Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

τα σχολικά βιβλία γράφονται απο καθηγητές αει, με συγκεκριμένο τρόπο, βάση πρωτοκόλλου για τις αναφορές, πηγές, κτλ. δεν υπάρχει περιθωριο για προσωπικές απόψεις. 

Φίλη μου που σπούδασε στο ιστορικό/αρχαιολογικό μου ειπε ότι στο πρώτο εξάμηνο οι καθηγητές τους έλεγαν ξέχάστε ότι μάθατε στο σχολείο. Τα γράφουν όχι απο προκαταλήψεις αλλά με σκοπιμότητα.

Καλή ιδέα ειναι να υπάρχουν κοινά βιβλία ιστορίας για Τουρκία, Ελλάδα και λοιπές βαλκανικές χώρες, ώστε να σταματήσουν λίγο  να γράφουν μπούρδες. Μια βουλγάρα μου είχε πει ότι ο κυριλλος και ο μεθοδιος ήταν Βουλγαροι, έτσι έμαθε στο σχολείο...

Δεν μίλησα για τα σχολικά βιβλία αλλά για τους ιστορικούς γενικότερα. Στα σχολικά βιβλία προφανώς και δεν θα γραφτεί ποτέ ατόφια η Ιστορία, για πολλούς λόγους.

  • Απαντ. 422
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

<p>Καλή ιδέα ειναι να υπάρχουν κοινά βιβλία ιστορίας για Τουρκία, Ελλάδα και λοιπές βαλκανικές χώρες, ώστε να σταματήσουν λίγο να γράφουν μπούρδες. Μια βουλγάρα μου είχε πει ότι ο κυριλλος και ο μεθοδιος ήταν Βουλγαροι, έτσι έμαθε στο σχολείο...</p>

Με ποια λογική; Ιστορια του έθνους μας διδασκομαστε όχι βαλκανική ούτε Τουρκική. Το ότι σε κάποιες περιόδους της ιστορίας έχουμε βιους παράλληλους το καταλαβαίνω αλλα ο κάθε λαός εχει συγχρόνως και τα δικα του ξεχωριστά γεγονότα που διδάσκεται.

 

Η Ελληνικη ιστορια ειναι μια Χαρα γραμμένη και με λεπτομέρειες σε διάφορα συλλογικά έργα. Εκ των πραγμάτων οι μαθητές δε μπορούν να μάθουν τόσες λεπτομέρειες οπότε μαθαίνουν συνοπτικά και τα κυριότερα σημεία.

Δημοσ.

<p>ναι, για τους παραλληλους βίους να υπάρχει κοινό βιβλίο ;)</p>

 

Ξέρεις τι παίζει εκεί; Αυτο που λέγαμε παραπάνω. Πως κανείς δε θα μπορουσε να μην επηρεαστεί απ την Εθνικότητα του. Εκ των πραγμάτων ο μεν θα τα έγραφε έτσι, ο δε γιουβετσι.

Ενδιαφέρουσα προσέγγιση όμως. :-)

Δημοσ.

άλλο να επηρεαστείς και άλλο να γράφεις μαλακίες ενω το ξέρεις ότι δεν ισχύουν. Διαφωνίες υπάρχουν και όταν οι συγγραφείς ειναι απο την ίδια χώρα, να επιλεγεί όποιος κάνει καλυτερο έργο.

Δημοσ.

Δεν ξερω αν απαντηθηκε αλλα ας μου πει καποιος γιατι γιορταζουμε την επανασταση στις 25 Μαρτιου αφου δεν ξεκινησε τοτε, μεχρι πριν λιγα χρονια δεν αναρωτηθηκα ποτε τωρα μεσα σε συζητηση επεσε οτι το εκανε η εκκλισια με την εκαστοτε κυβερνηνηση που φυσικα ηταν δεξιοι καπου στς αρχες του 1900.

 

Ισχυει ?

Δημοσ.

<p>Ουτως η αλλιώς το μεγάλο πλήγμα είχε ήδη συμβεί 250 χρόνια νωρίτερα όταν οι αγαπημένοι Δυτικοί αντί να πάνε να βρούνε τον Jesus στην Ιερουσαλήμ, έκαναν μια στάση να λεηλατήσουν την Κωνσταντινουπολη.</p>

 

Η ρεβανς ήτανε απο την σφαγή των Λατίνων 20 χρονια νωρίτερα.
Δημοσ.

