Προς το περιεχόμενο

Microtransactions/micropayments και επιπτώσεις στο gaming


spacecowboy

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εντάξει, όταν δεν υπάρχουν επιχειρήματα, ως συνήθως, κατεφεύγουμε στο να θίγουμε και να απαξιώνουμε τα πρόσωπα που φέρουν τη γνώμη με την οποία διαφωνούμε. Εγώ δεν ξέρω τι λέω επειδή δεν έχω παίξει το Forza 5, ο TB είναι random youtube star και δεν ξέρει τι λέει κι όποιος έγραψε το Wikipedia χωρίς citations ξέρει (αλλά το citation που σου έδωσα, από το ίδιο το άρθρο, δεν ξέρει; )

 

Εδώ θα είμαστε, ελπίζω, σε λίγα χρόνια, να μου πεις - και το ελπίζω - ότι ήμουν λάθος :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απαξιωσα τον TB για την απόλυτη γνώμη του, τώρα η γνώμη η δική μου για το grinding η οποία συμφωνεί με τον ορισμό του Wikipedia δε σου κάνει αλλά σου κάνει η φράση του random YouTube star γιατί ταίριαξε στα gaming γούστα σου και γιατί συμφωνεί με την τάση στο gaf.. Αυτό είναι όλο, θες αρνητική λέξη το grinding ok κανένα πρόβλημα αλλά μη μου λες ότι έχεις επιχειρήματα και εγώ όχι γιατί δεν είναι για όλους ετσι..

 

Και δεν μιλάω για την προέλευση της λέξης μη μου κανείς καμία γλωσσική ανάλυση αλλά για το πως τη χρησιμοποιούμε στο gaming..

 

Θυμήσου ότι δεν είμαι εγώ αυτός με την απόλυτη άποψη ίσα ίσα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα είναι ότι τα MMO είναι εξ' ορισμού φτιαγμένα για να σου ρουφήξουν πολύ χρόνο,κατά κύριο λόγο είναι παιχνίδια που κυλάν πολύ μα πολύ αργά,και όταν έρθει η στιγμή της κρίσιμης μάχης,επιβραβεύεσαι για το πόσο καλά έχεις προετοιμάσει το χαρακτήρα σου, πόσο καλό management έχεις κάνει,αν έχεις πάρει αρκετά potions,αν έχεις κάνει level up,κτλπ κτλπ...

 

Οι κεντρικοί μηχανισμοί των action games,και ιδιαίτερα των racing,συνήθως επικεντρώνονται στην άμεση δράση,στο να μάθεις να χειρίζεσαι το χαρακτήρα / αυτοκίνητο / οτιδήποτε πολύ καλά,και να έχεις γρήγορα αντανακλαστικά. Είναι διαφορετικός ο τύπος,οι κανόνες του παιχνιδιού,και οι μηχανισμοί του ενός είδους από το άλλο,γιατί υποτίθεται πως σκοπό έχουν να προσφέρουν και διαφορετική εμπειρία.

 

Το grinding ίσως να κολλάει και να φαίνεται φυσιολογικό στα MMO,αλλά μάλλον δεν μπορούμε να πούμε πως είναι και σε action παιχνίδια όπως τα racing.

 

Είναι σαν να παίρνεις το ρίξιμο ζαριών από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι και να το εφαρμόζεις σε ένα αγώνα μπάσκετ,όπου όταν ο παίχτης φτάσει με τη μπάλα κοντά στο καλάθι,αντί να πρέπει να σουτάρει να πρέπει να σταματήσει να κινείται και να ρίξει τα ζάρια στο δάπεδο για να δει αν θα μπει καλάθι η όχι... Απλά δεν κολλάει.

 

Και φυσικά όπως προ-ειπώθηκε άλλο το να βρεις microtransactions σε ένα παιχνίδι που το κατεβάζεις δωρεάν,και άλλο σε ένα που πληρώνεις για να το παίξεις.

