Επισκέπτης Δημοσ. 9 Απριλίου 2010 Δημοσ. 9 Απριλίου 2010 Το νόημα της εκτέλεσης ενός μουσικού έργου μπορεί να είναι τόσο διαφορετικό από εκτελεστή σε εκτελεστή, όσο διαφορετική μπορεί να είναι η ανάγνωση ενός θεατρικού κειμένου από ηθοποιό σε ηθοποιό. Όποιος έχει δει την ίδια παράσταση, με το ίδιο κείμενο, δοσμένο από διαφορετικούς σκηνοθέτες, καταλαβαίνει τι εννοώ. Και δεν εννοώ υπερβολές στη σκηνοθετική ματιά. Μόνο το ύφος που δίνεις στα λόγια να αλλάξεις, όλα είναι διαφορετικά. Το κείμενο από μόνο του δε σημαίνει τίποτα. Και ενώ στο θέατρο φαίνεται να το έχουν καταλάβει αυτό, στη μουσική, δυστυχώς, ακόμα ψάχνουμε για την "ιδανική εκτέλεση". Αυτό είναι που με στεναχωρεί.
kyriakh Δημοσ. 9 Απριλίου 2010 Δημοσ. 9 Απριλίου 2010 το alternative? για να παρεις μια ιδεα,ο τυπακος ειναι οτι ποιο κοντινο σε κλασσικη που μου αρεσει ηλεκτρικο βιολι κατασκευης του!!!!! καλοοοοοοοοοο κομμάτι ---------- Προσθήκη στις 18:18 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 18:10 ---------- Εμένα μου αρέσει επίσης πολύ η κλασσική, αλλά τελικά κατάλαβα ότι άμα δε ξέρεις την ερμηνεία, χάνει πολύ την αξία του. Πχ Περσεφώνη η άνοιξη του vivaldy έχει την εξής ιστορία΄. Πάει ο βασιλειάς για κινήγι λαγού αλαζονικά πάνω στο άτι του με τα σκυλιά, και τρέχουν τα σκυλιά, (πέζουν τα βιολιά αγχοτικά) Κάποια στιγμή οσφραίνονται τον λαγό, αυτός το καταλαβαίνει ότι τον βρήκα, τρέχει, πάλι αλλάζει το βιολί, και ο ήχος γίνεται πιό αγχώδης.Τον πλησιάζουν, και αρχήζουν να παίζουν μαζί του,κοροϊδεύουν,σαδιστικά πρίν τον σκωτώσουν, ο λαγός προσπαθεί, αλλά δεν τα καταφέρνει στο τέλος(κ-λοσκυλιά γαμ- το...).Τελικά το κομμάτι από τότε που έμαθα την ερμηνία, μου ακούγεται δραματικό και όχι ρομαντικό που ένοιωθα πριν τα μάθω αυτά [ame]http://www.youtube.com/watch?v=iSw7CcAXPWk[/ame]
suspiria Δημοσ. 9 Απριλίου 2010 Δημοσ. 9 Απριλίου 2010 Το νόημα της εκτέλεσης ενός μουσικού έργου μπορεί να είναι τόσο διαφορετικό από εκτελεστή σε εκτελεστή, όσο διαφορετική μπορεί να είναι η ανάγνωση ενός θεατρικού κειμένου από ηθοποιό σε ηθοποιό. Όποιος έχει δει την ίδια παράσταση, με το ίδιο κείμενο, δοσμένο από διαφορετικούς σκηνοθέτες, καταλαβαίνει τι εννοώ. Και δεν εννοώ υπερβολές στη σκηνοθετική ματιά. Μόνο το ύφος που δίνεις στα λόγια να αλλάξεις, όλα είναι διαφορετικά. Το κείμενο από μόνο του δε σημαίνει τίποτα. Και ενώ στο θέατρο φαίνεται να το