Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Εχω την ταπεινη γνωμη πως αν προκειται για ΜΗ σημαντικα δεδομενα,δεν συμφερουν οι δισκοι με μεγαλη εγγυηση και εξηγουμαι:

Στην περιπτωση που εχουμε να επιλεξουμε π.χ. μεταξυ ενος blacκ(5 ετη εγγυηση) και ενος blue(2 ετη εγγυηση) για να αναπαραγουμε ταινιες. Αν υποθεσουμε οτι χαλανε και οι δυο στα 2.5 χρονια το πιο πιθανο ειναι το μαγαζι που αγορασαμε τον black να μας κανει νερα(απειρα παραδειγματα) με την εγγυηση και να αναγκαστουμε να το στειλουμε μονοι μας για rma στην wd....συνεπως,20 ευρω ακριβοτερος o black(αγορα) +10 με 15 ευρω μεταφορικα για rma εχουμε 35 ευρω διαφορα με τον blue....Το πιο πιθανο ειναι η wd να μας στειλει refurbished δισκο με λιγοτερη εγγυηση(ουσιαστικη ή τυπικη) αρα τον τριτο χρονο θα εχουμε δωσει 35 ευρω και θα εχουμε ενα refurbished δισκο...Στην περιπτωση του blue,στα 2.5 χρονια απο τωρα,το 1TB ως χωρητικοτητα θα φαινεται τοσο μικρη,που στα 35 ευρω που θα εχουμε γλυτωσει σε σχεση με τον black,τον πεταμε και βαζουμε αλλα 10 με 20 ευρω ακομη και θα αγορασουμε διπλασιας χωρητικοτητας καινουριο δισκο.Θα μου πεις βεβαια οτι πιο δυσκολο ειναι να χαλασει στα 2 χρονια ενας 5ετης εγγυησης δισκος με εναν 2ιετης εγγυησης,αλλα νομιζω πως ενας προσεγμενος(ρευματα-κραδασμοι) δισκος διετης εγγυησης,θα βγαλει οτι κατασκευαστικο προβλημα εχει στα 2 χρονια.Ισως και να κανω λαθος,αλλα με την αυξανομενη αναγκη για ΤΒytes,στα 5 χρονια εγγυησης του black,θα νομιζουμε οτι θα εχουμε usb stick αντι για σκληρο δισκο...

Δημοσ.

Είναι και αυτό μια λογική σκέψη GPOWERR αλλά δεν κατάλαβα τι προτείνεις εσύ..

Αν είναι να έχει 2 χρόνια εγγύηση τότε παίρνω Link.png Site: αυτόν που είναι και 7200 RPM με 32 MB Cache και μια Link.png Site: θήκη και είμαι άρχοντας.

Δημοσ.

Ξεκινάς με μία λάθος παραδοχή όμως : τα "νερά" των resellers, και πάνω σε αυτό παραθέτεις οικονομικά στοιχεία ως δεδομένα. Δεν πάει όμως έτσι (και τα "άπειρα παραδείγματα" είναι επίσης ένα ακόμη σκαλοπάτι στον αέρα, όπου δυστυχώς πατάς και το χρησιμοποιείς δίκην αξιώματος για να πας παραπέρα) : 

Δεν πρόκειται να σου κάνουν τίποτα αν ο δίσκος είναι είτε τελειωμένος (δεν αναγνωρίζεται από BIOS ας πούμε), ή τον έχει χαρακτηρίσει "αντικαταστήσιμο" το σχετικό εργαλείο της παραγωγού εταιρίας.

Το ότι οι μεταπωλητές κάθε άλλο παρά αγγελούδια είναι, είναι μια αλήθεια, δεν λέω, αλλά εξαρτάται από την περίπτωση. Αν πχ έχεις το κλασσικό παράδειγμα του ένας δίσκος να έχει γεμίσει με bad sectors και τα SMART reading προγράμματα ν' αναφέρουν τέλος υγείας, και δεν έχεις κάνει τον κόπο να τρέξεις το σχετικό μανίσιο εργαλείο (πχ DLG ή SeaTools) και να εκτυπώσεις τ' αποτελέσματά του πριν πας στον μεταπωλητή για να αιτηθείς αντικατάσταση (τονίζοντας να μη διαννοηθούν αρκουδιά και ότι δεν ήρθες γιατί σ' αρέσουν οι βόλτες, αλλά με βάση το ΕΠΙΣΗΜΟ διαγνωστικό είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να προβούν σε διαδικασία αντικατάστασης, γι' αυτό και δεν ήρθες να "συζητήσεις" κάτι, αλλά απλά ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΩΣΕΙΣ ΤΟΝ ΔΙΣΚΟ, ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, χωρίς ενδιάμεσες αηδίες) ότι τότε "κάπου φταις κι εσύ", αν πέσεις σε κάποιον κάγκουρα που πχ απλά θα τον συνδέσει σ' ένα μηχάνημα για να κάνει...."έλεγχο" και θα δει ότι ο δίσκος..."δουλεύει και ελάτε να τον πάρετε πίσω", βάζοντάς σε να κάνεις διαδρομές. Όπως επίσης "εσύ θα φταις", αν πεις μετά από τέτοια φάση "ωχ μωρέ, πού να βρεις άκρη με τα ζωάδια", και πας κατευθείαν και τον στείλεις μονάχος στην μαμά παραγωγό.

