Προς το περιεχόμενο

anti aliasing


stevi

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Vsync = vertical synchronisation

 

Σωστή είναι η περιγραφή πιο πάνω και αποτελεί έναν λόγο παραπάνω γιατί δεν ανέχομαι ακόμα τις LCD για παιχνίδια. Ενεργοποιώντας τον κάθετο συγχρονισμό (να το πούμε μια φορά ελληνικά...) όντως βάζεις φραγμό στις μέγιστες επιδόσεις ΙΣΟ με τον ρυθμό ανανέωσης της εικόνας. ΄Οταν λοιπόν "κολλάω" τις μέγιστες επιδόσεις στα 60Hz (άλλοτε και 75Hz ανάλογα με την οθόνη αλλά σπάνιο) ο μέσος όρος των επιδόσεών μου πέφτει ανάλογα. Στην τωρινή CRT που έχω σπίτι αν πραγματικά θέλω να χρησιμοποιήσω vsync φτάνω και τα 120Hz στα 1280*960 (λογικό είναι με 350Hz video bandwidth).

 

Και μια ερώτηση από μένα πάνω στο θέμα. Γιατί σε κάποια games (με απενεργοποιημένο το vsync) παρατηρείται το δάκρισμα αυτό όταν (fps > refresh rate) ενώ σε κάποια άλλα όχι; Φαντάζομαι οφείλεται στη διαφορετική μηχανή γραφικών αλλά δυο λόγια παραπάνω θα 'ταν ευπρόσδεκτα :)

 

Με "δάκρυσμα" εννοείς tearing? Aν ναι, χωρίς vsync η GPU στέλνει αναρίθμητα καρέ στην οθόνη που με τον εκάστοτε ρυθμό ανανέωσης δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Εδώ πλέον φαίνονται στην πραγματικότητα ενίοτε και μισά καρέ χωρίς vsync. ΄Οσο μεγαλύτερες οι μέγιστες επιδόσεις - δηλαδή χτυπάει 300fps με 60Hz refresh rate - τόσο περισσότερα τα μισά καρέ που θα φανούν και τόσο περισσότερο ορατό γίνεται το tearing. Για να πολεμήσεις όμως αποτελεσματικά το tearing δεν αρκεί το vsync αλλά πρέπει να ενεργοποιηθεί ταυτόχρονα και triple buffering. Ουσιαστικά εδώ δημιουργείται από τον οδηγό ένα τρίτο ή περισσότερα buffer και αποθηκεύονται εκεί υπεραπλουστευμένα τα half frames.

 

Δυστυχώς το triple buffering ενεργοποιείται χωρίς την βοήθεια της εφαρμογής σε ΟΛΕΣ τις GPU μόνο κάτω από OpenGL. Κάτω από Direct3D πρέπει να υπάρχει ρύθμιση μέσα στην εφαρμογή για να εφαρμοστεί.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_buffering

 

http://www.ocworkbench.com/2006/articles/DXtweaker/

 

΄Οσοι θέλετε να δοκιμάσετε να επιβάλλετε triple buffering με το DXTweaker να θυμάστε ότι δεν αντιδρούν όλες οι εφαρμογές το ίδιο καλά. Σε γενικές γραμμές όπως τονίζει το άρθρο παραπάνω καταναλώνει πολύ παραπάνω μνήμη. Το test που έτρεξε είναι άνευ αξίας γιατί είχε εξομάλυνση απενεργοποιημένη που και αυτή καταναλώνει πάρα πολύ μνήμη.

 

΄Ενα παιχνίδι θα πρέπει να επιτυγχάνει πολύ υψηλές επιδόσεις γενικά αν κάποιος θέλει να παίξει με ένα συνδυασμό vsync+triple buffering+antialiasing. Δίνει ωστόσο γενικά την αίσθηση μιας απόλυτα ομαλής κίνησης και χωρίς ενοχλητικό tearing ή άλλες παρενέργειες. ΄Αλλο να έχεις 30fps ελάχιστο και 200fps μέγιστο και άλλο 30 ελάχιστο & 100 fps μέγιστο. Βέβαια πάντα εξαρτάται από την συμπεριφορά του παιχνιδιού αλλά όταν πέφτουν οι επιδόσεις απότομα σε ένα σημείο όσο μικρότερη η "πτώση" αυτή τόσο ομαλότερη φαντάζει η κίνηση.

 

Οι κονσόλες, arcade μηχανήματα, handhelds ή απλά κάθε είδους παιχνιδομηχανής τρέχουν πάντα με vsync ενεργοποιημένο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγώ θα θελα να ρωτήσω για το θέμα crt-tft και που υπάρχει η πιστότητα αλλά αυτά αφού τελειώσει το αρχικό θέμα που ρωτάει ο stevi

 

Δεν μπορώ να φανταστώ τι εννοείς με πιστότητα ακριβώς. Αν και πιθανόν ξεχνάω κάτι το βασικότερο προτέρημα των LCD είναι ο κατά πολύ μικρότερος όγκος/βάρος τους, η πολύ χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας, το ότι το μέγεθός τους είναι πραγματικό και όχι εικονικό (μια CRT 21" έχει στην πραγματικότητα viewable/ορατό 20") και το γεγονός ότι ο γενικά χαμηλός ρυθμός ανανέωσής τους υποτίθετε ότι δεν ενοχλεί το μάτι. Παραδόξως εμένα μια LCD με 75Hz με κουράζει πολύ λιγότερο από μια LCD με 60Hz.

 

Από κει και πέρα τα προτερήματα που με έχουν δυστυχώς κολλήσει στην CRT για gaming είναι μεταξύ άλλων:

 

  • Μεγάλη γκάμα διαθέσιμων αναλύσεων. Με τις 21" μέγεθος οτιδήποτε κάτω από 1152*864 είναι απαράδεκτο, γιατί κάθε pixel γίνετε τόσο μεγάλο στα 800*600 ή και λιγότερο που γίνεται αηδία η ιστορία. Μπορώ όμως να κινηθώ άνετα μεταξύ 1152*864 και 2048*1536@32bpp@75Ηz ανάλογα με την εφαρμογή. ΄Οταν θέλω να επεξεργαστώ φωτογραφία υψηλής ανάλυσης και θέλω να επέμβω στην πιο μικρή λεπτομέρεια, μια πολύ μεγάλη ανάλυση σαφώς βοηθάει.
     
  • Υψηλός ρυθμός ανανέωσης για εφαρμογές που θέλω vsync, χωρίς να αναγκάζομαι να πετσοκόψω τόσο τραγικά τις επιδόσεις.
     
  • Το υψηλότερο δυνατό response timing. Mια πανάκεια που δέρνει όλες τις LCD και αν οι κατασκευαστές πλέον έχουν βελτιώσει αρκετά τα πράγματα σε αυτό τον τομέα, τα αναφερόμενα συνήθως 5, 6, 8, 12ms κλπ. είναι δυστυχώς κάτα κόρο εικονικά. Σε μια CRT είναι 0ms.
     
  • Aν και το θέμα της φωτεινότητας αρχίζει και στρώνει σιγά σιγά στις LCD και το μάυρο είναι πλέον μαύρο στις καινούργιες οθόνες, υπάρχουν ακόμα σαφέστατες αδυναμίες. Αν είναι να δουλέψεις ή να δεις οτιδήποτε σχετικό με floating point HDR στις σημερινές LCD φαίνεται η μισή του ομορφιά και μόνο.

 

Τέλος οι CRT γενικώς είναι καλύτερες στο να καλύπτουν παραενέργειες. Αν προσπαθήσεις να δεις μια αρκετά συμπιεσμένη ταινία για παράδειγμα σε μια LCD συνήθως η απεικόνιση είναι σαφώς χειρότερη από μια CRT.

 

΄Ολα αυτά δεν τα γράφω για να πείσω κανέναν για οτιδήποτε. Αποτελεί απλά σημείωση ότι οι κατασκευαστές οθονών έχουν δυστυχώς πολύ δρόμο να διανύσουν ακόμα αν δεν σκοπεύουν να μεταπηδήσουν στο λιγότερο προβλέψιμο μέλλον σε επαρκέστερες τεχνολογίες όπως SED ή OLED π.χ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

thnx ailuros για την τυφλή απάντηση:) δεν έγινα συγκεκριμένος μήπως δεν είχε τελειώσει το αρχικό θέμα και το χαλάσω

λοιπόν θα προσπαθήσω εξηγήσω τι ρωτάω αν και δεν ξέρω ακριβώς να θέσω συγκεκριμένη ερώτηση

έχουμε μια απλή ταινία divx, πες πχ στα ~350mb για να ξέρουμε όλοι για τι πράγμα μιλάμε, πχ ένα επεισόδιο pb, heroes, lost κλπ

το βάζουμε σε 2 τηλεοράσεις, crt και lcd

βλέπουμε προφανή διαφορά ποιότητας εικόνας υπέρ της crt

τώρα θα μπούμε στα βαθιά, η διαφορά δεν οφείλεται σε χαραχτηριστικά έτσι, δλδ ανάλυση κλπ υποθέτω

από εκεί και πέρα, πιστή εικόνα ποια από τις 2 παραδίδει?

τι εννοώ πιστή, εννοώ σχετικά πιστή σε σχέση με την πηγή

πχ κάποιες lcd έχουν κάποιες τεχνολογίες που σε βάζουν να τις πληρώσεις κιόλας, που στο λένε ότι πειράζουν την εικόνα και την κάνουν καλύτερη, διαφορετική λειτουργία ανά εταιρία

πέρα από αυτό, δλδ αυτό που σου γράφει ότι είναι για να κάνει καλύτερη την εικόνα, και επομένως καταλαβαίνεις ότι την πειράζει, ανάμεσα στις 2, crt, lcd, ποια είναι που αφαιρεί ή προσθέτει περισσότερο?

πχ η crt δείχνει καλύτερα γιατί προσθέτει κάτι, ενώ η lcd αποδίδει αυτό που "παίρνει" όπως είναι και γιαυτό φαίνεται πιο χαμηλής ποιότητας επειδή και είναι χαμηλής ποιότητας κόψιμο ή η crt αποδίδει πιο πιστά σε σχέση με την πηγή ενώ η lcd δε μπορεί?

ο λόγος που ρωτάω είναι γιατί ξέρω πως όσοι ασχολούνται με οπτικά μέσα συνήθως χρησιμοποιούν crt οθόνες, αλλά νόμιζα πως αυτό έχει να κάνει με πιστότητα και όχι πρακτικούς λόγους, όπως πχ να βλέπουν αυτοί καλύτερα ή να έχουν καλύτερο refresh rate κλπ που έγραψες

κι όλα τα παραπάνω καταλήγουν στο εξής, σε τι θα πρέπει να δουλεύει κάποιος επαγγελματίας? δε θέλω έτοιμη απάντηση γιατί αυτή θα είναι προφανώς να δουλεύει σε οθόνες που είναι ευρέως διαδεμένες, δλδ μέτριας ποιότητας ώστε να γνωρίζει πως θα φαίνεται η δουλειά του στην πλειοψηφία των θεατών, πέρα από αυτό τα επιχειρήματα για την επιλογή της οθόνης του ποια είναι?

(ότι είναι το θέμα των monitor για τους μουσικούς δλδ με λίγα λόγια)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

thnx ailuros για την τυφλή απάντηση:) δεν έγινα συγκεκριμένος μήπως δεν είχε τελειώσει το αρχικό θέμα και το χαλάσω

λοιπόν θα προσπαθήσω εξηγήσω τι ρωτάω αν και δεν ξέρω ακριβώς να θέσω συγκεκριμένη ερώτηση

έχουμε μια απλή ταινία divx, πες πχ στα ~350mb για να ξέρουμε όλοι για τι πράγμα μιλάμε, πχ ένα επεισόδιο pb, heroes, lost κλπ

το βάζουμε σε 2 τηλεοράσεις, crt και lcd

βλέπουμε προφανή διαφορά ποιότητας εικόνας υπέρ της crt

τώρα θα μπούμε στα βαθιά, η διαφορά δεν οφείλεται σε χαραχτηριστικά έτσι, δλδ ανάλυση κλπ υποθέτω

από εκεί και πέρα, πιστή εικόνα ποια από τις 2 παραδίδει?

