Προς το περιεχόμενο

Photography thread(τεχνικές, εξοπλισμός κλπ)


akisk

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 3,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

4 λεπτά πριν, nickolas είπε

Δεν είναι απαραίτητο το τηλεσκόπιο... 

Δεν είδες καλά το προηγούμενο μου μήνυμα... άμα δεις καλύτερα, έχω βάλει ποστ για bridge που δείχνω τέτοια mm....

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...

τον απέκτησα τελικά τον 55-200 και ξεκίνησα δειλά δειλά να πειραματιζομαι.. οποιαδήποτε βοήθεια και συμβουλές απο τους έμπειρους ευπρόσδεκτη🙂

 

49860657517_5b1a0dbeaf_z.jpgIMG_20200505_221059 by vasilis poun, on Flickr

 

49860335621_8d39ca3c32_z.jpgIMG_20200505_221348 by vasilis poun, on Flickr

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, billthes είπε

οποιαδήποτε βοήθεια και συμβουλές απο τους έμπειρους ευπρόσδεκτη

Χωρίς καμία διάθεση να το παίξω έμπειρος ή δάσκαλος, στην πρώτη , τη νυχτερινή , αφού έχεις τρίποδο ή κάποια άλλη στήριξη και χρόνο 8"  και εφόσον το θέμα είναι μακρυά, πιστεύω θα ήταν ακόμη πιο όμορφη η φωτογραφία (που είναι μια χαρά εννοείται) , αν έβαζες διάφραγμα f/11 και λίγο παραπάνω χρόνο . Με iso 100 , πάντα, όπως σωστά έχεις. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Χωρίς καμία διάθεση να το παίξω έμπειρος ή δάσκαλος, στην πρώτη , τη νυχτερινή , αφού έχεις τρίποδο ή κάποια άλλη στήριξη και χρόνο 8"  και εφόσον το θέμα είναι μακρυά, πιστεύω θα ήταν ακόμη πιο όμορφη η φωτογραφία (που είναι μια χαρά εννοείται) , αν έβαζες διάφραγμα f/11 και λίγο παραπάνω χρόνο . Με iso 100 , πάντα, όπως σωστά έχεις. 

Ευχαριστώ για την επισήμανση, θα το δοκιμάσω σύντομα σε επόμενη νυχτερινή εξόρμηση. Άρα το πιο κλειστό διάφραγμα βοηθάει να βγει πιο καθαρή με περισσότερη λεπτομέρεια εννοείς; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μέχρι ένα σημείο  , όταν θες λεπτομέρεια σε πεδίο με μεγάλο εύρος και σε ποικίλες αποστάσεις από το φακό . Από ένα σημείο και πάνω, αρχίζει το lens diffraction . Συνήθως αυτό αρχίζει σε πολύ κλειστά διαφράγματα π.χ. f/16. Οπότε σίγουρα κάνεις δοκιμές σε παρόμοιες φωτογραφίες με f/11 και f/13 (μιλάμε για σύγχρονο φακό , απίθανο να αρχίσει diffraction από f/11) . 

Μιας και ψάχνουμε λεπτομέρειες, αν δεν έχεις το παρασολέηγ του φακού, πάρε ένα κινέζικο , όχι γνήσιο  , με 2.50€ από το ebay .

Ebay item π.χ. βλέπω 401194512727, 1.75 στερλίνες με μεταφορικά

(εφόσον μιλάμε για τον vr ii που παίρνει παρασολέηγ HB-37 ).

(Επίσης αν δεν του έχουν κανονικό καπάκι πίσω μαύρο που κουμπώνει όταν τον έχεις βγάλει και έχουν μια άσπρη ημιδιάφανη αηδία που πέφτει , πάρε μια 5άδα κανονικά καπάκια από ebay , όχι γνήσια , να έχει ένα καπάκι σωστά κουμπωμένο όταν δεν είναι στη μηχανή , μη γεμίζει σκόνη. Με 2.80€ παίρνεις 5 από κίνα με ταχυδρομικά, ebay item 132365476960 ).

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 7/4/2020 στις 1:03 ΠΜ, billthes είπε

στρατηγε αυτην εννοουσα.. καλα αυτη που εβαλες με την κουκουβαγια απιστευτη..

