Προς το περιεχόμενο

OpenGL 1-0 DirectX


tr3quart1sta

Προτεινόμενες αναρτήσεις

απο ενα post στο G+ (Panos Georgiadis)

 

 

Ώστε η Valve ενδιαφέρθηκε ξαφνικά για το Linux ε; Τι; Δήλωσε ότι τα Windows 8 θα είναι αποτυχία; Τι; Το ίδιο είπε και ο vice president της Blizzard; Μα τι να έπαθαν όλοι ρε παιδιά; Τι κακό έχουν τα νέα Windows δηλαδή, μία καλύτερη πιο ελαφριά έκδοση των 7 είναι μαζί με το metro.

 

DirectX και Windows

 

Από τότε που βγήκαν τα Windows και το Direct3D, έχουν κυριαρχίσει στην gaming industry. Είναι αδιανόητο να θες να λέγεσαι gamer και να μην έχεις Windows και την τελευταία έκδοση του DirectX ώστε να απολαμβάνεις τα γραφικά τελευταίας λέξης της τεχνολογίας. Σε συνεργασία με AMD (τότε ATI) και την nVIDIA, οι κατασκευαστές έφτιαχναν νέες κάρτες με υποστήριξη στην τρέχουσα έκδοση του DirectX της εκάστωτες περιόδου. Για παράδειγμα, ήθελες να παίξεις το Assassin Creed 1, πήγαινες και αγόραζες μία κάρτα με υποστήριξη DirectX9. Μετά από 6 μήνες έβγαινε το Assassin's Creed 2, όπου ναι μεν μπορούσες να το παιξεις αλλά για να δείς τα σύννεφα και το άλογο πιο όμορφο έπρεπε να έχεις την καινούρια κάρτα με υποστήριξη DirectX10. Μετά από 6 μήνες βγήκε το Assassin's Creed Brotherhood, ναι μεν μπορούσες να το παίξεις αλλά για να δεις το ρυάκι και την θάλασσα με ριαλιστική κίνηση στα κύματα και την τάλαντωση στα νερά, θα έπρεπε να έχεις την τελευταία κάρτα με υποστήριξη DirectX11. Ε δε γαμιέστε....

 

Και σαν να μην έφταινε αυτό, από κει που είχαμε single core Pentium 4 και παίζαμε μια χαρά από Fligh Simulator μέχρι Age of Empires και Warcraft 3, ήρθε σαν μπούμερανγκ ο Athlon64 και τα γάμησε όλα. Μάθανε ξαφνικά όλοι και άρχισαν να φτιάχνουν multithreaded παιχνίδια που ήθελαν περισσότερους πυρήνες και ξεζούμιζαν τον επεξεργαστή. Στην αρχη έλεγες, τι στον πούτσο, με έναν Core 2 Duo θα είμαι βασιλλιάς, αλλά υπήρχαν τίτλοι, όπως το Dragon's Age 2 που απαιτούσαν τετραπύρηνο επεξεργαστή.

 

Τι; Έχεις αγοράσει 500 Ευρώ κάρτα γραφικών και δεν έχεις τετραπύρηνο; Την πάτησες... γιατί θα έχεις ένα CPU Bottleneck ΝΑΑΑΑΑΑ (με το συμπάθιο) οπότε μάλλον άχρηστα πήγαν τα 500 Ευρώ στην κάρτα...

 

Η εναλλακτική λύση: Playstation3, Wii, Xbox360

 

Αφού λοιπόν το να παίζει κανείς παιχνίδια είχε καταντήσει σπορ για πλούσιους (κάτι σαν το τέννις), έπρεπε είτε να συνηθίσεις στα 30-50 frames σε normal settings είτε να σκας κάθε λίγο και λιγάκι ένα σεβαστό ποσό για αναβάθμιση. Ειδικά αν είσαι από τους καυλωμένους gamer... εκεί έκλεγε το πορτοφολι του μπαμπά... Για αυτό αρκετός κόσμος στράφηκε στις κονσόλες.

 

Κονσόλες: μία μηχανή που φτιάχτηκε για να παίζει παιχνίδια. Πληρώνεις μία φορά και παίζεις για πάντα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά τα παίζεις μια χαρά χωρίς κολλήματα, μπλε οθόνες, crack patches, fixes και άλλες 1024 μαλακίες που βγαίνουν στα Windows.

 

Σαν το είδαν αυτό οι μεγάλες εταιρίες, άρχισαν δηλά δηλά να την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια και να παρατάνε το PC Game developement και έπιασαν δουλειά στην ανάπτυξη παιχνιδιών για κονσόλες. Σαν να μην έφταινε αυτό, οι κονσόλες άρχισαν να έχουν μεγάλη επιτυχία και να διεκδηκούν αποκλειστικούς τίτλους παιχνιδιων που δεν θα γινόυν ποτέ ported σε PC. Μάλιστα, μερικοί αγόραζαν κονσόλα μόνο και μόνο για να παίξουν ένα και μόνο συγκεκριμένο παιχνίδι (πχ God of War, ή Metal Gear Solid, κλπ). Έτσι με τον καιρό φτάσαμε στην άθλια σημερινή κατάσταση για τα PC. Τα παιχνίδια λοιπόν σήμερα τα φτιάχνουν για κονσόλες, και αν βρεθεί χρόνος, με κάποια καθυστέρησει θα τα κάνουν ένα κακό και γρήγορο port σε PC. Ούτε optimizations ούτε τίποτα. Εδώ ρε σεις, για να παίξω το γαμημένο το Grand Theft Auto 5 χρειάζομαι 8GB Ram αλλιώς δεν μπορώ να δω μέχρι το επόμενο φανάρι αν έχει δρόμο ή γκρεμό...

 

Και σαν να μην έφταιναν όλα αυτά για τα Windows games, ήρθαν τώρα οι δηλώσεις καταπέλτες από κολωσούς όπως BLizzard και Valve τι ψάχνουν εναλλακτικές λύσεις... γιατί τώρα όμως;

 

Tablets and Smartphones

 

Όταν μιλάμε για τεχνολογικά θαύματα, δεν μπορούμε να παραλείψουμε τα tablets και τα smartphones. Το γεγονός ότι μπορούμε να κρατάμε στο χέρι μας έναν quad core κινητό (βλ Galaxy 3) είναι απίστευτο. Πλέον με ένα tablet ή smartphone μπορεί ο καθένας μέσος χρήστης να αντικαστήσει το PC του: internet, μουσική, ταινίες, gaming, e-mail, τσόντες. Το παίρνεις στην δουλειά, στο κρεββάτι στη τουαλέτα, στο γήπεδο, όπου θες.

 

Έχοντας λοιπόν τόσο καλό hardware είναι επόμενο για αυτές τις συσκευές να μπορούν να παίξουν παιχνίδια. Τα παιχνίδια τους όμως δεν είναι τόσο εντυπωσιακά σε γραφικά όσο σε gameplay. Βασίζοναι δηλαδή στις κινήσεις με τα χέρια και το σώμα, για αυτό και έκαναν τόσο μεγάλη επιτυχία στις handheld devices. Τι θα γινόταν όμως αν το tablet σου μπορούσε να παίξει το Diablo 3; Πόσο θα το πουλούσες στο ebay; :P Και πόσο ανώμαλοι, ψυχοπαθείς και gadget freaks θα έτρεχαν να το πάρουν πρώτοι; Ουαααααααααααααααα :P

 

Έτσι λοιπόν μία μέρα λες "Ρε πούστη, θα το φτιάξω το γαμημένο να παίζει σοβαρά παιχνίδια". Σκέφτεσαι λοιπόν και ψάχνεις τι θα αλλάξεις... αφού το Diablo, το Counter Strike, το Wow και άλλα τέτοια παιχνίδια της Blizzard και της Valve παίζουν στο χρέπι που έχει στο σπίτι, τότε καταλαβαίνετε ότι είναι ηλίθιο να πειράξεις το hardware του tablet σου, όταν μάλιστα τρέχει με 4 πυρήνες και είναι πολύ ανώτερο τεχνολογικά από το Desktop PC σου. Αφού δεν θα πειράξεις το hardware, θα πειράξεις το software... και τότε είναι που όλα αρχίζουν να μπαίνουν σε μια σειρα...

 

 

OpenGL/Linux: The Empire Strikes back

 

Αν ρίξετε μια ματιά στο blog της Valve σήμερα θα μείνετε μαλάκες και με το στόμα ανοιχτό. Πήραν τον κώδικα του left for dead 2 από το Max OSX, του έκαναν κάποιες αλλαγές για να το μεταφέρουν σε Linux περιβάλλον, διόρθωσαν τους drivers σε συνεργασία με Intel και έπιασαν... 315 FPS !!! Πιο πολλά από ότι πιάνει το game στα Windows και στο Mac, είτε με την direct3d εκδοχή είτε με την OpenGL.

 

Συγκεκριμένα δήλωσαν:

 

η αιτία . . .

“This experience lead to the question: why does an OpenGL version of our game run faster than Direct3D on Windows 7? It appears that it’s not related to multitasking overhead. We have been doing some fairly close analysis and it comes down to a few additional microseconds overhead per batch in Direct3D which does not affect OpenGL on Windows. Now that we know the hardware is capable of more performance, we will go back and figure out how to mitigate this effect under Direct3D.”

 

. . . και το αποτέλεσμα:

“After this work, Left 4 Dead 2 is running at 315 FPS on Linux. That the Linux version runs faster than the Windows version (270.6) seems a little counter-intuitive, given the greater amount of time we have spent on the Windows version. However, it does speak to the underlying efficiency of the kernel and OpenGL. ”

 

 

Laptops, Nebooks και embedeed γραφικά

 

Πάρτε όποιο laptop θέλετε με embedded γραφικά. Κανένα δεν μπορεί να παίξει κανένα παιχνίδια. Okay, το ότι τρέχεις με 30 frames σε uber low settings το COD δεν το λες ακριβώς gaming, ή το ότι παίζεις το Age of Empires 2 (1995 και βάλε). Πλέον όμως, αν βάλεις Steam και Ubuntu, θα γαμάς. Όχι απλά θα παίζεις, αλλά μπορεί να δεις και ένα normal settings με playable gameplay και ωραία γραφικά. Γιατί; Γιατί το Linux γαμάει αγόρι μου, τι γιατί... αν γουστάρεις, πάνε σκάσε και 300 ευρώ να πάρεις μία καλή κάρτα γραφικών να γαμάς και να δέρνεις ακόμα περισσότερα. Και όχι του χρόνου δεν θα βγει OpenGL5, OpenGL6, 7 και 8. Και να βγει, με την ίδια κάρτα μια χαρά θα είσαι, γιατί έτσι και χρειάζεσαι διαφορετική κάρτα κάθε 6 μήνες με το νέο rolling release, θα γαμηθούν τα gnome 3, unity, kde και δεν συμαζεύετε, οπότε τέτοιο σενάριο εκμεταλλεύσης με hardware δεν θα δεις.

 

Απαντώντας στο αρχικό ερώτημα:

 

Τα Windows 8 είναι μια χαρά λειτουργικό. Μάλιστα είναι και πιο ελαφρύ από τα 7αρια. Τυχαίο; Δεν νομίζω. Σκεφτείτε λίγο ότι τα Windows 8 στοχεύουν να μπουν στην αγορά των smartphone και tablets, όπου εκεί θέλουμε ελαφριές εφαρμογές με λίγη μνήμη, μπόλικη αυτονομία και μεγάλη αποκρισιμότητα. Όσο και να κόψει και να ράψει η Microsoft αυτή την πουτάνα την registry δεν μπορού ννα την φτιάξουν... κάποτε (μετά από 4-5 μήνες) θα γεμίσει, και θα σέρνεται ο Διας...

 

Άντε και το έφτιαξαν σε λεω. Τι θα κάνουν μετ α παιχνίδια που είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας των καταναλωτών για την αγορά tablet; Τα παιχνίδια είναι power hungry εφαρμογές και ξεζουμίζαν τα πάντα όλα. Βάλε τώρα το DirectX είναι και αυτό Hardware hungry να δεις τι έχει να γίνει. Ακόμα και OpenGL ή webgl να χρησιμοποιήσει τα παιχνίδια δεν θα πιάσουν ποτέ την απόδοση που θα έχουν σε iPAD και Android.

 

Η μόνη λύση λοιπόν θα είναι να αλλάξουν το hardware, το οποίο σημαίνει καλύτερα tablets αλλά και αρκετά ακριβότερα. Ξέρεις κάτι; Γάμα την τιμή, πες ότι είναι ίδια τιμή όλα. Ποιο tablet θα διαλέξεις; Αυτό που κρατάει 7 ώρες ή το άλλο που κρατάει μόνο 3; Γιατί κάτσε ρε ψηλέ, δεν μπορείς να μου βάλεις την σούπερ γαμάτη embedded κάρτα γραφικών και να μην τρώει και ρεύμα... κάτσε... με την ενέργεια δεν παίζουμε...

 

Συνεπώς, είδαν και απόδειαν οι μεγάλες εταιρίες... και σκέφτηκαν ότι μία αγορά με Windows tablets δεν πρόκειται να πιάσει. Εκτός βέβαια και αν κάτσουν οι ίδιες και ξανά εφεύρουν το τροχό και κάνουν optimize όλα τα παιχνίδια ξανά απο την αρχή. Θα φάνε που θα φάνε λοιπόν το λούκι να το κάνουν, ΠΟΙΟΣ όμως τους εγγυάτε ότι θα πιάσει η αγορά τους; Θέλω να πω, η Microsoft κάπως άργησε να μπει στο παιχνίδι των tablet, συνεπώς ο κόσμος έχει μάθει το Android του και το iPhone. Δύσκολα του αλλάζεις τα χούγια του καθένος, πόσο μάλλον όταν δεν του σερβίρεις και το πιο ελκυστικό πιάτο στο τραπέζι...

 

Από την άλλη πλευρά, οι εταιρίες βλέπουν και την εναλλακτική του Open Source το οποίο είναι μία πολύ καλή και ελκυστική λύση πλέον στις μέρες μας. Το λινουξ παίζει παντού, από ψυγεία μέχρι τοστιέρες, είναι ελαφρύ, είναι open source (οπότε υπάρχει έτοιμο υλικό χωρίς να πληρώσουμε) και φυσικά παίζει καλύτερα (όπως αποδείχτηκε σήμερα).

 

Βλέπετε τώρα γιατι τα Windows 8 θα είναι αποτυχία; Όχι γιατί θα είναι χειρότερα από τα 7, αλλά γιατί θα προσπαθήσουν να εισβάλλουν στον χώρο των tablets, και των smartphones. Έναν χώρο τον embedded hardware< όπου εκεί βασιλιάς είναι ο Torvalds.

 

Αντε γεια

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι απλά απόλαυσα το κείμενό σου, αλλά με ξανάβαλες στο τρυπάκι να ξαναεγκαταστήσω linux. Έχω κάνει πολλές απόπειρες, καμία όμως δεν απέδωσε καρπούς. Θα ξαναδοκιμάσω όμως...

 

Edit, ωπ, τώρα είδα πως δεν είναι δικό σου.... Η ουσία όμως είναι ότι τα λέει μια χαρά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαβάζοντας την είδηση και το παρών post θα ήθελα να τονίσω κάτι. Γενικά το OpenGL έχει μικρότερο overhead στις API calls πράγμα που δικαιολογεί εως ένα βαθμό την διαφορά. Το ενδιαφέρων είναι ότι στο DX10 βελτίωσαν αυτό το πρόβλημα (σε βαθμό που δεν γνωρίζω). Το Left4Dead2 είναι απ όσο ξέρω DX9 οπότε με κάποιες επιφυλάξεις η σύγκριση OGL vs DX9 είναι λίγο άκυρη.

 

Όπως και να έχει τα νέα είναι ενθαρρυντικά και μακάρι να να ανέβει το OpenGL γιατί είναι κάτι που πιστεύω ακράδαντα ότι θα στρέψει τον κόσμο σε εναλλακτικές πλατφόρμες.

 

ΥΓ: Η ζήτηση για OpenGL developers είναι απίστευτη σε σχέση με προηγούμενα έτη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

'' Όσο και να κόψει και να ράψει η Microsoft αυτή την πουτάνα την registry δεν μπορού ννα την φτιάξουν... κάποτε (μετά από 4-5 μήνες) θα γεμίσει, και θα σέρνεται ο Διας...''

 

Φίλε αυτή η φράση είναι η μοναδική και πικρή αλήθεια εδώ και είκοσι χρόνια (Αν και τώρα τελευταία έχει κάπως βελτιωθεί σε σχέση με παλιότερα), με συγκίνησε!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1 στο αρχικό ποστ, και είναι γνωστό ότι δεν είμαι ενάντια στην MS (αλλά το registry δεν το έφτιαξε ακόμα)

 

@manos εμένα γιατί δεν μου βγάζει percetance bars ο task manager??

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1 στο αρχικό ποστ, και είναι γνωστό ότι δεν είμαι ενάντια στην MS (αλλά το registry δεν το έφτιαξε ακόμα)

 

@manos εμένα γιατί δεν μου βγάζει percetance bars ο task manager??

 

Γιατι στο παλιο μου λαπτοπ χρησημοποιουσα lubuntu που εχει task manager με percetance bars εγγατεστησε τον και θα το εχεις και εσυ.

Υσ. Εγω πλεων χρησημοποιώ το htop που ειναι παναλαφρο

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το αποτέλεσμα του να έχει διαβάσει maddox ή mikeus κάποιο GNU!!!!/linux fanboy. Κρίμα που το βρισίδι έχει γίνει της μόδας. Κρίμα για τα μυαλά πολλών κολλημένων. Απλά κρίμα. Γενικά κρίμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το μεριδιο αγορας χανεται απο τα windows pc προς τις κονσολες για ευνοητους λογους .οπως το μικροτερο κοστος του καταναλωτη και μεγαλυτερο κερδος του παραγωγου παιχνιδιου .

 

δεν υπαρχει καμια κοντρα αναμεσα στο directx και στο opengl . ειναι δυο εντελως διαφορετικα μαγαζια που απευθυνονται σε διαφορετικους πελατες.η μικροαπαλη εχει δεμενη στο αρμα της της εταιρειες παραγωγης παιχνιδιων γιατι καταφερενει να εχει με το μερος της τις εταιρειες παραγωγης pc hardware.

 

οσο υπαρχει ακομα αυτος ο αξονας pc hardware - windows drivers - pc games τα παιχνιδια θα βγαινουν ως πει το πλειστον για windows και me directx υλοποιηση .

 

οταν αυτος ο αξονας σπασει τοτε τα ξαναλεμε.

 

ΑΛΛΑ η "αναπτυξη" δεν προκειται να αφησει κανεναν απο αυτους τους τρεις να βγαλουν μονοι τους τα ματια τους. η 'αναπτυξη" ειναι αυτη που τους δινει τα λεφτα για να ζησουν και οσο παραγουν καινουργιο hardware σε συναρτηση με τις εταιρειες λογισμικου που βγαζουν προιοντα που το ΑΠΑΙΤΟΥΝ το καλυτερο hardware ΟΛΟΙ τους ειναι ευτυχισμενοι και να παει να π@δηχτει ο "πελατης" .

 

αν θελεις ας μην αγορασεις το ΝΕΟ super douper cpu - mem -ssd - gpu . ΔΕΝ θα μπορεσεις να παιξεις το νεο παιχνιδι που θα ειναι μονο για windows

 

η αγορα smartphones και tablets ειναι αλλη κατηγορια και εκει μπορει να γινει η εκπληψη και ηδη γινεται γιατι η Miicorosft αργησε να την παρει χαμπαρι την αγορα :P

 

το μελλον θα μας λυσει ολες τις αποριες ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...

Χρησιμοποιούμε  cookies για να απολαμβάνεις το insomnia προσωποποιημένο στις ανάγκες σου αλλά και για την παροχή στοιχείων επισκεψιμότητας για να βελτιώσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών μας