Προς το περιεχόμενο

σωστη προστασια και καθαρισμος αυτοκινητου


Visehrad

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπερα παιδια!Την τριτη λοιπον πηρα το νεο μου αυτοκινητο (Τoyota Auris) και λογω του οτι το προηγουμενο αυτοκινητο μου ηταν παλιο και δεν το πολυπροσεχα θελω να μαθω τους σωστους τροπους για καθαρισμα του αυτοκινητου εξωτερικα και εσωτερικα οπως και τι πρεπει να κανω για να προστατεψω οσο γινεται το χρωμα του αυτοκινητου μου.Εχω αγνοια γι αυτα γιατι τοσο καιρο το αλλο οχημα το πηγαινα οπου εβρισκα για πλυσιμο και ποτε μονος μου..Και αφορμη για την ερωτηση βρηκα σημερα οταν το μεσημερι βρηκα κατι βομβες στο αυτοκινητο απο τα πουλακια.Οταν λοιπον πηρα ενα βρεγμενο χαρτι για να τα αφαιρεσω με τρομο ειδα οτι το χαρτι εγινε μαυρο σαν να φευγει και το χρωμα (μαυρο) μαζι!Τρελλο μου φαινεται τοσο ευκολα να φευγει το χρωμα....

Δημοσ.

--Μαυρο ηταν απο το καυσαεριο, χαλαρωσε.

 

--Οι κουτσουλιες ειναι οξινες και καταστρεφουν το χρωμα αφηνοντας σημαδι, αλλα ενταξει, οχι σε μια μερα, αλλα σε καμια βδομαδα.

 

--Οι βουρτσες στα αυτοματα πλυντηρια ειναι καλο να αποφευγονται διοτι κανουν μικροχαραξεις στο χρωμα που με το καιρο θα φτασει να χασει την λαμψη του και να φαινεται θαμπο και σαν τριμμενο μεταλλο.

 

--Γι' αυτο πλυσιμο μόνο στο χερι και με μαλακο σφουγγαρι.

 

--Επισης καλο ειναι να το πλενεις απογευμα που δεν χτυπαει νταλα ο ηλιος, διοτι οι σταγονες που μενουν επανω λειτουργουν τοπικα σαν μεγεθυντικοι φακοι που καινε το χρωμα.

 

--Επιπλεον πρεπει η λαμαρινα να ειναι δροσερη και να μην καιει διοτι η αποτομη ψυξη με το νερο δεν ειναι και οτι καλυτερο.

 

--SOS δεν πλενουμε ποτε το αυτοκινητο αμεσως μετα απο οδηγηση διοτι οι δισκοπλακες των φρενων ειναι ακομα ζεστες απο τα φρεναρισματα και αν παει πανω τους το κρυο νερο θα τις στραβωσει.

 

--Πρωτου το πλυνουμε, πρωτα το βρεχουμε χωρις πιεση, για να μαλακωσουν οι βρωμιες, διοτι αλλιως το σφουγγαρι περνωντας πανω απο τις κολλημενες σκονες τις τραβαει αποτομα και αυτες με τη σειρα τους γδερνουν το αμαξωμα.

 

--Καθε εξαμηνο ή και συχνοτερα το πηγαινουμε σε πλυντηριο που μπορει να σηκωσει το αμαξι ψηλα για να το πλυνει απο κατω. Αυτο πρεπει να γινεται για να φευγουν τα λαδια και οι πισσες απο το δρομο, η αμμος και η αλμυρα της θαλασσας, το αλατι απο το χειμωνα, οι κολλημενες λασπες και γενικα οτιδηποτε κολλαει στο κατω μερος του αμαξωματος και ειναι επιβλαβες μακροπροθεσμα για σκουριασματα και καθε ειδους διαβρωσεις.

