FarCry Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 (επεξεργασμένο) farcry δεν έχω ιδέα πως ακριβώς ένα παράδειγμα λογικού loop που δε χρησιμοποίησα μπορεί να χρησιμεύσει σαν απάντηση σε αυτό που είπα. δε με καταλαβες. οπως ειναι παραδοξο αυτο με τις πετρες που ανεφερα ετσι ειναι παραδοξο και η παντογνωσια με την ελευθερη βουληση. για παραδειγμα Είναι ο θεός παντοδύναμος;;Είναι. Είναι ο θεός άφθαρτος;; Είναι. Μπορεί να δημιουργήσει και να καταστρέψει ότι επιθυμεί;; Μπορεί. Μπορεί να καταστρέψει τον εαυτό του;; Όχι, γιατί είναι άφθαρτος. Άρα λοιπόν, δεν είναι παντοδύναμος, αφού υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να το καταστρέψει, τον εαυτό του. Αν δεχτούμε, ότι μπορεί να τον καταστρέψει, τότε δεν είναι άφθαρτος. υπαρχουν και αλλα τοσα παραδοξα που μπορεις να βρεις. αυτα ειναι οι περιορισμοι της λογικης Σε αυτό δεν έχεις δίκιο κατ'ανάγκην. Ο άνθρωπος εξελίσεται και αν λάβεις υπόψιν σου και την ιδιότητα της θέωσης, ότι και αν σημαίνει αυτό, τότε δεν αποκλείεται κάποτε να απαντήσουμε σε όλα τα ερωτήματα. Εφόσον έχουμε ένα χαρακτηριστικό ίδιο με το θεό, τη ζωή, γιατί όχι κάποτε και τη νοημοσύνη?? Ο ανθρώπινος εγκέφαλος εξελίσεται... νομιζεις δηλαδη οτι ο ανθρωπος καποτε θα καταφερει να απαντησει στο "εν οιδα οτι ουδεν ειδα" ? Είναι δηλαδή δυνατόν να υπάρχει γνώση και μέσα στην άγνοια, καθώς επίσης και άγνοια μέσα στην γνώση κι΄ αν θέλετε, ας το εξετάσουμε αυτό στα αισθητά πράγματα. Λοιπόν πες μου, αν κάποιος λέει, ότι μπορεί να μετρήσει τη θάλασσα και ότι γνωρίζει πόσα κύπελλα νερό έχει, άραγε αυτός δεν είναι προ πάντων που αγνοεί, τί τέλος πάντων είναι η θάλασσα; Ενώ εκείνος που λέει, ότι δεν την γνωρίζει, αλλά υποστηρίζει ότι είναι άπειρο το μέγεθος της, αυτός κατ΄ εξοχήν είναι εκείνος που γνωρίζει, τί τέλος πάντων είναι η θάλασσα. Τί δε συμβαίνει με την περίπτωση του θεού; Αν πει κάποιος είδα τον Θεό και Τον αντιλήφθηκα με τα μάτια μου, άραγε δεν είναι αυτός που κατ΄ εξοχήν αγνοεί το Θεό, αφού λέει ότι είναι ορατός ο αόρατος, και με την προσθήκη γνώσεως αφαιρεί και εκείνη τη γνώση που είναι δυνατή; Αν πάλι κάποιος πει, ότι ο Θεός είναι αόρατος και κανείς δεν μπορεί μα Τον ιδεί, δεν είναι αυτός που κατ΄ εξοχήν Τον γνωρίζει; Τί δε πάλι, αν κάποιος Τον ονομάσει ακατάληπτο, άλλος δε καταληπτό; Άραγε δεν είναι αυτός (ο δεύτερος) πού Τον αγνοεί, ενώ εκείνος (ο πρώτος) πού Τον γνωρίζει; Δεν βλέπεις τον Παύλο που ακολουθεί αυτό το δρόμο και λέει «μερικώς και ατελώς γνωρίζουμε και μερικώς προφητεύουμε»;. Σκέψου, πόσα έχουν γίνει, για να γνωρίσουμε το Θεό, όχι ποίος είναι κατά την ουσία Του, αλλ΄ απλώς ότι υπάρχει. Χειραγώγηση με το πρόσχημα του ακατάληπτου.Τραγικό. ωραια τοτε εξηγησε το με τη λογικη. ο jimarass πριν κολλησε οπως ειδε... μηπως ομως δεν ειναι προσχημα αλλα η αληθεια? Επεξ/σία 9 Μαρτίου 2009 από FarCry
MsquitoPrincess Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 ωραια τοτε εξηγησε το με τη λογικη. ο jimarass πριν κολλησε οπως ειδε...μηπως ομως δεν ειναι προσχημα αλλα η αληθεια? Δεν κατάλαβα τι θέλεις να εξηγήσω με τη λογική.Τα περί θεού-σύμπαντος-εξέλιξης? Ακόμα και να ναι η αλήθεια,θα πρέπει να καταλήξω με κάποιον τρόπο σ'αυτό. Δεν μπορώ να τρώω αμάσητα κάτι που μου παρουσιάζεται από το πουθενά επειδή έχει την ταμπέλα "ακατάληπτο".
