Προς το περιεχόμενο

Μπουζούκι : Προτιμήσεις κ συμπάθειες


paschalia

Το καλύτερο μπουζούκι  

2 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Το καλύτερο μπουζούκι

    • Χιώτης
    • Μητσάκης
    • Ζαμπέτας
    • Βαμβακάρης
    • Καρνέζης
      0
    • Παπαδόπουλος
    • Πολυκανδριώτης
    • Παγιουμτζής
    • Καραντίνης
    • Άλλος


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Διαβαζα χτες ενα αρθρο σχετικα με το μπουζουκι κ τους μπουζουξηδες τους παλιους στην Ελλαδα κ ειπα ν'ανοιξω ενα τοπικ για αυτους .

 

So , ποιον-ποιους θυμαστε - προτιματε - σας αρεσουν απο παλιους κ νεωτερους μπουζουξηδες ? *

 

 

* Το θεμα ειναι -τροπο τινα- εξειδικευμενο κ εστιασμενο στους ανθρωπους που επαιζαν-παιζουν μπουζουκι , ΟΧΙ στο πως εχουν εξελιχτει τα τραγουδια κ τα κεντρα (μπουζουξιδικα κοινως) .

 

Υ.Γ. Να σημειωσω οτι τα ονοματα δωθηκαν απο το μελος Gary , τον οποιο κ ευχαριστω .

Δημοσ.

Ας μη ξεχνάμε και το μεγάλο Γιάννη Παλαιολόγου, το καλύτερο εν ζωή μπουζούκι σήμερα! Καταπληκτικός δεξιοτέχνης ήταν και ο Μανώλης Χιώτης που μας ταξίδεψε και μας ταξιδεύει με τις χαρακτηριστικές του πενιές... Ο Χιώτης καθιέρωσε μάλιστα το τετράχορδο μπουζούκι το οποίο "αντικατέστησε" το τρίχορδο. Καλός από τα παλιά μπουζούκια ήταν ο Γιάννης Παπαϊώαννου και φυσικά ο Γιώργος Μητσάκης. Και οι δύο τους ήταν εκτός από καλοί οργανοπαίχτες και εξαιρετικοί συνθέτες! Ανάμεσα στα πρώτα μπουζούκια σήμερα είναι ο Γιώργος Δράμαλης και ο Μανώλης Καραντίνης. Σίγουρα κορυφαίοι παίκτες και οι δύο.

Δημοσ.

Ευχαριστω τον mod DJXLR8 για την πραγματοποιηση της δημοσκοπησης που ειχα κατα νου .

 

Το οριο των επιλογων ειναι περιορισμενο οποτε δεν μπηκαν πολλα ονοματα .

Δημοσ.

Τοτε θα παω στο Αλλος ελλειψη Τσιτσανη...

 

Οσο για το 4χορδο του Χιωτη ας μην πω αυτα που θελω να πω γιατι θα γινω πολυ κακος

Δημοσ.

Οι λογοι ειναι τοσο ιστορικοι οσο κ ηχητικοι, για τους ιστορικους απλα να αναφερω, οτι το τριχορδο ειναι εξελιξη της πανδουριδος με τις δυο ομοιες χορδες κ ειναι σχεδιασμενο να παιζει μονοφωνικη μουσικη οπως ηταν η Αρχαια Ελληνικη αλλα κ η Βυζαντινη που αποτελει εξελιξη της.

 

Για τους ηχητικους κ τον εκφυλισμο της Ελληνικης μουσικης σε δυτικοτροπους ηχους που ειναι ξενοι με την μουσικη ειναι ενα αλλο μεγαλο κεφαλαιο. Αλλωστε ο Χιωτης το εκανε για να παιζει κυριως τα δυτικα κ για να εχει συνοδεια κιθαρας που δεν εδενε με το τριχορδο κ οχι να ενδυναμωσει το ρεμπετικο ή το λαικο (ασχετα κ αν ο ιδιος ηταν μεγαλος στο τριχορδο)

Δημοσ.

Τσιτσάνης για τις απίστευτες εμπνεύσεις του, πατριάρχης.

Ζαμπέτας για το χρώμα του ήχου του.

Καραντίνης, απλά απίστευτος performer.