Και επίσης άλλο το να σου παρέχει για αγορά το παιχνίδι πράγματα που δε σου προσφέρουν πλεονέκτημα στο gameplay όπως π.χ. skins,και άλλο να κλέβεις την πρόοδο σου πληρώνοντας επί της ουσίας για cheats.

 

Δυστυχώς πριν από κάποιο καιρό ο Yahtzee είχε πει ενώ σατύριζε ένα παιχνίδι πως στο μέλλον θα πληρώνεις και για να ολοκληρωθεί το παιχνίδι και να πάρεις τα achievements χωρίς καν να παίξεις... Και κοίτα να δεις που τώρα 2 χρόνια μετά,φτάσαμε να το θεωρούμε και πιθανό γεγονός της πραγματικότητας.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για εμένα δεν νοείται ΑΑΑ το οποίο το πληρώνεις 60 να έχει φτιαχτεί με τρόπο τέτοιο που αντί να σου προσφέρει απόλαυση παίζοντας το για να ξεκλειδώνεις/προχωρήσεις σε λογικό χρονικό διάστημα να γίνεται αγγαρεία επίτηδες για να σε σπρώξει να χώσεις επιπλέον χρήματα. 

Έλεος δηλαδή .... Βάζουμε στο ίδιο καζάνι forza/ryse/crimson dragon/mass effect 3/dead space 3/gran turismo 6 με τα χαζοπαίχνιδα που παίζω στο android όταν πάω για χέσιμο (pardon me :P)

 

δείτε και αυτό από το συγκεκριμένα 9:16-16:30 που μιλάει για τα microtransactions (αν και ολόκληρο το επεισόδιο είναι καλό )

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για εμένα δεν νοείται ΑΑΑ το οποίο το πληρώνεις 60 να έχει φτιαχτεί με τρόπο τέτοιο που αντί να σου προσφέρει απόλαυση παίζοντας το για να ξεκλειδώνεις/προχωρήσεις σε λογικό χρονικό διάστημα να γίνεται αγγαρεία επίτηδες για να σε σπρώξει να χώσεις επιπλέον χρήματα. 

Έλεος δηλαδή .... Βάζουμε στο ίδιο καζάνι forza/ryse/crimson dragon/mass effect 3/dead space 3/gran turismo 6 με τα χαζοπαίχνιδα που παίζω στο android όταν πάω για χέσιμο (pardon me :P)

 

δείτε και αυτό από το συγκεκριμένα 9:16-16:30 που μιλάει για τα microtransactions (αν και ολόκληρο το επεισόδιο είναι καλό )

αυτο ακριβως ειναι που φοβαμε οτι ερχετε στο μελλον εκει το πανε γιαυτο πρεπει να κοπει εδω και να μην τους περασει!

γιατι αν ενα παιχνιδι σχεδιαστει με αυτο στο μυαλο απλα χαλαει την εμπειρια για ολους μας