FarCry Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 Δεν μπορώ να τρώω αμάσητα κάτι που μου παρουσιάζεται από το πουθενά επειδή έχει την ταμπέλα "ακατάληπτο". σου ειπε κανενας να τα φας αμασητα? ελευθερη εισαι να επιλεξεις. free will δεν ειπαμε?
MsquitoPrincess Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 σου ειπε κανενας να τα φας αμασητα? ελευθερη εισαι να επιλεξεις. free will δεν ειπαμε?Ναι,εγώ επιλέγω να μην το πιστεύω.Εσύ συμφωνείς ότι το "ο θεός είναι ακατάληπτος" είναι ανυπόστατο και ανεπαρκές για να χρησιμοποιηθεί σαν μέσο ώστε πιστέψει κάποιος στην ύπαρξή του?
labros1988 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 δε με καταλαβες. οπως ειναι παραδοξο αυτο με τις πετρες που ανεφερα ετσι ειναι παραδοξο και η παντογνωσια με την ελευθερη βουληση. για παραδειγμα Μόνο που στο πρόβλημα της ελεύθερης βούλησης δεν υπάρχει αυτοαναφοράΆρα ούτε και παράδοξο.
kirileman Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 Σε ότι αφορά την υποτιθέμενη γνώση του Θεού των επιλογών μας και των επιπτώσεων αυτών (του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος με άλλα λόγια) και τη σύγκρουση αυτής της άποψης με τη θεωρία της ελεύθερης βούλησης, μια αφελής παρατήρηση μια και ελάχιστα έχω παρακολουθήσει το θέμα και ξέρω ότι έχουν αναπτυχθεί κάποια επιχειρήματα. Το ότι δύναται κάποιος, ο Θεός ή ένας "ταξιδιώτης του χρόνου" αν θέλετε, να δρα ανεξάρτητα του χρόνου (προφανώς έχει αυτή την ιδιότητα γιατί πως αλλιώς γνωρίζει τι απόφαση πρόκειται να πάρουμε εμείς που δεν μπορούμε να απαλλαχτούμε από τα δεσμά του χρόνου; ), αυτόματα συνεπάγεται ότι οι επιλογές μας είναι προδιαγεγραμμένες και άρα, αν υπάρχει Θεός με τα χαρακτηριστικά που του αποδίδουν οι πιστοί του, ένα εκ των οποίων είναι η "αχρονικότητα" (ή απλά αυτός ο ανυποψίαστος "ταξιδιώτης"), αυτό σημαίνει ότι δεν είμαστε ουσιαστικά "ελεύθεροι"; Θα πει κάποιος, "δεν υπάρχει ταξίδι στο χρόνο" (που για ορισμένους αυτό υποχρεωτικά σημαίνει και "ταξίδι" σε παράλληλους αλλά ανεξάρτητους χώρους για να μην έχουμε το παράδοξο του παππού). Αν δεν υπάρχει, πάντως, τότε σίγουρα δεν υπάρχει Θεός, για μένα τουλάχιστον. Πρέπει να υπάρχει έστω για Εκείνον. edit: Να σημειώσω ότι δεν πιστεύω στα χρονοταξίδια...
Lucifer Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2009 Το έχουμε αναφέρει πολλές φορές αυτό kirileman, απλώς υποθέτω πως μόνο ο ορατός εξαναγκασμός προς μια κατεύθυνση εκλαμβάνεται ως έλλειψη ελεύθερης βούλησης.Έχει ειπωθεί τόσες φορές πως αν κάποιος γνωρίζει τι θα συμβεί στο μέλλον, το μέλλον είναι δεδομένο, άρα δεν υπάρχει ελεύθερη θέληση.
