Προς το περιεχόμενο

Περι αυτοκινήτων


grigoriso

Προτεινόμενες αναρτήσεις

ΝΑ επισημάνω πάντως, ότι από ένα σημείο και μετά, επειδή οι δρόμοι είναι ανώμαλοι (και καμιά φορά σεξοπορνοδιαστροφικοί), τα ελαστικά προσπαθούν να ακολουθήσουν την ανωμαλίες αυτές, και τα πολύ φαρδιά λάστιχα τελικά χειροτερεύουν την κατάσταση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 82
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Να διευκρινίσω καταρχάς οτι δεν ξέρω τι σημαίνει το 165. Δεν ξέρω δηλαδή τι αντιπροσωπεύει σαν φυσικό μέγεθος (και όποιος μπορεί ας μου εξηγήσει τι σημαίνει αυτή η τριάδα αριθμών), οπότε για να μην πετάξω μπαρούφες, θα καταφύγω στην θεωρία.

 

Ο συντελεστής τριβής είναι πάντα ο ίδιος, αναφερόμενοι στην ίδια ποιότητα και κατάσταση ελαστικού και στην ίδια ποιότητα και κατάσταση οδοστρώματος. Σωστά θυμάσαι από την φυσική τον τύπο, αλλά με μία διευκρίνιση. Ο τύπος αυτός αναφέρεται σε σημειακα φαινόμενα. Όταν εσύ έχεις μια μεγάλυ επιφάνεια, πρέπει να πάρεις το άθροισμα των σημειακών δυνάμεων τριβής, δηλαδή αυτό που λέμε ολοκλήρωμα.

 

ΑΝ βάλεις μεγαλύτερο πλάτος τροχού, προφανώς απ όσο καταλαβαίνεις αυξάνεις την επιφάνεια που πατάει κάτω στο έδαφος (αυτό πιστεύω είναι λογικό, οκ?)

 

ΑΝ βάλεις μεγαλύτερης διαμέτρου ελαστικό, πάλι αυξάνεις την επιφάνεια, αλλά για άλλο λόγο. Για να το καταλάβεις, κάνε ένα απλό σχέδιο. Σχεδίασε μια ευθεία και ακριβώς από πάνω της ένα μικρής διαμέτρου κύκλο που να εφάπτεται στην ευθεία, και μετά έναν άλλο κύκλο, μεγαλύτερης διαμέτρου, που πάλι να εφάπτεται στην ευθεία. Αυτοί οι κύκλοι είναι οι ρόδες και ο μεγαλύτερος αντιστοιχεί σε αυτήν με την μεγαλύτερη διάμετρο. Από τα μαθηματικά, ξέρεις οτι ένας κύκλος και μια ευθεία που εφάπτονται έχουν ακριβώς ενα κοινό σημείο τομής. Άρα, με βάση την θεωρία των μαθηματικών, είτε έιχες μικρή διάμετρο είτε μεγάλη, το ίδιο είναι. Επειδή όμως η φύση δεν είναι μόνο μαθηματικά, και το ελαστικό έχει αέρα υπό πίεση, ο οποίος είναι αέριο συμπιεστό, κάτω από το βάρος του αυτοκινήτου παραμορφώνεται. Η πραγματική κατάσταση, θα προκύψει αν, έτσι όπως έχεις το σχέδιο πάρεις την ευθέια και την μετατοπίσεις λίγο προς τα μέσα στους κύκλους. Πλέον, στον μεγάλο κύκλο, μεγαλύτερο κομμάτι της ευθέιας βρίσκεται μέσα απ ότι στον μικρό. Αυτό το νούμερο, επί το βάθος, δηλαδή το πλάτος του ελαστικού μας δίνει το εμβαδόν, πάνω στο οποίο υπολογίζεται το επιφανειακό ολοκλήρωμα των τύπων που είπες και μας δίνει την συνολική δύναμη τριβής, δηλαδή το κράτημα. Γι αυτό μεγαλύτερη διάμετρος προσφέρει καλύτερο κράτημα.

 

Η αεροτομή, από την άλλη πλευρά, πάει να πειράξει την άλλη παράμετρο που ανέφερες. Όπως είπες, Τ=μ*Ν. Το μ είναι σταθερό και δεν αλλάζει κατά την πορεία του αυτοκινήτου παρά μόνο αν αλλάξει το οδόστρωμα (συντελεστής τριβής). Αυτό που πολύ έξυπνα κάνουν με την αεροτομή είναι στην ουσία να πιέζουν το αυτοκίνητο κάτω. Και όσο πιο πολύ το πιέζουν κάτω, τόσο πιο πολύ αντιδρά το οδόστρωμα με μεγαλύτερη Ν (νόμος δράσης αντίδρασης) οπότε αυξάνεται και η τριβή.

 

Τέλος, να πω οτι όταν το αυτοκίνητο μπαίνει στην στοφή, το βάρος του δεν ισοκατανέμεται στους 4 τροχούς, αλλά κάποιοι φορτίζονται λιγότερο και κάποιοι περισσότερο. Αυτό οφείλεται στις φυγόκεντρες δυνάμεις και εδώ είναι που παίζουν σημαντικότατο ρόλο οι αναρτήσεις.

 

ΝΑ επισημάνω πάντως, ότι από ένα σημείο και μετά, επειδή οι δρόμοι είναι ανώμαλοι (και καμιά φορά σεξοπορνοδιαστροφικοί), τα ελαστικά προσπαθούν να ακολουθήσουν την ανωμαλίες αυτές, και τα πολύ φαρδιά λάστιχα τελικά χειροτερεύουν την κατάσταση.

 

Στην Ελλάδα φίλε μου οι δρόμοι είναι εντελώς γτπ. Δεν αξίζει να έχεις καλό αυτοκίνητο. Όλο και σε κάποια λακούβα που δεν πρόσεξες θα πέσεις μέσα και θα κάνεις ζημιά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να διευκρινίσω καταρχάς οτι δεν ξέρω τι σημαίνει το 165. Δεν ξέρω δηλαδή τι αντιπροσωπεύει σαν φυσικό μέγεθος (και όποιος μπορεί ας μου εξηγήσει τι σημαίνει αυτή η τριάδα αριθμών), οπότε για να μην πετάξω μπαρούφες, θα καταφύγω στην θεωρία.

 

XXX/YY/ZZ

 

XXX : Πλάτος πέλματος του ελαστικού (σε χιλιοστά του μέτρου)

ΥΥ : Προφίλ ή ποσοστό επί τοις εκατό με το οποίο αν πολλαπλασιάσεις το πλάτος, παίρνεις το ύψος του ελαστικού (όχι τη διάμετρό του, αλλά το τμήμα της ακτίνας από την περιφέρεια του ελαστικού μέχρι το σημείο επαφής ελαστικού-σώτρου)

ΖΖ : Διάμετρος σε ίντσες του σώτρου (ζάντας) στο οποίο ταιριάζει το ελαστικό (δηλαδή η διάμετρος του νοητού δίσκου που διαγράφεται στον κενό χώρο του ελαστικού)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτα που ειπες πιστευω ειναι πολυ σωστα αν και ατομο που ειπες οτι δεν ξερεις τι σημαινει η τριαδα των αριθμων αν και δεν ειχε καμια σημασια με την τριβη οποτε μ@λ@κιες λεω.Η Τριαδα των αριθμων δηλωνει πχ το δικο μου αμαξι εχει λαστιχα 195/50/15 που σημαινει το πρωτο ειναι το πλατος του ελαστικου,το δευτερο το πλατος που εχει το ελαστικο οταν βλεπεις την ροδα φατσα φορα (ελπιζω να καταλαβες ) και το τριτο νουμερο υποδηλωνει την ζαντα που μπαινει το ελαστικο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτα που ειπες πιστευω ειναι πολυ σωστα αν και ατομο που ειπες οτι δεν ξερεις τι σημαινει η τριαδα των αριθμων αν και δεν ειχε καμια σημασια με την τριβη οποτε μ@λ@κιες λεω.Η Τριαδα των αριθμων δηλωνει πχ το δικο μου αμαξι εχει λαστιχα 195/50/15 που σημαινει το πρωτο ειναι το πλατος του ελαστικου,το δευτερο το πλατος που εχει το ελαστικο οταν βλεπεις την ροδα φατσα φορα (ελπιζω να καταλαβες ) και το τριτο νουμερο υποδηλωνει την ζαντα που μπαινει το ελαστικο.

