Προς το περιεχόμενο

Ανωτατοποίηση των ΤΕΙ


we_will_rise

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αυτό ακριβώς εννοώ insomniak

 

Οτί ακόμα και τα σχετικα καλά ελληνικά ΑΕΙ (είτε τα λένε ΕΜΠ που το ξέρουν όλοι στην ελλάδα ,είτε Ιόνιο καi tuc που είναι αγνωστα ακόμα και εντός συνόρων ),στην πραγματικότητα δυστυχώς για εμάς είναι κάπου στην μέση προς τα κάτω στην ευρώπη..

Και βέβαια συμφωνώ οτι πρέπει να συναγωνιστούμε με την πόλη ...

 

Γενικά συμφωνώ οτι η αξιολόγηση όπως φαίνεται στα παραπάνω link προφανώς απέχει πολύ από το να ναι πλήρης και τα κριτήρια οφείλουν να ναι πολλά ,είναι όμως μια αρχή από την ισοπέδωση που υπάρχει μέχρι τώρα ...

 

 

 

btw ωραίο link

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 100
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Το ζήτημα είναι να υπάρχει κοινός αγώνας ΑΕΙ-ΤΕΙ για αύξηση του βασικού μισθού και των δικαιωμάτων τους. Αν παρόλα αυτά ο απόφοιτος ΑΕΙ αξίζει να πάρει 1ο μισθό 1500 ας τα πάρει.

Στην αγορά εργασίας παίζει ρόλο τόσο η δυσκολία της κάθε σχολής αλλά και η ζήτηση του επαγγέλματος.

Μπορεί να υπάρχουν πολλές χαμηλού επιπέδου σχολές στα ΤΕΙ αλλά και στα ΑΕΙ υπάρχουν δεκάδες σχολές που δεν έχουν ζήτηση πια και εξυπηρετούν μόνο τους διαγωνισμούς του δημοσίου.

 

Το να μαλώνουν οι συνδικαλιστές και οι καθηγητές για το ποιος θα κατασπαράξει περισσότερα κονδύλια κατα πόσο ευνοεί τους φοιτητές ΑΕΙ-ΤΕΙ?

 

Τα κονδύλια πρέπει να είναι αυξημένα σε όλους τους τομείς της παιδείας απο την πρωτοβάθμια μέχρι την τριτοβάθμια. Δεν πρέπει να αφορούν μόνο τις πιο δύσκολες σχολές ή τις σχολές με τους καλύτερους συνδικαλιστές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να είναι τα κονδύλια αυξημένα σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης, και κυρίως στην τριτοβάθμια και να έχουμε τελοσπάντων την πολυπόθητη αναβάθμιση, πρέπει να αφαιρέσουμε κάτι.

Και εννοώ τα ΤΕΙ. Ας γίνουν ιδιωτικά, ας πάψουν πολλά από αυτά να υπάρχουν…δεν μπορεί το κράτος να επωμίζεται το κόστος συντήρησης και λειτουργίας τόσων πολλών τεχνολογικών ιδρυμάτων που δεν έχουν λόγω ύπαρξης. Αναφέρομαι σε ΤΕΙ που δεν έχουν σπουδαστές, φαινόμενο ελληνικής πρωτοτυπίας.

Το να μαλώνουν οι συνδικαλιστές και οι καθηγητές για το ποιος θα κατασπαράξει περισσότερα κονδύλια κατα πόσο ευνοεί τους φοιτητές ΑΕΙ-ΤΕΙ?

και προσθέτω, κατά πόσο ευνοεί τους φοιτητές η παρεμβατική παρουσία των πολιτικών παρατάξεων σε όλες σχεδόν τις δραστηριότητες της πανεπιστημιακής κοινότητας (?)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα σχόλιο για τον The_Judas, ο εργοδότης πάντα προσπαθεί με οποιαδήποτε δικαιολογία να μειώσει τη ν αμοιβή της κάθε εργασίας και ουσιαστικά δεν έχει σημασία τι έχεις τελειώσει αλλά πόσο καλά μπορείς να διαπραγματευτείς. Βασικά συμφωνώ με αυτά που έχουν γραφτεί ήδη.