 

τελικά Καραντίνη θα ψηφίσω, δεν έχουν την ανάγκη αναγνώρισης και θαυμασμού οι αποθανώντες , εντός και εκτός λίστας.

Δημοσ.
[...]Οσο για το 4χορδο του Χιωτη ας μην πω αυτα που θελω να πω γιατι θα γινω πολυ κακος

 

Οι λογοι ειναι τοσο ιστορικοι οσο κ ηχητικοι, για τους ιστορικους απλα να αναφερω, οτι το τριχορδο ειναι εξελιξη της πανδουριδος με τις δυο ομοιες χορδες κ ειναι σχεδιασμενο να παιζει μονοφωνικη μουσικη οπως ηταν η Αρχαια Ελληνικη αλλα κ η Βυζαντινη που αποτελει εξελιξη της.

 

Για τους ηχητικους κ τον εκφυλισμο της Ελληνικης μουσικης σε δυτικοτροπους ηχους που ειναι ξενοι με την μουσικη ειναι ενα αλλο μεγαλο κεφαλαιο. Αλλωστε ο Χιωτης το εκανε για να παιζει κυριως τα δυτικα κ για να εχει συνοδεια κιθαρας που δεν εδενε με το τριχορδο κ οχι να ενδυναμωσει το ρεμπετικο ή το λαικο (ασχετα κ αν ο ιδιος ηταν μεγαλος στο τριχορδο)

 

 

Το πρώτο κομμάτι με τους ιστορικούς λόγους δεν το κατάλαβα. Θέλεις να πεις ότι ο Χιώτης προσέβαλε την αρχαία και βυζαντινή παράδοση προσθέτοντας την τέταρτη χορδή; Μα και το τρίχορδο είναι ήδη αρκετά διαφοροποιημένο από τα βυζαντινά έγχορδα τα οποία διέθεταν μόρια (τέταρτα του τόνου δηλαδή και όχι ημιτόνια). Αν το πάμε έτσι και το τρίχορδο προσβάλλει την βυζαντινή παράδοση. Εξάλλου παίχτες της κλάσης του Χιώτη έχουν δικαίωμα να καθορίσουν την εξέλιξη των οργάνων και των μουσικών ακουσμάτων μας πολύ περισσότερο απ' ότι εμείς...

 

Σχετικά με το δεύτερο σκέλος, έχοντας γνωρίσει το Χιώτη μέσα από εκτελέσεις του Καζαντζίδη κυρίως (βέβαια όχι μόνο από αυτές) δε μπορώ να πω ότι τα κομμάτια αυτά είναι λιγότερο "λαϊκά" από τα υπόλοιπα του Στελάρα. Το αντίθετο μάλιστα. Το Χιώτη τον τίμησαν με τη συνεργασία τους όλα τα μεγάλα ονόματα του λαϊκού τραγουδιού και δε νομίζω ότι κανείς έμεινε παραπονεμένος ή ένιωσε ότι προσβάλλει το λαϊκό τραγούδι ερμηνεύοντας τις συνθέσεις του. Σίγουρα ο Χιώτης έχει τη δική του πενιά. Πενιά χαρκτηριστική που παραπέμπει σε αυτόν και μόνο. Ικανή όμως σε κάθε περίπτωση να ντύσει το γνήσιο λαϊκό τραγούδι που έχει πλεόν εκλέιψει στις μέρες μας!

  • 10 μήνες μετά...
Δημοσ.

χιωτης=προδωτης :-)

(εμενα μου αρεσει προσωπικα,αλλα κατι φιλοι μου ρεμπετες ειναι πολυ οργισμενοι μαζι του...)

οσο για τους παλιους...κουγιουμτζης gtp,περιττο να το πω,ζαμπετας καλο μπουζουκι κι εχει γραψει ορισμενα ωραια κομματια,αλλα σιγουρα ΟΧΙ,...

τι τα θες τι τα γυρευεις τωρα? ο Μαρκος ειναι απλα θεος,και σαν δεξιοτεχνης του ειδους,και σαν συνθετης.Ο πατερας του ελληνικου λαικου τραγουδιου.Ολοι οι αλλοι ειναι οδοντοπαστες

Αν το δουμε μονο απο πλευρα συνθεσης το θεμα,ο Τσιτσανης ειναι καλυτερος,αλλα ως μπουζουκτσης με τιποτα δεν τον εχει το Μαρκο...

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...