και αν γινει το stantard μιλαμε για μια υποδεεστερη γενικα gaming εμπειρια...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και βεβαια θα συνεχισουν αυτες οι πρακτικες, τη στιγμη που ενω οι ιδιοι οι developers εβγαλαν ανακοινωση για το Forza, υπαρχουν ακομα γιδια που κανουν ιερο πολεμο για να το υπερασπισουν. Το οτι εβγαλαν ανακοινωση ομως ασφαλως και δειχνει πως η γνωμη της υγειους σκεπτομενης πλειοψηφιας που διαμαρτυρεται μετραει. Το πειραμα δεν πετυχε, και δεν ειναι τοσο αφελης ωστε να νομιζουν πως οι πωλησεις του Forza ειναι ενδεικτικες (και μιλαω για αυτο γιατι σιγουρα κανεις δε πηρε ΧΒone για να παιξει Ryse, Zoo Tycoon) . Ειναι αποτελεσμα απατης, αφου οι περισοτεροι που το πηραν δεν γνωριζαν για τα microtransactions.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και βεβαια θα συνεχισουν αυτες οι πρακτικες, τη στιγμη που ενω οι ιδιοι οι developers εβγαλαν ανακοινωση για το Forza, υπαρχουν ακομα γιδια που κανουν ιερο πολεμο για να το υπερασπισουν. Το οτι εβγαλαν ανακοινωση ομως ασφαλως και δειχνει πως η γνωμη της υγειους σκεπτομενης πλειοψηφιας που διαμαρτυρεται μετραει. Το πειραμα δεν πετυχε, και δεν ειναι τοσο αφελης ωστε να νομιζουν πως οι πωλησεις του Forza ειναι ενδεικτικες (και μιλαω για αυτο γιατι σιγουρα κανεις δε πηρε ΧΒone για να παιξει Ryse, Zoo Tycoon) . Ειναι αποτελεσμα απατης, αφου οι περισοτεροι που το πηραν δεν γνωριζαν για τα microtransactions.

Έχεις παίξει το forza? Μου αρέσει πως βγάζουν συμπεράσματα για το παιχνίδι εδώ μέσα άτομα που δεν το έχουν αγγίξει και ούτε πρόκειται.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό είπα και εγω παραπάνω, οτι καλύτερα θα εμπιστευτώ την άποψη αυτού που το παιζει atm.. Μπορει το grinding στο forza να ειναι fun μπορει και οχι αλλα δεν ειναι καλύτερο να μας το πουν αυτοι που το παίζουν και τους αρεσει και η σειρα γενικα??

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τετοιο κραξιμο για παιχνιδι δεν εχει ξαναπεσει, πρεπει να το παιξω και προσωπικα για να δω οτι εχει microtransactions?

Απο τη στιγμη που δεν ειναι τσαμπα δεν επρεπε να υπαρχουν, σταματηστε επι τελους να υποστηριζεται τα συμφεροντα των κολαρογιακαδων και κοιταχτε το δικο σας σαν καταναλωτες αλλα και σαν gamers.

Εχω παιξει τα παλια Forza, παιχνιδαρες. Αυτο και να μου χαρισουν δεν θα το επαιζα. Οχι μονο απο καταναλωτικη αποψη, υπαρχει και η ηθικη. Ημουν ανεκαθεν χρονια υπερ του ευ αγωνισεσθαι, και παντα επαιζα εναντιον αλλων επι ισοις οροις. Δεν προκειται να αλλαξω τωρα που τα cheat εγιναν νομιμα και λεγονται microtransactions.

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχεις παίξει το forza? Μου αρέσει πως βγάζουν συμπεράσματα για το παιχνίδι εδώ μέσα άτομα που δεν το έχουν αγγίξει και ούτε πρόκειται.

 

Δεν ειναι μονο το Forza. Οταν πληρωνω ενα παιχνιδι στην Χ τιμη περιμενω οτι το παιχνιδι θα ειναι πληρες απο καθε αποψη τη δεδομενη στιγμη που μου το σερβιραν. Γι αυτο το λογο εριξα ακυρο και στο Bravely Default και στο Tales of Xilia γιατι τα microtransaction τους μπαινουν κατευθειαν εκει που δεν πρεπει να μπουν. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επιτρέψτε μου να γράψω μια αναθεωρημένη άποψη,γιατί όταν έγραψα τη πρώτη μου απάντηση σε αυτό το θέμα (κάποιες σελίδες πίσω) ήμουν κάπως μονόπλευρος επιρρεασμένος από το πρόσφατο παράδειγμα του Forza,στην οποία σειρά πράγματι έπεσε μαχαίρι μιας και από 500 οχήματα του προηγούμενου αυτό ήλθε με 200. (λιγότερα απ τα μισά)

 

Η άποψη μου τώρα που το σκέφτηκα καλύτερα είναι πως δεν είναι γενικά τα microtransactions κακά,αλλά πως υπάρχει καλός και κακός τρόπος να τα χειριστεί κάποιος. Ένα εργαλείο από μόνο του δεν μπορείς να πεις ότι έχει καλή ή κακή θέληση / σκέψη / σκοπό. Το θέμα είναι ο τρόπος που χρησιμοποιείται και υπο ποιες συνθήκες. Στη περίπτωση όπου π.χ. σε μια σειρά παιχνιδιών το ένα παιχνίδι έχει ένα Χ αριθμό περιεχομένου (είτε είναι οχήματα,πίστες,όπλα,οτιδήποτε) και στο επόμενο ο standard αριθμός περιεχομένου είναι Χ/2 ή Χ/3, ενώ το παιχνίδι διατηρεί την ίδια τιμή και το επιπλέον περιεχόμενο χρειάζεται extra πληρωμή,ναι αυτή είναι κακή χρήση. Ειδικά αν το extra περιεχόμενο ήταν έτοιμο πριν καν κυκλοφορήσει το παιχνίδι.

 

Επίσης κακό είναι γενικά όταν τα microtransactions επιρρεάζουν το balance ενός παιχνιδιού. Για παράδειγμα τα booster packs, όπως τα πακέτα του Battlefield 3 που σε μια μέρα σου ξεκλείδωναν όλα τα όπλα της κλάσης της επιλογής σου,ήταν κακά microtransactions. Και αυτό γιατί στη συγκεκρυμένη περίπτωση υποβαθμίζουν την έννοια του παιχνιδιού. Ένα παιχνίδι είτε ηλεκτρονικό είτε άλλο, υποτίθεται πως πρέπει να έχει κάποιους standard κανόνες για να είναι δίκαιο / να έχει ουσία. Το να δώσεις περισσότερα λεφτά για να αποκτήσεις π.χ. τα όπλα και items που θα αποκτούσες μόνο αν ήσουν καλός και το κατάφερνες με την αξία σου,είναι σαν να λαδώνεις το διαιτητή επειδή σου λείπει η ικανότητα,το skill να κερδίσεις με την αξία σου. Είναι ζαβολιά,κλεψιά,γιατί αντί να αποκτήσεις κάτι κερδίζοντας το με την αξία σου το αποκτάς δίνοντας λεφτά. Είναι σαν να παίζεις μια παρτίδα σκάκι με κάποιον και να του βγάζεις ένα δεκάευρο λέγοντας του "αγοράζω τις επόμενες 10 κινήσεις επειδή βαριέμαι να περιμένω" και να προχωράς 10 κινήσεις χωρίς αυτός που δε πλήρωσε να κουνηθεί καθόλου. Και ναι,ίσως αν έπαιζες παραπάνω να έκανες 10 κινήσεις,και ίσως να είχες το ίδιο πλεονέκτημα,αλλά αυτό θα το κατάφερνες μόνο αν είχες την ικανότητα να το κάνεις,χώρια του ότι άμα βαριέσαι να παίξεις το παιχνίδι όπως είναι κανονικά,και πληρώνεις για να το παρακάμψεις,ίσως να μην άξιζε καν να μπεις στη διαδικασία να το παίξεις.

 

Έχοντας δει τέτοιες εμετικές υλοποιήσεις του συστήματος των microtransactions,λογικό είναι κάποιος να έχει αρνητική προδιάθεση ως προς αυτά. Ωστόσο έχω δει και υλοποιήσεις των microtransactions οι οποίες δεν επιρρεάζουν αρνητικά τα παιχνίδια. Αυτές είναι εκείνες οι υλοποιήσεις όπου αυτό που προσφέρεται για extra αγορά δεν επιρρεάζει το balance του παιχνιδιού,και δεν είναι απαραίτητο κομμάτι του. Για παράδειγμα τα διαφορετικά κοστούμια στο Primal Carnage,και τα καπέλα του Team Fortress 2

