Προς το περιεχόμενο

αναζητηση ειδικευμενου ψυχιατρου (a.d.d./ ΔΕΠ)


Toufas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

klainmaingr,

 

Με θίγει η υπεραπλούστευση. Δεν ξέρω τι λες εσύ, για όσους γράψανε μέχρι τώρα, εγώ είδα ας πούμε μία τάση για φιξάκια και όχι για κατανόηση. Η φράση "λογικά σκεπτόμενοι" είναι από τις πιο αστείες φράσεις στην ανθρώπινη ιστορία. Αλλά ας μη φιλοσοφήσω πάνω σε αυτό, δε χρειάζεται.

 

Η τάση για φιξάκια δεν αρμόζει σε έναν εκπαιδευτικό, του οποίου την οπτική υποτίθεται ότι παρουσιάζεις.

 

Υπάρχει ένας παλιός εκπαιδευτικός μύθος που δείχνει πόσο "άγονη" είναι η προσέγγιση της ταμπέλας, αλλά χωρίς το μύθο να πω απλώς πως όταν θα μπεις μέσα στην αίθουσα και θα δεις "υπερκινητικούς", ακόμα και αν υπάρχει μια πιθανότητα να βαριούνται το μάθημά σου απλώς και να είχες περιθώρια "εξέλιξης", από τη στιγμή που θα δεις υπερκινητικούς να είσαι σίγουρος ότι θα βλέπεις υπερκινητικούς μέχρι το τέλος.

 

Το να μην "μένει" σε ένα θέμα ένα παιδί [ειδικά σε μικρές ηλικίες] που βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης κάθε άλλο παρά "πρόβλημα έλειψης συγκέντρωσης" είναι. Αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που θα έπρεπε να έρθει στο μυαλό ενός εκπαιδευτικού. Για τον απλό λόγο του ότι στο παιδί που είναι στην εποχή των πιο ραγδαίων μεταβολών σε ότι αφορά τον εγκέφαλό του, το τελευταίο πράγμα που μπορείς να πεις ότι έχει είναι ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ νευρολογική ταυτότητα.

 

Στο μεγαλύτερο μέρος -εκτός από ακραίες εξαιρέσεις- αυτό που παρατηρείς είναι προσαρμογές πάνω σε εξωγενείς παράγοντες. Κατάσταση στην οικογένεια, αν οι ορμόνες διοχευτεύονται σωστά, το πόσο βαρετό είναι το μάθημα που κάνεις [που εξαρτάται από το τι υποθέτεις ότι έχεις μπροστά σου όταν κάνεις μάθημα] και χίλια δυο άλλα πράγματα. Το να πας από το "δεν μένει σε ένα θέμα" στο "υπερκινητικός" εμπεριέχει ένα λογικό άλμα του οποίου το χάσμα είναι ικανό να καταπιεί οποιαδήποτε "γόνιμη" εφαρμογή.

 

Αν δεν το καταλαβαίνεις αυτό, δεν μπορείς να καταλάβεις γιατί σου φαίνομαι θιγμένος.

 

Τώρα, σε δεύτερο επίπεδο, σε ότι αφορά τη διδακτική, αν περιμένεις από έναν άγνωστο στο ίντερνετ να σου δώσει αρκετές πληροφορίες για να το δεις αλλιώς [και ειδικά έτοιμες, έψαξες τι είναι οι HFA που ανέφερα; ή απλά ήρθες να μου πεις για τους "νοικοκύρηδες" που τρώνε στάμπα "εμμονής" ?] νομίζω ότι κάτι πάει στραβά. Ειδικά αν το περιμένεις αυτό στο "mplampla" του Ινσόμνια.

 

Παρ' όλα αυτά, γι αυτό που εννοούσα όταν έλεγα ότι δεν δουλεύουν όλα τα μυαλά με τον ίδιο τρόπο, θα σου δώσω ένα τρανταχτό παράδειγμα για να καταλάβεις τι εννοώ και για να συνειδητοποιήσεις την αθλιότητα που παρουσιάζουν οι εκπαιδευτικές μέθοδοι που εφαρμόζονται στα νεοελληνικά "μπουρδέλα" που πήραν την ταμπέλα του "εκπαιδευτικού ιδρύματος", όσο και να συνειδητοποιήσεις ότι οι γρήγορες ταμπέλες απλώς είναι βολικές για τον εκπαιδευτικό και καταστροφικές για τους μπόμπιρες.

