Προς το περιεχόμενο

Περι αυτοκινήτων


grigoriso

Προτεινόμενες αναρτήσεις

ρε παιδια ξερετε απο τι παιζει ρολο η διαμετρος της ροδας του αυτοκινητου?

δηλαδη αν θελω να αλλαξω την δικια μου, τι πρεπει να αλλαξω για να μη χασω καθολου επιδοσεις?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 82
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

η γεωμετρια του στησιματος του αυτοκινητου απο την καθε αυτοκινητοβιομηχανια ειναι συγκεκριμενη. γι αυτο ακριβως το καθε αυτοκινητο εχει συγκεκριμενης διαμετρου ελαστικα. τωρα το ποσο μεγαλυτερη μπορεις να βαλεις πρεπει να απευθυνθεις σε εξουσιοδοτημενα συνεργεια και οχι σε τπτ μπακαλιστικα της γειτονιας γιατι τοτε δεν θα πρεπει να σκεφτεσαι νη χασεις επιδοσεις αλλα μην τσακιστεις στον δρομο. αυτα τα πραγματα θελουν προσοχη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δηλαδη αν θελω να αλλαξω την δικια μου, τι πρεπει να αλλαξω για να μη χασω καθολου επιδοσεις?

 

Αρκεί να πάρεις οποιαδήποτε έχουν τις ίδιες τυποποιημένες διαστάσεις με τα προηγούμενα και τον ίδιο (ή καλύτερο) δείκτη μέγιστης ταχύτητας. Βέβαια, από μάρκα σε μάρκα (και από κατηγορία τιμής σε κατηγορία τιμής) υπάρχουν διαφορές στη συμπεριφορά της γόμας (σκληρή/μαλακή και διάρκεια ζωής, θέλει λίγο ή πολύ ζέσταμα για να αποδώσει βέλτιστα, χάραξη για βροχή ή όχι κ.ά.). Εκτός αν, λέγοντας «επιδόσεις» εννοείς ότι σε ενδιαφέρει μόνο (που κακώς θα σε ενδιέφερε μόνο αυτό) να μη χάσεις σε τελική ταχύτητα ή επιταχύνσεις...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

παρε ενα μικρο προγραμματακι να υπολογιζεις τις συμβατες διαστασεις ελαστικων. Να κοιτας η διαφορα να μην ξεπερνα το 2% για να εισαι εντος οριων κατασκευαστη.

TireCalc.zip

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

παρε ενα μικρο προγραμματακι να υπολογιζεις τις συμβατες διαστασεις ελαστικων. Να κοιτας η διαφορα να μην ξεπερνα το 2% για να εισαι εντος οριων κατασκευαστη.

 

Ευχαριστώ πολύ για το χρήσιμο πρόγραμμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η διαμετρος της ροδας μου εχουν πει οτι εξαρταται απο τη δομη του κιβωτιου ταχυτητων ισχυει η ειναι λαθος? εγω εχω το lacetti με 109 ιππους εχει 195/55/15 και αλλα αυτοκινητα με μικροτερη δυναμη και μεγαλυτερο βαρος (octavia 1,4) εχουν μεγαλυτερη διαμετρο αρα δεν παιζουν ρολο ουτε τα κυβικα ουτε τα αλογα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν υπολογίζεται ένα αυτοκίνητο, οι σχέσεις μετάδοσης του μειωτήρα, καθορίζονται από τις διαστάσεις του τροχού, ώστε να μεταφέρεται η απαιτούμενη στρεπτική ροπή στον άξονα, και να έχεις τις επιδόσεις που σου λένε. Ανεξάρτητα από όλα τα που λέγονται (για το αν χωράνε, και για το ποιά είναι πιο ασφαλή κλπ), όταν εσύ πας και του αλλάξεις τόσο την διάμετρο του τροχού, όσο και το πλάτος του τροχού, αλλάζεις τις τιμές της αντίστασης και άρα και της απαιτούμενης στρεπτικής ροπής για την κίνηση του οχήματος. Επειδή όμως ο μειωτήρας είναι δεδομένος, αυτός μπορεί να δώσει την ίδια ισχύ στις δεδομένες στροφές (όπως είχε υπολογιστεί εξ' αρχής). Αν από αυτή την δεδομένη ισχύ, τώρα εσύ απαιτείς ένα μεγαλύτερο ποσοστό για να υπερινικήσεις τις αντιστάσεις, τότε σου μένει λιγότερη καθαρή ισχύς για την κίνηση του οχήματος.

 

Με απλά λόγια, για δεδομένες στροφές κινητήρα, μέσα από τον μειωτήρα περνάει πάντα η ίδια ισχύς και στρεπτική ροπή στον άξονα με τους τροχούς(προυποθέτοντας βέβαια οτι μιλάμε για ίδιους κινητήρες, και ίδιιους μειωτήρες, στους οποίους δεν έχουν γίνει παρεμβάσεις και οι οποίοι βρίσκονται στην ίδια κατάσταση). Αν εσύ πας και του αλλάξεις διαμέτρους και πλάτη, τότε παίζεις με τις αντιστάσεις.