Ο λόγος που τα microtransactions σε αυτά τα παιχνίδια δεν ενοχλούν,είναι επειδή τα παιχνίδια αυτά όταν τα αποκτάς είναι πλήρη από άποψης gameplay,δηλαδή όλα τα modes,οι κλάσεις,και οτιδήποτε είναι απαραίτητο για να δώσει το παιχνίδι μια ολοκληρωμένη και ευχάριστη εμπειρία περιέχονται στο αρχικό πακέτο,με τα πράγματα τα οποία απαιτούν extra πληρωμή να μην είναι ούτε κομμάτια του progression,ούτε να επιρρεάζουν το balance με κάποιο τρόπο. Δηλαδή ούτε δίνουν σε αυτόν που θα τα αγοράσει αυτόματο πλεονέκτημα έναντι σε αυτούς που δεν τα αγόρασαν,ούτε είναι κομμάτια απαραίτητα για τη βασική εμπειρία του παιχνιδιού,για να λειτουργήσουν οι μηχανισμοί του σωστά. Είναι πράγματα τα οποία είτε τα αγοράσει noobας είτε έμπειρος παίκτης θα του είναι το ίδιο ωφέλιμα ή ανούσια,απλά θα αλλάξουν την οπτική εμφάνιση του χαρακτήρα τους,προσφέροντας extra customization.

 

 

Το συμπέρασμα μου είναι πως τα microtransactions είναι ένα εργαλείο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με άσχημο τρόπο,αλλά και με άκακο / καλό. Το ζήτημα για να μην είναι κακά είναι πρώτον να μην μειώνουν το value του βασικού παιχνιδιού,να μην είναι βασικά κομμάτια του τα οποία για κάποιο λόγο πουλιούνται ως extra,και δεύτερον να μην αχρηστεύουν τους κανόνες του παιχνιδιού,να μη προσφέρουν πλεονέκτημα όσων αφορά το balance. Άμα από αυτό που αγοράζεις ως "παιχνίδι" λείπει το μισό περιεχόμενο και καλείσαι να αγοράσεις το υπόλοιπο μισό με extra πληρωμές,τουλάχιστον θα έπρεπε ο κατασκευαστής του παιχνιδιού να σου έλεγε εξ αρχής πως αυτό που αγοράζεις ως "παιχνίδι" είναι ημιτελές προιόν και να σε ενημερώνει για το τι λείπει,και να σου λέει εξ' αρχής πως θα δοθεί το υπόλοιπο περιεχόμενο,και αν αγοράζεται με επιπλέον λεφτά πόσο θα κοστίσει το επιπλέον περιεχόμενο.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άμα από αυτό που αγοράζεις ως "παιχνίδι" λείπει το μισό περιεχόμενο και καλείσαι να αγοράσεις το υπόλοιπο μισό με extra πληρωμές,τουλάχιστον θα έπρεπε ο κατασκευαστής του παιχνιδιού να σου έλεγε εξ αρχής πως αυτό που αγοράζεις ως "παιχνίδι" είναι ημιτελές προιόν και να σε ενημερώνει για το τι λείπει,και να σου λέει εξ' αρχής πως θα δοθεί το υπόλοιπο περιεχόμενο,και αν αγοράζεται με επιπλέον λεφτά πόσο θα κοστίσει το επιπλέον περιεχόμενο.

Σίγουρα απαραίτητο άμα το πάνε έτσι.

 

Πολύ φοβάμαι ότι η πλειοψηφία στο μέλλον θα είναι με Microtransactions/micropayments που θα παρεμβαίνουν με το παιχνίδι άμεσα,μακάρι να είμαι λάθος.

 

Στο τέλος θα παρουσιάζεται σαν feature σε κάποιο παιχνίδι "NO Microtransactions/micropayments".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...