Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

λοιπον αν και θα φανουν σε αρκετους παιδιαστικες ως αποριες ,λογω του οτι διαβαζω για καποιες εξετασεις για μια θεση εχω καποιες αποριες

π.χ

λεει σε ασκησεις ενα ποσο 4000 μοιραστηκε σε αναλογια 4:3:1 πως λυνω κατι τετοιο

και επισης αν καποιος ξερει ας μου πει τι στο καλο ειναι η τυπικη αποκλιση και η τετραγωνικη αποκλιση και οι τυποι τους θα σας ειμαι ευγνωμων.

  • Απαντ. 33
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

λοιπον αν και θα φανουν σε αρκετους παιδιαστικες ως αποριες ,λογω του οτι διαβαζω για καποιες εξετασεις για μια θεση εχω καποιες αποριες

π.χ

λεει σε ασκησεις ενα ποσο 4000 μοιραστηκε σε αναλογια 4:3:1 πως λυνω κατι τετοιο

και επισης αν καποιος ξερει ας μου πει τι στο καλο ειναι η τυπικη αποκλιση και η τετραγωνικη αποκλιση και οι τυποι τους θα σας ειμαι ευγνωμων.

 

το πρωτο οπως το αντιλαμβανομαι ειναι στην ουσια το εξης

 

αν ειχες 8 "κατι" και το μοιραζες σε 3 μερη...θα μοιραζοντουσαν 4 , 3 , 1

τωρα που εχεις 4000 "κατι" τα μοιραζεις "αναλογα"

 

π.χ. 8 -----------> 4 , 3 , 1

4000 ---------> χ ,ψ , ζ

 

το κανα συνοπτικα να φαινεται σαν μια τριπλη μεθοδος των τριων ...μπορεις να κανεις 3 "απλες"

χ=2000

ψ=1500

ζ=500

 

για τα αλλα 2 που ρωτα με λιγο ψαξιμο στο γοογλε ..θα βρεις τους ορισμους..αν δεν κανω λαθος ειναι στατιστικες εννοιες...

ειναι και λιγο σκουριασμενα τα μαθηματικα μου...αν εχω καπου λαθος διορθωστε με.

Δημοσ.

χωρις να σε θιξω αλλα το ψαξα δεν το ποσταρα χωρις να το κοιταξω ξερω τι ειναι απλα δεν μπορω να την λυσω

Δημοσ.

http://imageshack.us...3/unlednnw.png/

αν υπαρχει καποια εξηγηση και σε αυτο ας πει κανεις και παλι συγνώμη

 

ορισμος συνημιτονου --> http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AF%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%BF

 

αρα συνω = ΟΑ/ΟΒ

συνφ = ΟΑ/ΟΓ

συνθ = ΟΑ/ΟΔ

 

αυτο ειναι απλη εφαρμογη του ορισμου

 

μετα πρεπει να βρεις ποιο απο αυτα ειναι το μεγαλυτερο ή το μικροτερο

 

δηλ συγκριση κλασματων/ευθυγραμμων τμηματων

 

και απο την στιγμη που εχουν ιδιο αριθμητη , το ολο παιχνιδι παιζεται στους παρονομομαστες

 

αν βρεις τι σχεση (μικροτερο , μεγαλυτερο , ισο ) εχουν τα ευθυγραμμα τμηματα ΟΒ , ΟΓ , ΟΔ , εχεις λυσει πληρως την ασκηση

 

Αλλα το να τις λυνουμε εμεις εδω δεν θα μαθεις κατι.

Δημοσ.

σε ευχαριστω ως εδω το λυσα και γω αλλα ελεγε για αριθμους και γι αυτο το λογο δεν ηξερα που στο καλο να βρω νουμερα :)

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μια πιθανη λυση για το 2ο ερωτημα

 

 

εχουμε 3 ορθογωνια τριγωνα και αρα 3 πυθαγορεια θεωρηματα...τα εξης

 

1.(ΟΑ)^2 + (ΑΒ)^2 = (ΟΒ)^2

2.(0Α)^2 + (ΑΓ)^2 = (ΟΓ)^2

3.(ΟΑ)^2 + (ΑΔ)^2 = (ΟΔ)^2

 

θελουμε να βρουμε τι σχεση εχουν τα τμηματα ΟΒ,ΟΓ,ΟΔ

Για παραδειγμα λεμε

 

Εστω ΟΒ < ΟΓ (Το υποθετουμε και βασικα απο την εξελιξη ξερουμε οτι θα βγει σωστο)

 

Αρα (ΟΒ)^2 <(ΟΓ)^2

Αντικαθιστουμε απο τους τυπους 1 και 2 και απαλειφουμε τα (ΟΑ)^2 που ειναι κοινα και μενουμε με το

(ΑΒ)^2 < (ΑΓ)^2

δηλ

(ΑΒ) < ( ΑΓ) , πραγμα που ειναι αληθες , αρα η ΑΡΧΙΚΗ μας υποθεση οτι ΟΒ < ΟΓ ειναι αληθης (αφου καταληξαμε σε αληθες συμπερασμα)

 

διοτι αν δουμε το σχημα

(ΑΒ) + (ΒΓ) = (ΑΓ)

 

ετσι βγαζουμε συμπερασματα για τα ευθυγραμμα τμηματα που μας ενδιαφερει.

και στην συνεχεια μπορουμε να κανουμε συγκριση των κλασματων των συνημιτονων

κλασματα με ιδιο αριθμητη ...αρα αυτο με τον μεγαλυτερο παρονομαστη ειναι το μικροτερο απο το κλασμα που εχει ιδιο αριθμητη και μικροτερο παρονομαστη

απλη συγκριση κλασματων δηλ

 

Τωρα που το ξανασκεφτομαι αυτη η λυση που εγραψα ειναι σωστη απλα υπαρχει ενα σημειο που πρεπει να διευκρινηστει.

Γραφω παραπανω οτι (ΑΒ) + (ΒΓ) = (ΑΓ) βασει του σχεδιου.

Δηλ υποθετω βλεποντας το σχεδιο οτι το Γ ειναι "πιο πανω" απο το Β και οχι αναμεσα απο το Α και Γ ή "πιο κατω" απο το Α.

Αυτο βασικα πρεπει να αποδειχτει , η τοπολογια των σημειων Α,Β,Γ

και αυτο προκυπτει απο το ω < φ < θ που δινει η ασκηση

Δεδομενου αυτου τα σημεια Α,Β,Γ ειναι πραγματι οπως ειναι στο σχημα και δεν μπορουν να ειναι σε καποια διαφορετικη διαταξη.

 

 

Επεξ/σία από mphxths
Δημοσ.

Μια εταιρεία απασχολεί 19 τεχνίτες και 57 εργάτες. Η µέση τιµή της ηλικίας

των τεχνιτών και των εργατών είναι τα 36,25 έτη. Η µέση τιµή της ηλικίας των

τεχνιτών είναι µεγαλύτερη από την αντίστοιχη των εργατών κατά 5 έτη. Να

βρείτε τη µέση τιµή της ηλικίας των εργατών.

 

 

και αυτο

∆ύο παιδιά για να δοκιµάσουν τα τρενάκια που αγόρασαν, τοποθέτησαν σε

ευθεία γραµµή µια σιδηροδροµική τροχιά µήκους 5? και τρεις σταθµούς Α, Β

και Γ. Οι σταθµοί Α και Β βρίσκονται στα δύο άκρα της τροχιάς και ο σταθµός

Γ βρίσκεται µεταξύ των Α και Β και απέχει 1,5? από τον Α.

Το τρενάκι ??που διέθετε το πρώτο παιδί και το οποίο κινείται µε ταχύτητα 1

µέτρο το δευτερόλεπτο (1?/sec ? τοποθετήθηκε στο σταθµό Α και το τρενάκι

?? που διέθετε το δεύτερο παιδί και το οποίο κινείται µε ταχύτητα 90 εκατοστά

του µέτρου το δευτερόλεπτο (90??/sec ? τοποθετήθηκε στον σταθµό Β. Στο

σταθµό Γ τοποθετήθηκε ένα παλιό τρενάκι ??, που κινείται µε ταχύτητα 50

εκατοστά του µέτρου το δευτερόλεπτο (50??/sec ?. Τα τρία τρενάκια

αναχωρούν συγχρόνως από τους σταθµούς Α, Γ και Β και κινούνται ως εξής:

Τα τρενάκια ?? και ?? κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση για να συναντήσουν

το τρενάκι ??, που κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση. Να υπολογίσετε πόσο

θα απέχουν µεταξύ τους τα τρενάκια ?? και ??, όταν ένα τουλάχιστον από αυτά

θα συγκρουστεί µε το ??.