(Το μόνο "ουσιαστικό" με βάση τους resellers που θα μπορούσες να πεις -αλλά δεν είπες- είναι η περίπτωση να καθυστερήσει η διαδικασία αντικατάστασης και να μείνεις χωρίς δίσκο για πάνω από 2 βδομάδες...Περίπωτση όντως πολύ πραγματική πιθανολογικά...Και που μέσες-άκρες δεν μπορείς να κάνεις και πολλά -στην πράξη- για να δικαιωθείς...)

Γι' αυτό όμως και θα πρέπει ν' αποφεύγει κανείς τις αγορές από μακρυά, και δη από το εξωτερικό (...άσε που οι τιμές έχουν εξισωθεί πια, αν συσχετίσεις το ότι κατά βάση δίνουν εγγυήσεις ενός έτους στα προϊόντα τους που "φαίνονται πιο φθηνα", ενώ εδώ μπορεί και να μιλάμε μέχρι και για 5ετή εγγύηση και η διαφορά να είναι πχ στο 10άρι). Κι ακόμη περισσότερο, από μαγαζιά-"μανιτάρια". Και δη "σκέτα διαδικτυακά". Παλιοί στον χώρο υπάρχουνε, και μπόλικοι μάλιστα. Και συνήθως έχουν και από τις καλύτερες τιμές...

 

 

Η μόνη πραγματιστική ανησυχία που μπορείς να έχεις είναι για την πιθανότητα να κλείσει ο reseller στο μεταξύ και μετά ν' αναγκαστείς όντως να προβείς σε νταλαβέρι με την παραγωγό. Και πάλι όμως, στην "τραβηγμένη" αυτή περίπτωση, τα μεταφορικά που θα πληρώσεις θα σου βγουν "μία-ή-άλλη", αν τα συμψηφίσεις με το "κέρδος" που έχεις αναφορικά με το κόστος της εγγύησης. Αυτό το τελευταίο σημαίνει ότι όταν αγοράζεις έναν δίσκο, εκτός από το ότι αγοράζεις hardware&χωρητικότητα, κατά βάση, αγοράζεις και εγγύηση. Κι ενώ η 2ετής ενός Μπλου σου βγαίνει πες ένα 30άρι/χρόνο, η ανάλογη ενός Μπλακ σου βγαίνει πες 20. 3x20=60, και ορίστε το "κέρδος" (ή η "χασούρα", ανάλογα από το ποιά μεριά θα το δεις) μεταξύ αυτών των δυο.

 

Στην ουσία η φιλοσοφία σου βασίζεται στο "ρίσκο" : αγοράζω φθηνά έναν Μπλου, κι ΕΛΠΙΖΩ να κρατήσει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 4-5 χρόνια για να βγάλει τα λεφτά του ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. (...Mind you όμως ότι ΠΛΕΟΝ οι δίσκοι που βγάινουν, κρατάνε -ανάλογα την εγγύηση που έχουν, άρα ΚΑΙ την όποια διαφορά στην ποιότητα κατασκευής- κατά μέσο όρο γύρω από το διάστημα που ορίζει η εγγύησή τους. Κι αν είσαι τυχερός, χαλάνε λίγο πριν τη λήξη. Αν πάλι όχι, λίγο μετά...)

