Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ο καλλιτέχνης δεν επέλεξε εδώ να μας δείξει ποιόν χαιρετάει η Περσεφόνη. Δε ζητάει βοήθεια, αλλά έχει αποδεχτεί τη μοίρα της και αποχαιρετά κάποιον/α. Σήμερα, πάντως, όλοι μιλάνε για τη μοναδική αναπαράσταση/αίσθηση του βάθους και της προοπτικής στο έργο, αυτά που λέγαμε εδώ από τη πρώτη στιγμή.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Αυτό ήθελα να γράψω. Δεν μου μοιάζει για την τυπική αρπαγή, αλλά για αποχαιρετισμό. Εκτός αν δεν τον έπαιρνε ο χώρος να δημιουργήσει την αίσθηση της αρπαγής.

 

Κάτι, σα να ανέβηκε μόνη της στο άρμα ένα πράγμα. Γι' αυτό ρώτησα πριν κάμποσες σελίδες αν είχαμε κανέναν αυτόχειρα την εποχή εκείνη.

 

Ίσως ο Κάσσανδρος να εμφάνισε τη δολοφονία της Ρωξάνης ως αυτοχειρία? Who knows

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Tα σενάρια για τον τέταρτο θάλαμο της Αμφίπολης

Ο τάφος της Αμφίπολης είναι πιθανό να μην έχει τον πολυαναμενόμενο τέταρτο θάλαμο κι αυτό τεκμαίρεται από το γεγονός ότι δεν προκύπτει μέχρι στιγμής θύρα στο έκκεντρο άνοιγμα του τρίτου θαλάμου.

 

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», παρά το γεγονός ότι αρκετοί υπέθεταν ότι ενδεχομένως οι αρχαιολόγοι να έρχονταν αντιμέτωποι με όχι έναν, αλλά πολλούς χώρους στην υπόγεια συνέχεια του οικοδομήματος, το σενάριο φαίνεται πως απομακρύνεται μετά την αφαίρεση κι άλλων χωμάτων αφήνοντας πολλά ερωτηματικά για την χρήση του μνημείου και την ταυτότητα του νεκρού.

 

Η ανασκαφική ομάδα θεωρεί πως έχουμε το μεγαλύτερο σωζόμενο υπόσκαφο μνημείο που σώζει όλα του τα στοιχεία (τοίχους, καμάρα). Τα περισσότερα άλλωστε αυτής της περιόδου είναι ερειπωμένα.

 

Πάντως κανείς δεν αμφισβητεί τη σημασία που έχουν και τα μέχρι στιγμής ευρήματα όπως οι ολόσωμες Σφίγγες, οι Καρυάτιδες και το περίτεχνο ψηφιδωτό που ανταγωνίζεται σε ποιότητα και ομορφιά τα ψηφιδωτά της Πέλλας. 

 

http://www.capital.gr/gmessages/showTopic.asp?id=4628402&pg=2&OrderDir=

 

Να τα μας...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό ήθελα να γράψω. Δεν μου μοιάζει για την τυπική αρπαγή, αλλά για αποχαιρετισμό. Εκτός αν δεν τον έπαιρνε ο χώρος να δημιουργήσει την αίσθηση της αρπαγής.

 

Κάτι, σα να ανέβηκε μόνη της στο άρμα ένα πράγμα. Γι' αυτό ρώτησα πριν κάμποσες σελίδες αν είχαμε κανέναν αυτόχειρα την εποχή εκείνη.

 

Φαντάζομαι ότι έχει να κάνει με τη χρονική στιγμή της αρπαγής που απεικονίζεται. Στην αρχή η Περσεφόνη αντιστέκεται περισσότερο, το κορμί της μέσα στην απόγνωση τεντώνεται προς τα πίσω με το ένα της χέρι να προσπαθεί να απομακρύνει από κοντά της τον απαγωγέα και το άλλο να προσπαθεί να πιαστεί από κάπου ή κάποιον. Με το πέρασμα του χρόνου και την απόσταση από τους δικούς της να μεγαλώνει, συνειδητοποιεί τί έχει συμβεί, εγκαταλείπει σιγά-σιγά την προσπάθεια, χαλαρώνει, συνεχίζει να κοιτάζει μελαγχολικά προς τα πίσω αποχαιρετώντας τη ζωή που αφήνει.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φαντάζομαι ότι έχει να κάνει με τη χρονική στιγμή της αρπαγής που απεικονίζεται. Στην αρχή η Περσεφόνη αντιστέκεται περισσότερο, το κορμί της μέσα στην απόγνωση τεντώνεται προς τα πίσω με το ένα της χέρι να προσπαθεί να απομακρύνει από κοντά της τον απαγωγέα και το άλλο να προσπαθεί να πιαστεί από κάπου ή κάποιον. Με το πέρασμα του χρόνου και την απόσταση από τους δικούς της να μεγαλώνει, συνειδητοποιεί τί έχει συμβεί, εγκαταλείπει σιγά-σιγά την προσπάθεια, χαλαρώνει, συνεχίζει να κοιτάζει μελαγχολικά προς τα πίσω αποχαιρετώντας τη ζωή που αφήνει.

 

Έχω καλύτερη ερμηνεία.

 

Είναι η κάθοδος της Περσεφόνης στον κάτω κόσμο κατά τους φθινοπωρινούς μήνες, αφού πλέον έχει συμφιλιωθεί με την κατάσταση.