FarCry Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Γέροντος Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου : Βίος και λόγοι ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ Είναι ασύλληπτη η γνώση του Θεού απ’ το δικό μας νου. Είναι άπειρη, περιλαμβάνει όλα τα όντα, ορατά και αόρατα, έσχατα και αρχαία. Τα γνωρίζει ο Θεός όλα με ακρίβεια, σε όλο το βάθος και το πλάτος τους. Ο Κύριος γνωρίζει εμάς, πριν γνωρίσομε εμείς τον εαυτό μας. Γνωρίζει τις διαθέσεις μας και την παραμικρή μας σκέψη, τους λογισμούς, τις αποφάσεις μας, πριν να τις πάρομε. Αλλά και προ της συλλήψεώς μας και προ καταβολής κόσμου μας γνώριζε καλά. Γιαυτό ο Δαβίδ θαυμάζει και φωνάζει: (ΛΟΓΟΙ ΟΝΤΩΝ) «Κύριε, εδοκίμασάς με και έγνως με …» }403} Το Πνεύμα το Άγιον εισχωρεί παντού. Γιαυτό εκείνος που εμφορείται υπό του Αγίου Πνεύματος έχει και αυτός τη γνώση του Θεού. Γνωρίζει το παρελθόν, το παρόν, το μέλλον. Του τα φανερώνει το Άγιον Πνεύμα. Τίποτα δεν είναι άγνωστο στον Θεό απ’ τις πράξεις μας, αλλά γράφονται όλα. Γράφονται κι όμως δεν γράφονται. Γεννιούνται και υπάρχου, αλλά δεν γεννιούνται. Αυτό που ξέρετε εσείς τώρα, το ξέρει ο Θεός προ καταβολής κόσμου. Σας θυμίζω αυτό που λέει ο άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος στην Ευχή προ της Θείας Μεταλήψεως. Ακούστε: «Το μεν ακατέργαστόν μου έγνωσαν οι οφθαλμοί Σου· επί το βιβλίον δε Σου και τα μήπω πεπραγμένα γεγραμμένα Σοι τυγχάνει». (ΛΟΓΟΙ ΟΝΤΩΝ) Αυτά τα λόγια κάποιοι τα παρεξηγούν και τα μπερδεύουν. «Αφού ο Θεός τα έχει όλα γραμμένα, έχομε μοίρα, λένε, έχομε τύχη, έχομε πεπρωμένο. Άρα ήταν γραμμένο και πεπρωμένο να κάνεις, για παράδειγμα, φόνο· σε είχε προορίσει γι’ αυτό ο Θεός». Θα μου πεις: «Αν είναι γραμμένο ότι εγώ επρόκειτο να σκοτώσω εσένα, είμαι εγώ υπεύθυνος ή ανεύθυνος; Αφού και τα «μήπω πεπραγμένα γεγραμμένα Σοι τυγχάνει», γιατί να είμαστε υπεύθυνοι οι άνθρωποι; Τώρα πες μου εσύ, που λέεις ότι ο Θεός είναι αγαθός, γιατί το έγραφε και δεν με απέτρεπε να το κάνω;». Εδώ είναι το μυστήριο. Ο Θεός εν τη παντοδυναμία Του και παγγνωσία Του γνωρίζει τα πάντα, και τα μέλλοντα να συμβούν, αλλά δεν είναι Εκείνος υπαίτιος για το }404} κακό. Ο Θεός προγνωρίζει αλλά δεν προορίζει. Για τον Θεό δεν υπάρχει παρελθόν, παρόν και μέλλον. Όλα είναι γυμνά και τετραχηλισμένα ενώπιόν Του. Πως το λέει ο απόστολος Παύλος; «Πάντα δε γυμνά και τετραχηλισμένα τοις οφθαλμοίς Αυτού». Ως παντογνώστης γνωρίζει και το αγαθό και το κακό. Συνεργάζεται με το αγαθό ως