Προς το περιεχόμενο

κλασική μουσικη


Persefonii

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Το νόημα της εκτέλεσης ενός μουσικού έργου μπορεί να είναι τόσο διαφορετικό από εκτελεστή σε εκτελεστή, όσο διαφορετική μπορεί να είναι η ανάγνωση ενός θεατρικού κειμένου από ηθοποιό σε ηθοποιό. Όποιος έχει δει την ίδια παράσταση, με το ίδιο κείμενο, δοσμένο από διαφορετικούς σκηνοθέτες, καταλαβαίνει τι εννοώ. Και δεν εννοώ υπερβολές στη σκηνοθετική ματιά. Μόνο το ύφος που δίνεις στα λόγια να αλλάξεις, όλα είναι διαφορετικά.

 

Το κείμενο από μόνο του δε σημαίνει τίποτα.

 

Και ενώ στο θέατρο φαίνεται να το έχουν καταλάβει αυτό, στη μουσική, δυστυχώς, ακόμα ψάχνουμε για την "ιδανική εκτέλεση". Αυτό είναι που με στεναχωρεί.

  • Απαντ. 74
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
το alternative?

 

για να παρεις μια ιδεα,ο τυπακος ειναι οτι ποιο κοντινο σε κλασσικη που μου αρεσει

 

ηλεκτρικο βιολι κατασκευης του!!!!!

 

καλοοοοοοοοοο κομμάτι

 

---------- Προσθήκη στις 18:18 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 18:10 ----------

 

Εμένα μου αρέσει επίσης πολύ η κλασσική, αλλά τελικά κατάλαβα ότι άμα δε ξέρεις την ερμηνεία, χάνει πολύ την αξία του.

Πχ Περσεφώνη η άνοιξη του vivaldy έχει την εξής ιστορία΄.

Πάει ο βασιλειάς για κινήγι λαγού αλαζονικά πάνω στο άτι του με τα σκυλιά, και τρέχουν τα σκυλιά, (πέζουν τα βιολιά αγχοτικά)

Κάποια στιγμή οσφραίνονται τον λαγό, αυτός το καταλαβαίνει ότι τον βρήκα, τρέχει, πάλι αλλάζει το βιολί, και ο ήχος γίνεται πιό αγχώδης.Τον πλησιάζουν, και αρχήζουν να παίζουν μαζί του,κοροϊδεύουν,σαδιστικά πρίν τον σκωτώσουν, ο λαγός προσπαθεί, αλλά δεν τα καταφέρνει στο τέλος(κ-λοσκυλιά γαμ- το...).Τελικά το κομμάτι από τότε που έμαθα την ερμηνία, μου ακούγεται δραματικό και όχι ρομαντικό που ένοιωθα πριν τα μάθω αυτά

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=iSw7CcAXPWk[/ame]

Δημοσ.
Το νόημα της εκτέλεσης ενός μουσικού έργου μπορεί να είναι τόσο διαφορετικό από εκτελεστή σε εκτελεστή, όσο διαφορετική μπορεί να είναι η ανάγνωση ενός θεατρικού κειμένου από ηθοποιό σε ηθοποιό. Όποιος έχει δει την ίδια παράσταση, με το ίδιο κείμενο, δοσμένο από διαφορετικούς σκηνοθέτες, καταλαβαίνει τι εννοώ. Και δεν εννοώ υπερβολές στη σκηνοθετική ματιά. Μόνο το ύφος που δίνεις στα λόγια να αλλάξεις, όλα είναι διαφορετικά.

 

Το κείμενο από μόνο του δε σημαίνει τίποτα.

 

Και ενώ στο θέατρο φαίνεται να το έχουν καταλάβει αυτό, στη μουσική, δυστυχώς, ακόμα ψάχνουμε για την "ιδανική εκτέλεση". Αυτό είναι που με στεναχωρεί.

 

αρα νομιζω οτι μονο αν ζουσε ο ιδιος ο συνθετης και δημιουργος του εργου θα μπορουσε να πει τι ειναι κοντινοτερο σε αυτο που εγραψε

 

---------- Προσθήκη στις 18:26 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 18:21 ----------

 

καλοοοοοοοοοο κομμάτι

 

---------- Προσθήκη στις 18:18 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 18:10 ----------

 

Εμένα μου αρέσει επίσης πολύ η κλασσική, αλλά τελικά κατάλαβα ότι άμα δε ξέρεις την ερμηνεία, χάνει πολύ την αξία του.

Πχ Περσεφώνη η άνοιξη του vivaldy έχει την εξής ιστορία΄.