 

 

και με αυτη την απορια μου τελειωνω με το διαβασμα των μαθηματικων ευχαριστω προαιρετικα για την βοηθεια :)

  • Like 1
Δημοσ.

Το πρώτο είναι όπως βγάζεις μέσο όρο με στατιστικό βάρος.

Αν ΜΟΕ είναι ο μέσος όρος εργατών και ΜΟΤ ο μ.ο. των τεχνητών, τότε ο συνολικός μέσος όρος που είναι 36,25 βγαίνει απο το κλάσμα: (19*ΜΟΤ+57*ΜΟΕ)/(19+57)=36,25. Δηλαδή (19*ΜΟΤ+57*ΜΟΕ)=2755. Αυτή είναι η πρώτη εξίσωση. Η άλλη είναι ΜΟΕ=ΜΟΤ-5. Βάζεις το ΜΟΕ στην πρώτη και λύνεις.

 

Για το δεύτερο, είναι άσκηση που χρησιμοποιείς τη σχέση διαστήματος-χρόνου στην κίνηση με σταθερή ταχύτητα, όπου αν S το διάστημα που καλύπτει το κάθε τρένο σε χρόνο t αν κινείται με σταθερή ταχύτητα υ m/s δίνεται απο τη σχέση: S=u*t. Κάνε ένα σχήμα με ένα ευθύγραμμο τμήμα που χωρίζεται σε 2 τμήματα γνωστού μήκους, και πάλεψέ το έτσι. Αλλιώς κατέβασε ένα βοήθημα φυσικής Α Λυκείου, και θα βρεις τέτοια παραδείγματα. Μάλλον λίγο πιο δύσκολα αλλά θα καταλάβεις απο εκεί.

Δημοσ.

Μια εταιρεία απασχολεί 19 τεχνίτες και 57 εργάτες. Η µέση τιµή της ηλικίας

των τεχνιτών και των εργατών είναι τα 36,25 έτη. Η µέση τιµή της ηλικίας των

τεχνιτών είναι µεγαλύτερη από την αντίστοιχη των εργατών κατά 5 έτη. Να

βρείτε τη µέση τιµή της ηλικίας των εργατών.

 

 

και αυτο

∆ύο παιδιά για να δοκιµάσουν τα τρενάκια που αγόρασαν, τοποθέτησαν σε

ευθεία γραµµή µια σιδηροδροµική τροχιά µήκους 5? και τρεις σταθµούς Α, Β

και Γ. Οι σταθµοί Α και Β βρίσκονται στα δύο άκρα της τροχιάς και ο σταθµός

Γ βρίσκεται µεταξύ των Α και Β και απέχει 1,5? από τον Α.

Το τρενάκι ??που διέθετε το πρώτο παιδί και το οποίο κινείται µε ταχύτητα 1

µέτρο το δευτερόλεπτο (1?/sec ? τοποθετήθηκε στο σταθµό Α και το τρενάκι

?? που διέθετε το δεύτερο παιδί και το οποίο κινείται µε ταχύτητα 90 εκατοστά

του µέτρου το δευτερόλεπτο (90??/sec ? τοποθετήθηκε στον σταθµό Β. Στο

σταθµό Γ τοποθετήθηκε ένα παλιό τρενάκι ??, που κινείται µε ταχύτητα 50

εκατοστά του µέτρου το δευτερόλεπτο (50??/sec ?. Τα τρία τρενάκια

αναχωρούν συγχρόνως από τους σταθµούς Α, Γ και Β και κινούνται ως εξής:

Τα τρενάκια ?? και ?? κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση για να συναντήσουν

το τρενάκι ??, που κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση. Να υπολογίσετε πόσο

θα απέχουν µεταξύ τους τα τρενάκια ?? και ??, όταν ένα τουλάχιστον από αυτά

θα συγκρουστεί µε το ??.