φύσει αγαθός και είναι ξένος του κακού. Αφού είναι ξένος του κακού, πώς είναι δυνατόν να μας προορίζει γι’ αυτό; Ο Θεός εδημιούργησε τα πάντα καλά λίαν και έδωσε σε όλα αγαθό άγιο προορισμό. Το κακό είναι πρόβλημα, το οποίο η θρησκεία μας το εξηγεί μ’ ένα θαυμάσιο τρόπο, που καλύτερος δεν υπάρχει. Η εξήγηση που του δίνει είναι η εξής: Το κακό υπάρχει και προέρχεται απ’ τον διάβολο. Μέσα μας έχομε και το κακό πνεύμα και το αγαθό πνεύμα και μάχονται αλλήλους. «Ή γαρ τον ένα μισήσει και τον έτερον αγαπήσει ή ενός ανθέξεται και του ετέρου καταφρονήσει· ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και μαμωνά». Μέσα μας δηλαδή γίνεται πάλη μεταξύ καλού και κακού. Σ’ αυτήν όμως την πάλη ο άνθρωπος είναι ελεύθερος ν’ αποφασίσει τι θα διαλέξει. Άρα δεν είναι ο Θεός που προορίζει κι αποφασίζει αλλά η ελεύθερη βούληση του ανθρώπου. Ο Θεός εν τη παντογνωσία Του γνωρίζει μ’ όλη την ακρίβεια όχι απλώς από πριν αλλά προ καταβολής κόσμου ότι ο τάδε θα κάνει, παραδείγματος χάριν, φόνο, όταν γίνει τριάντα τριών ετών. Αλλά ο άνθρωπος εν τη ελευθερία }405} της βουλήσεώς του – δώρο που του έδωσε ο Θεός και το διαστρέβλωσε – ενεργεί αυτοβούλως. Δεν είναι ο Θεός ο αίτιος, ούτε μας προορίζει γι’ αυτό το σκοπό. Η παγνωσία Του δεν μας υποχρεώνει. Σέβεται την ελευθερία μας, δεν την καταργεί. Μας αγαπάει, δεν μας κάνει δούλους, μας δίνει αξία. Ο Θεός δεν επεμβαίνει στην ελευθερία μας, τη σέβεται, μας δίνει το ελεύθερο. Άρα είμαστε υπεύθυνοι, διότι κάνομε αυτό που θέλομε εμείς. Δεν μας αναγκάζει ο Θεός. Είναι προδιαγεγραμμένο και γνωστό στον Θεό ότι θα σκοτώσεις εσύ αυτόν τον άνθρωπο, αλλά δεν είναι κανονισμένο υπό του Θεού να το κάνεις. Πώς είναι δυνατό ο Θεός, που μας εδημιούργησε από άπειρη αγάπη κι ο ίδιος είναι απόλυτη αγάπη και θέλει μόνο την αγάπη, να θελήσει να σε οδηγήσει στην κακία και στο φόνο; Σου δίνει την ελευθερία και μετά σου την παίρνει; Εσύ ενεργείς ελεύθερα, εσύ αποφασίζεις αυτό που ο Θεός γνωρίζει εκ των προτέρων, χωρίς να σε αναγκάζει, γι’ αυτό και είσαι εσύ υπεύθυνος. http://www.scribd.com/doc/9195578/-
jimarass Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Ναι,εγώ επιλέγω να μην το πιστεύω.Εσύ συμφωνείς ότι το "ο θεός είναι ακατάληπτος" είναι ανυπόστατο και ανεπαρκές για να χρησιμοποιηθεί σαν μέσο ώστε πιστέψει κάποιος στην ύπαρξή του? Τι δεν πιστεύεις ακριβώς?? Μήπως θες να πεις "αδιαφορώ"? Γιατί αν δεν αδιαφορείς, τότε μαζί με το ΤΙ ΔΕΝ πιστέυεις, πρέπει να μας πεις και ΤΙ πιστεύεις!
