Προς το περιεχόμενο

Περι αυτοκινήτων


grigoriso

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Απ΄όσο γνωρίζω μεγαλύτερη διάμετρος συνεπάγεται

 

-> μικρότερη ταχύτητα γιατί στις ίδιες στροφές του κινητήρα αντιστοιχούν λιγότερες περιστροφές της ρόδας (αλλάζει το "βήμα")

 

-> καλύτερα κρατήματα (θεωριτικά) και λιγότερο σπινιάρισμα

 

Το ιδανικό μέγεθος εξαρτάται από την υπποδύναμη και το ζύγισμα του αυτοκινήτου. Το σωστό είναι να κρατάς αυτά που δίνει ο κατασκευαστής. Αν θες μεγαλύτερη ζάντα βάζεις λάστιχο με μικρότερο προφίλ αλλά έτσι έχεις περισσότερες φθορές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 82
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Καλά, πολύ το ψάχνετε. Εμένα το corsa φοράει από 13" μέχρι 16" ανάλογα την έκδοση (εμένα έχει 15") και σιγά τις διαφορές που έχουν μεταξύ τους.

 

Καλά, αυτό το λες εσύ. Δεν υπολογίζονται όμως με τέτοια λογική τα αυτοκίνητα σήμερα.

 

Να επισημάνω ότι εάν αλλάξουμε τη διάμετρο του τροχού επηρεάζουμε και το στήσιμο της ανάρτησης του αυτοκινήτου.

 

Επειδή δεν ξέρω και πολλά επί του θέματος, τι ακριβώς εννοείς? Οτι όταν αλλάξει η διάμετρος, κατά κάποιο τρόπο είσαι υποχρεωμένος να αλλάξεις και την ανάρτηση, ή οτι απλά αλλάζοντας την διάμετρο, αλλάζουν παράμετροι και επομένως αλλάζει τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης?

 

καλύτερα κρατήματα (θεωριτικά) και λιγότερο σπινιάρισμα

 

Αυτό λογικά συμβαίνει διότι, αυξάνοντας την διάμετρο, έχεις μεγαλύτερη επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με το έδαφος, και μεγαλύτερη επιφάνεια, σημαίνει περισσότερες τριβές, άρα και καλύτερο κράτημα. Ναι μεν έχεις όμως καλύτερο κράτημα στις στροφές, το αυτοκίμητο γίνεται πιο αργό στις εκκινήσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ρε dark orion εισαι πολυ διαβασμενος που τα εμαθες ολα αυτα? μηπωσ ξερεις ποση διαφορα εχουν τα 95 με τα 100 οκτανια στη βενζηνη? η διαφορα μου φαινετε πολυ μικρη μηπως μας δουλευουν? εγω δεν εχω δει και μεγαλες διαφορεσ στη χρηση!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν τα διάβασα κάπου συγκεκριμένα, απλά αυτό σπουδάζω (μηχανολόγος μηχανικός στο πολυτεχνείο) και είναι συνδυασμός όλων των γνώσεων που παίρνουμε. Γι' αυτό όπως κατάλαβες, δεν ξέρω και πολλά πράγματα της πιάτσας από αυτοκίνητα (ας πούμε όταν λένε ελαστικά χχ/χχ/χχ δεν ξέρω τι σημαίνουν αυτά τα χχ, φαντάζομαι το ένα εννοεί την διάμετρο, το άλλο το πλάτος και το άλλο δεν ξέρω).

 

μηπωσ ξερεις ποση διαφορα εχουν τα 95 με τα 100 οκτανια στη βενζηνη?

 

Κατ' αρχάς, αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι οτι η κλίμακα που μετράμε τα οκτάνια δεν είναι εκατοστιαία. Δηλαδή, με άλλο λόγια, μπορείς να βρεις και καύσιμο με 105 ή 110 ή και παραπάνω οκτάνια. Με τα λίγα πράγματα που θυμάμαι από χημεία, γιατί στην σχολή δεν πολυασχολούμαστε με χημεία, τα οκτάνια δείχνουν πόσο ευθύγραμμο είναι το μόριο της βενζίνης (κατά κάποιο μπακάλικο λίγο τρόπο). Το καύσιμο είναι ένα μίγμα από άνθρακα, υδρογόνο, θείο, οξυγόνο, άζωτο κλπ. Από αυτά, άλλα είναι σε μεγάλη αναλογία και άλλα σε μικρή. Κυρίως ο άνθρακας και το υδρογόνο είναι αυτά που μας νοιάζουν και που είναι σε μεγαλύτερη αναλογία και η σύσταση τους καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την λεγόμενη θερμογόνο δύναμη του καυσίμου, δηλαδή το ποσό της ενέργειας που παράγεται αν καεί ένα κιλό καυσίμου. Ο άνθρακας και το υδρογόνο, δημιουργούν ποικίλλες ενώσεις Υδρογονανθράκων (όποιος ξέρει χημεία ας το εξηγήσει καλύτερα), και όσο πιο ευθύγραμμο είναι ένα μόριο υδρογονάνθρακα, τόσο καλύτερο είναι για τον κινητήρα. Η καλής ποιότητας βενζίνη, που σημαίνει και περισσότερων οκτανίων, κάνει καλύτερη καύση, και δεν καταστρέφει τον κινητήρα. (σσ. Στην σχολή μας έιχαν πει οτι την φράση 'σκάει πυράκια' που την λένε όλοι, όλοι την χρησιμοποιούνε λάθος, αλλά δεν θυμάμαι τι ακριβώς μας είχανε πει οτι σημαίνει. Αν δεν κάνω λάθος, δεν έχει να κάνει με το ίδιο το μίγμα της βενζίνης που συμπιέζεται και αυταναφλέγεται, αλλά με τα εξανθρακώματα των προηγούμενων καύσεων, τα οποία έχουν μείνει στον θάλαμο καύσης, είναι πυρωμένα και όπως συμπιέζεται το μίγμα είναι αρκετά για να το κάνουν να αυταναφλεγεί πριν καν φτάσει το μέτωπο της φλόγας εκεί. Γι αυτό δεν είμαι σίγουρος όμως, αν κάποιος ξέρει σωστά ας το εξηγήσει) Γι΄ αυτό λοιπόν λένε να παίρνουμε καλύτερης ποιότητας κάυσιμο, για να έχουμε καλύτερη καύση και μεγαλύτερη προστασία του κινητήρα.

 

Στην πράξη όμως, αυτό που πιστεύω εγώ είναι οτι αν θέλεις να κινείσαι μέσα στην πόλη, δεν αξίζει να πάρεις 100 οκτάνια. Είναι πολύ ακριβότερα από τα 95 και η βενζίνη που σπαταλάς στα ρελαντί και στα σταμάτα ξεκίνα είναι τόση, που δεν πρόκειται να σε ευνοήσει η 100άρα. Άσε που είναι και πολύ πιο ακριβή. Αν όμως θες να κάνεις ένα μεγάλο ταξίδι, τότε ναι, εκεί πιστεύω οτι σε συμφέρει. Δηλαδή, θέλω να πω το εξής. Είσαι στην πόλη, στο φανάρι. Έχει κόκκινο και περιμένεις να ανάψει πράσινο. Με το που ανάβει πατάς γκάζι και φτάνεις στα 50χλμ. Στα 100 μέτρα έχει κόκκινο. Πατάς φρένο και σταματάς. Έχεις σπαταλήσει τόση πολύ ενέργεια γι αυτό που έκανες, που αν είχες κατοστάρα, θα πήγαινε άδικα. Μπορεί για αυτό να έκαιγες λιγότερη ποσότητα, όμως σαν απόλυτο μέγεθος είναι πεταμένα λεφτά και ενέργεια.

 

Και όλα αυτά βέβεια με την προυπόθεση οτι η βενζίνη είναι έτσι όπως μας λένε. Και δεν εννοώ οτι μας κλέβουν (καλά, και αυτό μπορεί να γίνεται λιγάκι:P). Εννοώ οτι σε ένα μίγμα τόσων πολλών συστατικών, είναι αδύνατο να καθορίσεις με απόλυτη ακρίβεια την σύσταση της βενζίνης που καίγεται. Ακόμα και εμείς, για να αποφεύγουμε όλα αυτά τα προβλήματα, που δεν ξέρουμε τι έχουμε κάθε φορά να κάψουμε, έχουμε υιοθετήσει την έννοια του 'κανονικού' καυσίμου, που έχει όλα του τα μεγέθη καθορισμένα και αποφεύγουμε ακριβώς αυτό. Στην πράξη, όλα αυτά απέχουν, και δεν μπορείς να το ξέρεις κιόλας.

