Προς το περιεχόμενο

Gaming Education


GoDRiC-

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 92
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δεν νομίζω ότι ο tester είναι ακριβώς όπως το φαντάζεσαι. Είναι μια πρώτη σκέψη για να ξεκινήσεις, αλλά απλά είναι χρήσιμη για να σε στρέψει προς τον κλάδο της πληροφορικής τίποτα άλλο. Έχεις δρόμο και μιλάμε για χρόνια, κατά πάσα πιθανότητα θα αλλάξεις στην πορεία ^^.

 

Πχ. ένας tester στο Rome 2 μιας και είναι της μόδας τώρα (ένα strategy game που βγήκε πρόσφατα και είχε προβλήματα στο ΑΙ), κατά την ανάπτυξη (ίσως ακόμα και πριν μπουν τα κανονικά γραφικά-λειτουργίες στο παιχνίδι) θα έπρεπε να τσεκάρει τους κανονές της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ, πχ. συμπεριφορά των μονάδων). Αυτό δεν περιλαμβάνει παίρνω τους φίλους μου και παίζουμε, μιλάμε για ένα τεστ που θα έχει αντίκρυσμα σε χαρτί. Δηλαδή θα συμπλήρωνε ένα έγγραφο που θα έλεγε, "κανονάς 11", όταν αντίπαλες μονάδες βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη ή και ίση από 5 blocks κάνουν επίθεση. Θα έπαιρνε ένα πρόγραμμα που έχει αναπτυχθεί εσωτερικά στην εταιρία έναν "editot, world builder, ένα πρωτότυπο" ή τέλος πάντων με κάποιο τρόπο θα δημιουργούσε ακριβώς τις συνθήκες που θέλει να εξετάσει, και θα έκανε τεστ το συγκεκριμένο σενάριο.

 

Τα γράφω πολύ απλά για να πάρεις μια ιδέα αλλά σκέψου ότι αυτό το τεστ σε ένα παιχνίδι θα μπορούσε να έχει τουλάχιστον δέκα εκδοχές και να εξεταστεί ακόμα πιο σύνθετα. Δηλαδή τι γίνεται αν δύο αντίπαλες μονάδες έχουν απόσταση 5 blocks από μπροστά και από πίσω μια άλλη μονάδα έχει κάνει ήδη επίθεση; Αν ο μεσαίος στρατός την στιγμή που πολέμάει λόγω εφαρμογής του κανόνα γυρίσει και αρχίσει να τρέχει προς την άλλη μονάδα (αυτοματοποιημένα) σου φαίνεται ρεαλιστικό; Δηλάδη να παρατήσουν την τωρινή μάχη, για να ορμήξουν στην άλλη μονάδα; Τέτοια είναι η μεθολογία, και πρέπει να τα κάνεις όλα αυτά και να τα σκαλίσεις σε τόσο χαμηλό επίπεδο για να τα εντοπίσεις. Τεστ θα μπορούσε να είναι ακόμα και η συμπεριφορά των μονάδων κατά το βάδισμα (movement) στα διαφορετικά terrain του παιχνιδιού...

 

Το testing περιλαμβάνει πολλές προσεγγίσεις. Μία σου έγραψα από πάνω, άλλη θα ήταν να πάρει στο χέρι ο τεστερ μερικές 10άδες σελίδες κώδικα και να κάνει review. Το οποίο καταλήγει στο ίδιο πράγμα. Συμπλήρωση εγγράφου κτλ κτλ. Στον ίδιο κανόνα για το Ai που έγραψα πιο πάνω το πιο απλό review στον κώδικα θα ήταν να βρει το script του ΑΙ και να κοιτάξει τις αριθμητικές τιμές για τα 5 blocks που είπα.  Δες (white box / black box testing ή τεστ ανοικτού και κλειστιού κουτιού)

 

Υπάρχει ένας κανόνας που λέει ότι οι προγραμματιστές δεν επιτρέπεται  να ελέγχουν τον εαυτό τους. Αυτός που κάνει την συγγραφή κώδικα, (πχ αυτός που γράφει τους κανόνες του ΑΙ) θεωρεί πρώτον ότι είναι σωστός σίγουρα και δεν υπάρχουν λάθη και δεύτερον ασυναίσθητα έχει αναπτύξει αυτοματισμούς στην συμπεριφορά του όταν τεστάρει κάτι δικό του, γιατί πολύ απλά εκείνος το έχει δομήσει. Άρα η ανεύρεση σφαλμάτων πέφτει κατακόρυφα και ο σκοπός του testing είναι ο εντοπισμός σφαλμάτων. Η λογική είναι ότι πάντα υπάρχουν σφάλματα (και κατά 99% ισχύει, δεν υπάρχει τέλειο λογισμικό ειδικά σε games που συνδέονται τόσες διεργασίες μεταξύ τους) απλά όσο περισσότερο τα περιορίζεις έχεις διασφάλιση ποιότητας. Ο τεστερ είναι τα φρέσκα μάτια στην ομάδα.

 

Τα παραπάνω δεν τα ξέρω πρακτικά - εννοώντας την αγορά, τα ξέρω από την ανάπτυξη 2 project χρησιμοποιώντας πρότυπα, μοντέλα κύκλου ζωής λογισμικού (σχεδίαση λογισμικού) κτλ για την σχολή. Το ένα καθάρα λογισμικού και το άλλο ενσωματωμένου συστήματος. Κάποιος είχε τον ρόλο του tester και στις δύο περιπτώσεις, και είδα πια είναι η προσέγγιση.

 

Από τα παραπάνω τι συμπέρασμα βγάζουμε; Καταρχήν ότι τα παιδιά που έκαναν το Rome 2 πιέστηκαν για release του παιχνιδιού γιατί αυτά τα λάθη που είχε το ΑΙ τα έπιανε και ο πιο κουλός tester με το πρώτο τεστ της πρώτης μέρας την πρώτη ώρα :-D. Δεύτερον ότι το testing δεν είναι απλό. Θέλει γνώσεις προγραμματισμού και εξειδίκευση πάνω στο αντικείμενο του ελεγκτή (τεστερ). Αυτό που μας λένε εδώ είναι ότι η δουλεία αυτή είναι εξίσου σημαντική με όλες τις υπόλοιπες κατά την δημιουργία λογισμικού, αλλά κανένας από τον κλάδο δεν θέλει να την κάνει. Ο λόγος είναι ότι δεν περιλαμβάνει δημιούργια, συνεχώς κάνεις review δουλειά άλλων. Η ομορφιά του testing έχει να κάνει με τον εντοπισμό λαθών. Για τους παραπάνω λόγους οι καλοί τεστερ αμοίβονται πολύ (αυτό είναι και λίγο ποιηματάκι, μέχρι να βγεις στην αγορά δεν θα ξέρεις).

 

Σου βάζω και μια εικόνα από ένα τεστ να πάρεις μια ιδέα. Το συγκεκριμένο κομμάτι είναι απλά testing ενός menu. Από τα πιο απλά που μπορείς να κάνεις. Δηλάδη πατάω το 1 πάω εκεί που πρέπει να πάω. Πατάω το home βγαίνω στην αρχική οθόνη και πάει λέγοντας...

 

Σαν συμβουλή σου λέω απλώς να προσπαθήσεις να καταλάβεις όσο μπορείς αν θέλεις να ασχοληθείς με το αντικείμενο (pc, προγραμματισμός). Κι εγώ στην ηλικία σου το ίδιο σκεπτικό είχα. Ο προγραμματιστής μου φαινόταν cool, μάγος της εποχής που ζούμε, και ο game tester δουλειά όνειρο :-D . Αλλά ολοι κάπως έτσι κάνουν την αρχή. Δεν είναι δυνατόν να ξέρεις σε αυτή την ηλικία, σκέφτεσαι διαφορετικά και είναι απόλυτα φυσιολογικό. Αν νιώθεις ότι έχεις πάθος, κυνήγα το, και μην σου φαίνονται βουνό όλα αυτά. Τα μαθαίνεις σιγά σιγά.

post-161950-0-60696200-1379236216_thumb.png

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλά το είχα πάντα όνειρο να γίνω.. Δεν ήταν πως το αποφάσισα τώρα στα 17 μου. Απαιτεί δηλαδή σπουδές πληροφορικής.. Το κακό είναι και το νιώθω πως δε θα είμαι καλός προγραμματιστής, δε θα ξεχωρίσω, δε θα μ'αρέσει και δε θα θέλω να το κυνηγήσω... Εγώ στο game production θέλω να μπω και απλά μια δουλειά που λατρεύω θα ήταν QA/Game Tester. Τώρα τι άλλο υπάρχει δεν ξέρω....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κοίτα ο τρόπος που το σκέφτεσαι παραπέμπει περισσότερο σε δημοσιογραφία. Στο είπε κάποιο παιδί πιο πίσω νομίζω. Δηλαδή άτομα που αρθρογραφούν για games και μαθαίνουν και μερικές λεπτομέρειες παραπάνω για να ξεχωρίζουν από αυτούς που λένε απλά ένα μου άρεσε - δεν μου άρεσε.

 

Θα σχολιάσουν κάτι για το art direction, κάτι για τα pop out γραφικά, κάτι για το interface και πάει λέγοντας. Στην πραγματικότητα πάντως ο ρόλος του ελεγκτή μέσα στην σχεδίαση/παραγωγή λογισμικού δεν είναι αυτός. To QA σημαίνει quality assurance, εξασφάλιση ποιότητας και δεν παραπέμπει στο απλά να σου ζητάνε μια γνώμη, παραπέμπει σε σπουδές, μεθοδολογία etc etc.

 

Δεν γνωρίζω αν γίνεται κάτι σε χαμηλότερο επίπεδο, λόγω κόστους, πιθανότατα να συμβαίνει αλλά δεν πιστεύω ότι θα έπρεπε να είναι ο μοναδικός στόχος σου. Δεν ξέρω κατά πόσο θα το θέλεις για καριέρα στο μέλλον.

 

Έχω διαβάσει ότι άτομα που ξεκίνησαν από it/support έχουν κάποιες δυνατότητες εξέλιξης. Συγκεκριμένα ήταν κάποιο άρθρο για το Warhammer Online, που ανέφερε ότι τα άτομα από την υποστήριξη μπορούσαν να εξελιχθούν σε συγγραφείς quests κτλ. Αλλά αυτές είναι δουλειές που υπάρχουν πάρα πολλά άτομα που μπορούν να τις κάνουν και δεν σου εξασφαλίζουν κάτι. Ίσως αν είσαι εργατικός, ίσως αν είσαι τυχερός κτλ... Παράδειγμα όταν το συγκεκριμένο παιχνίδι άρχισε να πέφτει σε κόσμο το support ξηλώθηκε σε μεγάλο βαθμό. Το ίδιο έκανε και η Blizzard (World of Warcraft) πριν μερικα χρόνια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

... ;/ Να σου πω και την αλήθεια δε ξέρω τι να σπουδάσω τελικά... Από μικρός παίζω video games έχω κονσόλες μ'αρέσει να παίζω να το ψάχνω το game κλπ.. Δεν είχα άλλη ασχολία πέρα από τον αθλητισμό και την γυμναστική... Δυστυχώς δε ξέρω τι να σπουδάσω και θεωρώ πως αυτό που θα μου ταίριαζε με βάσει τη ζωή μου είναι το gaming, κάπως.. Τι να πω..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε αυτή την ηλικία φίλε Godric κανείς δεν ξέρει τι θέλει να κάνει σίγουρα για το υπόλοιπο της ζωής του...στην πορεία καταλαβαίνεις τι πραγματικά θες...αν σου αρέσει απλώς να παίζεις games συνέχιζε να παίζεις αλλά ίσως ο προγραμματισμός να μην είναι για σένα, ίσως πάλυ κ να είναι...ξεκίνα να παρεις μια γεύση απο το προγραμματισμό όπως είπαν κ πιο πάνω...αν δεις πως δεν...άστω...λες πως δεν είχες άλλη ασχολία απ τον αθλητισμό και το gaming...γιατί δν κοιτάς κ καμιά σχολή ΤΕΦΑ τότε? αυτά απο μένα...καλά ξεμπερδέματα :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε αυτή την ηλικία φίλε Godric κανείς δεν ξέρει τι θέλει να κάνει σίγουρα για το υπόλοιπο της ζωής του...στην πορεία καταλαβαίνεις τι πραγματικά θες...αν σου αρέσει απλώς να παίζεις games συνέχιζε να παίζεις αλλά ίσως ο προγραμματισμός να μην είναι για σένα, ίσως πάλυ κ να είναι...ξεκίνα να παρεις μια γεύση απο το προγραμματισμό όπως είπαν κ πιο πάνω...αν δεις πως δεν...άστω...λες πως δεν είχες άλλη ασχολία απ τον αθλητισμό και το gaming...γιατί δν κοιτάς κ καμιά σχολή ΤΕΦΑ τότε? αυτά απο μένα...καλά ξεμπερδέματα :D

Χαχαχα όχι ρε... Μ'αρέσει να παίζω μπάλα και ping pong απλά με φίλους και τέτοια.. Ξέρω καλή μπάλα και πολύ καλό ping pong αλλά δε μιλάω για επάγγελμα έλεος... Αρχικά πρέπει να δω που θα μπω πρώτα.. Αλλά για να μιλάω για το gaming, προφανώς μόνο σχολές πληροφορικής ταιριάζουν μάλλον..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχάς, θεωρώ πολύ καλή την αναφορά του ScarletK σχετικά με το testing των παιχνιδιών αλλά και γενικότερα των project που υλοποιούνται.

 

GoDRiC-, θα γράψω λίγα πράγματα για τη δική μου προσωπική εμπειρία στο πέρασμα των χρόνων και ίσως βοηθηθείς από αυτό, ίσως και όχι.

 

Εγώ απόκτησα τον πρώτο μου υπολογιστή σε μικρή ηλικία για τα δεδομένα της εποχής (συγκεκριμένα το 1987). Και βέβαια για χρόνια έπαιζα συνέχεια παιχνίδια. Όταν πήγαινα λύκειο, όμως, ασχολήθηκα και με το κομμάτι του προγραμματισμού (QBasic και Turbo Pascal) και έφτιαχνα μαζί με τον αδερφό μου πολύ απλά παιχνιδάκια (κουλοχέρη, βολές με μπάλα του μπάσκετ, πεναλντάκια κλπ). Μου άρεσε πολύ η δημιουργία οπότε ήθελα μελλοντικά να ασχοληθώ με game programming. Παράλληλα διάβαζα και πολλά περιοδικά (pixel, user, pc master) και σκεφτόμουν ότι θα ήταν πολύ ωραίο, επίσης, να είμαι reviewer. Να μου φέρνουν συνέχεια παιχνίδια να παίζω και μετά να γράφω για αυτά. Με βάση, όμως τη μικρή ενασχόληση που είχα με τον προγραμματισμό, ήταν εύκολη η απόφαση που πήρα σχετικά με το τι θέλω να σπουδάσω. Πληροφορική για να φτιάχνω παιχνίδια!

 

Μετά τις πανελλήνιες, μπαίνοντας σε τμήμα Πληροφορικής, δε σου κρύβω ότι δυσκολεύτηκα λίγο με τον προγραμματισμό. Ήταν αρκετά που έπρεπε να μάθει κανείς και βέβαια τίποτα δεν είχε σχέση με gaming. Μόνο κάτι μαθήματα με γραφικά είχαμε τότε και όταν τα πήρα, απογοητεύτηκα και δυσκολεύτηκα με τα μαθηματικά που είχαν μέσα. Παράλληλα, βέβαια, έκανα τη φοιτητική μου ζωή, παρέες, βόλτες κλπ οπότε το gaming (και τα απλά προγραμματάκια που έφτιαχνα αλλά και το να παίζω) το είχα αφήσει για τα καλά.

 

Κάποια στιγμή (και με μία καθυστέρηση) τελείωσα τη σχολή, πήγα φαντάρος και καπάκι έπιασα δουλειά (το 2006). Έφτιαχνα για χρόνια ιστοσελίδες και η αλήθεια είναι πως όσο μάθαινα πράγματα στη δουλειά, άρχισε να μου αρέσει πάλι ο προγραμματισμός. Το 2008 μπήκα σε ένα μεταπτυχιακό και δε θυμάμαι πως προέκυψε, αλλά ήθελα σε κάποιες εργασίες να διαλέξω για θέμα κάποια απλά games. Και πράγματι, με τα παιδιά που ήμασταν ομάδα σε αυτές τις εργασίες, διαβάσαμε λίγο και υλοποιήσαμε κάποια παιχνίδια έστω και πολύ απλά και με πολλά bugs.

 

Πλέον τα τελευταία χρόνια έχω μειώσει κατά πολύ τυχόν εξωτερικές δουλειές με ιστοσελίδες και ασχολούμαι με προγραμματισμό απλών παιχνιδιών. Και αυτή η επιλογή έγινε κυρίως επειδή με ευχαριστεί να ασχολούμαι με αυτό. Το λίγο ελεύθερο χρόνο που έχω, διαβάζω, μαθαίνω και πειραματίζομαι. Βέβαια στη δουλειά που είμαι εδώ και 1,5 χρόνο, δεν ασχολούμαστε με games αλλά φτιάχνουμε επιχειρησιακές εφαρμογές. Είμαι αρκετά ευχαριστημένος ωστόσο αν ήμουν κάπου με game programming, θα ήταν το ιδανικό για μένα.

 

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι κάποιες σκέψεις που κάνω κατά καιρούς. Π.χ. αν τελικά δεν έμπαινα σε τμήμα Πληροφορικής, το πιθανότερο είναι να είχα παρατήσει εντελώς τον προγραμματισμό. Και άραγε θα έκανα κάτι που θα με ενέπνεε? Πιθανόν ναι, πιθανόν όχι. Και το πιθανότερο είναι να μην είχε σχέση με Πληροφορική.

 

Αλλά σκέφτομαι, επίσης, ότι μπορεί να μην είναι τυχαίο που ασχολούμαι μετά από τόσα χρόνια πάλι με game development. Ήταν λες και  είχα το μικρόβιο μέσα από μικρός... και κάποια στιγμή θα έβγαινε πάλι στην επιφάνεια. Και είμαι ευχαριστημένος που εξελίχθηκαν έτσι τα πράγματα και έχω την ευκαιρία και μαθαίνω. Σίγουρα υπήρξε κούραση με διαβάσματα, πανελλήνιες, πανεπιστήμια κλπ αλλά πλέον το απολαμβάνω. Παιχνίδια δεν μπορώ να πω ότι παίζω ιδιαίτερα πλέον παρόλο που μου αρέσουν. Ή τουλάχιστον δεν παίζω εντατικά τα ίδια παιχνίδια. Θα παίξω αρκετά παιχνίδια για πολύ λίγο όχι τόσο επειδή με ευχαριστούν αλλά κυρίως γιατί θέλω να σκέφτομαι τρόπους υλοποίησής τους. Είναι κάτι σαν πρόκληση. Δεν είμαι γκουρού στον προγραμματισμό, υπάρχουν πολύ καλύτεροι. Ωστόσο κάνω την προσπάθειά μου κι εγώ.

