Προς το περιεχόμενο

"Σταυρωμα" ελαστικων


Γιάννης Platano

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εχω ακουσει οτι καθε 10-15 χιλιαδες χλμ πρεπει να αλλαζουμε θεση στα ελαστικα μας (εμπρος -πισω και δεξια-αριστερα) αλλα δεν το εχω κανει ποτε...

Το κανετε παιδια ?? Ποσα παιρνει ο ..λασιχας για κατι τετοιο ?

 

Ευχαριστω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

παλιοτερα γινοταν. τωρα πια ακουω ολο και λιγοτερους, μη σου πω κανενα, να το κανουν (εγω δεν το εχω κανει). κατα τα αλλα..αν ειναι να γινει, στο μανιουαλ του αυτοκινητου εχει σχετικα αυστηρα χρονοδιαγραμματα αλλα και το απο που και πως να παει η καθε ροδα. δεν εχει μονο σταυρωμα, εχει και απευθειας μπρος-πισω. δεν ξερω, ρωτα το λαστιχα η και την αντιπροσωπεια σου τι προτεινουν. κατα τα αλλα..αν εχεις γνωστο σου λαστιχα ισως και να μην σου παρει τιποτα..εκτος αν ντε και καλα θελουν ζυγοσταθμιση παλι. στη χειροτερη..δεν νομιζω να δωσεις πανω απο κανα 10-15ευρω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

για τα μπροστα -> πίσω εχω ακούσει. αλλά για δεξια -> αριστερα πρώτη φορά ακούω :mellow:

εμεις τα αλλάζουμε αν έχουνε μεγάλη διαφορά στο φάγωμα...σίγουρα όμως όχι στα 10-15k

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

για τα μπροστα -> πίσω εχω ακούσει. αλλά για δεξια -> αριστερα πρώτη φορά ακούω :mellow:

 

οχι απλα δεξια αριστερα. υπαρχει η απλη αλλαγη μπρος πισω (οπου γινεται το αυτονοητο...πχ η μπροστα δεξια παει πισω δεξια και η πισω μπροστα και το ιδιο απεναντι) αλλα και η πιο ''εξελιγμενη'' οπου παει η πισω δεξια αριστερα μπροστα (και το αντιστροφο) και η πισω αριστερα μπροστα δεξια (και παλι το αντιστροφο). το τελευταιο ειναι το ''σταυρωμα''.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να γίνει σωστό σταύρωμα, πρέπει να πεις στη γιαγιά σου <<γιαγιά, θα μπω στο αυτοκίνητο και θα πιάσω 180.Κάτσε να με δεις!!>>

Ε, τότε θα αρχίσει το σταυροκόπημα :lol:

 

Σοβαρά τώρα, μήπως αυτό ισχύει σε αυτοκίνητα που έχουν πολύ κάμπερ, με αποτέλεσμα να φαγώνονται τα ελαστικά ασύμμετρα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να γίνει σωστό σταύρωμα, πρέπει να πεις στη γιαγιά σου <<γιαγιά, θα μπω στο αυτοκίνητο και θα πιάσω 180.Κάτσε να με δεις!!>>

Ε, τότε θα αρχίσει το σταυροκόπημα :lol:

 

Σοβαρά τώρα, μήπως αυτό ισχύει σε αυτοκίνητα που έχουν πολύ κάμπερ, με αποτέλεσμα να φαγώνονται τα ελαστικά ασύμμετρα;

 

 

Ειπα απο την αρχη οτι δεν ξερω αν στεκει.Πολυ καμπερ τι σημαινει ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλο διαβασμα :)

 

http://www.michelintransport.com/ple/front/affich.jsp?codeRubrique=41&codePage=PLOE_GEOMETRIE_VEHICULE&lang=GR

 

http://library.techlink.gr/4t/article-main.asp?mag=1&issue=333&article=9619

 

http://www.dionysopoulos.gr/articles/h-gwnia-camber/

 

http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=5637

 

Σοβαρά τώρα, μήπως αυτό ισχύει σε αυτοκίνητα που έχουν πολύ κάμπερ, με αποτέλεσμα να φαγώνονται τα ελαστικά ασύμμετρα;

 

στο δικο μου manual παντως λεει για σταυρωματα κτλ...ασχετα που δεν εχω κανει.

