικά υπάρχουν και συνδυασμοί των παραπάνω για ταχύτητα και ασφάλεια αλλά εμείς θα περιοριστούμε όπως είπαμε στα βασικά... Προσοχή στην εξής λεπτομέρεια...αν έχετε δίσκο sata2 και τον βάλετε σε κανάλι sata1 θα πρέπει να δείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή του δίσκου σας διότι ενδεχομένως χρειάζεται αλλαγή στη θέση ενός jumper του σκληρού...ει δε μη πολλά ευτράπελα μπορεί να συμβούν!!!Δεν γνωρίζω αν συμβαίνει σε όλες τις μητρικές πάντως μου έχει συμβεί...Τέλος οι συσκευές ide δεν συνδέονται όπωςως να ναι...Πάντα στην άκρη του καλωδίου ide βάζουμε την συσκευή μάστερ+με jumper master ενώ στη μέση την συσκευή slave και στην αντίστοιχη θέση και το jumper της... Και κάτι άλλο...αν κάνουμε αναβάθμιση σε διαφορετική μητρική και κρατήσουμε το σκληρό με τα Windows που είχαμε...τσάμπα θα περιμένουμε να δούμε το πολυαγαπημένο μας desktop...σαν πολύ δεν πάει ρε παιδιά?Κάντε εκεί μια εγκατάσταση καθαρή απ την αρχή...τι βαρεμάρα είναι αυτή?Για όνομα πια... Πάντα σύμφωνα με τις ανάγκες...επενδύσεις στους υπολογιστές δεν γίνονται...πάρε ο,τι έχεις ανάγκη τώρα...αλλιώς άστο να το πάρεις όποτε το χρειαστείς .Σε κάποιον χωρίς ιδιαίτερες ανάγκες που θέλει να δώσει τώρα 1000 ευρώ ,ας πούμε,για μηχάνημα με σκοπό να το κρατήσει 5 χρόνια συμβουλεύω να πάρει κάτι με τα μισά και τα με τα άλλα μισά να πάρει άλλο σε 2-3 χρόνια...κερδισμένος θα βγει... Ενα καλό νήμα για σωστό στήσιμο partitions και λειτουργικού βρίσκεται εδώ,πιστεύω βοηθάει Είμαι φλύαρος το ξέρω,πάμε παρακάτω: Γραφικά : Αποφεύγουμε όπως είπαμε παραπάνω τα γραφικά όλα-σ ένα πάνω στη μητρική...είναι σαφώς πιο αργά και ακατάλληλα για παιχνίδια και απαιτήσεις για γραφικά ,οπότε πάμε να δούμε λύσεις ανεξάρτητων καρτών γραφικών. Πλεον το standard είναι pci-e αλλά υπάρχουν ακόμα και agp.Οι κατοχοι καρτών agp που θέλουν να μην προχωρήσουν σε αναβάθμιση και της κάρτας γραφικών είναι υποχρεωμένοι πλέον να αναζητήσουν κάτι σε υβριδική μητρική που να έχειει και AGP και PCI-E Μην επιχειρήσετε να τοποθετήσετε κάρτα agp σε pci-e και αντίστροφα!Το αποτέλεσμα θα είναι καταστροφικό!Oποτε κανονίζετε ανάλογα...να θυμάστε οτι τα πολλά mb μνήμης στα γραφικά δεν λένε τίποτα χωρίς καλό chip γραφικών...έτσι μια 128mb μπορεί κάλλιστα να είναι καλύτερη από μια με 512mb! Ενδεικτικά και μόνο παραθέτω 2 μοντέλα από ATI-AMD HD3650 k NVIDIA 8800gs που τα θεωρώ αποδοτικά ανά βαττ και ανά δαπανομενο ευρώ αντίστοιχα. Πανω κάτω ο,τι πληρώσεις παίρνεις. Να θυμίσω πως όποιος επιζητά επιδόσεις κυρίως σε παιχνίδια είναι σκόπιμο τα χρήματα του να τα ξοδέψει σε γραφικά και μνήμη κυρίως και όχι τόσο σε πολύ ακριβό επεξεργαστή όπως και το ότι είναι υπερβολικό να πάρουμε φοβερή κάρτα γραφικών για να παίζουμε σε οθόνη 1024x768 πιάνοντας 150fps.Συγκριτικό καρτών ,απόδοση,κατανάλωση κλπ Και τώρα ... DVDRW δεν θα αναφερθώ σε CDrom,CDRW και Dvd combo διότι κανείς δεν νομίζω θα λυπηθεί τα 35Ε -45E ενός DVDRW ΝΕC(αν και τελευταία η σύμπραξη με τη Sony δεν ξέρω τι καρπούς θα δώσει),BENQ ή τα λίγα παραπάνω ενός Plextor ώστε να μην έχει έναν εγγραφέα dvd. Λοιπόν,υπάρχουν 2 βασικά φορμά...