Προς το περιεχόμενο

Εγγύηση προϊόντων / Ευθύνες πωλητή


antonl

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είμαι σίγουρος ότι κάπου υπάρχει σχετικό thread αλλά με ένα γρήγορο search δε μπόρεσα να το βρω. Αν είναι έτσι, μεταφέρετε/σβήστε/κλειδώστε ελεύθερα.

 

Πριν κανα δίμηνο αγοράστηκε αυτό το modem-router. Σχεδόν αμέσως παρουσίασε προβληματική λειτουργία. Λόγω έλλειψης χρόνου (και απώλειας της απόδειξης αγοράς - ζήτησα και πήρα επανέκδοσής της) κοντινό μου πρόσωπο πήγε πρόσφατα στο κατάστημα αγοράς για να κάνει χρήση της εγγύησής του. Εκεί ανέφεραν πως θα πρέπει να το πάμε στην αντιπροσωπεία (που βρίσκεται στην Καλλιθέα) ή αλλιώς μπορούν να το πάνε οι ίδιοι αλλά θα στοίχιζε 35€ και θα καθυστερούσε 15 μέρες επιπλέον.

 

Επειδή με την πρώτη ευκαιρία σκοπεύω να κάνω μια επίσκεψη στο εν λόγω κατάστημα, θα θελα να μάθω κάποια πραγματάκια (με βεβαιότητα όσο γίνεται).

 

Το παρακάτω άρθρα με καλύπτουν;

 

 

ΝΟΜΟΣ 3043

 

Άρθρο 537

Ο πωλητής ευθύνεται ανεξάρτητα από υπαιτιότητά του αν το πράγμα, κατά το χρόνο που ο κίνδυνος μεταβαίνει στον αγοραστή, έχει πραγματικά ελαττώματα ή στερείται τις συνομολογημένες ιδιότητες, εκτός αν ο αγοραστής κατά τη σύναψη της σύμβασης γνώριζε ότι το πράγμα δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση ή η μη ανταπόκριση οφείλεται σε υλικά που χορήγησε ο αγοραστής. Το ελάττωμα ή η έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας που διαπιστώνεται μέσα σε έξι μήνες από την παράδοση του πράγματος τεκμαίρεται ότι υπήρχε κατά την παράδοση, εκτός αν τούτο δεν συμβιβάζεται με τη φύση του πράγματος που πουλήθηκε ή με τη φύση του ελαττώματος ή της έλλειψης.

 

Άρθρο 540

Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του:

1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες.

2. να μειώσει το τίμημα.

3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.

Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή.

 

 

ΝΟΜΟΣ 2251 (όπως τροποποιήθηκε από τον ν.3043)

 

Άρθρο 6 – Ευθύνη του παραγωγού για ελαττωματικά προϊόντα

3. Όποιος εισάγει ένα προϊόν για πώληση, χρηματοδοτική ή απλή μίσθωση ή άλλης μορφής διανομή στα πλαίσια της επαγγελματικής εμπορικής του δραστηριότητας ευθύνεται όπως ο παραγωγός.

 

 

 

Αυτό που καταλαβαίνω είναι πως είτε πρόκειται για παραεισαγωγή είτε όχι, θα πρέπει να απευθυνθώ στο συγκεκριμένο κατάστημα. Δεν πρέπει να υπάρχει χρέωσή μου για κανέναν λόγο και θα πρέπει σε εύλογο χρονικό διάστημα να μου επιστραφεί ένα λειτουργικό προϊόν.

Αλήθεια, πόσο μπορεί να είναι αυτό το χρονικό διάστημα; Αν δεν το χω στα χέρια μου σε 3 εβδομάδες μπορώ να πάω και να ζητήσω (καλυμμένος νομικά) επιστροφή χρημάτων;

 

Σε περίπτωση που δεν δέχονται τίποτα απ τα παραπάνω τι κάνω (πέρα από καταγγελίες κλπ); Καλώ επιτόπου αστυνομία; Υπάρχει περίπτωση να έρθει σε εύλογο χρονικό διάστημα; Αν παίζει κάποιον ρόλο, το κατάστημα βρίσκεται στο The Mall.

 

Αν είναι εύκολο θα ήθελα κάποια (όσο γίνεται) υπεύθυνη απάντηση ώστε να μην πάω για μαλλί και φύγω κουρεμένος.

 

 

edit:

Κάποιες επιπλέον πληροφορίες.

Απ το κατάστημα δήλωσαν πως ο λόγος για το επιπλέον κόστος και χρόνο είναι το ότι δεν υπάρχει κάποιος υπάλληλος αρμόδιος για τέτοιες περιπτώσεις (;). Επίσης ανέφεραν πως είναι γνώστες της νομοθεσίας αλλά ο συγκεκριμένος νόμος είναι ασαφής κι ερμηνεύεται διαφορετικά απ τον καθένα. Τέλος ο υπάλληλος είπε πως κι ο διευθυντής τα ίδια θα μας έλεγε.

Επεξ/σία από antonl
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ίδιο παραμύθι που λένε όλοι. Δε πληρώνεις φράγκο, είναι ΔΙΚΗ τους ευθύνη να στο αλλάξουν ΔΩΡΕΑΝ + μη ξαναπάρεις από αυτό το κατάστημα αφού είναι ΤΟΣΟ καραγκιόζηδες.

 

Ναι, σε καλύπτει ο νόμος.

 

Λύσεις:

 

1 -Η πιο γρήγορη και λιγότερο εκνευριστκή: το πας ο ίδιος στην αντιπροσωπεία

 

2 - Εάν θες να ταλαιπωρηθείς περισσότερο, τους κάνεις καταγγελία στη Γενική Γραμματεία καταναλωτή, αλλά η όλη διαδικασία θα πάρει 1 μήνα +.

 

Προσωπικά, θα διάλεγα τη 1η και θα ησύχαζα.

 

Επίσης, καλό θα ήταν να μας πεις ποιο είναι το κατάστημα να το αποφύγουμε στο μέλλον ( άκου 35 ευρώ !!! )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σ ευχαριστώ για την απάντηση.

 

Εφόσον είναι επίσημη πολιτική του καταστήματος, όπως είπε ο πωλητής, δε νομίζω να τίθεται θέμα δυσφήμισης. Πρόκειται για το κατάστημα Κωτσόβολος.

Δεν βιάζομαι τόσο πολύ για το router οπότε μάλλον θα το τραβήξω να δω μέχρι πού μπορεί να φτάσει (για εύλογο χρονικό διάστημα).

Θα στείλω κι ένα email με αποδέκτες το συγκεκριμένο κατάστημα (αν βρω email τους), Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, Info-Quest (είναι ο αντιπρόσωπος στον οποίο με παρέπεμψαν) και Linksys.

 

Δεν ελπίζω και πολλά αλλά τουλάχιστον να πω ότι προσπάθησα. Προφανώς και δε σκοπεύω να ξαναγοράσω κάτι από κει. Στην black-list μου μαζί με το eshop.gr :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γνώμη μου: Στείλε mail στην κατασκευάστρια εταιρία (υπόψη, είναι η Cisco η οποία και δεν παίζει με τέτοιες καταγγελίες), στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, στην μητρική του Κωτσόβολου (νομίζω είναι η Dixons) και σε όλα τα mail ανέφερε ξεκάθαρα ότι επιφυλάσσεσαι για κάθε έννομο δικαίωμα και ότι θα κοινοποιήσεις τόσο το δικό σου mail όσο και την απάντησή τους σε αρμόδια όργανα και forums.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ mitsikas για το search που κανες.

Θα προσπαθήσω να κινηθώ βάσει αυτού και αυτού.

Μάλλον η κλήση στην αστυνομία δε θα βοηθήσει σε κάτι, αν και θα θελα τίποτα να τους ταρακουνήσει λίγο μήπως και κάποτε γίνουν πιο επαγγελματίες. Άλλες μια-δυο τέτοιες περιπτώσεις να μου τύχουν βλέπω ν αρχίζω τα ψώνια από καταστήματα μόνο εξωτερικού πλέον, για συγκεκριμένα είδη τουλάχιστον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελικά το θέμα έληξε ομαλά.

Πήγα απόψε απ το συγκεκριμένο κατάστημα, μίλησα με τον υπεύθυνο υπάλληλο ο οποίος μου είπε ότι θα πρέπει να απευθυνθώ εγώ την αντιπροσωπεία. Μετά απ αυτό του έδειξα τα σχετικά άρθρα που ορίζουν ποιος θα πρέπει να αναλάβει τη σχετική διαδικασία κι αφού τα διάβασε, κάλεσε τον υπεύθυνο.

Του εξήγησα πως έχουν τα πράγματα και μου ανέφερε πως αυτό προτάθηκε ώστε να εξυπηρετηθώ ταχύτερα. Στην αναφορά στο 35ευρω που ζητήθηκε για τη συγκεκριμένη διαδικασία, μου φάνηκε λίγο αμήχανος και χωρίς να το σχολιάσει πρότεινε να μου δώσει ένα καινούργιο router, το ίδιο ή κάποιο διαφορετικό της επιλογής μου ώστε να μην ταλαιπωρηθώ απ την αναμονή που θα απαιτούσε η όλη διαδικασία. Πήρα το ένα ίδιο, σφραγισμένο και έφυγα.

Συμπέρασμα. Απαιτήστε τα δικαιώματά σας -εφόσον τα γνωρίζεται σε ικανοποιητικό βαθμό- με ήρεμο (αρχικά τουλάχιστον) τρόπο και επιμείνετε γι αυτά. Κάποια στιγμή ΙΣΩΣ κάτι ν αλλάξει κι εδώ πέρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα σου πω το Σάββατο αν θα χαρώ εγώ :P

Δεν παίζει ούτε αυτό που πήρα, οπότε πιθανόν να ναι ασυμβατότητά του με τη γραμμή μου. Σκοπεύω να ζητήσω τα χρήματα πίσω μιας και δεν έχει κάποιο άλλο που να μ ενδιαφέρει. Να δούμε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 χρόνια αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

ξεθαβω το θεμα για να αναφερω οτι παρομοια συμπεριφορα ειχα απο τα κεντρικα του you.gr σε προιον που χαλασε. Μου ειπαν πως ειναι δικια μου ευθυνη να το στειλω στον κατασκευαστη!

Επισης οσον αφορα τον κωτσοβολο πριν λιγες ημερες μπροστα μου πωλητης ειπε σε γριουλα πως "εδω μονο πουλαμε κινητα. Αφου σας χαλασε πρεπει να το πατε εσεις στη sony Ericsson"....

 

Υγ. να αναφερω οτι το τοπικο καταστημα you ειχε αψογη συμπεριφορα και ηδη το εχω προτεινει και σε γνωστους μου για μελλοντικες αγορες :-)

Επεξ/σία από morfeas-dsl-
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το να σε στελνει ο Κωτσοβολος στον κατασκευαστη ειναι κατι που εφαρμοζει σε ολα τα προιοντα? Γιατι μια τηλεοραση που ειχα παρει πριν απο μερικα χρονια τη γυρισα πισω μετα απο λιγες μερες και μου την αλλαξαν αμεσως. Εαν παντως εχει μεταβληθει η πολιτικη του Κωτσοβολου ειναι καλο που μας ενημερωσες ωστε να τον αποφευγουμε στο εξης. Οποτε, μετα απο το Πλαισιο αλλο ενα καταστημα μπαινει στη λιστα αποκλεισμου μου... Αντε μπραβο, ολοι οσοι δε σεβονται τον πελατη να φανερωθουν σιγα σιγα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το να σε στελνει ο Κωτσοβολος στον κατασκευαστη ειναι κατι που εφαρμοζει σε ολα τα προιοντα? Γιατι μια τηλεοραση που ειχα παρει πριν απο μερικα χρονια τη γυρισα πισω μετα απο λιγες μερες και μου την αλλαξαν αμεσως. Εαν παντως εχει μεταβληθει η πολιτικη του Κωτσοβολου ειναι καλο που μας ενημερωσες ωστε να τον αποφευγουμε στο εξης. Οποτε, μετα απο το Πλαισιο αλλο ενα καταστημα μπαινει στη λιστα αποκλεισμου μου... Αντε μπραβο, ολοι οσοι δε σεβονται τον πελατη να φανερωθουν σιγα σιγα.

Πριν ~2 χρόνια μου χαν πει το ίδιο για ένα router, ότι πρέπει να το πάω ο ίδιος στην αντιπροσωπεία. Την άλλη μέρα πήγα με εκτυπωμένο τον σχετικό νόμο και δέχτηκαν να το πάνε εκείνοι. Προσπάθησαν να δικαιολογηθούν λέγοντας πως μου το «πρότειναν» γιατί αυτοί μπορεί να καθυστερούσαν την αποστολή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...