Προς το περιεχόμενο

MMORPG (Αγαπημένα, Προτάσεις, Απορίες)


giorgos147

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 1,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Το WoW όσο και να το περιγελάς πάντως έχει από το πιο competitive pvp σε σχέση με τα υπόλοιπα mmos. Όμως έχω σταματήσει να παίζω χρόνια τώρα και δεν ξέρω πόσο το έχουν απλόποιήσει με το τελευταίο expansion.

 

Πάντως εφόσον λες ότι τα μόνα που σε κρατήσανε είναι ΑΑ και L2(Το οποίο είχε απειρο pve grind btw) δεν μου φαίνετε ότι ψάχνεις balanced games. Και στα 2 παιχνίδια που ανέφερες το gear ήταν ο βασικότερος παράγοντας που έκρινε μια μάχη.

 

Τα παιδιά προτείνανε Μoba και fighting games γιατί αυτά είναι κατά κύριο λόγω pvp , σε ένα αρκετά balanced επίπεδο όπου ο νικητής κρίνεται από τις ικανότητες του και όχι απο ένα αντικείμενο που είτε έλιωσε να το φαρμάρει , είτε το αγορασε απο ebay.

 

Τα open world γενικά έχουν πεθάνει και ο κόσμος λόγω έλλειψης χρόνου έχει πάει στα arena games. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό λέμε, ότι δεν θέλει τέτοιου είδους pvp. Tο "balanced" pvp του wow δεν έχει καμία σχέση με το pvp σε αυτά τα games. Καμία όμως. Είναι πιο competitive for sure, αλλά είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα.

 

Επίσης δεν θα έλεγα ότι στο ΑΑ παίζει το gear μεγαλύτερο ρόλο από ότι στο wow. Τουλάχιστον στο wow που θυμάμαι εγώ έπαιζε εξίσου σημαντικό ρόλο πάνω κάτω. Απλά είναι περισσότερο p2w ο τρόπος που μπορείς να το αποκτήσεις στο ΑΑ. Κατά τα άλλα αν κάποιος έχει skill και το κατάλληλο spec/build που κάνει counter τον άλλο, ένα άτομο με πολύ μέτριο gear μπορεί να νικήσει κάποιον με top gear στο ΑΑ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάπως έτσι. :P Και έχουμε παρόμοια γούστα με τον galanos σε αυτό το κομμάτι.

 

Η διαφορά είναι ότι τα περισσότερα games πλέον δίνουν την δυνατότητα σε όσους δεν γουστάρουν το pvp να μην εμπλέκονται καθόλου σε αυτό. Έχει γίνει κάτι optional δηλαδή. 

 

Στο ΑΑ ουσιαστικά θα το συναντήσεις με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο. Π.χ. μπορεί να το παίζεις trader και να μην ασχολείσαι με το pvp, αλλά τα πιο κερδοφόρα trades περνάνε πάντα από επικινδύνους δρόμους. Τα πάντα σχεδόν, εκτός από το να το παίζεις σαν farmville και να μένεις συνέχεια στην φάρμα σου, έχουν ένα ρίσκο. Κάτι που κάνει το καθημερινό "grind" πιο περιπετειώδες. Βγαίνεις με την βάρκα σου να ψαρέψεις και δεν ξέρεις τι σε περιμένει στην θάλασσα. Παίρνεις το εμπορικό πλοίο να κάνεις trade προϊόντα και πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για πειρατές. 

 

Με όλα του τα ελαττώματα, έχει αυτήν την αίσθηση της περιπέτειας που έχουν χάσει τα περισσότερα ΜΜΟ. [Που έχει πάει η επιθυμία για περιπέτεια ρε γαμώτο; Όλοι σήμερα θέλουν να γίνουν πρωταθλητές σε "competitive" και "balanced" παιχνίδια να την βγάζουν και να την μετράνε σε αποστειρωμένα περιβάλλοντα. Που είναι και ένας από τους λόγους imo που τα ΜΜΟ είναι σε ύφεση, ενώ τα moba όχι.]