 

Δεν βλέπουμε δηλαδή την αρπαγή της Περσεφόνης, αλλά την επιστροφή της στον κάτω κόσμο, μετά το πέρας του καλοκαιριού.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια ερώτηση: Μυρταλη ηταν το 2ο ονομα της Ολυμπιαδας; Απο που βγαινει;

 

nGicBGY.jpg

 


Το δεύτερο λιοντάρι που είναι;

 

pWXF1JV.png

 

Ή εχει γινει ενα τερααααστιο παρτυ με τα αρχαια, ή αυτο που βλεπουμε ειναι ένα είδος καλουπιού για να κανουν καποιο αντιγραφο ή για να δοκιμασουν πιο κομματι παει που, ωστε να μην κανουν καποια ζημια στο γνησιο..


edit, δικιο ειχα..

 

Από τις 8 μέχρι τις 17 Ιουνίου του 1936, 20 εργάτες εργάστηκαν στην ανασκαφή του χώρου όπου είχαν βρεθεί τα υπόλοιπα κομμάτια του λιονταριού και της βάσης του, ήλθαν στο φως κι άλλα κομμάτια και η ίδια η βάση του μνημείου  και όλα ήταν έτοιμα για την συναρμολόγησή του, την οποία ανέλαβε να πραγματοποιήσει ο εξαίρετος γλύπτης κ. Ανδρέας Παναγιωτάκης, καθηγητής του Πολυτεχνείου Αθηνών και γλύπτης του εθνικού, αρχαιολογικού μουσείου.

 

Αυτός, από το φθινόπωρο του 1937 και μετά, αφού κατασκεύασε γύψινο αντίγραφο του αγάλματος, σε μέγεθος ίδιο με το αρχαίο, προχώρησε στην ανακατασκευή του μνημείου, έχοντας, δυστυχώς, στη διάθεσή του, μόνο ένδεκα κομμάτια από το αρχαίο γλυπτό, από τα οποία μόνο τα εννέα (9) ήταν συνεχόμενα, ενώ όσα κομμάτια έλειπαν, (όπως ήταν το κομμάτι του κεφαλιού, αμέσως πάνω από τα μάτια), συμπληρώθηκαν με άσπρο τσιμέντο.

 

Το ίδιο το γλυπτό του ανακατασκευασμένου λιονταριού έφθασε σε ύψος τα 5,37 μέτρα, αλλά από τους αναστηλωτές ξέφυγαν κάποιες λεπτομέρειες, που ήταν, όμως, σημαντικές!

 

Έτσι, δεν είδαν ότι έλειπε μια στενή λωρίδα του λαιμού, με την πλούσια χαίτη του αγριμιού και γι’ αυτό, το κεφάλι με τον λαιμό απέκτησαν κοντόχοντρη δομή.

 

Αγνόησαν, επίσης, το γεγονός ότι τα μάτια του λιονταριού ήταν ένθετα (πρόσθετα), πιθανόν κατασκευασμένα από πέτρα διαφορετικού χρώματος ή από μέταλλο και στη θέση των βολβών τοποθέτησαν άσπρο τσιμέντο.

 

http://www.tribune.gr/greece/news/article/70619/leon-tis-amfipolis-sigklonistiki-istoria-tis-anakalipsis-tou.html

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή δεν υπάρχει κάποιο άλλο στην περιοχή. Έστω και αντίγραφο;

 

Ε το γυψινο αντιγραφο δυσκολο να αντεξε 90 χρονια μεχρι σημερα.. Εδω σου λεει ηταν εξω στις βροχες καμια 15αρια χρονια το γνησιο λιονταρι..

 

Μπορει να το εχουν σε καποιο μουσειο ή κατι τέτοιο, αλλα δεν νομιζω..

 

(εκανα edit πιο πανω)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχω καλύτερη ερμηνεία.

 

Είναι η κάθοδος της Περσεφόνης στον κάτω κόσμο κατά τους φθινοπωρινούς μήνες, αφού πλέον έχει συμφιλιωθεί με την κατάσταση.

 

Δεν βλέπουμε δηλαδή την αρπαγή της Περσεφόνης, αλλά την επιστροφή της στον κάτω κόσμο, μετά το πέρας του καλοκαιριού.

Αυτό το (επαναλαμβανόμενο) γεγονός από μόνο του δεν αξίζει μνημόνευσης και καλλιτεχνικής αναπαράστασης όσο η αρχική αρπαγή που ήταν και βίαιη. Άλλωστε, νομίζω ότι ανεβοκατέβαινε μόνη της η Περσεφόνη, είχε φάει και το ρόδι και ήταν πια υποχρεωμένη να περνάει ένα μέρος του χρόνου στον Άδη.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό το (επαναλαμβανόμενο) γεγονός από μόνο του δεν αξίζει μνημόνευσης και καλλιτεχνικής αναπαράστασης όσο η αρχική αρπαγή που ήταν και βίαιη. Άλλωστε, νομίζω ότι ανεβοκατέβαινε μόνη της η Περσεφόνη, είχε φάει και το ρόδι και ήταν πια υποχρεωμένη να περνάει ένα μέρος του χρόνου στον Άδη.

 

Μπορει και να αξιζει μνημονευσης, αν ο καλλιτεχνης θελει να αποτυπωσει καποια συγκεκριμενη περιοδο του χρονου η οποια εχει καποια σημασια.. Η Περσεφονη 6 μηνες ηταν στον πανω κοσμο, 6 μηνες ηταν στο Κατω Κοσμο..

 

Αν αυτο ειναι η καθοδος της Περσεφονης, εχουμε Ιουνιο (θανατος του Μεγα Αλεξανδρου) πχ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν αυτο ειναι η καθοδος της Περσεφονης, εχουμε Ιουνιο (θανατος του Μεγα Αλεξανδρου) πχ

Ναι αλλά δε χρειάζεται ο Πλούτωνας να έρθει να την ξανα-αρπάξει, κατεβαίνει μόνη της. Αυτό, τουλάχιστον, έχω καταλάβει εγώ από τον μύθο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...