kostastnt Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2012 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2012 Εδώ είναι μια μικρή ιστορία σχετικά με μια φωτογραφική μηχανή που έχω.. Αγορά τέλη του 2010 και για ένα χρόνο μια χαρά η μηχανή. Αρχές του 2012 (1+ χρόνο μετά την αγορά) εμφανίζει στις φωτογραφίες μια θολούρα κάτω αριστερά. Πρώτη μου κίνηση είναι να πάω την μηχανή στην αντιπροσωπεία της στην Θεσσαλονίκη. Εκεί ακούω έκπληκτος ότι η μηχανή έχει εγγύηση ένα χρόνο. Μάλιστα μου δείχνουν σε ένα σημείο από το βιβλιαράκι με τις οδηγίες ότι λέει για ένα χρόνο εγγύηση. Φυσικά το σημείο που λέει ότι αυτό δεν ισχύει, αν υπάρχει άλλος νόμος στην χώρα παρέλειψαν να το διαβάσουν. Τηλεφωνώ στα κεντρικά της αντιπροσωπείας και μου λένε το ίδιο πράμα, οπότε καταλαβαίνω ότι είναι η πολιτική της εταιρείας τέτοια. Το επόμενο που κάνω είναι να στείλω επιστολή σε γενική γραμματεία καταναλωτή, ινστιτούτο καταναλωτή και συνήγορο του καταναλωτή. Απάντηση λαμβάνω μετά από καιρό μόνο από συνήγορο του καταναλωτή. Επιγραμματικά λέει ότι ο πωλητής όντως πρέπει να τηρεί τα 2 χρόνια της εγγύησης. Αλλά ο προμηθευτής δεν έχει τέτοια υποχρέωση. Και από την στιγμή που το μοντέλο της φωτογραφικής μετά από ένα χρόνο (που έληξε η εγγύηση του προμηθευτή) πλέον δεν είναι σύγχρονο, δεν με καλύπτει η διετής εγγύηση. Αυτό εγώ το καταλαβαίνω ως εξής. Ακόμη και το καλύτερο μοντέλο της εταιρείας να πάρεις, αυτό θα σταματήσει να είναι «σύγχρονο» μόλις βγάλουν το επόμενο. Οπότε η 2ετής εγγύηση πρακτικά δεν θα ισχύσει ποτέ όταν βγαίνουν μοντέλα κάθε μήνα σχεδόν καλύτερα από αυτά που ήδη υπάρχουν. Τότε πηγαίνω την φωτογραφική σε μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων που αγοράστηκε η μηχανή. Την δέχονται για σέρβις και να την στείλουν στην αντιπροσωπεία. Πηγαίνει στην αντιπροσωπεία και η μηχανή αποκρίνονται ότι έχει βγει εκτός εγγύησης επειδή η θολούρα προκλήθηκε από σκουπιδάκι στον φακό και αυτό σημαίνει κακή χρήση. Άρα η μηχανή είχε εγγύηση παραπάνω από χρόνο και με την «κακή χρήση» βγήκε εκτός. Η μηχανή όμως σε καμία περίπτωση δεν έχει ούτε χτυπήματα, ούτε έχει πέσει κάτω, ούτε υγρά πάνω της. Μάλιστα την ημέρα που αγοράστηκε η μηχανή, αγοράστηκε και θήκη και ήταν εκεί μέσα από το πρώτο λεπτό που ανοίχτηκε. Συνολικά η μηχανή δεν έβγαλε ούτε 1000 φωτογραφίες σε ένα χρόνο. Το ερώτημα είναι αν μπορεί η κάθε εταιρεία να βγάζει εκτός εγγύησης έτσι απλά ηλεκτρονικές συσκευές. Και πως μπορώ εγώ σαν καταναλωτής να αποδείξω ότι δεν έχει γίνει κακή χρήση; Υπάρχει κάποια αρχή/υπηρεσία που να είναι ανεξάρτητη και να πιστοποιεί την καλή χρήση του προϊόντος; Μετά από όλα αυτά ούτε ο πωλητής δεν είναι υποχρεωμένος να τηρήσει την 2ετή εγγύηση, αφού η μηχανή βγήκε εκτός εγγύησης. Προφανώς από την μεριά μου δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο και απλά ζήτησα να έρθει η μηχανή χωρίς να επισκευαστεί. Το κορυφαίο της υπόθεσης είναι ότι θα πληρώσω και 12-13€ για να την πάρω πίσω. Το όνομα της εταιρείας που βγάζει την φωτογραφική δεν θα το πω, γιατί δεν θέλω μπλεξίματα με μηνύσεις για δυσφήμιση κτλ μιας και δεν υπάρχει περίπτωση να βρεθεί φράγκο για την υπεράσπιση μου. Όσοι ασχολούνται με φωτογραφικές έχουν αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα με την αντιπροσωπεία αυτή, όπως εγώ. Η μηχανή τόσο καιρό ήταν στην αντιπροσωπεία μιας και είχα την ελπίδα ότι θα απαντήσει και κάποια άλλη υπηρεσία (ινστιτούτο καταναλωτή και γενική γραμματεία) αλλά τίποτα. Οπότε ζήτησα να γυρίσει πίσω χωρίς επισκευή. Τότε μου είπαν να πληρώσω 36€ για την επισκευή της σαν προσφορά από τα 50+ που είναι κανονικά.. Το δέχτηκα μιας και η μηχανή με καλύπτει απόλυτα και είναι πολύ «σύγχρονη» για τις ανάγκες μου για αρκετό καιρό ακόμα. Πλέον το μόνο που θα κάνω είναι όταν μου ζητάνε την γνώμη μου για αυτή την εταιρεία είναι να την σχολιάζω αρνητικά μπας και γλυτώσει την ταλαιπωρία κάποιος φίλος.
gatokoritso Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2012 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2012 Το ερώτημα είναι αν μπορεί η κάθε εταιρεία να βγάζει εκτός εγγύησης έτσι απλά ηλεκτρονικές συσκευές. Και πως μπορώ εγώ σαν καταναλωτής να αποδείξω ότι δεν έχει γίνει κακή χρήση; Υπάρχει κάποια αρχή/υπηρεσία που να είναι ανεξάρτητη και να πιστοποιεί την καλή χρήση του προϊόντος; ναι μπορουν και το κανουν.οι ιστοριες φρίκης ειναι απειρες...
kostastnt Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2012 Μέλος Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2012 Η εταιρεία όπως είπα και στο αρχικό μήνυμα δεν μπορώ να πω ποιά είναι γιατί σε δεν έχω καμία όρεξη για μπλεξίματα.. Η μηχανή δεν είναι dslr.. Μια απλή compact είναι με 10mp και 3-4 ζουμ.. Sent from my iPhone using Insomnia
Narayan Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2012 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2012 Από τη στιγμή που δεν αναφέρεις το όνομά σου δεν μπορούν να κάνουν τίποτα... οποιαδήποτε ομοιότητα με πραγματικά πρόσωπα είναι εντελώς συμπτωματική στο κάτω-κάτω κατάλαβα πως ο σκοπός σου είναι να μας προειδοποιήσεις για αυτή την εταιρεία: Πλέον το μόνο που θα κάνω είναι όταν μου ζητάνε την γνώμη μου για αυτή την εταιρεία είναι να την σχολιάζω αρνητικά μπας και γλυτώσει την ταλαιπωρία κάποιος φίλος.
kostastnt Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2012 Μέλος Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2012 Δεν είναι τόσο να προειδοποιήσω, όσο να μάθω πως την επόμενη φορά λύνεται ένα τέτοιο περιστατικό.. Δηλαδή πως ο καταναλωτής μπορεί να αποδείξει ότι έχει γίνει καλή χρήση.. Και μάλιστα πριν η συσκευή πάει στην εταιρεία.. Γιατί είμαι σίγουρος ότι θα πέφτει και κανά προιόν κάτω και άντε απόδειξε ότι εσυ το πήγες σε νορμάλ κατάσταση.. Η μόνη λύση που σκέφτηκα για μικρά προιόντα είναι να αγοράζονται μόνο από εξωτερικό και να πηγαίνουν εκεί για σέρβις.. Πλέον όλοι έχουμε φίλους σε πολλές χώρες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν.. Sent from my iPhone using Insomnia
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα