Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

 

Δεν οφειλουμε σε κανεναν τιποτα,αντιθετα αυτοι μας χρωστανε.
Δες στο ποστ #91 στο τεταρτο και δωδεκατο λεπτο.
Η πραγματικοτητα δεν αλλαζει οσο μεθοδικα και αν προσπαθουν καποιοι.
 

 

 

οτι να ναι... πλευρης :lol: :lol:

  • Like 1
  • Απαντ. 422
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Με τόσες μαλακίες που έχει πει ο τύπος, πώς δεν βρέθηκε κανείς να του τον βάλει τον ζουρλομανδύα;

Δηλαδή δεν μπορεί τόσα χρόνια το ίδιο παπάρι, τελικά πρέπει αλήθεια να πιστεύει τις βλακείες που κάθεται και λέει. Πρέπει σοβαρά να έχει πρόβλημα, ειλικρινά τον λυπάμαι.

 

Αυτούς που δεν λυπάμαι όμως είναι όσους πιστεύουν τις μαλακίες που κάθεται και λέει ένας τρελός.

Πόσο γκαγκάου δηλαδή άτομα υπάρχουν;

  • Like 2
Δημοσ.

Γενικά πάντως μη κολλάτε τόσο στο "εμείς".

Όπως πολύ σωστά είχε απαντήσει ο Παππαρηγόπουλος στον Φαλμεράυερ, το αίμα δεν χαρακτηρίζει την εθνότητα αλλά η διατήρηση της ταυτότητας και η τάση αφοσίωσης των "εξωγενών" στοιχείων. Αν το καλοσκεφτούμε βέβαια όλοι εξωγενής στοιχεία είμαστε που αφομιωθήκαμε.

Δε το λέω εγώ. Όποιος θέλει μπορεί να αμφισβητήσει τον Παππαρηγόπουλο και μετά να πέσει φωτιά να τον κάψει :-P :-P :-P

 

Silver sorry φιλε μου, αλλά δεν έχω σε εκτίμηση "ιστορικούς" σαν αυτόν που απεικονίζει το βίντεο.

  • Like 1
Δημοσ.

Αρα οτι εχει γραφτει εδω μεσα επι 12 σελιδες ειναι μαλακιες. Ουτε εμεις ειμαστε ιστορικοι, αλλα παρα πολλοι εχουμε κανει ιστορικες αναφορες βασιζομενοι σε πηγες ιστορικων.

Το ιδιο κανει κι ο Δημου.

 

Μωρέ ξέρεις που σκαλώνω;

 

Εμείς οι νεοέλληνες (:P) πιανόμαστε μονίμως από τα λόγια της εκάστοτε "αυθεντίας", αρκεί να παρουσιάζει μια εκδοχή της αλήθειας κοντά στα δικά μας γούστα και πεποιθήσεις. Σπάνια όμως μπαίνουμε στη διαδικασία να προβληματιστούμε περαιτέρω, μένουμε σ' αυτά που ακούσαμε απ' τους "ειδικούς" και απλά τα αναπαράγουμε ακρίτως και αδιακρίτως.

 

Το δικαίωμά του κ. Δήμου να εκφράζει την άποψή του είναι αδιαμφισβήτητο λοιπόν, αλλά πόσοι πραγματικά θα αντιληφθούν το κείμενό του ως μια ακόμα άποψη και όχι ως παράθεση απόλυτων ιστορικών δεδομένων; 

 

Βάσει της ίδιας ακριβώς λογικής θα πει τα δικά του και ο κ. Πλεύρης, οι υπέρ του μνημονίου οικονομολόγοι, οι υπέρ της επιστροφής στη Δραχμή κοινωνιολόγοι και πάει λέγοντας. Α, και όλοι θα αποκτήσουν υποστηρικτές, φανατικούς μάλιστα.

 

Στην τελική λοιπόν, η διαφορά μεταξύ όλων των παραπάνω και ημών είναι το πόσο κύρος και αποδοχή από την κοινή γνώμη λαμβάνει η άποψη του καθένα. Πόσοι θα κάνουν share στο facebook κείμενα του "pournaras - διαδικτυακός φιλόσοφος" ή "N3k21 - ιστορικός του καναπέ" και πόσοι του κάθε Δήμου, Πλέυρη κ.λ.π.;

 

Κλείνω λέγοντας πως εφόσον αποκτάς Δημόσιο βήμα, ασκείς έστω και άθελά σου πολιτική. Επηρεάζεις ανθρώπους. Οπότε η ευθύνη σου απέναντι στην κοινωνία αυτομάτως μεγαλώνει και πρέπει να προσέχεις διπλά το τι γράφεις, ή με ποιον τάσσεσαι. 

  • Like 4
Δημοσ.

Το ζήτημα δεν ειναι να επικαλείσαι την αυθεντία (γιατί πάντα υπάρχουν κάποιοι που θα προσπαθήσουν να αμφισβητήσουν και αυτή), αλλά να παρουσιάσεις όλα τα στοιχεία κάτι που φυσικά δεν κάνει ο Δήμου, τονίζοντας μόνο αυτά που τον βολεύουν και παρουσιάζοντας και σε ένα σημείο ψευδή στοιχεία θέλοντας να εξομοιώσει τους Αρβανιτες με τους Αλβανους. Οπως σωστά ειπώθηκε, βάση του Δημου, είμαστε όλοι αρχαίοι Ελληνες :P :P....

 

Το όλο κείμενο το Δήμου εξυπηρετεί μόνο τη δημοσιότητά του και προσπάθησε να προκαλέσει αντιδράσεις.

Αραγε τι αντιδράσεις θα προκαλούσε αν έλεγε:

1. Η επανάσταση ξεκίνησε όχι από τους ηρωικούς αρματολούς και κλέφτες (αντίθετα αυτοί και μέσα στον Αγώνα πολεμούσαν σαν μισθοφόροι για αμοιβή και λάφυρα) αλλά από φιλήσυχους αστούς εμπόρους που ζούσαν έξω από την Ελλάδα. αλλά οι υπόλοιποι ακολούθησαν ηρωικά βλέποντας μια ελπίδα στον ορίζοντα.

2. Οι Πρόκριτοι και οι Ιεράρχες το χλεύασαν.  αλλά κάποιοι άλλοι κράταγαν τόσα χρόνια την Ελληνική γλώσσα ζωντανή ενώ πολλοί έλαβαν μέρος στην επανάσταση και σκοτώθηκαν σε αυτή.

3. Ο Καποδίστριας του γύρισε τις πλάτες επειδή του είπαν να έρθει να ηγηθεί σε μια επαναστατημένη χώρα ενώ αυτός προτίμησε να μείνει να ψήνει τον Τσάρο πως οι Οθωμανοι πουλάνε σε σκλαβοπάζαρα τους Ορθόδοξους και τι θα πει ο Ρωσικος λαός, μπλα μπλα...

4. Ελευθερωθήκαμε μόνο χάρη στην απόφαση των Μεγάλων Δυνάμεων  η οποία προήλθε ακριβώς από το ψήσιμο ανθρώπων οπως ο Καποδίστριας και εκατοντάδων άλλων που έβλεπαν τι γινόταν στη Πελοπόννησο και φυσικά την δύναμική των Οθωμανων που μεγάλωνε.

Και άλλα που έχω αναφέρει παραπάνω.

 

Αυτά τα πράγματα λοιπόν ειναι μισές αλήθειες που αποσκοπουν σε αντιδράσεις και δημοσιοποίηση.

  • Like 2
Δημοσ.

Γενικά πάντως μη κολλάτε τόσο στο "εμείς".

Όπως πολύ σωστά είχε απαντήσει ο Παππαρηγόπουλος στον Φαλμεράυερ, το αίμα δεν χαρακτηρίζει την εθνότητα αλλά η διατήρηση της ταυτότητας και η τάση αφοσίωσης των "εξωγενών" στοιχείων. Αν το καλοσκεφτούμε βέβαια όλοι εξωγενής στοιχεία είμαστε που αφομιωθήκαμε.

Δε το λέω εγώ. Όποιος θέλει μπορεί να αμφισβητήσει τον Παππαρηγόπουλο και μετά να πέσει φωτιά να τον κάψει :-P :-P :-P

 

Silver sorry φιλε μου, αλλά δεν έχω σε εκτίμηση "ιστορικούς" σαν αυτόν που απεικονίζει το βίντεο.

Εχμμ σορρυ αλλα απο ποτε ο Παππαρηγοπουλος, ο ιστορικος που εθεσε τα θεμελια της ενοποιησης του αρχαιου ελληνικου πνευματος με τον ορθοδοξο χριστιανισμο (εδω γελαμε) θεωρειται εγκυρος? Εφτιαξε μια πολυ ωραια ιστορια που ενοποιει αρχαιους ελληνες, βυζαντιο κτλ και δινει μια ιστορικη συνεχεια σε εναν καθαρο (και καλα) απο προσμιξεις λαο. Για αυτο αγαπηθηκε και προβληθηκε απο τοσους. Επειδη και τα αυτια της εκκλησιας χαιδευει και ταυτοχρονα χαιδευει τα αυτια οσων θελουν να νιωθουν αμεσοι απογονοι του λεωνιδα. Εαν καποιος δεν αισθανεται καμια αντιφαση αναμεσα στο να ειναι περηφανος για τον τροπο ζωης των αρχαιων ελληνων και ταυτοχρονα στο να ειναι υπερηφανος χριστιανος, αυτο οφειλεται στον παππαρηγοπουλο.

  • Like 3
Δημοσ.

Όταν καταλάβουμε ότι α) η περιβόητη "συνέχεια" περιλαμβάνει και τις αλλαγές αλλά και τις απαραίτητες ρήξεις αλλά και β) η "ιστορία" αφορά κυρίως στον τόπο και το χρόνο και όχι στα πρόσωπα που έρχονται και φεύγουν, θα λυθούν πολλά προβλήματα. Τουλάχιστον εγώ έτσι αντιλαμβάνομαι πια την ιστορία, ως ιστορία τόπων, πόλεων, μνημείων, αλλά και γλώσσας, λογοτεχνικών ειδών, μύθων -αυτοί είναι οι πραγματικοί φορείς μνήμης- και όχι πληθυσμών, οικογενειών, ατόμων. Με αυτή την έννοια, η ιστορία της σημερινής Ελλάδας περιλαμβάνει το χάραγμα όλων των λαών που πέρασαν, έζησαν, μίλησαν, τραγούδησαν, γκρέμισαν, έκτισαν και πέθαναν, ακόμα και εκείνων που μια μέρα αποφασίσαμε να αποτινάξουμε, να αποκυρήξουμε ως μια δυσάρεστη παρένθεση.

  • Like 3
Δημοσ.

Το ζήτημα δεν ειναι να επικαλείσαι την αυθεντία (γιατί πάντα υπάρχουν κάποιοι που θα προσπαθήσουν να αμφισβητήσουν και αυτή)...

 

Συμφωνώ μαζί σου, γι' αυτό άλλωστε τοποθέτησα τη λέξη αυθεντία εντός εισαγωγικών. ;)

  • Like 1
Δημοσ.

Riko η απάντηση που ήθελες δόθηκε ουσιαστικά από τον Kirileman.

Κατα τα άλλα δεν μίλησε ποτέ ο Παπαρρηγόπουλος για καθαρότητα. Μόνο για συνέχεια.

Ε όσο για την εκκλησία...τι ηθελες να κάνει εκεινη την εποχή ο άνθρωπος? Να τον κρεμμάσουν ανάποδα???χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα

Δημοσ.

Όταν καταλάβουμε ότι α) η περιβόητη "συνέχεια" περιλαμβάνει και τις αλλαγές αλλά και τις απαραίτητες ρήξεις αλλά και β) η "ιστορία" αφορά κυρίως στον τόπο και το χρόνο και όχι στα πρόσωπα που έρχονται και φεύγουν, θα λυθούν πολλά προβλήματα. Τουλάχιστον εγώ έτσι αντιλαμβάνομαι πια την ιστορία, ως ιστορία τόπων, πόλεων, μνημείων, αλλά και γλώσσας, λογοτεχνικών ειδών, μύθων -αυτοί είναι οι πραγματικοί φορείς μνήμης- και όχι πληθυσμών, οικογενειών, ατόμων. Με αυτή την έννοια, η ιστορία της σημερινής Ελλάδας περιλαμβάνει το χάραγμα όλων των λαών που πέρασαν, έζησαν, μίλησαν, τραγούδησαν, γκρέμισαν, έκτισαν και πέθαναν, ακόμα και εκείνων που μια μέρα αποφασίσαμε να αποτινάξουμε, να αποκυρήξουμε ως μια δυσάρεστη παρένθεση.

Αυτο που λες ειναι αυτο που πρεπει να ειναι η "συνεχεια". Οι περισσοτεροι την αντιλαμβανονται ως συνεχεια ΕΝΟΣ λαου ανα το περασμα των αιωνων. Για αυτο και θελουν με το στανιο να βγαλουν το βυζαντιο ελληνικο, για αυτο θελουν να νιωθουν απογονοι των αρχαιων ελληνων, για αυτο και βλεπουν την επανασταση του '21 ως καθαρα εθνικοαπελευθερωτικη κτλ.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Eιναι γνωστο στους κυκλους των ιστορικων πως η   ιστορια που εγραψε ο Παπαρηγοπουλος εχει τοση σχεση με την ιστορια ως επιστημη οση εγω με το μπαλετο .

Ηταν αδηριτη αναγκη να ενοποιηθει εθνοτικα και κοινωνικα  ενα νεοσυστατο κρατος με τοση  ποικιλια ντοπιων ,συντεχνιων και διαφορετικων συμφεροντων που επρεπε να επινοηθουν -τονιστουν εθνικοι μυθοι και παραμυθια ωστε να υπαρξει συνοχη και κοινο οραμα.Τοτε λοιπον αυτο εξυπηρετουσε μια επιτακτικη αναγκη και ενδεχομενως καλως εγινε .