Lucifer Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Είναι προδιαγεγραμμένο και γνωστό στον Θεό ότι θα σκοτώσεις εσύ αυτόν τον άνθρωπο, αλλά δεν είναι κανονισμένο υπό του Θεού να το κάνεις. Και από ποιον είναι προδιαγεγραμμένο λοιπόν;
jimarass Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Γέροντος Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου : Βίος και λόγοι ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ Είναι ασύλληπτη η γνώση του Θεού απ’ το δικό μας νου. Είναι άπειρη, περιλαμβάνει όλα τα όντα, ορατά και αόρατα, έσχατα και αρχαία. Τα γνωρίζει ο Θεός όλα με ακρίβεια, σε όλο το βάθος και το πλάτος τους. Ο Κύριος γνωρίζει εμάς, πριν γνωρίσομε εμείς τον εαυτό μας. Γνωρίζει τις διαθέσεις μας και την παραμικρή μας σκέψη, τους λογισμούς, τις αποφάσεις μας, πριν να τις πάρομε. Αλλά και προ της συλλήψεώς μας και προ καταβολής κόσμου μας γνώριζε καλά. Γιαυτό ο Δαβίδ θαυμάζει και φωνάζει: (ΛΟΓΟΙ ΟΝΤΩΝ) «Κύριε, εδοκίμασάς με και έγνως με …» }403} Το Πνεύμα το Άγιον εισχωρεί παντού. Γιαυτό εκείνος που εμφορείται υπό του Αγίου Πνεύματος έχει και αυτός τη γνώση του Θεού. Γνωρίζει το παρελθόν, το παρόν, το μέλλον. Του τα φανερώνει το Άγιον Πνεύμα. Τίποτα δεν είναι άγνωστο στον Θεό απ’ τις πράξεις μας, αλλά γράφονται όλα. Γράφονται κι όμως δεν γράφονται. Γεννιούνται και υπάρχου, αλλά δεν γεννιούνται. Αυτό που ξέρετε εσείς τώρα, το ξέρει ο Θεός προ καταβολής κόσμου. Σας θυμίζω αυτό που λέει ο άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος στην Ευχή προ της Θείας Μεταλήψεως. Ακούστε: «Το μεν ακατέργαστόν μου έγνωσαν οι οφθαλμοί Σου· επί το βιβλίον δε Σου και τα μήπω πεπραγμένα γεγραμμένα Σοι τυγχάνει». (ΛΟΓΟΙ ΟΝΤΩΝ) Αυτά τα λόγια κάποιοι τα παρεξηγούν και τα μπερδεύουν. «Αφού ο Θεός τα έχει όλα γραμμένα, έχομε μοίρα, λένε, έχομε τύχη, έχομε πεπρωμένο. Άρα ήταν γραμμένο και πεπρωμένο να κάνεις, για παράδειγμα, φόνο· σε είχε προορίσει γι’ αυτό ο Θεός». Θα μου πεις: «Αν είναι γραμμένο ότι εγώ επρόκειτο να σκοτώσω εσένα, είμαι εγώ υπεύθυνος ή ανεύθυνος; Αφού και τα «μήπω πεπραγμένα γεγραμμένα Σοι τυγχάνει», γιατί να είμαστε υπεύθυνοι οι άνθρωποι; Τώρα πες μου εσύ, που λέεις ότι ο Θεός είναι αγαθός, γιατί το έγραφε και δεν με απέτρεπε να το κάνω;». Εδώ είναι το μυστήριο. Ο Θεός εν τη παντοδυναμία Του και παγγνωσία Του γνωρίζει τα πάντα, και τα μέλλοντα να συμβούν, αλλά δεν είναι Εκείνος υπαίτιος για το }404} κακό. Ο Θεός προγνωρίζει αλλά δεν προορίζει. Για τον Θεό δεν υπάρχει παρελθόν, παρόν και μέλλον. Όλα είναι γυμνά και τετραχηλισμένα ενώπιόν Του. Πως το λέει ο απόστολος Παύλος; «Πάντα δε γυμνά και τετραχηλισμένα τοις οφθαλμοίς Αυτού». Ως παντογνώστης γνωρίζει και το αγαθό και το κακό. Συνεργάζεται με το αγαθό ως φύσει αγαθός και είναι ξένος του κακού. Αφού είναι ξένος του κακού, πώς είναι δυνατόν να μας προορίζει γι’ αυτό; Ο Θεός εδημιούργησε τα πάντα καλά λίαν και έδωσε σε όλα αγαθό άγιο προορισμό. Το κακό είναι πρόβλημα, το οποίο η θρησκεία μας το εξηγεί μ’ ένα θαυμάσιο τρόπο, που καλύτερος δεν υπάρχει. Η εξήγηση που του δίνει είναι η εξής: Το κακό υπάρχει και προέρχεται απ’ τον διάβολο. Μέσα μας