Προς το περιεχόμενο

Λάδια, τι - ποια - γιατί.


liopyr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παίδες μιας και εχουμε συζήτηση εδώ να ρωτήσω και εγω τη γνώμη σας.

 

Εδώ και 4-5 χρόνια η bmw στα αυτοκίνητα της (με εξαίρεση τα Μ) έβαζε 5-30. Έχω να κάνω Σερβίς τωρα και έμαθα ότι πλέον βάζουν 5-40 έπειτα απο οδηγία. Τι παίχτηκε; Θα δω διαφορά; Γιατι να βάλω τα 5-40 και να μη μείνω στα 5-30; Αλλαγές κάνω περίπου κάθε 6-7 χιλιάδες απο δικο μου κόλλημα (και σε αυτο διαφωνεί ο αρχιμηχανικός λέγοντας μου ότι δεν είναι καλές τόσο συχνές αλλαγές αλλα εγω δε βρίσκω λογική). Το αυτοκίνητο δεν καίει σταγόνα όπως και αν το πάω οπότε προσωπικά δε βρίσκω λογο να βάλω πιο χοντρό λάδι... Τι λέτε λοιπόν;

Εγω θα ελεγα καλυτερα το 5-40...επισης μην μπερδευεσαι.το 5-40 δεν ειναι πιο χοντρο απο το 5-30...απλα στους 100 βαθμους εχουν καλυτερη αντοχη απο οτι το 30.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 125
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Επισης δεν κανει να αλλαζουμε και μαρκα.. το εχω ακουσει απο πολλους μηχανικους..

 

Οι κινητήρες δεν έχουν προτίμηση σε μάρκες και marketing λαδιών, μόνο σε standards ;)

 

Παίδες μιας και εχουμε συζήτηση εδώ να ρωτήσω και εγω τη γνώμη σας.

 

Εδώ και 4-5 χρόνια η bmw στα αυτοκίνητα της (με εξαίρεση τα Μ) έβαζε 5-30. Έχω να κάνω Σερβίς τωρα και έμαθα ότι πλέον βάζουν 5-40 έπειτα απο οδηγία. Τι παίχτηκε; Θα δω διαφορά; Γιατι να βάλω τα 5-40 και να μη μείνω στα 5-30; Αλλαγές κάνω περίπου κάθε 6-7 χιλιάδες απο δικο μου κόλλημα (και σε αυτο διαφωνεί ο αρχιμηχανικός λέγοντας μου ότι δεν είναι καλές τόσο συχνές αλλαγές αλλα εγω δε βρίσκω λογική). Το αυτοκίνητο δεν καίει σταγόνα όπως και αν το πάω οπότε προσωπικά δε βρίσκω λογο να βάλω πιο χοντρό λάδι... Τι λέτε λοιπόν;

 

Το πρωταρχικό ζήτημα στα λάδια είναι η λίπανση, όχι αν θα καεί.

Το πιο χοντρό λάδι μπορεί να μην καεί τόσο εύκολα, αλλά δεν θα λιπάνει εκεί που θα μπορέσει το πιο ψιλό.

Το πόσο χοντρό/ψιλό (ιξώδες) πρέπει να είναι το λάδι το έχει αποφασίσει ο κατσεκυαστής και το αναγράφει

στο επίσημο manual του οχήματος.

 

Αλλαγές λαδιών μπορείς να κάνεις όσο συχνά θες. Δικιά σου απόφαση. Κακό δεν κάνεις στο μοτέρ. Ίσα ίσα.

Αντίθετα, όσο τα αφήνεις χάνουν τις ιδιότητες τους.

 

 

/sc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι κινητήρες δεν έχουν προτίμηση σε μάρκες και marketing λαδιών, μόνο σε standards

ενας μου ειπε οτι η καθε εταιρια(μαρκα) βαζει τα δικα της προσθετα και οτι μεχρι και στο ιξωδες υπαρχει διαφορα(προφανως μικρη)

 

Εγω στο ιδιο ιξωδες με το δαχτυλο εχω δει διαφορα στην πυκνοτητα αναμεσα σε 2 διαφορετικες μαρκες ..μιλαω οταν ειναι καινουργιο στο μπουκαλι οχι μεσα σε κινητηρα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...

Εγω στο ιδιο ιξωδες με το δαχτυλο εχω δει διαφορα στην πυκνοτητα αναμεσα σε 2 διαφορετικες μαρκες ..μιλαω οταν ειναι καινουργιο στο μπουκαλι οχι μεσα σε κινητηρα..

 

Με το δάχτυλο...

Με το δάχτυλο ;!;!;!;! 

Είναι εκπαιδευμένο ;

Αν είναι έχω 2 βάζα μέλι από το χωριό.

Να στα φέρω να μου πεις ποιό είναι καλύτερο;

 

 

Κατανοήσαμε τη βαρύτητα των λεγόμενων σου.

Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.

 

 

/sc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με το δάχτυλο...

Με το δάχτυλο ;!;!;!;! 

Είναι εκπαιδευμένο ;

Αν είναι έχω 2 βάζα μέλι από το χωριό.

Να στα φέρω να μου πεις ποιό είναι καλύτερο;

 

 

Κατανοήσαμε τη βαρύτητα των λεγόμενων σου.

Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.

 

 

/sc

γιατι τα διαστρεβλωνεις?

ΜΗΝ συσχετιζεις αυτο που εκανα εγω.. με αυτα που μου εχουν πει μηχανικοι?

 

Αλλο περιστατικο:εχω δει μηχανικο να ελεγχει την φθορα του λαδιου(με το δαχτυλο) κατα προσεγγιση γιατι του ειπε ο πελατης οτι δεν ηξερε ποσα χλμ εχει κανει..

 

Τα forum ειναι για να εκραζουμε την αποψη μας και ο αναγνωστης διαβαζει και φιλτραρει αυτα που θελει..

 

Ακομα και να λεει ψεματα καποιος δεν ειναι τροπος να απαντησεις ετσι.. τοτε για την πλακα θα βριζομασταν και θα ηταν μπαχαλο..

 

Δεν προσπαθω να περασω λαθος πληροφοριες απλα λεω αυτα που εχω δει και εχω ακουσει..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά συστατικά που πρέπει να έχει ένα λάδι για μοτέρ δρόμου είναι τα καθαριστικά πρόσθετα και να είναι συμβατό με τα ελαστικά μέρη του μοτέρ. Ένα αγωνιστικό λάδι προκειμένου να πετύχει την απόλυτη λίπανση τα θυσιάζει αυτά.

Ενδεικτικά να σας πω πως σε εμένα το λάδι μαυρίζει μέσα στα πρώτα 500-1000χλμ. όπου δρουν τα καθαριστικά πρόσθετα. Μετά δεν αλλάζει χρώμα (ή αλλάζει ελάχιστα) μέχρι την αλλαγή.

 

Τώρα οι συχνές (συχνότερα από το αναγκαίο) αλλαγές δεν κάνουν καλό στο μοτέρ. Οι μελέτες δείχνουν πως ο ρυθμός φθοράς είναι υψηλός με το φρέσκο λάδι, πέφτει με τα χιλιόμετρα και ξανα-αυξάνεται όταν πλέον παλαιώσει το λάδι. Τα διαστήματα του κατασκευαστή είναι μελετημένα για αυτό και προσέξτε ότι πουθενά δεν γράφει "μέχρι" αλλά "ανά" τόσα χιλιόμετρα. Αυτό που λέω δεν είναι θεωρεία, είναι πειραματική παρατήρηση και όσο και αν φαίνεται απίστευτο είναι ένα γεγονός.

Δεν πρόκειται να χαλάσει το μοτέρ στις 100.000χλμ. με τις συχνές αλλαγές λαδιών, καλό όμως δεν κάνουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι μελέτες δείχνουν πως ο ρυθμός φθοράς είναι υψηλός με το φρέσκο λάδι, πέφτει με τα χιλιόμετρα και ξανα-αυξάνεται όταν πλέον παλαιώσει το λάδι.

Μήπως μπορείς να μας δείξεις αυτές τις μελέτες;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να κάνω και εγώ μια απορία. Σε Toyota Auris 2007 1.6, 124HP τι λάδια να βάλω; Χρησιμοποιούσα Castrol 10W-40 αλλά δεν τα βρίσκω πλέον. Έχουμε κάποια καλή πρόταση; Σημείωση, δεν κάνω πολλά KM/έτος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

γιατι τα διαστρεβλωνεις?

ΜΗΝ συσχετιζεις αυτο που εκανα εγω.. με αυτα που μου εχουν πει μηχανικοι?

 

Αλλο περιστατικο:εχω δει μηχανικο να ελεγχει την φθορα του λαδιου(με το δαχτυλο) κατα προσεγγιση γιατι του ειπε ο πελατης οτι δεν ηξερε ποσα χλμ εχει κανει..

 

Τα forum ειναι για να εκραζουμε την αποψη μας και ο αναγνωστης διαβαζει και φιλτραρει αυτα που θελει..

 

Ακομα και να λεει ψεματα καποιος δεν ειναι τροπος να απαντησεις ετσι.. τοτε για την πλακα θα βριζομασταν και θα ηταν μπαχαλο..

 

Δεν προσπαθω να περασω λαθος πληροφοριες απλα λεω αυτα που εχω δει και εχω ακουσει.

 

 

Και οι mods για να μαζεύουν τους χρήστες, που εκφέρουν άποψη για τη λειτουργία της κοινότητας.

Δεν θα υπάρξει άλλη παρατήρηση.

Εδώ τα τα δάχτυλα τα κρατάμε στη θέση τους.

 

Μήπως μπορείς να μας δείξεις αυτές τις μελέτες;

 

Σα το παλιό καλό κρασί ένα πράμα;

Και εγώ θα ήθελα να δω τέτοιες μελέτες Joshua.

 

Αν ισχύει κάτι τέτοιο γιατί αλλάζουμε όλοι λάδια:

Γιατί δεν τα αφήνουμε συνεχόμενα;

 

 

/sc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά συστατικά που πρέπει να έχει ένα λάδι για μοτέρ δρόμου είναι τα καθαριστικά πρόσθετα και να είναι συμβατό με τα ελαστικά μέρη του μοτέρ. Ένα αγωνιστικό λάδι προκειμένου να πετύχει την απόλυτη λίπανση τα θυσιάζει αυτά.

Ενδεικτικά να σας πω πως σε εμένα το λάδι μαυρίζει μέσα στα πρώτα 500-1000χλμ. όπου δρουν τα καθαριστικά πρόσθετα. Μετά δεν αλλάζει χρώμα (ή αλλάζει ελάχιστα) μέχρι την αλλαγή.

 

Τώρα οι συχνές (συχνότερα από το αναγκαίο) αλλαγές δεν κάνουν καλό στο μοτέρ. Οι μελέτες δείχνουν πως ο ρυθμός φθοράς είναι υψηλός με το φρέσκο λάδι, πέφτει με τα χιλιόμετρα και ξανα-αυξάνεται όταν πλέον παλαιώσει το λάδι. Τα διαστήματα του κατασκευαστή είναι μελετημένα για αυτό και προσέξτε ότι πουθενά δεν γράφει "μέχρι" αλλά "ανά" τόσα χιλιόμετρα. Αυτό που λέω δεν είναι θεωρεία, είναι πειραματική παρατήρηση και όσο και αν φαίνεται απίστευτο είναι ένα γεγονός.

Δεν πρόκειται να χαλάσει το μοτέρ στις 100.000χλμ. με τις συχνές αλλαγές λαδιών, καλό όμως δεν κάνουν.

κοιτα ολοι λενε οτι κανουν καλο η συχνες αλλαγες γιατι δεν προλαβαινουν να πεσουν οι ιδιοτητες του λαδιου(τουλαχιστον αυτο εχουν περασει εξω οι μηχανικοι και τα μαγαζια με ανταλλακτικα) Εγω επειδη βαζω καλα λαδια σε σχεση με τις απαιτησεις του κινητηρα και τα αλλαζω στον 1.5 χρονο ή στα 8000χλμ μου εχουν πει κακος καλυτερα να βαζω ενα φθηνο λαδι και να τ αλλαζω πιο νωρις..

 

Οσο για το μαυρισμα των λαδιων αυτο το εχω ακουσει και γω.. το παραξενο ειναι οτι μου το εκανε μονο το λαδι του alex pak 3e/l !!! και μου λεγαν ολοι ..ναι αφου ειναι σαπιολαδο..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σας πόσταρα ήδη ένα λινκ από το μεγαλύτερο φόρουμ για λάδια. Στη βιβλιογραφία έχει και ένα SAE Paper.

 

Πέρα από αυτά όμως, ανοίξτε και ένα manual. Πάντα γράφουν ανά 50.000 ή 30.000 ή 20.000 ή 15.000 χιλιόμετρα. Δε θα δείτε να γράφει "μέχρι".

Ακόμα και αν προβλέπουν πιο σύντομο διάστημα αλλαγής για δύσκολες συνθήκες.

 

Για να μην μπλεκόμαστε όμως, τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν oil life monitors. Οπότε βάζουμε τα λάδια του κατασκευαστή και το ακολουθούμε. Απλό! :-)


κοιτα ολοι λενε οτι κανουν καλο η συχνες αλλαγες γιατι δεν προλαβαινουν να πεσουν οι ιδιοτητες του λαδιου(τουλαχιστον αυτο εχουν περασει εξω οι μηχανικοι και τα μαγαζια με ανταλλακτικα) Εγω επειδη βαζω καλα λαδια σε σχεση με τις απαιτησεις του κινητηρα και τα αλλαζω στον 1.5 χρονο ή στα 8000χλμ μου εχουν πει κακος καλυτερα να βαζω ενα φθηνο λαδι και να τ αλλαζω πιο νωρις..

Οσο για το μαυρισμα των λαδιων αυτο το εχω ακουσει και γω.. το παραξενο ειναι οτι μου το εκανε μονο το λαδι του alex pak 3e/l !!! και μου λεγαν ολοι ..ναι αφου ειναι σαπιολαδο..

Πάντα πρέπει να βάζεις λάδι που να καλύπτει τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ακριβό λάδι και πολλά λάδια από LIDL κλπ. καλύπτουν τις προδιαγραφές πολλών κατασκευαστών. Γενικά μεγάλοι λιανοπωλητές όπως τα alex park δεν πουλούν μούφα λάδι. Πάντα όμως πρέπει να διαβάζουμε τις ετικέτες και να βάζουμε το κατάλληλο λάδι για το μοτέρ μας.

 

ΥΓ. Τα Wall Mart στις ΗΠΑ που είναι το πιο φτηνό σούπερ μάρκετ τους, πουλάνε λάδια Mobil 1 σε τιμές τύπου 4 ευρώ το λίτρο, που εδώ μπορεί να κοστίζουν τα 4πλάσια. και αναφέρομαι σε λάδια τελευταίας τεχνολογίας όπως το Mobil 1 0W-20 AFE.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντα πρέπει να βάζεις λάδι που να καλύπτει τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ακριβό λάδι και πολλά λάδια από LIDL κλπ. καλύπτουν τις προδιαγραφές πολλών κατασκευαστών. Γενικά μεγάλοι λιανοπωλητές όπως τα alex park δεν πουλούν μούφα λάδι. Πάντα όμως πρέπει να διαβάζουμε τις ετικέτες και να βάζουμε το κατάλληλο λάδι για το μοτέρ μας.

Eμενα το βιβλιαρακι γραφει api sj και βαζω sn

καντε κλι στο εικονιδιο..

post-269103-0-36680500-1418409967_thumb.gif

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σας πόσταρα ήδη ένα λινκ από το μεγαλύτερο φόρουμ για λάδια. Στη βιβλιογραφία έχει και ένα SAE Paper.

 

Πέρα από αυτά όμως, ανοίξτε και ένα manual. Πάντα γράφουν ανά 50.000 ή 30.000 ή 20.000 ή 15.000 χιλιόμετρα. Δε θα δείτε να γράφει "μέχρι".

Ακόμα και αν προβλέπουν πιο σύντομο διάστημα αλλαγής για δύσκολες συνθήκες.

 

...

 

Το link που παρέθεσες στην ουσία γράφει το αυτονόητο.

Το λάδι όσο το χρησιμοποιείς και ψήνεται, λεπταίνει μέχρι να σπάσει και να γίνει "νερό".

Λιπαίνει σε περισσότερα σημεία όσο λεπταίνει, αλλά δεν σημαίνει ότι το αφήνεις και επ άπειρω.

Κάποια στιγμή θα σπάσει. Γνωστή η καμπύλη στους μηχανικούς, δεν είναι κάτι καινούριο.

 

Για τα Lidl και τα Alex Pak προσωπικά κατατάσσω τα λάδια τους όπου και τα υπόλοιπα προϊόντα τους.

Όποιος θέλει να ρισκάρει δικό του είναι το όχημα. ;)

 

 

 

/sc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...