έχουν καταλάβει αυτό, στη μουσική, δυστυχώς, ακόμα ψάχνουμε για την "ιδανική εκτέλεση". Αυτό είναι που με στεναχωρεί. αρα νομιζω οτι μονο αν ζουσε ο ιδιος ο συνθετης και δημιουργος του εργου θα μπορουσε να πει τι ειναι κοντινοτερο σε αυτο που εγραψε ---------- Προσθήκη στις 18:26 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 18:21 ---------- καλοοοοοοοοοο κομμάτι ---------- Προσθήκη στις 18:18 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 18:10 ---------- Εμένα μου αρέσει επίσης πολύ η κλασσική, αλλά τελικά κατάλαβα ότι άμα δε ξέρεις την ερμηνεία, χάνει πολύ την αξία του. Πχ Περσεφώνη η άνοιξη του vivaldy έχει την εξής ιστορία΄. Πάει ο βασιλειάς για κινήγι λαγού αλαζονικά πάνω στο άτι του με τα σκυλιά, και τρέχουν τα σκυλιά, (πέζουν τα βιολιά αγχοτικά) Κάποια στιγμή οσφραίνονται τον λαγό, αυτός το καταλαβαίνει ότι τον βρήκα, τρέχει, πάλι αλλάζει το βιολί, και ο ήχος γίνεται πιό αγχώδης.Τον πλησιάζουν, και αρχήζουν να παίζουν μαζί του,κοροϊδεύουν,σαδιστικά πρίν τον σκωτώσουν, ο λαγός προσπαθεί, αλλά δεν τα καταφέρνει στο τέλος(κ-λοσκυλιά γαμ- το...).Τελικά το κομμάτι από τότε που έμαθα την ερμηνία, μου ακούγεται δραματικό και όχι ρομαντικό που ένοιωθα πριν τα μάθω αυτά http://www.youtube.com/watch?v=iSw7CcAXPWk τωρα μ' αυτο που ειπες θυμηθηκα το adagio του albinoni [ame]http://www.youtube.com/watch?v=mz4dpbk8YBs[/ame] καποιοι οσο και να φαινεται περιεργο θεωρουν θεσπεσια αυτη τη μελωδια χωρις να αναφερουν οτι τους φαινεται δραματικο ή πενθιμο.
kyriakh Δημοσ. 9 Απριλίου 2010 Δημοσ. 9 Απριλίου 2010 αρα νομιζω οτι μονο αν ζουσε ο ιδιος ο συνθετης και δημιουργος του εργου θα μπορουσε να πει τι ειναι κοντινοτερο σε αυτο που εγραψε ---------- Προσθήκη στις 18:26 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 18:21 ---------- τωρα μ' αυτο που ειπες θυμηθηκα το adagio του albinoni http://www.youtube.com/watch?v=mz4dpbk8YBs καποιοι οσο και να φαινεται περιεργο θεωρουν θεσπεσια αυτη τη μελωδια χωρις να αναφερουν οτι τους φαινεται δραματικο ή πενθιμο. τι ωραιοοοοοοοοοοοοοο...................
Kate88 Δημοσ. 9 Απριλίου 2010 Δημοσ. 9 Απριλίου 2010 Αν έπρεπε να ξεχωρίσω ένα κομμάτι θα επέλεγα σίγουρα το τρίτου μέρος του καλοκαιριού του Vivaldi [ame]http://www.youtube.com/watch?v=watQ28Fx2Mg&feature=related[/ame] Απλά τέλειο. Είχα δει σε ένα ντοκιμαντέρ ότι κατά τύχη γνωρίζουμε σήμερα τον Vivaldi.