 

Αν έχετε και σεις κανένα σχετικό link είναι καλοδεχούμενο για να κάνουμε και κουβέντα πάνω σε απτές καταστάσεις.

 

Και ένα τελευταίο σχόλιο, είμαι υπέρ της αξιολόγησης του κάθε ιδρύματος αλλά όχι της σύγκρισης τους στη συνέχεια με ότι μπορεί να επακολουθήσει αυτής (χρηματοδότηση κλπ κλπ).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ολε...η αγαπημενη μου συζητηση.

"Οχι εγω ειμαι καλυτερος γιατι κανω και μαθηματικα του χαους και ο καθηγητης που μας το κανει εχει κανει 167,3 δημοσιευσεις στο ΙΕΕΕ και ειναι αναγνωρισμενος απο τα bodyline"

"Οχι εγω ειμαι καλυτερος γιατι επινα λιγοτερους καφεδες"

"Οχι εγω ειμαι καλυτερος γιατι η πραξη μετραει και οχι θεωρια"

"Οχι εγω ειμαι καλυτερος γιατι μαθαινω τη θεωρια και μετα σε διαταζω εσενα να την κανεις....ειμαι το μεγαλο αφεντικο και θα σε εχω υφισταμενο μου"

"Οχι εγω ειμαι καλυτερος γιατι τον εχω 25 πόντους"....

 

Παντως για οσους βρισκονται σε βαθυτατο λιθαργο, ξυπνηστε και καταλαβαιτε οτι οχι μονο τα ΤΕΙ δεν εχουν αναβαθμιστει αλλα τα ΤΕΙ μαζι και με τα ΑΕΙ εχουν υποβαθμιστει οσο δεν παει....

Αν λοιπον εσεις το συμπαιρασμα που βγαζετε ειναι οτι σκοπος μας ειναι ο αλληλοσπαραγμος και οχι το να δουμε τι θα κανουμε για να βελτιωθει η κατασταση...τοτε ειστε και αξιοι της μοιρας σας για την ανωμαλη προσγειωση που σας περιμενει ή σας έχει βρεί ήδη....Σιγουρα βεβαια θα υπαρχουν και καποιοι που ειναι οκ αλλα ειναι μειοψηφια....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα , δύο , τρία πολλά πολυτεχνεία:lol:

 

Εγώ είμαι της άποψης να σταματήσει αυτή η χώρα να σταματήσει να βγάζει αντιγραφ... εχμ επιστήμονες ήθελα να πω και να κοιτάξουν να φτιάξουν κανά εργοστάσιο μια που όλα κλείνουν και που ούτε καρφίτσες δε φτιάχνουμε, ακόμα δε και τα ξυλαράκια για τα σουβλάκια απ έξω είναι.Ποιος θα δουλέψει?Οι τεμπελχανάδες δημόσιοι και οι "λειτουργηματίες".Δημοσιοκάφροι, ασφαληστές, φακελάκηδες, χτιζοσπιτάδες κοκ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να είναι τα κονδύλια αυξημένα σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης, και κυρίως στην τριτοβάθμια και να έχουμε τελοσπάντων την πολυπόθητη αναβάθμιση, πρέπει να αφαιρέσουμε κάτι.

Και εννοώ τα ΤΕΙ. Ας γίνουν ιδιωτικά, ας πάψουν πολλά από αυτά να υπάρχουν…δεν μπορεί το κράτος να επωμίζεται το κόστος συντήρησης και λειτουργίας τόσων πολλών τεχνολογικών ιδρυμάτων που δεν έχουν λόγω ύπαρξης. Αναφέρομαι σε ΤΕΙ που δεν έχουν σπουδαστές, φαινόμενο ελληνικής πρωτοτυπίας.