 

Η φιλοσοφία αναπαραγωγής εικόνας (κινούμενης ή μη) βασίζετε ουσιαστικά στο πως συμπεριφέρεται το ανθρώπινο μάτι. Το μάτι μας εξομαλύνει, φιλτράρει και μεταξύ πολλών άλλων βλέπει σε πολύ υψηλές αναλύσεις. Το "antialiasing" του ματιού δίνει την αίσθηση ότι καταπολεμάει το πρόβλημα του aliasing που προέρχεται από τις διαφορές συχνοτήτων, στην ουσία όμως ξεγελάει τον εγκέφαλο δίνοντας την αίσθηση στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό ότι δεν υπάρχουν παρενέργειες.

 

Το ίδιο ακριβώς πράγμα προσπαθούν να επιτύχουν και οι ανάλογες μέθοδοι βελτιστοποίησης ποιότητας απεικόνισης στο τρισδιάστατο. Και όχι δεν βρίσκομαι εκτός θέματος, απλά προσπαθώ να τονίσω ότι εκάστοτε παρενέργειες είναι πάντα υπαρκτές, αλλά στην ουσία λιγότερο ή περισσότερο ορατές ανάλογα με το μέσο απεικόνισης, εδώ σε μια οποιαδήποτε οθόνη.

 

Στο παράδειγμά σου μιλάμε για συμπιεσμένο υλικό από το πρωτότυπο. ΄Οπως καταλαβαίνεις η συμπίεση σημαίνει και απαληφή δεδομένων που έχουν σαν φυσικό επόμενο την απώλεια ποιότητας απεικόνισης. Πρώτο θύμα συνήθως είναι το βάθος χρώματος και εδώ είναι που εμφανίζεται το λεγόμενο banding ή αλλιώς η ορατή πλέον μετάβαση από έναν τόνο χρώματος στον άλλο. H CRT δεν είναι μόνο καλύτερη στην αναπαραγωγή υψηλού βάθους χρωμάτων αλλά από την φύση δύναται να "σκεπάσει" πολλές παρενέργειες, πράγμα που οι LCD αδυνατούν.

 

τι εννοώ πιστή, εννοώ σχετικά πιστή σε σχέση με την πηγή

πχ κάποιες lcd έχουν κάποιες τεχνολογίες που σε βάζουν να τις πληρώσεις κιόλας, που στο λένε ότι πειράζουν την εικόνα και την κάνουν καλύτερη, διαφορετική λειτουργία ανά εταιρία

πέρα από αυτό, δλδ αυτό που σου γράφει ότι είναι για να κάνει καλύτερη την εικόνα, και επομένως καταλαβαίνεις ότι την πειράζει, ανάμεσα στις 2, crt, lcd, ποια είναι που αφαιρεί ή προσθέτει περισσότερο?

 

Εξαρτάται για τι ακριβώς μιλάμε. Υπάρχουν τεχνοτροπίες/αλγόρυθμοι (γιατί αυτού του τύπου οι LCD έχουν πλέον εσωτερικό επεξεργαστή δεδομένων) που άλλοτε προσπαθούν να εξομαλύνουν προβλήματα aliasing και σε άλλες περιπτώσεις υπάρχει μια "τεχνητή ενίσχυση χρωμάτων". Το πρώτο κάτι μπορεί να κάνει (εξαρτάται πάντα το πόσο καλός είναι ο αλγόρυθμος), το δε δεύτερο είναι μια φρουι ζελέ ψηφιακή επέμβαση που ναι μεν κάνει τα χρώματα πιο έντονα ή "ζωηρά" αν θέλεις αλλά πρόκειται για εξίσου παραμόρφωση της εικόνας όσο και το "digital vibrance" που έχει η NVIDIA στους οδηγούς της.

 

Aπ'την ιστοσελίδα της Samsung:

 

Further improving our 1080p FHD LCD range is the new F86 SAMSUNG LCD TV incorporating our new 100Hz Motion Plus technology. This new feature intelligently interpolates frames improving motion in fast moving scenes, perfect when watching sport or action-packed films. The F86 also comes with many other features including Super Clear Panel, 3HDMI connections, Movie Plus, and USB2.0 Connectivity amongst others, to make the F86 the ultimate viewing experience.