Επισκέπτης Δημοσ. 10 Απριλίου 2010 Δημοσ. 10 Απριλίου 2010 αρα νομιζω οτι μονο αν ζουσε ο ιδιος ο συνθετης και δημιουργος του εργου θα μπορουσε να πει τι ειναι κοντινοτερο σε αυτο που εγραψε Ο συνθέτης δεν είχε πάντα την καλύτερη ιδέα για το έργο του. Αρκετά συχνά, μάλιστα, δεν έχει ιδέα για την αξία που έχει αυτό που έγραψε. Παραδείγματα: The one composition of Tchaikovsky's that he really detested was his "Nutcracker Suite", which is probably the most popular thing he ever wrote. Πηγή: http://www.imdb.com/title/tt0032455/quotes Μιλάμε, φυσικά, για τον Καρυοθραύστη. [ame]http://www.youtube.com/watch?v=heD8vqv0y2Y[/ame] Αντίστοιχο παράδειγμα είναι ο Σεν-Σανς, ο οποίος έγραψε για πλάκα το καρναβάλι των ζώων και δεν το αναγνώριζε ως έργο του στον προσωπικό του κατάλογο... [ame]http://www.youtube.com/watch?v=AsD0FDLOKGA[/ame] ...ενώ ο Σοστακόβιτς έγραψε κάποια βαλς για να τα κοροϊδέψει ως είδος και κατέληξε με μερικά από τα καλύτερα βαλς που γράφτηκαν ποτέ. Πασίγνωστο: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=ZYhZVqODYsI[/ame]
suspiria Δημοσ. 10 Απριλίου 2010 Δημοσ. 10 Απριλίου 2010 εσενα ποια ''βερσιον'' του pictures at an exhibition σου αρεσει περισσοτερο?του mussorgsky ή του ravel? τωρα με εστειλες!δεν ηξερα οτι αυτο το βαλς ηταν του σοστακοβιτς!!!απιστευτο!!! παντως respect για τις σπουδες σου! [ame]http://www.youtube.com/watch?v=WmOgFbkjlAA[/ame]
Επισκέπτης Δημοσ. 10 Απριλίου 2010 Δημοσ. 10 Απριλίου 2010 εσενα ποια ''βερσιον'' του pictures at an exhibition σου αρεσει περισσοτερο?του mussorgsky ή του ravel? Ο Μουσόργκσκι έγραφε μουσική χωρίς να πολυ-ξέρει τι γράφει. Γι' αυτό η μουσική του έχει έναν απίστευτο αυθορμητισμό και μια φρεσκάδα και πρωτοτυπία που δε θα τη βρεις στους ακαδημαϊκούς συνθέτες. Ο Ραβέλ από εκεί και έπειτα, έκανε απλά ένα από τα καλύτερα παραδείγματα ενορχήστρωσης με τον τελειότερο δυνατό τρόπο (τουλάχιστον μέχρι να βρεθεί ο ακόμα πιο τέλειος ), προσθέτοντας τα ελάχιστα δυνατά προσωπικά στοιχεία στο έργο. Πραγματικός μάγος. Όποιος διδαχθεί ενορχήστρωση και όποιο βιβλίο ενορχήστρωσης κι αν ανοίξεις, θα βρεις μέσα παράδειγμα από τη συγκεκριμένη μεταγραφή. Τι μου αρέσει περισσότερο; Το καθένα στον καιρό του και με τον τρόπο του.
suspiria Δημοσ. 13 Απριλίου 2010 Δημοσ. 13 Απριλίου 2010 απλα απολαυστε!!! [ame]http://www.youtube.com/watch?v=izQsgE0L450&feature=related[/ame] λεγεται πως η μητερα του δεν ηθελε με τιποτα να ασχοληθει με την μουσικη!ευτυχως γι' αυτον και για μας δεν την ακουσε, εκανε την επανασταση του και μπορουμε τωρα να απολαμβανουμε εμεις τη μουσικη του.
suspiria Δημοσ. 13 Απριλίου 2010 Δημοσ. 13 Απριλίου 2010 απλα απολαυστε!!! [ame]http://www.youtube.com/watch?v=izQsgE0L450&feature=related[/ame] λεγεται πως η μητερα του δεν ηθελε με τιποτα να ασχοληθει με την μουσικη!ευτυχως γι' αυτον και για μας δεν την ακουσε, εκανε την επανασταση του και μπορουμε τωρα να απολαμβανουμε εμεις τη μουσικη του.