 

 

και με αυτη την απορια μου τελειωνω με το διαβασμα των μαθηματικων ευχαριστω προαιρετικα για την βοηθεια :)

 

Θα απαντησω στο 1ο προβλημα , γιατι στο 2ο αν δεν βαλεις στα ?? γραμματα δεν μπορει να λυθει.(αν και ειναι ευκολο και το 2ο)

 

1ο προβλημα

--------------------

Παγια τακτικη οταν ζηταμε κατι σε ενα προβλημα , να του δινουμε ονομα , χ,ψ,ζ, κλπ

Το προβλημα ειναι κλασικο προβλημα 2 εξισωσεων με 2 αγνωστους .Απλο δηλ.

Αρκει απο τα δεδομενα να "φτιαξουμε" τις 2 εξισωσεις.

 

Ας πουμε οτι Σ1 , θα ονομασουμε την μεση τιμη της ηλικιας των τεχνιτων και Σ2 την μεση τιμη της ηλικιας των εργατων.

 

τι σημαινει μεση τιμη ηλικιας ενος συνολου ατομο?

Το αθροισμα των ηλικιων ΔΙΑ το πληθος αυτων.

Δηλ Σ1 = (ηλικια1 + ηλικια2 + ...+ηλικια19)/19 (για τους τεχνιτες) (1)

Σ2 = (ηλικιαχ1 + ηλικιαχ2 + ...+ηλικιαχ57)/57 (για τους εργατες) (2)

οποτε ειναι λογικο αν θελαμε να βρουμε την μεση ηλικια και των τεχνιτων και των εργατων μαζι , αρκει να προσθεσουμε της ηλικιες ολων και να διαιρεσουμε δια το κοινο πληθος (19+57)

Για να ειναι πιο κατανοητο θα ονομασω το (ηλικια1 + ηλικια2 + ... +ηλικια19) = α1

και το (ηλικιαχ1 + ηλικιαχ2 + ... ηλικιαχ57) = β2

Αρα δηλ εχουμε Σ1=α1/19 και Σ2=β2/57 (3)

 

Η μεση τιμη της ηλικιας και τεχνιτων και εργατων ειναι 36,25

Δηλ (ηλικια1 + ηλικια2 + ... +ηλικια19) +(ηλικιαχ1 +ηλικιαχ2+...+ηλικιαχ57)/(19+57) = 36,25 (4)

 

Απο αυτην την εξισωση θελουμε να προκυψει μια σχεση μεταξυ Σ1,Σ2

 

Βασει της σχεσης 3 η 4 γινεται ως εξης

α1+β2/76 =36,25

(πραξεις κλασματων)

α1/76 +β2/76 =36,25

(σχηματιζουμε στο 1ο κλασμα την εκφραση του Σ1)

α1/4*19 +β2/76 =36,25

1/4*Σ1 + (β2+38)/(76+38) =36,25 (επισης εδω κανουμε το 1ο βημα στο 2ο κλασμα να σχηματισουμε εκφραση του Σ2 , προσθετοντας το 38 και πανω και κατω στο κλασμα ωστε ο παρονομαστης να γινει πολλαπλασιο του 57)

1/4*Σ1 + (β2+38)/114 = 36,25

1/4*Σ1 + β2/114 +38/114 =36,25

1/4*Σ1 + β2/(2*57) +1/3 = 36,25

1/4*Σ1 +1/2Σ2 +1/3 = 36,25 (5) (φτασαμε σε μια εξισωση με 2 αγνωστους , μπορεις να την σενιαρεις αν θελεις , το 1/3 στα δεξια , απαλοιφη παρονομαστων και αλλα τετοια κουλ κολπα)

 

Απο την εκφωνηση εχουμε οτι η μεση ηλικια των τεχνιτων (Σ1) ειναι κατα 5 μεγαλυτερη απο την μεση ηλικια των εργατων (Σ2)

Αυτο μεταφραζεται σαν Σ1= Σ2 +5 (6)

 

Παιρνεις τις (5) και (6) , λυνεις την μια ως προς τον εναν αγνωστο , αντικαθιστας στην αλλη και βρισκεις ο,τι σου ζηταει η ασκηση.

 

Ελπιζω να μην εκανα καποιο λαθος

Ελπιζω να κρατας την λογικη της λυσης , μην την παιρνεις απλα να την αντιγραψεις και να την παρουσιασεις.

 

Το πρώτο είναι όπως βγάζεις μέσο όρο με στατιστικό βάρος.

