Προς το περιεχόμενο

Δικαιώματα αγοραστή: Περίπτωση κινητού τηλεφώνου


Cntrl+X

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Είμαι κάτοχος ενός κινητού της Νokia από το Δεκέμβρη του 2010, το οποίο είναι ζήτημα αν το έχω χρησιμοποιήσει 10 φορές ως τώρα. Ενώ στην αρχή έδειχνε να λειτουργεί κανονικά, πολύ σύντομα, η μπαταρία του άρχισε να εξαντλείται μέσα σε λίγες ώρες χωρίς να το χρησιμοποιώ ουσιαστικά. Την τελευταία φορά που λειτούργησε και ενώ η μπαταρία του ήταν πλήρως φορτισμένη (όπως έδειχνε και το σχετικό μήνυμα στην οθόνη), η μπαταρία εξαντλήθηκε εντός λεπτών. Πλέον, το τηλέφωνο ανοίγει μόνο όταν το βάζω στην πρίζα, κι αυτό όχι πάντα. Αλλά το βασικό για μένα δεν είναι οι όποιες τεχνικές συμβουλές (ευπρόσδεκτες παρόλα αυτά) αλλά το διαδικαστικό της υπόθεσης.

Στον Cosmote απ' όπου το αγόρασα (είχα ένα bonus 82 ευρώ και πλήρωσα άλλα 37) μου είπαν ότι υπεύθυνος για οτιδήποτε είναι ο κατασκευαστής στον οποίο και απευθύνθηκα. Εγώ έχοντας διαβάσει ήδη στο Insomnia την ταλαιπωρία ενός συμπολίτη που είχε δει το φως της διεθνούς δημοσιότητας προσφάτως σχετικά με έναν Mac γνώριζα σχετικά με τον νόμο που προβλέπει αντικατάσταση από τον πωλητή ή υπαναχώρηση από τη σύμβαση αλλά είπα να επισκεφτώ τον κατασκευαστή για να μην τραβήξει σε μάκρος η υπόθεση, αν πρόκειται για κάτι απλό.

Στο τοπικό κατάστημα της Nokia που επισκέφτηκα δύο φορές, έκαναν αναβάθμιση λογισμικού χωρίς αποτέλεσμα και μου είπαν ότι μπορούν παρόλα αυτά να το στείλουν στα κεντρικά, οπότε θα το πάρω πίσω όχι νωρίτερα από 15 ημέρες.

Οπότε επισκέφτηκα ξανά τον πωλητή, αυτή τη φορά επισημαίνοντας του το σχετικό νόμο, δείχνοντάς του μάλιστα το σχετικό ΦΕΚ και ζητώντας αντικατάσταση της συσκευής.

Στο σημείο αυτό, να θυμήσω ότι το άρθρο 540 του ν. 3043/21/8/2002 λέει:

 

Αρθρο 540

Δικαιώματα αγοραστή

Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του: 1. να απαιτήσει χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες. 2. να μειώσει το τίμημα. 3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.

Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρονικό διάστημα και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή.

 

Ο πωλητής, αρνήθηκε την αντκατάσταση ισχυριζόμενος ότι δεν φέρει ευθύνη (όπως είπε μάλιστα χαρακτηριστικά, και σύμφωνα με το άρθρο 540, η πρόβλεψη αφορά τις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή κάτι που δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση, αφού το πρόβλημα προφανώς είναι κατασκευαστικό, συνεπώς του κατασκευαστή). Εν πάσει περιπτώσει με παρέπεμψε στον προϊστάμενό του, που ήταν απών, πράγμα που σημαίνει άλλη μια φορά επίσκεψη στο κατάστημα.

Νομίζετε ότι έχει βάση το επιχείρημα του πωλητή; Ποιές νομίζετε είναι οι ενδεδειγμένες ενέργειες από δω και πέρα; Προσωπικά η αξία του συγκεκριμένου κινητού για μένα λίγη σημασία έχει πλέον μπροστά στα όποια χρήσιμα διδάγματα έχει αυτή η ιστορία για μένα και για άλλους.

Ευχαριστώ για τις όποιες συμβουλές / γνώμες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ποσο καιρο μετα την αγορα το πηγες στο καταστημα; αν ειχαν περασει 2-3 μηνες το θεωρω λογικο να μην το δεχτουν. Εφοσον εχεις εγγυηση γιατι δεν το πας για σερβις δεν καταλαβαινω.

Επισης εφοσον ειχε απο την αρχη προβλημα,επρεπε να το πας τοτε (εκτος κι αν το πηγες αμεσως,δεν καταλαβα).

Τωρα το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι να το δωσεις για σερβις,αλλα η αναμονη οντως ειναι τεραστια,στο λεω εκ πειρας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Basilis5,

 

Ο λόγος για τον οποίο δεν το πήγα αμέσως, είναι ότι αντιλήφθηκα αργά το πρόβλημα δεδομένου ότι εν τω μεταξύ δε χρησιμοποιούσα το συγκεκριμένο κινητό, αλλά άλλο.

Μετά τις πρώτες φορτίσεις άλλωστε, η μπαταρία είχε ικανοποιητική απόδοση.

Όσον αφορά το χρόνο κατά τον οποίο αποφάσισα να επισκεφτώ το κατάστημα, ο νόμος 3043 στο άρθρο 537 λέει το εξής:

"...Το ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας που διαπιστώνεται μέσα σε έξι μήνες από την παράδοση του πράγματος τεκμαίρεται ότι υπήρχε κατά την παράδοση εκτός αν τούτο δε συμβιβάζεται με τη φύση του πράγματος που πουλήθηκε ή με τη φύση του ελαττώματος ή της έλλειψης".

Επίσης, όπως είπα πιο πάνω, το πηγα ήδη για σέρβις. Πήγα ήδη στη Nokia δύο φορές και δεν είδα ώφελος. Εκείνοι μου είπαν να τους ξαναεπισκεφτώ αν συνεχίζεται το πρόβλημα και εν ανάγκη να το προωθήσουν στα κεντρικά. Αλλά το θέμα δεν είναι γιατί δεν επιμένω με το σέρβις όπως είπα και πιο πάνω αλλά αν ο ισχυρισμός του πωλητή ότι δεν έχω δικαίωμα αντικατάστασης είναι βάσιμος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...