 

Αν κάπου σε όλα αυτά έχω κάνει λάθος, ας με διορθώσει κάποιος που ξέρει καλύτερα από εμένα. Εξ΄ άλλου, εμένα δεν μου αρέσουν τόσο πολύ τα ενεργειακά θέματα των Εμβολοφόρων Μηχανών. Αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι τα κατασκευαστικά τους θέματα, και εννοώ ζυγοσταθμίσεις, ευθυγραμμίσεις αξόνων, στρεπτικές ταλαντώσεις στροφαλοφόρου, κινηματική ανάλυση μηχανισμών και βαλβίδων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γενικότερα και με απλά λόγια ισχύει ότι:

 

Αν βάλεις φαρδύτερο λάστιχο έχεις πιο αργή επιτάχυνση, μεγαλύτερη τελική, μεγαλύτερη κατανάλωση, καλύτερα κρατήματα.

 

Αν μικρύνεις το πάχος έχεις μεγαλύτερη επιτάχυνση αλλά και το λάστιχο είναι πιο σκληρό.

 

Μην περιμένεις να δεις διαφορές στο αμάξι αν πχ από 195/55/16 το κάνεις 205/45 ή 50 ή 55/16... ακόμα και σε 17 να πας δεν θα καταλάβεις διαφορά αν δεν ξέρεις να φτάνεις το αμάξι στα άκρα.

 

Τέλος, να ξέρεις ότι οποιαδήποτε αλλαγή ξεφεύγει από αυτά που λέει ο κατασκευαστής, θα σου ανεβάσει την κατανάλωση και ότι η διαφορά θα είναι αμελητέα.

 

Οτιδήποτε άλλο εδώ είμαστε.

 

ΥΓ. αν ανεβαίνεις σε πεζοδρόμια για παρκάρισμα μην πέσεις σε καμία περίπτωση κάτω από 45 πλάτος...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θεωρητικά ναι, αλλά οι μειωτήρες είναι στανταρ αυτοί που υπάρχουν.Ασε που είναι και πανάκριβοι. Δεν έχεις λόγο να κάνεις κάτι τέτοιο. Στα πλαίσια που σου δίνει ο κατασκευαστής μπορείς να μετακινηθείς λίγο, αλλά για να κάνεις μεγάλες τροποποιήσεις, εκτός από τον μειωτήρα θα πρέπει να αλλάξεις και κινητήρα και κατά συνέπεια αναρτήσεις, πλαίσιο κλπ. Δηλαδή τα πάντα. Με απλά λόγια σου λέω οτι όλα αυτά που συζητάμε γίνονται στην φάση του σχεδιασμού, ανάλογα με αυτό που θες να φτιάξεις. Μετά οι αλλαγές δεν γίνονται εύκολα, και όσες γίνονται μπορεί να είναι λίγο παρακινδυνευμένες.

Θυμάμαι στην σχολή, είχε γίνει μια εκδήλωση για την τεχνολογία του αυτοκινήτου, και μας είχαν πει για όλες αυτές τις αλλαγές που είναι δυνατόν να γίνουν σε αυτοκίνητα (μόνο βέβαια στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, εξάλλου εμέις δεν ασχλούμαστε με τέτοια πράγματα), και μας είχαν πει οτι από τα πιο επικίνδυνα πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να κάνει αλλαγές στο αεροδυναμικό κομμάτι του αυτοκινήτου. Είναι τόσο σύνθετα τα αεροδυναμικά φαινόμενα, που απλά με την προσθήκη μιας αεροτομής, μπορεί να έχεις το ανάποδο αποτέλεσμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι τόσο σύνθετα τα αεροδυναμικά φαινόμενα, που απλά με την προσθήκη μιας αεροτομής, μπορεί να έχεις το ανάποδο αποτέλεσμα.

 

Σωστος, οι πιο πολλοι τις βαζουν απλα για το ματι.. Δεν χρειαζεται να εισαι μηχαναλογος για να το καταλαβεις οτι χαλανε την αεροδυναμικη του αυτοκινητου.. Αν ηταν ετσι θα εβαζαν και στα μονοθεσια της F1 απο 2-3 αεροτομες επιπλεον ετσι στο ασχετο κ θα πηγαιναν γρηγοροτερα.. Δεν θα "σπαταλουσαν" ατελειωτες ωρες σε σηραγγες και υπολογιστες..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδη αν αλλαξω τον μειωτηρα θα μπορω να αλλαξω και την διαμετρο της ροδας μου?

 

Εσύ αν θέλεις να το βελτιώσεις αισθητικά και οδηγικά,πιστεύω καλύτερα είναι να ρωτήσεις στην αντιπροσωπεία τι εγκρίνετε για το αμάξι σου,να μην έχεις προβλήματα με την ασφάλειά σου,το κτέο και τις νομοθεσίες.

