Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Πρόσφατα είχα μια κουβέντα με παρέα και το θέμα είχε ως εξής:

 

Είναι εν τέλη χρήσιμο τα παιδιά, ειδικά του Λυκείου να φθάνουν σε τέτοια επίπεδα δυσκολίας σε ότι αφορά το μάθημα των μαθηματικών;

Σε τι θα χρησιμεύσει σε κάποιον το να μάθει για παράδειγμα, παραγώγους και ολοκληρώματα, γνώσεις που θα πρέπει να έχουν οι μαθητές για να πετύχουν ακόμα και σε σχολές άσχετες με το μαθηματικό.

 

Θα ρωτήσει κάποιος πολύ σωστά. Γιατί όσα μαθαίνουμε είναι πάντα χρήσιμα;

 

Το να γνωρίζουμε τη γλώσσα μας, την ιστορία μας, γενικής φύσεως θέματα για τις θετικές επιστήμες, βασικά πράγματα σε ότι αφορά τη θρησκεία (όχι μόνο την Ορθοδοξία), Γεωγραφία, μια ξένη γλώσσα είναι κάτι που μας επιτρέπει να έχουμε μια γενική γνώση των πραγμάτων. Γνώση που οπουδήποτε μπορεί να μας φανεί χρήσιμη.

Από μια απλή κουβέντα ως και στη δουλειά μας.

 

Το να φθάνουμε όμως σε τέτοιο υψηλό επίπεδο στα μαθηματικά, άραγε σε τι χρησιμεύει αν όχι στη κερδοσκοπία της παραπαιδείας;;

Δουλεύει το μυαλό; Γνωρίζω πολύ κόσμο που έχει πετύχει στη ζωή του και έχει κερδίσει τον σεβασμό, χωρίς να ξέρει τίποτε περί παραγώγων.

 

Σαφώς ο πολλαπλασιασμός η διαίρεση ή η απλή μέθοδος των τριών είναι πράγματα που χρησιμεύουν στη καθημερινή μας ζωή και όχι μόνο.

 

Τονίζω πριν διαβάσω τη γνώμη σας, πως τα μαθηματικά ήταν, είναι και θα είναι βασικό μάθημα για πολλές σχολές που ουσιαστικά δεν ήταν ποτέ αναγκαία.

 

Αντιλαμβάνομαι επίσης πως υπάρχει κόσμος που λατρεύει το συγκεκριμένο μάθημα και ο βαθμός δυσκολίας του, αποτελεί πρόκληση αλλά μηπως τελικά θα έπρεπε από το λύκειο και μετά να διαχωρίζονται οι μαθητές που δεν επιθυμούν να αποκτήσου διδακτορικό στο συγκεκριμένο τομέα (διότι τα θέματα των πανελληνίων πολλές φορές ειναι όντως επιπέδου Πανεπιστημίου το λιγότερο και γενικά διδασκόμαστε σε υψηλότατο επιπεδο το συγκεκριμένο μάθημα) με αυτούς που τους εξιτάρει η ιδέα αυτή;

 

Αναμένω τις απόψεις σας :-)

  • Απαντ. 172
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Τα μαθηματικά απο το λυκειο και μετά εκτός τς γεωγραφίας δεν έχουν ιδιαιτερη εφαρμοφη σε αλλο τομέα για ατομα που θα σπουδασουν σε θεωρητικές σχολές ή δεν θα συνεχισουν τις σπουδες τους, το ιδιο λίγο πολύ ισχυει και για τα αρχαια ας πουμε της 2ας λυκειου που αναλύουν ενα αρχαιο κείμενο όχι ως προς το νοημα του αλλά γλωσσικα κατι που δεν θα χρειαστεί ενας φοιτητης θετικης κατευθυνσης ουτε καν σε συζητηση με φιλους "φιλε διαβαζα αντιγόνη και με συγκλονισαν οι δοτικές της αιτίας στο κειμενο!"..

 

Εγω ειμαι της αποψης οτι μετα ισως την 1η λυκειου πρέπει ο καθε μαθητης να μπορει να επιλέγει ποια μαθηματα θα παρακολουθησει αναλογα τη σχολή που θελει να περάσει και φυσικά η καθε σχολή από μονη της να οριζει τη βαρύτητα και ποια μαθηματα θα πρέπει να εχει δώσει ενας υποψηφιος σπουδαστης της. π.χ. Το μαθηματικό να θελει 50% βαρυτητα μαθηματικα, 20% φυσική, 15% εκθεση και 15% αρχες οικονομιας, η Πληροφορικη 30% πληροφορικη, 30% μαθηματικα, 20 φυσικη, 20% εκθεση κλπ..

Δημοσ.

Οχι τα μαθηματικα της τριτης λυκειου δεν εχουν καμια πρακτικη χρηση στη ζωη για καποιον που δε θα ασχοληθει με θετικες επιστημες, ΑΛΛΑ αν τα κατανοησεις σε κανουν πιο εξυπνο και κυριως σου δινουν μια εικονα περι απειρου!!!! Και εν πασει περιπτωσει ειναι ενα κριτηριο για να μπει καποιος στο πανεπιστημιο. Κατα τη γνωμη μου καλυτερο απο το να πρεπει να μαθει απεξω 500 σελιδες ιστορια χωρις να ξεχναει ενα κομμα η απειρες μεταφρασεις κειμενων που αν ανακατεψεις λιγο τις γραμμες δε θα μπορει να τα μεταφρασει.

 

 

Εδιτ: ξεχασα να πω οτι τα μαθηματικα σε μαθαινουν και πως να εκφραζεσαι επακριβως και να μπορεις ναοαταληγεις σε συμπερασματα χωρις σαλτσες αλλα και χωρις να σου λειπουν πληροφοριες.

Επισκέπτης
Δημοσ.

Τα μαθηματικά, η μουσική και μερικά ακόμη αντικείμενα (η αντίληψη των ποσοτήτων για παράδειγμα, που δε διδάσκεται στα σχολεία), είναι βασικά για την ανάπτυξη του εγκεφάλου. Δεν είναι δευτερεύοντα.

 

Σκέψου το σαν "γυμναστική" για τον εγκέφαλο. Γυμνάζεις τους μυς σου.

Δημοσ.

Τα μαθηματικά κατεύθυνσης γ λυκείου, δεν χρησιμεύουν στην καθημερινή ζωή κανενός από τεχνικής άποψης. Χρησιμεύουν σε πολλές από τις σχολές Β και Δ πεδίου από άποψη γνώσεων. Τώρα σε κάθε άτομο ξεχωριστά, το να ασχολείσαι με ανώτερα μαθηματικά στην ηλικία των 17 κάνει καλό στη σκέψη, την ευστροφία, το να μην χαραμίζεται φαιά ουσία τέλος πάντων. Φυσικά μιλάω από καθαρά προσωπική εμπειρία γιατί τουλάχιστον εμένα με είχαν ωφελήσει τρομερά στο να λειτουργώ πολύ γρήγορα, ειδικά εκείνη την περίοδο που όσο πιο γρήγορα λειτουργούσε ο εγκέφαλος τόσο καλύτερα.

 

Τώρα είναι απαραίτητο να κάνουν τόσο προχωρημένα μαθηματικά στο σχολείο? Θα έλεγα όχι, τουλάχιστον όχι όλοι, γιατί εμένα μπορεί να μου άρεσαν τρελά, αλλά η αλήθεια είναι ότι η πλειοψηφία τα συχαινόταν, και η πλειοψηφία δεν τα χρειάστηκε τελικά στο άμεσο μέλλον (ούτε εγώ τα χρειάστηκα η αλήθεια είναι). Όσο για αυτούς που τα χρειάζονται στις σχολές τους, πιστεύω θα μπορούσαν άνετα να τα κάνουν αφού μπουν στο πανεπιστήμιο. Από εκεί και πέρα, καλό θα ήταν να υπήρχαν σαν μάθημα επιλογής, αλλά για να γίνει κάτι τέτοιο θέλει τρελές αλλαγές το σύστημα παιδείας της χώρας, κάτι που θα πάρει πολύ χρόνο για να γίνει και δεν έχει νόημα να το συζητάμε. Βέβαια ποτέ δεν κατάλαβα γιατί όλοι τα βάζουν με τα μαθηματικά κατεύθυνσης και δεν τα βάζουν με τον προγραμματισμό, το ΑΟΔΕ, το γεγονός ότι τα παιδιά της θεωρητικής παπαγαλίζουν άχρηστες πληροφορίες στην ιστορία κατεύθυνσης, μαθήματα δηλαδή πολύ πιο άχρηστα -στην περίπτωση των 2 πρώτων- και πολύ πιο άσχημα γραμμένα στην περίπτωση της ιστορίας.

 

Αυτό που έχω να πω για να κλείσω είναι ότι όντως ότι μαθαίνει ο άνθρωπος καλό είναι καθώς επίσης και το ότι μπορεί να πάρουμε γνώση, και πληροφορίες σημαντικές για εμάς και τον κόσμο γύρω μας και από τα φαινομενικά άχρηστα πράγματα αρκεί να ξέρουμε που να κοιτάξουμε.

 

Αν είσαι μαθητής άσε τις γκρίνιες για τα μαθηματικά κατεύθυνσης και σου συνιστώ να τα δεις με άλλο μάτι αν πρόκειται να καταπιαστείς μαζί τους γιατί δεν προλαβαίνεις τέτοιες αλλαγές στην εκπαίδευση :-D

Δημοσ.

Συμφωνω για την αξια των μαθηματικων, της μουσικης και λοιπών επιστημών αλλά μετά από καποια ηλικία, για μένα 15-16, πρέπει να αρχίσει καποιος να εξειδικευεται στους τομεις που θελει να σπουδάσει και σε πράγματα που θα επιλέξει να περάσει μαζί τους το υπόλοιπο της ζωής του και όχι να μαθαινει και ακομα χειρότερα να εξετάζεται σε μαθηματα που από την επόμενη μερα των εξετάσεων θα ξεχασει και δεν θα τα ξαναδει.

Δημοσ.

Δοκίμασε να γίνεις μηχανικός, και θα σου πω πόσο υπερβολικά είναι τα ολοκληρώματα και οι παραγώγοι, ακόμα και τα διανύσματα στο τρισδιάστατο επίπεδο..;ρ

 

Στις τάξεις του λυκείου αυτό που "χάνουν" οι φυσικοί και μαθηματικοί είναι η απεικόνιση μιας θεωρίας, πχ σου διδάξουν το θεώρημα Bolzano χωρίς το παράδειγμα τότε χέσε μέσα multiyear.:P

 

Ή το να προσπαθήσει να του εξηγήσει τους μιγαδικούς χωρίς να σου δείξει ένα παράδειγμα ηλεκτρολογίας.

 

@traumatias, τα μαθηματικά από 2α λυκείου και μετά είναι μπάσιμο για τις τάξεις μηχανικών, προγραμματιστών κλπ.

Δημοσ.

Ναι Status, γι αυτό είπα ότι χρησιμεύουν σε σχολές 2ου και 4ου πεδίου. Αλλά εγώ ας πούμε σαν γραφίστας δεν θα τα χρειαστώ ποτέ, μου επιβάλλουν να τα μάθω γιατί δεν έχουν άλλη επιλογή μαθημάτων να μου διδάξουν που θα μου είναι πιο χρήσιμα.

Δημοσ.

Καλά κάνουν και υπάρχουν. Τα αποτελέσματα μόνο θετικά είναι, από όποια πλευρά. Από πλευράς ατόμου αναφέρατε ήδη κάποια.

 

Από πλευράς αξιολόγησης. Όλη με ίδια θέματα δεν εξετάζονται;

Σε θέμα εξέτασης είναι απόλυτα αντικειμενικό λοιπόν(όπως κάθε μάθημα στις πανελλήνιες).

Όσο δύσκολο και να είναι το κριτήριο, όταν δεν υπάρχει συγκεκριμένη βάση αλλά μόνο μεταξύ των υποψηφίων ανταγωνισμός το αποτέλεσμα είναι δίκαιο. (εντάξει όχι αναλογικά, εξαρτάτε από τη δομή των θεμάτων, την αυξανόμενη δυσκολία αυτών και το πόσο εύκολο είναι να πιάσεις πχ το 15)

 

Σίγουρα η αυξημένη δυσκολία ευνοεί τα φροντιστήρια. Αν όμως παρατηρήσετε τα θέματα όλων των συστημάτων που έχουν αλλάξει, θα δείτε ότι όσο περισσότερο λειτουργεί ένα σύστημα τόσο αυξάνει η δυσκολία. (τα θέματα του τωρινού συστήματος είναι αρκετά εύκολα μέχρι τουλάχιστον και το 2005-γελοία σε κάποιες περιπτώσεις.)

Δημοσ.

Αλλά εγώ ας πούμε σαν γραφίστας δεν θα τα χρειαστώ ποτέ,

 

θα μας στείλεις.

 

πως ακριβώς θα καταλάβεις διανυσματα για τα γραφικά δηλαδή; Τριγωνομετρία;στερεομετρία; πως θα κάνεις ανιμεησον χωρίς να καταλαβαίνεις και να χρησιμοποιείς στερεά και κίνηση σε 3 διαστάσεις;

μην πω αρχες φυσικης για αναλυση χρωματικων πινακων κλπ

Δημοσ.

Ναι Status, γι αυτό είπα ότι χρησιμεύουν σε σχολές 2ου και 4ου πεδίου. Αλλά εγώ ας πούμε σαν γραφίστας δεν θα τα χρειαστώ ποτέ, μου επιβάλλουν να τα μάθω γιατί δεν έχουν άλλη επιλογή μαθημάτων να μου διδάξουν που θα μου είναι πιο χρήσιμα.

 

Έτσι ήταν με τις δέσμες παλιότερα, δεν λέω ότι έχεις άδικο, αλλά η ύλη δεν είναι δα και τόσο δύσκολη, στο λύκειο..που να δεις μετά τι γίνεται.;ρ

Δημοσ.

Χρησιμα τα μαθηματικα? Εως ενα σημειο ναι…

Μετα χανει τη μπαλα ο μαθητης-σπουδαστης.

Το επιπεδο που διδασκεται σε σχολες που δεν εχουν βαση τα μαθηματικα, ειναι πολυ υψηλο και φυσικα αχρηστο.

Εγω π.χ. ειχα 4 μαθηματικα και σπουδαζα τεχνικος ιατρικων οργανων. Γιατι να τα εχω και να με ταλαιπωρουν τοσο? Και φυσικα δεν θυμαμαι σχεδον τιποτα απο αυτες τις τριχες που μας ζητουσαν να ξερουμε..

Πολλα πολλα μαθηματα ειναι ΑΧΡΗΣΤΑ αλλα ειναι πολυ μεγαλη κουβεντα..

Δημοσ.

θα μας στείλεις.

 

πως ακριβώς θα καταλάβεις διανυσματα για τα γραφικά δηλαδή; Τριγωνομετρία;στερεομετρία; πως θα κάνεις ανιμεησον χωρίς να καταλαβαίνεις και να χρησιμοποιείς στερεά και κίνηση σε 3 διαστάσεις;

μην πω αρχες φυσικης για αναλυση χρωματικων πινακων κλπ

 

Οχι μη, μόλις περιέγραψες τα μαθηματικά 2 (η επιστροφή;ρ).

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...