το +R και το -R. Υπάρχουν διαφορές όμως το καλύτερο για μια σωστή εγγραφή που θα αντέχει στον χρόνο είναι καλός εγγραφέας και καλής ποιότητας δισκάκια. Κι εδώ πιστεύω να συμφωνούν όλοι πως τα καλύτερα είναι τα TAIYO YUDEN ceramic (THAT'S japan made)τα οποία προτιμούν πολλοί ,μεταξύ των οποίων κι εγώ. Επίσης καλά είναι και Verbatim,TDK. Σημαντικότατο είναι η εγγραφή να ΜΗΝ γίνεται στο μέγιστο της ικανότητας εγγραφής των DVD αλλά ΟΥΤΕ και στο ελάχιστο ειδεμή το κάψιμο μπορεί να μην είναι σωστό και να αλλοιωθούν τα δεδομένα στο χρόνο. Μέτρον άριστον... Επίσης μπορείτε να αγοράσετε εγγραφείς με llightscribe ή Labelflash οι οποίες είναι τεχνολογίες δημιουργίας εικόνων πάνω στο δισκάκι ώστε να γίνει πιο personalized και πιο μουρατο...με την αντίστοιχη επιβάρυνση ένεκα του ότι τα κατάλληλα(συμβατά) δισκάκια είναι και ακριβότερα... τι μας λείπει ...τι μας λείπει... Tροφοδοτικό ... δεν λυπόμαστε τα λεφτά διότι μπορεί να κλαίμε ολόκληρο το σύστημα...Τα πολλά βαττ επίσης δεν είναι ενδεικτικά...Ένα μη ποιοτικό τροφοδοτικό με 550W μπορεί να βγάζει μικρότερη ωφέλιμη ισχύ από κάποιο ποιοτικό με 400W.Να κοιτάξετε το τροφοδοτικό να είναι ACTIVE PFC,και μια απ τις παρακάτω μάρκες (Seasonic,Silverstone,Enermax,Fortron,Tagan,Antec,Ocz,Corsair,Chieftec ορισμένα,Hiper ορισμένα,Zalman,Zippy,ας μου συγχωρεθεί η όποια παράλειψη)και κατά προτίμηση να είναι ATX 2.2 . Οι νέες εκδόσεις ATX έχουν υψηλότερη απόδοση...τι εννοούμε.. Ας υποθέσουμε πως έχουμε ένα σύστημα το οποίο χρειάζεται 100W για να λειτουργήσει...εμείς καταναλώνουμε 100W ρεύματος? OXI! Καταναλώνουμε 100W για τις ανάγκες του υπολογιστή (ανεξαρτήτως τροφοδοτικού) και άλλο ένα 15% έως 40% (αναλόγως το τροφοδοτικό) επιπλέον =115-140W Αυτό συμβαίνει διότι το τροφοδοτικό μας για την παροχή των 100W καταναλώνει υπό μορφή θερμότητας άλλο ένα 15-40% των βαττ που πρέπει να αποδώσει (κοινώς πετάμε ενέργεια,φουσκώνουμε το λογαριασμό,ζεσταίνουμε το χώρο μας και μαντέψτε...ΧΩΡΙΣ να ωφεληθούμε στο ελάχιστο!). Γι αυτό το καλής ποιότητας (ακριβό) τροφοδοτικό πετάει λιγότερη ενέργεια σαν θερμότητα για το ίδιο έργο...να τροφοδοτήσει τον ίδιο υπολογιστή...πέρα από υψηλή αξιοπιστία,σταθερές τάσεις,προστασίες υπερφόρτωσης κλπ Οι specifications ATX ορίζουν πέρα από άλλες παραμέτρους και την ελάχιστη απόδοση που απαιτείται να έχει ένα τροφοδοτικό για να είναι ΑΤΧ version 2.2(ας πούμε που είναι σύγχρονη).Αυτές ορίζουν σαν ελάχιστο λόγο απόδοσης το 70% full load,72% typical load,65% low load,τιμές που εύκολα ξεπερνά με ευκολία ένα σύγχρονο καλό τροφοδοτικό όπως το Corsair 450W κ.α. (που κοστίζει 62Ε) διότι άλλο ελάχιστο ΑΤΧ 2.2 και άλλο 85+ % Εδώ θα διαπιστώσετε τι ισχύος τροφοδοτικό έχει ανάγκη το σύστημα σας . Και από που κρατάει η σκούφια του τροφοδοτικού σας Το τροφοδοτικό είναι επένδυση...τα υπόλοιπα αμφιβάλλω... Όσον αφορά δε τα ... Κουτιά είναι θέμα αισθητικής μα όχι μόνον. Τα επώνυμα (Thermaltake,coolermaster,chieftec,LianLi κα) πέρα από την καλαίσθητη και ποιοτική κατασκευή δίνουν βάση και στον σωστό εξαερισμό του κουτιού σημαντικότατο στοιχείο για κάθε σύστημα,αλλά προσοχή,όχι υπερβολικές δαπάνες για κουτί...Ο ψυχρός αέρας συνήθως εισάγεται από εμπρός και ο θερμός ανεβαίνοντας εξάγεται από πίσω και ψηλότερα με ανεμιστήρες 9-12εκ ή και μεγαλύτερους χαμηλών στροφών και θορύβου ώστε να επιτυγχάνεται σωστή ψύξη...επίσης αναπόφευκτα οι χαμηλών στροφών ανεμιστήρες κάνουν λιγότερο θόρυβο...άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο όμως άλλοι παρέχουν και μικρότερη ροή αέρα κάτι το οποίο είναι αντιπαραγωγικό. γι αυτό κοιτάζουμε και πόσα cfm ροής αέρα βγάζει στα x ντεσιμπέλ θορύβου . Σούπερ είναι οι SilenX και άλλοι όπως Ζαλμαν... Το Pc μου θέλω να ναι ΑΘΟΡΥΒΟ! Υπάρχουν κάποια βασικά στοιχεία... 1ον το κουτί πρέπει να έχει καλή ψύξη και χαμηλό θόρυβο αυτό γίνεται με μεγάλους ανεμιστήρες χαμηλών στροφών στηριγμένους με δαχτυλιδάκια σιλικόνης ή λαστιχένια,επίσης το ίδιο και οι σκληροί δίσκοι... 2ον Το ποιοτικό τροφοδοτικό θα είναι και αθόρυβο ή τουλάχιστον έτσι είναι όσα έχω δει ως τώρα... 3ον η μητρική όπως είπαμε πρέπει να χει παθητική ψύξη ή heatpipes στο northbridge 4ον συνιστώ αλλαγή της ψύκτρας της κάρτας γραφικών (αν είναι κανα θεριό δεν θα γίνει ούτε έτσι τίποτα) με καμία zalman αθόρυβη ή όποια άλλη ποιοτική της αρεσκείας σας...αλλιως δεν προκειται να κλεισετε ματι το βραδυ... 5ον η ψύκτρα του επεξεργαστή πρέπει να βγάζει λίγα ντεσιμπέλ ,να δουλεύει σε χαμηλές στροφές και να έχει υψηλή θερμική αγωγιμότητα που μετριέται σε βαθμούς C ανα W... όσο μικρότερος ο λόγος C/W τόσο καλύτερη η ψύκτρα (εξαρτάται από τις στροφές του ανεμιστήρα της ψύκτρας) Η stock Ιντελ είναι 0.28C/W ας πούμε η freezer 64pro έχει 0.18C/W,γενικά την freezer 64 pro(για AMD)και freezer 7 pro (Intel) τις συνιστώ σαν καλές και φθηνές(σίγουρα υπάρχουν καλύτερες και πολύ ακριβότερες).Επίσης καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε και μια καλή θερμαγωγή ππάστα όπως Arctic Silver 5 για σωστή μεταφορά της θερμότητας από το heatspreader (καπάκι)της cpu στην ψύκτρα...Τέλος να θυμάστε,το λέω περισσότερο για κατόχους Prescott,cedarmill, που έχουν ανάγκη από καλές ψύκτρες,ότι αν η ψύκτρα υπερβαίνει τα 500-550 gr χρειάζεται backplate για την μηχανική εξισορρόπηση δυνάμεων.. 6ον για να ενισχύσετε την όλη αθόρυβη διάταξη μπορείτε να τοποθετήσετε και κάποια κιτ που κυκλοφορούν με απορροφητικά υλικά που μονώνουν τον υπολογιστή σας εσωτερικά...πάντως αυτά είναι το κερασάκι στην τούρτα,αν θέλετε ησυχία δεν πρέπει να παράγεται κυρίως ... UPS Πάνω απ όλα..να ανήκει στην κατηγορία line interactive.Τα line interactive έχουν πιο βελτιωμένα κυκλώματα προστασίας ώστε έκτος απ την προστασία απόπο διακοπή ρεύματος να παρέχει προστασία και από σκαμπανεβάσματα τάσης (τα οποία μπορεί να είναι εξίσου επικίνδυνα για τον υπολογιστή μας) .Πάμε πάντα σε κάτι ποιοτικό...