Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Όλα ξεκινάνε όταν ο σπουδαστής/απόφοιτος ΤΕΙ ισχυρίζεται ότι η σχολή του είναι ισοδύναμη με την αντίστοιχη AEI.

Η διαφορά είναι χαοτική, ειδικά στο θεωρητικό κομμάτι.

 

Μην γίνεσαι ισοπεδωτικός...είναι ανάλογα την σχολή. Δεν είπαμε να συγκριθούν οι μηχανολόγοι του ΕΜΠ με αυτούς των ΤΕΙ...αλλά πληροφορικάριοι ή νοσηλευτές ή κοινωνικοί λειτουργοί δεν έχουν και τίποτα τρελές διαφορές ανάμεσα σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Εκεί είναι ανάλογα στον φοιτητή και πόσο θέλει να ψάξει και να εντρυφήσει στο αντικείμενο του.

  • Like 1
  • Απαντ. 112
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Καλά ίσως τα παραείπα  :P

Τουλάχιστον αυτό έχω συμπαιράνει από  φίλους  και γνωστούς και άτομα που έχουν περάσει και από τα δύο.

Δημοσ.

Δεν βλέπω καν τον λόγο ύπαρξεις ανάμεσα σε ένα παν vs ΤΕΙ όταν σκοπός του καθενός είναι να συμπληρώσει το άλλο. Στο παν πας για την θεωρία στο ΤΕΙ για την πράξη. Βέβαια σε κάποια σημεία αυτό είναι θολό πχ πληροφορική. 

Δημοσ.

Στην συνέχεια, για το επίπεδο των ΤΕΙ φταίνε κυρίως οι σπουδαστές, το 90% δεν έχει το παραμικρό ενδιαφέρον για την σχολή. Απλά έτυχε και περάσανε τυχαία και είπανε να πάνε(good job πανελλήνιες!) να κάνουνε την ζωή. Μήπως δεν θα έπρεπε να περάσουνε? Μήπως η βάση του 10 έβαζε ένα όριο ποιότητας? Απλά το κράτος φρόντησε κανένας να μην μείνει ανικανοποίητος. Και ας γίνει το ΤΕΙ ξέφραγο αμπέλη.

 

Εμ πέστα. Όταν τα έλεγα εγώ ήμουν ο κομπλεξικός ξερόλας της σχολής που δεν τα πήγαινα καλά. 90 εισακτέοι κάθε χρόνο στο τμήμα μου, από αυτούς οι πρώτοι 10-15 ενδιαφερόντουσαν και προχωρούσαν μέχρι το τέλος με μερικούς να τελειώνουν το πολύ σε 2-3 εξάμηνα μετά το κανονικό, οι επόμενοι 15-20 ενδιαφερόντουσαν από λίγο ως καθόλου, προχωρούσαν με τα χίλια ζόρια και τέλειωναν την σχολή απο 2 ως 5 χρόνια μετά την 4ετια. Οι υπόλοιποι 55-65 εξαφανισμένοι στο υπερπέραν με καμια 10αρια να καταφέρουν να πάρουν πτυχίο σε 10 χρόνια.

 

Και εντάξει αυτό, ο καθένας κάνει οτι θέλει στην ζωή του δεν θα του πω εγώ πότε να τελειώσει ή όχι, αλλά οι περισσότεροι από αυτούς το μόνο που ήξεραν να κάνουν επειδή δεν περνούσαν τα μαθήματα ή δεν τους άρεσε το αντικείμενο ήταν να γκρινιάζουν να βρίζουν τους καθηγητές και το σύστημα να λένε οτι αυτά που κάναμε ήταν μαλακίες χωρίς να μπουν στην διαδικασία να ψάξουν και διάφορα άλλα, έτσι ακόμη κι αν είχαν δίκιο σε κάποιες περιπτώσεις, φούσκωναν διάφορα πράγματα σε υπερθετικό βαθμό και έχαναν το δίκιο τους τουλάχιστον για μένα. Θυμάμαι καθηγήτρια μετά από αξιολόγηση με ερωτηματολόγια στην θεωρία, κάποιος είχε γράψει οτι το μάθημά της ήταν άχρηστο και όταν το είδε κόντεψε να βάλει τα κλάματα και μας είπε εδώ δεν είναι ΙΕΚ για να βιδώνετε μόνο βίδες, ο συγκεκριμένος θα μπορούσε απλά να έλεγε οτι πρέπει το μάθημα να προσαρμοστεί περισσότερο στις ανάγκες του αντικειμένου της σχολής. Σε άλλες φάσεις θυμάμαι να γίνεται ο χαμός με σκονάκια και επιτηρητές σε γελοία μαθήματα που τα είχαμε για την πλάκα μας όπως αγγλικά και διοίκηση επιχειρήσεων ενώ π.χ σε άλλα δυσκολότερα μαθήματα μερικοί έριχναν κάτω από την πόρτα του γραφείου του καθηγητή επιστολές με μπινελίκια και απειλές να βάλει ευκολότερα θέματα.

Μπορεί αυτά να γίνονται και στα ΑΕΙ, εγώ λέω από την δική μου μεριά πως είδα την κατάσταση. Να πω εδώ και το χαμηλό ενδιαφέρον αρκετών για επαγγελματικά θέματα μετά το τέλος σπουδών όπως την έλλειψη της επαγγελματικής κατοχύρωσης της σχολής καθώς και για επιμόρφωση. Οι πεισσότεροι που πέρασαν απλά δεν έψαξαν να δουν τι τους αρέσει περισσότερο και δεν κοίταξαν να δηλώσουν σωστά τις σχολές στο μηχανογραφικό και αντι να το παραδεχτούν κράζουν την σχολή. Μετά άντε βγάλε άκρη πως θα αυξήσεις το επίπεδο.

 

Η βάση του 10 ήταν καλό κίνητρο για τα ΤΕΙ μακροπρόθεσμα, αλλά τα μικροπολιτικά συμφέροντα οι γκρίνιες των επαρχιακών τμημάτων και η ανάγκη για ρουσφέτι ακύρωσε το μέτρο αυτό.

Μην γίνεσαι ισοπεδωτικός...είναι ανάλογα την σχολή. Δεν είπαμε να συγκριθούν οι μηχανολόγοι του ΕΜΠ με αυτούς των ΤΕΙ...αλλά πληροφορικάριοι ή νοσηλευτές ή κοινωνικοί λειτουργοί δεν έχουν και τίποτα τρελές διαφορές ανάμεσα σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Εκεί είναι ανάλογα στον φοιτητή και πόσο θέλει να ψάξει και να εντρυφήσει στο αντικείμενο του.

 

Μια χαρά συγκρίνονται και οι μηχανολόγοι, το είχα κοιταξει παλιότερα που έδωσα κατατακτήριες, δυσκολότερο σίγουρα το τμήμα πολυτεχνικής σχολής αλλά όχι χαοτική διαφορά, είναι συγκρίσιμα.

Δημοσ.

Πρωτον. Συγκρινε επιπεδο σπουδαστων σε ενα ΤΕΙ (πχ πληροφορικης) με αυτο σε ενα ΑΕΙ. Δεν μιλαω για γνωσεις επι του αντικειμενου, μιλαω σαν ατομα/μορφωση γενικοτερα. Δες με τι μορια εισαγονται οι  μεν στην τριτοβαθμια και με τι οι δε. Αν δεν καταλαβαινεις οτι οι μεν βρισκονται στην τριτοβαθμια στο ονομα της προτασης "δικαιωμα στην δωρεαν εκπαιδευση για ολους" , ενω οι δε μπηκαν γιατι πληρουν καποια στοιχειωδη επιπεδα για τριτοβαθμια, τοτε κατι κανεις λαθος. Αυτη η χαοτικη διαφορα επιπεδου αναμεσα στους σπουδαστες, παιρνει παραμαζωμα και το επιπεδο του εκαστοτε ΤΕΙ/ΑΕΙ.

 

Δευτερον. Πολυ χαμηλοτερης δυσκολιας το προγραμμα σπουδων ΤΕΙ απο το προγραμμα σπουδων αντιστοιχου τμηματος ΑΕΙ. Και για να προλαβω τις αναμενομενες παραθεσεις προγραμματων σπουδων οπου τα μαθηματα ειναι σχεδον ιδια, να διευκρινησω οτι η υλη και η εμβαθυνση στα μαθηματα αυτα, συνηθως ειναι η μερα με τη νυχτα απο ΤΕΙ προς ΑΕΙ. Μην προσπαθησετε να με πεισετε για το αναποδο, εχω χειροπιαστα παραδειγματα.

