Προς το περιεχόμενο

Πρόβλημα ? με σύστημα ψύξης κινητήρα.


veteranos123

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα. Έχει ο πατέρας μου ένα ford escort clx του 1997. Την δευτέρα που γυρνάγαμε από ταξίδι και λίγο πριν το ισθμό της Κορίνθου το αμάξι ανέβαζε θερμοκρασίες (χωρίς να ανοίγει το βεντιλαντερ).  

 

Το πήγαμε σε ηλεκτρολόγο και η διάγνωση ήταν καμένες επαφές στην βαλβίδα(μαζί με το φις που κουμπώνει στη βαλβίδα) του βεντιλαντερ και μπήκε καινούργια με κόστος 50€ γιατί έφτιαξε και τις σκάλες του καλοριφέρ που δεν δούλευαν.  

 

 

Το αμάξι πλέον δεν ανεβάζει θερμοκρασία (το είχε 2 ώρες ανοιχτό και το πήγε 3 χιλιόμετρα βόλτα) αλλά μας είπε (το είδαμε και εμείς στην πράξη) ότι όταν ανάβει το βεντιλαντέρ το κολάρο του είναι ζεστό ενώ το κολάρο καθώς το παγούρι του νερού και το ίδιο το νερό είναι κρύο.  Επίσης οι επαφές της βαλβίδας έλιωσαν γιατί όταν ήταν ανοιχτό το βεντιλαντερ και μάρσαρες αντί να πετάει στον χώρο της μηχανής κρύο αέρα αυτό πέταγε ζεστό.

 

Το αυτοκίνητο την Δευτέρα θα πάει σε μηχανικό αλλά θα ήθελα να έχω μια ιδέα για το τι συμβαίνει.

 

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο αέρας που στέλνει το βεντιλατέρ στο χώρο της μηχανής δεν μπορεί να είναι κρύος, επειδή περνάει μέσα από το ψυγείο νερού. Το βεντιλατέρ υπάρχει για να περνάει αέρας από το ψυγείο και να ψύχει το νερό που είναι μέσα όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο ή κινείται με μικρή ταχύτητα. Οι επαφές δεν έλιωσαν από αυτό που λες.

 

Επίσης αυτά με τα κολάρα τα γράφεις λίγο μπερδεμένα, το βεντιλατέρ δεν έχει κολάρο. Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν ξέρω αν το νερό στο παγούρι ανακυκλώνεται συνεχώς ή αν απλά υπάρχει για να συμπληρώνει νερό το σύστημα ψύξης αν χρειαστεί, αν ισχύει το πρώτο πιθανότατα είναι βουλωμένο κάπου. Σημαντικό είναι να δεις το κολάρο που πάει στο ψυγείο από το θερμοστάτη, αν δεν είναι καυτό και τούμπανο όταν ανοίγει το βεντιλατέρ έχει θέμα ο θερμοστάτης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για την απάντηση. 

 

Για το πρώτο δεν επιμένω γιατί δεν το γνωρίζω αλλά για να το λες θα ξέρεις παραπάνω.

 

Για το δεύτερο το είπα λάθος. Μας έβαλε να πιάσουμε ένα χοντρό κολάρο που πάει στο ψυγείο το οποίο έκαιγε, ταυτόχρονα μας είπε να πιάσουμε και ένα λεπτό κολάρο που πάει στο βαρελάκι του νερού και ήταν κρύο.  

 

Το αμάξι θα πάει σε μηχανικό την δευτέρα οπότε θα ξέρουμε τι γινεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για την απάντηση. 

 

Για το πρώτο δεν επιμένω γιατί δεν το γνωρίζω αλλά για να το λες θα ξέρεις παραπάνω.

 

Για το δεύτερο το είπα λάθος. Μας έβαλε να πιάσουμε ένα χοντρό κολάρο που πάει στο ψυγείο το οποίο έκαιγε, ταυτόχρονα μας είπε να πιάσουμε και ένα λεπτό κολάρο που πάει στο βαρελάκι του νερού και ήταν κρύο.  