Επισκέπτης Δημοσ. 14 Απριλίου 2010 Δημοσ. 14 Απριλίου 2010 Δεν μπορώ να το ακούσω εύκολα αυτό το κομμάτι. Με επηρεάζει πολύ. Το κρατάω για ορισμένες ώρες. Κάτι παρόμοιο (αλλά από διαφορετικά μονοπάτια) μου συμβαίνει όταν ακούω: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=FfBVYhyXU8o[/ame]
suspiria Δημοσ. 14 Απριλίου 2010 Δημοσ. 14 Απριλίου 2010 σε επηρεαζει αρνητικα? σε παρακαλω manuel κανε μια λιστα με εργα σχετικα αγνωστα αλλα πολυ σημαντικα για να διευρυνουμε τους μουσικους μας οριζοντες?
Επισκέπτης Δημοσ. 14 Απριλίου 2010 Δημοσ. 14 Απριλίου 2010 Με επηρεάζει έντονα. Το αρνητικά δεν είναι κάτι... "αρνητικό". Και εξηγούμαι: είναι ωραίο να ζεις έντονα και να ανακατεύεις τη σούπα με τα συναισθήματά σου, είτε αυτά είναι χαρά, είτε λύπη, είτε φόβος. Σκέψου ότι αντίστοιχα στον κινηματογράφο υπάρχουν Κωμωδία, Δράμα, Θρίλερ κ.α. Κάποια από αυτά τα συναισθήματα μπορεί να είναι και η έντονη θλίψη, το σοκ και δέος κ.α. με τα οποία δε θέλεις να έχεις πάρε-δώσε και τόσο συχνά. Θέλεις, όμως, να τα ζήσεις κι αυτά, γιατί είναι μέρος της ζωής. Τώρα όσον αφορά λίστα με έργα, χμμ, δεν ξέρω από που να ξεκινήσω και είναι λίγο δύσκολο να ξέρω ποια είναι τα άγνωστα έργα για τον πολύ κόσμο. Θα γράψω μερικά από τα standards. Όλα είναι σπουδαία έργα και κλασικά, δεν γράφω τίποτα από προσωπικό μου γούστο. Charles Ives The Unanswered Question (ένα πολύ φιλοσοφημένο έργο και εύκολο να καταλάβει κανείς το βαθύτερο νόημά του) Holst The Planets (έργο που επηρέασε πάρα πολύ τους συνθέτες κινηματογραφικής μουσικής) Arnold Schoenberg Pierrot Lunaire (καλό είναι να ξέρουμε και τι λέει το κείμενο εδώ) Béla Bartók Music for Strings, Percussion and Celesta Concerto for Orchestra Stravinsky Firebird Rite of Spring Symphony of Psalms Varese Ionisation Density 21.5 Berg Lyric Suite Arvo Pärt Tabula Rasa Henryk Górecki Symphony of Sorrowful Songs Ligeti Atmosphères Musica ricercata Lux Aeterna Witold Lutosławski Concerto for Orchestra Benjamin Britten War Requiem John Cage Sonatas and Interludes Olivier Messiaen Quartet for the End of Time Και φυσικά, ας μην ξεχάσουμε και τους σπουδαιότατους Έλληνες συνθέτες: Νίκος Σκαλκώτας Ελληνικοί χοροί Γιάννης Κωνσταντινίδης Δωδεκανησιακή Σουίτα Γιάννης Χρήστου (ότι βρείτε σε καλύτερη εκτέλεση) Iannis Xenakis Metastasis
suspiria Δημοσ. 14 Απριλίου 2010 Δημοσ. 14 Απριλίου 2010 επιασες ακριβως το νοημα αυτου που ζητησα!μονο 4 απο αυτα εχω.thanks a lot και γω και οσοι ενδιαφερονται.
john1987 Δημοσ. 25 Απριλίου 2010 Δημοσ. 25 Απριλίου 2010 [ame]http://www.youtube.com/watch?v=3efEL983rPo[/ame]
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.