 

Τριτον και κυριον. Αυτος που αξιζει στον τομεα του, δεν στιγματιζεται απο τις σπουδες του. Ειτε απο ΙΕΚ, ειτε απο ΤΕΙ, ειτε απο ΑΕΙ θα βρει ευκαιριες στη ζωη του να δειξει οτι ξεχωριζει, φτανει φυσικα να τις κυνηγησει. Με λιγα λογια, αν εσυ εισαι εξαιρετικος σε προσοντα επειδη ξεσκιστηκες να διαβαζεις για παρτη σου και να εξελισεσαι, καποιου θα κοψει το ματι να δει οτι εχει μπροστα του ενα ακατεργαστο διαμαντι. Αυτου που θα του κοψει το ματι, δε θα τον εμποδισουν οι σπουδες σου για να σου δωσει ευκαιριες. Να ξερεις οτι σε σοβαρες θεσεις-δουλειες ειδικα στον τεχνολογικο τομεα, οι σπουδες μπαινουν σε 3η μοιρα. Προηγειται η πειρα και οι γνωσεις. Επισης σημαντικοτερο ρολο απο το αν αποφοιτησες απο ΤΕΙ ή ΑΕΙ, παιζει το επιπεδο σου ως ατομο γενικα.

 

Τεταρτον. ΑΕΙ-ΤΕΙ, οταν μιλαμε για ελληνικη τριτοβαθμια, μιλαμε για ενα βημα πανω απ'τον πατο του βοθρου, πλην ελαχιστων εξαιρεσεων. Still , απο αυτο το βοθρο καποιοι εχουν μια στοιχειωδη μορφωση που δεν εχουν καποιοι αλλοι (ως μεσος ορος παντα).

 

Last but not least. Επειδη βλεπω ευκολη χρηση βαρυγδουπων λεξεων αρκετα συχνα, πχ οτι οι αποφοιτοι ΤΕΙ αντιμετωπιζουν ρατσισμο κλπ: Ναι φυσικα κι αντιμετωπιζουν διακρισεις (η λεξη ρατσισμος μου φαινεται αρκετα βαρια για να χρησιμοποιηθει εδω), εσεις τι νομισατε; Οτι η αγορα εργασιας ειναι στρωμενη με ροδοπεταλα κι οτι ολοι εχουν ισες ευκαιριες; Οτι σας περιμενουν με το σεις και με το σας για να σας βαλουν στο κεφαλι τη γνωση που δεν φροντισατε να βαλετε απο μονοι σας; Προφανως κι αν εγω ειμαι με 0 προυπηρεσια θα φαω χωμα απο εναν που εχει 10 χρονια πειρας στο ιδιο αντικειμενο. Αντιστοιχα αν ειμαι με ενα σκετο πτυχιο ΤΕΙ, προφανως και θα μου φαει τη θεση ενας με σκετο πτυχιο ΑΕΙ/μεταπτυχιακο. Δεν βλεπω καποιο προφανη λογο για να συμβει το αναποδο, εχοντας αποκλειστικα ως κριτηριο τα τυπικα προσοντα. Να βγω και να μιλαω για ρατσισμο επειδη ειμαι Ελληναρας που δε γουσταρει να παραδεχθει το οτι υπαρχει ενας που ειναι καλυτερος απο μενα; Μπορει να το εκανα στην μετεφηβικη ηλικια για κανα χρονο. Αν ομως αυτο το παραμυθιασμα διαρκεσει παραπανω, τοτε υπαρχει προβλημα.

 

ΥΓ. Και κατι που θα απογοητευσει αρκετους που ετοιμαζονται να μου απαντησουν με μενος: Αποφοιτος ΤΕΙ εδω.

  • Like 5
Δημοσ.

