Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παιχνίδισμα του τεχνητού φωτός είναι το μπλε σε συνδυασμό με την τωρινή κατάσταση του σημείου. Υπάρχει και σε άλλα σημεία σε άλλες φώτο καθώς και στο μέτρο των 40 εκατοστών.

Οταν καθαριστεί και συντηρηθεί θα είναι νορμάλ. 

Ενδέχεται να μην είναι βοτσαλωτό ψηφιδωτό απλό, αλλά να έχουν χρησιμοποιηθεί ψηφίδες από υαλόμαζα για την απόδοση λεπτομερειών και αυτές να έχουν αλλοιωθεί ή να είναι τεχνητή οφθαλμαπάτη από τον φακό.

 

Εξαιρετικό, ο τάφος συνεχίζει να μας εκπλήσσει ευχάριστα.

Είναι με βεβαιότητα πια τύπου ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ και νομίζω ότι αυτό πρέπει πια να τονίζεται κυρίως. 

όσο για την ταυτότητα σίγουρα δεν θα ήταν απλά ένα σημαίνον πρόσωπο της τοπικής αριστοκρατικής αυλής (είτε μακεδονικής είτε αθηναϊκής) 

 

Ο τονισμός της Μακεδονικής Δυναστείας υπάρχει με απόλυτη βεβαιότητα. 

Εξαιρετικό ψηφιδωτό από σημαίνον καλλιτεχνικό εργαστήριο 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

zamponaki, πόσο πιο απελπισμένη να δείξει βρε αδελφέ η Περσεφόνη. Πιο απελπισμένη και στενάχωρη έκφραση δε θα γινόταν.

Και ο Πλουτωνας αγριωπός όπως ορίζει ο μύθος. :-)

Nα μου πεις...όπως το βλέπει ο καθένας :-)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά μες την τρελη χαρά δεν είναι αλλα σκέψου και το άλλο.Πες ότι είσαι ο καλλιτέχνης έχεις βάλει σφίγγες Καρυάτιδες θα κανεις τσιγγουνιές να απεικονίσεις το έργο της αρπαγής;να μην προσθέσεις δλδ Δήμητρα άλογα κλπ πχ;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε μιλάει για τον καλλιτέχνη, αλλα την πρόθεση και την μεγαλοπρέπεια σε όλα τα υπόλοιπα ανακοινωμενα ευρήματα- έργα τέχνης.

 

Το βραχιόλι που ανέφερε ο swim μπορεί να εχει παραπάνω σημασία;

Το ότι υπάρχει στην περσεφονη στις Αιγες "αποδεικνύει " κάτι ή θα μπορούσε να φοράει οποιαδήποτε ένα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά μες την τρελη χαρά δεν είναι αλλα σκέψου και το άλλο.Πες ότι είσαι ο καλλιτέχνης έχεις βάλει σφίγγες Καρυάτιδες θα κανεις τσιγγουνιές να απεικονίσεις το έργο της αρπαγής;να μην προσθέσεις δλδ Δήμητρα άλογα κλπ πχ;

 

Ουκ εν τω πολλώ το ευ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω αν είναι δουλεια ενός αλλά μεταξύ ομάδας πχ σίγουρα θα υπηρχε επηρεασμος απόψεων και ιδεών.Επίσης θέμα χώρου δεν νομίζω να ήταν.Αυτός που έφτιαξε αυτό το αριστούργημα θα μπορούσε πιστεύω να το κάνει πιο μικρό και να χωρέσει τα παραπάνω στην απεικόνιση που είπα.Οι ειδικοί πάντως λένε Πέρσι οποτε ας περιμένουμε και ας δούμε τι άλλο μας περιμένει..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σήμερα με το κολλητάρι πάντως συζηταγαμε για την Αμφιπολή με αφορμη την αποκαλυψη του ψηφιδ.

Αλλα κατι δεν μας κόλλαγε!

Για παράδειγμα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε έργα της αρπαγής, να παρουσιάζεται

και η Δήμητρα πέρα από τον Πλούτων και την Πέρσι ενώ τα άλογα του Πλούτωνα στο Άρμα να είναι 4.

Επίσης η Πέρσι στο ψηφιδ δεν την λες και πολύ απελπισμένη να κραυγάζει για βοήθεια...

Ο πλούτων την κρατάει χαλαρά και με σιγουριά ότι δεν πρόκειται να προσπαθήσει να ξεφύγει ας πούμε

Λόγω των παραπάνω λοιπόν δεν μας κόλλαγε να είναι η αρπαγή

Βέβαια ειδικοί δεν ήμαστε!!! Κουβέντα κάναμε πίνοντας φρέντο xD xD

Μετά από διάβασμα στο γούγλι λοιπόν,βικιπαιδεια κυρίως,(αθάνατο πλέον 4G)μας άρεσε η ιδέα να βλέπουμε

μια απεικόνιση της Άλκηστις με τον Ηρακλή να την επιστρέφει στον κόσμο των ζωντανών!