 

Το 50 είναι, όπως καποιος ειπε παραπανω, το ποσοστό επί τοις εκατό με το οποίο αν πολλαπλασιάσεις το πλάτος, παίρνεις το ύψος του ελαστικού. Δλδ στην συγκεκριμενη περίπτωση 50% * 195 = 97,5 χιλιοστα δηλαδη 9,75 εκατοστα είναι το ύψος του ελαστικου..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν κατάλαβα καλά ο μειωτήρας εξαλείφει τις διαφορές μετάδοσης, όταν έχουμε τροχούς διαφορετικής διαμέτρου?

Συγκεκριμένες επιλογές:

225/45/17 = 53.31cm διάμετρος.

225/50/16 = 51.89 cm διάμετρος.

2.73% διαφορά. Δεν είναι και λίγη…γνωρίζει κάποιος αν αυτή συνυπολογίζεται στη μετάδοση κίνησης όταν στήνεται το αμάξι ????

 

Ο συντελεστής τριβής είναι πάντα ο ίδιος, αναφερόμενοι στην ίδια ποιότητα και κατάσταση ελαστικού και στην ίδια ποιότητα και κατάσταση οδοστρώματος. Σωστά θυμάσαι από την φυσική τον τύπο, αλλά με μία διευκρίνιση. Ο τύπος αυτός αναφέρεται σε σημειακα φαινόμενα. Όταν εσύ έχεις μια μεγάλυ επιφάνεια, πρέπει να πάρεις το άθροισμα των σημειακών δυνάμεων τριβής, δηλαδή αυτό που λέμε ολοκλήρωμα.

 

Φίλε μου ο τύπος αυτός αναφέρεται στην ολική τριβή ….είναι δύναμη F με μον. μέτρ. Νt.

Θεωρητικά η τριβή δεν έχει να κάνει με το μέγεθος τους ελαστικού…είναι ίδια είτε βάλεις λάστιχα ποδηλάτου είτε F1.

Εκείνο που συμβαίνει στην πράξη είναι ελάχιστη αύξηση του συντελεστή n κατά κάποιο τρόπο, διότι το μεγαλύτερο ελαστικό ''αγκαλιάζει'' περισσότερο έδαφος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε μου ο τύπος αυτός αναφέρεται στην ολική τριβή ….είναι δύναμη F με μον. μέτρ. Νt. Θεωρητικά η τριβή δεν έχει να κάνει με το μέγεθος τους ελαστικού…είναι ίδια είτε βάλεις λάστιχα ποδηλάτου είτε F1. Εκείνο που συμβαίνει στην πράξη είναι ελάχιστη αύξηση του συντελεστή n κατά κάποιο τρόπο, διότι το μεγαλύτερο ελαστικό ''αγκαλιάζει'' περισσότερο έδαφος.

 

Χωρις να ειμαι φυσικος, το βρισκω λαθος.. Τί παει να πει "αγκαλιαζει καλυτερα το εδαφος και γι'αυτο αυξανεται ο συντελεστης τριβης";; Σιγουρα ο συντελεστης αυτος εξαρταται μονο απο τα δυο υλικα που ερχονται σε επαφη..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν κατάλαβα καλά ο μειωτήρας εξαλείφει τις διαφορές μετάδοσης, όταν έχουμε τροχούς διαφορετικής διαμέτρου?

Συγκεκριμένες επιλογές:

225/45/17 = 53.31cm διάμετρος.

225/50/16 = 51.89 cm διάμετρος.

2.73% διαφορά. Δεν είναι και λίγη…γνωρίζει κάποιος αν αυτή συνυπολογίζεται στη μετάδοση κίνησης όταν στήνεται το αμάξι ????

 

Τα νούμερα είναι λάθος. Ξεχνάς ότι το προφίλ προστίθεται δυο φορές στην διάμετρο ζάντας για να βρεις την διάμετρο του τροχοί. Η πραγματική διαφορά είναι πολύ μικρότερη, 0,29 εκ συγκεκριμένα, δηλαδή κάτω από 0.5%.

 

Φίλε μου ο τύπος αυτός αναφέρεται στην ολική τριβή ….είναι δύναμη F με μον. μέτρ. Νt.

Θεωρητικά η τριβή δεν έχει να κάνει με το μέγεθος τους ελαστικού…είναι ίδια είτε βάλεις λάστιχα ποδηλάτου είτε F1.

Εκείνο που συμβαίνει στην πράξη είναι ελάχιστη αύξηση του συντελεστή n κατά κάποιο τρόπο, διότι το μεγαλύτερο ελαστικό ''αγκαλιάζει'' περισσότερο έδαφος

 

Αδιόρθωτος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σιγουρα ο συντελεστης αυτος εξαρταται μονο απο τα δυο υλικα που ερχονται σε επαφη..

Σίγουρα.

Τα δύο υλικά όμως αυτά ''αλλάζουν'' όσο αλλάζουν οι διαστάσεις τους.

 

@leftermann ναι όντως μου διέφυγε οπότε οι διαφορές που προκύπτουν είναι απειροελάχιστες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο συντελεστής n έχει να κάνει με την επιφάνεια ας το πούμε των υλικών. Δηλαδή τις πτυχώσεις χοντρικά. Αυτές ''μεταβάλλονται'' με το μέγεθος των ελαστικών… και γενικά όλων των υλικών (αν πάρεις δυο μικρές επίπεδες τραχιές επιφάνειες έχουν έναν συντελεστή τριβής α.... αν οι ίδιες οι επιφάνειες θεωρητικά προεκταθούν επίπεδα ο συντελεστής μειώνεται)

Τώρα για το λάστιχο που ακολουθεί τις πτυχώσεις του εδάφους καταλαβαίνεις.. Μη βλέπεις σημειακά το υλικό γόμα / άσφαλτος που παραμένει όντως ίδιο, αλλά δες συνολικά – όλη την επιφάνεια επαφής.

Το γραφείο πχ που κάθεσαι είναι λείο επίπεδο κτλ έ? Όχι…αν το δείς στο μικροσκόπιο θα διαπιστώσεις άλλα...αρα λοιπόν τι έγινε άλλαξε το υλικό? Κατά κάποιο τρόπο ναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο συντελεστής n έχει να κάνει με την επιφάνεια ας το πούμε των υλικών. Δηλαδή τις πτυχώσεις χοντρικά. Αυτές ''μεταβάλλονται'' με το μέγεθος των ελαστικών… και γενικά όλων των υλικών (αν πάρεις δυο μικρές επίπεδες τραχιές επιφάνειες έχουν έναν συντελεστή τριβής α.... αν οι ίδιες οι επιφάνειες θεωρητικά προεκταθούν επίπεδα ο συντελεστής μειώνεται)

Τώρα για το λάστιχο που ακολουθεί τις πτυχώσεις του εδάφους καταλαβαίνεις.. Μη βλέπεις σημειακά το υλικό γόμα / άσφαλτος που παραμένει όντως ίδιο, αλλά δες συνολικά – όλη την επιφάνεια επαφής.

Το γραφείο πχ που κάθεσαι είναι λείο επίπεδο κτλ έ? Όχι…αν το δείς στο μικροσκόπιο θα διαπιστώσεις άλλα...αρα λοιπόν τι έγινε άλλαξε το υλικό? Κατά κάποιο τρόπο ναι.

 

Αυτα τα εισαγωγικα που βαζεις με τρελαινουν (π.χ. "μεταβαλλονται")..

 

Και το υλικο, όχι, δεν άλλαξε καθολου, άλλαξε ο τροπος που το αντιλαμβανομαστε..

 

Ας παρει και καποιος αλλος το μερος ενος απο τους δυο (δεν λεω οτι ειμαι ο σωστος, αλλα δεν μπορω να πιστεψω ότι αλλάζει, με ή χωρις εισαγωγικα, ο συντελεστης τριβης)..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...