αλλα και σε ολα τα manual των αυτοκινητων μας ως τωρα το ελεγε. για τσεκαρε μια και το δικο σου απο περιεργεια :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόνο μπρος-πίσω αλλάζουμε τα λάστιχα, και όχι σταυρωτά επειδή έτσι αλλάζει η φορά κύλησης και εκτός του ότι δεν έχουμε πρόσφυση, καταστρέφεται και γρήγορα το λάστιχο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

α μπραβο...και ειχα σπασει το κεφαλι μου να θυμηθω γιατι εχει ουσιαστικα καταργηθει το σταυρωμα πια κι ας το λενε τα manuals. επειδη εδω και καμποσα χρονια τα ελαστικα εχουν συγκεκριμενη φορα κυλισης!

 

οχι οτι δεν μπορει και παλι να γινει ''σταυρωμα'', αλλα προυποθετει να βγαινει το λαστιχο απο τον καθε τροχο και να μπαινει με τη σωστη φορα στον τροχο που θα καταληξει. μπορει λοιπον να γινει αλλα ειναι μπολικη δουλεια (που κανενας απολυτως δεν θα την κανει δωρεαν) και ετσι αποφευγεται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κοίταξα το μανουάλι και η διαφορά είναι, πως δείχνει <<σταύρωμα>> μόνο για τους πίσω τροχοί.

Δηλαδή, ο πίσω αριστερός θα πάει μπροστά δεξιά και ο πίσω δεξιός, μπροστά αριστερά.

H τρίτη εικόνα (μπροστοκίνητο)

 

tire_rotation_abc.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγω το κανω καθε χρονο στο δικο μου, γιατι τα λαστιχα φθειρονται διαορετικα τα μπροστα με τα πισω οποτε κερδιζεις λιγο χρονο παραπανω πριν τα αλλαξεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ έχω κάνει τα εμπρός-πίσω,εμπρός δεξί με πίσω δεξί και εμπρός αριστερό με πίσω αριστερό για να μην αλλάζει η φορά όπως είπαν οι προηγούμενοι,σε ένα xsara που είχα και σε ένα fabia και σίγουρα είχε καλύτερο πάτημα μετά την αλλαγή μιας και σαν προσθιοκίνητα είχαν μεγαλύτερη φθορά τα εμπρός.

20-25 χιλιάδες χλμ τα εμπρός-πίσω και 40-45 χιλιάδες χλμ αλλάζω ελαστικά.Μην ξεχνάμε όμως ότι παίζει ρόλο το αυτοκίνητο, ο τύπος ελαστικού που έχεις και το πως οδηγείς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

παλιά γινόταν "σταύρωμα" που περιελάμβανε και την ρεζέρβα μέσα. δηλαδή η ρεζέρβα πήγαινε σε κάποιο τροχό και αντίστοιχα κάποιο άλλο ελαστικό έπαιρνε το ρόλο της ρεζέρβας. αργότερα αυτό άλλαξε καθώς οι ρεζέρβες έπαψαν να είναι κανονικού μεγέθους και βγήκαν αυτές οι..."ποδηλατικές". τώρα πια δεν ακούω κανένα να σταυρώνει. πιστεύω κι εγώ ότι έχει να κάνει με τη φορά κύλησης που έχουν τα ελαστικά.

μια παρατήρηση. βασική προϋπόθεση για να γίνει σταύρωμα είναι να είναι όλα τα λάστιχα ίδια. και σαν διάσταση/πέλμα αλλά και σαν ηλικία. καθώς κάποιοι έχουν την τάση (για λόγους κόστους συνήθως) να βάζουν ένα νέο ζευγάρι μπροστά και τα μπροστινά να τα βάζουν πίσω, μετά από τέτοια διαδικασία το σταύρωμα απαγορεύεται "δια ροπάλου"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...