Η δική μου πάλι, βασίζεται στην εξασφάλιση : προτιμώ ν' αγοράσω έναν Μπλακ, πληρώνοντας "νταβατζιλίκι" ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ και να μην έχω την αγωνία μεταξύ 2ου και 4ου χρόνου αν θα πάθει κάτι ο δίσκος ή όχι

Το ανάλογο στην καθημερινότητα είναι πχ να λες "δεν ασφαλίζω για ατύχημα το όχημά μου, για να μη σκάσω τα 2-3 κατοστάρικα τον χρόνο, επειδή και καλός οδηγός είμαι και εδώ και χρόνια δεν είχα ατύχημα". Εγώ προσωπικά, η μόνη περίπτωση να πάρω τέτοιο ρίσκο (και να τραβάω τα μαλλιά μου μετά, αν μου κάτσει ατύχημα), θα ήταν εάν είχα όχημα αλλά ούτε γι' αστείο τα απαιτούμενα για την (έστω ελάχιστη) ασφάλιση. Κι όταν μιλάμε για δίσκους, η χρηματική διαφορά είναι τέτοια που θα έλεγα ότι κάθε 365 μέρες που θα περνάνε χωρίς να σκάω ούτε εγώ ούτε ο δίσκος, αξίζουν ασυζητητί το εξτρά ποσό κάθε έτος ΠΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΜΟΥ ΚΟΣΤΙΖΕΙ Η ΕΦ' ΑΠΑΞ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΝΌΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ 20ΑΡΙΟΥ....

 

Όσο περί "refurbished", δεν είναι στο όσο φλου (μάλλον) το νομίζεις : Δίσκο ολοκαίνουριο σου στέλνουν μόνο εάν έχει παρέλθει ΜΟΛΙΣ ένα τρίμηνο από την αγορά του. Από εκεί και πέρα, ΣΤΑΝΤΑΡ refurbished θα πάρεις (εκτός κι αν έχουν πρόβλημα με στοκ κτλ). Και δεν σε νοιάζει κι όλας, καθώς αυτό που ΕΧΕΙ σημασία, είναι η ΕΓΓΥΗΣΗ. Και η εγγύηση, είναι το υπόλοιπο που σου έχει μείνει από την αρχική. Αν είχες πχ 5 χρόνια εγγύηση, και τους στέλνεις δίσκο στην 4ετία, θα σου στείλουν refurbished με εγγύηση τον υπόλοιπο έναν χρόνο. Οι δε "refurbished", δε σημαίνει ότι πχ πήραν και...γυαλίσαν τα σακατεμένα πλάτερ από έναν πεθαμένο, φυσήξανε τις κεφαλές από έναν άλλον, κάνανε έναν δίσκο α-λα Φρανκεσντάιν και στον στείλανε...Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, περί (εννοείται ελεγμένων) δίσκων και ανταλλακτικών πρόκειται, που χαρακτηρίστηκαν έτσι περισσότερο "για τυπικούς λόγους" (δίσκοι "τζετ" που απλά σκίστηκε μια ταινία ασφαλείας, γρατζουνίστηκε κάποιο αυτοκόλλητο - και γενικά ήταν "υποχρεωμένοι" να τους χαρακτηρίσουν ως "ανακατασκευασμένους", ενώ δεν αποκλείεται να είναι και σε καλύτερη κατάσταση από έναν "
ολοκαίνουριο"...).

 

Τέλος, φάλτσο είναι και το αρχικό το περί "μη σημαντικών δεδομένων" : ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση έχει το ζήτημα "εγγύηση", με τα δεδομένα. Για τα λεφτά και το συμφέρον σου πρόκειται. Και σε συνάρτηση με το γεγονός ότι, σημαντικά ή μη, όταν ο δίσκος θα επανεγγράφεται (πόσο μάλλον όταν στην περίπτωση του TS, που θα τον έχει μονίμως στο γράψε-σβύσε-ξαναγράψε-κτλ), άρα θα υπόκειται στην πιο ουσιαστική επιβάρυνση σε σχέση με το lifespan του, θα έλεγα ότι ΙΣΑ-ΙΣΑ σε τέτοια περίπτωση είναι που σε νοιάζει μια "καλή" (ΕΑΝ είναι συμφέρουσα οικονομικώς, ως τιμή, σε σχέση και με την χωρητικότητά του κτλ) εγγύηση.

Το ΜΟΝΟ σχετικό που θα ΕΙΧΕ νόημα -αλλά δεν το ανέφερες- αναφορικά με το "κόστος/συμφέρον της εγγύησης", είναι η ξεχωριστή περίπτωση όπου γεμίζουμε έναν δίσκο με ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ, και τον βάζουμε στην άκρη να στέκεται για χρόνια.

