Προς το περιεχόμενο

Apple: 2 χρόνια εγγύηση στα προϊόντα της στην Ευρώπη μετά από αντιδράσεις (ενημέρωση)


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Οχι δε σου κανουν χαρη αν σου εδιναν εγγυηση 1 χρονου το προιον τους θα ηταν φθηνοτερο.

 

Αν θες να μαθεις για το νομο θα πρεπει να αναζητησεις τα αναλογα θεματα εδω στο Insomnia. Με μια αναζητηση θα βρεις αρκετα

 

Γι'αυτό και τα προϊόντα της apple είναι τοσο φθηνα; :devil:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 91
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

  • Super Moderators

Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά:

 

1. Τόσο το ευρωπαϊκό δίκαιο* όσο και το ελληνικό δίκαιο** δεν καθορίζει διετή χρόνο εγγύησης. Για την ακρίβεια δεν καθορίζει κανέναν χρόνο εγγύησης. Ειδικά μάλιστα για τα τεχνολογικά προϊόντα «η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με τον χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη».

 

2. Αυτό που άλλαξε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη είναι η δυνατότητα επιστροφής των προϊόντων εάν έχουν ελάττωμα ή έλλειψη κάποιας ιδιότητας κατά τη στιγμή της αγοράς τους***.

 

[ Μια μικρή παρέκβαση εδώ για τη διαφορά μεταξύ εγγύησης και επιστροφής ελαττωματικού προϊόντος:

 

Εάν χαλάσει ένα αντικείμενο και καλύπτεται από την εγγύηση του κατασκευαστή σημαίνει ότι δούλευε πριν και χάλασε τώρα.

 

Εάν είναι ελαττωματικό ένα αντικείμενο σημαίνει ότι δεν δούλευε εξ αρχής -απλώς ο καταναλωτής ενδεχομένως να μην το διαπίστωσε αμέσως. Ο νόμος και η Οδηγία δίνουν 2 χρόνια περιθώριο. Απλώς εδώ έχει υποχρέωση ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το αντικείμενο ουδέποτε δούλεψε ή δεν δούλεψε όπως έπρεπε. ]

 

3. Εν προκειμένω, η Apple απλώς επαναλαμβάνει την προστασία που παρέχει ο νόμος. Ουσιαστικά δηλαδή ενημερώνει τον καταναλωτή ότι, πέραν της μονοετούς εγγύησης που δίνει, ο καταναλωτής διατηρεί το δικαίωμα επιστροφής του προϊόντος εντός του επόμενου, δεύτερου, έτους από την αγορά του, εάν αποδείξει ότι αυτό ήταν εξ' αρχής ελαττωματικό ή δεν είχε τις ιδιότητες τις οποίες όφειλε να έχει.

Ουσιαστικά δηλαδή δεν υπάρχει κάποια αλλαγή πολιτικής στο θέμα της εγγύησης. Τόσο η Apple όσο και ένα μεγάλο μέρος των κατασκευαστών προϊόντων τεχνολογίας δίνουν μονοετή εγγύηση. Άλλωστε αυτό επιτρέπει και ο νόμος, παρά τα όσα περί του αντιθέτου ισχυρίζονται αυτόκλητοι προστάτες των καταναλωτών (οι οποίοι περιορίζουν την "προστασία" τους στα προϊόντα Apple...).

 

 

 

______

* Οδηγία 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης Μαΐου 1999, σχετικά με ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών

 

** άρθρο 5 παρ. 3 του Νόμου 2251/94

 

*** άρθρο 554 του Αστικού Κώδικα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να χω καλο ερωτημα επειδη δε το ηξερα:

Η apple εδινε 1 χρονο εγγυηση εντος Ευρωπης στα κινητα των 700 ευρω?

 

Ναι ειναι η απαντηση προφανως, αλλα επειδη δε το γνωριζα, μου κανει απιστευτη εντυπωση...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2. Αυτό που άλλαξε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη είναι η δυνατότητα επιστροφής των προϊόντων εάν έχουν ελάττωμα ή έλλειψη κάποιας ιδιότητας κατά τη στιγμή της αγοράς τους***.

 

[ Μια μικρή παρέκβαση εδώ για τη διαφορά μεταξύ εγγύησης και επιστροφής ελαττωματικού προϊόντος:

 

Εάν χαλάσει ένα αντικείμενο και καλύπτεται από την εγγύηση του κατασκευαστή σημαίνει ότι δούλευε πριν και χάλασε τώρα.

 

Εάν είναι ελαττωματικό ένα αντικείμενο σημαίνει ότι δεν δούλευε εξ αρχής -απλώς ο καταναλωτής ενδεχομένως να μην το διαπίστωσε αμέσως. Ο νόμος και η Οδηγία δίνουν 2 χρόνια περιθώριο. Απλώς εδώ έχει υποχρέωση ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το αντικείμενο ουδέποτε δούλεψε ή δεν δούλεψε όπως έπρεπε. ]

Γραφειοκρατικά τερτίπια θα έλεγα εγώ, για να θολώνουν το τοπίο και να κάνουν ευέλικτη την πολιτική των εταιρειών:

 

Πώς θα αποδείξει ο καταναλωτής ότι το προϊόν του ήταν εξαρχής ελαττωματικό όταν το επιστρέψει μετά από 20+ μήνες κατοχής του?

 

Με την ίδια λογική πως θα αποδείξει η εταιρεία ότι το προϊόν ΔΕΝ ήταν εξαρχής ελαττωματικό?

 

Για παράδειγμα πηγαίνω ένα Macbook στην αντιπροσωπεία με χαλασμένο ηχείο ή μικρόφωνο ή κάμερα ύστερα από 23 μήνες κατοχής και τους λέω ότι το πρόβλημα ήταν υπαρκτό εξ'αρχής και ότι απλά δεν το ήξερα τόσο καιρό γιατί άκουγα μουσική μόνο από εξωτερικά ηχεία και δεν χρησιμοποίησα ποτέ μέχρι στιγμής την κάμερα και το ενσωματωμένο μικρόφωνο.

 

Τα ίδια περίπου μπορώ να ισχυριστώ και για μισοπεθαμένη κάρτα γραφικών, κάνοντας τον "Κινέζο" και ισχυριζόμενος ότι αυτές οι κάθετες γραμμές στην οθόνη παρουσιάζονταν από την πρώτη μέρα λειτουργίας και απλά δεν το θεώρησα σοβαρό.

 

Πιστεύεις ότι υπάρχει έστω και ένα authorized service center της Apple, που θα δεχόταν την δωρεάν επισκευή-αντικατάσταση εφαρμόζοντας την κοινοτική νομοθεσία?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...για την ακρίβεια δεν καθορίζει κανέναν χρόνο εγγύησης. Ειδικά μάλιστα για τα τεχνολογικά προϊόντα «η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με τον χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη»....

Πες μου μόνο ότι είσαι δικηγόρος.

Τέλος.

Κάτσε να βάλω και ένα χαμογελάκι....:P

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλα αν πιστευεται οτι η επεκταση της εγγυησης στα 2 χρονια θα ειναι στη πραξη και οχι μονο στη θεωρια ειστε γελασμενοι,η apple θα βρει το τροπο να αποδειξη οτι οποιοδηποτε ελλατωμα-δυσλειτουργια σε μια συσκευη οφειλετε σε κακη χρηση απο την πλευρα του καταναλωτη και καθαρισε.Τοσο απλα.Και αντε μετα να αποδειξης οτι δεν εισαι ελεφαντας

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Γραφειοκρατικά τερτίπια θα έλεγα εγώ, για να θολώνουν το τοπίο και να κάνουν ευέλικτη την πολιτική των εταιρειών:

 

Πώς θα αποδείξει ο καταναλωτής ότι το προϊόν του ήταν εξαρχής ελαττωματικό όταν το επιστρέψει μετά από 20+ μήνες κατοχής του?

 

Με την ίδια λογική πως θα αποδείξει η εταιρεία ότι το προϊόν ΔΕΝ ήταν εξαρχής ελαττωματικό?

 

Για παράδειγμα πηγαίνω ένα Macbook στην αντιπροσωπεία με χαλασμένο ηχείο ή μικρόφωνο ή κάμερα ύστερα από 23 μήνες κατοχής και τους λέω ότι το πρόβλημα ήταν υπαρκτό εξ'αρχής και ότι απλά δεν το ήξερα τόσο καιρό γιατί άκουγα μουσική μόνο από εξωτερικά ηχεία και δεν χρησιμοποίησα ποτέ μέχρι στιγμής την κάμερα και το ενσωματωμένο μικρόφωνο.

 

Τα ίδια περίπου μπορώ να ισχυριστώ και για μισοπεθαμένη κάρτα γραφικών, κάνοντας τον "Κινέζο" και ισχυριζόμενος ότι αυτές οι κάθετες γραμμές στην οθόνη παρουσιάζονταν από την πρώτη μέρα λειτουργίας και απλά δεν το θεώρησα σοβαρό.

 

Πιστεύεις ότι υπάρχει έστω και ένα authorized service center της Apple, που θα δεχόταν την δωρεάν επισκευή-αντικατάσταση εφαρμόζοντας την κοινοτική νομοθεσία?

Δεν ξέρω εάν διάβασες το μήνυμά μου αλλά προσπαθώ να εξηγήσω ότι όλα αυτά που γράφεις δεν είναι "Γραφειοκρατικά τερτίπια" αλλά ο νόμος. Είτε μας αρέσει είτε όχι.

 

Όχι ο νόμος της Apple, όχι ο νόμος των εταιρειών αλλά ο νόμος.

 

Απλό παράδειγμα: Εάν πάρω μια καφετιέρα φίλτρου και esspresso και πίνω μόνο καφέ φίλτρου και κάποια στιγμή πάω να βάλω esspresso και δεν δουλέψει, θεωρείται ως ελαττωματικό προϊόν (για την ακρίβεια, έλλειψη συνομολογηθείσας ιδιότητας). Ο νόμος με καλύπτει για 2 έτη.

 

Εάν πάρω μια καφετιέρα φίλτρου και κάποια στιγμή σταματήσει να δουλεύει (να ζεσταίνει το νερό για παράδειγμα) τότε είναι βλάβη που καλύπτεται από την όποια εγγύηση, χωρίς καθορισμένη διάρκεια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω εάν διάβασες το μήνυμά μου αλλά προσπαθώ να εξηγήσω ότι όλα αυτά που γράφεις δεν είναι "Γραφειοκρατικά τερτίπια" αλλά ο νόμος. Είτε μας αρέσει είτε όχι.

Όχι ο νόμος της Apple, όχι ο νόμος των εταιρειών αλλά ο νόμος.

Άντε πάλι με την μανία καταδίωξης της Apple... :) Δες ακριβώς τι έγραψα (*) γιατί αναφέρομαι σε όλες τις εταιρείες και θεωρώ ότι η ασάφεια του νόμου εξυπηρετεί στην ουσία τα συμφέροντά τους.

 

(*)

Γραφειοκρατικά τερτίπια θα έλεγα εγώ, για να θολώνουν το τοπίο και να κάνουν ευέλικτη την πολιτική των εταιρειών:

Στα παραδείγματα που αναφέρω μπορείς να δώσεις κάποια απάντηση? Δεν είναι στην διακριτική και μόνο ευχέρεια της εταιρείας αν θα επιδιορθώσει το πρόβλημα? Κάνοντας αντιστοίχιση του MACBOOK με την πολυκαφετιέρα, μπορούμε να υποθέσουμε ότι η κάμερα ή το μικρόφωνο μπορεί να είναι το εξάρτημα για το αφρόγαλα που ποτέ δεν κάναμε γιατί δεν πίναμε capuccino.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και πολύ καλά έκανε και έδωσε μεγαλύτερη εγγύηση διότι έδινες που έδινες τα κατοστάρικα...

Τουλάχιστον να είχες και μια ( Α ) κάλυψη πάνω στα χρήματα σου!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Άντε πάλι με την μανία καταδίωξης της Apple... :) Δες ακριβώς τι έγραψα (*) γιατί αναφέρομαι σε όλες τις εταιρείες και θεωρώ ότι η ασάφεια του νόμου εξυπηρετεί στην ουσία τα συμφέροντά τους.

 

H αναφορά στο "νόμο της Apple" δεν πήγαινε σε εσένα... ;)

Οπότε... μανία καταδίωξης ποιός έχει; :P

 

Στα παραδείγματα που αναφέρω μπορείς να δώσεις κάποια απάντηση? Δεν είναι στην διακριτική και μόνο ευχέρεια της εταιρείας αν θα επιδιορθώσει το πρόβλημα? Κάνοντας αντιστοίχιση του MACBOOK με την πολυκαφετιέρα, μπορούμε να υποθέσουμε ότι η κάμερα ή το μικρόφωνο μπορεί να είναι το εξάρτημα για το αφρόγαλα που ποτέ δεν κάναμε γιατί δεν πίναμε capuccino.

Όχι, δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια της εταιρείας. Εάν το πρόβλημα ή η έλλειψη ιδιότητας εμφανιστεί εντός των 6 πρώτων μηνών από την πώληση και παράδοση του πράγματος, θεωρείται ότι η έλλειψη υπήρχε κατά την πώληση. Εάν εμφανιστεί μετά τους 6 μήνες και εντός των 2 ετών, ο αγοραστής βαρύνεται να αποδείξει ότι προϋπήρχε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εάν το πρόβλημα ή η έλλειψη ιδιότητας εμφανιστεί εντός των 6 πρώτων μηνών από την πώληση και παράδοση του πράγματος, θεωρείται ότι η έλλειψη υπήρχε κατά την πώληση. Εάν εμφανιστεί μετά τους 6 μήνες και εντός των 2 ετών, ο αγοραστής βαρύνεται να αποδείξει ότι προϋπήρχε.

Κομματάκι δύσκολο έως ακατόρθωτο να αποδειχτεί με οποιοδήποτε τρόπο κάτι τέτοιο. Γι' αυτό το λόγο θεωρώ ότι είναι στην διακριτική ευχέρεια της εταιρείας.

Επιστρέφω στο παράδειγμα μου και δεν βρίσκω κάποιο τρόπο με τον οποίο θα μπορούσα να αποδείξω ότι η κάμερα μου ήταν εξ'αρχής χαλασμένη, αφού αντιλήφθηκα το πρόβλημα μετά τον 1 χρόνο λειτουργίας. Αν η νομοθεσία ήθελε να προστατέψει τον καταναλωτή θα έβαζε την εταιρεία να αποδείξει το αντίθετο.

 

Πιστεύω ότι όλες οι εταιρείες θα έπρεπε να ακολουθήσουν το παράδειγμα της DELL. Άψογη τηλεφωνική εξυπηρέτηση, άμεση αντικατάσταση και επισκευή next business day κατ' οικον, χωρίς δικαιολογίες και υπεκφυγές. Πραγματικά αποτελεί διαφήμιση η όλη διαδικασία. Είναι εγκληματικό για την Apple να δίνει 1 χρόνο εγγύηση και ειδικότερα σε μηχανήματα που κοστίζουν 2.500-3.000 ευρώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και πολύ καλά έκανε και έδωσε μεγαλύτερη εγγύηση διότι έδινες που έδινες τα κατοστάρικα...

Τουλάχιστον να είχες και μια ( Α ) κάλυψη πάνω στα χρήματα σου!

 

Ο δεν διαβασα το αρθρο :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...