Προς το περιεχόμενο
  • Εγγραφή

Σαν σήμερα [01/02/1991]: Ιδρύεται η id Software


zanskou

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πριν από 23 χρόνια και μια ημέρα, την 1η Φεβρουαρίου του 1991 ήταν η ημέρα κατά την οποία η id Software από τους Τζον Ρομέρο και Τζον Κάρμακ. Η εταιρεία που όρισε την κατηγορία των First Person Shooters (FPS) παιχνιδιών, με τις σειρές Doom και Quake, και επηρέασε τις εξελίξεις στην τεχνολογία των 3D γραφικών για πάνω από μία δεκαετία.Το δίδυμο προγραμματιστών Τζον Κάρμακ-Τζον Ρομέρο, συνδέθηκε άρρηκτα, είτε μαζί, είτε ξεχωριστά, με την ιστορία των FPS. Οι δύο τους, μαζί με τον σχεδιαστή παιχνιδιών Τομ Χολ και τον σχεδιαστή γραφικών Άντριαν Κάρμακ (καμία σχέση με τον Τζον) ιδρύουν το 1991 την id Software. Οι δύο φίλοι προγραμματιστές εργάζονταν έως τότε στην Softdisk. Μία αμερικάνικη εκδοτική μηνιαίων ηλεκτρονικών περιοδικών σε CD-ROM, για το οποίο οι Ρομέρο, Κάρμακ και Χολ κατασκεύαζαν μικρά παιχνίδια, κυρίως arcades, αναπτύσσοντας σημαντική εμπειρία στον τομέα του scrolling στο PC. Εμπειρία, που αποδείχτηκε πολύτιμη στην ανάπτυξη του πρώτου τίτλου της id Software, του Commander Keen (1991). Έχοντας αναπτύξει το Commander Keen ως shareware, οι ιδρυτές της id Software κατέληξαν στο συμπέρασμα είναι είναι προτιμότερο να κατασκευάζουν μία κεντρική μηχανή, γύρω από την οποία θα αναπτύσσεται το κάθε παιχνίδι. Μία πολύ έξυπνη ιδέα που αποδείχτηκε αποτελεσματική τόσο για την ανάπτυξη των γραφικών τα επόμενα χρόνα, όσο όμως και στη στήριξη από τρίτους κατασκευαστές αλλά και απλούς gamers στη διάδοση τόσο των παιχνιδιών όσο και της τεχνολογίας τους.

 

Με τη βασική φιλοσοφία της μηχανής παιχνιδιού, η id Software κατασκεύασε τις δύο πιο διάσημες σειρές παιχνιδιών FPS: το Doom (1993) και το Quake (1996). Ήδη, από το 1992 και λίγους μήνες μετά το Ultima Underworld της Origin, το οποίο αποτέλεσε τον πρώτο τίτλο παιχνιδιού πρώτου προσώπου σε ψευδοτρισδιάστατο περιβάλλον, η id Software παρουσίασε (στο ίδιο ακριβώς στυλ) το Wolfenstein 3D. Τίτλος που θεμελιώνει τόσο τον χαρακτήρα των επόμενων προϊόντων της id Software, όσο και την τεχνική και τεχνολογία τους. Παράλληλα όμως η id Software συνδέθηκε με τη βία του περιεχομένου, σε σημείο που να απαγορευθούν ορισμένοι τίτλοι της σε κάποιες χώρες, δημιουργώντας μία νέα gaming υποκουλτούρα.

 

Σε ό,τι αφορά τις δύο ναυαρχίδες της id Software, το Doom υπήρξε κι αυτό, όπως και το Wolfenstein 3D, ψευδοτρισδιάστατο. Αποτέλεσε για πολλούς τον ορισμό των FPS, σε σημείο τέτοιο ώστε για αρκετά χρόνια κάθε παιχνίδι ανάλογης φιλοσοφίας να κατηγοριοποιείτα ως Doom-clone. Ο κώδικας της μηχανής του, αναπτυγμένος από τον Τζον Κάρμακ, δόθηκε ελεύθερα με άδεια GPL, επιτρέποντας σε φίλους του παιχνιδιού να σχεδιάζουν τις δικές τους πίστες.