 

Εκτός των παραπάνω στο ΑΑ οι παίχτες έχουν κίνητρο να κάνουν open world pvp, δεν είναι απλά PK για να την σπάσουν στον άλλο. Και αντίστοιχα όσοι ήταν traders είχαν κίνητρο να κάνουν συμμαχίες για να προστατεύονται ή να αντιπαλεύονται τα άτομα αυτά. Και το ένα επηρεάζει λίγο πολύ το άλλο, δεν είναι ότι ο καθένας ασχολείται με το κομμάτι του και αγνοεί τα υπόλοιπα. Τουλάχιστον όχι στον ίδιο βαθμό με άλλα games. Π.χ. sto wow αυτός που κάνει pve και αυτός που ασχολείται με το pvp είναι σα να παίζουν διαφορετικά παιχνίδια και δεν έχουν καμία σχεδόν αλληλεπίδραση. Στο ΑΑ αντιθέτως το ποια guilds επικρατούν αλλάζει τις ισορροπίες σε όλο το server και επηρεάζει σχεδόν τους πάντες ανεξάρτητα από το αν είναι casual traders, pve ή pvp παίχτες. Με λίγα λόγια έχεις πραγματικά την αίσθηση ότι παίζεις ένα ΜΜΟ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μαζί σας και γω αλλά για να ολοκληρωθεί το πακέτο θα πρέπει (δεν έχω παίξει AA οπότε δε ξέρω τι από τα παρακάτω έχει):

- Να μην υπάρχουν instances. Τα πάντα open-world και διεκδικήσιμα ώστε το pvp να έχει νόημα. Το οποίο βέβαια μπορεί και να σημαίνει ότι πέρα από 2-3-5 guilds οι υπόλοιποι ούτε καν θα δούνε κάποια bosses.

- Τα πάντα tradeable στο AH. Το οποίο ναι μεν δίνει άλλη βαρύτητα στο loot και κατ'επέκταση στα rare spawns αλλά φέρνει και τις real money αγορές στο παιχνίδι και τους gold botters θες δε θες.

- Όταν σκοτώνεις κάποιον να υπάρχει περίπτωση να κάνεις loot κάποιο από τα αντικείμενά του. Δίνει άλλη βαρύτητα στο pvp αλλά και άπειρο QQing.

- Επειδή δε θα υπάρχει πλέον η αποστειρωμένη αρένα θα υπάρχουν φαινόμενα 1-2 hit. Ακόμη μεγαλύτερο QQing.

 

Δε νομίζω ότι θα επένδυε κάποια εταιρία στο παραπάνω project γιατί για κάποιο λόγο το αγοραστικό κοινό το έχουν μάθει να το φοβάται και ότι απευθύνεται στους hardcoreάδες ή τέλος πάντων σε niche αγορά.

 

Η έκφραση που χρησιμοποίησες "Η διαφορά είναι ότι τα περισσότερα games πλέον δίνουν την δυνατότητα σε όσους δεν γουστάρουν το pvp να μην εμπλέκονται καθόλου σε αυτό." τα λέει όλα. Τι θα πει "δε γουστάρω το pvp αλλά μ'αρέσουν τα mmorpg"? Ας παίξουν ένα από τα 1000άδες ΚΑΛΥΤΕΡΑ co-op παιχνίδια που κυκλοφορούν. Και μένα μ'αρέσει το εμπόριο αλλά σιχαίνομαι την εφορία. Γίνεται να την κάνουμε optional?

 

Τα top mmorpg αυτή τη στιγμή (ακόμη και το WoW που λιώνω τελευταία) δεν είναι πραγματικά mmorpg. Ούτε economy έχουν, ούτε τη διεκδίκηση κάποιου boss μέσω pvp που τα θεωρώ βασικά στοιχεία ενός mmorpg. Αντίθετα μου θυμίζουν dungeon finder co-op simulator μαζί με ένα σύστημα στυλ Pokemon για να μαζέψεις costumes/mounts/pets/achievements/whatever. Τι θα άλλαζε για παράδειγμα στο gameplay του WoW αν γινόταν ολόκληρο instanced και αφαιρούσαν τις πόλεις? Τίποτα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ σε γενικές γραμμές. Αυτό θα ήταν η πιο απλή και "καθαρή" μορφή, αν και δεν χρειάζεται να γίνει κάτι τέτοιο για να έχεις κίνητρο για pvp. 

 

Το ΑΑ δεν πλησιάζει καν αυτήν την εκδοχή. Είναι ένα συμβιβασμός θα έλεγα μεταξύ των δύο και πάλι όλοι γκρίνιαζαν και όταν το άφησα είχαν αναγκαστεί ήδη να αλλάξουν κάποια πράγματα προς την carebear κατεύθυνση, φαντάσου αν γινόταν κάτι τέτοιο σαν αυτό που λες.

 

Κυρίως έχανες αγαθά που σου κοστίζουν χρήματα, δηλαδή trade packs. Το σύστημα με τα trade packs έπαιζε καθοριστικό ρόλο στην οικονομία και το χρήμα είναι το παν στο ΑΑ, καθώς σχεδόν τα πάντα πουλιούνται και αγοράζονται.