 

Τέλος, λίγα πράγματα σχετικά με τις σπουδές. Εγώ πήγα σε ένα σεμινάριο της SAE για το game production (που ανέφερες αρχικά στο θέμα σου) και η αλήθεια είναι πως μου φάνηκε ενδιαφέρον. Έχει μαθήματα καθαρά για games. Απλά είχα διάφορους προβληματισμούς. Καταρχάς, δεν ξέρω τι αναγνώριση θα έχει το πτυχίο. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα που δυστυχώς δεν υπάρχει ζήτηση στο κομμάτι των games αν και δειλά δειλά έχουν αρχίσει να γίνονται βήματα. Επίσης, σε 18 μήνες προλαβαίνεις να μάθεις αρκετά πράγματα ή μαθαίνεις επιφανειακά? Και βέβαια, μου φάνηκαν, αρκετά τα λεφτά (αν θυμάμαι καλά είναι γύρω στις 6000 ευρώ) για κάτι τέτοιο. Θα προτιμούσα να τα δώσω για κάποιο μεταπτυχιακό πάνω στο game development (όχι game production που περιλαμβάνει διάφορους τομείς στο gaming) όπου αν δεις τα μαθήματα, έχουν πολύ περισσότερο βάθος και είναι πιο... πανεπιστημιακά. Βέβαια, στη SAE έδιναν κάποιες υποτροφίες (μία 100% και τέσσερις των 50% αν θυμάμαι καλά). Ακόμα και τα 3000 όμως θα τα σκεφτόμουν. Αν έπαιρνα των 100%, θα πήγαινα πολύ άνετα. Όμως αυτό το λέω στην παρούσα φάση, που έχω σπουδάσει ήδη. Αν ήμουν 18 ετών, φοβάμαι ότι θα ήταν ένα ρίσκο και μάλλον θα δίσταζα να κάνω το βήμα. Ξαναλέω, όμως, μιλάω εκ του ασφαλούς... αν ήμουν 18, μπορεί να σκεφτόμουν διαφορετικά. Δεν τα λέω για να υπονομεύσω το πρόγραμμα σπουδών της SAE. Μπορεί οι εκπαιδευτικοί εκεί να κάνουν πάρα πολύ καλή δουλειά. Γι' αυτό και του χρόνου θα ξανακάνω μια προσπάθεια για υποτροφία. Απλά αναφέρω τους σχετικούς μου προβληματισμούς αφού καλώς ή κακώς, πρέπει να σκεφτόμαστε και την επαγγελματική αποκατάσταση και τη σημασία που θα έχει ένα πτυχίο στο χώρο εργασίας. 

 

Εγώ αν ήμουν στη θέση σου θα έκανα προσπάθεια να μπω σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ Πληροφορικής. Να αποκτήσω το απαραίτητο υπόβαθρο στον τομέα της Πληροφορικής και στη συνέχεια, πίστεψέ με, αν έχεις κι εσύ ανάλογο μικρόβιο, θα ασχοληθείς με games. Είτε από μόνος σου είτε κάνοντας κάποιο μεταπτυχιακό (το πιθανότερο στο εξωτερικό δυστυχώς). Υπάρχουν βέβαια και παιδιά που έχουν σπουδάσει άλλα αντικείμενα και παρόλα αυτά η αγάπη τους για τα παιχνίδια, τους έχει βοηθήσει και έχουν μάθει πολλά πράγματα και κάνουν παπάδες. Αλλά γιατί να μη συνδυάσεις τις σπουδές σου με προγραμματισμό? Θα βοηθηθείς ακόμα περισσότερο και θα ανεβάσεις ρυθμούς.

 

Υ.Γ.1 Τα βιβλία των γραφικών που με δυσκόλευαν τότε, πλέον τα διαβάζω με ευχαρίστηση και κάποια πράγματα τα εφαρμόζω :)

Υ.Γ.2 Ελπίζω να μην κούρασα με το τεράστιο μήνυμά μου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαίρετε παιδιά, εγώ θα έλεγα πως πρώτο και πάρα πολύ σημαντικό για έναν οποιοδήποτε επαγγελματία, είναι πως πρέπει να υπάρχει μια εξειδίκευση. Συγκεκριμένα στο game development για να εργαστείς θα λέμε πως πρέπει να είσαι ή 3D - 2DArtist, προγραμματιστής, game designer, ή μουσικός. Αυτά τα 4 άτομα εάν βάλουν τις δυνάμεις τους μπορούν να φτιάξουν ένα παιχνίδι.

 

Εάν είναι λιγότερα άτομα απλώς θα πρέπει να κάνεις περισσότερες εργασίες, ή εάν είναι περισσότερα θα κάνεις ελάχιστα από την κυρίως εργασία σου. (π.χ. εάν είσαι 3D artist τότε θα είσαι αποκλειστικά modeler, αν και θα ξέρεις να κάνεις τα πάντα στο 3D).

 

Για τον game designer είναι λίγο ρευστά τα πράγματα και γι' αυτόν τον λόγο θα χρειαστείς ιδιαίτερα γερά πατήματα σε εξιστόρηση, μηχανική παιχνιδού, αισθητική (πως φαίνεται), marketing (τι είναι hot και τι είναι not) και αναγκαστικά scripting. Για τον προγραμματισμό λέω κυρίως για γλώσσες script, όχι προγραμματισμό συστημάτων με C++. Δεν είναι ότι θα γίνεις σκληροπυρηνικός προγραμματιστής, αλλά ότι έχεις περισσότερες πιθανότητες για να εξελιχθείς στον κλάδο, όλοι θα εκτιμήσουν γνώσεις προγραμματισμού.