 

και προσθέτω, κατά πόσο ευνοεί τους φοιτητές η παρεμβατική παρουσία των πολιτικών παρατάξεων σε όλες σχεδόν τις δραστηριότητες της πανεπιστημιακής κοινότητας (?)

Τώρα είδα την απάντηση σου αν προηγείται της προηγούμενης δικιάς μου.

 

Είναι όντως πρωτότυπη η ιδέα σου, αλλά είναι παντελώς μη εφαρμόσιμη και τείνει προς το κουτή. Ένα παραδειγματάκι για να καταλαβαινόμαστε.

Για να γίνει ένας δρόμος, χρειάζονται 2-3 μηχανικοί (πολυτεχνείο) που το σχεδιάζουν και επιβλέπουν τα γενικά, στον καθένα από αυτούς αντιστοιχούν 2-3 εργοδηγοί (εξαρτάται από το μέγεθος του έργου), δηλαδή το σύνολο πάει στους 9 (ΤΕΙ) και κάτω από αυτούς υπάρχουν καμιά δεκαριά στον καθένα εργάτες.

 

Όπως γίνεται φανερό, ο μηχανικός δεν επιβλέπει το τεχνικό κομμάτι, αλλά το εμπιστεύεται σε αυτούς που έχουν σπουδάσει την κατασκευή αυτή καθεαυτή, δεν υπάρχει μηχανικός που θα πάει σε εργοτάξιο και θα υπολογίσει αναλογία τσιμέντο/άμμο/ χαλίκι, ξέρει να το κάνει, αλλά δεν είναι αυτή η δουλειά του.

Χωρίς να μακρηγορήσω άλλο, τα ΤΕΙ δεν υπάρχουν όπως ανέφερε και ο Jimaraas παραπάνω, ως πανεπιστήμιο των χαζών/αδιάβαστων/κλπ αλλά είναι απαραίτητα για να καλυφθούν πρακτικές ανάγκες.

 

Αν θέλουμε να κάνουμε κάτι δραστικό, ας αναλογιστούμε τη χρησιμότητα για παράδειγμα 150 νέων αεροναυπηγών ή 600 γεωπόνων που παράγει η Ελλάδα(!), αν πραγματικά αποδεχτούμε πως οι πόροι για την παιδεία δεν πρόκειται να αυξηθούν και πρέπει να χρησιμοποιηθούν οι διαθέσιμοι πόροι δημιουργικά, μάλλον τα πανεπιστήμια πρέπει να κλείσουν κι όχι τα ΤΕΙ, όπως δείχνω και στο παράδειγμα παραπάνω. Αυτό που λέω είναι αν θέλουμε 500 γεωπόνους, ε ναι χρειάζονται και 1500 φυτικής παραγωγής για να κάνουν το χαμαλίκι, το πρόβλημα είναι ότι δε χρειάζονται τόσοι γεωπόνοι...

 

 

Ολε...η αγαπημενη μου συζητηση.

"Οχι εγω ειμαι καλυτερος γιατι κανω και μαθηματικα του χαους και ο καθηγητης που μας το κανει εχει κανει 167,3 δημοσιευσεις στο ΙΕΕΕ και ειναι αναγνωρισμενος απο τα bodyline"

"Οχι εγω ειμαι καλυτερος γιατι επινα λιγοτερους καφεδες"

"Οχι εγω ειμαι καλυτερος γιατι η πραξη μετραει και οχι θεωρια"

"Οχι εγω ειμαι καλυτερος γιατι μαθαινω τη θεωρια και μετα σε διαταζω εσενα να την κανεις....ειμαι το μεγαλο αφεντικο και θα σε εχω υφισταμενο μου"

"Οχι εγω ειμαι καλυτερος γιατι τον εχω 25 πόντους"....

 

Παντως για οσους βρισκονται σε βαθυτατο λιθαργο, ξυπνηστε και καταλαβαιτε οτι οχι μονο τα ΤΕΙ δεν εχουν αναβαθμιστει αλλα τα ΤΕΙ μαζι και με τα ΑΕΙ εχουν υποβαθμιστει οσο δεν παει....