 

Βέβαια, μιλάμε για μικρές αλλαγές, και γι' αυτό οι κατασκευαστές δίνουν και ένα μικρό περιθώριο για αλλαγές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δλδ αν σε ενα αυτοκινητο που χρησιμοποιει λαστιχα 205/55/16 πας και βαλεις λαστιχα 205/50/16 (επιτρέπεται;; ) τι επιπτωσεις θα εχει αυτό;

 

Θα κερδισεις ή θα χάσεις κατι σε τελικη, επιταχυνση; Σε κράτημα; Σε ασφαλεια;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε αυτά τα νούμερα που δίνεις αν πηγαίνεις π.χ. με 130 χλμ. με το παλιό λάστιχο,στο καινούργιο η πραγματική του ταχήτυτα θα είναι 125.7 περίπου.Δηλαδή χάνεις 3 και κάτι %.Λογικά αυτό δεν επιτρέπεται γιατί ο ταχογράφος θα δείχνει περισσότερα χλμ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και γιατι απαγορευτεται ο ταχογραφος σου να δειχνει περισσοτερα χιλιομετρα;;

 

Τι αλλα επιπτωσεις εχει αυτο στο αυτοκινητο και τον χειρισμο του (αν υποθεσουμε οτι δεν κανουμε καποιες αλλαγες στην αναρτηση);

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δηλαδη για να φτιαχτει ενα αμαξι επιλεγουν πρωτα τη διαμετρο τησ ροδας. και μετα πανω σε αυτη δινουν την ροπη που επιθυμουν? τελικα η μηχανη η το κιβωτιο παιζει ρολο στη διαμετρο? το octavia τι διαφορα εχει απο το lacetti και εχει μεγαλυτερη διαμετρο στη ροδα? σε ποιο σημειο των αυτοκινητων βρισκετε η διαφορα? σε ολη τους την κατασκευη η μονο σε κατι συγκεκριμενο? αυτη ειναι η απορια μου!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δηλαδη για να φτιαχτει ενα αμαξι επιλεγουν πρωτα τη διαμετρο τησ ροδας. και μετα πανω σε αυτη δινουν την ροπη που επιθυμουν?

 

Κοίτα να δεις. Δεν είπα πως πρώτα αποφασίζουν την διάμετρο και το πλάτος της ρόδας και μετά με βάση την απόφαση αυτή φτιάχνουν και τον κινητήρα. Γενικά, στην διαδικασία επιλογής των μεγεθών (και δεν μιλάμε μόνο για αυτοκίνητα, αλλά για οποιαδήποτε κατασκευή, είτε είναι αυτοκίνητο είτε είναι διαστημόπλοιο) ακολουθείται η εξής μέθοδος. Ποτέ δεν πάνε να στήσουν μια κατασκευή, έχοντας κάτι δεδομένο. Για αρχή, έχουν στον μυαλό τους το πού περίπου θέλουν να κινηθούν. Κάνουν κάποιες αρχικές προσεγγίσεις. Λένε ας πούμε οτι θέλουμε ένα αυτοκίνητο με 150 PS. Με βάση αυτή την παραδοχή, αποφασίζουν τον μειωτήρα. Με βάση αυτή την παραδοχή επίσης, αποφασίζουν το λεγόμενο aeropackage (δηλαδή το αεροδυναμικό κομμάτι, αεροτομές, διαχύτες κλπ). Αποφασίζουν και αναρτήσεις κλπ κλπ και τελικά παίρνουν όλα τα μεγέθη που θέλουν σε μια πρώτη προσέγγιση. Αφού τα πάρουν όλα αυτά, με αυτά τα προσεγγιστικά μεγέθη ξεκινάνε πάλι από την αρχή τους υπολογισμούς. Δηλαδή, ακολουθείται μια επαναληπτική διαδικασία, μέχρι να βρουν τον βέλτιστο συνδυασμό για να φτιάξουν αυτό που θέλουν. Επομένως, δεν υπάρχει απάντηση στο αν αποφασίζουν πρώτα τι ρόδες θα βάλουν και μετά αποφασίζουν το κιβώτιο. Όλα μαζί παίζουν στο παιχνίδι.

 

τελικα η μηχανη η το κιβωτιο παιζει ρολο στη διαμετρο?