Καπου αλλου οι σχολες ειναι πιο κοντα (γεωγραφικα-θεωρητικα-επαγγελματικα) εκει που υπαρχει αναλογη ζητηση. Οι καθηγητες ειναι πιο "ψημμενοι επαγγελματικα" και οι φοιτητες βλεπουν απο κοντα πρακτικη εφαρμογη της θεωριας. Δεν εχουν απλα 3 ωρες εργαστηριο* την εβδομαδα. Οι ιδιες οι σχολες προωθουν το R&D και την ενωμερωση για τις εξελιξεις του κλαδου. Δεν εχουν απλα μια κλαιν πτυχιακη στο τελος

 

*που η κυρια διαφορα του στα ΤΕΙ ειναι οτι εχει υποχρωτικη (φυσικη) παρουσια

 

τα αλλα που φταινε ειναι η ελλειψη επαγγελματικου προσανατολισμου και το αθλιο συστημα των εισαγωγικων. Δηλαδη πρεπει να εξεταστες στα Θρησκευτικα με σκοπο να περασεις Φυσικο; Δε θα ηταν καλυτερα η καθε σχολη να αναλαβει το να κρινει αν καποιος ειναι καταλληλος να εισαχθει;

 

 

 

 

παλιοτερα υπηρχε μια φημη για το ΤΕΙ Χαλκιδας, οτι οι εργοδοτες το απεφευγαν σε σχεση με οποιοδηποτε αλλο ΤΕΙ

Δημοσ.

Πρωτον. Συγκρινε επιπεδο σπουδαστων σε ενα ΤΕΙ (πχ πληροφορικης) με αυτο σε ενα ΑΕΙ. Δεν μιλαω για γνωσεις επι του αντικειμενου, μιλαω σαν ατομα/μορφωση γενικοτερα. Δες με τι μορια εισαγονται οι  μεν στην τριτοβαθμια και με τι οι δε. Αν δεν καταλαβαινεις οτι οι μεν βρισκονται στην τριτοβαθμια στο ονομα της προτασης "δικαιωμα στην δωρεαν εκπαιδευση για ολους" , ενω οι δε μπηκαν γιατι πληρουν καποια στοιχειωδη επιπεδα για τριτοβαθμια, τοτε κατι κανεις λαθος. Αυτη η χαοτικη διαφορα επιπεδου αναμεσα στους σπουδαστες, παιρνει παραμαζωμα και το επιπεδο του εκαστοτε ΤΕΙ/ΑΕΙ.

 

 

Η μόρφωση δεν είναι θέμα σχολής. Γνωρίζω πολλά άτομα που έχουν καλές σπουδές αλλά στην πράξη είναι χαζογκόμενες-χαζογκόμενοι σε επίπεδο σκέψης. Γιατί δεν έχουν διαβάσει ποτέ κάτι εξωσχολικό.

 

Εδώ μέσα πριν από λίγο καιρό, απόφοιτος ΑΕΙ πληροφορικής έγραφε ότι θέλει να κάνει μαθήματα προγραμματισμού και joomla γιατί στην σχολη του δεν έμαθε κάτι πρακτικό. Αυτό δείχνει ότι τα προβλήματα στην εκπαίδευση είναι κοινά, δηλαδή η απομάκρυνση από την αγορά εργασίας και η ενασχόληση με παρωχημένα θεωρητικά μοντέλα.

 

Επίσης όπως ειπώθηκε, υπάρχουν και ΑΕΙ που μπαίνεις με βάση 10. Οπως υπάρχουν και σχολές που βγαίνουν εξ αποστάσεως με σημειώσεις χωρίς να χρειάζεται καν να πατήσει κάποιος μέσα σε πανεπιστήμιο.

 

Το ότι όλοι οι απόφοιτοι ΑΕΙ προσπαθούν να ταυτιστούν με την Ιατρική ή τα καλύτερα τμήματα του Πολυτεχνείου είναι πραγματικά αστείο.

Γιατί αυτό είναι το βασικό επιχείρημα... «εμείς των ΑΕΙ είμαστε καλύτεροι... κλπ».

Η όλη διαμάχη με τα ΤΕΙ ξεκίνησε από το βόλεμα στο δημόσιο, γιατί οι συντεχνίες ήθελαν να έχουν και εκεί το μονοπώλιο. Στην ελεύθερη αγορά ο καθένας επιλέγει. Αλλά για ποια ελεύθερη αγορά να μιλήσουμε, αυτή δεν υπήρχε ποτέ στην Ελλάδα.