Τότε ΝΑΙ, καλύτερα φθηνό - και ούτε καν Μπλου, αλλά Γκρην (...μένοντας στα πρότυπα της WD). Kαι για την ακρίβεια, ακόμη και αν στέκεται ένας δίσκος μπορεί να εκφυλιστεί, δεν είναι απαραίτητο να δουλεύεται, μόνο που το "ρίσκο" σε αυτήν την περίπτωση είναι απείρως μικρότερο και σαφώς συμφέρει να πάρεις ένα φθηνό με μικρή (συνεπώς) εγγύηση, καθώς το να πάθει ζημιές (περιβαλλοντικού χαρακτήρα κατά βάση) ένας δίσκος αποσυνδεδεμένος, είναι στα όρια της γκαντεμιάς. Είναι όμως τόσες οι υποπεριπτώσεις, που ακόμη και σ' αυτή την περίπτωση σηκώνει κουβέντα : Πες για παράδειγμα ότι πάνω στον έναν ή στα δύο χρόνια σου προκύπτει ανάγκη για έναν δίσκο του οποίου θα του τινάζεις τα πέταλα και δεν σου περισσεύουν για καινούριο, και ζαχαρώνεις αυτόν που κάθεται στη γωνία με τ' αντίγραφα...Τί κάνεις; Αν πάντως είχες αρχικά "επενδύσει" σε έναν με "καλή εγγύηση", δε θα το σκεφτόσουν μία. Έτσι δεν είναι;

...χωρίς το παραπάνω να σημαίνει ότι ΓΕΝΙΚΑ, αν πρόκειται να μείνει ένας δίσκος εκτός φάσης, δεν συμφέρει να πάρεις έναν φθηνιάρη, μικρής εγγυήσεως...Εγώ, θα το έπαιρνα αυτό το "ρίσκο", ας πούμε. ΜΟΝΟ για αυτήν όμως την περίπτωση.

 

...α, όχι "τέλος" ακόμη : οι χωρητικότητες ΔΕΝ αυξάνονται με την ίδια γεωμετρική πρόοδο πλέον. Μέσα σε 10 χρόνια πχ, αυξήθηκαν πες 500 φορές. Την τελευταία 5 ετία όμως, έχουν στην καλύτερη 4πλασιαστεί. Συνεπώς, το "στικάκι" που είπες, δεν ισχύει. Καθώς στη μέση ζωή ενός δίσκου (3 χρόνια περίπου), δεν έχουν προλάβει να αυξηθούν τόσο οι χωρητικότητες, σε αναλογία. Σε "απόλυτη χωρητικότητα" μπορεί (πχ τα 2ΤΒ να φτάσουν τα 4) να είναι σημαντική η αύξηση, συμφωνώ - από την άλλη ο περισσότερος κόσμος κάνει ΑΚΟΜΗ δουλειά με avi και με mkv ριπαρίσματα

Και μην ξεχνάς ότι οι συμφέρουσες οικονομικά παρτίδες, είναι πάντα οι "ενδιάμεσες" : Ούτε οι "μικροί-παλιοί", ούτε οι "μέγιστοι-νέοι", καθώς οι τελευταίοι δεν συμφέρουν ως αναλογία Ε/GB (...ΚΑΙ σε συνάρτηση με την παρεχόμενη εγγύηση-με ξεχνιόμαστε...). Οπότε μαι χαρά νόημα έχει η μεγάλη εγγύηση. Κι ας -εννοείται- χάνεις λίγο σε συμφέρον, σε βάθος χρόνου.

 

 

Σεβαστό το περί "ταπεινής γνώμης", αλλά μιλάμε για δεδομένα (facts εννοώ...) τα οποία πρέπει να συνυπολογίσει κανείς, για να βγάλει συμπέρασμα, χωρίς να έχει σημασία η γνώμη του, αλλά τα ίδια τα δεδομένα.

Νομίζω παρέθεσα μπόλικα, σχετικά.

Όποιος θέλει, ας τα συνεκτιμήσει για να βγάλει συμπέρασμα περί εγγυήσεων και αν συμφέρουν ή όχι και σε ποιές περιπτώσεις.

Δημοσ.