 

--Καλο θα ηταν και να το κερωσεις για να γυαλιζει περισσοτερο και το νερο της βροχης να γλυστραει ευκολοτερα. Υπαρχουν επισης (δεν θυμαμαι ακριβως πως λεγονται) καποια ειδικα βερνικια διαφανα, που τα περνας πανω απο το χρωμα. Αυτα το σταθεροποιουν και υποτιθεται οτι προσφερουν και καποια προστασια και για τις γρατζουνιες.

 

--Μια φορα το χρονο πλενουμε τη μηχανη σε πλυντηριο με ζεστο νερο. Πρεπει να καθαριζει απο τυχων λαδια και σκονες που επικαθονται και δημιουργουν μια λασπη που εμποδιζει τον κινητηρα να αποβαλει την θερμοτητα σωστα με συνεπεια την μεγαλυτερη θερμανση του και πτωση της αποδοσης του.

 

--Στα πιτσιλιστηρια του παρμπριζ βαζουμε μόνο απιονισμενο νερο, διοτι αυτο της βρυσης εχει αλατα που με τον καιρο θα τα βουλωσει.

 

--Αν κανεις ταξιδι στην εθνικη και κολλησουν στο καπω εντομα, καθαρισε τα το συντομοτερο δυνατον, αφουν αν μεινουν μερες ενσωματωνονται και σου καταστρεφουν το χρωμα μια για παντα (ειμαι παθων) και μετα ακομα και αν προσπαθεις με "ειδικα" καθαριστικα που λενε οτι τα αφαιρουν δεν θα καταφερεις τιποτα.

 

Τελος αν εχεις την δυνατοτητα να το παρκαρεις σε στεγασμενο παρκινγκ, αφου ο ηλιος που το χτυπαει ολη μερα, σου θαμπωνει το χρωμα και σου θαμπωνει και τα καλυμματα των φωτιστικων σωματων.

Εκτος αυτου το προστατευεις και απο τα καλοπαιδα, τους αγαπητους σου γειτονες, που δοκιμαζουν την αντοχη του χρωματος σου με τα κλειδια τους.

 

ΥΓ δες και αυτα τα sites. Ολο και κατι χρησιμο θα εχει.

http://www.clubauris.net/

http://www.corollaclub.com/forums/

http://www.yarisclub.gr/

http://toyotaownersclub.com/forums/index.php?showforum=110

 

ΥΓ2 καλοριζικο, καλοταξιδο και ατρακαριστο, φτου φτου.

Δημοσ.

Οι κουτσουλιές είναι πρόβλημα..........τώρα που θα χεις την τρέλα σου με το αμαξάκι άμα τις δεις καθάρισε τες άμεσα. Δεν ξέρω αλλά την φετινή χρονιά πολλά πουλάκια πρέπει να απόκτησαν κώλους αγελάδας..........αφήστε που υποψιάζομαι ότι υπάρχει διαγωνισμός μεταξύ τους ποιο θα πρωτοχέσει το αυτοκίνητο μου xD δράααααααμα!!!!!!!!!!! Τα παιδιά και τα κλειδιά είναι το άλλο μεγάλο πρόβλημα.............. Καλοτάξιδο να είναι και οι γρατζουνιές και τα χεσίματα φτιάχνονται!!!!

Δημοσ.

όντως οι κουτσουλιές είναι μεγάλο πρόβλημα. έμενα μου έχουν αφήσει μόνιμα σημάδια στο χρώμα.

 

επίσης καλό είναι όπως προαναφέρθηκε, να το πλένεις σε πλυντήρια που πλένουν στο χέρι, χωρίς βούρτσες.

Δημοσ.

Εγω το κερωνω καθε φορα που το πλενω με κερι Meguiars και ειναι τελειο.Το χρωμα προστατευεται αψογα.Επισης, το πλενω μονος μου με ειδικο σφουγγαρι για τα αμαξια και μαλακο σαπουνι σιλικονης.Ολα αυτα τα πηρα απο το Praktiker, με περιπου 20 ευρω.