εταιρία leader εδω και χρόνια η APC αλλά καλή είναι και η MGE.Η ισχύς των UPS υπολογίζεται σε VA Να υπολογίσετε ότι με 500VA καλύπτουμε pc με πραγματική κατανάλωση 300W (και όχι αυτή που γράφει το τροφοδοτικό μας ) Ένα μέσο PC καταναλώνει κατά μέσο όρο σε idle 100W και σε full γύρω στα 170W (χωρίς overclock/overvolt που ανεβάζει ραγδαία την κατανάλωση) . Υπάρχουν και κάποια τέρατα των 400+W αλλά ας μην επεκταθούμε σε αυτά και συγχύζομαι... H APC (φαντάζομαι και οι άλλες) έχουν στο δικτυακό τους τόπο σελίδα υπολογισμού του σωστού για το σύστημα μας UPS Καλή εναλλακτική λύση είναι ένας καλός σταθεροποιητής τάσης ο οποίος παρέχει σταθερό από σκαμπανεβάσματα ρεύμα αλλά δεν μας δίνει χρόνο να κλείσουμε τον υπολογιστή σε περίπτωση απώλειας ρεύματος κάτι που ισως να μην απασχολεί πολλούς που δεν έχουν ανάγκη να σώσουν τη δουλειά τους πριν κλείσει ο υπολογιστής Οθόνη Εδώ θα βρείτε έναν πολύ καλό οδηγό Overclocking & undervolting να πούμε δυο πράγματα, λαμβάνοντας υπ όψιν ότι ο περισσότερος κόσμος έχει επεξεργαστές με κλειδωμένο προς τα πάνω πολλαπλασιαστή για να κάνουμε υπερχρονισμό θα πρέπει να σηκώσουμε το χρονισμό του συστήματος ας πούμε από τα 266 στα 300.Αυτή η κίνηση όμως μας αυξάνει ταυτόχρονα και τις συχνότητες λειτουργίας των PCI&AGP-PCI express το οποίο εκτός από αστάθεια μας προκαλεί ζημιές στα περιφερειακά μας . Γι'αυτο το λόγο οι κατασκευαστές μητρικών βάζουν την επιλογή στο ΒΙΟS να κλειδωθεί η συχνότητα της PCI στα 33 PCI-E στα 100 Mhz. Είμαστε ήσυχοι?ΟΧΙ!Πρέπει να λάβουμε υπ όψιν και την συχνότητα ενός άλλου chip του ΝorthΒridge NB.Οταν βάλουμε επεξεργαστή για παράδειγμα έναν Ε4500 ο οποίος λειτουργεί στην ονομαστική του συχνότητα στα 2200Μhz αυτό γίνεται διότι πολλαπλασιάζεται η συχνότητα του συστήματος FSB=200MHz x τον πολλαπλασιαστή ο οποίος είναι 11 ,άρα 200χ11=2200Μhz.To NB?To NB λειτουργεί στα 400Mhz με δικό του πολλαπλασιαστή 2.Αν τον υπερχρονίσουμε στα 3300Μhz το FSB=300Mhz το ΝΒ θα φτάσει 600Mhz (+50%)και το σύστημα δεν θα λειτουργεί .Ας πάρουμε έναν Q6600 στα 2400Mhz με FSB=266Mhz και τον βάλουμε στην ίδια μητρικη.Ο πολλαπλασιαστής του επεξεργαστή είναι 2400/266= 9 το ΝΒ=400Μhz εσωτερικό πολλαπλασιαστή 400/266=1,5 και όχι 2 όπως στην προηγούμενη περιπτωση. Τι άλλαξε? Η μητρική είναι ίδια!! Η μητρική αναγνωρίζει τον επεξεργαστή και τοποθετεί αυτόματα τον πολλαπλασιαστή του chip NB 1,5 αντί για 2. Αν τώρα τον πάμε στα 300Mhz όπως τον προηγούμενο 300x9=2700Mhz το δε NB=1,5x300=450Mhz το οποίο είναι μια πολύ λογική τιμή υπερχρονισμού του(+12,5%)το σύστημα μπουτάρει κανονικά Αντίστοιχα και σε επεξεργαστές που λειτουργούν στα 1333. Αυτό λύνει κάποιες απορίες...