Κατα αρχην χαιρομαι που γινομαι η αιτια για ενα ακομη σεντονι απο σενα φιλε wαshcloud :-) ...Συμφωνω κι εγω για δισκο με ξεχωριστη θηκη για λογους καλυτερης ποιοτητας και ευελιξιας..εχω 1 wd blue 1 tb (51€) σε αλουμινενια θηκη της natec 3.5' usb3 στα 22 ευρω.Οσον αναφορα τωρα το ποστ μου,απλα ηταν "food for thought" και τιποτε αλλο, εξαλλου και black εχω και ολες τις αλλες μαρκες στο παρελθον(απο την εποχη του maxtor fireball)..Τον τελευταιο καιρο που οι περισσοτερες εμπορικες εταιριες αργοπεθαινουν απο την κριση και διαβαζοντας τα παραπονα τοσων που αγορασαν δισκους και τα μαγαζια τους κανουν νερα στην περιπτωση βλαβης εντος εγγυησης,προτιμω να μην επενδυσω επιπλεον χρηματα στην εγγυηση του καθενος τυχαρπαστου εμπορακου που λεγεται μαγαζι.Ειδικα για ατομα σαν κι εμενα που μενουμε επαρχια οι επιλογες αγορας ειναι πολυ περιορισμενες(plaisio,you,eshop).... Πιστευει κανεις οτι το 2018 τα μαγαζια αυτα θα κανουν rma για μενα στην wd ή την seagate?....αν θα υπαρχουν κιολας...Αλλα και απο αλλα μαγαζια Αθηνας να αγορασουμε 5 ετη εγγυησης δισκο θα πληρωσουμε 2 φορες μεταφορικα για να τον στειλουμε Αθηνα για rma.Οποτε το θεμα απευθειας rma στην wd ειναι πολυ πιθανο σεναριο για καποιον σαν κι εμενα.Αρα στην Ελλαδα της αεναης κρισης για μενα το να αγοραζεις ασφαλιση(εγγυηση) δεν νομιζω να ειναι πολυ αποδοτικο.Διαβαστε της αξιολογησεις στο σκρουτζ καιι στα αλλα τεχνολογικα forums και θα καταλαβεται τι σημαινει ελληνικο after sales support.Τελος,η αναγωγη χρημα ανα ετος εγγυησης φιλε washcloud ειναι θεωρητικη και δεν ξερω κατα ποσο ισχυει εδω στην Ελλαδα της αβεβαιοτητας.Αnyway οτι παρει ο καθενας,ενας ειναι ο βασικος κανονας.....ΠΑΝΤΑ ΒACKUP ειδικα στα πολυτιμα δεδομενα.

 

ΥΓ σορρυ για τα συντακτικα λαθη αλλα τα κινητα ποτε δεν με βολεψαν :-)

Δημοσ.

Φουντ φορ θωτ είναι ολονών μας πάντως οι απόψεις. Κανείς δεν διεκδικεί "αλάθητο". Το ότι μπορεί να είμαι σίγουρος πχ εγώ για κάτι (είτε πρόκειται για "θεωρία", είτε για δεδομένο που μπορεί και να έχει ξεπεραστεί από την πρακτική της πραγματικότητας), δε σημαίνει πως δεν μπορεί να έρθει κάποιος και να αποδείξει ότι ισχύουν αλλιώς κάποια πράγματα. Αρκεί να έχει "στοιχεία", και εγώ θα αποδεχτώ την όποια αλλαγή στα "δεδομένα".


Σεβαστές δε οι εμπειρίες σου και φυσικά οι επιλογές που κάνεις για εσένα.


Παρ' ολ' αυτά, κι επειδή μίλησα με συγκεκριμένα "στοιχεία", θα επιμείνω πως για τους υπόλοιπους το συμφέρον τους βρίσκεται στις μεγαλύτερες εγγυήσεις (όχι έτσι "ξερά" βέβαια, καθώς χρειάζεται να υφίστανται και άλλοι παράγοντες : τιμή, χωρητικότητα, χρήση, κτλκτλ όπως ήδη είχα γράψει). Δεν νομίζω ότι μπορούν να βάλουν τόσα προβλήματα οι μπαγλαμαδοεταιρίες, σε "στάνταρ" πράγματα. Τις αηδίες τις κάνουν όταν έχουν περιθώρια, ή όταν έστω ο πελάτης είναι και λίγο γκαγκά (δυστυχώς, αλλά είναι μια πραγματικότητα, το ότι οφείλει ο καθ' ένας να πηγαίνει "σωστά προετοιμασμένος", όταν πρόκειται να διεκδικήσει ακόμα και αυτοννόητα δικαιώματα...). Δεν μπορεί πχ ο ΚΑΘΕ "πλαισιοϋπάλληλος" ή ξερωγώ ο κάθε "ησοπατζής", να σου λέει "στα παπάρια μου", όταν πηγαίνεις ο ίδιος με στάνταρ προβληματικό προϊόν στα χέρια και του τρίβεις και το επίσημο διαγνωστικό στη μούρη beforehand, για να μην τυχόν βρει αφορμή να το παίξει ανήξερος και μετά σε κάνει βόλτες. Και δεν εννοώ με το "δεν μπορεί" ότι "μα δεν συμβαίνουν αυτά". Βλήματα, μαλάκες και "εγκάθετοι" υπάρχουν παντού και πάντα, κι ας είναι μειοψηφία (...που σε κάποιον βέβαια θα τύχουν). Κι ακόμη κι αν σου κάτσει τέτοιος, γραμμή στον προϊστάμένο του και δεν υπάρχει περίπτωση να μη βρεις άκρη επί τόπου και χωρίς περεταίρω καθυστερήσεις. 

Το ζήτημα όμως είναι ότι είναι φάουλ να περνάμε την άποψη "δεν βρίσκεις άκρη με τις εγγυήσεις στα μαγαζιά, οπότε μην κοιτάς το συμφέρον σου". Γιατί όπως αναλυτικά εξήγησα/έδειξα (μην πω "απέδειξα" και φανεί κάπως...), οι μεγάλες εγγυήσεις συμφέρουν ΑΣΥΖΗΤΗΤΙ. Με την εξαίρεση των δίσκων που γεμίζουν με τη μία και μπαίνουν στην άκρη και δεν ξαναγράφονται για χρόνια. Όπως επίσης εξήγησα/έδειξα ότι είναι "μπακαλίστικη" (σόρι, αλλά έτσι ΕΙΝΑΙ, και δεν είναι "αποψή μου") η λογική "τόσα Ευρώ τα μεταφορικά για DIY RMA, τόση η αρχική διαφορά = να η χασούρα", από τη στιγμή που μόνο στάνταρ δεν είναι ότι θα ΑΝΑΓΚΑΣΤΕΙΣ να κάνεις μόνος το RMA, όπως και το ότι στην αρχική τιμή αγοράς δεν υπολογίζεις το συμφέρον (ή τη χασούρα, αντίστοιχα) μιας σχεδόν κατά το ήμισυ πληρωμένης "μεγάλης εγγύησης"...

 

Τεσπα, το ζουμί βρίσκεται (όπως επίσης ήδη είπα) στο αν κάποιος νιώθει καλύτερα να πληρώσει αφ' άπαξ "χαμηλά ασφάλιστρα", ή θέλει να το ρισκάρει και να δει μετά από 3-4 χρόνια αν το στοίχημα που έβαλε θα του βγει.

Έτσι αν τεθεί το ζήτημα, πάω πάσο, κι ο καθ' ένας ας κάνει τις επιλογές του. Δεν κερδίζει όμως κάτι, όσον αφορά το συμφέρον του, σε καμμία περίπτωση, επιλέγοντας το "ρίσκο".

Αντιθέτως σίγουρα κερδίζει επιλέγοντας "χαμηλότιμη ασφάλιση", την ΗΣΥΧΙΑ του για το μέγιστο δυνατό διάστημα, καθώς καρφί δεν θα του καίγεται για 365x5 αν θα χαλάσει ή όχι ο δίσκος, και υπάρχει και η περίπτωση να βγει και κερδισμένος εάν ο δίσκος βαρέσει μεταξύ 2ου και 5ου χρόνου (που είναι και το πιθανότερο, σε σχέση τουλάχιστον με τις εγγυήσεις 1ος και 2 χρόνων).

Το μόνο ουσιαστικό πρόβλημα στην πράξη με τις μεγάλες εγγυήσεις, είναι ότι χρειάζεται να έχει κανείς το σχετικά μεγάλο εφ' άπαξ ποσό, ως σύνολο. Ο μέσος δισκοχρήστης αυτή τη στιγμή διαθέτει για νέο δίσκο, συνήθως 50άρικο με 100ρικο (ανεξάρτητα από το τί χωρητικότητας δίσκο θα πάρει), και σχεδόν είναι απαγορευτικό να δώσει το "ιδανικό" 155άρι με 160άρι που βγαίνει ένας 3ΤΒ Βlack της WD, που έχει την πιο συμφέρουσα αναλογία Ε/GB και την μαξ εγγύηση των 5 χρόνων. Γι' αυτό και κάποιοι (ίσως πολλοί - μπορεί και οι περισσότεροι) προτιμούν να "ρισκάρουν" με δίσκους 2χρονης (και ίσως και μικρότερης χωρητικότητας, πχ 2ΤΒ). 