 

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Το ίδιο το Doom γνώρισε δύο ακόμη συνέχειες, το 1994 και το 2004, ενώ ανακοινώθηκε το 2008 και η έναρξη σχεδιασμού του Doom 4, το οποίο όμως δεν έχει ολοκληρωθεί. Το Quake από την άλλη πλευρά, όντας πλήρως 3D και ακόμη πιο επιτυχημένο από το Doom, για τα επόμενα χρόνια ορίζει τις εξελίξεις στον πολύ απαιτητικό τομέα των τρισδιάστατων γραφικών. Ταχύτατα, τόσο το Quake, όσο και τα Quake II και ΙΙΙ, γίνονται η βάση για την αξιολόγηση των επιδόσεων των μελλοντικών καρτών γραφικών. Όπως και με το Doom, έτσι και η Quake Engine αποτέλεσε τη βάση -με πολύ μεγαλύτερη διάδοση- ανάπτυξης καινούριων παιχνιδιών, κάποια εκ των οποίων, όπως π.χ. το Half-Life, έγιναν μεγάλες εμπορικές επιτυχίες.

Άλλα παιχνίδια παραγωγής id Software είναι οι επόμενες συνέχειες της σειράς platform, Commander Keen, καθώς και το Shadow Knights που χρησιμοποιούσε την ίδια μηχανή. Επίσης, οι σειρές FPS Heretic και Hexen.

 

Από το 2009 η id Software ανήκει στην εταρεία ZeniMax Media, όπου υπάγεται και η Bethesda Game Studios, κατασκευάστρια της περίφημης σειράς Elder Scrolls.

 

Link.png Site: id Software

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Moderators

Doom και τα μυαλά στα κάγκελα , απο τα πρώτα αν οχι το πρώτο παιχνίδι fps που έδειξε τον δρόμο σε ολα τα υπόλοιπα.

 

Ακομα το εχω αυθεντικό στο κουτί του σε καποια γωνιά της αποθήκης :P

  • Like 5
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...doom quake ερωτας για παντα... https://www.facebook.com/iasonidis.thanasis/media_set?set=a.128716510506120.12189.100001033144273&type=3 ελπιζω να μπορεσετε να δειτε τα tattoo μου στην φωτο

  • Like 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

quake 1 & 2...

To 2 το έπαιζα 2-3 Χρόνια Πρέπει να το τερμάτισα πάνω από 100 φορές.. Αφού έπαιζα τις πίστες και ήξερα πίσω από κάθε γωνιά πόσοι και ποιοι είναι οι εχθροί :P 

 

Το quake 2 ήταν και το πρώτο original game που πήρα (αφού έλιωσα το quake 1) πολλά λεφτά τότε για έμενα :P

 

και μετά πείρα την voodoo 2 για την ΤΝΤ 2 που είχα και το ξανα-έσκισα  με 3D graphics (opengl?)... μέρα με νύχτα από software :D

  • Like 3
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακρως εθιστικο game,θυμάμαι η μάνα μου,μου έκρυβε το keyboard για να μην καίγομαι!!!
Όλος τυχαίως εχθες το βραδυ επαιζα Brutal DooM,οποιος δεν το εχει δοκιμασει απλα χανει!!!
 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κορυφαια εταιρεια, που μας εχει δωσει πολυ ωραια παιχνιδια... Μακαρι να συνεχισει την επιτυχημενη πορεια της.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θυμάται κανείς το Daikatana? Απαράδεκτο μεν αλλα εβλεπες στο κουτί να γράφει απο τον "romero" και ψαρωνες... κακό πράγμα ο μεσαίωνας,

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.