KomoLee Δημοσ. 16 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 16 Νοεμβρίου 2011 Γεια σας παιδιά, ειμαι καινούργιος στο σάιτ και σχετικά newbie στα hardware ζητήματα. Με αφορμή την αγορά pc έψαξα σε διάφορα site για λεπτομέρειες hardware και παρατήρησα ότι πολυς χαμός γίνεται μόνο για ταχύτητες επεξεργαστών, μέγεθος RAM και φυσικά κάρτα γραφικών(κυρίως αυτά τα τρια τέλος πάντων). Θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω αν πρέπει να κοιτάμε και λίγο τους διαυλους και γενικά την όλη δυναμική και συνεργασία του συτήματος(CPU, RAM, NORTHBRIDGE, GPU κλπ). Ευχαριστώ
aghahowa Δημοσ. 16 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 16 Νοεμβρίου 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Front-side_bus Ενδιαφέρον άρθρο απο την wikipedia
KomoLee Δημοσ. 16 Νοεμβρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 16 Νοεμβρίου 2011 Ευχαριστώ για το link αν και ήταν απο τα πρώτα που κοίταξα πριν ξεκινήσω το θέμα. WIKI: In image, audio, video, gaming, FPGA synthesis and scientific applications that perform a small amount of work on each element of a large data set, FSB speed becomes a major performance issue. A slow FSB will cause the CPU to spend significant amounts of time waiting for data to arrive from system memory. However, if the computations involving each element are more complex, the processor will spend longer performing these; therefore, the FSB will be able to keep pace because the rate at which the memory is accessed is reduced. Για να γίνω πιο σαφής και επειδή είδα στο φορουμ του ινσομνια για άλλους που ψάχνουν σύνθεση pc με βασική χρήση gaming και με βάση το παραπάνω κομμάτι απο τη wiki απο ότι καταλαβαίνω οι δίαυλοι και οι χρονισμοί τους παίζουν σημαντικό ρόλο αν και υποτιμημένο. Όσον αφορά το υπόλοιπο αρθρο της wiki αναφέρεται σε παλιά τεχνολογία σύνδεσης CPU με τα περιφερειακά. Σήμερα οι περισσότεροι κατασκευαστές χρησιμοποιούν παρακαμπτήριες οδούς για να βελτιώνουν αποδόσεις. Ερώτηση: οι Intel ι7 διαθέτουν τεχνολογία QPI (Link) ενώ οι AMD HyperTransport(Link), αν κοιτάξεις ρυθμούς μεταφορας δεδομένων θα διαπιστώσεις ότι οι Intel QPI είναι καλύτερα. Επομένως, είναι αρκετά στοιχεία αυτά για να ψάξεις καλύτερα τους διαύλους? Θα βελτιώσουν performance δραστηριοτήτων όπως gaming? Έχει γίνει κανένα test-έρευνα για αυτά? Ευχαριστώ
KomoLee Δημοσ. 22 Νοεμβρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 22 Νοεμβρίου 2011 Τι έγινε ρε παιδιά? Δεν ξέρει κανείς για αυτά τα θέματα hardware ή απλά ρωτάω κάτι τόσο αυτονόητο-χαζό?
Luciddream Δημοσ. 22 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 22 Νοεμβρίου 2011 Τι έγινε ρε παιδιά? Δεν ξέρει κανείς για αυτά τα θέματα hardware ή απλά ρωτάω κάτι τόσο αυτονόητο-χαζό? δεν ειναι αυτό, το πιο σίγουρο ειναι οτι το ποστ σου "χάθηκε" κάτω απο άλλα, ή το θέμα του δεν ενδιαφέρει τους περισσότερους που μπαίνουν στο ινσομνια γιατι ειναι "πολύ τεχνικό" κτλπ.. ακόμα και εγώ που ασχολούμαι με κάτι τέτοια, έχω πήξει τόσο πολύ απο την μέρα σήμερα (σχολή,transcoding videos,προπόνηση,κ.α) που αυτήν την στιγμή αντί να διαβάσω και να ψάξω αυτά που λές ψάχνω να δώ καμια ταινία......... επισης δεν βοηθάς και το τοπικ, αφου ενώ λές οτι οι διαφορές AMD/Intel υπάρχουν, δεν μας δίνεις το λινκ να τις δούμε... αν και δεν είδα/διαβασα/σκέφτηκα πολύ αυτά που είπες νομίζω οτι θα μιλάμε για κάτι που δεν μας ενδιαφέρει και πολύ επηρεάζει και πολύ, αφου ήδη οι υπολογιστές εδώ και μερικά χρόνια υπερκαλύπτουν τις ανάγκες μας...