Μιλάμε έξαλλου για έργο του Ευριπίδη ο οποίος έζησε στην Μακεδονία τα τελευταία του χρόνια

προσκεκλημένος μάλιστα στην βασιλική αυλή στη Πέλλα

από τον ίδιο τον φιλόμουσο Βασιλιά τον Αρχέλαο.

Χρονολογικά βέβαια δεν ξέρουμε αν στέκουν ολα αυτα αλλα σκεφτήκαμε και τις Καρυάτιδες μετά που υποτίθεται

είναι δείγμα αθηναϊκού πολιτισμού επίσης τόπος καταγωγής του Ευριπίδη!

Καπου εκει μας μπήκε και η ιδέα ρε μπας και είναι ο τάφος του; :o :o

Αλλα μετα ειδαμε οτι υπαρχουν υποψίες να ειναι άλλου οποτε άκυρο xD

Τα παραπάνω μην τα πάρετε πολύ στα σοβαρα...ειπαμε φρεντοσυζητηση ηταν!

Παντως έχουμε σκάσει μιλάμε με τον ταφό!Ζηλεύω όσους δουλεύουν εκεί και τα βλέπουν όλα αυτα απο κοντα!

 

Τον Ευριπίδη τον προορίζανε για τον μακεδονικό της Απολλωνίας

αλλά πάπαλα ...  Άρα το σενάριο σας είναι μέσα στο παιχνίδι ...

Πιο πιθανό από κάποια άλλα ...

Όσο για τους εργάτες θα τους ζήλευα αν δούλευαν με την ησυχία τους

και έπαιρναν μια παχυλή αμοιβή ... B)

 

Ενδέχεται να μην είναι βοτσαλωτό ψηφιδωτό απλό, αλλά να έχουν χρησιμοποιηθεί ψηφίδες από υαλόμαζα για την απόδοση λεπτομερειών και αυτές να έχουν αλλοιωθεί ή να είναι τεχνητή οφθαλμαπάτη από τον φακό.

 

 

 

Δύσκολο η υαλόμαζα Δήμητρα ... Συνήθως ψηφίδες βοτσαλάκι , μαρμαράκι εκείνη την εποχή ...

Δεν αποκλείεται αλλά δύσκολο ...

 

 

Δεν ξέρω αν είναι δουλεια ενός αλλά μεταξύ ομάδας πχ σίγουρα θα υπηρχε επηρεασμος απόψεων και ιδεών.Επίσης θέμα χώρου δεν νομίζω να ήταν.Αυτός που έφτιαξε αυτό το αριστούργημα θα μπορούσε πιστεύω να το κάνει πιο μικρό και να χωρέσει τα παραπάνω στην απεικόνιση που είπα.Οι ειδικοί πάντως λένε Πέρσι οποτε ας περιμένουμε και ας δούμε τι άλλο μας περιμένει..

 

Είναι θέμα χώρου ...  Παράσταση με ψηφίδες είναι ... πιο  "χοντροκομμένο" έργο ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο παραγγελιοδότης του έργου ξέρει τον σκοπό αυτού, Ο ψηφοθέτης/ψηφιδογράφος απλός το εκτελούσε. 
Η αρπαγή της Περσεφόνης ήταν ένα προσφιλές θέμα (αγαπητό), φαίνεται, στους Μακεδονικούς Τάφους, (Βεργίνα Τάφος Ι, Ευρυδίκη
Τώρα αν ο παραγγελιοδότης ήθελε να αποδώσει τον εαυτό του ή κάποιον άλλον ως Πλούτων, σίγουρα θα απασχολήσει την έρευνα για πολλά έτη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχει να κάνει με  το χώρο.Σχεδίαζαν αυτό που ήθελαν να κάνουν.

Εμένα μου αρέσει που δεν υπάρχει η Δήμητρα.Μας χαιρετά όλους η Περσεφόνη.Ισως να το σκέφτηκε κι έτσι ο καλλιτέχνης 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ήδη τον 8ο - 7ο αι. π.Χ έχουμε τα πρώτα ψηφιδωτά βοτσαλωτά δάπεδα. Τα τέλη του 5ου αι. π.Χ ψηφιδωτό δάπεδο βοτσαλωτό έχουμε σε ιδιωτική οικία σε Όλυνθο. 
Στα ψηφιδωτά δάπεδα της Πέλλας -τέλη 4ου αι. π.Χ -  η τεχνική εξελίσσεται
εφαρμογή καινοτομίας: 
-χρησιμοποιούν διαφόρων μεγέθους βότσαλα για καλύτερη απόδοση των λεπτομερειών (μίμηση έργων ζωγραφικής)
-χρήση πολύτιμων λίθων και περιγράμματα. μορφών από πηλό ή ελάσματα μολύβδου 
-δημιουργία ψηφίδων από τεμαχισμένους λίθους και από υαλόμαζα 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά μες την τρελη χαρά δεν είναι αλλα σκέψου και το άλλο.Πες ότι είσαι ο καλλιτέχνης έχεις βάλει σφίγγες Καρυάτιδες θα κανεις τσιγγουνιές να απεικονίσεις το έργο της αρπαγής;να μην προσθέσεις δλδ Δήμητρα άλογα κλπ πχ;

Xμ...Νομίζω οτι αυτό που ήθελε να δείξει το δείχνει καθαρά. Δεν θεώρησε αναγκαία τη Δημητρα για να δείξει το τι αναπαριστά το έργο του.