89550735_1240290682836714_49955281261392

    Η εικόνα είναι τραβηγμένη με bridge camera , κάτι που δίνει εντυπωσιακά αποτελέσματα εν μέρει , το κάδρο όμως συγκεντρώνει άθελά η ηθελημένα ? πολλά και ετερόκλητα πράγματα κι' αυτό αφαιρεί από την αισθητική της εικόνας . Φυσικά δεν έχω διάθεση να μειώσω το έργο αυτού που την τράβηξε , όμως ένας τηλεφακός χρειάζεται περισσότερη συγκέντρωση , από αυτόν που θα τραβήξει την εικόνα και ο λόγος είναι πως ο χώρος είναι περιορισμένος , το κάδρο δλδ . Αυτό που προτείνω είναι πως , αφού βρεθεί το " σημείο " , να γίνουν επαναληπτικές λήψεις και όχι απαραίτητα την ίδια μέρα και ώρα . Για την εξαιρετική περίπτωση όπου κάποιος θελήσει να συμπεριλάβει τόσα πολλά πράγματα σε ένα τέτοιο κάδρο με τέτοιο φακό , θα προτιμούσα περισσότερο φωτεινές συνθήκες , ώστε το κάθε τι να είναι ευδιάκριτο και να έχει τον ρόλο του στην εικόνα . Τουλάχιστον περισσότερες λήψεις από το ίδιο σημείο και στην συνέχεια επιλογή μεταξύ ώστε να βρεθεί η πλέον κατάλληλη .

    Ούτε είμαι πολύ φίλος του post processing , αφού πιστεύω στο ότι μια εικόνα πρέπει να τραβηχτεί εξ αρχής όσο το δυνατόν πιο άρτια σε ζητήματα όπως ευθυγράμμιση , καδράρισμα , σύνθεση αλλά και τεχνικά σε λεπτομέρειες όπως ισορροπία στην έκθεση , ισορροπία λευκού κοκ . Φυσικά αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να γίνουν κάποιες μικροδιορθωσεις αν κάτι τραβήχτηκε βιαστικά λόγω συνθηκών , ώστε να μην χαθεί η λήψη . Ίσως λίγο ψαλιδισμα , λίγο τις σκιές ...... και το παραπάνω το αναφέρω ώστε κάποιος που ξεκινάει τώρα με την ενασχόληση , να μην δώσει περισσότερη βαρύτητα απ' ότι χρειάζεται στην εκ των υστέρων επεξεργασία , καταλήγοντας κάποια στιγμή να την θεωρήσει ως απαραίτητο στοιχείο . Ναι , μπορεί να βοηθήσει κάποιες φορές , δεν πρέπει να αποτελέσει κανόνα . Δεν σημαίνει πως πρέπει σώνει και καλά μια εικόνα να υποστεί επεξεργασία . Εξαιρούνται οι λόγοι σμίκρυνσης για ανέβασμα κλπ .Κάποιος πρέπει να αφιερώσει λίγο χρόνο παραπάνω πριν πατήσει το shutter button , να σκεφθεί , να περπατήσει λίγο , να δεί κάποια άλλη γωνία του ίδιου σκηνικού που ίσως δώσει περισσότερο ενδιαφέρον . 

   Όσο για τους φακούς , αυτό που γνωρίζω είναι πως δεν πρέπει να αποτελούν συγκεκριμένο η περιοριστικό παράγοντα , αλλά βοηθητικό στον τρόπο που έχει εξασκηθεί ο καθένας να βλέπει τα πράγματα . Οι δύο τελευταίες εικόνες είναι τραβηγμένες με δύο τελείως ετερόκλητα συστήματα , η τελευταία με smartphone ( λόγω συνθηκών ) ώστε να γελάσει και λίγο το χειλακι των υποστηρικτών . Όμως είναι στο απολύτως κατώτερο άκρο , εκεί δλδ που ο φακός αποδίδει την πραγματική του εστιακή απόσταση κι' αν ξέρετε τι να κάνετε εκεί κοντά , έχει καλώς .

   Σημ. Για την εικόνα που έχει παρατεθεί αρχικά , θυμίζω και πάλι πως αυτά που έγραψα είναι προσωπικές παρατηρήσεις που δεν έχουν σκοπό να μειώσουν το έργο αυτού που την τράβηξε .

P6125700.JPG

DSC_0093.JPG

DSC_0011.JPG

DSC_0050.JPG

IMG_20200315_093713.jpg

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 μήνες μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ερώτηση...

Γινεται remote control για το bulb στην D7500 το κινητό (Android ή iPhone)?

Edit: Βρήκα λίγο χρόνο τελικά και σέταρα τη μηχανή με το iphone μέσω του snapbridge της Nikon, αλλά δεν έχει επιλογή για πιο αργή ταχύτητα κλείστου από 30'' που ούτως ή άλλως αυτή την επιλογή την έχει πριν το bulb και χωρίς να συνδέσω με το κινητό.

Έχετε καμιά ιδέα τί άλλο μπορεί να γίνει για το συγκεκριμμένο θέμα;; 'Εχω φύγει εκτός κατοικίας μου και εδώ που είμαι δεν υπάρχει κάποιο κατάστημα να το προμηθευτώ. Θέλω δηλαδή με κάποιον τρόπο, να μπορώ να σταματήσω τη μηχανή σε bulb mode shutter speed, χωρίς να χρειάζεται να πατήσω το κουμπι για να σταματήσει και να την κουνήσω... 

Edit2: Ακόμα, διάβασα κάπου και αυτό 

"Set bulb mode in the camera and snapbridge will ask if you want a long exposure photo then you start counting the seconds and tell it when to stop"
So it sounds like you set the bulb mode on camera and then use Snapbridge. You can't set from snapbridge.
There is also the TIME mode on the camera (shutter press to start, shutter press to stop) you might test that in snapbridge.

και το έκανα, αλλά το μήνυμα που πήρα μόλις σύνδεσα τη μηχανή με το κινητό ήταν το παρακάτω:

117301054_10158686780144269_4442603173082529506_n.jpg.32d7c398572660f251fa5dd0ac417b20.jpg

Από ότι καταλαβαίνω, δύσκολα τα πράγματα...

Επεξ/σία από stratigos24
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σε ξένο φόρουμ μου υπέδειξαν φωτο που τους δουλεύει με το snapbridge το bulb. Μου είπαν να έχω την τελευταία version firmware και στο app και στη μηχανή αλλά εγώ τα έχω και δεν γίνεται. Ίσως από Android να το κάνουν αυτοί και να υποστηρίζεται στη συσκευή και όχι σε iPhone.. δε ξέρω...

 

Παντως να σας ενημερώσω, έλυσα το πρόβλημα μου με εφαρμογή για Android που μου βρήκε ο φιλος aekoupoli, και το γράφω για όλους για όποιον δεν έχει Remote control να βοηθηθεί. Είναι η εφαρμογή camera remote control DSLR που τη βρίσκεις δωρεάν στο googleplay και είναι ακριβώς ότι και το κοντρόλ. Πατάς ξεκινάει ξανά πατάς σταματάει κλπ. Το μόνο που παρατήρησα είναι ότι για να δουλέψει θέλει να είναι κοντά στο μέρος Του σώματος της μηχανής που αναφέρει Με εικονίδια WiFi και Bluetooth, ενώ το πραγματικό κοντρόλ έχει δυνατότητα να είσαι σε μια Α αποσταση. Το θετικό του;;; Το έχεις δωρεάν και μπορείς αν δεν κάνω λάθος να επιλέξεις χωρίς να κάθεσαι να μετράς για να το σταματήσεις να του υποδείξεις σε bulb να τραβήξει 35, 42, 130 δευτερόλεπτα κλπ, όσα δευτερόλεπτα θες και να σταματήσει μόνο του τη σωστή ώρα. 
 

φωτο από το Android app (έχει να επιλέξεις όλες της μάρκες όχι μόνο Nikon) 

 

B0F4F902-D338-4882-B37F-A572F7AC93F1.jpeg.584cc76086c49069e05fec4de2d5743b.jpeg
 

Φυσικα, θα πρέπει να έχετε ενεργοποιήσει από τις ρυθμίσεις της μηχανής το ml-l3 controller για να μπορεί να το δει. Το ίδιο θα χρειαζότανε μα κάνατε και με το πραγματικό control ml-l3. 

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για τους μερακλήδες του.... Κλικ!

https://www.maxmag.gr/fotografia/fotografia-gamoy-to-film-einai-akoma-edo/

Επεξ/σία από stratigos24
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα. Έχω την dslr Canon 250d με φακο: efs 15-55mm. Χωρίς να έχω μεγάλη εμπειρία και παίζοντας με τις ρυθμίσεις κτλ. Παρατήρησα ότι δεν κάνει για πορτρέτα...τουλαχιστον δεν ειμαι ικανοποιημένος. Χάνει πολύ το φόντο πίσω από το θέμα μου. 

Θα ήθελα να μου προτείνεται έναν φακό για πορτρέτα. Η χρήση καθαρά για ερασιτεχνική και για δικιά μου ευχαρίστηση. 

Έχω δει 2 φακούς και θα ήθελα τη γνώμη σας ή κάποια άλλη πρόταση:

https://www.kotsovolos.gr/imaging/digital-cameras/fakoi-flitra-flash?facetName_2=DSLR&facetName_1=Canon&facet_1=mfName_ntk_cs%3A%22Canon%22&facet_2=ads_f11742_ntk_cs%3A%22DSLR%22&beginIndex=0

 

https://www.kotsovolos.gr/imaging/digital-cameras/fakoi-flitra-flash/150407-canon-efs-24mm-f28-stm

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα. 
 

Τι εννοείς χάνει πολύ το φόντο; Αν εννοείς το θολώνει πολύ ενώ εσυ θα ηθελες να έχει περισσότερη λεπτομερια και το φόντο, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις μικρότερο διάφραγμα πχ f8, f11, f16 κλπ για να είναι εστιασμένο και αυτό. Αν εννοείς κάτι άλλο περιμένουμε να μας πεις για να καταλάβουμε καλύτερα και να σου απαντήσουμε πιο σωστά. 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΤΔεν το έθεσα σωστά. Το θόλωμα που κάνει μ αρέσει, αλλά όταν ζουμάρω η όταν πάω κοντά το φόντο πίσω από το θέμα κόβεται αρκετά. Δεν ξέρω πως να το πω με την σωστή ορολογία. Ίσως ένας ευρυγωνιος φακός να είναι πιο σωστή ορολογία γι αυτό που θέλω να πω. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ευρυγώνιο για πορτραίτα ξέχνα τον . Οι πιο ακατάλληλοι φακοί . 

Τι είδους πορτραίτα θες ; Μόνο πρόσωπο ; Ολόσωμα ;;;

Με δεδομένο ότι η μηχανή σου είναι crop και έχει crop factor 1.6

ο 50ρης θα είναι ισοδύναμος με 80mm σε full frame. 

Αν σκεφτείς αγορά από εξωτερικό και μπορείς να ανέβεις στα 260€ , μπαίνει και ο f/1.4 50ρης στο παιχνίδι 

https://www.e-infin.com/eu/item/94/canon_ef_50mm_f/1.4_usm_lens

Αν ανέβεις κι άλλο και μπορείς να αρκεστείς σε f/2.8 μπαίνει ως επιλογή και ο 60ρης μάκρο 

CANON EF-S 60mm f/2.8 Macro USM

Επεξ/σία από Dr_73
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να ρωτήσω κάτι βασικό μιας και είμαι τέρμα αρχάριος..

πειραματίζομαι με manual ρυθμίσεις και όσο έχω δει, αν τραβάμε raw δεν έχει σημασία να παλεύουμε με το white balance αφού μπορεί εύκολα και χωρίς συνέπειες να αλλάξει κατά την επεξεργασία.

αυτό μπορεί κατά ένα μέρος να ισχύει και για το iso?

θέλω να πω, το iso το έχω καταλάβει ως ένας ψηφιακός 'πολλαπλασιασμός' της συνολικής ποσότητας του φωτός που μαζεύει ο αισθητήριας από το συνδυασμό διαφράγματος + ταχύτητας κλείστρου (με διορθώνετε αν κάνω λάθος).

Άρα (σύμφωνα με τη θεωρεία μου) γιατί να μην μπορεί να γίνει ο πολλαπλασιασμός αυτός και κατά την επεξεργασία και εμείς να είμαστε άνετοι με κολλημένο το iso στο 100?

ΥΓ: Καταλαβαίνω πως αν μπει  παραπάνω φως θα κάψει την φωτογραφία, αλλά εκεί θες ND Filter, δεν θα το έσωζες με ρύθμιση του iso από τη μηχανή

19 ώρες πριν, BloodDonor89 είπε

ΤΔεν το έθεσα σωστά. Το θόλωμα που κάνει μ αρέσει, αλλά όταν ζουμάρω η όταν πάω κοντά το φόντο πίσω από το θέμα κόβεται αρκετά. Δεν ξέρω πως να το πω με την σωστή ορολογία. Ίσως ένας ευρυγωνιος φακός να είναι πιο σωστή ορολογία γι αυτό που θέλω να πω. 

Είναι περισσότερο θέμα οπτικής, το που κάθεται το άτομο σε σχέση με το backround και το πόσο κοντά είσαι εσύ στο μοντέλο. Έχω την ίδια μηχανή με εσένα και τους φακούς 24mm f2.8 stm + 50mm f1.8 stm. σε σχέση με αυτόν που έχεις θα δεις διαφορά μόνο στο θόλωμα πίσω, το κάδρο θα είναι ακριβώς το ίδιο με το αν ρυθμίσεις τον kit φακό σου στα 24mm και 50mm αντίστοιχα. Επίσης, αυτοί οι φακοί δεν έχουν stabilization οπότε θέλουν λίγο μεγαλύτερη προσοχή.

Οικονομικός ευρυγώνιος είναι ο 10-18 stm αλλά όπως είπε και ο φίλος Dr_73 δεν κάνει για πορτραίτα, εκτός αν εννοείς μια μακρινή ολόσωμη φωτογραφία με φόντο το βουνό. Εκεί στην ουσία είναι landscape φωτογραφία αφού το τοπίο είναι ο πρωταγωνιστής. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...