 

 

 

 

Κάνω ένα edit με image για να γίνω κατανοητός:

 

car-cooling-system%202.JPG1..jpg

 

 

 

Στα κολάρα στο ψυγείο ψηλά μπαίνει το ζεστό, χαμηλά βγαίνει το κρύο.

Και τα 2 κολάρα θα είναι κοντά στη θερμοκρασία του θερμοστάτη σου μόλις ανοίξει,

συνήθως 80C+, οπότε θα καίνε στην αφή.

 

Τα λεπτά κόκκινα σωληνάκια που πάνε στο "καλοριφέρ" και γυρνάνε στο ψυγείο θα είναι όσο ζεστά είναι το ψυγείο σου.

Θα καίνε και αυτά στην αφή δηλ.

 

Τα λεπτά σωληνάκια του δοχείου πλήρωσης αντιψυκτικού (αυτό που λες βαρελάκι νερού)

που δεν φαίνονται στο image θα είναι από κρύα εώς ανεπαίσθητα ζεστά.

Ίσα ίσα μπορεί να τα νιώσεις ζεστά στην αφή δηλ αφού ζεσταθούν όλα.

 

Αυτά όλα αφού ζεσταθεί το μοτέρ και ανοίξει ο θερμοστάτης.

 

Κολάρα, σωληνάκια κάθε 4-5 χρόνια θέλουν άλλαγμα btw.

Αν κάτι δεν δουλεύει όπως στην περιγραφή το 1ο που ψάχνεις είναι αν είναι βουλωμένος κάποιος σωλήνας.

Τσέκαρε καθάρισε, σωληνάκια, κολάρα, ψυγείο για αρχή.

 

 

/sc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτά που σας λέω μας τα είπε ο ηλεκτρολόγος. Καταρχήν η βαλβίδα που είχε άνοιγε στους 95 βαθμούς ενώ αυτή που έβαλε ανοίγει στους 85. Είπε ότι είναι καλύτερα. Στο ταξίδι αφού η θερμοκρασία είχε τερματίσει σχεδόν μόλις ανοίξαμε ελάχιστα το καπάκι πέταγε νερά. Δεν θα έπρεπε να συμβαίνει και τώρα (όταν ανοίξαμε για να δούμε ότι τα νερά ήταν κρύα)? Επίσης το νερό κάνει κύκλο οπότε δεν θα πρέπει να καταλήγει πάλι στο δοχείο από όπου ξεκίνησε? Και κάτι τελευταίο αφού το καλοριφέρ εκμεταλλεύεται το νερό του κινητήρα, αν κάτι δεν πάει καλά τότε δεν θα έπρεπε να ζεσταίνει ε?

 

Μίλησε ο πατέρας μου με τον μηχανικό του και την δευτέρα θα το πάει να το δει.

 

 

Πάντοτε οι δοκιμές έγιναν με το βεντιλαντέρ ανοιχτό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

madsc σαν να τα λες ανάποδα, το υψηλότερο κολάρο είναι αυτό που παίρνει νερό από το θερμοστάτη και το πάει στο ψυγείο.

 

Ψηλά μπαίνει το ζεστό, χαμηλά βγαίνει το κρύο.

Αν βγαίνει άλλο νόημα, κάτσε να το διορθώσω.

Σε κάθε περίπτωση είναι πιο ζεστά από τα σωληνάκια του δοχείου πλήρωσης.

 

Veteranos τσεκάρατε αν είναι κάτι βουλωμένο στη διαδρομή του αντιψυκτικού;

 

Αυτό με το θερμοστάτη να αλλάζεις το νούμερο, το κάνουν πολλοί "μηχανικοί"

και είναι μην πω τι. Με 5 βαθμούς C και πάνω διαφορά στον θερμοστάτη πρέπει

να ξαναγράψεις ECU. Με 10 C διαφορά γίνονται όλες οι καμπύλες σκατά.