Μετα απο τοσα χρονια να εχουμε προβλημα να κοιταξουμε καταματα την συγχρονη ιστορια μας με τα θετικα και τα αρνητικα της φανερωνει πως τελικα δεν επιτυχαμε καμια απολυτως συνοχη απλα κρυψαμε τους σκελετους στην ντουλαπα μας .

Αποτελεσμα αυτης της νοοτροπιας και της αποτυχημενης παιδειας που παρειχε το ελληνικο κρατος διαχρονικα ειναι οι εμφυλιες διαμαχες η πολωση στον πολιτικο διαλογο η ελλειψη συνεργατικοτητας σε ολους τους τομεις της κοινωνικης και πολιτικης ζωης  και εν τελει η παντελης απουσια κοινωνικης συνειδησης πρωτογνωρη αλλα εξηγησιμη για  ευρωπαικο κρατος .

Επεξ/σία από Fotis13
  • Like 6
Δημοσ.

Κατα τα άλλα το πόσο απόγονος Σπαρτιατων μπορει να αισθάνεται κάποιος με τα θρησκευτικά του πιστευω επισης δεν έχουν καμια σχέση. Και εγω μπορει να ειμαι αυθεντικος απογονος των ανθρωποφάγων ζουλού, να ειμαι περηφανος για τους προγόνους μου αλλά να πιστεύω επίσης στον Ιμαμ Μπαιλντι θεό. So what? Μη κρινουμε βάση του τώρα. Το ποιος ειναι ο προγονος σου δεν έχει καμία σχέση με το τι είσαι εσυ. Πόσο μάλλον οτι απλά αποτελείς μέρος της ιστορικης συνέχεια ενός λαού και όχι εξ αίματος απόγονο. :-)

 

Κατα τα άλλα στον Ιστορικο Παπαρρηγόπουλο έχει βασιστεί μεγάλο μέρος απο τη* σύγχρονη ιστορία μας, η Ι.Ε.Ε. της εκδοτικης που αποτελεί και συλλογικο έργο και ειναι το πλέον αναγνωρισμένο και άλλα πολλά. Αμφισβητόντας αυτον, ουσιαστικά αμφισβητήσατε τους πάντες. Εγώ δεν έχω προβλημα βέβαια, αλλά θα πέσει φωτιά να σας κάψει :P

 

(διόρθωση...μεγάλο μέρος της ιστορίας μας, όχι όλη. Παρασύρθηκα)

  • Like 1
Δημοσ.

Κατα τα άλλα δεν μίλησε ποτέ ο Παπαρρηγόπουλος για καθαρότητα. Μόνο για συνέχεια.

Ναι, αλλά δε μπορεί να μιλάει για "Ιστορία Ελληνικού έθνους" (ποιό έθνος; ) και σίγουρα δε μπορεί να λέει ότι ο Ελληνισμός επιβίωσε από την ήττα και διάλυση της Αχαϊκής συμπολιτείας μέχρι την ανάσταση-αναβίωσή του στο Βυζάντιο! Δυστυχώς ο Παπαρρηγόπουλος δεν υπηρέτησε αγνά και αμερόληπτα την επιστήμη του, αλλά είχε καθαρά πολιτικά-εθνικιστικά κίνητρα (άποψή μου).

  • Like 4
Δημοσ.

Ναι βρε Κιριλέ, διοτι θεωρει βασικο στοιχείο του Εθνους τη διατήρηση της γλώσσας. Το ότι ενεπλάκει μετά και η ορθοδοξία αποτελεί "αναγκαστική εισβολή στην ιστορία", αλλά τι να κάνει ο άνθρωπος οπως ειπα? Να τον κρεμάσουν ανάποδα? Καλός ή κακώς υπήρχαν και καλοί πάπαρδοι που δε μπορουσε να τους προσβάλει.

 

Εν πάση περιπτώσει, θεωρω τον εαυτό μου πολύ μικρό για να κρίνω μια αυθεντία. Και ο Ηρόδοτος και ο Θουκιδίδης έχουν επηρεαστεί απο πολλούς παράγοντες και έγραψαν με τον τρόπο τους την ιστορία. Αυτή ειναι όμως, αυτή ξέρουμε.

Αν κάποιος ξέρει κάτι καλύτερο με ανώτερες πηγές το γράφει.


Eιναι γνωστο στους κυκλους των ιστορικων πως η   ιστορια που εγραψε ο Παπαρηγοπουλος εχει τοση σχεση με την ιστορια ως επιστημη οση εγω με το μπαλετο .

 

Σορρυ μάγκα μου, αλλά αυτό αποτελεί μύθο. Και ειμαι κάθετος σε αυτό. Μεγάλο μέρος της νεότερης ιστορίας έχει βασιστει σε αυτον. Σαφώς και υπάρχουν νεότερες πηγές, σαφώς και θεωρείται πλέον ξεπερασμένος αλλά το ένα από το άλλο απέχουν αρκετά.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...