Προσωπικά θα έλεγα (και πάντα τους λέω) ότι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ να πάρουν δίσκο 3χρονης εγγύησης, που έστω κι αν δεν συμφέρει όσο ένας 5χρονης, και πιο πολύ συμφέρει από έναν 2χρονης, και έχουν εξασφάλιση για 365 ολάκερες μέρες. Δεν είναι μικρό πράμμα. Κι ας αφήσουν κατά μέρος τα ρηβιούζ και τα σπεκς των δίσκων ως κριτήριο. Η εγγύηση είναι το πρώτο που πρέπει να κοιτάνε, ει δυνατόν με αυτή τη σειρά : 3, 5, 2 χρόνια. Αν "δεν τα 'χουν", 3άρα. Αν "τα 'χουν" (...και τα υπολογίζουν...), 5άρα. Κι αν γουστάρουν ρουλέτα, 2.

  • 2 χρόνια αργότερα...
Δημοσ.

Καλησπέρα σκέφτομαι να αγοράσω τον σκληρό δίσκο: https://www.amazon.de/Seagate-SkyHawk-Interne-Festplatte-Cache/dp/B01LXGAE3P

www.amazon.de
Seagate SkyHawk 8 TB Interne Festplatte 3,5 Zoll: Amazon.de: Computer & Zubehör

Seagate SkyHawk 8 TB έρχεται λόγω promotion έρχεται στα 215€ με τα μεταφορικά.

Επειδή θα τον χρησιμοποιώ κυρίως και σαν εξωτερικό θα χρειαστώ θήκη. Στην Ελλάδα πολύ περιορισμένα τα πράγματα, μετά χαράς αν έχετε κάτι να μου προτείνετε (δεν θέλω να είναι ούτε πολύ ακριβό αλλά ούτε και μάπα καθώς είναι καλός δίσκος).

Κοίταξα και λίγο στο εξωτερικό, στο ebay είχε θήκες π.χ. σαν αυτή: http://www.ebay.com/itm/Hot-ORICO-3-5-USB-3-0-SATA-External-Hard-Drive-Disk-Case-HDD-Enclosure-EU-PLUG-/252563184529?hash=item3acdf05b91:g:XUQAAOSwYIxX7bpA

που όμως γράφει: Supporting Max. Hard Drive Capacity:: 4TB

Max 4TB δηλαδή δεν θα λειτουργεί αυτός που σκοπεύω να πάρω που είναι 8TB? Γιατί? Και σε άλλες θήκες στην Ελλάδα δεν γράφει τίποτα για Μέγιστη υποστηριζόμενη χωρητικότητα. Τι συμβαίνει με αυτό?

Τι μου προτείνετε να κάνω?

Δημοσ.

...διότι πολύ απλά το πρωτόκολλο (του disk controller) της συγκεκριμένης θήκης έχει φτιαχτεί για να υποστηρίζει δίσκους μέχρι τόσα GB.

Σα να λέμε ξερωγώ ότι το τάδε "μηχάνημα αυτόματων συναλλαγών" δέχεται τάδε κέρματα και δεν δέχεται δείνα...

 

Κατά τ' άλλα, υπάρχει κάποιες φορές η περίπτωση μια θήκη ναι μεν να λέει "μέχρι τόσα", αλλά να μπορεί παρ' ολ' αυτά να υποστηρίξει και μεγαλύτερους. Αυτό έχει συνήθως να κάνει με το τί δίσκοι υπάρχουν στο εμπόριο την στιγμή της κυκλοφορίας της θήκης, και μεταφράζεται σε "σίγουρα υποστηρίζει δίσκους μέχρι ΤΟΣΑ - είναι δοκιμασμένο". Μπορεί όμως κάλλιστα στο σχετικό μέλλον να βγουν (όπως καλή ώρα) μεγαλύτεροι δίσκοι, και να τους υποστηρίζει μια χαρά. Όπως μπορεί όμως και να μην...

 

Συμπέρασμα : ή επικοινωνείς με πωλητή και ζητάς να σε ενημερώσει (εάν γνωρίζει) με προοπτική να εμπιστευτείς αυτό που θα σου πει (...), ή απλά κοιτάς να βρεις θήκη όπου στάνταρ υποστηρίζει τα 8GB "σου"...Για αυτό το τελευταίο, καλό θα ήταν να επικοινωνήσεις κατευθείαν με κατάστημα της επιλογής σου (Ελλάδας, αν είσαι εδώ) και να ζητήσεις διαβεβαίωση για θήκη που να υποστηρίζει αποδεδειγμένα 8ΤΒ, κι ας σου κοστίσει όσο είναι να σου κοστίσει (γύρω στο 25άρι με 30άρι, συνήθως).

Ενδεικτικά, δες αν θες αυτό εδώ, όπου ένας πελάτης αναφέρει ότι "δέχεται και 8 και 10 ΤΒ δίσκους"...

 

[...προσωπικά πάντως, νομίζω πως καμμία θήκη δεν θα έχει θέμα να αναγνωρίσει τα 8, αλλά φύλαγε τα ρούχα σου κτλ]

 

Κι ένα τελευταίο : η θήκη δύσκολα θα έχει να κάνει με την εφεξής υγεία του δίσκου. Το τονίζω επειδή λες "να μην είναι μάπα, διότι θα έχω καλό δίσκο μέσα". Ό,τι είναι να το πάθει, θα το πάθει η ίδια, χωρίς να το "μεταδώσει" στον δίσκο... 

Δημοσ.

Ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές και τις πληροφορίες! Τον παρήγγειλα το δίσκο, πιθανώς θα πάρω και τη θηκη που μου είπες από e-shop αν και γράφει στα χαρακτηριστικά της μέχρι 2TB. Θα τους ρωτήσω πρώτα τι γίνεται στην περίπτωση που δεν τον αναγνωρίζει.

"Αν το καλοσκεφτεί κανείς, ο υπολογιστής μοιάζει τρομερά στη γυναίκα : Δεν υπάρχει μέρα που να μην σου σπάει τα νεύρα. Πρέπει να είσαι συνεχώς με το χέρι στην τσέπη. Μπορείς να κολλήσεις απίστευτα. Παίζεις παιχνίδια. Η ζωή σου δεν θα είναι ποτέ η ίδια χωρίς αυτόν. Μπορεί να σε προδώσει απ' τη μια στιγμή στην άλλη. Και πάνω απ' όλα, μπορεί να περάσεις μια ζωή μαζί του, αλλά είναι βέβαιο πως ποτέ δεν θα τον μάθεις 100%..." καλό αυτό τώρα το πρόσεξα ;)

Δημοσ.

Άκυρος τελικά ο δίσκος. Τρεις μέρες μετά την παραγγελία μου ήρθε τώρα αυτό το mail:

"Guten Tag,
wir haben eine wichtige Information zu Ihrer aktuellen Bestellung 303-6269-55547.
Sie hatten bei uns folgende(n) Artikel bestellt:
Seagate SkyHawk 8 TB Interne Festplatte (8,9 cm (3,5 Zoll) 256 MB Cache, SATA 6 Gb/s)
Der Artikel wurde von uns auf der Website irrtümlich mit einem falschen Preis ausgezeichnet. Wir mussten ihn daher aus Ihrer Bestellung stornieren. Selbstverständlich wird er Ihnen nicht in Rechnung gestellt.
Wir bitten um Ihr Verständnis - vielleicht haben Sie sich ja schon selbst über den ungewöhnlichen Preis gewundert.
Laut unseren AGB kommt der Kaufvertrag über ein Produkt immer erst mit Absenden der Versandbestätigungs-E-Mail zustande. Hilfsweise erklären wir jedoch die Anfechtung wegen Irrtums.
Bitte entschuldigen Sie den Fehler, den wir mittlerweile korrigiert haben.
Wir danken für Ihr Verständnis.
(Dies ist eine automatisch versendete E-Mail. Bitte antworten Sie nicht auf dieses Schreiben, da die E-Mail-Adresse nur zum Versenden, nicht aber zum Empfang von E-Mails eingerichtet ist.)
Freundliche Grüße
Kundenservice Amazon.de

Γερμανικά δεν ξέρω αλλά απο λίγο google translate κατάλαβα ότι λένε πως είχαν βάλει λάθος τιμή(?) και ακυρώνεται η παραγγελία.


Θήκη έχω ήδη παραγγείλει να δούμε τι θα την κάνω τώρα.. @achilles_g_ ενδιαφέρουσα η ιδέα με το NAS δεν την είχα υπόψιν αν και απ'ότι είδα είναι σχετικά ακριβό το σύστημα αυτό. Δεν υπάρχει απλά μια θήκη που να συνδέεται με το ρούτερ με ethernet και να έχουν πρόσβαση στο δίσκο όσοι είναι στο δίκτυο? (Το NAS περιγράφω ε?:Ρ)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...