Αν λοιπον εσεις το συμπαιρασμα που βγαζετε ειναι οτι σκοπος μας ειναι ο αλληλοσπαραγμος και οχι το να δουμε τι θα κανουμε για να βελτιωθει η κατασταση...τοτε ειστε και αξιοι της μοιρας σας για την ανωμαλη προσγειωση που σας περιμενει ή σας έχει βρεί ήδη....Σιγουρα βεβαια θα υπαρχουν και καποιοι που ειναι οκ αλλα ειναι μειοψηφια....

 

Το κομμάτι με τα "Όχι" δεν το σχολιάζω είναι εκτός θέματος, από εκεί και πέρα το συμπέρασμα το μέχρι στιγμής συμμετεχόντων δεν είναι ο αλληλοσπαραγμός, αλλά πως θα βελτιωθούν τα ήδη υπάρχοντα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στο οποίο και συμφωνείς , αν καταλαβαίνω το υπόλοιπο του λογυδρίου σου...

 

Ένα , δύο , τρία πολλά πολυτεχνεία:lol:

 

Εγώ είμαι της άποψης να σταματήσει αυτή η χώρα να σταματήσει να βγάζει αντιγραφ... εχμ επιστήμονες ήθελα να πω και να κοιτάξουν να φτιάξουν κανά εργοστάσιο μια που όλα κλείνουν και που ούτε καρφίτσες δε φτιάχνουμε, ακόμα δε και τα ξυλαράκια για τα σουβλάκια απ έξω είναι.Ποιος θα δουλέψει?Οι τεμπελχανάδες δημόσιοι και οι "λειτουργηματίες".Δημοσιοκάφροι, ασφαληστές, φακελάκηδες, χτιζοσπιτάδες κοκ.

 

Απάλευτος7, πάντα έχεις τον τρόπο να με κάνεις να χαμογελώ και θα ήθελα να σε ευχαριστήσω από καρδίας. Ωστόσο το τελευταίο σου μήνυμα προσφέρει κάτι μικρό στην παρούσα συζήτηση. Κάνεις μία σύνδεση των αποφοίτων με την αγορά εργασίας: Το έχω αναφέρει και σε άλλο θέμα στο παρόν φόρουμ, αυτή η χώρα Ελλάδα, δεν έχει το οτιδήποτε που μπορεί να της αποφέρει πλούτο, ορυκτά, γεωργία κλπ κλπ, η Ελλάδα μπορεί όμως να προσφέρει υπηρεσίες. Από τον τουρισμό, που αυτήν τη στιγμή είναι ο μόνος κλάδος της ελληνικής βιομηχανίας που φέρνει συνάλλαγμα, μέχρι διεθνή τηλεφωνικά κέντρα, μέχρι πρωτότυπη έρευνα μέχρι ότι να ναι. Αυτό που θέλω να πω, είναι πως η οικονομία της χώρας πρέπει να βασιστεί στις ίδιες τις επενδύσεις, επένδυση είναι ότι στο σχολείο διδασκόμαστε 2 ξένες γλώσσες, επένδυση είναι να βγάζεις επιστήμονες/ερευνητές που μπορούν να παράγουν πρότυπη έρευνα με πρακτικές εφαρμογές που μπορεί να πωληθεί, επένδυση είναι να διαθέτεις εξειδικευμένους τεχνικούς που μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις υπόλοιπες χώρες, επένδυση είναι να προσφέρεις συμβουλές στη ναυτιλία επένδυση είναι να μπορείς να προσφέρεις αυτά που οι άλλοι δε διαθέτουν κοκ. Και το πιστεύεις ή όχι είναι επένδυση και μονόδρομος για την οικονομία, οι κάτοικοι αυτής της χώρας να έχουν υψηλότατη εκπαίδευση. Για να σε προλάβω, ίσως θα ήταν καλύτερα να βγούμε στο δρόμο με τα κονσερβοκούτια και να παίρνουμε λαιμούς, αλλά μέχρι να γίνει αυτό κάπως πρέπει να ζούμε ευτυχισμένοι.

