Προς το περιεχόμενο

Ποδήλατο


pavl0s

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μπα όχι δεν εχω τετοια θεματα. Μονο οι τετρακεφαλοι μου και ιδρωνω παρα πολυ. Υπαρχουν μερες που παει πολυ ανετα. Μπορει να φταιει που κουραζομαι παρα πολυ στην δουλεια. Το ποδηλατο ειναι σχετικα καλο. Σελα την εχω εκει που με βολευει, τιμονι επειδή ήταν γυρισμενο για να ερθει, το ρυθμισα εγω, που μπορει να το εκανα λαθος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Τώρα μαθαίνω περί ποδηλάτου,στην Ελλάδα ειδικά στην περιοχή που μεγάλωσα,

το ποδήλατο ήταν καλός τρόπος για να αυτοκτονήσεις.

 

Εδώ που υπάρχει υποδομή δεκαετιών για ποδήλατα και παιδεία από τους άλλους οδηγούς,θέλω να ασχοληθώ περισσότερο.

 

Δεν θέλω να κρατάω μεγάλη τελική,ούτε μπορώ να τρέχω 40μ.ο. ανά ώρα.

Απλά στα τμήματα της διαδρομής που μπορώ να τρέξω,να πηγαίνω όσο αντέχω και όχι όσο μου επιτρέπει το πηδάλι/ποδήλατο.

 

Εύχομαι να μη γράψω βλακείες..

Λοιπόν, έχουμε 3 γρανάζια μπρος,7 πίσω.

Με την 21η περασμένη,η αλυσίδα είναι στο μεγαλύτερο γρανάζι εμπρός και στο δεύτερο μικρότερο πίσω.

Ώπα, μισό: Την 21η ταχύτητα, πρακτικά την "πετυχαίνεις" με μεγάλο δίσκο μπροστά και το πιο μικρό γρανάζι πίσω, ΌΧΙ με το δεύτερο μικρότερο πίσω. Εάν για κάποιο λόγο η αλυσίδα σου δεν "κατεβαίνει" στο μικρότερο γρανάζι πίσω, θέλει ρύθμιση ο πισινός εκτροχιαστής.

 

Επίσης, μέτρα και τα δόντια των γραναζιών (μπροστά και πίσω) για να ξέρουμε με τι σύνολο έχουμε να κάνουμε. Όσον αφορά την επιτάχυνση, μεγάλο ρόλο παίζουν δύο παράγοντες:

1) Η ταχύτητα με την οποία εκκινείς από στάση: Εάν ξεκινάς από την 21η, όπως λες, είναι φυσικό κι επόμενο να σε προσπερνάνε άλλοι. Ο λόγος είναι ότι το "πάτημα" σε αυτή την ταχύτητα είναι πολύ βαρύ, οπότε δεν μπορείς να κάνεις πολλές πεταλιές. Δοκίμασε να εκκινείς με τον μεσαίο δίσκο μπροστά και 3-4 γρανάζι (από πάνω) πίσω και μόλις πιάσεις την επιθυμητή ταχύτητα, βάλε μεγάλο δίσκο μπροστά και ξεκίνα να "κατεβάζεις" γρανάζια πίσω.

 

2) Οι ρόδες: Μεγάλο ρόλο παίζει το βάρος των τροχών καθώς και η σκληρότητά τους. Εάν οι τροχοί σου είναι βαριοί και "μαλακοί" σημαίνει ότι μεγάλο μέρος της ενέργειας που παράγουν τα πόδια σου χάνεται στην προσπάθεια να κινηθούν οι τροχοί. Η λύση είναι η αγορά ενός πιο ελαφριού και πιο "σκληρού" set τροχών. Όμως, είναι λύση που ΔΕΝ σου συστήνω, διότι πολύ πιθανόν το set τροχών που θα κάνει ουσιαστική διαφορά, να στοιχίζει πιο πολύ από το ποδήλατο που έχεις τώρα.

 

Πέραν αυτών, παίζουν ρόλο και τα λάστιχα (εάν είναι τρακτεροτά, εάν είναι semi-road, εάν είναι slick, πόσο πλάτος έχουν, πόσο φθαρμένα είναι κτλ) και τα κέντρα των τροχών, όπως είπε κι ο camper13 πιο πριν.

 

 

Μπα όχι δεν εχω τετοια θεματα. Μονο οι τετρακεφαλοι μου και ιδρωνω παρα πολυ. Υπαρχουν μερες που παει πολυ ανετα. Μπορει να φταιει που κουραζομαι παρα πολυ στην δουλεια. Το ποδηλατο ειναι σχετικα καλο. Σελα την εχω εκει που με βολευει, τιμονι επειδή ήταν γυρισμενο για να ερθει, το ρυθμισα εγω, που μπορει να το εκανα λαθος

 

Φίλε, με τις ρυθμίσεις των σημείων επαφής με το ποδήλατο (τιμόνι, σέλα) δεν "παίζουμε", ούτε τα βάζουμε "εκεί που μας βολεύει". Αυτό είναι συνταγή για μυοσκελετικά προβλήματα. Καλύτερα βρες χρόνο και πήγαινε σε ένα ποδηλατάδικο να στο ρυθμίσουν όπως πρέπει.

 

Το ότι ιδρώνεις και πονάνε οι τετρακέφαλοι, είναι φυσιολογικό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έγραψες ότι τη σέλα την έχεις εκεί που σε βολεύει, το οποίο στη δική μου λογική σημαίνει ότι την μετακίνησες. Επίσης, "έφερες το τιμόνι στα ίσια του" εννοείς ότι ήταν στο πλάι για να χωρέσει στο κουτί και το έφερες μπροστά για να μπορείς να οδηγήσεις το ποδήλατο.

 

Δεν μπορείς να ξέρεις εάν το ύψος του τιμονιού ή/και της σέλας είναι τα ιδανικά για το ύψος σου ή/και για τις διαστάσεις των άκρων σου (πόδια, χέρια). Επίσης, δεν μπορείς να ξέρεις εάν τις βίδες που συγκρατούν τη σέλα και το τιμόνι στη θέση τους τις έσφιξες με όση δύναμη χρειάζεται κι όχι παραπάνω ή λιγότερη, με συνέπεια να υπάρχει κίνδυνος να φύγει κάτι από τη θέση του - κι αν είσαι σε στάση, καλώς, εάν είσαι σε κίνηση... Για αυτό σου είπα να το πας σε ποδηλατάδικο. Για το καλό σου στο είπα, δεν σε κατηγόρησα για κάτι. :-)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι wizzy καλα εκανες.

 

Εδω δεν ηξερα οτι το αριστερο πεταλι, βιδωνει αναποδα.

 

Μια διορθωση που μαλλον το γραψα λαθος, την σελα την εφερα εκει που με βολευε, ενοουσα το υψος, την κλιση της δεν την πειραξα καθολου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες



απλά βασικά πράγματα χωρίς να τρέχετε για bike fitting.



επίσης κοιτάξτε το stem σας (τώρα εγώ κάνω fixed/τρακ σκελετό) και τα βασικά είναι σε στάση νορμάλ να μην κρύβονται τα κέντρα από το τιμόνι σου όταν κοιτάς προς τα εκεί.

Οχι δεν το πειραξα

 

εμένα μου φένεται έχεις τη σέλα όπως να ΝΕ κάνε ένα κόπο και τσέκαρε το πως να είναι σωστά.
φιλικά πάντα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ώπα, μισό: Την 21η ταχύτητα, πρακτικά την "πετυχαίνεις" με μεγάλο δίσκο μπροστά και το πιο μικρό γρανάζι πίσω, ΌΧΙ με το δεύτερο μικρότερο πίσω. Εάν για κάποιο λόγο η αλυσίδα σου δεν "κατεβαίνει" στο μικρότερο γρανάζι πίσω, θέλει ρύθμιση ο πισινός εκτροχιαστής.

 

Επίσης, μέτρα και τα δόντια των γραναζιών (μπροστά και πίσω) για να ξέρουμε με τι σύνολο έχουμε να κάνουμε. Όσον αφορά την επιτάχυνση, μεγάλο ρόλο παίζουν δύο παράγοντες:

1) Η ταχύτητα με την οποία εκκινείς από στάση: Εάν ξεκινάς από την 21η, όπως λες, είναι φυσικό κι επόμενο να σε προσπερνάνε άλλοι. Ο λόγος είναι ότι το "πάτημα" σε αυτή την ταχύτητα είναι πολύ βαρύ, οπότε δεν μπορείς να κάνεις πολλές πεταλιές. Δοκίμασε να εκκινείς με τον μεσαίο δίσκο μπροστά και 3-4 γρανάζι (από πάνω) πίσω και μόλις πιάσεις την επιθυμητή ταχύτητα, βάλε μεγάλο δίσκο μπροστά και ξεκίνα να "κατεβάζεις" γρανάζια πίσω.

 

2) Οι ρόδες: Μεγάλο ρόλο παίζει το βάρος των τροχών καθώς και η σκληρότητά τους. Εάν οι τροχοί σου είναι βαριοί και "μαλακοί" σημαίνει ότι μεγάλο μέρος της ενέργειας που παράγουν τα πόδια σου χάνεται στην προσπάθεια να κινηθούν οι τροχοί. Η λύση είναι η αγορά ενός πιο ελαφριού και πιο "σκληρού" set τροχών. Όμως, είναι λύση που ΔΕΝ σου συστήνω, διότι πολύ πιθανόν το set τροχών που θα κάνει ουσιαστική διαφορά, να στοιχίζει πιο πολύ από το ποδήλατο που έχεις τώρα.

 

Πέραν αυτών, παίζουν ρόλο και τα λάστιχα (εάν είναι τρακτεροτά, εάν είναι semi-road, εάν είναι slick, πόσο πλάτος έχουν, πόσο φθαρμένα είναι κτλ) και τα κέντρα των τροχών, όπως είπε κι ο camper13 πιο πριν.

 

 

Μάλλον το πρόβλημα μου έγκειται ακριβώς σε αυτό που έγραψες.

Ουσιαστικά νομίζω ότι έχω την πιο σκληρή μου ταχύτητα,ενώ τελικά η αλυσίδα δεν πέρνάει ποτέ στο πίσω μικρότερο γρανάζι..

 

Αύριο θα το πάω στο μάστορα να μου ρυθμίσει τον εκτροχιαστη,όπως έγραψες.

Τώρα αν πάλι μου φαίνεται "μαλακό" το πηδάλι,θα μετρήσω τα δοντάκια και θα σας πω.

 

Από εκκίνηση με 21η πρώτη,έχοντας αυτό το τιμόνι που είναι σαν κέρατα ταύρου,σηκώνομαι τελείως όρθιος τα πρώτα μέτρα για να επιταχύνω καλύτερα.

Τρομερή επιτυχία. :-D

Κανονικά αλλάζα τις ταχύτητες όπως έγραψες,αλλά τελευταία κάνω καγκουριές.

 

Όντως,το set τροχών μαλλον θα κοστίσει περισσότερο από το ποδήλατο.

Γενικά δε θέλω να ρίξω πολλά λεφτά σε ποδήλατο,μέχρι να βρω τρόπο να το έχω ασφαλές σε σπίτι-δουλειά,κ.λ.π.

Είναι εξοργιστικό το πόσο κλέβουν.

Από σέλες,πηδάλια,μέχρι και κουδούνια..

Επεξ/σία από rockfm81
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μυστήριο λύθηκε.

 

@wizzy τελικά όπως είχες γράψει, ήθελε ρύθμιση ο πισινός εκτροχιαστής για να κατεβαίνει η αλυσίδα και στο τελευταίο πίσω γρανάζι.

Μέχρι τώρα,αν και επέλεγα την 21η ταχύτητα με τα χειριστήρια,στην πραγματικότητα οδηγούσα με την 17-18η..

Γι'αυτό μου φαινόταν "μαλακή" για 21η.

Οπότε όλα καλά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια χαρά! Τώρα μπορείς να δοκιμάσεις να "τερματίσεις" τις ταχύτητες και να μας πεις τις εντυπώσεις σου.

 

Έκανα μια μεγάλη βόλτα όταν έφυγα από το ποδηλατάδικο και κατάλαβα πως τώρα έχω όση σκληρότητα στο πηδάλι και ώθηση χρειάζομαι.

 

Ρώτησα και τον μάστορα όσα σας ρώτησα και εσάς εδώ περί γραναζιών,κ.λ.π. και μου είπε ότι αν είχα 8-9 δίσκους πίσω,θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι με αλλαγή γραναζιών,αλλά με 7 δεν έχει χώρο και πρέπει να αλλάξουμε ζάντα..

Δεν ξέρω αν ισχύον όλα αυτά.

 

Όπως και να έχει,για την ώρα καλύπτομαι και δε σκέφτομαι άλλο αυτά περί γραναζιών..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

παιδια καποιο καλο και φθηνο service-αδικο για κουρσα καθως και καποιες αλλαγες σε αναλωσιμα ζαντες,λαστιχα,τακακια κτλ ξερετε?

ειχα στο νου μου τον Gatsouli αλλα αν εχετε καμια ιδεα ριξτε την...ευχαριστω

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...