mikevchq Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2011 Ευχαριστώ για το link αν και ήταν απο τα πρώτα που κοίταξα πριν ξεκινήσω το θέμα. WIKI: In image, audio, video, gaming, FPGA synthesis and scientific applications that perform a small amount of work on each element of a large data set, FSB speed becomes a major performance issue. A slow FSB will cause the CPU to spend significant amounts of time waiting for data to arrive from system memory. However, if the computations involving each element are more complex, the processor will spend longer performing these; therefore, the FSB will be able to keep pace because the rate at which the memory is accessed is reduced. Για να γίνω πιο σαφής και επειδή είδα στο φορουμ του ινσομνια για άλλους που ψάχνουν σύνθεση pc με βασική χρήση gaming και με βάση το παραπάνω κομμάτι απο τη wiki απο ότι καταλαβαίνω οι δίαυλοι και οι χρονισμοί τους παίζουν σημαντικό ρόλο αν και υποτιμημένο. Όσον αφορά το υπόλοιπο αρθρο της wiki αναφέρεται σε παλιά τεχνολογία σύνδεσης CPU με τα περιφερειακά. Σήμερα οι περισσότεροι κατασκευαστές χρησιμοποιούν παρακαμπτήριες οδούς για να βελτιώνουν αποδόσεις. Ερώτηση: οι Intel ι7 διαθέτουν τεχνολογία QPI (Link) ενώ οι AMD HyperTransport(Link), αν κοιτάξεις ρυθμούς μεταφορας δεδομένων θα διαπιστώσεις ότι οι Intel QPI είναι καλύτερα. Επομένως, είναι αρκετά στοιχεία αυτά για να ψάξεις καλύτερα τους διαύλους? Θα βελτιώσουν performance δραστηριοτήτων όπως gaming? Έχει γίνει κανένα test-έρευνα για αυτά? Ευχαριστώ Πρακτικα ο χρονισμος του FSB ειναι αμεσα συνδεδεμενος με την συχνοτητα του CPU (CPU Clock = FSBxMultiplier). Το οποιο σημαινει οτι αν εχεις αποφασισει ως προς τον CPU, η συνχοτητα του FSB θα ειναι η ιδια σε οποια motherboard και αν τον βαλεις. Αν δεις benchmark η διαφορα σε επιδοσεις (score η FPS) απο motherboard σε motherboard δε διαφερει σε πολυ. Αρα ειναι αστοχο να το ψαχνεις τοσο "βαθια" για την αγορα ενος PC. Το 2006 που εψαχνα να αγορασω καινουριο PC, με κερδισε το socket 939 της AMD εναντι των Intel Dual Core, λογω του οτι ενσωματωνε την τεχνολογια HyperTransport (ο ελεγκτης της μνημης ειναι ενσωματωμενος στο chip του CPU παρακαπτοντας ετσι παραπανω διαυλο μεταξυ τους και ανεβαζοντας δραματικα το bandwidth) και ενας επεξεργαστης AMD ηταν σαφως πιο γρηγορος απο εναν Intel στα ιδια χρηματα. Αν εκανα αναβαθμιση τωρα θα επελεγα Intel i7/i5.
KomoLee Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2011 Ευχαριστώ για τις απαντήσεις παίδες αν και δεν μου δώσατε τιποτα παραπάνω απο ό,τι ήξερα. Όσον αφορά το τελευταίο post αυτο το technology breakthrough της AMD στην αλλαγή της αρχιτεκτονικής(δηλ, να ενσωματώσει τον memory controller στη CPU και να αλλάξει τελείως το παλιό σύστημα CPU-NORTHBRIDGE MEMORY SOUTHEBRIDGE , βελτιώνοντας σημαντικά την μεταφορά δεδομένων και την αποφυγή bottleneck έγινε και μέσω αυτου που ανέφερα πιο πάνω (HyperTransport το οποίο αντικατέστησε το FSB)) η Intel απάντησε με τεχνολογία DMI και QPI πάνω στις οποίες έγινε και η ερώτηση μου.) Σε ξένα site παρόμοια με το insomnia ίσως και πιο επικεντρωμένα σε hardware ζητήματα ρίχνουν ψάξιμο στην τεχνολογία σύνδεσης (QPI και τα ρέστα). Με αυτή την προοπτική έκανα και αυτο το θέμα μήπως είχαμε κανενα λίγο πιο "καμένο" στα hardware ζητήματα να μας διαφωτίσει. Για να βοηθήσω και εγώ με ότι συμπεράσματα βρήκα απο τα άλλα sites θα συμφωνήσω με τους παραπάνω ότι σε gaming η σύνδεσμολογία δεν μετράει και τόσο και ειδικότερα τεχνολογίες QPI δίνουν θεαματικό boost σε αποδόση σε περιπτώσεις dual CPU workstations.