 

Θα ήθελα να κάνω κι ένα μικρό σχόλιο: Η γενίκευση σου σχετικά με τους επιστήμονες είναι τουλάχιστον ατυχής, σου ζητώ να ανασκευάσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βρε insomniaK , ατυχής γενίκευση και συ/

όχι όλα τα ΤΕΙ λουκέτο…κάποια από αυτά. Ξέρεις φαντάζομαι ότι υπάρχουν ΤΕΙ χωρίς σπουδαστές. Υπάρχει, αναφέρω 1 παράδειγμα, ΤΕΙ γεωργικών μηχανημάτων…και λοιπόν?

 

@afentiko7 κάπου έχεις ένα δίκιο. Γεμίσαμε επιστήμονες…πολλοί δικηγόροι, μηχανικοί κτλ, και μας έρχονται άλλοι τόσοι από τας Ευρώπας.

Από την άλλη αυτή η χώρα , το μόνο που παράγει: παροχή υπηρεσιών και αέρα κοπανιστό. Υψηλή τεχνολογία δεν φτάνουμε, αυτοκινητοβιομηχανία άστο καλύτερα, θα μπορούσαμε όμως κάτι σε πρωτογενή και δευτερογενή παραγωγή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το κομμάτι με τα "Όχι" δεν το σχολιάζω είναι εκτός θέματος

 

Δεν ειναι καθολου εκτος θεματος....Αν δεις τα ποστσ απο την αρχη μεχρι την τελευταια σελιδα, καθως και αν δεις διαχρονικα τη συγκεκριμενη συζητηση, αυτο που γραφω αποτυπωνει ακριβως το τι γινεται

 

από εκεί και πέρα το συμπέρασμα το μέχρι στιγμής συμμετεχόντων δεν είναι ο αλληλοσπαραγμός, αλλά πως θα βελτιωθούν τα ήδη υπάρχοντα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στο οποίο και συμφωνείς , αν καταλαβαίνω το υπόλοιπο του λογυδρίου σου...

 

Μαλλον διαβαζεις αλλο τοπικ....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...

Καλημέρα,

 

Είμαι απόφοιτος του Τμήματος Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας του ΤΕΙ Σερρών. Αυτό το διάστημα, κάνω το μεταπτυχιακό μου στο Πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ (Universite de Montreal) στον Καναδά.

 

Το μόνο κριτήριο αποδοχής ήταν ο βαθμός πτυχίου μου (έπρεπε να έχω πάνω από 6.5) και η γνώση των γαλλικών (είναι γαλλόφωνο πανεπιστήμιο).

 

Το πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ είναι στα 20 καλύτερα στο κόσμο. Είναι το μεγαλύτερο γαλλόφωνο σε αριθμό φοιτητών και δεύτερο γαλλόφωνο μετά την το πασίγνωστο της Σορβόννης στο Παρίσι.

 

Το Καποδιστριακό, το Μετσόβειο και το ΑΠΘ είναι κάτω από το 80 σε σειρά σε λίστες αξιολόγησης..Δεν πρέπει να κατηγορούν τα ΤΕΙ για την κατάσταση στην ελληνική παιδεία..Γιατί αλληλο-τρωγωνόμαστε τα ΤΕΙ και τα ΑΕΙ και δεν κοιτάζουμε πως θα γίνουμε ανταγωνιστικά ιδρύματα στην διεθνή αγορά;;;;Με καλούς καθηγητές διεθνούς κύρους, με έρευνα, συνγράμματα και προσέλκυση ξένων φοιτητών, τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα μπορούν να είναι πηγές μόρφωσης και ανταγωνιστικά πανεπιστήμια..