έχομε και το κακό πνεύμα και το αγαθό πνεύμα και μάχονται αλλήλους. «Ή γαρ τον ένα μισήσει και τον έτερον αγαπήσει ή ενός ανθέξεται και του ετέρου καταφρονήσει· ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και μαμωνά». Μέσα μας δηλαδή γίνεται πάλη μεταξύ καλού και κακού. Σ’ αυτήν όμως την πάλη ο άνθρωπος είναι ελεύθερος ν’ αποφασίσει τι θα διαλέξει. Άρα δεν είναι ο Θεός που προορίζει κι αποφασίζει αλλά η ελεύθερη βούληση του ανθρώπου. Ο Θεός εν τη παντογνωσία Του γνωρίζει μ’ όλη την ακρίβεια όχι απλώς από πριν αλλά προ καταβολής κόσμου ότι ο τάδε θα κάνει, παραδείγματος χάριν, φόνο, όταν γίνει τριάντα τριών ετών. Αλλά ο άνθρωπος εν τη ελευθερία }405} της βουλήσεώς του – δώρο που του έδωσε ο Θεός και το διαστρέβλωσε – ενεργεί αυτοβούλως. Δεν είναι ο Θεός ο αίτιος, ούτε μας προορίζει γι’ αυτό το σκοπό. Η παγνωσία Του δεν μας υποχρεώνει. Σέβεται την ελευθερία μας, δεν την καταργεί. Μας αγαπάει, δεν μας κάνει δούλους, μας δίνει αξία. Ο Θεός δεν επεμβαίνει στην ελευθερία μας, τη σέβεται, μας δίνει το ελεύθερο. Άρα είμαστε υπεύθυνοι, διότι κάνομε αυτό που θέλομε εμείς. Δεν μας αναγκάζει ο Θεός. Είναι προδιαγεγραμμένο και γνωστό στον Θεό ότι θα σκοτώσεις εσύ αυτόν τον άνθρωπο, αλλά δεν είναι κανονισμένο υπό του Θεού να το κάνεις. Πώς είναι δυνατό ο Θεός, που μας εδημιούργησε από άπειρη αγάπη κι ο ίδιος είναι απόλυτη αγάπη και θέλει μόνο την αγάπη, να θελήσει να σε οδηγήσει στην κακία και στο φόνο; Σου δίνει την ελευθερία και μετά σου την παίρνει; Εσύ ενεργείς ελεύθερα, εσύ αποφασίζεις αυτό που ο Θεός γνωρίζει εκ των προτέρων, χωρίς να σε αναγκάζει, γι’ αυτό και είσαι εσύ υπεύθυνος. http://www.scribd.com/doc/9195578/- Σε αυτό δεν έχεις δίκιο. Αν θυμάμαι καλά, κανένας προφήτης, ούτε ο Χριστός είπε ποτέ πως ο θεός ξέρει το μέλλον. Άλλο παντογνώστης και άλλο γνωρίζω κάθε τι που θα κάνει κάποιος πριν γεννηθεί. Αλλά ακόμα και να το γράφει αυτό κάπου, επιφυλάσομαι, αφού έχουμε παράδειγμα με τον κατακλυσμό και το ουράνιο τόξο , όπου ο θεός "μετάνοιωσε" και υποσχέθηκε ποτέ ξανά να μην το κάνει αυτό. Άμα ο θεός ήξερε από πριν πως θα μετανοιώσει τότε γιατί έκανε το λάθος?? Προσωπικά δε θεωρώ το να μη γνωρίζεις το μέλλον αδυναμία. αντιθέτως αποδεικνύει τη δύναμη της ελευθερίας και της προσωπικής βούλησης...... Εϊπαμε η Βίβλος δεν είναι users manual. Είναι γραμμένη από ανθρώπους για ανθρώπους. ΚΑι το ότι είναι θεόπνευστη, ανθρώπινη εκτίμηση είναι. Για αυτό η λύση βρίσκεται στη φιλοσοφία. Ξεκινάς αντίστροφα και ανακαλύπτεις σιγά σιγά την ανάγκη ύπαρξής του μέσα στην αρμονία και την απίστευτη μηχανική του σύμπαντος. Μόνο και μόνο που ο μηχανοράφος άνθρωπος φτιάχνει τόσα πράγματα και ταυτόχρονα γνωρίζει τόσα λίγα για το σύμπαν,( που σημαίνει ότι στο μέλλον θα δούμε πιο απίστευτες "κατασκευες" της φύσης), ποιος μπορεί πράγματι να αποδεχτεί πως 2 πέτρες και τρία πρωτόνια είναι πιο έξυπνα από εμάς από μόνα τους, δίχως κάποιος να τους έχει δώσει κάποια δυναμική ?? Είναι τόσο εγωιστικό να λες κάτι τέτοιο, όσο το να θεωρείς πως σε ένα τόσο μεγάλο σύμπαν, μόνο η γη έχει ζωή .(ανεξαρτήτως πολυπλοκότητας) Το κενό και το τίποτα δεν έχει εξυπνάδα.
