Προς το περιεχόμενο

Dreaming of ERP...!!!


mvaggel

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ορμώμενος από αυτό, θα ήθελα τη γνώμη σας ως προς το ποιό είναι το καλύτερο ERP, όχι ως προς το όνομα αλλά ως προς τα χαρακτηριστικά που φέρει. Με άλλα λόγια, πως πιστεύετε ότι θα ήταν το "ονειρικό" ERP για την εταιρία σας, πραγματική ή φανταστική.

 

Το ερώτημα περιλαμβάνει θέματα λειτουργικότητας, "εικαστικά", supporting και ότι άλλο θα θέλατε να κάνει αυτό το "πράγμα" which people used to call "ERP".

 

Υ.Γ. "Υπερβολικές" απαιτήσεις νομίζω μπορούμε να τις αποδεχτούμε στην κουβέντα, αρκεί να έχουν μια δόση ρεαλισμού. Δηλαδή ας αποφύγει κάποιος να ζητήσει το ERP του να λέει τον καφέ ;-)

Δημοσ.

Το να δουλεύει σωστά το μεταφράζω ως να βγάζει τα σωστά αποτελέσματα?

Το να αποδίδει γρήγορα πως το εννοείς? Τι θεωρείς απόδοση για ένα ERP και πόσο χρόνο του αφήνεις για να την επιτύχει?

Δημοσ.
Το να δουλεύει σωστά το μεταφράζω ως να βγάζει τα σωστά αποτελέσματα?

Το να αποδίδει γρήγορα πως το εννοείς? Τι θεωρείς απόδοση για ένα ERP και πόσο χρόνο του αφήνεις για να την επιτύχει?

 

1. Σωστά, αλλά και να προσαρμόζεται στις ανάγκες της εταιρίας.

2. Εννοώ ROI (http://en.wikipedia.org/wiki/Rate_of_return).

Δημοσ.

Διάβασε το post μου στο άλλο thread.

 

Και της softone και της EnterSoft οι εφαρμογές είναι σύγχρονες και με πολύ καλά customization tools.

 

Της EnterSoft είναι πολύ βαριά και αργή εφαρμογή, αλλά έχει τον πιο πλήρη κορμό business από οποιοδήποτε άλλο ελληνικό λογισμικό και έχει μια σοβαρή εταιρία από πίσω και είναι αρκετά αξιόπιστο.

 

Η SoftOne δουλεύει σε Delphi κι η Entersoft σε VB .NET.

 

Μακριά από το Singular SEN . Δεν ξέρω αν βγήκε νέο προΪόν με το ίδιο όνομα που να δουλεύει, αλλά το παλιό απλά δεν δούλευε.

 

Το Atlantis II έχει μείνει πίσω και έχει σταματήσει η εξέλιξη του από τότε που αγόρασε η Altec την Unisoft (πάνε σχεδόν 10 χρόνια). Έχει δυνατότητες αλλά έχει και χτυπητές αδυναμίες.

 

Το SAP είναι για πολύ οργανωμένες εταιρίες, αρκετά ακριβότερο από όλα τα υπόλοιπα και απαιτεί εταιρικές διαδικασίες που μπορεί να δυσκολέψουν αφάνταστα τη λειτουργία μιας επιχείρησης που δεν έχει το απαραίτητο commitment ή οργάνωση.

 

Το Navision είναι μια μαλακία και μισή. Πανάκριβο για αυτά που προσφέρει, με καλά εργαλεία customization αλλά ο business κορμός του είναι πολύ φτωχός, και έχει σοβαρά προβλήματα σχεδιασμού της πλατφόρμας και versioning. Ουσιαστικά είναι μια custom εφαρμογή που φτιάχτηκε από μια μικρή εταιρία για τα ΙΚΕΑ στη Σουηδία, διαθόθηκε εκεί

και μετά την αγόρασε η Microsoft για να μπει στο χώρο.

 

Εμείς δουλεύουμε κυρίως ένα σχετικά άγνωστο ελληνικό λογισμικό (Alpha ERP) , γραμμένο σε Delphi, το οποίο έχει την καλύτερη διαχείριση από όλα τα υπόλοιπα σε χρώμα μέγεθος, και πολύ καλά εργαλεία customization σε VBScript - VB. Έχει ελλείψεις σε καλούδια που έχουν άλλες εφαρμογές αλλά έχει πολύ καλό μηχανισμό data integrity , τόσο μέσα από Business Logic όσο και σε σχεδιασμό DB.

 

Πάνω σε αυτό κάνουμε develope custom λύσεις για πελάτες μας που απευθύνονται σε κάθετες αγορές και τις λύσεις τις συντηρούμε ουσιαστικά εμείς χωρίς να χρειάζεται Upgrade της version της εφαρμογής αφού όλα στήνονται στον server του πελάτη και αποθηκεύονται στην βάση δεδομένων.

Δημοσ.

Πιστεύετε ότι πιο σημαντικό είναι

α) να υπάρχουν πολλά "έτοιμα" καλούδια με μια α δυνατότητα τροποποίησης ώστε να τα φέρει κάποιος στα μέτρα του, ή

β) να υπάρχουν τα "βασικά" από έτοιμα και παράλληλα ισχυρά εργαλεία για να μπορεί κάποιος να φτιάξει "εύκολα" ό,τι μπορεί να χρειαστεί-φανταστεί?

Δημοσ.

Εξαρτάται...

 

Συνήθως είναι πολύ δυσκολότερο να κάνεις χοντρές αλλαγές σε πράγματα που χρησιμοποιεί μια εταιρία και ήδη υπάρχουν στο core.

Τις πιο πολλές φορές απλά δεν τα χρησιμοποιείς και προσθέτεις άλλα που ταιριάζουν απόλυτα στις ανάγκες του πελάτη.

 

Οι περισσότεροι software vendors δεν δέχονται καν αιτήματα για αλλαγές στο core, ή τις δέχονται με μεγάλο κόστος για τον πελάτη, γιατί πιθανά να δημιουργούνται προβλήματα σε άλλους πελάτες από αυτές, ή να μην θέλουν να πειράξουν stable εκδόσεις και να μπουν σε ένα φαύλο κύκλο debugging και versioning.

 

Από την άλλη πλευρά, το 90% των dealer είναι χαμηλού επιπέδου εγκαταστάτες χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις ανάπτυξης, και απλώς λειτουργούν ως μεταπωλητές - integrators χωρίς να γνωρίζουν πολλές φορές ούτε τα βασικά.

Αν μια πλατφόρμα έχει τα πάντα έτοιμα, τότε ο πελάτης τουλάχιστον θα πάρει με κάποιο τρόπο αυτό που θέλει (έστω κι αν δεν είναι ο ενδεδειγμένος για αυτόν), και το προϊόν θα είναι πιο εμπορικό για τους dealers που δεν χρειάζεται να είναι super consultants αλλά να μπορούν να πουλάνε.

 

 

 

Αν γίνει σωστή ανάλυση των αναγκών και κοστολογηθεί, τότε ο πελάτης δεν ενδιαφέρεται για το ποιος θα του προσφέρει τη λύση,

η πλατφόρμα ή ο dealer-εγκαταστάτης.

 

Αν ο dealer είναι μαμάτος, τότε θα του φτιάξει αυτό που θέλει ακόμα και σε excel ή με εξωτερική εφαρμογή , και ας έχει στήσει και Κεφάλαιο ή Eurofasma που λέει ο λόγος (οι οποίες είναι στιβαρές εμπορολογιστικές εφαρμογές αλλά χωρίς ίχνος customization και με τα προβλήματα που σέρνει το απαρχαιωμένο MSDOS που χρησιμοποιούν).

 

Αν είναι σκράπας από development, τότε απλά στήνει ότι υπάρχει στο πακέτο.

 

Αν είναι σκράπας και στην ανάλυση αναγκών , τότε ότι και να έχει αγοράσει ο πελάτης θα χτυπάει το κεφάλι του στον τοίχο.

 

 

Μπορείς να στήσεις μια βαρβάτη reporting λύση ακόμα και πάνω σε defacto και ο πελάτης να είναι ευτυχισμένος.

 

Μπορείς να στήσεις την πιο σύγχρονη και πλήρη εφαρμογή , και να σε τρέχει στα δικαστήρια.

Δημοσ.

Ο kfyros είναι μάλλον μέσα στα πράγματα και τα λέει με το όνομά τους.

 

Να πω ότι από τη δική μου μικρή εμπειρία, τα 90-95% των ERP που είναι εγκατεστημένα, είναι είτε γιατί κάποιος δεν είχε τις γνώσεις και το παρήγγειλε, είτε γιατί κάποιος οικονομικός δειυθυντής πήρε μίζα.

 

Δυστυχώς οι παραπάνω εταιρίες που ανήκουν σε αυτό το ποσοστό, έχουν περισσότερα προβλήματα με το ERP σε σχέση με το εμπορικό που είχαν πριν.

Το μεγαλύτερο ποσοστό έχουν ERP μόνο και μόνο για να εκδίδουν παραστατικά και να έχουν και λογιστική διαχείριση.

 

Έχω ακούσει από σχεδόν όλους αυτούς, "μακάρι να μπορούσαμε να γυρίσουμε πίσω στο DOS εμπορικό".

 

Για να ξεκαθαρίσω.

Τα προγραμματα είναι σαφώς ΠΟΛΥ καλύτερα από τα απλά εμπορικό, ΑΛΛΑ ΔΕΝ υπάρχει σχεδόν καθόλου υποστήριξη.

 

Είναι σχεδόν κανόνας, ότι όσο κάνει ένα ERP, θέλει άλλα τόσα ή και τα διπλάσια για να στηθεί στα μέτρα του πελάτη.

 

Υπάρχουν στην αγορά αξιόλογα εμπορολογιστικά προγράμματα που με λίγη προσπάθεια και reporting μπορούν να στηθούν στα μέτρα του πελάτη.

Και μάλιστα με κόστος πολύ κάτω από το μισό της αγοράς του ERP.

 

Τέλος τα ERP είναι για εταιρίες, που δεν υπάρχει λογισμικό στα μέτρα τους, ή για εταιρίες που ζητούν περισσότερα από ένα εμπορολογιστικό.

Δεν έχει τόσο σημασία το πόσα τερματικά ακουμπούν σε αυτό, αφού για παράδειγμα το υποκατάστημα στην Ελλάδα μιας διεθνούς εταιρίας, μπορεί να έχει κάτω από 15 άτομα προσωπικό.

 

/Highlander

  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ.
Που πιστεύεις ότι μειονεκτεί το Business Evolution ERP της SEMANTIC?

 

πουθενά προφανώς!

είναι το τέλειο application αφού το post είναι διαφημιστικό...

Όπως και αυτό http://www.insomnia.gr/forum/showpost.php?p=3270579&postcount=50

 

Προφανώς ο φίλος είναι πωλητής στην εν λόγω εταιρία.

:lol::lol:

 

Παρόλα αυτά θα προτιμούσα να αποφύγουμε διαφημιστικές καταχωρήσεις, γιατί όσοι γράφουν εδώ προφανώς κάποια σχέση έχουν με το αντικείμενο και με αντίστοιχες εφαρμογές.

Και οι πωλητές τέτοιων εφαρμογών αυτό που πρέπει να κάνουν, είναι να ασχολούνται με τα προϊόντα που πουλάνε ώστε να τα μαθαίνουν και να μην λένε ανοησίες στους υποψήφιους πελάτες τους,και όχι να χαζολογάνε στο Internet.;):-)

Οι βλακείες που έχω ακούσει σε παρουσιάσεις προϊόντων δεν περιγράφονται. Αρκετές από αυτές, εφόσον υπάρχουν και σε χαρτί (και συνήθως μπαίνουν σε χαρτί αφού οι επιχειρήσεις πλέον έχουν ξυπνήσει και δεν κάνουν επενδύσεις για πλάκα στηριζόμενοι στα λόγια κάποιου αεριτζή που τους πουλάει φούμαρα) , έχουν οδηγήσει και στα δικαστήρια ή σε πτωχεύσεις (όταν δεν μπορούσαν να υλοποιηθούν ή το κόστος ήταν δυσβάσταχτο για τον software vendor).:fear:

 

 

Αυτό που ισχύει στην ελληνική αγορά, είναι ότι σε ελάχιστες επιχειρήσεις υπάρχει μηχανογράφος.

Στην πλειοψηφία δεν υπάρχει ούτε καν power user.

 

Πόσο μάλλον κάποιος που να μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα report generator.

 

Επίσης, ακόμα και ο πιο απλός report generator δεν επαρκεί ή είναι δύσχρηστος. Σε ένα ERP υπάρχουν εκατοντάδες πίνακες και χιλιάδες πεδία που μπορεί να χρησιμοποιηθούν. Υπάρχουν κάποια βασικά που χρησιμοποιούνται παντού,

αλλά για αυτά υπάρχουν τα standard reports τα οποία επαρκούν για τη βασική πληροφόρηση μιας επιχείρησης (καρτέλες, ισοζύγια, ημερολόγια κλπ.κλπ.).

Η ανάγκη για custom reports απαιτεί χρήση άλλων πεδίων

τα οποία αλλάζουν ανάλογα με το στήσιμο κάθε επιχείρησης, και ανάλογα με τις πληροφοριακές ανάγκες του καθενός.

Είτε ο report designer τα έχει στα ελληνικά με περιγραφές, είτε τα έχει με το όνομα τους στη DB, κινέζικα είναι για ένα απλό χρήστη που πρέπει να ψάξει σε μία λίστα εκατοντάδων πινάκων .

Ας μην βάλουμε μέσα custom Πεδία και πίνακες ...

Επίσης το ίδιο ισχύει και για τα Imports - Exports τα οποία προσαρμόζονται στις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί ο κάθε πελάτης.

 

Ακόμα και σε import από excel που ο χρήστης μπορεί να βάλει τα πεδία απλώς σε σωστές στήλες, υπάρχουν μεγάλα προβλήματα λογικής τα οποία καλείται να ελέγξει μια εργασία.

Το ίδιο και σε ένα export.

 

Για αυτό μιλάμε για καλή ανάλυση αναγκών και υλοποίηση, ώστε ο κάθε πελάτης να ξέρει τι ζητάει, να ξέρει τι παίρνει και πόσο το πληρώνει.

Γιατί εκτός από την έλλειψη μηχανογράφου , το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι και η έλλειψη κάποιου στελέχους που να μπορεί να αναλύσει τις ανάγκες από τη μεριά του πελάτη πέρα από αυτό το μηχανικό "θέλω ένα πεδίο να συμπληρώνω την τάδε ημερομηνία"..

 

Σε πολλές περιπτώσεις αυτή τη δουλειά την κάνουν με μεγάλα ποσοστά αποτυχίας οι λογιστές (εξωτερικοί ή εσωτερικοί), οι οποίοι δεν φτάνει που σε πολλές περιπτώσεις δεν ξέρουν ούτε τη δουλειά τους σωστά, θέλουν να κάνουν και τους αναλυτές - προγραμματιστές. Οι περισσότερες επιχειρήσεις εγκαθιστούν εφαρμογές που τους προτείνει ο λογιστής τους (και συνήθως με το αζημίωτο). Ο λογιστής κάνει τη δουλειά του μια χαρά και στο τυπικό μέρος είναι εντάξει με θεωρημένα και φορολογικές υποχρεώσεις, αλλά η επιχείρηση βαράει κανόνι, γιατί δεν παίρνει αυτά που θέλει (ειδικά σε κλάδους με ανταγωνισμό)

 

Το ERP - MIS είναι απλά το εργαλείο και όχι η λύση.

Από μόνο του δεν λέει τίποτα.

Είναι σαν να αγοράζεις 64μπιτο μηχάνημα με 8GB RAM και 500άρη δίσκο για να παίζεις πασιέντζα.

Δημοσ.
πουθενά προφανώς!

είναι το τέλειο application αφού το post είναι διαφημιστικό...

Όπως και αυτό http://www.insomnia.gr/forum/showpost.php?p=3270579&postcount=50

 

Προφανώς ο φίλος είναι πωλητής στην εν λόγω εταιρία.

:lol::lol:

 

Είναι σαν να αγοράζεις 64μπιτο μηχάνημα με 8GB RAM και 500άρη δίσκο για να παίζεις πασιέντζα.

 

Τα είπες όλα στο BOLD.

Ευχαριστώ :)

Δημοσ.
πουθενά προφανώς!

είναι το τέλειο application αφού το post είναι διαφημιστικό...

Όπως και αυτό http://www.insomnia.gr/forum/showpost.php?p=3270579&postcount=50

 

Tnx, εκεί ήθελα να καταλήξω, καθώς δεν ήταν η πρώτη του προσπάθεια να περάσει τέτοιο post. :-P

 

Εσείς οι υπόλοιποι, που δεν σκοπεύεται να διαφημίσετε κάτι, ποιά είναι τα πιο "κουφά" που έχετε συναντήσει σε ERP που έχετε δουλέψει. Του στυλ, "αφού έγινε τόση δουλειά για να γίνει αυτό, γιατί δε βάλανε και ένα κουμπάκι να...", ή "γιατί κάνανε έτσι τον τάδε μηχανισμό, αφού όλοι οι πελάτες θέλουν-υποχρεούνται-βολεύει να δουλεύουν αλλιώς"?

Δημοσ.

+1 για το SAP

Πολύ δυνατό ERP αλλά και πολύ ακριβό.

Εάν είχε περισσότερες εκδόσεις ώστε να μπορείς να έχεις και περισσότερες επιλογές θα ήταν καλύτερα.

Το ποιο αποτυχημένο ERP (Retail ERP) που πέρασε από την Ελληνική αγορά πάντως είναι το Futura

Πήγε άπατο.

Δημοσ.

Εσείς οι υπόλοιποι, που δεν σκοπεύεται να διαφημίσετε κάτι, ποιά είναι τα πιο "κουφά" που έχετε συναντήσει σε ERP που έχετε δουλέψει. Του στυλ, "αφού έγινε τόση δουλειά για να γίνει αυτό, γιατί δε βάλανε και ένα κουμπάκι να...", ή "γιατί κάνανε έτσι τον τάδε μηχανισμό, αφού όλοι οι πελάτες θέλουν-υποχρεούνται-βολεύει να δουλεύουν αλλιώς"?

 

 

Δυστυχώς τέτοια υπάρχουν πολλά.

Και τα περισσότερα δεν λύνονται γιατί υπάρχουν power games μέσα σε μια εταιρία παραγωγής τέτοιου λογισμικού.

 

Πχ. είναι σύνηθες φαινόμενο να σχεδιάζεται κάτι από το τμήμα παραγωγής , περίπου όπως το έχουν φανταστεί και με την ανάλυση που έχουν πάρει, αλλά με χοντράδες στη λογική (υπερανάλυση ή υποανάλυση περιπτώσεων ή εξόχως δύσχρηστο interface), και να μην το διορθώνουν απλά και μόνο για να αποδείξουν ότι έχουν δύναμη μέσα στην εταιρία, και να καπελώσουν άλλα τμήματα (πχ. μάρκετινγκ - συμβούλων κλπ.).

 

Όταν υπάρχουν τέτοιες λογικές είναι πολύ δύσκολη η συνεργασία γιατί κάθε πλευρά θα βρει επιχειρήματα για να υποστηρίξει την άποψη της, και δεν βρίσκεται άκρη.

 

Επίσης, συνήθως χρησιμοποιούνται έτοιμα εργαλεία development και libraries τα οποία έχουν συγκεκριμένες δυνατότητες.

Και δεν κάθονται να αναπτύξουν custom tools πέρα από αυτά.

 

Πχ. σε πολλές εφαρμογές υπάρχει η δυνατότητα εξαγωγής οποιουδήποτε report σε excel, αλλά όχι σε open office (γιατί χρησιμοποιούν το vba του excel και άρα πρέπει να είναι εγκατεστημένο στον client για να δουλέψει).

 

---------- Προσθήκη στις 01:24 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 01:09 ----------

 

Όσον αφορά προϊόντα ας πω για 1-2 αρκετά διαδεδομένα:

 

1. Atlantis II.

Δεν έχει backorder στις παραγγελίες!

Αν εκτελέσεις μια παραγγελία και μείνει υπόλοιπο, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να την αντιγράψεις με μια εργασία που έχει σε νέα παραγγελία η οποία θα έχει τις ανεκτέλεστες ποσότητες.

 

Την ιστορικότητα την κρατάει μέσα από ένα δαίδαλο συνδέσεων , και για να βρεις την αρχική παραγγελία αν έχεις πολλές μερικές εκτελέσεις πρέπει να βγάλεις τα μάτια σου..

(δεν ξέρω αν το έχουν αλλάξει τελευταία αλλά αυτό παραμένει έτσι από τότε που η altec αγόρασε τη unisoft και σταμάτησε η ανάπτυξη του συγκεκριμένου προϊόντος. Τώρα μόνο συντήρηση κάνουν.).

 

2.EnterSoft. Τρομερό business και ολοκληρωμένο προϊόν (εκτός από το χρώμα - μέγεθος που δεν το υποστηρίζει σωστά, όπως και το soft one).

Απίστευτα βαριά εφαρμογή (η εξέλιξη στο Hardware τους έχει βοηθήσει πολύ στο να μην κλαίνε οι πελάτες από τα νεύρα τους περιμένοντας να τυπωθεί ένα τιμολόγιο).

Σε μεγάλο βαθμό αυτό εξηγείται από την φαεινή ιδέα να αποθηκεύσουν κάθε είδους υπολογισμό παραστατικών και ενημέρωση αρχείων σε φόρμουλες μέσα στην παραμετροποίηση της εφαρμογής, και αυτή να την σηκώνουν κάθε φορά από τη βάση, να γίνεται evaluated από ένα formula parser, και να υπολογίζονται οι τιμές - αξίες - φπαδες - εκπτώσεις - επιβαρύνσεις κλπ.

Γλυτώνουν πειράγματα στο core για διορθώσεις υπολογισμών ή αλλαγές - προσθήκες , αλλά χαντακώσανε το performance.

Και όλα αυτά σε VB.NET που είναι αργή από μόνη της.

 

Επίσης οι οθόνες είναι τίγκα στα κουμπιά, και η πρώτη δουλειά μου όταν το άνοιξα ήταν να αρχίσω να κρύβω κουμπιά και toolbars.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...