 

Έχω δει ότι στην Ελλάδα υπάρχουν ευκαιρίες για εκπαίδευση σε δημόσια ΙΕΚ ή ακόμα και σε ιδιωτικές σχολές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπον παιδια δεν εχω διαβασει ολες τις απαντήσεις που δοθικα σε αυτο το topic

αλλα @GoDRiC- για game developer θελει να εχεις αριστη γνωση C++ ΚΑΙ τουλάχιστον 6 χρονια να σπουδαζεις ολα τα σχετικα με το game development. Επειτα στο τομεα αυτο υπαρχει τεσραστια εξειδικευση στο τι κανεις ακριβως μεσα σε μια ομαδα που κατασκευάζει παιχνιδια. (συνηθως 40+ ατομα) 

 

Ωστοσο το beta testing ειναι ενας πολυ ενδιαφερων τομεας αλλα νομιζω να χρειαζεται ιδιαίτερες γνωσεις....μονο τα προβληματα καταφραφεις και τα αναφερεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Το κακό είναι και το νιώθω πως δε θα είμαι καλός προγραμματιστής, δε θα ξεχωρίσω, δε θα μ'αρέσει και δε θα θέλω να το κυνηγήσω...

 

Δεν ξέρεις ακόμα τι ΕΙΝΑΙ  μια γλώσσα προγραμματισμού. Πως μπορείς να το κρίνεις απο τώρα? Φίλε μου σήμερα το ιντερνετ έχει ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ δυνατότητες. Και πουθενά να μην σπουδάσεις μόνο με αυτό μπορείς να μάθεις πολλά. Και περισσότερα απο τα πανεπιστήμια. Ξεκίνα τώρα σε προκαλώ. Και μόλις πάρεις μια ιδέα τότε θα μπορείς να πεις οτι δεν σου αρέσει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...

Όπως είπαν και άλλοι νωρίτερα δεν είναι απαραίτητο 100% να ξέρεις προγραμματισμό για να εμπλακείς με κάποιο οποιοδήποτε τρόπο στη δημιουργία ενός παιχνιδιού. (δεν μας ξεκαθάρισες τη θέση που θέλεις)

 

Συνήθως υπάρχουν οι εξής βασικές θέσεις:

 

#1 Programmer / Scripter

Τι κάνει: Γράφει scripts,δηλαδή κομμάτια λειτουργικού κώδικα τα οποία σκοπό έχουν να παράγουν μια λειτουργία. Για παράδειγμα αν έχεις αυτή τη θέση,μπορεί να έρθει ο Lead Game Designer και να σου πει: Φτιάξε μου ένα script ελέγχου ώστε όταν ο παίκτης πατάει το "χ" να πηδάει ο χαρακτήρας του στην οθόνη, όταν πατάει το "ψ" να πυροβολάει,όταν πατάει το "ω" να δίνει μπουνιές,και πάει λέγοντας...

Ο προγραμματιστής θα πρέπει να ξέρει πως να γράψει κώδικα ώστε να γίνουν αυτές οι λειτουργίες πραγματικότητα. Για αυτό χρειάζεσαι εννοείται πολύ καλό προγραμματισμό.

 

#2 3d Assets Designer

Τι κάνει: Φτιάχνει assets τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στο παιχνίδι. Θα μπορούσε να είναι το τρισδιάστατο μοντέλο του χαρακτήρα,ή ενός όπλου,ή ενός τέρατος κτλπ...

Μπορεί να έρθει ο Game Designer και να σου πει: "Φτιάξε μου το 3d μοντέλο ενός shotgun".

Θα πρέπει λοιπόν ο Asset Designer να ξέρει να χρησιμοποιεί το Blender ή 3ds Studio Max,και αν φτιάχνει και ο ίδιος τα textures,που λογικά ο ίδιος θα τα φτιάχνει,να ξέρει να το κάνει και αυτό με εργαλεία όπως το photoshop ή το gimp. Εδώ ίσως να μη χρειάζεσαι ανώτερο πτυχίο προγραμματισμού,αλλά θα πρέπει να κάτσεις να διαβάσεις και τις εκατοντάδες σελίδες των manuals αυτών των προγραμμάτων και να εξασκηθείς αρκετά σε αυτές για να μάθεις να τα χειρίζεσαι νεράκι,ενστικτωδώς.

 

#3 Level Designer

Τι κάνει: Ο Level designer είναι υπεύθηνος για να φτιάξει τη "πίστα" του παιχνιδιού,το map,το level,το κόσμο. Πρέπει να υπάρχει ένα βουνό δίπλα από μια θάλασσα ? Αυτά θα τα φτιάξει αυτός. Θα πρέπει να φτιάξει levels που να επιτρέπουν την απροβλημάτιστη χρήση των physics και mechanics του παιχνιδιού, και γενικά,να είναι όμορφα,και να σε 'προκαλούν' να τα φτιάξεις.

Για να το κάνεις αυτό θα πρέπει να μάθεις απ' έξω και ανακατωτά να χειρίζεσαι την Engine,να ξέρεις το gameplay το παιχνιδιού,να μπορείς να δημιουργείς levels που είναι ευχάριστα για τον παίκτη,και να τον 'προσκαλούν' να τα ερευνήσει. Χρειάζεται να διαβάσεις και βιβλία για τη θεωρία του game design / level design. Γκούγκλαρε τις έννοιες.