 

Λόγια του αέρα είναι ότι τα ΤΕΙ δεν είναι ικανά όσο και τα ΑΕΙ σε γνώσεις και κατάρτιση σε κοινά πεδία. Είναι ευρέως γνωστό ότι το τμήμα της Μηχανολογίας είναι καλύτερο από το αντίστοιχο του Πολυτεχνείου. Ρωτήστε τους καθηγητές και τηνν αγορά, οι τεχνικές γνώσεις είναι σαφώς καλύτερες..Η βασική διαφορά είναι το ύψος του μισθού και η υπογραφή με την συναίνεση του ΤΕΕ που στρουθοκαμηλίζει.

 

Τα μαθήματα με το τμήμα Αγρονόμων Τοπογράφων είναι τα ίδια, εκτός το Αργοτικό Πλαίσιο. (Χωροταξικά Μαθήματα και Πράξεις Εφαρμογής διδασκόμαστε στην σχολή μου).

Τώρα που τα ΤΕΙ θα μπορούν να δημιουργήσουν μεταπτυχιακά προγράμματα από μόνα τους, οι δυνατότητες εξέλιξης διευρύνονται. (Το τμήμα Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας έχει ήδη κοινό τμήμα , εδώ και δύο χρόνια, με το Τμήμα Γεωγραφίας του Μετσοβείου-Πρόληψη και Αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών)

 

Τα ΑΕΙ είναι σε κατάσταση σοκ γιατί οι απόφοιτοι τμημάτων όπως Φιλολογία, η Θεολογία, η Νομική, η Ιατρική, τα Οικονομικά (πόσες οικονομικές σχολές υπάρχουν στην Ελλάδα, τει διοίκησης επιχειρήσεων) έχουν μεγάλα ποσοστά ανεργίας σε αντίθεση με αυτά των ΤΕΙ. Η ανεργία των αποφοίτων των AΕΙ είναι πιο μεγάλη.. Μπορεί να ισχύει αυτό επειδή πληρωνόμαστε πιο χαμηλά, αλλά επειδή έχουμε τις ίδιες δυνατότητες με τις τεχνολογικές σχολές των ΑΕΙ, οι εταιρίες προτιμούν να μας προσλάβουν..

 

Τα ΤΕΙ φαίνεται ότι υπολογίζονται στο εξωτερικό και όχι από τα ΑΕΙ και το ΤΕΕ. Είναι καιρός να πέσουν οι μάσκες..Τέλος στην αδικία..

 

Χρήστος Π.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το οτι σε δεχτηκε ενα ξενο πανεπιστημιο δε σημαινει οτι γνωριζει και τη συμβαινει στο κρατιδιο μας.Δεν γνωριζει πχ τι καφενεια ειναι ολα τα περιφερειακα ΤΕΙ,τι καθηγητες εχουν(βαφτισμενους που τωρα μπαινουν στο ΕΑΠ κατα 100αδες να κανουν μεταπτυχιακα και διδακτορικα)και τι σπουδαστες δεχονται(με βαθμο κοντα στο 10 η και κατω απο τη βαση).Επισης δεν γνωριζουν οτι για να εχεις πτυχιο κατω απο 7 σε ΤΕΙ πρεπει να εισαι αναλφαβητος.Οπως επισης δεν γνωριζουν τι διαβασμα ΔΕΝ χρειαζεται.Επειδη αυτοι δεν γνωριζουν δεν σημαινει οτι δεν γνωριζουμε και εμεις.

Οχι οτι τα ΑΕΙ ειναι καλυτερα αλλα δεν επικρατει τετοιο χαλι.Ολοι,κουτσοι στραβοι με ενα πτυχιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε κάνα χρόνο,ίσως και λίγο παραπάνω θα δίνω πανελλήνιες και μ' αυτά που ακούω αλλά και διαβάζω,τρομάζω...

 

Του χρόνου εκτός απο αυτά θα σε τρομάζουν και άλλα... Βασικά του χρόνου αυτα δεν θα τα σκέφτεσαι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...