επίσης να σημειωθεί οτι οι επεξεργαστές έχουν και ένα όριο συχνότητας FSB (FSB wall) ,όχι τελικής επεξεργαστή,πάνω από το οποίο δεν είναι δυνατόν να υπερχρονιστούν To undervolting είναι ένας τρόπος εξοικονόμησης ενέργειας ,θορύβου και θερμότητας κατά τον οποίο χαμηλώνουμε τα βολτ λειτουργίας του επεξεργαστή μας ώστε να βρούμε το ελάχιστο δυνατό που θα μας εξασφαλίσει απρόσκοπτη λειτουργία και κάνουμε μικρά βήματα ελέγχοντας κάθε φορά το σύστημα μας υπό στρες(orthos,prime)για ώρες Φθηνή προτασουλα entry level αλλά καθόλα ευυπόληπτη αν δεν παίζει κανείς παιχνίδια Athlon 64 X2 (sAM2) BE2350+Asrock ALiveNF7G-HD+2γιγα DDR2 800Mhz kingston+500Gb δισκο +Thermaltake Mambo 40E+Corsair 450W+DVDRW NEC =320E +(όποιος κρίνει σκόπιμο) 1 σταθεροποιητή τάσεως APC (50E)
simply_the_best Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2007 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2007 Καλή ιδέα αλλά πρέπει να οργανώσεις καλύτερα το κειμενό σου..
spirosta Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2007 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2007 Καλύτερα θα ήταν να βάλεις παραγράφους και τίτλους σε αυτές... Έτσι όπως είναι τώρα δεν διαβάζεται... Και προσωπικά εγώ ούτε την πρώτη γραμμή δεν κοιτάω... Θέλει οργάνωση...
boom123 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2007 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2007 Καλύτερα θα ήταν να βάλεις παραγράφους και τίτλους σε αυτές...Έτσι όπως είναι τώρα δεν διαβάζεται... Και προσωπικά εγώ ούτε την πρώτη γραμμή δεν κοιτάω... Θέλει οργάνωση... συμφωνώ απόλυτα + 1 :-?
Mac4all Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2007 Μέλος Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2007 ελπιζω να γινε πιο ευαναγνωστο τωρα
Green Dragon Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2007 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2007 ελπιζω να γινε πιο ευαναγνωστο τωρα Δεν έτυχε να διαβάσω το αρχικό κείμενο, αλλά τώρα μετα τη τροποποίηση είναι όντως ευανάγνωστο και πολύ χρήσιμο για τους πιό άπειρους. Συνέχισε να το συμπληρώνεις. Συγχαρητήρια για τη προσπάθεια.
simply_the_best Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2007 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2007 Κάνε πρόταση στους moderators να κάνουν το thread υπόμνημα, για να μην χαθεί ανάμεσα στα άλλα..
Mac4all Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2007 Μέλος Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2007 να στε καλα παιδια...να βοηθηθουν οσο περισσοτεροι ειναι ο σκοπος, παντως το να γινει υπομνημα συνηθως προτεινεται στους mods απο τους αποδεκτες oxi apo ayton poy to grafei...
S2Katana Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2007 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2007 Ας περιμενουμε να μεγαλωσει λιγο ακομη το thread και μετα καλο θα ηταν να γινει υπομνημα!
firfiris Δημοσ. 1 Μαρτίου 2007 Δημοσ. 1 Μαρτίου 2007 Ερωτησούλα... Εγώ που δεν έχω Intel Core επεξεργαστή αλλά απλό P4 δεν έχει για μένα αντίστοιχο προγραμματάκι? Οκ το everest το χρησιμοποιώ αλλά με προβληματίζει λίγο που σε κάποιες φάσεις μπορεί να λέει 56 βαθμοί και το επόμενο sec 16! Α ! και πολύ καλή προσπάθεια!Μπράβο και από εμένα
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.