Πάει ο βασιλειάς για κινήγι λαγού αλαζονικά πάνω στο άτι του με τα σκυλιά, και τρέχουν τα σκυλιά, (πέζουν τα βιολιά αγχοτικά)

Κάποια στιγμή οσφραίνονται τον λαγό, αυτός το καταλαβαίνει ότι τον βρήκα, τρέχει, πάλι αλλάζει το βιολί, και ο ήχος γίνεται πιό αγχώδης.Τον πλησιάζουν, και αρχήζουν να παίζουν μαζί του,κοροϊδεύουν,σαδιστικά πρίν τον σκωτώσουν, ο λαγός προσπαθεί, αλλά δεν τα καταφέρνει στο τέλος(κ-λοσκυλιά γαμ- το...).Τελικά το κομμάτι από τότε που έμαθα την ερμηνία, μου ακούγεται δραματικό και όχι ρομαντικό που ένοιωθα πριν τα μάθω αυτά

http://www.youtube.com/watch?v=iSw7CcAXPWk

 

τωρα μ' αυτο που ειπες θυμηθηκα το adagio του albinoni

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=mz4dpbk8YBs[/ame]

καποιοι οσο και να φαινεται περιεργο θεωρουν θεσπεσια αυτη τη μελωδια χωρις να αναφερουν οτι τους φαινεται δραματικο ή πενθιμο.

Δημοσ.
αρα νομιζω οτι μονο αν ζουσε ο ιδιος ο συνθετης και δημιουργος του εργου θα μπορουσε να πει τι ειναι κοντινοτερο σε αυτο που εγραψε

 

---------- Προσθήκη στις 18:26 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 18:21 ----------

 

 

τωρα μ' αυτο που ειπες θυμηθηκα το adagio του albinoni

http://www.youtube.com/watch?v=mz4dpbk8YBs

καποιοι οσο και να φαινεται περιεργο θεωρουν θεσπεσια αυτη τη μελωδια χωρις να αναφερουν οτι τους φαινεται δραματικο ή πενθιμο.

 

τι ωραιοοοοοοοοοοοοοο...................

Δημοσ.
αρα νομιζω οτι μονο αν ζουσε ο ιδιος ο συνθετης και δημιουργος του εργου θα μπορουσε να πει τι ειναι κοντινοτερο σε αυτο που εγραψε

 

Ο συνθέτης δεν είχε πάντα την καλύτερη ιδέα για το έργο του. Αρκετά συχνά, μάλιστα, δεν έχει ιδέα για την αξία που έχει αυτό που έγραψε.

 

Παραδείγματα:

 

The one composition of Tchaikovsky's that he really detested was his "Nutcracker Suite", which is probably the most popular thing he ever wrote.

 

Πηγή: http://www.imdb.com/title/tt0032455/quotes

 

Μιλάμε, φυσικά, για τον Καρυοθραύστη.

 

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=heD8vqv0y2Y[/ame]

 

Αντίστοιχο παράδειγμα είναι ο Σεν-Σανς, ο οποίος έγραψε για πλάκα το καρναβάλι των ζώων και δεν το αναγνώριζε ως έργο του στον προσωπικό του κατάλογο...

 

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=AsD0FDLOKGA[/ame]

 

...ενώ ο Σοστακόβιτς έγραψε κάποια βαλς για να τα κοροϊδέψει ως είδος και κατέληξε με μερικά από τα καλύτερα βαλς που γράφτηκαν ποτέ. Πασίγνωστο:

 

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ZYhZVqODYsI[/ame]

Δημοσ.

εσενα ποια ''βερσιον'' του pictures at an exhibition σου αρεσει περισσοτερο?του mussorgsky ή του ravel?

τωρα με εστειλες!δεν ηξερα οτι αυτο το βαλς ηταν του σοστακοβιτς!!!απιστευτο!!!

παντως respect για τις σπουδες σου!

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=WmOgFbkjlAA[/ame]

Δημοσ.
εσενα ποια ''βερσιον'' του pictures at an exhibition σου αρεσει περισσοτερο?του mussorgsky ή του ravel?

 

Ο Μουσόργκσκι έγραφε μουσική χωρίς να πολυ-ξέρει τι γράφει. Γι' αυτό η μουσική του έχει έναν απίστευτο αυθορμητισμό και μια φρεσκάδα και πρωτοτυπία που δε θα τη βρεις στους ακαδημαϊκούς συνθέτες.

 

Ο Ραβέλ από εκεί και έπειτα, έκανε απλά ένα από τα καλύτερα παραδείγματα ενορχήστρωσης με τον τελειότερο δυνατό τρόπο (τουλάχιστον μέχρι να βρεθεί ο ακόμα πιο τέλειος :-)), προσθέτοντας τα ελάχιστα δυνατά προσωπικά στοιχεία στο έργο.