 

Το δικαίωμα στην δωρεάν εκπαίδευση υπάρχει παντού. Οπως και στην Αγγλία μπορεί να πάει αυτός που απέτυχε στις εξετάσεις και να μπει σε μια σχολή. Δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αυτό.

 

Κατά τ'άλλα δεν διαφωνώ με τα προφανή. Οι καλύτεροι μαθητές συνήθως περνάνε στις σχολές με τις υψηλότερες βάσεις, με εξαίρεση κάποιους που αποτυγχάνουν λόγω άγχους.

 

Αυτό όμως διαφέρει από την ουσία του θέματος, δηλαδή το τσουβάλιασμα των σχολών.

  • Like 1
Δημοσ.

Υπάρχουν επίσης μεταπτυχιακά στα οποία πήγα ο ίδιος και μου είπαν εμμέσως πλυν σαφωής ότι δε θέλουν φοιτητές από ΤΕΙ (ακυρώνοντας στην ουσία το σχετικό ΦΕΚ)

 

Δεν υπαρχει "δεν θελω" σε ενα γραφειοκρατικο συστημα. Να απαιτησεις να σου δωσουν γραπτα τον λογο που απεριψαν την αιτηση σου.

Δημοσ.

Μια εισαγωγή : Είναι ιδιαίτερα δύσκολο να κρίνεις ένα άτομο ως προς την εξυπνάδα και τις ικανότητες του βάσει πανελληνίων . Όλοι γνωρίζουμε έξυπνους ανθρώπους που δεν έχουν περάσει τριτοβάθμια εκπαίδευση για τον Α , Β λόγο . Κυρίως πιάτο :Ξέρω οτί αυτό που θα ξεφουρνίσω αντικρούει αυτό που μόλις είπα αλλά όποιος πήγε σε ΑΕΙ είδε πανεύκολα τη διαφορά αυτών με 15.000 μόρια με αυτόν που πέρασε με 12.000 . Μάλιστα αυτή η διαφορά είναι μεγάλη και εξηγώ . 

Ο τύπος που έβγαλε 15.000 έχει μάθει να εργάζεται πιο μεθοδικά να βάζει το κώλο του κάτω και να διαβάζει περισσότερες ώρες από αυτόν που έβγαλε 12.000 . Ίσως έχει μάθει και να διαβάζει πιο αποτελεσματικά όπως και να απομνημονεύει καλύτερα (στο σχολείο σίγουρα χρειάζεται καλή μνήμη για μαθήματα του στυλ βιολογία και αοδέ ) . Αυτό έχει ως συνέπεια μια σχολή όπως το CSD που αναφέρθηκε (που για κάποιο λόγο έχει πέσει στα 11-12) να παίρνει και τον 15.000 και τον 12.000 . 

Τι γίνεται λοιπόν εκεί?

Είναι πεντακάθαρο ποιος παρατάει τη σχολή και ποιος έχει καλύτερους βαθμούς από το πρώτο κιόλας εξάμηνο . Εννοείται υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά ο γενικός κανόνας είναι σίγουρα αυτός . Ο άτυχος που θα περάσει σε μία τέτοια σχολή οπού οι καθηγητές ενδιαφέρονται και προσπαθούν να διατηρήσουν υψηλά το επίπεδο θα μετανιώσει οικτρά και θα ζοριστεί απίστευτα πολύ για να τελειώσει . Το μόνο σίγουρο δε είναι πως θα καθυστερήσει με ότι αυτό συνεπάγεται . 

Έτσι για εγώ βλέπω ποιο απλά το πρόβλημα . Ο μέτριος μαθητής δηλαδή του (12.000-14.000) είναι αυτός που πίνει τη πορτοκαλάδα . Γιατί , θεωρεί πως δεν είναι για το ΤΕΙ πληροφορικής Ηρακλείου που έχει 8-9 χιλιάδες μόρια , δεν γνωρίζει όμως πως αν μπει στο επιστήμης υπολογιστών με 12 δύσκολα θα βγει . Αυτός λοιπόν είναι ο άτυχος και είναι άτυχος γιατί δεν φταίει αυτός . Φταίει ολόκληρο το σύστημα στο συγκεκριμένο παράδειγμα έχει αφήσει το τμήμα να πέσει τόσο χαμηλά . Πράγμα το οποίο παρατηρείς και στο επίπεδο διαλέξεων αλλά και δυσκολία που μειώνεται χρόνο με το χρόνο . Έφτυναν αίμα πρωτοετής φοιτητές να περάσουν ψηφιακή γιατί ο καθηγητής σε αναγκάζει να μάθεις για να περάσεις και πλέον βλέπεις ένα δύσκολο άτομο και ένας σκληρός χαρακτήρας όπως και αυτός αφήνει μερικούς να περάσουν για να μην τους μαζεύει με το τσουβάλι κάθε χρόνο . 

 

Αυτά είχα να πω και συμφωνώ και επαυξάνω με αυτόν που είπε οτί ο καλός δεν χάνεται . 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η μόρφωση δεν είναι θέμα σχολής. Γνωρίζω πολλά άτομα που έχουν καλές σπουδές αλλά στην πράξη είναι χαζογκόμενες-χαζογκόμενοι σε επίπεδο σκέψης. Γιατί δεν έχουν διαβάσει ποτέ κάτι εξωσχολικό.

 

Εδώ μέσα πριν από λίγο καιρό, απόφοιτος ΑΕΙ πληροφορικής έγραφε ότι θέλει να κάνει μαθήματα προγραμματισμού και joomla γιατί στην σχολη του δεν έμαθε κάτι πρακτικό. Αυτό δείχνει ότι τα προβλήματα στην εκπαίδευση είναι κοινά, δηλαδή η απομάκρυνση από την αγορά εργασίας και η ενασχόληση με παρωχημένα θεωρητικά μοντέλα.

 

Επίσης όπως ειπώθηκε, υπάρχουν και ΑΕΙ που μπαίνεις με βάση 10. Οπως υπάρχουν και σχολές που βγαίνουν εξ αποστάσεως με σημειώσεις χωρίς να χρειάζεται καν να πατήσει κάποιος μέσα σε πανεπιστήμιο.

 

Το ότι όλοι οι απόφοιτοι ΑΕΙ προσπαθούν να ταυτιστούν με την Ιατρική ή τα καλύτερα τμήματα του Πολυτεχνείου είναι πραγματικά αστείο.

Γιατί αυτό είναι το βασικό επιχείρημα... «εμείς των ΑΕΙ είμαστε καλύτεροι... κλπ».

Η όλη διαμάχη με τα ΤΕΙ ξεκίνησε από το βόλεμα στο δημόσιο, γιατί οι συντεχνίες ήθελαν να έχουν και εκεί το μονοπώλιο. Στην ελεύθερη αγορά ο καθένας επιλέγει. Αλλά για ποια ελεύθερη αγορά να μιλήσουμε, αυτή δεν υπήρχε ποτέ στην Ελλάδα.

 

Το δικαίωμα στην δωρεάν εκπαίδευση υπάρχει παντού. Οπως και στην Αγγλία μπορεί να πάει αυτός που απέτυχε στις εξετάσεις και να μπει σε μια σχολή. Δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αυτό.

 

Κατά τ'άλλα δεν διαφωνώ με τα προφανή. Οι καλύτεροι μαθητές συνήθως περνάνε στις σχολές με τις υψηλότερες βάσεις, με εξαίρεση κάποιους που αποτυγχάνουν λόγω άγχους.

 

Αυτό όμως διαφέρει από την ουσία του θέματος, δηλαδή το τσουβάλιασμα των σχολών.

hint. Μιλας για συγκεκριμενες περιπτωσεις, μιλαω για γενικο μεσο ορο.

 

Ελα πες μου για τη μορφωση αυτου που μπηκε τριτοβαθμια πληροφορικης με απολυτηριο κατω απτη βαση σε συγκριση με αυτου που μπηκε με ενα 15. Αυτη ειναι η διαφορα μεταξυ περεμφερων τμηματων ΤΕΙ-ΑΕΙ. Λαμπρες περιπτωσεις υπαρχουν ακομα και ατομων που δε βγαλαν ουτε σχολειο, αλλα αυτο δεν κανει λαμπρο τον μεσο ορο αυτων που εισαγονται στην τριτοβαθμια με 8.