 

Πολλά πράγματα σίγουρα έχουν αλλάξει από τότε που έπαιζα και δεν ξέρω κατά πόσο το ΑΑ είναι ακόμη όπως το θυμάμαι επομένως σου απαντάω με βάση ότι θυμάμαι. Λίγα instances υπάρχουν, αλλά το καλύτερο gear δεν είναι από instances. Εκτός από το gear των instances, σχεδόν τα πάντα κραφτάρονται και πουλιούνται. Να σου πέσουν αντικείμενα δεν γίνεται, αλλά γίνεται να σου πέσουν άλλα πράγματα, κυρίως trade packs. Όταν λέω πέσουν δεν το εννοώ με την έννοια του BDO όπου απλά τα χάνεις και δεν κερδίζει ο άλλος τίποτα, εννοώ με την έννοια ότι πέφτουν κάτω και μπορεί να τα πάρει ο άλλος σπίτι του. Να χάσεις ένα δεν τρέχει τίποτα, αλλά να χάσεις ένα πλοίο γεμάτο εμπορεύματα πονάει, ιδιαίτερα αν είναι και από τα πιο ακριβά.

 

Εκτός αυτού υπάρχουν και άλλες κερδοφόρες δραστηριότητες όπως events με world bosses (π.χ. Kraken) που έπεφτε ξύλο και είχαν καλά λεφτά. Επίσης λόγω του τρομερού sea combat η όλη ιστορία με το pvp στην θάλασσα είχε περισσότερο ακόμη ενδιαφέρον και ήθελε οργάνωση.

 

Φυσικά έπεφτε ξύλο και σε άλλα πράγματα, π.χ. καλά spots για mob farming κλασσικά, σε open world events που έδιναν honor κλπ. Αλλά το βασικό κίνητρο του ΑΑ για pvp ήταν το trading. 

 

Δεν είναι ότι δεν υπήρχαν ειρηνικοί traders π.χ. στο AA. Ήμουν σε casual. trading guild και τα core members τα περισσότερα δεν έκαναν καθόλου pvp, κράφταραν και έκαναν trade με εμπορικά πλοία κλπ. Για να το κάνουν όμως αυτό, έπρεπε συνεχώς να έχουμε καλές σχέσεις με άλλα guild που ήταν σε θέση να μας βοηθήσουν ή συμφωνίες με πειρατικά guild έτσι ώστε να μην μας επιτίθονται ή στην χειρότερη να έχουν την βοήθεια κάποιων από τους υπόλοιπους στο guild που ασχολούμασταν λίγο με το pvp. Και πάλι σχεδόν ποτέ δεν ήταν safe φυσικά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και την εκδοχή που λέω δε ξέρω αν θα τη δεχόμουν εγώ ο ίδιος. Για παράδειγμα ένας από τους λόγους που παράτησα το BDO ήταν ότι στο lvl30 εμ δε μπορούσα να κάνω pvp εμ παλεύαμε 30 νοματαίοι για 10 mobs. Σκέψου τώρα αυτό σε 10πλάσιο scaling σε κανά σοβαρό παιχνίδι με κόσμο.

 

Ακόμη και με το free pvp με ό,τι stats έχει ο καθένας χωρίς "balanceάρισμα" δε ξέρω αν θα την πάλευα. Δουλεύω αρκετές ώρες οπότε η πιθανότητα για ragequit μετά από Χ 1-2shots από πιτσιρικάδες-φοιτητές που έχουν τον 5πλάσιο ελεύθερο χρόνο από μένα είναι μεγάλη.

 

Η όλη φάση με τα "εμπορεύματα" που λες είναι και αυτή κάτι μπασταρδεμένο επειδή δεν είχαν τα αρχίδια να πέφτουν τα item σου. Δηλαδή, τι διαφορά έχει να ρίξεις εμπόρευμα Χ αξίας ή να σου πέσει το ring σου ίσης Χ αξίας εφόσον όλα πουλιούνται και αγοράζονται.

 

Γενικά η φάση που περιγράφεις με χαλάει γιατί όλες αυτές οι minecraft/farmville παπαρίες με χόρτα, ξύλα, mining κτλ ποτέ δε με τράβηξαν και δε κατάλαβα πώς και γιατί έχει καθιερωθεί αυτή το image του ήρωα που το πρωί είναι αγρότης, ξυλουργός, ξυλοκόπος, εργάτης σε ορυχείο, διαβάζει Ριζοσπάστη και ψηφίζει ΚΚΕ και το βράδυ σώζει τον κόσμο από δράκους. Μπορώ να φανταστώ ότι είναι fun αν πραγματικά μπεις σε αυτό το τριπάκι αλλά...δεν για μένα. (από τους βασικούς λόγους που απέρριψα επίσης BDO και δε δοκίμασα καν Albion Online)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το   player killing ,ganking κτλ εχει σκοτωσει πολλα mmorpg . Οταν προσπαθεις να κανεις το quest σου να ρηξεις το boss και εισαι και με αλλους σε group και βλεπεις μαλακισμενα να επιτηθενται πισοπλατα στους healers για να σου κανουν wipe το party και αυτοι κίνητρο για pvp το θεωρουν να gangαρουν

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η όλη φάση με τα "εμπορεύματα" που λες είναι και αυτή κάτι μπασταρδεμένο επειδή δεν είχαν τα αρχίδια να πέφτουν τα item σου. Δηλαδή, τι διαφορά έχει να ρίξεις εμπόρευμα Χ αξίας ή να σου πέσει το ring σου ίσης Χ αξίας εφόσον όλα πουλιούνται και αγοράζονται.

 

Η διαφορά είναι ότι μέσα σε μία μέρα θα μπορούσες να έχεις στερήσει από τον άλλο τον κόπο μηνών ολόκληρων. Ενώ με τα packs δεν είναι τόσο μεγάλο το κακό. Είναι σίγουρα πιο hardcore αυτός που λες, αλλά θέλει και ιδιαίτερες συνθήκες για να γίνει επιτυχημένα.

 

Επίσης το σύστημα με τα packs εμπλέκει πολλά διαφορετικά άτομα. Κάποιος μπορεί να κάνει μόνο trading, κάποιος καθόλου. Επιτρέπει όμως σε άτομα να ασχολούνται με διαφορετικές πλευρές του παιχνιδιού (crafting, trading, pvp), αλλά ταυτόχρονα να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, να συνεργάζονται και οργανώνονται, διατηρώντας ο καθένας του δικούς του διαφορετικούς στόχους στο παιχνίδι. 

 

Το να σου πέφτει το item απλά επειδή σε σκότωσε κάποιος το μόνο που ενθαρρύνει είναι το να βγαίνεις και να σφάζεις random άτομα απλά για να τους πάρεις τα πράγματα. Την πλάκα του την έχει και αυτό, αλλά δεν έχει ιδιαίτερο βάθος από μόνο του όπως καταλαβαίνεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχει να κάνει με την οπτική που το βλέπεις.

Ο dimyok το βλέπει σαν τα "μαλακισμένα που του σπαν τα τέτοια".

Για μένα θα μπορούσε, υπό συνθήκες και εφόσον το παιχνίδι είχε προβλέψει για προβλήματα σαν αυτό που ανέφερες (να χάσεις τον κόπο μηνών), να λειτουργήσει σαν challenge να δυναμώσω και να πληρώσω τον καριόλη που μας έφαγε με το ίδιο νόμισμα. 

 

Κάπως έτσι φτιάχνεται ένα διαδραστικό online mmorpg με "καλούς" και "κακούς". Γιατί σήμερα σχεδόν σε όλα τα mmo είμαστε όλοι "καλοί". Σε ένα παράλληλο σύμπαν τα παραπάνω θα μπορούσαν και να γίνουν με τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι "πολύ άδικα".

 

Anyway οι ίδιες οι εταιρίες με τις επιλογές τους δείχνουν κατά πόσο τα παραπάνω είναι εφικτά ή όχι οπότε τσάμπα μιλάμε αν και νομίζω είναι πιο ενδιαφέρουσα κουβέντα από το αν το Revolution Online είναι το 1000στό wow-killer.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαχα

 

Εγώ προσωπικά θέλω ένα game που έστω να πλησιάζει κατά προσέγγιση αυτά τα πράγματα και δεν με νοιάζει αν θα είναι εμπορικά ιδιαίτερα επιτυχημένο ή όχι. Ας είναι ένα game που απευθύνεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο μικρό κομμάτι της αγοράς (ένα niche marktet που λένε). Ικανοποιημένος θα είμαι. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαχα

 

Εγώ προσωπικά θέλω ένα game που έστω να πλησιάζει κατά προσέγγιση αυτά τα πράγματα και δεν με νοιάζει αν θα είναι εμπορικά ιδιαίτερα επιτυχημένο ή όχι. Ας είναι ένα game που απευθύνεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο μικρό κομμάτι της αγοράς (ένα niche marktet που λένε). Ικανοποιημένος θα είμαι. 

 

Υπήρχαν τέτοια games αλλά δεν πιάσανε και πολύ, μερικά είναι τα Darkfall, Mortal online, Albion online.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...