 

Πραγματικός μάγος. Όποιος διδαχθεί ενορχήστρωση και όποιο βιβλίο ενορχήστρωσης κι αν ανοίξεις, θα βρεις μέσα παράδειγμα από τη συγκεκριμένη μεταγραφή.

 

Τι μου αρέσει περισσότερο; Το καθένα στον καιρό του και με τον τρόπο του. ;)

Δημοσ.

απλα απολαυστε!!!

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=izQsgE0L450&feature=related[/ame]

λεγεται πως η μητερα του δεν ηθελε με τιποτα να ασχοληθει με την μουσικη!ευτυχως γι' αυτον και για μας δεν την ακουσε, εκανε την επανασταση του και μπορουμε τωρα να απολαμβανουμε εμεις τη μουσικη του.

Δημοσ.

απλα απολαυστε!!!

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=izQsgE0L450&feature=related[/ame]

λεγεται πως η μητερα του δεν ηθελε με τιποτα να ασχοληθει με την μουσικη!ευτυχως γι' αυτον και για μας δεν την ακουσε, εκανε την επανασταση του και μπορουμε τωρα να απολαμβανουμε εμεις τη μουσικη του.

Δημοσ.

Δεν μπορώ να το ακούσω εύκολα αυτό το κομμάτι. Με επηρεάζει πολύ. Το κρατάω για ορισμένες ώρες.

 

Κάτι παρόμοιο (αλλά από διαφορετικά μονοπάτια) μου συμβαίνει όταν ακούω:

 

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=FfBVYhyXU8o[/ame]

Δημοσ.

σε επηρεαζει αρνητικα?

σε παρακαλω manuel κανε μια λιστα με εργα σχετικα αγνωστα αλλα πολυ σημαντικα για να διευρυνουμε τους μουσικους μας οριζοντες?

Δημοσ.

Με επηρεάζει έντονα. Το αρνητικά δεν είναι κάτι... "αρνητικό". :-) Και εξηγούμαι: είναι ωραίο να ζεις έντονα και να ανακατεύεις τη σούπα με τα συναισθήματά σου, είτε αυτά είναι χαρά, είτε λύπη, είτε φόβος. Σκέψου ότι αντίστοιχα στον κινηματογράφο υπάρχουν Κωμωδία, Δράμα, Θρίλερ κ.α. Κάποια από αυτά τα συναισθήματα μπορεί να είναι και η έντονη θλίψη, το σοκ και δέος κ.α. με τα οποία δε θέλεις να έχεις πάρε-δώσε και τόσο συχνά. Θέλεις, όμως, να τα ζήσεις κι αυτά, γιατί είναι μέρος της ζωής. :-)

 

Τώρα όσον αφορά λίστα με έργα, χμμ, δεν ξέρω από που να ξεκινήσω και είναι λίγο δύσκολο να ξέρω ποια είναι τα άγνωστα έργα για τον πολύ κόσμο. Θα γράψω μερικά από τα standards. Όλα είναι σπουδαία έργα και κλασικά, δεν γράφω τίποτα από προσωπικό μου γούστο.

 

Charles Ives

The Unanswered Question (ένα πολύ φιλοσοφημένο έργο και εύκολο να καταλάβει κανείς το βαθύτερο νόημά του)

 

Holst

The Planets (έργο που επηρέασε πάρα πολύ τους συνθέτες κινηματογραφικής μουσικής)

 

Arnold Schoenberg

Pierrot Lunaire (καλό είναι να ξέρουμε και τι λέει το κείμενο εδώ)

 

Béla Bartók

Music for Strings, Percussion and Celesta

Concerto for Orchestra

 

Stravinsky

Firebird

Rite of Spring

Symphony of Psalms

 

Varese

Ionisation

Density 21.5

 

Berg

Lyric Suite

 

Arvo Pärt

Tabula Rasa

 

Henryk Górecki

Symphony of Sorrowful Songs

 

Ligeti

Atmosphères

Musica ricercata

Lux Aeterna

 

Witold Lutosławski

Concerto for Orchestra

 

Benjamin Britten

War Requiem

 

John Cage

Sonatas and Interludes

 

Olivier Messiaen

Quartet for the End of Time

 

Και φυσικά, ας μην ξεχάσουμε και τους σπουδαιότατους Έλληνες συνθέτες:

 

Νίκος Σκαλκώτας

Ελληνικοί χοροί

 

Γιάννης Κωνσταντινίδης

Δωδεκανησιακή Σουίτα

 

Γιάννης Χρήστου

(ότι βρείτε σε καλύτερη εκτέλεση)

 

Iannis Xenakis

Metastasis

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...