Μετά από εκεί θα πρέπει να ελέγξεις τις αναρτήσεις και τα ψαλίδια και θα πρέπει να τα αλλάξεις αν έχουν τα χρονάκια τους.Βάζεις και μια τετράδα αποστάτες αν χρειαστεί και είσαι Οκ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε καινούριο αυτοκίνητο μπορείς ας πούμε να κάνεις τις εξής επιλογές: 16/55/205 16/50/225 17/45/225, τις οποίες σου τις δίνει η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία.

Και στις τρεις περιπτώσεις έχουμε διαφορετική διάμετρο…πως συνυπολογίζεται αυτό στην τελική, την επιτάχυνση κτλ? έχουν ληφθεί υπόψη οι διαφορές αυτές κατά την κατασκευή του αυτοκινήτου? Αν όχι θα υπάρχουν διαφορές τόσο στις επιδόσεις όσο και στην αξιοπιστία του κοντέρ και του χιλιομετρητή. Το δεύτερο πείτε ότι είναι εφικτό με την εισαγωγή της διαμέτρου στα δεδομένα του συστήματος. Το πρώτο όμως έχει να κάνει με την κίνηση … που για να προσαρμοστεί στην πρότυπη θα έπρεπε να επιλεχθεί το ανάλογο γρανάζι στο κιβώτιο. Γίνονται αυτά? Υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να εξομοιωθούν οι διαφορές?

 

 

Γενικότερα και με απλά λόγια ισχύει ότι:

 

Αν βάλεις φαρδύτερο λάστιχο έχεις πιο αργή επιτάχυνση, μεγαλύτερη τελική, μεγαλύτερη κατανάλωση, καλύτερα κρατήματα.

.

Λογικά το αντίθετο δε συμβαίνει? Τα αγωνιστικά ποδήλατα γιατί έχουν όσο το δυνατόν λεπτότερα ελαστικά?

 

Ps. Και γιατί από το 16/55/205 πάει κατευθείαν στο (μοναδικό)16/50/225? Δεν θα έπρεπε να ήταν 16/55/225?

 

ρωτάει το παιδί....

 

thx

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

βασικα δεν μου αρεσει που το lacetti εχει μεγαλο σκαφος και μικρεσ ροδες! εχει ποιο μικρες απο το peugeot 207 που ειναι μικροτερο σε ογκο. και αυτο μου τη χαλαει! και επειδη γνωριζω τις συνεπειες του μεγαλητερου ελαστικου σε πλατος και διαμετρο καταλαβα οτι πρεπει να αλλαξω τον μειωτηρα αλλα τελικα οπως ξανακαταλαβα συμφερει να παρω αλλο αμαξι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καταλαβα οτι πρεπει να αλλαξω τον μειωτηρα

 

Δεν πρέπει να είναι τόσο απλό όσο φαντάζεσαι. Άσε που θα σου στοιχίσει ο κούκος αηδόνι, άμα τελικά βρεις να το κάνεις.

 

Λογικά το αντίθετο δε συμβαίνει?

 

Όσο πλατύτερο λάστιχο έχεις, τόσο μεγαλύτερες είναι οι δυνάμεις τριβής που εμφανίζονται ανάμεσα στο ελαστικό και την άσφαλτο. Οι δυνάμεις αυτές αντιτίθενται στην κίνηση και αφαιρούν από την ισχύ του κινητήρα. Άρα με επιλογή φαρδύτερου ελαστικού κάνεις το αυτοκίνητο πιο αργό. Θα μου πείς τώρα γιατί τις βάζουν. Όταν μπαίνεις σε μια στροφή, η ίδια η δύναμη της τριβής λειτουργεί ως κεντρομόλος δύναμη, και είναι αυτή που αντιτίθεται στην φυγόκεντρο, η οποία τείνει να πετάξει το αυτοκίνητο προς τα έξω. Έτσι, και επειδή ο τύπος της κεντρομόλου εξαρτάται από το τετράγωνο της ταχύτητας και όχι από την ίδια την ταχύτητα απλά, σημαίνει οτι με φαρδύτερα ελαστικά μπαίνεις στις στροφές με περισσότερα χιλιόμετρα χωρίς να φοβάσαι οτι θα βγεις εκτός πορείας. Βέβαια, πάντα υπάρχουν κάποια όρια.

 

πως συνυπολογίζεται αυτό στην τελική, την επιτάχυνση κτλ? έχουν ληφθεί υπόψη οι διαφορές αυτές κατά την κατασκευή του αυτοκινήτου? Αν όχι θα υπάρχουν διαφορές τόσο στις επιδόσεις όσο και στην αξιοπιστία του κοντέρ και του χιλιομετρητή. Το δεύτερο πείτε ότι είναι εφικτό με την εισαγωγή της διαμέτρου στα δεδομένα του συστήματος. Το πρώτο όμως έχει να κάνει με την κίνηση … που για να προσαρμοστεί στην πρότυπη θα έπρεπε να επιλεχθεί το ανάλογο γρανάζι στο κιβώτιο. Γίνονται αυτά? Υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να εξομοιωθούν οι διαφορές?

 

Το κοντέρ, έτσι κ αλλιώς λέει μεγαλύτερα λάθη από αυτά που προκύπτουν με μια μικρή αλλαγή στην διάμετρο της ρόδας. Οι διαφορές είναι μικρές και είναι μέσα στα πλαίσια του επιτρεπτού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσο πλατύτερο λάστιχο έχεις, τόσο μεγαλύτερες είναι οι δυνάμεις τριβής που εμφανίζονται ανάμεσα στο ελαστικό και την άσφαλτο. Οι δυνάμεις αυτές αντιτίθενται στην κίνηση και αφαιρούν από την ισχύ του κινητήρα. Άρα με επιλογή φαρδύτερου ελαστικού κάνεις το αυτοκίνητο πιο αργό. Θα μου πείς τώρα γιατί τις βάζουν. Όταν μπαίνεις σε μια στροφή, η ίδια η δύναμη της τριβής λειτουργεί ως κεντρομόλος δύναμη, και είναι αυτή που αντιτίθεται στην φυγόκεντρο, η οποία τείνει να πετάξει το αυτοκίνητο προς τα έξω. Έτσι, και επειδή ο τύπος της κεντρομόλου εξαρτάται από το τετράγωνο της ταχύτητας και όχι από την ίδια την ταχύτητα απλά, σημαίνει οτι με φαρδύτερα ελαστικά μπαίνεις στις στροφές με περισσότερα χιλιόμετρα χωρίς να φοβάσαι οτι θα βγεις εκτός πορείας.

 

Εχω μια απορία.

Θυμαμαι απο την φυσικη οτι ο τυπος της τριβης (T) ειναι Τ=n*N, οπου n ειναι ο συντελεστης τριβης και N η καθετη δυναμη που ασκειται.

 

Εχουμε λοιπον ενα αυτοκινητο σταθερου βαρους Ν που κινειται σε ενα συγκεκριμενο ασφαλτινο δρομο και φοραει λαστιχα μιας συγκεκριμενης γομας και εστω διαστασης 185. Μεταξυ ελαστικου και ασφαλτου ο συντελεστης τριβης ειναι n.

Εαν τωρα του βαλουμε λαστιχο, εστω 195, αλλα με ακριβως τη ιδια γομα με το 185 και κινηθουμε στην ιδια με προηγουμένως ασφαλτο ο συντελεστης δεν θα ειναι και πάλι n?

Αρα δεν θα εχουμε παλι την ιδια τριβη Τ?

Ο συντελεστης n ειναι αδιαστατος και εξαρταται μόνο απο τα υλικα που ερχοντε σε επαφη μεταξυ τους.

 

Που κανω λαθος στον συλλογισμο μου?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Friction

http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resistance

 

EDIT:

στο παραπανω θεωρούμε οτι η συνολική διαμετρος και το βαρος του τροχου (ελαστικο + ζαντα) παραμενουν σταθερα ανεξαρτητως της διαστασης του πλατους του (πχ 185, 195)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ισως στο οτι η τριβη, οταν χρησιμοποιησεις μεγαλυτερο ελαστικο, εφαρμοζεται σε μεγαλυτερη επιφανεια.. Αυτο που καταλαβαινω απο τον τυπο (δεν ειμαι φυσικος) είναι οτι δινει την τριβη καθε σημειου της επιφανειας του ελαστικου.. Αρα λογικα πολλαπλασιαζεται αυτη η τριβη με την επιφανεια για να βρεθει η συνολικη τριβη.. Με την λογικη σου, αν το λαστιχο ειχε πλατος 1 εκατοστο η τριβη θα παρεμενε και παλι η ιδια..

 

Ας με διορθωσει καποιος που ξερει καλυτερα γιατι μπορει να λεω και βλακειες....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...