Δεν ξερω αν απαντηθηκε αλλα ας μου πει καποιος γιατι γιορταζουμε την επανασταση στις 25 Μαρτιου αφου δεν ξεκινησε τοτε, μεχρι πριν λιγα χρονια δεν αναρωτηθηκα ποτε τωρα μεσα σε συζητηση επεσε οτι το εκανε η εκκλισια με την εκαστοτε κυβερνηνηση που φυσικα ηταν δεξιοι καπου στς αρχες του 1900.

 

Ισχυει ?

 

Πώς και πότε γιορτάστηκε για πρώτη φορά η 25η Μαρτίου  γράφει ο Γιώργος Δαμιανός

α) Γιορτάστηκε το 1838 με πρωτοβουλία του Δημάρχου, ενώ η Κυβέρνηση δεν εκπροσωπήθηκε επίσημα.

β) Ο Όθων ήταν αντίθετος να συνδυαστεί η επανάσταση με την εκκλησιαστική γιορτή του Ευαγγελισμού. 

γ) Το παλάτι δεν επιθυμούσε έξοδα γιορτές την εποχή που οι Αγωνιστές δεν είχαν να φάνε. 

δ) Το “υπερθέαμα”: εκατοντάδες νέοι με δαδιά ή λαδοφάναρα σχημάτισαν το “εν τούτω Νίκα” στο Λυκαβηττό, ενώ οι θεατές παρακολουθούσαν αποσβολωμένοι. 

ε) Λέγεται ότι για την πρώτη γιορτή της 25ης Μαρτίου δαπανήθηκε μέρος των χρημάτων, που προοριζόταν για την ανέγερση του Πανεπιστημίου.

Η   25η Μαρτίου, ως ημέρα της εθνικής παλιγγενεσίας, γιορτάστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα του 1838 και από τότε καθιερώθηκε με θρησκευτική ευλάβεια σε όλο το πανελλήνιο. Η καθιέρωση της εορτής οφείλεται στην επιμονή και το πείσμα του  Δημάρχου της Αθήνας Δημ. Καλλιφρονά ( 1805 – 1879) [1]. Ο Δήμαρχος ήρθε σε ρήξη με τη βαυαρική διοίκηση και συγκεκριμένα με το Υπουργείο των Εσωτερικών το οποίο δεν επιθυμούσε  έξοδα για γιορτές, όταν οι αγωνιστές δεν είχαν να φάνε. Κατά μία άλλη εκδοχή το Παλάτι, μάλλον, δεν επιθυμούσε να συνδέσει την εθνική εορτή με την Ορθοδοξία, για να μη δώσει την ευκαιρία στην Εκκλησία να καπηλευτεί την επανάσταση των Ελλήνων. Τελικά, ο Δήμαρχος θα οργανώσει μόνος του [2] τον εορτασμό και εκ του αποτελέσματος κατάφερε να δώσει  πανηγυρική ατμόσφαιρα, που ευχαρίστησε τους 17.000 Αθηναίους, οι οποίοι κατοικούσαν, τότε, στην πρωτεύουσα. Συγκεκριμένα, σημαιοστόλισε την πόλη και καθάρισε τις (λιγοστές) πλατείες. Ο εορτασμός άρχισε την παραμονή το βράδυ με 21 κανονιοβολισμούς. Και την άλλη μέρα, Παρασκευή πρωί, ανήμερα του Ευαγγελισμού, η Αθήνα ξύπνησε με 21 νέους κανονιοβολισμούς. Αριθμός συμβολικός , που συνδυάζεται με το ’21 της επαναστασης. Άρχισαν, έπειτα, να χτυπούν πανηγυρικά οι καμπάνες των εκκλησιών.

Το πρωί, της 25ης Μαρτίου 1838, εψάλη δοξολογία στον, τότε,  Μητροπολιτικό Ναό της Αγίας Ειρήνης (στην οδό Αιόλου), στην οποία,  και μόνο εκεί, παραβρέθηκε και ο Όθων ντυμένος με την παραδοσιακή φουστανέλα. Το απόγευμα οργανώθηκε από το Δήμο χορός στην πλατεία των παλαιών Ανακτόρων στον οποίο συμμετείχαν όλοι οι νέοι της πόλης ανεξάρτητα από την κοινωνική τους τάξη και τους παρακολούθησαν πολλοί από τους Αγωνιστές του 1821. Τη  νύχτα ο Δήμαρχος, πάντα, φωταγώγησε με λαδοφάναρα[3] τους κεντρικούς δρόμους και την Ακρόπολη.

Τέλος, οι Αθηναίοι έμειναν αποσβολωμένοι από το υπερθέαμα, όταν αντίκρισαν στο Λυκαβηττό φαναράκια που τα κρατούσαν νεολαίοι της εποχής και σχημάτιζαν ένα τεράστιο  φωτεινό σταυρό με τις λέξεις «Εν τούτω Νίκα»[4]. Έτσι, το 1838 γιορτάστηκε για πρώτη φορά η 25 Μαρτίου, ως μέρα μνήμης των Ελλήνων Αγωνιστών του 1821. Και τούτη η γιορτή έγινε με γκρίνια, με διαφωνίες και με πλουσιοπάροχη μεγαλοπρέπεια (ενώ χρήματα δεν υπήρχαν), κατά την πατροπαράδοτη συνήθεια μας. Οι κακές γλώσσες λένε ότι για τη γιορτή ετούτη δαπανήθηκε μέρος των χρημάτων, που προοριζόταν για την ανέγερση του Πανεπιστημίου.

 

 

http://users.sch.gr/babaroutsoup/today/ethima/ethima6.htm

  • Like 1
Δημοσ.

 

ε) Λέγεται ότι για την πρώτη γιορτή της 25ης Μαρτίου δαπανήθηκε μέρος των χρημάτων, που προοριζόταν για την ανέγερση του Πανεπιστημίου.

 

WIN .-

  • Like 1
Δημοσ.

WIN .-

 

Οι κακες  γλωσσες λενε, αρα δεν ειναι σιγουρο.

Μηπως θυμασαι ποσα χρηματα απο τα αναγκαστικα δανεια πηγαιναν για τις πληρωμες των Βαυβαρων που υποτιθεται βοηθαγαν στην διοικηση (λεηλασια) του Ελληνικου κρατους ?

Εδω παει το WIN.

  • Like 1
Δημοσ.

ναι, γιατί δεν ειναι καθολου στην νοοτροπία μας ;)

 

στο δεύτερο μου έρχεται στο μυαλό "οποιος εχει το κιούπι με το μέλι δεν παίζει να μην βουτήξει το δάχτυλο μέσα"

 

(μερικοι βουτανε μέχρι τα μαλλιά βέβαια!)

Δημοσ.

Δεν ήρθε ο καιρός να διεκδικήσουμε τα καταναγκαστικά δάνεια του '21;

Ως πότε παλικάρια  θα ζούμε στα στενά;

  • Like 1
Δημοσ.

 Ας δουμε πρωτα ποιοι ουσιαστικα σφαχτηκανε για τα λεφτα...http://www.e-istoria.com/27/by_2012%20(3).html


Δεν ήρθε ο καιρός να διεκδικήσουμε τα καταναγκαστικά δάνεια του '21;

Ως πότε παλικάρια  θα ζούμε στα στενά;

Αυτο δεν ειναι αστειο.. 

Δημοσ.

ναι, γιατί δεν ειναι καθολου στην νοοτροπία μας ;)

 

στο δεύτερο μου έρχεται στο μυαλό "οποιος εχει το κιούπι με το μέλι δεν παίζει να μην βουτήξει το δάχτυλο μέσα"

 

(μερικοι βουτανε μέχρι τα μαλλιά βέβαια!)

 

Φταιει που η χωρα μας βγαζει κυριολεκτικα και μεταφορικα πολυ καλο ποιοτικα μελι, γιαυτο και τα φαινομενα διαφθορας πιανουν ταβανι.   :rolleyes:

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...