mikevchq Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2011 Επειδη ακριβως η Intel απαντησε στην "προκληση" της AMD και περασε παλι μπροστα, ανεφερα οτι τωρα θα διαλεγα Intel. Τι ακριβως πληροφορια παραπανω περιμενες οσο αφορα τους συγκεκριμενους διαυλους; Ειναι ενδιαφερον να γνωριζεις τις διαφορες στην τεχνολογια των διαφορων αρχιτεκτονικων αλλα η ταχυτητα του FSB, NB to SB κτλ δεν αποτελει γνωμονα για να αγορασεις ενα νεο μηχανημα. Εκει κοιτας κατα κυριο λογο CPU/GPU/Ram. Η κατανοηση τους πρακτικα ισως θα μπορουσε μονο να σε βοηθησει να κανεις πιο λεπτομερες OC στο μηχανημα σου, πειραζοντας εκτος απο τα κλασσικα (FSB, Multi, RAM Ratio, CPU Voltage) και αλλα settings που σχετιζονται καθαρα με την motherboard.
KomoLee Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2011 Μέλος Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2011 Δεν είχα στο μυαλό μου ακριβώς τι απαντήσεις ήθελα για αυτό έκανα και το θέμα (γενικές πληροφορίες πάνω σε αυτά και αν μετράει να δώσεις βάση)""Εν τέλει απο ό,τι φαίνεται δεν χρειάζεται"". Τώρα γιατι το έψαξα - ψάχνω το πράγμα με τους διαύλους: (Πέραν του ότι είναι χρήσιμο να γνωρίζεις τέτοια στοιχεία για OC) Εγώ παίζω πολύ FSX με full ADD ONS SCENERY κλπ πράγμα βαρύ εν τέλει και σκεφτόμουν να φτιάξω PC που να τα σηκώνει στην εντέλεια(γιατι simulators και μετριότητα δεν ταιριάζει ). Έτυχε λοιπόν να ρωτήσω ένα hardware-τύπο αν και δεν προλάβαμε να μιλήσουμε πολύ μου είπε να προσέξω να μην επικεντρωθώ μόνο στα κλασσικά CPU, GPU RAM που είναι οι κατ εξοχήν "δείκτες" για game performance αλλα να ελέγξω και πως θα τα καταφέρνει το μηχάνημα με τους ρυθμούς μεταφοράς δεδομένων μιας και αυτο μετράει εξίσου για το FSX.(Αυτό δεν ξέρω πόσο ισχύει - εγώ ξέρω ότι μετράει η επεξεργαστική ισχύ πάρα πολύ) Με αφορμή αυτό λοιπόν ξεκίνησα και τη διερεύνηση πάνω σε αυτά τα ζητήματα
mikevchq Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2011 Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2011 Πολυ καλα κανεις και την ψαχνεις αλλα δε νομιζω οτι οι ταχυτητες των διαυλων σε μια motherboard να αποτελουν κριτηριο για την αγορα ενος μηχανηματος. Μπορει να αποτελει κριτηριο το ποσο σου δινει τη δυνατοτητα το BIOS της motherboard που θα επιλεξεις να παιξεις με ρυθμισεις για να κανεις tuning στους διαυλους αυτους. Που και να πειραξεις τις ρυθμισεις, αν τελικα ειναι stable το tuning που εκανες, θα σου δωσει ενα κλικ παραπανω σε score benchmark προγραμματων που δε μεταφραζονται σαν διαφορα στο ματι σου μεσα στο simulator. Εγω νομιζω οτι το πας πολυ βαθια αν προκειται για ερευνα αγορας μηχανηματος και δεν εχει νοημα. Αν το κανεις για προσωπικη γνωση καλως, μαθε μου κι εμενα να πειραξω τιποτα στη deluxe γριουλα mobo μου
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα