Προς το περιεχόμενο

Λάδια, τι - ποια - γιατί.


liopyr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σας παραθέτω screenshot από το άρθρο.

.jpg?resizeSmall&width=832&alpha=

 

.jpg?resizeSmall&width=832&alpha=&alpha=

 

και από τα συμπεράσματα στο τέλος

.jpg?resizeSmall&width=832&alpha=

 

Όσον αφορά τους λιανοπωλητές, οι μεγάλοι δεν έχουν περιθώρια να πουλήσουν "μούφα" προιόντα όπως οι μικροί που χάνονται στην ανωνυμία. Υπάρχουν για παράδειγμα περιπτώσεις μαιμού λαδιών ή μαιμού ετικετών (λέει ότι έχει τις προδιαγραφές χωρίς να έχει πιστοποιήσεις). Οπότε αν το λάδι του Lidl ή του Alex Park στην ετικέτα καλύπτει αυτό που λέει το manual εγώ θα το έβαζα άφοβα. Προσωπικά βέβαια πάντα την αλλαγή την κάνω στην αντιπροσωπεία (ανά διετία πλέον) και δεν έχω αγοράσει μόνος λάδια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 125
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Βασικά συστατικά που πρέπει να έχει ένα λάδι για μοτέρ δρόμου είναι τα καθαριστικά πρόσθετα και να είναι συμβατό με τα ελαστικά μέρη του μοτέρ. Ένα αγωνιστικό λάδι προκειμένου να πετύχει την απόλυτη λίπανση τα θυσιάζει αυτά.

Εντάξει, αλλά ξαναρωτάω, ποια είναι αυτά τα βασικά συστατικά, έχεις κάποια πηγή συγκεκριμένα για τα 300v που να μας λέει πως λείπουν πράγματι;

Έψαξα αρκετά, δεν βρήκα πουθενά τέτοια αναφορά, πέρα από γενικολογίες και προσωπικές απόψεις, οι οποίες δεν βλέπω τον λόγο να είναι περισσότερο έγκυρες από τις δικές μου π.χ ..

 

Αντιθέτως, βρήκα αναφορές που λένε το ακριβώς αντίθετο, και με UOA ανάλυση.

 

Οι πιστοποιήσεις των κατασκευαστών, τις οποίες η motul μας λέει πως υπερκαλύπτει στα 300v, δεν προϋποθέτουν και τα πρόσθετα που πρέπει να έχει το κάθε λάδι;

Αν δεν υπήρχαν αυτά, γιατί να γράφει η motul πως τις υπερκαλύπτει;

 

 

Ενδεικτικά να σας πω πως σε εμένα το λάδι μαυρίζει μέσα στα πρώτα 500-1000χλμ. όπου δρουν τα καθαριστικά πρόσθετα. Μετά δεν αλλάζει χρώμα (ή αλλάζει ελάχιστα) μέχρι την αλλαγή.

 

 

Τώρα οι συχνές (συχνότερα από το αναγκαίο) αλλαγές δεν κάνουν καλό στο μοτέρ. Οι μελέτες δείχνουν πως ο ρυθμός φθοράς είναι υψηλός με το φρέσκο λάδι, πέφτει με τα χιλιόμετρα και ξανα-αυξάνεται όταν πλέον παλαιώσει το λάδι. Τα διαστήματα του κατασκευαστή είναι μελετημένα για αυτό και προσέξτε ότι πουθενά δεν γράφει "μέχρι" αλλά "ανά" τόσα χιλιόμετρα. Αυτό που λέω δεν είναι θεωρεία, είναι πειραματική παρατήρηση και όσο και αν φαίνεται απίστευτο είναι ένα γεγονός.

Δεν πρόκειται να χαλάσει το μοτέρ στις 100.000χλμ. με τις συχνές αλλαγές λαδιών, καλό όμως δεν κάνουν.

 

 

 Αφού πιάνουμε τις προσωπικές εκτιμήσεις, να πω κι εγώ τις μπούρδες μου.

Στο αμάξι για πρακτικούς λόγους δεν μπορώ να αλλάζω λάδια μόνος μου.

Στην μηχανή όμως (αν δεχτούμε πως υπάρχει η ίδια φιλοσοφία στην λίπανση) το κάνω εδώ και μία δεκαετία.