Αν ΜΟΕ είναι ο μέσος όρος εργατών και ΜΟΤ ο μ.ο. των τεχνητών, τότε ο συνολικός μέσος όρος που είναι 36,25 βγαίνει απο το κλάσμα: (19*ΜΟΤ+57*ΜΟΕ)/(19+57)=36,25. Δηλαδή (19*ΜΟΤ+57*ΜΟΕ)=2755. Αυτή είναι η πρώτη εξίσωση. Η άλλη είναι ΜΟΕ+ΜΟΤ-5. Βάζεις το ΜΟΕ στην πρώτη και λύνεις.

 

Για το δεύτερο, είναι άσκηση που χρησιμοποιείς τη σχέση διαστήματος-χρόνου στην κίνηση με σταθερή ταχύτητα, όπου αν S το διάστημα που καλύπτει το κάθε τρένο σε χρόνο t αν κινείται με σταθερή ταχύτητα υ m/s δίνεται απο τη σχέση: S=u*t. Κάνε ένα σχήμα με ένα ευθύγραμμο τμήμα που χωρίζεται σε 2 τμήματα γνωστού μήκους, και πάλεψέ το έτσι. Αλλιώς κατέβασε ένα βοήθημα φυσικής Α Λυκείου, και θα βρεις τέτοια παραδείγματα. Μάλλον λίγο πιο δύσκολα αλλά θα καταλάβεις απο εκεί.

 

Ακολουθα την λυση αυτη του φιλου για το 1ο προβλημα

γιατι μολις διαπιστωσα οτι η λυση που εδωσα εγω ειναι να πας μεσω αμερικης στα τρικαλα :)

 

Ορθη και η δικη μου αλλα με περιττα βηματα :)

Αν και στην 2η εξισωση μαλλον εννοει οτι ΜΟΤ=ΜΟΕ+5

Δημοσ.

Ακολουθα την λυση αυτη του φιλου για το 1ο προβλημα

γιατι μολις διαπιστωσα οτι η λυση που εδωσα εγω ειναι να πας μεσω αμερικης στα τρικαλα :)

 

Ορθη και η δικη μου αλλα με περιττα βηματα :)

Αν και στην 2η εξισωση μαλλον εννοει οτι ΜΟΤ=ΜΟΕ+5

 

Ευχαριστώ για τη διόρθωση. Το διόρθωσα.

Τώρα νομίζω είναι οκ, ο ΜΟΕ είναι μικρότερος κατα 5 έτη, άρα ΜΟΕ=ΜΟΤ-5. Το έβαλα έτσι γιατί θέλει λύση ως προς τους εργάτες.

Δημοσ.

σας ευχαριστω για τον χρονο σας απλα τελειωσα φιλολογος και η θεση που δινω εξετασεις εχει καποια μαθηματικα και διαβαζω προηγουμενα τεστ για να δω ενα περιπου την λογικη των εξετασεων

  • 5 μήνες μετά...
Δημοσ.

επανερχομαι μετα απο ενα μεγαλο διαστημα εχοντας αποριες και παλι και ας μην με παρετε με τις πετρες :)

>Ένα κυλινδρικό δοχείο ύψους 50 cm  και ακτίνας βάσης 10 cm είναι γεµάτο ως 
πάνω µε λάδι.  Μια µεταλλική σφαίρα µε ακτίνα 9 cm και ένας µεταλλικός κώνος, µε 
ύψος 15 cm και γενέτειρα (λ) 17 cm, βρίσκονται µέσα στο δοχείο βυθισµένα 
πλήρως στο λάδι.  Αν αφαιρεθεί η σφαίρα και ο κώνος από το δοχείο, µε προσοχή, 
ώστε να µη χυθεί έξω λάδι, να βρείτε πόσο θα χαµηλώσει η στάθµη του λαδιού 
µέσα στο δοχείο.

 

Το Σεπτέµβριο, λόγω της οικονοµικής κρίσης, κάποιος εισαγωγέας σιτηρών

αναγκάστηκε να πωλήσει το 40% ενός φορτίου σιταριού µε ζηµιά 10%. Τη

Χριστουγεννιάτικη περίοδο που µας έρχεται, ποιο είναι το ποσοστό κέρδους µε το

οποίο πρέπει να πωλήσει το υπόλοιπο του φορτίου σιταριού για να έχει συνολικό

κέρδος 20% πάνω στο κόστος όλου του φορτίου;

 

 

 

πως λυνετε βρε παιδια

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...