 

Όπως είπα και πριν, και τα 2 παίζουν τον ρόλο τους. Η επιλογή της μηχανής είναι αυτή που θα καθορίσει την ισχύ, και άρα και την ροπή στρέψης (Ισχύς=Ροπή*Στροφές). Η ροπή στρέψης, και άρα και το έργο που θέλουμε, προκειμένου να φτάσει στον άξονα και να μας δώσει την κίνηση, θα περάσει από τον μειωτήρα. Τα χαρακτηρηστικά του μειωτήρα (είδος, διάμετρος, σχέση μετάδοσης, χαρακτηρηστικά οδόντων, αντοχή οδόντων κλπ κλπ) είναι αυτά που θα καθορίσουν πώς θα φτάσει η ροπή στον άξονα. Για να γίνω πιο κατανοητός, όταν το αυτοκίνητο θέλουμε να ξεκινήσει, θέλουμε πολύ ροπή. Για αυτό βάζουμε την πρώτη που έχει κοντή σχέση μετάδοσης. (Ροπή = Δύναμη*Απόσταση). Αν βάλουμε κοντή σχέση, περνάει η ροπή που θέλουμε και υπερνικούμε τις τριβές. Άμα πάμε και βάλουμε ελαστικά με μεγαλύτερο πλάτος τότε προφανώς αυξάνουμε τις τριβές, άρα απαιτείται περισσότερη ισχύ για να υπενικηθούν αυτές οι τριβές.

 

το octavia τι διαφορα εχει απο το lacetti και εχει μεγαλυτερη διαμετρο στη ροδα?

 

Δεν έχω ιδέα. Αυτό ας στο απαντήσει κάποιος που ξέρει καλά από αυτοκίνητα

 

σε ποιο σημειο των αυτοκινητων βρισκετε η διαφορα? σε ολη τους την κατασκευη η μονο σε κατι συγκεκριμενο? αυτη ειναι η απορια μου!!

 

Σε όλη την κατασκευή βέβαια. Υπάρχει η λανθασμένη αντίληψη οτι ένα αυτοκίνητο είναι καλύτερο από ένα άλλο επειδή έχει περισσότερα άλογα. Προφανώς, ένα αυτοκίνητο δεν είναι μόνο ο κινητήρας του. Υπάρχουν ένα σωρό άλλα πράγματα (πλαίσιο, αναρτήσεις, αεροδυναμική συμπεριφορά, κιβώτιο, ελαστικά) τα οποία μπορούν να κάνουν την διαφορά. Ακόμα και αν ακούσεις οτι το τάδε αυτοκίνητο βγάζει τόσα PS, αυτό δεν πρέπει να σου λέει τίποτα κανονικά. Υπάρχουν ένα σωρό διαγράμματα που δείχνουν πώς στην βγάζει αυτή την ισχύ, πού έχει τις περισσότερες απώλειες ο κινητήρας, πόση είναι η πίεση που ανεβάζει κλπ κλπ. Και φυσικά, ένας άλλος πολύ σημαντικός παράγοντας, που όλοι τον ξεχνάνε, είναι ο βαθμός απόδοσης. Με άλλα λόγια, πόση από την ενέργεια που του δίνεις εσύ στην κάνει κίνηση. Και θα το πω με ένα απλό παράδειγμα. Πες οτι έχεις ένα απλό αυτοκινητάκι, που η βενζίνη που του καις αντιστοιχεί σε μέγιστο θεωρητικό 400 άλογα, και εσύ στην πράξη (στον δρόμο) παίρνεις τα 100 (πολύ χοντρικά, μιας και υπάρχουν πολλά άλλα βοηθητικά συστήματα και αντλίες που καταναλώνουν ισχύ). Και πες οτι έχεις ένα άλλο που του καις βενζίνη που αντιστοιχεί σε 5000 άλογα, και στην πράξη σου δίνει 500. Ποιό είναι καλύτερο από τα 2? (πολύ χοντρικά το λέω, δεν είναι ακριβώς έτσι).

Και μετά τους ακούς όλους, να κατηγορούνε το prius και να λένε οτι είναι της πλάκας και βγάζει μόνο 100πόσα βγάζει δεν ξέρω. Το ότι πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική τεχνολογία, που πάει να πετύχει αυτό στο οποίο όλοι οι άλλοι υστερούν, δεν το αναφέρει κανείς. Αν το θες για να τρέχεις βέβαια, δεν είναι το κατάλληλο. Είναι ένα αξιοπρεπές αυτοκίνητο πάντως, που τεχνολογικά είναι πολύ ανώτερο από τα υπόλοιπα, κάτι το οποίο όμως δεν φαίνεται στα νούμερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά, πολύ το ψάχνετε. Εμένα το corsa φοράει από 13" μέχρι 16" ανάλογα την έκδοση (εμένα έχει 15") και σιγά τις διαφορές που έχουν μεταξύ τους. Το πολύ πολύ το sport να έχει λίγο σκληρότερες αναρτήσεις.

Επίσης ο ταχογράφος μια ζωή λάθος τα λέει τα km/h :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...