Η παρατήρηση στα λάδια της μηχανής μου δίνει μερικά perks, όπως το "τζαμάκι" που βλέπεις realtime την στάθμη, το χρώμα, αν αφρίζει το λάδι κλπ. Επίσης, συναναστροφές με βουνίσιους εντουράδες και λοιπούς κάγκουρες που λύνουν τα μοτέρ τους κάθε τρεις και λίγο, μου έχουν δώσει την δυνατότητα να παρατηρήσω πολλές καταπονημένες μηχανές.

 

Χοντρικά λοιπόν, η εντύπωση που έχω σχηματίσει είναι: μαύρα λάδια = καρβουνιασμένο μοτέρ.

Αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους βέβαια, π.χ αν έχεις κακή καύση (φτωχό μείγμα) οι θερμοκρασίες στον κύλινδρο είναι πολύ μεγαλύτερες, με ότι αυτό συνεπάγεται, τα λάδια μπορεί να μην φταίνε σε τίποτα.

 

Τα κακά-φθηνά λάδια πάντως, είναι κανόνας πως βγαίνουν μαύρα με ελάχιστη χρήση, και αυτό ίσως κάτι μαρτυράει.

Στο χουσβάρνα που καβαλάω, το manual λέει agip 10 -60 full synth.

Όσο καιρό τα χρησιμοποιούσα σταθερά, μέλι έμπαιναν, μέλι έβγαιναν τα άτιμα!

Μία φορά δεν τα βρήκα, και έβαλα κάτι φθηνά με την σκέψη να τα αλλάξω πιο σύντομα, και μαύρισαν σε 500χλμ. Από τότε, χρειάστηκαν 2-3 αλλαγές με τα agip ώστε να βγαίνουν και αυτά σε φυσιολογικό χρώμα (στην αρχή λόγω μίξης με όσα είχε μέσα (?) )  έβγαιναν και αυτά μαύρα.

 

Αυτό που λες λοιπόν, πως τα λάδια μαυρίζουν επειδή καθαρίζουν τον κινητήρα, προσωπικά πιστεύω πως δεν ισχύει.

Όσα μοτέρ έτυχε να δω ανοιχτά (κάποια με μπόλικα χιλιόμετρα και σοδομαζό χρήση), αν είχαν καθαρά λάδια, είχαν και μοτέρ γυαλί.

Όσα έβγαζαν μαύρα λάδια, είχαν μοτέρ ψημένο.

 

 

 

Διάβασε αυτό το άρθρο για την ανάλυση λαδιών. Πάνω στο θέμα βέβαια υπάρχουν και SAE Paper.

 

Αυτό ήταν πολύ ενδιαφέρον, το bobistheoilguy είναι ίσως η πιο έγκυρη κοινότητα σε αυτό το θέμα.

Βγαίνουν αρκετά συμπεράσματα, όπως το οτι το wear level πράγματι σε φρέσκα λάδια είναι λίγο μεγαλύτερο, μετά από κάποια χιλιόμετρα πέφτει, φτάνει στο sweet spot, και από εκεί και πέρα ξανά ανεβαίνει όπως είναι φυσιολογικό.

 

Παρ'όλα αυτά, επειδή τα αποτελέσματα είναι αναγκαστικά στρογγυλεμένα για να πιάσουν ένα μέσο όρο, δεν με βοηθάνε να βγάλω συμπεράσματα για την δική μου περίπτωση, επειδή δεν είμαι στον μέσο όρο.

Τα χιλιόμετρα που κάνω με το αυτοκίνητο, λόγω μηχανής, είναι πολύ λίγα. Πράγμα που σημαίνει πως αναγκαστικά δεν λαμβάνω υπόψη πόσα χιλιόμετρα κάνω, αλλά πόσο καιρό τα έχω (δύσκολα θα πιάσω ακόμα και το μικρό όριο των 5.000χλμ σε έναν χρόνο).

Και αυτό το ζήτημα το άρθρο δεν το λαμβάνει καν υπόψη.

Μας λέει για διαφορετικούς κινητήρες, διαφορετικά χιλιόμετρα σε αυτούς, διαφορετικά χιλιόμετρα στα λάδια, διαφορετικά λάδια, αλλά όχι χρόνο ζωής στα λάδια.

 

Οπότε,  μετά από αυτό το σεντονάκι, εξακολουθώ να μην βλέπω το λόγο να μην βάζω 300v και να τα αλλάζω κάθε χρόνο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

συνηθως στα φτηνα λαδια(ανωνυμα) το api ειναι απο sl και κατω.

Προφανώς ένα SΝ θα είναι καλύτερο και κάτι θα κερδίσεις βάζοντάς το ακόμα και αν ο κατασκευαστής σου σου λέει SL (οι API προδιαγραφές μέχρι ένα σημείο είναι συμβατές προς τα πίσω).

 

Αντιθέτως, βρήκα αναφορές που λένε το ακριβώς αντίθετο, και με UOA ανάλυση.

 

Ας πάρουμε αυτήν την ανάλυση και ας δούμε τα νούμερα. Λέει τα universal averages για αυτό το μοτέρ είναι 10ppm Fe στα 4800 μίλια δηλαδή ~2ppm Fe ανά 1000 μίλια και ο τύπος στα 4150 μίλια είχε 15ppm Fe δηλαδή ~3,5ppm Fe ανά 1000 μίλια... κοντά το διπλάσιο! Βέβαια αμφότερες οι τιμές δεν είναι πολύ υψηλές για να δημιουργούν πρόβλημα.

 

Επίσης η Motul για τα 300V αν ανοίξεις το Technical data sheet σου λέει Above existing Motorsport standards και στο type of use Qualifying – Short distance race για το 0W-20 που ενδεικτικά κοίταξα. Πρόκειται για Racing λάδια και ΔΕΝ εννοεί ότι υπερκαλύπτουν προδιαγραφές long life λαδιών όπως οι Dexos 2 της Opel. Δεν τρώει μήνυση για το πυροτέχνημα που πετάει ακριβώς γιατί κατά τα άλλα κάνει σαφές ότι πρόκειται για Racing λάδι.

 

Το άρθρο όπως λέει σαφώς χρησιμοποιεί στατιστική ανάλυση και ό,τι λέει είναι 100% αξιοποιήσιμο, απλά όντως δεν βάζει τον παράγοντα χρόνο μέσα (που θα μπορούσε).

 

Επίσης να πω πως με τα μάτια πρέπει να ξέρεις τι να δεις, και επιπλέον τα περισσότερα δεν φαίνονται, μπορεί να θέλουν μικροσκόπιο.

To πεντακάθαρο λοιπόν δε λέει απολύτως τίποτα για τη φθορά του μοτέρ. Δείτε τη φώτο για παράδειγμα. Πεντακάθαρο το Type R έτσι? Το μόνο σημείο φθοράς που φαίνεται στη φώτο όμως είναι οι εκκεντροφόροι και έχουν "γράψει" δείχνοντας σημαντική φθορά.

image.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πέρα από αυτά όμως, ανοίξτε και ένα manual. Πάντα γράφουν ανά 50.000 ή 30.000 ή 20.000 ή 15.000 χιλιόμετρα. Δε θα δείτε να γράφει "μέχρι".

Ακόμα και αν προβλέπουν πιο σύντομο διάστημα αλλαγής για δύσκολες συνθήκες.

Σωστά, όσα manual έχω δει γράφουν αλλαγή λαδιών "κάθε" πχ 15.000 χιλιόμετρα. Κανένα δεν γράφει "μέχρι" 15.000, όπως επίσης κανένα δεν γράφει "τουλάχιστον" 15.000.

 

Στην πράξη όμως σε "υποχρεώνουν" να τα αλλάζεις μέχρι 15.000 χιλιόμετρα... Και αυτό προκύπτει από το ότι αν χρειαστείς την εγγύηση δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα αν τα άλλαζες κάθε 7.500 ή κάθε 5.000, αν όμως έστω και μια φορά τα άλλαξες στις 20.000 πχ ΔΕΝ θα σε καλύψει η εγγύηση.

 

Οπότε άκυρο αυτό το επιχείρημα σου, μάλλον καταρρίπτει τη θεωρία σου αντί να την ενισχύει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To ανά 15000χλμ στην πράξη σημαίνει μετά τις 14000χλμ πήγαινέ το για σέρβις. Τα service computer στα 500 ή 1000 τελευταία χιλιόμετρα σου βγάζουν την ένδειξη ότι πρέπει να το πας για σέρβις. Σε πολιτισμένες χώρες όπως η Γερμανία αν το πας στις 7.500 ή 10.000χλμ ενώ το σέρβις είναι στις 15.000χλμ. θα σου αρνηθούν με την έννοια ότι δεν είναι η ώρα του σέρβις.

 

Αν δώσεις ραντεβού στις 6, το σωστό είναι να είσαι εκεί 6 παρά 5, όχι από τις 4...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

που να προλαβουν οι γερμανοι να δουν ζημιες αν αλλαζουν τα αυτοκ καθε λιγα χρονια?

οτι ξαφνικα η bmw Θυμηθηκε να αλλαξει ιξωδες μου φαινετε περιεργο...βρες/διαβασε την οδηγια!!!

μην δεινετε τοση σημασια στους μηχανικους πρωτα ψαχτειτε και σεις και μετα προχωρηστε(δεν μιλαω για λαδια αλλα και για διαφορες αντικαταστασεις ανταλακτικων)

αρκετα λαδια ειναι διαφορετικα (συσταση/προδιαγραφες)αναλογα την ηπειρο... (αυτο για οσον αφορα τοu bob site που μιλανε για αμερικη κυριως :P)

φημες λενε οτι ακομη και στην ελλαδα κυκλοφορουν μαιμου λαδια..

http://www.insomnia.gr/topic/528861-530-%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%B1/page-5

εγω εχω μεινει οτι τα group iv/v λαδια ειναι ελαχιστα για Link.png Site: προδιαγραφε ς αυτοκ.ευρωπης (redline,amsoil,royal purple ,moly -σχετικα αγνωστα μερικα για gr)

 αυτο το χε παρατηρησει κανεις?

The main difference between Castrol EDGE with Syntec Power Technology and Castrol EDGE with Titanium FST Technology is Titanium FST Technology contains a unique additive developed by Castrol chemists that contains Titanium and has been proven in industry engine tests to provide improved wear and help control sludge formation. We do not typically measure the TBN of our passenger car motor oil products, but both products would be in the range of 8.0 – 12.0

 

not official

Group III base oils are subjected to the highest level of refining of all the mineral oil stocks. Although not chemically engineered, they offer improved performance in a wide range of areas as well as good molecular uniformity and stability. By definition they are considered a synthesized material and can be used in the production of synthetic and semi-synthetic lubricants. Group III is used in the vast majority of full synthetics or synthetic blends. They are superior to group I and II oils but still have limitations. Some formulations are designed for extended oil changes. AMSOIL XL Motor Oils, Castrol Syntec and many others fall into this category.

Group IV are polyalphaolefins (PAO) which are a chemically engineered synthesized basestocks. PAOs offer excellent stability, molecular uniformity and performance over a wide range of lubricating properties. AMSOIL SAE Synthetic Motor Oils and Mobil 1 primarily use group IV basestocks. PAO is a much more expensive basestock than the highly refined petroleum oil basestock of Group III.

Group V base oils are also chemically engineered stocks that do not fall into any of the categories previously mentioned. Typical examples of group V stocks are Esters, polyglycols and silicone. Redline uses an ester basestock.

In the 90s, Mobil filed suit against Castrol for falsely advertising Syntec oil as synthetic, when in fact it contained a Group III, highly hydroprocessed mineral (Dino) oil, instead of a chemically synthesized (group IV or V) basestock. Due to the amount that the mineral oil had been chemically changed, the judge decided in Castrol's favor. As a result, any oil containing this highly hydroprocessed mineral (Dino) oil (currently called Group III basestock by the American Petroleum Institute) can be marketed as a synthetic oil. Since the original synthetic basestock (polyalphaolefin or PAO) is much more expensive than the Group III basestock, most of the oil blenders switched to the Group III basestock, which significantly increased their profit margins.

When I was trying to decide between Royal Purple and Redline, I discovered AMSOIL. What impressed me about AMSOIL was that it used the same basestock as the stock Mobil 1 (Group IV PAO basestock), but used oil analysis reports showed AMSOIL used higher levels of detergents and anti-wear additives. This was somewhat confirmed when Mobil 1 came out with their Extended Performance Mobil 1. When Mobil 1 came out with this new product, at the time they claimed that it had about 50% more detergent and anti-wear additives than the regular Mobil 1.

What turned me off to Royal Purple were several poor used oil analysis reports I reviewed, and the fact that they did not say on their website what type of basestock they used. Other companies such as Redline, Mobil 1, and AMSOIL were very up front with their basestock, so I wondered what Royal Purple was trying to hide.

 

υ.γ. οποτε ειναι τοσο κουραστικο να ψαχνεις λαδια που απλα βαζεις ενα που ειναι για τις προδιαγραφες του αυτοκινητου σου...

Επεξ/σία από kage
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To ανά 15000χλμ στην πράξη σημαίνει μετά τις 14000χλμ πήγαινέ το για σέρβις. Τα service computer στα 500 ή 1000 τελευταία χιλιόμετρα σου βγάζουν την ένδειξη ότι πρέπει να το πας για σέρβις.

Αυτό που γράφεις τώρα έρχεται σε αντίθεση με αυτά που έγραφες πριν... εφόσον το manual γράφει "ανά" ή "κάθε" 15.000km, πως προκύπτει ότι πρέπει να αλλάζεις λάδια από τις 14 ως τις 15k και όχι ξέρω γω από τις 15 ως τις 16k? Ειδικά για τα αυτοκίνητα που ΔΕΝ διαθέτουν service computer.

 

Σε πολιτισμένες χώρες όπως η Γερμανία αν το πας στις 7.500 ή 10.000χλμ ενώ το σέρβις είναι στις 15.000χλμ. θα σου αρνηθούν με την έννοια ότι δεν είναι η ώρα του σέρβις.

Πολύ αμφιβάλλω, ειδικά αν σκεφτείς ότι όλοι οι κατασκευαστές προβλέπουν πιο σύντομα διαστήματα αλλαγής λαδιών όταν πρόκειται για οδήγηση σε δύσκολες συνθήκες.

 

Αν δώσεις ραντεβού στις 6, το σωστό είναι να είσαι εκεί 6 παρά 5, όχι από τις 4...

Τώρα τι σχέση έχουν τα ραντεβού πάσης φύσεως με την αλλαγή λαδιών του αυτοκινήτου σου, αδυνατώ να το καταλάβω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με οποιον μηχανικο εχω μιλησει μου εχουν πει οτι το καλυτερο ιξωδες για την χωρα μας ειναι 10w40 ακομα και στα καινουρια και τουρμπο.. και οτι το δικο μου που ειναι παλιο(2002) και βαζω 5w30 ή και ακομα 5W40 θα το χαλασω.. ολα αυτα τα χρονια εχω βαλει με την σειρα 5/30 καστρολ(πρασινα) μετα 5/30 αμσοιλ(εκει μου τσιμπισε λιγο) μετα 5/40 καστρολ μετα 10/40 καστρολ και τωρα 5/40 καστρολ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο κινητήρας καθαρίζει από τις επικαθίσεις άνθρακα με ξερή/στεγνή καύση.

Αναπτύσσονται μεγαλύτερες θερμοκρασίες και καίγεται ότι έχει απομείνει,

καταπονώντας όμως συγχρόνως και το μοτέρ περισσότερο.

 

Τα λάδια δεν μπορούν να καθαρίσουν επικαθίσεις άνθρακα εξ' ορισμού.

Δεν φτάνουν σε τέτοιες θερμοκρασίες λειτουργίας.

 

Τα λάδια μαυρίζουν μόλις δουλέψουν αρκετές φορές πάνω από τη θερμοκρασία λειτουργίας τους

ή οξειδωθούν από τα blowby αέρια των πιστονιών. Αυτό είναι σημάδι χαμηλής ποιότητας λαδιού,

μη καταλληλότητας λαδιού για τον κινητήρα, πιεσμένης λειτουργίας κινητήρα.

 

 

 

/sc

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά συστατικά που πρέπει να έχει ένα λάδι για μοτέρ δρόμου είναι τα καθαριστικά πρόσθετα και να είναι συμβατό με τα ελαστικά μέρη του μοτέρ. Ένα αγωνιστικό λάδι προκειμένου να πετύχει την απόλυτη λίπανση τα θυσιάζει αυτά.

Ενδεικτικά να σας πω πως σε εμένα το λάδι μαυρίζει μέσα στα πρώτα 500-1000χλμ. όπου δρουν τα καθαριστικά πρόσθετα. Μετά δεν αλλάζει χρώμα (ή αλλάζει ελάχιστα) μέχρι την αλλαγή.

 

Τώρα οι συχνές (συχνότερα από το αναγκαίο) αλλαγές δεν κάνουν καλό στο μοτέρ. Οι μελέτες δείχνουν πως ο ρυθμός φθοράς είναι υψηλός με το φρέσκο λάδι, πέφτει με τα χιλιόμετρα και ξανα-αυξάνεται όταν πλέον παλαιώσει το λάδι. Τα διαστήματα του κατασκευαστή είναι μελετημένα για αυτό και προσέξτε ότι πουθενά δεν γράφει "μέχρι" αλλά "ανά" τόσα χιλιόμετρα. Αυτό που λέω δεν είναι θεωρεία, είναι πειραματική παρατήρηση και όσο και αν φαίνεται απίστευτο είναι ένα γεγονός.

Δεν πρόκειται να χαλάσει το μοτέρ στις 100.000χλμ. με τις συχνές αλλαγές λαδιών, καλό όμως δεν κάνουν.

οταν αφησεις λαδι να κανει μπολικα χιλιομετρα μεσα σε ενα μοτερ μετα και οσ νωρις και να αλλζεις λαδια θα μαυριζουν ΠΑΝΤΑ.σε οσα μοτερ εχω δει να αλλαζουν λαδια στα 5000-7000 ποτε το λαδι δεν βγαινει μαυρο.ΠΟΤΕ.

Εαν το λαδι δεν δουλευει σωστα οταν ειναι καινουριο τοτε ηδη οι εταριες θα εβγαζαν μεταχειρισμενα λαδια στην αγορα ΣΤΡΩΜΕΝΑ.

Οποτε κατι τετοιο ειναι @@...Αυτο βλεπεις σε μοτερ πχ golf gti μεχρι τα 2500-3000 δεν τσιμπαει καθολου λαδι..απο εκει και μετα που το λαδι παλιωνει και εχει φαει θερμοκρασιες αρχιζει και τσιμπαει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

που να προλαβουν οι γερμανοι να δουν ζημιες αν αλλαζουν τα αυτοκ καθε λιγα χρονια?

οτι ξαφνικα η bmw Θυμηθηκε να αλλαξει ιξωδες μου φαινετε περιεργο...βρες/διαβασε την οδηγια!!!

μην δεινετε τοση σημασια στους μηχανικους πρωτα ψαχτειτε και σεις και μετα προχωρηστε(δεν μιλαω για λαδια αλλα και για διαφορες αντικαταστασεις ανταλακτικων)

 

Η ΒΜW πολλα θυμηθηκε να αλλαξει περα απο το ιξωδες... πριν χρονια προτεινε αλλαγές στα 20000 ή 25000 χλμ και εγω γελαγα αλλα οταν ειδε τα προβληματα να ερχονται το εκανε 15000... Αυτό με τα 5-40 ειναι ιδιαίτερα προσφατο (σκεψου οτι πριν μεχρι 2 μήνες εβαζαν 5-30) και πιθανολογώ οτι το έκαναν λόγω συστηματικού προβλήματος σε μια συγκεκριμένα βαλβίδα λαδιού ανα ~90000χλμ που εμφανίζεται σε πανω απο τα μισα αυτοκινητα της (!) μετα το 2007 (και δε βγαίνει καν συμβατη π.χ. Bosch)...

 

με αυτα που διαβαζω αριστερα δεξια νομιζω οτι μονο καλο μπορει να μου κανει η αλλαγη απο 5-30 σε 5-40 παντως...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι εποχές που το ιξώδες του λαδιού το καθόριζαν οι εξωτερικές θερμοκρασίες έχουν περάσει... πλέον το λάδι φτάνει σε θερμοκρασία λειτουργίας και δεν την ξεπερνά ό,τι θερμοκρασία και να έχει έξω. Από εκεί και πέρα αυτό που θέλω να τονίσω είναι πως το χρώμα του λαδιού δε μας λέει τίποτα, ούτε είναι λόγος από μόνο του αλλαγής ή μη αλλαγής λαδιών. Η Toyota για παράδειγμα έχει λάδια που από καινούργια είναι μαύρα! (και όχι δεν είναι ..."στρωμένα")

 

Όσον αφορά τις εταιρείες και τα διαστήματα αλλαγής λαδιών, υπάρχει νομίζω η τάση να υπάρχει ετήσια επίσκεψη στο συνεργείο, τουλάχιστον για οπτικό έλεγχο, και το βρίσκω σωστό αυτό. Μπορεί ας πούμε να έχει σκιστεί ένας μπιλιοφόρος και είναι επικίνδυνο να κάνεις 30.000χλμ. έτσι. Οπότε τι κάνει η VW για παράδειγμα (κλικ): σου λέει "όχι πριν τα 2 χρόνια" έλα για το ενδιάμεσο σέρβις και τον 3ο χρόνο έλα για το σέρβις επιθεώρησης. Μετά σου βγαίνει εναλλάξ τον ένα χρόνο ενδιάμεσο σέρβις και τον άλλο χρόνο σέρβις επιθεώρησης. Αναφέρομαι στο long life service.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι εποχές που το ιξώδες του λαδιού το καθόριζαν οι εξωτερικές θερμοκρασίες έχουν περάσει... πλέον το λάδι φτάνει σε θερμοκρασία λειτουργίας και δεν την ξεπερνά ό,τι θερμοκρασία και να έχει έξω. Από εκεί και πέρα αυτό που θέλω να τονίσω είναι πως το χρώμα του λαδιού δε μας λέει τίποτα, ούτε είναι λόγος από μόνο του αλλαγής ή μη αλλαγής λαδιών. Η Toyota για παράδειγμα έχει λάδια που από καινούργια είναι μαύρα! (και όχι δεν είναι ..."στρωμένα")

 

Όσον αφορά τις εταιρείες και τα διαστήματα αλλαγής λαδιών, υπάρχει νομίζω η τάση να υπάρχει ετήσια επίσκεψη στο συνεργείο, τουλάχιστον για οπτικό έλεγχο, και το βρίσκω σωστό αυτό. Μπορεί ας πούμε να έχει σκιστεί ένας μπιλιοφόρος και είναι επικίνδυνο να κάνεις 30.000χλμ. έτσι. Οπότε τι κάνει η VW για παράδειγμα (κλικ): σου λέει "όχι πριν τα 2 χρόνια" έλα για το ενδιάμεσο σέρβις και τον 3ο χρόνο έλα για το σέρβις επιθεώρησης. Μετά σου βγαίνει εναλλάξ τον ένα χρόνο ενδιάμεσο σέρβις και τον άλλο χρόνο σέρβις επιθεώρησης. Αναφέρομαι στο long life service.

Προφανως και το χρωμα του λαδιου παιζει ρολο.Τωρα τα μαυρα λαδια της toyota που λες δεν τα ξερω αλλα δεν ειναι δικαιολογια για το χρωμα που λεμε.καταρχην ενα πολυ δουλεμενο λαδι με πολλα χιλιομετρα εαν εχεις και μια μικρη εμπειρια το βλεπεις στο δαχτυλο τι λιπανση εχει ακομα.Οσα πανω απο 10000 εχω δει ειναι για πεταμα,νερακι σκετο που στεγνωνει στο χερι αμα το τριψεις λιγο.

Και κατι αλλο τωρα που ειδα την φωτογραφια με τους εκκεντροφορους .Θες να μας πεις οτι ειναι φθαρμενοι και θελουν αλλαγη?..Η μηπως εχεις δει εκκεντροφορους που να μην εχουν "γραψει" οπως λες?..Στο σημειο τριβης ειναι απολυτα λογικο να εχει αυτα τα "σημαδια" .Αν ειναι φθαρμενοι αρχιζουν και κανουν ενα ελαφρυ σκαλοπατι και σιγουρα οχι αυτο της φωτο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...