 

Απλό παράδειγμα. Μία κατηγορία -καθόλου ασυνήθιστη- ανθρώπων που εντάσσονται στους HFA σκέφτονται αποκλειστικα με εικόνες. Μπορείς να το φαντάστεις τι σημαίνει αυτό; Ένα απλό επόμενο αυτής της κατάστασης είναι ότι άμα δώσεις μαθηματικό φορμαλισμό σε ένα τέτοιο παλικάρι χωρίς να το στηρίξεις με κάποιο εικονικό βοήθημα, κάποιο "διαισθητικό παράδειγμα" είναι σαν να μην το είδε ποτέ.

 

Δυσκολεύονται στο να ενσωματώσουν νέα πληροφορία, γιατί όλες οι μαθησιακές διαδικασίες [τι λέω; Αναφερόμαστε στο στρατιωτικό παπαγαλίζειν και αποστηθίζειν, αλλά τέλος πάντων] είναι δομημένες πάνω σε λεκτικό/αφαιρετικό υλικό. Αλλά κάνουν απίστευτα "γρήγορη" και "πολύπλοκη" επεξεργασία αφού καταφέρουν να ενσωματώσουν μία έννοια. Φαντάσου έναν άνθρωπο που σκέφτεται με κάποια "πατέντα" εικονικά μαθηματικό φορμαλισμό. Φαντάσου πόσο μεγάλο όγκο από μαθηματικό φορμαλισμό μπορείς να απεικονίσεις σε μία μόνο εικόνα...

 

Αυτός που λες, ο τύπος του παραδείγματος, είναι καταδικασμένος να φαίνεται ... προβληματικός, ενώ στην ουσία είναι χαρισματικός άμα τον διδάξεις σωστά.

 

Τώρα, σκέψου το άλλο. Ότι σε μία τάξη 20 μαθητών [που ? εγώ ήμουν σε τάξεις των 30] έχεις λιγότερο ή περισσότερο ανθρώπους που σκέφτονται με εντελώς διαφορετικούς μηχανισμούς. Δεν το γνωρίζεις. Άμα μείνεις στο γεγονός ότι δεν συντονίζονται και τους κοτσάρεις και ένα χαρακτηρισμό ADD, τελείωσε: έκανες τα παιδία όπως τα είδες, δηλαδή ανίκανα να παρακολουθήσουν.

 

Διδασκαλία δεν είναι να προετοιμάσεις ένα "ποίημα" ερήμην των αποδεκτών και να περιμένεις μετά να συντονιστούν σε αυτό. Καμία σχέση.

 

Σημειώνω ότι αυτά τα λέω με φιλική διάθεση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 63
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Διάβασα προσεκτικά όσα έγραψες παραπάνω και νομίζω οτι έχω καταλάβει γενικά τα τί και τα πώς..

Να αρχίσω λέγοντας ο,τι ότι και αν γράφεται είναι στα πλαίσια της "χαλαρής κουβέντας" όπως γράφει πάνω πάνω στο φόρουμ και σίγουρα δεν είναι τρόπος να μάθει κάποιος διδακτικές/παιδαγωγικές μεθόδους. Αυτά.

Λοιπόν.. σε αυτά που αναφέρεις..

Για αρχή δεν μιλάμε για νηπιακές/πρώτες τάξεις του δημοτικού ηλικίες. Όπως πολύ σωστά λές τα παιδιά προσαρμόζονται ακόμα σε αυτή τη φάση και είναι λογικό να αντιδρούν σε οποιοδήποτε νέο ερέθισμα.

Μιλάμε για τραβηγμένες και ενοχλητικές για το σύνολο καταστάσεις. Το υπερκινητικός για μένα τουλάχιστον είναι θετικό. Η διάσπαση προσοχής και ακόμα περισσότερο η διάσπαση προσοχής και η ταυτόχρονη ενόχληση της υπόλοιπης τάξης είναι πρόβλημα. Καλώς η κακώς ΝΑΙ υπάρχει η λογική σκέψη, όπως υπάρχει και ο σωστός/ηθικός/καλός τρόπος συμπεριφοράς. Αν κάποιο παιδί δεν ακολουθεί κάποιες έστω βασικές αρχές συμπεριφοράς δυστυχώς η ευτυχώς θα πρέπει να μετατεθεί σε κάποιο σχολείο ακριβώς με πιο εξειδικευμένους δασκάλους/καθηγητές όπου θα έχουν την γνώση/διάθεση/τρόπο να το αντιμετωπίσουν. Με αυτόν τον τρόπο βγαίνει έξω απο το κοινωνικό σύνολο; Ίσως. Αλλα ο μέσος όρος υπάρχει. Και να μη γελιόμαστε, σε αυτόν απευθύνονται τα σημερινά σχολεία.

Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών είναι ελλιπείς και ευτυχώς υπάρχουν σχετικά σχολεία. Δεν πιστεύω ας πούμε να περιμένεις απο το μέσο δημόσιο σχολείο να προβλέψει την κατάσταση που λές και να μπορεί να καλύψει τον μαθητή που μαθαίνει μόνο απο οπτικά ερεθίσματα..

Δεν γίνεται να τα έχουμε όλα.. Καλά θα ήταν..

Τέλος να παρατηρήσω οτι όλα τα βλέπεις απο καθαρά θεωρητική βάση. Όλοι έχουμε θεωρητικές λύσεις.. Μετά πέφτουμε και στην πραγματικότητα.

Δεν πιστεύω σε καμία περίπτωση οτι πρέπει να κατηγοριοποιούμε τους ανθρώπους και δη τα παιδιά. Ο κάθε εκπαιδευτικός ΠΡΕΠΕΙ να δεί φυσικά τον καθένα ξεχωριστά. Όταν όμως κάποια περίπτωση φεύγει ΠΟΛΥ απο τα συνηθισμένα και ενοχλεί την ομαλή λειτουργία της τάξης τότε πρέπει να διαχωρίζεται. Δεν είναι πρακτικά δυνατό κάποιος να ασχολείται με 19 "α" μαθητές και παράλληλα να ασχολείται και με έναν "β" δίνοντας τους εντελώς διαφορετικά ερεθίσματα. Αυτό ίσως να γίνει σε μικρή ηλικία. Μετά απο κάποια φάση είναι δώρον άδωρον μιάς και άν βάλω εγώ το παιδί στην ώρα των μαθηματικών να ζωγραφίζει επειδή έτσι ηρεμέι.. δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος μιας και θα έχει ένα τεράστιο κενό. Το αν το σύστημα είναι καλό η κακό είναι ΕΝΤΕΛΩΣ άλλη συζήτηση και αν θέλεις μπορείς να ανοίξεις ένα θέμα να το συζητήσουμε εκεί.

Μην κολλάτε στους τίτλους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ε ναι, δεν κατάλαβες γιατί θίγομαι.

 

1) Λογική του στρατού και της εκκλησίας στο σχολείο; Ε, δεν είναι και νέο πράγμα.

 

2) Βάλε και μία homo-economicus επίδραση και έχεις το κύριο θέμα.

 

Λες :

 

Τέλος να παρατηρήσω οτι όλα τα βλέπεις απο καθαρά θεωρητική βάση. Όλοι έχουμε θεωρητικές λύσεις.. Μετά πέφτουμε και στην πραγματικότητα.

 

Ναι, θεωρητικά, από hobby κι έτσι. Διεστραμμένο hobby βέβαια. Τι να πω, πάντα έχουν ενδιαφέρον οι απόψεις που βγάζει κανείς για τους άλλους από τον κώλο του, αν και μυρίζουν λίγο κρετινισμό.

 

Θα σχολίαζα και τις υπόλοιπες ανακρίβειες, αλλά είναι -αποδεδειγμένα- χαμένος χρόνος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

klainmaingr, το δικό σου πρόβλημα απ' ό,τι φαίνεται (φορουμικά μιλώντας, και κοτσάροντας "ετικέτες" μέχρι εκεί που δεν πάει), είναι T.C.W.C.A.F.S.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

γενικές οδηγίες χρήσης δεν υπάρχουν δυστυχώς η ευτυχώς είναι να βρείς την θα τραβήξει το ενδιαφέρον και θα τον κάνει να αφιερωθεί

Μέγα λάθος,αγαπημένε μας Γιώργη.Μέγα λάθος.Υπάρχει manual,αυτό είναι το τυράκι.Η φάκα είναι τα τυπογραφικά στοιχεία και ενδεχομένως η γραμματοσειρά που δεν έχει κάποιος,με αποτέλεσμα να πάμε "από τυπογραφικό λάθος".

 

Btw,το manual σου έχει σταλεί με p.m.Μελέτησέ το.Οποιαδήποτε διευκρίνηση,από κοντά.

 

Κερνάω και καφέ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μαγαζάτορα, θέλω και εγώ! Εκτός βέβαια αν πρόκειται για κάποιο inside joke, που δεν έπιασα...

 

>http://rapidshare.com/files/174235869/______________.rar

Είναι συγκροτημένες σκέψεις εφ' όλης της ύλης από έναν γιατρό,τις οποίες και προσπαθώ να τις ακολουθώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ, αν και, όταν μιλούσα για manual αναφερόμουν σε κάτι εντελώς διαφορετικό. Όχι, πως το να φροντίζει κανείς να διατηρείται σε μία καλή σωματική κατάσταση δεν παίζει το ρόλο του...

 

Το ίδιο το κείμενο θα ήμουν λιγάκι επιφυλακτικός να το πάρω τις μετρητοίς μια και είναι αρκετά γενικό και το πιο προφανές από όλα σε ότι αφορά τη διατροφή είναι πως οι διατροφικές ανάγκες [όσο και το τι μπορεί να μεταβολίσει, μερικές φορές] του κάθε ανθρώπου αλλάζουν αρκετά ανάλογα με τον τρόπο που επιλέγει να ζει. Σίγουρα έχει κάποιες απλές καλές ιδέες μέσα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παληκάρι, έχω όμοια συμπτώματα με τα δικά σου.Είμαι φοιτητής κάποιας πολυτεχνικής σχολής ( γιγάντιο έτος ) και δε μπορώ με τίποτα να συγκεντρώσω το μυαλό μου σε κάποια δραστηριότητα.Συλλαμβάνω τον εαυτό μου ν' << αφαιρείται>> σε μια συζήτηση,να χάνει το νόημα των προτάσεων ή ακόμα να μπλέκει την αλληλουχία των νοημάτων, όταν μιλά.

Επίσης, μου είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ δύσκολο να διαβάσω κάτι και να καταλάβω το νόημα.Μόλις ξεκινώ,διαβάζω λίγες γραμμές και μετά έχω ξεχάσει τις προηγούμενες,ενώ παράλληλα νιώθω το μυαλό μου να ταξιδεύει σε άλλες εικόνες και να επεξεργάζεται το τι θα κάνει,γενικώς...

Ειλικρινά,μου είναι ψυχοφθόρο να ξέρω ότι δε μπορώ να προχωρήσω σε κάτι γιατί, ενώ παθιάζομαι και μαζεύω υλικό για να διαβάσω - το κάνω μανιωδώς, αυτό - καταλήγω,στο τέλος, να έχω γεμίσει μ' ένα σωρό πηγές που στοιβάζονται σε μια άκρη...

 

Τελικά, δικαίως λένε ότι η πολυπραγμοσύνη οδηγεί στην απραγμοσύνη...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

ο τυπος που γραψε το αρθρο ειναι ασχετος, ουτε την σωστη μεταφραση στο προβλημα δεν μπηκε στον κοπο να κανει

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παληκάρι, έχω όμοια συμπτώματα με τα δικά σου.Είμαι φοιτητής κάποιας πολυτεχνικής σχολής ( γιγάντιο έτος ) και δε μπορώ με τίποτα να συγκεντρώσω το μυαλό μου σε κάποια δραστηριότητα.Συλλαμβάνω τον εαυτό μου ν' << αφαιρείται>> σε μια συζήτηση,να χάνει το νόημα των προτάσεων ή ακόμα να μπλέκει την αλληλουχία των νοημάτων, όταν μιλά.

Επίσης, μου είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ δύσκολο να διαβάσω κάτι και να καταλάβω το νόημα.Μόλις ξεκινώ,διαβάζω λίγες γραμμές και μετά έχω ξεχάσει τις προηγούμενες,ενώ παράλληλα νιώθω το μυαλό μου να ταξιδεύει σε άλλες εικόνες και να επεξεργάζεται το τι θα κάνει,γενικώς...

Ειλικρινά,μου είναι ψυχοφθόρο να ξέρω ότι δε μπορώ να προχωρήσω σε κάτι γιατί, ενώ παθιάζομαι και μαζεύω υλικό για να διαβάσω - το κάνω μανιωδώς, αυτό - καταλήγω,στο τέλος, να έχω γεμίσει μ' ένα σωρό πηγές που στοιβάζονται σε μια άκρη...

 

Τελικά, δικαίως λένε ότι η πολυπραγμοσύνη οδηγεί στην απραγμοσύνη...

 

Τα ίδια και εδώ αδερφέ. Άρχισα εντατικά γυμναστήριο και διατροφή ισορροπημένη μπας και δω διαφορά χωρίς φάρμακα και βλέπουμε..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...