 

#4 Game Designer

Τι κάνει: Αποφασίζει πως θα είναι το παιχνίδι. Ποια θα είναι τα κύρια features,gameplay,ο κόσμος,κτλπ.

Θα πρέπει να έχει αποδείξει ότι κατέχει άριστες γνώσεις για θεωρία game design.

Δεν είναι κάτι που το σπουδάζεις. Είναι περισσότερο ένας τίτλος. Δες το σαν 'προαγωγή'.

Άμα δεν έχεις βγάλει τουλάχιστον 1 παιχνίδι με το όνομα σου σε αυτό κανείς δεν πρόκειται να σε πάρει σοβαρά,ακόμα και αν τους παρουσιάσεις έναν τόμο 300 σελίδων με αναλυτική παρουσίαση για το παιχνίδι που νομίζεις και θεωρείς πως θα είναι γ@μ@το.

 

# Sound Designer

Τεχνικός ήχου. Φτιάχνεις ήχους. Ηχητικά εφέ. Τα βάζεις στο παιχνίδι. Αν είσαι καλός σαν παραγωγός ίσως και να φτιάξεις και κομμάτια του Soundtrack. Για αυτή τη θέση θα πρέπει να σπουδάσεις ηχοληψία / μουσική παραγωγή.

 

#5 Writter

Πολλά studios δεν θα προσλάβουν καν έναν τέτοιο και απλά την ιστορία θα τη γράψουν ο game designer ή ίσως και οι προγραμματιστές και μοντελιστές. Εξαρτάται το τι θέλει να κάνει ένα studio.

Π.χ. βλέπεις πως η Nintendo δεν έχει καθόλου writers. Από την άλλη η Crytek προσέλαβε έναν writer αλλά μόνο για το Crysis 2. (τα 1 και 3 κατούρησαν στο πηγάδι)

Για να γράψεις σενάριο για παιχνίδι θα πρέπει γενικά να ξέρεις να γράφεις σενάρια και να έχεις ήδη αποδείξει την αξία σου σε άλλο μέσο,για να περάσει καν απ' το μυαλό των developers να σε προσλάβουν.

 

#6 Director

Τα σύγχρονα παιχνίδια έχουν cutscenes. Τα σύγχρονα παιχνίδια προσπαθούν να γίνουν πιο cinematic. Άμα ξέρεις σκηνοθεσία ίσως να υπάρχει περίπτωση να σε προσλάβει κάποιο μεγάλο στούντιο για να φτιάχνεις cutscenes. Αλλά θα πρέπει να έχεις γνώσεις σκηνοθεσίας.

 

 

 

 

 

Τώρα όσων αφορά για τις σπουδές... Σίγουρα ότι μάθεις,καλό θα 'ναι. Αλλά όπως είπαν και άλλοι τα developer studios προτιμάν να έχουν κάποιον που να είναι ειδικός και να κάνει τέλεια 1 πράγμα, παρά κάποιον που να ξέρει λίγο απ' όλα. Το να ξέρεις 'λίγο απ' όλα' θα σε βοηθήσει αν θες να γίνεις indie developer, δηλαδή να δουλεύεις μόνος σου ή με μια μικρή μη χορηγούμενη ομάδα ατόμων.

Όσο λιγότερα τα άτομα που εμπλέκονται,τόσο περισσότεροι οι ρόλοι που θα πρέπει να αναλαμβάνει το καθένα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για το Sound Designer.. Βασικά τι γνώσεις πρέπει να έχει κανείς; Σπουδάζεις σε ιδιωτικές σχολές τέτοιο πράγμα ή μπορείς και από Πανελλήνιες...; Εγώ δεν έχω σχέση με τη μουσική αλλά μ'αρέσει (κάνω μπιτμποξ 5 χρόνια), ακούω πολύ μουσική και γενικά τραγουδάω για πλάκα που και που.. Γενικά χωρίς μουσική δε την παλεύω, κάθε είδους.. Αλλά που να ξέρω εγώ ότι θα πετύχει κάτι τέτοιο και τελικά θα καταλήξω να δουλεύω σε μια εταιρία gaming και να είμαι ο Souns Designer... 

Θέλει να ασχολείσαι με dj κονσόλες, κάτι προγραμματάκια που παράγεις ήχο και τον φτιάχνεις όπως θες και διάφορα τέτοια..;

 

Επίσης, σαν δουλειές και μόνο όπως το θέλεις, και director καλό θα ήταν αλλά δε ξέρω πως σχετίζεται με μένα που είμαι 3η λυκείου φέτος τεχνολογική κατεύθυνση.. :Ρ Και γενικά δεν είναι σίγουρες δουλειές, δε ξέρω καν που θα με βγάλει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

χμ. δεν θα κάνεις τον dj.

Θα ηχογραφείς ηχητικά εφέ,θα κάνεις μίξη ήχου,και άμα ξέρεις να κάνεις και παραγωγή με κάνα midi μπορεί να χρησιμεύσει και αυτό.

Σκέψου το εξής: Έχεις παίξει παιχνίδια της σειράς Elder Scrolls ? Αν ναι,έχεις παρακολουθήσει κάτι βίντεο που έβγαλαν για τα making of του Oblivion και του Skyrim ? 

Παίρνεις μια πρώτη γεύση και ιδέα από το τι κάνουν,πως φτιάχνουν.

Ο sound designer για να έχει το ambient που παίζει όταν είσαι στο δάσος μέσα στο Skyrim ή στο Oblivion ξέρεις τι έκανε ? Για να ακούγονται αυτοί οι ήχοι του άνεμου,τα τσίου τσίου των πτηνών και όλα τα λοιπά μαζί,φυσιολογικά ?

Πήρε ένα στουντιακό μικρόφωνο,εγγραφέα,γεννήτρια κτλπ,τα φόρτωσε σε ένα βανάκι,και πήγε μες τη μέση ενός δάσους κοντά στη πόλη που έμεινε και έστησε τον εξοπλισμό να ηχογραφεί για 4 ώρες... Αυτό το έκανε την ημέρα,για να χει ambient όταν είναι μέρα. Μετά αφού νύχτωσε το έβαλε ξανά να γράφει για να ηχογραφήσει και ήχους δάσους της νύχτας. Μετά πήγε και σε άλλα μέρη...

 

Με απλά λόγια θα πρέπει να ξέρεις να φτιάξεις ήχους,όλους τους ήχους που θα έχει ένα παιχνίδι. Έχει σπαθιά να χτυπάν το ένα το άλλο ? Θα πρέπει να έχεις έναν μεταλλικό ήχο που να ακούγεται φυσικός όταν γίνεται αυτό στο παιχνίδι. Πως θα το κάνεις αυτό ? Ηχογραφώντας τον με τον εξοπλισμό που θα σου παρέχει η εταιρία...

Από ότι ξέρω δεν υπάρχει συγκεκριμένα ειδικότητα "sound designer" στις σχολές. Υπάρχει ηχοληψία και ηλεκτρονικής παραγωγής μουσικής,και από εκεί και πέρα,αφού ξέρεις να ηχογραφείς,να μιξάρεις,να κάνεις mastering και όλα αυτά τα καλά που κάνει και ένας ηχολήπτης σε ένα στούντιο που θα πήγαινε ας πούμε να ηχογραφήσει μια μπάντα,αντί να ηχογραφείς τραγουδιστές μπορεί να σε προσλάβει μια ομάδα developers να ηχογραφείς ηχητικά εφέ κτλπ.

 

Από θέμα σπουδών,χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την SAE που πόσταρες στο πρώτο ποστ,η συγκεκριμένη ειδικότητα που σου λέω είναι αυτή: https://athens.sae.edu/el/course/2231/Audio_Engineering

 

 

Τώρα όσων αφορά την επαγγελματική αποκατάσταση,που όπως λες δεν ξέρεις που θα σε βγάλει,θα σου πω ένα πράμα: Άμα σπουδάσεις ηχοληψία ή σεναριογραφία και μείνεις στην Ελλάδα,δεν θα σε βγάλει πουθενά. standard. Όχι μόνο γιατί δεν υπάρχει σημαντική Gaming βιομηχανία εδώ,αλλά και γιατί αυτά τα επαγγέλματα είναι υπέρ-κορεσμένα στην Ελλάδα. Ξέρεις πόσοι ηχολήπτες δεν έχουν δουλειά ? Πολλά μπουζουξήδικα έχουν κλείσει,και με σχεδόν άριστης ποιότητας ερασιτεχνικό εξοπλισμό να απευθύνεται στο ευρύ κοινό, βλέπεις σχεδόν τον κάθε ένα που έχει κόλλημα με τη μουσική και ξέρει να παίζει π.χ. μια κιθάρα να φτιάχνει ένα budget home studio και να κάνει τη δουλειά μόνος του στο σπίτι του. Για να γράφεις σενάρια για ταινίες δε το συζητάμε, εκεί και αν χρειάζεσαι μέσο... Και κάπως έτσι είναι και στο εξωτερικό αυτά τα 2. Για να μπεις στη βιομηχανία του σινεμά / θεάτρου χρειάζονται χοντρά μέσα,ενώ ηχολήπτες υπάρχουν τόσο πολλοί που ακόμα και ρίχνοντας τις τιμές τους σε εξευτελιστικά επίπεδα πάλι καταλήγουν να κάνουν άλλες δουλείες τελείως άσχετες με το θέμα.

Από εκεί που πριν 5-10 χρόνια πήγαινες σε studios και σου έλεγαν 30 ευρώ την ώρα,τώρα βλέπεις να χρεώνουν και 10 ευρώ την ώρα,(1/3) και ακόμα και έτσι,δεν έχουν όλα δουλειά. Άστα δράμα..

 

Υπάρχει όμως ζήτηση για προγραμματιστές,και assets designers. Αυτές είναι οι ειδικότητες που έχουν περισσότερη ζήτηση.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...