 

Μπήκε για λόγο συγκεκριμένο νούμερο από τον κατασκευαστή. Δεν ήταν τυχαίο.

 

 

 

/sc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμείς από την στιγμή που δεν ξέρουμε δεν βάζουμε χέρι, αλλά ο ηλεκτρολόγος είπε ότι από κει και πέρα θέλει μηχανικό και εκείνος δεν το αναλαμβάνει. Ο ηλεκτρολόγος άλλαξε αυτό (βλέπε φωτογραφία) και ο μηχανικός που μίλησε σήμερα ο πατέρας μου του είπε ότι μπορεί να φταίει ο θερμοστάτης ή να έχει βουλώσει.

 

έχανε καθόλου νερό/ψυκτικό αυτές τις μέρες, συμπλήρωσες? 

Από όσο ξέρω όχι αλλά όταν είχε τερματίσει η θερμοκρασία (μόλις άρχισε να πιάνει κόκκινο το σβήσαμε) ανοίγαμε σιγά σιγά την τάπα του δοχείου πλήρωσης και πέταγε τα νερά έξω (το κάναμε 2-3 φορές). Την επόμενη μέρα που πήγαμε να πάρουμε σιγά σιγά το αμάξι ανοίξαμε το δοχείο και δεν είχε σχεδόν καθόλου (λογικό αφού τα πέταγε έξω) και συμπληρώσαμε μόνο απιονισμένο νερό. Στο μηχανικό θα του πούμε να βάλει και παραφλού.

post-219161-0-78153600-1415295026_thumb.jpg

post-219161-0-97040700-1415295041_thumb.jpg

post-219161-0-09191400-1415295057_thumb.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμενα μου ακούγεται σαν να είχε απλά πρόβλημα ο θερμοστάτης και αφού αλλάχτηκε (κανονικά πρέπει με ίδιου τύπου), δεν έχει κάτι αλλο. Οι θερμοστάτες είναι οι συνήθεις ύποπτοι. Αν το βεντιλαντέρ παίρνει μπρος κανονικά και η ενδειξη θερμοκρασίας είναι στο φυσιολογικό εύρος, τι σας προβληματίζει; Ο ηλεκτρολόγος μπορεί να μην ξέρει το κύκλωμα του νερού και να μπερδευτηκε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η βαλβίδα και θερμοστάτης είναι το ίδιο? Εμείς αυτό στην φωτογραφία το λέγαμε βαλβίδα βεντιλαντερ στην σχολή). Οι θερμοκρασίες με τον παλιό κυμαινόντουσαν στην λέξη "normal" από το ο έως το r και με την νένα βαλβίδα από το n έως το ο. Επίσης το καλοριφέρ ζεσταίνει πολύ καλά (δεν ξέρω αν έχει σχέση).  Απλά μας είπε ο ηλεκτρολόγος αυτό για τα κολάρα και είπε ότι κατά την γνώμη του δεν είναι σωστό και πρέπει να το δει μηχανικός. Πάντως το αμάξι δεν ανεβάζει θερμοκρασία και θέλει 15-20 λεπτά να σβήσει το βεντιλαντερ από την ώρα που θα πάρει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η βαλβίδα και θερμοστάτης είναι το ίδιο?

Ναι, ο θερμοστάτης είναι βαλβίδα που ανοιγει σε συνάρτηση με τη θερμοκρασία για να περάσει το νερό προς το ψυγείο. Το βεντιλαντερ ειναι ο ανεμιστηρας που βρίσκεται πίσω από το ψυγείο και ξεκινάει να λειτουργει σε μεγαλύτερη θερμοκρασία (π.χ 100) από αυτή που προκαλεί το άνοιγμα του θερμοστατη.

Εμείς αυτό στην φωτογραφία το λέγαμε βαλβίδα βεντιλαντερ στην σχολή). Οι θερμοκρασίες με τον παλιό κυμαινόντουσαν στην λέξη "normal" από το ο έως το r και με την νένα βαλβίδα από το n έως το ο.

Εδω σε έχασα..

 

Επίσης το καλοριφέρ ζεσταίνει πολύ καλά (δεν ξέρω αν έχει σχέση).  Απλά μας είπε ο ηλεκτρολόγος αυτό για τα κολάρα και είπε ότι κατά την γνώμη του δεν είναι σωστό και πρέπει να το δει μηχανικός. Πάντως το αμάξι δεν ανεβάζει θερμοκρασία και θέλει 15-20 λεπτά να σβήσει το βεντιλαντερ από την ώρα που θα πάρει. Αν είναι σε ακινησια το αμάξι και αν αναφέρεσαι στον ανεμιστήρα του ψυγειου, είναι λογικός ο χρόνος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία

 

Ξεκαθαρίσαμε το 1ο

 

Για το 2ρο -> το καντράν είναι αυτό post-219161-0-84525000-1415298709_thumb.jpg

 

και με την παλιά βαλβίδα ο δείκτης κυμαινόταν ανάμεσα στο Ο και στο R ενώ με την νέα βαλβίδα κυμαίνεται ανάμεσα στο Ν και στο O και μια φορά πήγε λίγο στο R (το αμάξι έτρεχαι με περίπου 60 km/h

 

Για το 3ο -> Ναι ο χρόνος ήταν με το αμάξι σταματημένο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

χαχαχα, θεος (τωρα κατάλαβα τι εννοουσες με τα n,o,r..). Όλα καλά μου φαίνονται εμένα! Θα σου λεγα να το πας καμια καλή βολτα να το πιέσεις λίγο (γρήγορες επιταγχύσεις και όχι μεγάλες ταχυτητες) και σταμάτα κάπου δεξία αμέσως πριν προλάβει να κρυώσει να ακούσεις αν θα ξεκινήσει να λειτουργεί ο ανεμιστήρας ή θα διαπιστώσεις κάτι άλλο. (πριν από ολα αυτά δες οτι δεν ειναι άδειο το δοχείο νερού). Και μην ανοίγεις το δοχείο νερού όταν είναι ζεστός ο κινητήρας..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα το ακούσεις και με τους 2 τρόπους, ανάλογα τον μηχανικό ή την παρέα. 

 

Στην ουσία υπάρχει ένας θερμοστάτης που ρυθμίζει την κυκλοφορία του νερού στο όλο κύκλωμα.

Σαν αυτόν:

engine_thermostat_flow_open_closed.jpg

 

Είναι κλειστός όταν είναι κρύο το όχημα, και ανοίγει μόλις έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας ώστε να κυκλοφορήσει πλήρως το αντιψυκτικό στο κύκλωμα. Ο βαθμός θερμοκρασίας που ανοίγει είναι συγκεκριμένος για κάθε όχημα και τον αλλάζουμε πάντα με θερμοστάτη ίδιου βαθμού θερμοκρασίας. Όλη η μελέτη του οχήματος για την εξάτμιση του καυσίμου της μίξης του με το οξυγόνο και την καλή λειτουργία του οχήματος βασίζεται σε αυτή τη θερμοκρασία.

 

Η βαλβίδα θερμοκρασίας (σαν αυτή που έβαλες στη photo) είναι συνήθως βιδωμένη στο ψυγείο και παίζει το ρόλο του διακόπτη θερμοκρασίας. Έρχεται σε επαφή με το ψυκτικό υγρό και θα την ξεχωρίσεις από τα 2 καλώδια που καταλήγουν πάνω της.

Σε τυχόν υπερθέρμανση του αντιψυκτικού υγρού στους 110C π.χ., θα δώσει εντολή στο βεντιλατέρ (ανεμιστήρα) του ψυγείου να ξεκινήσει και μόλις πέσει η θερμοκρασία στους 95C π.χ. θα δώσει εντολή να σταματήσει ο ανεμιστήρας. Αυτή είναι υπεύθυνη μόνο για αυτό.

 

 

 

/sc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...