 

πχ η crt δείχνει καλύτερα γιατί προσθέτει κάτι, ενώ η lcd αποδίδει αυτό που "παίρνει" όπως είναι και γιαυτό φαίνεται πιο χαμηλής ποιότητας επειδή και είναι χαμηλής ποιότητας κόψιμο ή η crt αποδίδει πιο πιστά σε σχέση με την πηγή ενώ η lcd δε μπορεί?

 

Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων κρύβει καλύτερα τις παρενέργειες. Banding θα δεις σε συμπιεσμένο υλικό και σε μια CRT αν κοιτάξεις πολύ προσεκτικά, απλά σε μια LCD βγάζει μάτι.

 

ο λόγος που ρωτάω είναι γιατί ξέρω πως όσοι ασχολούνται με οπτικά μέσα συνήθως χρησιμοποιούν crt οθόνες, αλλά νόμιζα πως αυτό έχει να κάνει με πιστότητα και όχι πρακτικούς λόγους, όπως πχ να βλέπουν αυτοί καλύτερα ή να έχουν καλύτερο refresh rate κλπ που έγραψες

 

Υπάρχουν λύσεις για τους επαγγελματίες από εταιρίες όπως η Eizo, αλλά το κόστος εδώ είναι ακόμα απαγορευτικό για τον καταναλωτή. ΄Εχουν ήδη οθόνες που επεξεργάζονται εσωτερικά μέχρι και 16bit ανά κανάλι χρώματος (μέχρι και 48bit). Kάτι τέτοιο ας πούμε:

 

http://www.eizo.com/products/graphics/cg241w/spec.asp

 

http://www.eizo.com/products/graphics/cg241w/features.asp#16bit

 

Δες και την flash παρουσιάση εδώ αν σε ενδιαφέρει:

 

http://www.eizo.com/products/graphics/ce240w_210wsp/index.asp

 

κι όλα τα παραπάνω καταλήγουν στο εξής, σε τι θα πρέπει να δουλεύει κάποιος επαγγελματίας? δε θέλω έτοιμη απάντηση γιατί αυτή θα είναι προφανώς να δουλεύει σε οθόνες που είναι ευρέως διαδεμένες, δλδ μέτριας ποιότητας ώστε να γνωρίζει πως θα φαίνεται η δουλειά του στην πλειοψηφία των θεατών, πέρα από αυτό τα επιχειρήματα για την επιλογή της οθόνης του ποια είναι?

(ότι είναι το θέμα των monitor για τους μουσικούς δλδ με λίγα λόγια)

 

Οι περισσότεροι επαγγελματίες στην εποχή μας έχουν εγκαταλείψει της CRT λόγω έλλειψης αυτών στην αγορά και για το ότι μερικοί κατασκευαστές που παραδοσιακά δημιουργούσαν λύσεις κυρίως για επαγγελματίες όπως η Eizo παρέχουν πλέον βελτιστοποιήσεις που αγγίζουν τα προτερήματα μιας CRT που χρειάζεται ο επαγγελματίας.

 

H flash παρουσίαση που σου δίνω παραπάνω έχει σε αντιπαράθεση μια απεικόνιση με float HDR μια φορά με 10bit και μια φορά με 14bit. Η παρουσίαση είναι λίγο παλιά και δεν την έχουν ανανεώσει ακόμα για τα 16bit displays, αλλά η διαφορά είναι πολύ αισθητή μεταξύ 10 & 14, φαντάσου πόσο θα φαίνεται μεταξύ 10 & 16 bit.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το "αύριο" έγινε ..."σε μια βδομάδα" γιατί θα πρέπει να συμμετέχω κιόλας στο topic αν το ανοίξω οπότε ιδού οι απορίες μου:

http://www.insomnia.gr/forum/showthread.php?p=1989041#post1989041

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

΄Αργησες λιγάκι. Καλώς ή κακώς δύσκολα βγαίνω από τα νερά μου, δηλαδή από αυτό το forum.

 

Κοντός ψαλμός αλληλούια: δύσκολα θα αποφύγεις το callibration για μια όσο το δυνατή πιστή αναπαραγωγή κάθε είδους. Επίπονη είναι η διαδικασία ωστόσο μόνο την πρώτη φορά. Στις επόμενες απλά έχεις σημειώσει κάπου τις προσαρμογές και τις ξαναβάζεις αν υπάρξει π.χ. αλλαγή οδηγών.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...