Προς το περιεχόμενο

Ψηφιακα Κυκλωματα - ασκηση counter-up


PaidiThauma

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Γεια σας.

εχω να κανω την παρακατω ασκηση.ομως κολαω σε ενα μικρο σημειο.

εχω ενα κυκλωμα και πρεπει να τοποθετησω εναν διακοπτη (κλειδι στην ασκηση) ετσι ωστε οταν ο διακοπτης ειναι στο "0" τοτε η πανω εξοδος να ειναι "0" (κλειστη πορτα) και η κατω εξοδος στο "1" (συναγερμος). οταν ο διακοπτης παει στο "1" (σωστο κλειδι) τοτε πορτα "1" και συναγερμος "0".ολα αυτα μεσα σε 15 δευτερολεπτα.

ετσι εχω εναν counter-up 16 (αμα λεγετε ετσι) και κολαω στην θεση του διακοπτη.

(το κυκλωμα νομιζω οτι ειναι σωστο)

Απλα θελει μια πυλη NOT στην πανω εισοδο της AND 1Hz η συχνοτητα του CLOCK

pt-2.jpg

(καντε repost την εικονα με ενα κοκκινο σημειο του διακοπτη για ευκολια)

 

(εγινε με το προγραμμα Electronics Workbench)

Δημοσ.

ναι εγω το σχεδιασα.

εννοω οτι μολις μπει ο διακοπτης στην σωστη θεση και μολις απο "0" τον πας στο "1" και μετρησεις 15 δευτερολεπτα τοτε θα αλλαξουν οι εισοδοι.

εβαλα εναν διακοπτη μετα του CLOCK και πετυχα αυτο που ηθελα. εμφανίστηκε αλλο προβλημα ομως.οταν παει στα 15 δευτερολεπτα μετα πως το κανω να σταματισει? και να δειχνει οτι η πορτα ειναι ανοιχτη (πρωτο λαμπακι) και συναγερμος ανενεργος (δευτερο λαμπακι)??

Δημοσ.

Να χρησιμοποιήσεις f/f που έχουν είσοδο reset, γιατι μετα τα 15 sec θέλεις να τα μηδενίζεις.

Δεν περιγρφαφεις ικανοποιητικά τι θέλεις να κάνεις π.χ.

 

πρεπει να τοποθετησω εναν διακοπτη (κλειδι στην ασκηση) ετσι ωστε οταν ο διακοπτης ειναι στο "0" τοτε η πανω εξοδος να ειναι "0" (κλειστη πορτα) και η κατω εξοδος στο "1" (συναγερμος). οταν ο διακοπτης παει στο "1" (σωστο κλειδι) τοτε πορτα "1" και συναγερμος "0".ολα αυτα μεσα σε 15 δευτερολεπτα.

 

τι να γίνεται σε 15 δευτ, η ενεργοποίηση ή η απενεργοποίηση ή και τα δύο;

Θέλεις μέσα σε 15 δευτερολεπτα ή στα 15 δευτερόλεπτα ακριβώς;

Το "κλειδί" είναι για την ενεργοποίηση του "συναγερμού" ή την απενεργοποίηση;

Λέγοντας συναγερμός έρχονται άλλα πράγματα στο μυαλό (είσοδοι κλειδί και αισθητήρας παραβίασης)

Δημοσ.

γιατι να χρησιμοποιησεις JK flip - flop και οχι D flip-flop;Πιο ευκολα θα κανεις τη δουλεια σου.Φτιαξε και το ρολόι σου ,βαλτο σε καλυτερη συχνοτητα και εισαι μια χαρα. :-)

Δημοσ.

Συμφωνώ για τα D-FlipFlop και επίσης καλό θα ήταν να σχεδιάσεις έναν σύγχρονο counter με ένα clock domain και όχι ασύγχρονο με πολλά clock domains όπως είναι τώρα. :-)

Δημοσ.

Η ασκηση ακριβως λεει.

σχεδιαστε και προσομοιωστε κυκλωμα το οποιο θα ελεγχει το συστημα ασφαλειας ενος καταστηματος. Στο καταστημα υπαρχει συναγερμος που απενεργοποιειται 15 δευτερολεπτα απο την στιγμη που θα γυρισει το σωστο κλειδι στην κλειδαρια και η πορτα ανοιγει αυτοματα. Αν το κλειδι δεν ειναι σωστο τοτε χτυπα το κουδουνακι του συναγερμου.

pt-3.jpg

εκανα αυτο λοιπον.και στα 15 δευτερολεπτα αλλαζουν οι καταστασεις στα λαμπακια.ομως στο επομενο δευτερολεπτο γινετε ολο απο την αρχη.

το μονο που θελω λοιπον ειναι να μαθω αμα υπαρχει ενας τροπος να το κανω να σταματαει στα 15 δευτερολεπτα.

(πανω σε αυτο το κυκλωμα)

Δημοσ.
το μονο που θελω λοιπον ειναι να μαθω αμα υπαρχει ενας τροπος να το κανω να σταματαει στα 15 δευτερολεπτα.

(πανω σε αυτο το κυκλωμα)

 

η έξοδος του ρολογιού, να γίνει AND με την έξοδο του counter που έχεις και η έξοδος της AND να δίνει clock στο counter.

 

Με τον τρόπο αυτό το ρολοι ακυρώνεται μόλις περάσουν τα 15sec και η έξοδος θα μένει ως έχει (χωρίς να ξαναρχίζει απο την αρχή).

 

(Σου απάντησα σε αυτό που ζήτησες, δεν νομίζω ότι αρκεί ούτε ότι έχεις πάρει το σωστό δρόμο...)

Δημοσ.

δεν δουλευει ετσι οπως το ειπες.αμα καταλαβα καλα.

δεν δουλευει το CLOCK ετσι.

αμα σου ειναι ευκολο μπορεις να το σχεδιασεις?

 

επισης αμα σου ειναι ευκολο μπορεις να μου κανεις και την δικια σου εκδοχη?

 

---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 23:20 ----------

 

ευχαριστω.με οδηγησες και βρηκα.

δες αυτο.

pt-4.jpg

με μια OR γινοταν η δουλεια.

οταν γινει "1" το πρωτο λαμπακι τοτε παντα θα μεινει ενα.:-)

ομως ο συναγερμος στην αρχη δεν πρεπει να ειναι ενεργοποιημενος.

και το κυκλωμα αυτο δουλευει στα 14 δευτερολεπτα και οχι 15.:/

στα τελευταια δυο θελω βοηθεια.

 

---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 23:57 ----------

 

Guys, Check this.

pt-5.jpg

(τελευταια εξοδος του counter ενωνετε με την πρωτη πυλη της AND.δεν φενετε η γραμμη)

το μονο προβλημα ειναι οτι ολο αυτο γινετε στα 14 δευτερολεπτα.

μπορει να επικρατει μπαχαλο στο σχεδιο μου ομως ειναι ετσι οπως το ηθελα.(- 1 δευτερολεπτο)

καμια ιδεα?

Δημοσ.

Γιατί έχεις βάλει τη NOT στην έξοδο Q του πρώτου F/F (που η έξοδος της πάει στη NAND);

 

ΑΝ, χρειάζεσαι αντιστροφή στην έξοδο Q ενός F/F, πάρε την Q';)

 

H AND 4 εισόδων που έχεις (και αν χρειαστεί και καμια NOT) θα σου επιλέξουν πότε πέρασαν τα 15 sec. Πιθανα πρέπει να επιλέξεις 16 sec γιατι με τον πρώτο παλμο, πέφτει ταρίφα (ο διανυμένος χρόνος είναι 0 αλλά το πρώτο f/f έχει γίνει Q=1 κι'ολας).

Δημοσ.

καλη σκεψη.+AND ειναι (οχι NAND)^^.

 

αυτος ειναι ο counter-up 16.μετραει ομως 15 δευτερολεπτα.αρχιζει απο το 0 και παει μεχρι 15.η πρωτη κατασταση της δεξιας AND ειναι "1"(στιγμιαια.κλασματα δευτερολεπτου).και μετα αρχιζει να μετραει απο "0" "0" "0" "0". εβαλα την NOT για να ερχιζει απο την κατασταση "0" "1" "1" "1".ετσι ωστε να μην δινει το λογικο "1" στην εξοδο της λεγομενης AND.δηλαδη αρχιζει ετσι:

0111 (στιγμιαια)

1000 0-1

0000 1-2

1100 2-3

0100 3-4

1010 4-5

0010 5-6

1110 6-7

0110 7-8

1001 8-9

0001 9-10

1101 10-11

0101 11-12

1011 12-13

0011 13-14

1111 14-15 (εδω ειναι το προβλημα. μολις παει 14 αλλαζει κατασταση,και οχι 15)

εξοδος της AND "1".αναβει το λαμπακι.

ενω αμα δεν ειχα την NOT στην αρχη τοτε θα αναβοσβηνε για μια στιγμη η λαμπα της πορτας.:/

Δημοσ.
+AND ειναι (οχι NAND)^^.

εδω δεν κατάλαβα τι θέλεις να πείς.

Για τη NOT είπα ότι κάθε f/f έχει δυο εξόδους για ευκολία, την Q και την NOT Q (που έχει μέσα την NOT), αρα αν θέλεις ΝΟΤ κάποιας εξόδου F/F, πέρνεις την Q'

 

Για NAND δεν ειπα κάτι (ακόμα:-))

 

Κάνε μια δοκιμή, βάλε τη NOT στο ρολόι σου (ώστε να ξεκινά απο κατάσταση 0 και όχι 1) για να καθυστερησει να έρθει το 1111 στα 15 sec αντι 14

Δημοσ.

Σου επισημαίνω ξανά ότι η σχεδίαση του κυκλώματος σου είναι ασύγχρονη και αυτό θα σου δημιουργήσει πάρα πολλά προβλήματα στην λειτουργία του. Το κύκλωμα σου μπορεί να υλοποιηθεί (με σύγχρονη και ακολουθιακή λογική) χρησιμοποιώντας ένα για παράδειγμα Μealy state machine και έναν σύγχρονο counter.

To να δουλέψει καποια στιγμή βάζοντας-βγάζοντας και μετακινώντας την λογική (δεν είναι σε καμία περίπτωση σωστός τρόπος ψηφιακής σχεδίασης!), δεν σημαίνει ότι θα δουλεύει πάντα και κάτω από όλες τις προϋποθέσεις και επίσης θα καταλήξεις με ένα κύκλωμα που θα έχει πάρα πολύ redundant λογική, δεν θα είναι optimized και ο καθηγητής σου φυσικά τα ξέρει όλα αυτά και θα το βαθμολογήσει ανάλογα!

Δημοσ.

χεχε.δεν καναμε παραπανω απο counters.δεν καταλαβενω τι λες.

προβληματα δεν δημιουργει αυτο που εκανα.

βαζεις πρωτα το [Κ] στην θεση που θες.(κλειδι σωστο ή οχι) και το αναμα του κυκλωματος σημαινει οτι γυρισες το κλειδι.το δοκιμασα με ολους τους τροπους.το μονο που δεν μου καθετε ειναι τα 14 δευετρολεπτα.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...