 

Επειδη και εμενα ειναι μαυρο, μεχρι στιγμης διατηρειται αψογα.Το προβλημα μου δεν ειναι τα πουλια αλλα οι ανθρωποι-ζωα.

Δημοσ.

χεχε μεχρι την πρωτη γρατσουνια .. θα το προσεxεις....θα εκνευριστεις θα στεναχωρηθεις αλλα ειναι και αυτα μεσα στο παιχνιδι (ειδικα αν δεν εχεις θεση παρκινγκ)

μετα το ʼʼβαπτισμαʼʼ θα γινεις ποιο χαλαρος .....

 

καλοριζικο παντως ...(την τεταρτη εκλεισα ραντεβου για τεστ drive)

Δημοσ.
χεχε μεχρι την πρωτη γρατσουνια .. θα το προσεxεις....θα εκνευριστεις θα στεναχωρηθεις αλλα ειναι και αυτα μεσα στο παιχνιδι (ειδικα αν δεν εχεις θεση παρκινγκ)

μετα το ʼʼβαπτισμαʼʼ θα γινεις ποιο χαλαρος .....

 

καλοριζικο παντως ...(την τεταρτη εκλεισα ραντεβου για τεστ drive)

 

Όντως έτσι είναι. Εμένα πάλι με εκδικήθηκε ο Διας ! Εκεί που ήταν παρκαρισμένο το αμάξι σκάει απο το πουθενά μια τάβλα πάνω στο καπό και το λακούβιασε !!!

Δημοσ.
--Μαυρο ηταν απο το καυσαεριο, χαλαρωσε.

 

--Οι κουτσουλιες ειναι οξινες και καταστρεφουν το χρωμα αφηνοντας σημαδι, αλλα ενταξει, οχι σε μια μερα, αλλα σε καμια βδομαδα.

 

--Οι βουρτσες στα αυτοματα πλυντηρια ειναι καλο να αποφευγονται διοτι κανουν μικροχαραξεις στο χρωμα που με το καιρο θα φτασει να χασει την λαμψη του και να φαινεται θαμπο και σαν τριμμενο μεταλλο.

 

--Γι' αυτο πλυσιμο μόνο στο χερι και με μαλακο σφουγγαρι.

 

--Επισης καλο ειναι να το πλενεις απογευμα που δεν χτυπαει νταλα ο ηλιος, διοτι οι σταγονες που μενουν επανω λειτουργουν τοπικα σαν μεγεθυντικοι φακοι που καινε το χρωμα.

 

--Επιπλεον πρεπει η λαμαρινα να ειναι δροσερη και να μην καιει διοτι η αποτομη ψυξη με το νερο δεν ειναι και οτι καλυτερο.

 

--SOS δεν πλενουμε ποτε το αυτοκινητο αμεσως μετα απο οδηγηση διοτι οι δισκοπλακες των φρενων ειναι ακομα ζεστες απο τα φρεναρισματα και αν παει πανω τους το κρυο νερο θα τις στραβωσει.

 

--Πρωτου το πλυνουμε, πρωτα το βρεχουμε χωρις πιεση, για να μαλακωσουν οι βρωμιες, διοτι αλλιως το σφουγγαρι περνωντας πανω απο τις κολλημενες σκονες τις τραβαει αποτομα και αυτες με τη σειρα τους γδερνουν το αμαξωμα.

 

--Καθε εξαμηνο ή και συχνοτερα το πηγαινουμε σε πλυντηριο που μπορει να σηκωσει το αμαξι ψηλα για να το πλυνει απο κατω. Αυτο πρεπει να γινεται για να φευγουν τα λαδια και οι πισσες απο το δρομο, η αμμος και η αλμυρα της θαλασσας, το αλατι απο το χειμωνα, οι κολλημενες λασπες και γενικα οτιδηποτε κολλαει στο κατω μερος του αμαξωματος και ειναι επιβλαβες μακροπροθεσμα για σκουριασματα και καθε ειδους διαβρωσεις.

 

--Καλο θα ηταν και να το κερωσεις για να γυαλιζει περισσοτερο και το νερο της βροχης να γλυστραει ευκολοτερα. Υπαρχουν επισης (δεν θυμαμαι ακριβως πως λεγονται) καποια ειδικα βερνικια διαφανα, που τα περνας πανω απο το χρωμα. Αυτα το σταθεροποιουν και υποτιθεται οτι προσφερουν και καποια προστασια και για τις γρατζουνιες.

 

--Μια φορα το χρονο πλενουμε τη μηχανη σε πλυντηριο με ζεστο νερο. Πρεπει να καθαριζει απο τυχων λαδια και σκονες που επικαθονται και δημιουργουν μια λασπη που εμποδιζει τον κινητηρα να αποβαλει την θερμοτητα σωστα με συνεπεια την μεγαλυτερη θερμανση του και πτωση της αποδοσης του.

 

--Στα πιτσιλιστηρια του παρμπριζ βαζουμε μόνο απιονισμενο νερο, διοτι αυτο της βρυσης εχει αλατα που με τον καιρο θα τα βουλωσει.

 

--Αν κανεις ταξιδι στην εθνικη και κολλησουν στο καπω εντομα, καθαρισε τα το συντομοτερο δυνατον, αφουν αν μεινουν μερες ενσωματωνονται και σου καταστρεφουν το χρωμα μια για παντα (ειμαι παθων) και μετα ακομα και αν προσπαθεις με "ειδικα" καθαριστικα που λενε οτι τα αφαιρουν δεν θα καταφερεις τιποτα.

 

Τελος αν εχεις την δυνατοτητα να το παρκαρεις σε στεγασμενο παρκινγκ, αφου ο ηλιος που το χτυπαει ολη μερα, σου θαμπωνει το χρωμα και σου θαμπωνει και τα καλυμματα των φωτιστικων σωματων.

Εκτος αυτου το προστατευεις και απο τα καλοπαιδα, τους αγαπητους σου γειτονες, που δοκιμαζουν την αντοχη του χρωματος σου με τα κλειδια τους.

 

ΥΓ δες και αυτα τα sites. Ολο και κατι χρησιμο θα εχει.

http://www.clubauris.net/

http://www.corollaclub.com/forums/

http://www.yarisclub.gr/

http://toyotaownersclub.com/forums/index.php?showforum=110

 

ΥΓ2 καλοριζικο, καλοταξιδο και ατρακαριστο, φτου φτου.

 

Φιλε μου σε ευχαριιστω πολυ ,πολυ χρησιμες οι συμβουλες σου.Ευχαριστω και τα υπολοιπα παιδια για τις απαντησεις τους.Με κατατοπισατε πληρως!

Δημοσ.

Φρόντιζε να του βάζεις καλά λάδια και βαλβολίνες,και ασε τα υπόλοιπα στις αλλοδαπές...

Δημοσ.

Φίλε fragment_ θα σου συνιστούσα από προσωπική πείρα να μην χρησιμοποιείς καθαριστικά οικιακής χρήσεως για το αυτοκίνητό σου. Είναι πολύ δυνατά με αποτέλεσμα να ''καίνε'' το χρώμα. Την διαφορά δεν θα την δεις στον 1ο ή 2ο χρόνο αλλά αργότερα.

 

Ειδικά αυτά που είναι για πλύσιμο ρούχων και πιάτων είναι τα πιο καταστρεπτικά. Σκέψου μόνο ότι αφαιρούν λεκέδες από λίπη ακόμα και πίσσα, ενώ για τα αυτοκίνητα υπάρχουν ειδικά καθαριστικά για αυτό το σκοπό που τα χρησιμοποιείς μόνο τοπικά και σε ελάχιστη ποσότητα.

 

Στο παλιό αυτοκίνητο του θείου μου, μετά από συστηματικό πλύσιμο με Tide (ναι μην γελάτε, αυτό για το πλύσιμο των ρούχων) άρχισε το χρώμα να ξεφτίζει τοπικά, ακόμα και σε σημεία που δεν τα χτυπάει ο ήλιος όπως στο εσωτερικό άνοιγμα από τις πόρτες. Αποτέλεσμα: σε 10 χρόνια το έβαψε 2 φορές γιατί μετά το πρώτο βάψιμο δεν άκουσε τις συμβουλές του βαφέα και συνέχισε την χρήση Tide.

Δημοσ.

Και να σας υπενθυμίσω πως τα greeklish απαγορεύονται στο ΜπλαΜπλα. Όχι τπτ άλλο, σας απαντάνε και όταν σβήνονται τα μηνύματά σας φαίνεται σαν να μιλάει κόσμος στον αέρα.

Δημοσ.
Φίλε fragment_ θα σου συνιστούσα από προσωπική πείρα να μην χρησιμοποιείς καθαριστικά οικιακής χρήσεως για το αυτοκίνητό σου. Είναι πολύ δυνατά με αποτέλεσμα να ''καίνε'' το χρώμα. Την διαφορά δεν θα την δεις στον 1ο ή 2ο χρόνο αλλά αργότερα.

 

Ειδικά αυτά που είναι για πλύσιμο ρούχων και πιάτων είναι τα πιο καταστρεπτικά. Σκέψου μόνο ότι αφαιρούν λεκέδες από λίπη ακόμα και πίσσα, ενώ για τα αυτοκίνητα υπάρχουν ειδικά καθαριστικά για αυτό το σκοπό που τα χρησιμοποιείς μόνο τοπικά και σε ελάχιστη ποσότητα.

 

Στο παλιό αυτοκίνητο του θείου μου, μετά από συστηματικό πλύσιμο με Tide (ναι μην γελάτε, αυτό για το πλύσιμο των ρούχων) άρχισε το χρώμα να ξεφτίζει τοπικά, ακόμα και σε σημεία που δεν τα χτυπάει ο ήλιος όπως στο εσωτερικό άνοιγμα από τις πόρτες. Αποτέλεσμα: σε 10 χρόνια το έβαψε 2 φορές γιατί μετά το πρώτο βάψιμο δεν άκουσε τις συμβουλές του βαφέα και συνέχισε την χρήση Tide.

 

Ασε, ετσι την πατησα και εγω με υγρο πιατων και εγινε χαλια το χρωμα!

  • Moderators
Δημοσ.

Εμεις παλι, σε Fiat Tipo 1.4 και Lancia Dedra 1.8Turbo, 15 χρονια στο πρωτο, και 12 χρονια στο δευτερο, δεν εχουμε κανει ΠΟΤΕ αυτα που λετε. Το καθαρισμα γινεται με μια παλια σκούπα για το σπίτι με καθαριστικα που βρισκονται μεσα στο σπιτι, τα αυτοκινητα πλενονται μια φορα το 3 μηνο (ασχετα αμα εχουν ή οχι κουτσουλιες), και εχουν διατηρηθει και τα 2 καπως ετσι.

 

Σημ: Οπως θα δειτε, ουτε πλυμενο ειναι, και τα 3 του στιγματα τα εχει το dedra, αλλα να ειστε σιγουροι, πως ο,τι λασπουρια φαινεται φευγει πανευκολα με ενα απλο πλυσιμο.

 

edit: παιδια τωρα ειδα τα τεραστια ασπρα κενα διπλα στις εικονες, ζητώ συγνωμη. :(

post-32637-129062946017_thumb.jpg

post-32637-129062946023_thumb.jpg

Δημοσ.

Γενικά ισχύει το όσο πιο λίγο το πλένουμε τόσο το καλύτερο.Τα χοντράδια μονάχα,ή από τα έντομα.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...