 

Το δικαιωμα στη δωρεαν τριτοβαθμια ειναι μια χαρα και δε διαφωνω καθολου με αυτο, ωστοσο εχει και η ιδια η τριτοβαθμια ενα δικαιωμα: Να ΕΙΝΑΙ τριτοβαθμια. Με τυπους του 8 και του 9 δεν φτιαχνεις τμηματα τριτοβαθμιας, αλλα βοσκοτοπια που τα βαφτιζεις πανεπιστημια. Μεθαυριο ερχονται οι "αποφοιτοι" με τουπε μεγαλυτερο απο καθηγητη Χαρβαρντ και σου λενε για τον αδικαιολογητο ρατσισμο που βιωνουν λογω του οτι αποφοιτησαν απο ΤΕΙ. Λες και ολοι τριγυρω τους ζουν σε παραλληλο συμπαν και δεν εχουν ιδεα για το τι ειδους αποφοιτοι ειναι η πλεινοτητα εξ'αυτων.

Να στο πω κι αλλιως; Οκ, τριτοβαθμια σε ολο το λαο, δικαιωμα ολων, δημοκρατια και μπλαμπλαμπλα; Δεκτο. Αλλα το ονειρο σταματα στην αγορα εργασιας. Εκει φιλε θα φας και την διακριση και γενικως τα "δικαιωματα χωρις υποχρεωσεις" σου λενε αντιο.

 

Τελος επιμενω οτι το ποσο καλος και μορφωμενος ειναι καποιος δεν το καθοριζει η σχολη, αλλα ειναι προσωπικη υποθεση του καθενος. Ωστοσο οταν σε καποιες περιπτωσεις το μοναδικο κριτηριο ειναι το πτυχιο, σορρυ αλλα αν ημουν εργοδοτης θα προτιμουσα αυτον που συνδυαζε καλυτερα τα παρακατω:

-Πτυχιο (ειτε ΑΕΙ, ειτε ΤΕΙ) + χρονος να το παρει + βαθμος. Αν τα 2 τελευταια ηταν σε γενικες γραμμες τα ιδια, τοτε σορρυ μαγκες θα προτιμουσα τον αποφοιτο ΑΕΙ. Και δε θα εχω τυψεις μια που ειστε αρκετοι αυτοι που αναγνωριζετε τα "δικαιωματα" των αποφοιτων με 8 απολυτηριο, κοινως θα τους προσλαβετε εσεις.

 

Σου ξαναλεω παντως, περα απο αυτα των ξενων γλωσσων, το μονο πτυχιο ειδικοτητας που εχω ειναι ενος ΤΕΙ. Δεν τα λεω ουτε υπεροπτικα, ουτε εκ του ασφαλους, ουτε για να το παιξω πανεπιστημιακος. Απλα αφενος δεν παραμυθιαζομαι, αφεταιρου εχοντας δει απο πρωτο χερι πολλες οψεις του νομισματος που λεγεται "αγορα εργασιας", προτιμω να μιλω ρεαλιστικα και πρακτικα (εξαλλου οπως λετε, οι του ΤΕΙ ειναι της πραξης παρα της θεωριας).

Επεξ/σία από MiDi_MiLiZ
  • Like 2
Δημοσ.

Ο τύπος που έβγαλε 15.000 έχει μάθει να εργάζεται πιο μεθοδικά να βάζει το κώλο του κάτω και να διαβάζει περισσότερες ώρες από αυτόν που έβγαλε 12.000 . Ίσως έχει μάθει και να διαβάζει πιο αποτελεσματικά όπως και να απομνημονεύει καλύτερα (στο σχολείο σίγουρα χρειάζεται καλή μνήμη για μαθήματα του στυλ βιολογία και αοδέ ) . Αυτό έχει ως συνέπεια μια σχολή όπως το CSD που αναφέρθηκε (που για κάποιο λόγο έχει πέσει στα 11-12) να παίρνει και τον 15.000 και τον 12.000 . 

Τι γίνεται λοιπόν εκεί?

Είναι πεντακάθαρο ποιος παρατάει τη σχολή και ποιος έχει καλύτερους βαθμούς από το πρώτο κιόλας εξάμηνο . Εννοείται υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά ο γενικός κανόνας είναι σίγουρα αυτός . Ο άτυχος που θα περάσει σε μία τέτοια σχολή οπού οι καθηγητές ενδιαφέρονται και προσπαθούν να διατηρήσουν υψηλά το επίπεδο θα μετανιώσει οικτρά και θα ζοριστεί απίστευτα πολύ για να τελειώσει . Το μόνο σίγουρο δε είναι πως θα καθυστερήσει με ότι αυτό συνεπάγεται .

 

Δεν ισχύει αυτό. Μπορώ να σου πω αντίστοιχο παράδειγμα από την δική μου σχολή με διαφορές μορίων 10500 (βάση 2005) και 14200 περίπου (βαθμολογία 1ου επιτυχόντα της σειράς μου). Τελειώνει την σχολή και τα πάει καλύτερα αυτός που γουστάρει περισσότερο και έχει μεγαλύτερη θέληση. Σε εμάς οι καλύτεροι απόφοιτοι ήτανε με βαθμολογίες εισαγωγής στην μέση περίπου ή και κατω από την μέση μεταξύ της διαφοράς 10600-14200, αντίθετα φοιτητές στην 1η 10άδα τα πήγαιναν συνήθως το ίδιο ή και χειρότερα από οτι άλλοι με χαμηλότερη κατάταξη εισαγωγής.

Δημοσ.

TLDR

 

Δε νομίζω ότι θα βγει κάτι απ'το συγκεκριμένο thread. Η γνώμη μου:

 

ΑΕΙ > ΤΕΙ

 

Ως προς το ερώτημά σου τα ΤΕΙ αντιμετοπίζονται ως γενόσημα των πανεπιστημίων.

 

δεν ισχυει αυτο παιζει ρολο το τμημα πολλα τμηματα ΤΕΙ πατανε τμηματα ΑΕΙ οπως και μερικα ΤΕΙ ειναι οτι νανε.

Πχ του Πειραια που εχει πολυ δυνατα τμηματα και που ειναι πλεον το πρωτο ΤΕΙ το οποιο και επισημα αναγνωριζεται σαν πανεπιστήμιο.

Δημοσ.

Όλα ξεκινάνε όταν ο σπουδαστής/απόφοιτος ΤΕΙ ισχυρίζεται ότι η σχολή του είναι ισοδύναμη με την αντίστοιχη AEI.

Η διαφορά είναι χαοτική, ειδικά στο θεωρητικό κομμάτι.

Κράτα μικρό καλάθι,διότι ΤΕΙ/ΑΕΙ από ΤΕΙ/ΑΕΙ δεν είναι το ίδιο.

Όλα πρέπει να κρίνονται με βάση το εν λόγω περιστατικό.

 

edit:Το έχουμε ξαναπει αυτό.Η Ελ τριτοβάθμια εκπαίδευση χωλαίνει πολύ.

Τα ΤΕΙ είναι μικρό μέρος του προβλήματος και αυτό διότι δεν ξεχωρίζουν σχολές με επιστημονικό περιεχόμενο με σχολές τεχνικές που κανονικά θα έπρεπε να είναι ΙΕΚ.

Δημοσ.

Πιστευω πως ειναι αναλογα την ειδικοτητα που κανεις καποιος ας πουμε υπαρχει πληροφορικος που ειναι σε αει και μηχανικος πληροφορικης που ειναι σε τει.Αλλα ο πληροφορικος με τον μηχανικο πληροφορικης πρεπει να εχει διαφορα...

Δημοσ.

Τα επιστημονικά τμήματα να ενταχθούν στο Πανεπιστήμιο,

τ'αμιγώς τεχνικά ν'απορροφηθούν από τα ΙΕΚ.

 

Οι βάσεις είναι απλώς ενδεικτικές των κοινωνικών προκαταλήψεων,

ο εξορθολογισμός της τμηματοποίησης θα τις προσαρμόσει αντικειμενικότερα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...