MsquitoPrincess Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Τι δεν πιστεύεις ακριβώς?? Μήπως θες να πεις "αδιαφορώ"? Γιατί αν δεν αδιαφορείς, τότε μαζί με το ΤΙ ΔΕΝ πιστέυεις, πρέπει να μας πεις και ΤΙ πιστεύεις!Βάσει του ως τότε διαλόγου ,εννοώ ότι επιλέγω να μην πιστεύω στην προκύπτουσα από το πρόσχημα του ακατάληπτου πίστη.Όσο για το τι πιστεύω,το χω αναφέρει σε προηγούμενο ποστ. Επίσης η παράθεση κειμένων γραμμένα από γέροντες δεν μπορώ να καταλάβω που ωφελεί σε μια συζήτηση. Έχουν το αλάθητο τα κείμενα αυτά επειδή έχουν γραφτεί από πιστούς? Έτσι πάει?Ο ένας λέει τα δικά του κι ο άλλος κάνει κόπη πέηστ?
jimarass Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Βάσει του ως τότε διαλόγου ,εννοώ ότι επιλέγω να μην πιστεύω στην προκύπτουσα από το πρόσχημα του ακατάληπτου πίστη.Όσο για το τι πιστεύω,το χω αναφέρει σε προηγούμενο ποστ. Επίσης η παράθεση κειμένων γραμμένα από γέροντες δεν μπορώ να καταλάβω που ωφελεί σε μια συζήτηση. Έχουν το αλάθητο τα κείμενα αυτά επειδή έχουν γραφτεί από πιστούς? Έτσι πάει?Ο ένας λέει τα δικά του κι ο άλλος κάνει κόπη πέηστ? Μπορείς να μου πεις τι πιστεύεις? Όσο για τους γέροντες , δεν έχεις άδικο, αλλά πάντα κρατάμε και πισινή!! Το να αγνοήσεις εμπειρίες ετών είναι ρίσκο. Αν σήμερα συναντήσεις πχ το θεό και το γράψεις σε βιβλίο, ποιος θα σε πιστέψει σε 1000 χρόνια? ΚΑΝΕΙΣ Η ανάγκη ύπαρξης δημιουργού γεννήθηκε στο μυαλό του ανθρώπου τόσο στη θεολογία όσο και στη φιλοσοφία, απλά με διαφορετικό τρόπο.
labros1988 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2009 Το κακό είναι πρόβλημα, το οποίο η θρησκεία μας το εξηγεί μ’ ένα θαυμάσιο τρόπο, που καλύτερος δεν υπάρχει. Η εξήγηση που του δίνει είναι η εξής: Το κακό υπάρχει και προέρχεται απ’ τον διάβολο. Μέσα μας έχομε και το κακό πνεύμα και το αγαθό πνεύμα και μάχονται αλλήλους. «Ή γαρ τον ένα μισήσει και τον έτερον αγαπήσει ή ενός ανθέξεται και του ετέρου καταφρονήσει· ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και μαμωνά». Μέσα μας δηλαδή γίνεται πάλη μεταξύ καλού και κακού. Σ’ αυτήν όμως την πάλη ο άνθρωπος είναι ελεύθερος ν’ αποφασίσει τι θα διαλέξει. Άρα δεν είναι ο Θεός που προορίζει κι αποφασίζει αλλά η ελεύθερη βούληση του ανθρώπου. Ωραία, ας δεχτούμε ότι το κακό προέρχεται από το διάβολο. Αυτός μόνος του ξετρύπωσε; Δεν τον δημιούργησε ο Θεός; Γιατί αν δεχτούμε πως και ο διάβολος υπάρχει από πάντα, τότε γιατί να μην πιστέψουμε σε αυτόν; Αφού από ότι βλέπω, τουλάχιστον στην παλαιά διαθήκη ο Θεός είχε ξεπαστρέψει 1-2 εκατομύρια κόσμο, είχε σκοτώσει ένα σωρό μωρά, ενώ ο σατανάς άντε να είχε σκοτώσει 2-3 ανθρώπους
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα