Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του ΑΠΘ. Το Τμήμα μας, με τα 53 μέλη Διδακτικού και Ερευνητικού προσωπικού όλων των βαθμίδων, τους 2255 προπτυχιακούς φοιτητές, τους 154 φοιτητές του Α΄ κύκλου των Μεταπτυχιακών Σπουδών τους 188 υποψήφιους διδάκτορες και άνω των 20 μέλη ΕΤΕΠ, ΕΕΔΙΠ και ΙΔΑΧ είναι το μεγαλύτερο της Φιλοσοφικής Σχολής και από τα μεγάλα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου γενικότερα. Η αντιπαραβολή με παλαιότερες εποχές (το 1926, έτος ιδρύσεως του ΑΠΘ, δίδασκαν 15 καθηγητές της Φιλοσοφικής Σχολής σε ακροατήριο 65 φοιτητών ενώ κατά τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, το 1955, ο αριθμός των τελευταίων ανήλθε στους 575 σε επίπεδο πάντοτε Φιλοσοφικής Σχολής) είναι ενδεικτική της αύξησης του ενδιαφέροντος για τις σπουδές που σχετίζονται με το ανθρώπινο παρελθόν. Από το 1982, το Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας αποτελεί ένα από τα οκτώ Τμήματα που συγκροτούν σήμερα τη Φιλοσοφική Σχολή.  

   Οι ιστορικές και αρχαιολογικές σπουδές κατείχαν ιδιαίτερη θέση στον αρχικό σχεδιασμό της Φιλοσοφικής Σχολής, γεγονός που υποδηλώθηκε με την παρουσία τριών ιστορικών και τριών αρχαιολόγων ανάμεσα στους πρώτους καθηγητές που αρχικά τη στελέχωσαν. Πολλοί διαπρεπείς επιστήμονες, με μακρόχρονη και σημαντική επιρροή στην ελληνική διανόηση, άφησαν με το πέρασμά τους ανεξίτηλη τη σφραγίδα τους. Σε αυτούς, πρέπει να προσθέσει κανείς και τους ειδικούς στους χώρους της Λαογραφίας και της Ιστορίας της Τέχνης, που αποτελούν σήμερα αναπόσπαστες ειδικότητες του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας. Από όσους δεν βρίσκονται πια κοντά μας αναφέρουμε ενδεικτικά τα ονόματα των Μιχαήλ Λάσκαρι, Κωνσταντίνου Ρωμαίου, Στίλπωνος Κυριακίδη, Απόστολου Βακαλόπουλου, Γεωργίου Μπακαλάκη, Μανούσου Μανούσακα, Στυλιανού Πελεκανίδη, Νικολάου Πλάτωνος, Μανώλη Ανδρόνικου, Ιωάννη Καραγιαννόπουλου, Άλκης Κυριακίδου-Νέστορος. 

  Με γνώμονα το σκεπτικό ότι η γνώση του παρελθόντος μας καθιστά ικανότερους διανοητικά και ισχυρότερους ψυχικά προκειμένου να κατανοήσουμε πληρέστερα τον κόσμο που μας περιβάλλει αλλά και τους ίδιους μας τους εαυτούς, ευελπιστούμε να συμβάλουμε με το δικό μας τρόπο στην ανάδειξη ώριμων και υπεύθυνων πολιτών, προσηλωμένων στις ανθρώπινες και δημοκρατικές αρχές και αξίες, έτοιμων να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες και να ανταποκριθούν στα κελεύσματα και στις προκλήσεις των σημερινών και αυριανών καιρών.

Πηγή: (www.hist.auth.gr)

  • Απαντ. 87
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Συμφωνώ και στο ότι η Φιλολογία αποτελεί επιστήμη. Δεν συμφωνώ όμως στο ότι ο οποιοσδήποτε που αποφοίτησε από μία θεωρητική (και πολλές φορές όχι μόνο) σχολή είναι επιστήμονας.

 

Κοίτα, αν θες τη γνώμη μου, σε καμία περίπτωση η κατοχή πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δε σε κάνει αυτομάτως επιστήμονα. Δε πα να τέλειωσες και Πολυτεχνείο, αν δεν έχεις να παρουσιάσεις πραγματικό επιστημονικό έργο, επιστήμονας δεν είσαι. Τα γράφω αυτά γιατί έχω συναντήσει αρκετούς κομπλεξικούς, συμπτωματικά ή όχι, αποφοίτους θετικών σχολών...

 

Στην τελική, ένας ηλεκτρολόγος από ΤΕΙ έχει ενδεχομένως κάνει και μια βαρβάτη πτυχιακή εργασία. Λόγω του έργου του αυτού, πλησιάζει αρκετά περισσότερο τον κλασσικό "ορισμό" του επιστήμονα από έναν απόφοιτο π.χ. κάποιας Οικονομικής σχολής ή κάποιας σχολής σχετικής με την Πληροφορική ή τα Μαθηματικά, όπου όμως τα μαθήματα διδάσκονται σε περισσότερο θεωρητικό επίπεδο και δεν είναι υποχρεωτική η πραγματοποίηση μελέτης ή η συγγραφή κάποιας πτυχιακής εργασίας για την απόκτηση πτυχίου.

 

Όσο για τα άλλα μην αγχώνεζαι, απλά δεν πρόσεξα ότι είχες ήδη ποστάρει πριν απαντήσω.  ;)

Δημοσ.

Δλδ οποιος δεν εχει κανει ερευνα δεν ειναι επιστημονας. Ο νομικος που δεν εχει νομοθετησει δεν ειναι επιστημονας. Ο γιατρος που δεν εχει κανει ερευνα δεν ειναι επιστημονας. Δεν πα να εχει γιατρεψει μια πολη ολοκληρη..Να ρωτησω κατι ασχετο;Για να εισαι φορουμ τρολ τι σχολη πρεπει να εχεις τελειωσει;Πειτε μου ειλικρινα τα βιογραφικα σας καποιοι εδω ως δημοτικο.. οχι τπτ αλλο για να καμω ερευνα..

  • Like 3
Δημοσ.

Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του ΑΠΘ. Το Τμήμα μας, με τα 53 μέλη Διδακτικού και Ερευνητικού προσωπικού όλων των βαθμίδων, τους 2255 προπτυχιακούς φοιτητές, τους 154 φοιτητές του Α΄ κύκλου των Μεταπτυχιακών Σπουδών τους 188 υποψήφιους διδάκτορες και άνω των 20 μέλη ΕΤΕΠ, ΕΕΔΙΠ και ΙΔΑΧ είναι το μεγαλύτερο της Φιλοσοφικής Σχολής και από τα μεγάλα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου γενικότερα. Η αντιπαραβολή με παλαιότερες εποχές (το 1926, έτος ιδρύσεως του ΑΠΘ, δίδασκαν 15 καθηγητές της Φιλοσοφικής Σχολής σε ακροατήριο 65 φοιτητών ενώ κατά τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, το 1955, ο αριθμός των τελευταίων ανήλθε στους 575 σε επίπεδο πάντοτε Φιλοσοφικής Σχολής) είναι ενδεικτική της αύξησης του ενδιαφέροντος για τις σπουδές που σχετίζονται με το ανθρώπινο παρελθόν. Από το 1982, το Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας αποτελεί ένα από τα οκτώ Τμήματα που συγκροτούν σήμερα τη Φιλοσοφική Σχολή.

   Οι ιστορικές και αρχαιολογικές σπουδές κατείχαν ιδιαίτερη θέση στον αρχικό σχεδιασμό της Φιλοσοφικής Σχολής, γεγονός που υποδηλώθηκε με την παρουσία τριών ιστορικών και τριών αρχαιολόγων ανάμεσα στους πρώτους καθηγητές που αρχικά τη στελέχωσαν. Πολλοί διαπρεπείς επιστήμονες, με μακρόχρονη και σημαντική επιρροή στην ελληνική διανόηση, άφησαν με το πέρασμά τους ανεξίτηλη τη σφραγίδα τους. Σε αυτούς, πρέπει να προσθέσει κανείς και τους ειδικούς στους χώρους της Λαογραφίας και της Ιστορίας της Τέχνης, που αποτελούν σήμερα αναπόσπαστες ειδικότητες του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας. Από όσους δεν βρίσκονται πια κοντά μας αναφέρουμε ενδεικτικά τα ονόματα των Μιχαήλ Λάσκαρι, Κωνσταντίνου Ρωμαίου, Στίλπωνος Κυριακίδη, Απόστολου Βακαλόπουλου, Γεωργίου Μπακαλάκη, Μανούσου Μανούσακα, Στυλιανού Πελεκανίδη, Νικολάου Πλάτωνος, Μανώλη Ανδρόνικου, Ιωάννη Καραγιαννόπουλου, Άλκης Κυριακίδου-Νέστορος. 

  Με γνώμονα το σκεπτικό ότι η γνώση του παρελθόντος μας καθιστά ικανότερους διανοητικά και ισχυρότερους ψυχικά προκειμένου να κατανοήσουμε πληρέστερα τον κόσμο που μας περιβάλλει αλλά και τους ίδιους μας τους εαυτούς, ευελπιστούμε να συμβάλουμε με το δικό μας τρόπο στην ανάδειξη ώριμων και υπεύθυνων πολιτών, προσηλωμένων στις ανθρώπινες και δημοκρατικές αρχές και αξίες, έτοιμων να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες και να ανταποκριθούν στα κελεύσματα και στις προκλήσεις των σημερινών και αυριανών καιρών.

Πηγή: (www.hist.auth.gr)

Όπως προείπα θα μάθω περισσότερες λεπτομέρειες και θα σου πω. Αν και δεν νομίζω να σπούδασε στην θεσ/κη.

 

Κοίτα, αν θες τη γνώμη μου, σε καμία περίπτωση η κατοχή πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δε σε κάνει αυτομάτως επιστήμονα. Δε πα να τέλειωσες και Πολυτεχνείο, αν δεν έχεις να παρουσιάσεις πραγματικό επιστημονικό έργο, επιστήμονας δεν είσαι. Τα γράφω αυτά γιατί έχω συναντήσει αρκετούς κομπλεξικούς, συμπτωματικά ή όχι, αποφοίτους θετικών σχολών...

 

Στην τελική, ένας ηλεκτρολόγος από ΤΕΙ έχει ενδεχομένως κάνει και μια βαρβάτη πτυχιακή εργασία. Λόγω του έργου του αυτού, πλησιάζει αρκετά περισσότερο τον κλασσικό "ορισμό" του επιστήμονα από έναν απόφοιτο π.χ. κάποιας Οικονομικής σχολής ή κάποιας σχολής σχετικής με την Πληροφορική ή τα Μαθηματικά, όπου όμως τα μαθήματα διδάσκονται σε περισσότερο θεωρητικό επίπεδο και δεν είναι υποχρεωτική η πραγματοποίηση μελέτης ή η συγγραφή κάποιας πτυχιακής εργασίας για την απόκτηση πτυχίου.

 

Όσο για τα άλλα μην αγχώνεζαι, απλά δεν πρόσεξα ότι είχες ήδη ποστάρει πριν απαντήσω.  ;)

Αυτό.

Δημοσ.

Ο ορισμός του επιστήμονα αναφέρεται καλύτερα εδώ. (wiki)

 

A scientist, in a broad sense, is one engaging in a systematic activity to acquire knowledge. In a more restricted sense, a scientist is an individual who uses the scientific method. The person may be an expert in one or more areas of science. This article focuses on the more restricted use of the word. Scientists perform research toward a more comprehensive understanding of nature, including physical, mathematical and social realms.

Philosophy can be seen as a distinct activity, which is aimed towards a more comprehensive understanding of intangible aspects of reality and experience that cannot be physically measured.

 

Αγαπητέ μου,ερευνητικά μια παραπομπή ως πηγή αποδίδεται ως κάτι συγκεκριμένο, πχ. ακριβής τίτλος άρθρου, ακριβές λινκ ιστοσελίδας.

ώστε το δες εδώ να είναι πιο συγκεκριμένο και όχι ένα απλό (wiki) και τράβα βρες επακριβώς.

Δημοσ.

Δλδ ολοι πρεπει να κανουν ερευνα, αυτο που δεν σκεφτηκατε ειναι οτι για να κανει καποιος ερευνα σε εναν τομεα πχ στην ιατρικη. Πρεπει να υπαρχει και ενας αλλος που να διαβαζει την ερευνα και να ασκει οσα διαβασε.Γτ πρεπει να διαβαζω ο,τι να ναι με 40 βαθμους εξω;Τι σας εκανα;

  • Like 1
Δημοσ.

Με την ευρεία και ο Τόλκιν αντί για συγγραφέας έργων φαντασίας κ καθηγητής, μπορεί να θεωρηθεί επιστήμων. Μιλάμε δημιούργησε καινούρια γλώσσα...

 

Με την κανονικότατη έννοια ήταν και επιστήμονας.

Χελόου! Γλωσσολόγος ο άνθρωπος!

  • Like 2
Δημοσ.

Αγαπητέ μου,ερευνητικά μια παραπομπή ως πηγή αποδίδεται ως κάτι συγκεκριμένο, πχ. ακριβής τίτλος άρθρου, ακριβές λινκ ιστοσελίδας.

ώστε το δες εδώ να είναι πιο συγκεκριμένο και όχι ένα απλό (wiki) και τράβα βρες επακριβώς.

Αυτό που παρέθεσα αρχικώς από την wikipedia είχε στο τέλος της σελίδα όλην την βιβλιογραφία από την οποία άντλησε τον εν λόγω ορισμό. Ελπίζω να σε κάλυψε ως πηγή.

Δημοσ.

Συμφωνα με το νοημα της συζητησης που λαμβανει χωρα αν δεν εχει ανακαλυψει την θεραπεια για το ασθμα ο ιδιος απλα το γιατρευεις με αυτα που διαβασες δεν εισαι επιστημονας εισαι μπαλαρινα στον παγο.. παω να πιω κατι με παγο να συνελθω.. 

Δημοσ.

Συμφωνα με το νοημα της συζητησης που λαμβανει χωρα αν δεν εχει ανακαλυψει την θεραπεια για το ασθμα ο ιδιος απλα το γιατρευεις με αυτα που διαβασες δεν εισαι επιστημονας εισαι μπαλαρινα στον παγο.. παω να πιω κατι με παγο να συνελθω.. 

Οι Ιατροί που έχουν διδακτορικό (άρα έχουν κάνει και έρευνα πάνω στις σπουδές τους) είναι επιστήμονες.

Δημοσ.

Επειδή όπως προείπα είχα συνδυάσει τις θετικές επιστήμες με την επιστήμη.

Είναι η απάντησή σου στο κατά πόσο ο "μαθηματικός θεωρείται ή όχι επιστήμονας"

 

Εντάξει ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΜΕ ΤΡΟΛΑΡΙΣΜΑ!! κλαίω!!!

Δημοσ.

Ναι το καταλαβα που το πας.. το ειπες καθαρα, ξερω να διαβαζω..τι να πω αποψη σου. Ολοι εχουν απο μια..

Δημοσ.

Δλδ ολοι πρεπει να κανουν ερευνα, αυτο που δεν σκεφτηκατε ειναι οτι για να κανει καποιος ερευνα σε εναν τομεα πχ στην ιατρικη. Πρεπει να υπαρχει και ενας αλλος που να διαβαζει την ερευνα και να ασκει οσα διαβασε.Γτ πρεπει να διαβαζω ο,τι να ναι με 40 βαθμους εξω;Τι σας εκανα;

 

Η έρευνα δε συνεπάγεται απαραίτητα τη μελέτη του αγνώστου, ούτε έχει σώνει και ντε ως σκοπό την ανακάλυψη ή εφεύρεση π.χ. νέων πραγμάτων, ιδεών, ή ξέρω 'γω χημικών στοιχείων.

 

Μπορείς να κάνεις έρευνα η οποία επιβεβαιώνει π.χ. παρατηρήσεις άλλων. Μπορεί να κάνεις έρευνα για την εφαρμογή συγκεκριμένης, προϋπάρχουσας τεχνολογίας προκειμένου να λύσεις κάποιο δεδομένο πρόβλημα. Μπορεί η έρευνα σου να αφορά την παρατήρηση κάποιου ήδη γνωστού φαινομένου...και πάει λέγοντας...

  • Like 1
Δημοσ.

Είναι η απάντησή σου στο κατά πόσο ο "μαθηματικός θεωρείται ή όχι επιστήμονας"

 

Εντάξει ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΜΕ ΤΡΟΛΑΡΙΣΜΑ!! κλαίω!!!

Ο μαθηματικός που απλά πήρε το πτυχίο από την σχολή του σαφώς και δεν θεωρείται επιστήμονας. Για αν το κάνω πιο λιανά όποιος πληροί τα κριτήρια που απαιτούνται για να αποκαλείται κάποιος επιστήμονας, είναι επιστήμονας. Απλά κατά το μεγαλύτερο ποσοστό, αυτά τα κριτήρια τα πληρούν οι των θετικών επιστημών.

Δημοσ.

Ενταξει , σε ενα αλλο θεμα καποιος απο εδω που εχει και αξιωματα , μην πω ονοματα και τον εκθεσω ειχε πει οτι η παιδεραστια δεν ειναι κατι κακο γτ σε καποιες χωρες παντρευουν τα παιδια απο τα 13 , ειδικα τα κοριτσια. Αυτο σε πειραξε;Εχουμε ακουσει..νο προμπλεμ δεν υπαρχουν επιστημονες..ολα οκ..

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...