Είναι το ίδιο πράγμα που έλεγα και τις προάλλες με το τέθριππο και τη συνωρίδα. Κάποιοι έδωσαν μεγάλη σημασία στο ότι ο Πλούτωνας δεν οδηγεί τέθριππο όπως στις περισσότερες, αν όχι όλες, παραστάσεις. Ε εδώ έχουμε καινοτομία (για την εποχή προφανώς). Ο καλλιτέχνης, ή αυτός που παρήγγειλε το έργο, δεν ήθελε 4άδα αλόγων :-)

 

Γενικά ο τάφος αυτός μας έχει δείξει πολλά νέα πράγματα και αν παραμείνουν ως έχουν (π.χ. αν επιβεβαιωθεί οτι οι Καρυάτιδες έπαιζαν ρόλο φύλακα), θα αλλάξουν πολλά στις εως τωρα γνωσεις μας αλλά και στη διδασκαλία της αρχαιοελληνικης τέχνης.

ΓΟΥΣΤΑΡΩ!!!!

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ήδη τον 8ο - 7ο αι. π.Χ έχουμε τα πρώτα ψηφιδωτά βοτσαλωτά δάπεδα. Τα τέλη του 5ου αι. π.Χ ψηφιδωτό δάπεδο βοτσαλωτό έχουμε σε ιδιωτική οικία σε Όλυνθο. 

Στα ψηφιδωτά δάπεδα της Πέλλας -τέλη 4ου αι. π.Χ -  η τεχνική εξελίσσεται

εφαρμογή καινοτομίας: 

-χρησιμοποιούν διαφόρων μεγέθους βότσαλα για καλύτερη απόδοση των λεπτομερειών 

-χρήση πολύτιμων λίθων και περιγράμματα. μορφών από πηλό ή ελάσματα μολύβδου 

-δημιουργία ψηφίδων από τεμαχισμένους λίθους και από υαλόμαζα 

 

Ξέρεις κανένα άλλο ψηφιδωτό ελληνιστικό με υαλόμαζα εκτός από αυτά της Πέλλας  ;

Είναι λίγο δυσεύρετα  ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξέρεις κανένα άλλο ψηφιδωτό ελληνιστικό με υαλόμαζα εκτός από αυτά της Πέλλας  ;

Είναι λίγο δυσεύρετα  ...

H επιτυχία που είχε η χρήση μικρότερων βοτσάλων στην καλύτερη απόδοση των μορφών θα οδηγήσει στην χρήση ψηφίδων κομμένων από μεγαλύτερα κομμάτια μαρμάρου ή άλλων λίθων, αλλά και ψηφίδων από υαλόμαζα για τα χρώματα που δεν βρίσκονταν εύκολα στη φύση

Δεν τα λέω εγώ αλλά η πλέον ειδική 

http://www.biblionet.gr/book/78869/%CE%91%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85_-_%CE%91%CF%84%CE%B6%CE%B1%CE%BA%CE%AC,_%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B1/%CE%A8%CE%B7%CF%86%CE%B9%CE%B4%CF%89%CF%84%CE%AC_%CE%B4%CE%AC%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%B1 

 

http://www.biblionet.gr/book/43716/%CE%91%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85_-_%CE%91%CF%84%CE%B6%CE%B1%CE%BA%CE%AC,_%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B1/%CE%A4%CE%BF_%CE%B5%CF%80%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B1_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B7_%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC_%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CF%8C%CF%88%CE%B9%CE%BC%CE%B7_%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1

και ένα άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό, διαβάστε το και online και δείτε τόσο για τα ψηφιδωτά της Ολύνθου όσο και της Πέλλας, ΝΕΚΤ. ΠΟΥΛΑΚΑΚΗΣ, "ΨΗΦΙΔΩΤΑ ΔΑΠΕΔΑ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ"

https://www.academia.edu/2170977/%CE%A8%CE%B7%CF%86%CE%B9%CE%B4%CF%89%CF%84%CE%AC_%CE%B4%CE%AC%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%B1_%CF%83%CF%84%CE%B7_%CE%9C%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1_%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC_%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AE

@ΆΓΡΙΟ ΜΕΡΟΣ , πέρα από το όλο άρθρο, δες και σελ. 44-45 του τελευταίου άρθρου όπου παρέθεσα (είναι επιστημονικό άρθρο με πλούσια βιβλιογραφία) για να μη λες ότι μου έρχονται από το μυαλό και τα βγάζω μόνη μου  ;)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...