Προς το περιεχόμενο

Editorial: Η “μάχη” των γραφικών στο The Witcher 3: πολλές αλήθειες και ακόμα περισσότερα ψέματα


Ocelote

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαμός! Είναι η λέξη που μπορεί να περιγράψει το τι επακολούθησε του λανσαρίσματος του The Witcher 3: Wild Hunt νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα. Ο λόγος; Οι κατηγορίες προς τη CD Projekt RED πως το παιχνίδι στην έκδοση για PC είναι εμφανισιακά κατώτερο των όσων μας είχαν παρουσιαστεί τα προηγούμενα χρόνια.Προσωπικά, για να πω την αλήθεια, χρειάστηκε να ψάξω και να βρω τα επίμαχα τρέιλερ από το 2013, τότε που στην παρουσίαση της Microsoft της E3 είχαμε δει και θαυμάσει για πρώτη φορά το παιχνίδι της CD Projekt. Πράγματι, οι διαφορές του παιχνιδιού σήμερα σε σχέση με τα βίντεο που κυκλοφόρησαν γι’ αυτό τα δύο προηγούμενα χρόνια, είναι εμφανείς, τουλάχιστον στην έκδοση για τα PC –μιας και όταν ανακοινώθηκε, τα Xbox One και PS4 δεν είχαν καν διατεθεί στην αγορά. Τα γραφικά του στα τρέιλερ του παρελθόντος δείχνουν πολύ πιο «πλούσια», με ρεαλιστικότερο φωτισμό, πιο πειστικά εφέ, εντυπωσιακότερα περιβάλλοντα και μεγαλύτερο draw distance (η απόσταση που βλέπει ο παίκτης στον ορίζοντα). Δεν χρειάζεται να καταβάλλει και ιδιαίτερη προσπάθεια κανείς για να το παρατηρήσει. Το κρατάμε αυτό ως γεγονός και πάμε παρακάτω.

 

 

Οι αλλαγές και πώς επηρεάζουν

 

Πόσοι είναι εκείνοι που διαθέτουν σύστημα ικανό να φτάσει το The Witcher 3 στα όριά του; Και όταν μιλάμε πλέον για “όρια” στο PC gaming, δεν εννοούμε τα 1080p αλλά τη 4Κ ανάλυση και τα σταθερά 60 fps. Βέβαια τα “θέματα” του παιχνιδιού δεν αφορούσαν το framerate του (τουλάχιστον όχι στα PC) αλλά τη γενικότερη ποιότητα των γραφικών. Για την ιστορία, δεν γνωρίζω άνθρωπο που να έχει καταφέρει να παίξει το The Witcher 3 στα 4K με ένα ικανοποιητικό framerate αλλά ας μη μένουμε εκεί: σημασία δεν έχει η ανάλυση αλλά η λεπτομέρεια και εκεί είναι που στη CD Projekt “το έχασαν”.

 

Ψάχνοντας online, βρήκα μια Link.png Site:

του Χοσέ Τεχέιρα, υπεύθυνου οπτικών εφέ για το παιχνίδι στο πολωνικό στούντιο, ο οποίος μίλησε για το θέμα υποστηρίζοντας πως αφ’ ενός αυτά που πραγματικά θα πρέπει να λαμβάνουν υπ’ όψιν οι παίκτες είναι τα gameplay τρέιλερ και αφ’ ετέρου κατά την ανάπτυξή, ένας τίτλος αλλάζει.

 

Δεν λέει ψέματα: ένα παιχνίδι που αναπτύσσεται τόσα χρόνια, είναι απολύτως λογικό να μεταβληθεί στο ενδιάμεσο. Αλλού είναι το “ζουμί” στα λόγια του: στο φιλτράρισμα που θα πρέπει να υποβάλλουν οι καταναλωτές καθετί τους “σερβίρουν” οι εταιρείες. Να πάψουν να μας δείχνουν το οτιδήποτε μέχρι το παιχνίδι να λάβει την τελική του μορφή δεν γίνεται για δύο λόγους κυρίως: πρώτον διότι αυτό συμβαίνει πολύ αργά στον κύκλο ανάπτυξης και δεύτερον λόγω των προπαραγγελιών. Σε μια βιομηχανία που προσπαθεί να πείσει τον καταναλωτή για την αξία των προϊόντων της μήνες ή και χρόνια προτού καν αυτά γίνουν διαθέσιμα, κάτι τέτοιο απλά δεν γίνεται.

 

 

Αλλά για μια στιγμή: και gameplay βίντεο να βλέπαμε από το The Witcher 3 καναδυό χρόνια πριν, έτσι όπως συνέστησε στην προαναφερθείσα συνέντευξή του ο Τεχέιρα, ποιος μας εγγυάται πως τα όσα θα περιλαμβάνονταν σε αυτό, θα εμφανίζονταν και στην τελική έκδοση του παιχνιδιού; Είπαμε: τα videogames όσο αναπτύσσονται αλλάζουν, οπότε; Θυμηθείτε τι συνέβη π.χ. με το Watch Dogs που άπαντες την “έπεσαν” στη Ubisoft για τον ίδιο λόγο. Πηγαίνετε λίγο πιο πίσω και φέρτε κατά νου τίτλους όπως τα Alan Wake, Assassin’s Creed Unity και Dragon Age: Inquisition που το gameplay που μας έδειχναν στα πρώτα τους τρέιλερ, εν τέλει απουσίαζε τελείως από τις τελικές τους εκδόσεις! Δεν συζητάμε φυσικά για περιπτώσεις τύπου Deus Ex: Mankind Divided και Need for Speed όπου δεν έχουμε δει καν gameplay παρά μόνο cinematics.

 

Άρα; Άνθρακες ο θησαυρός;

 

Τα παραπάνω λοιπόν τι σημαίνουν; Πως οι εταιρείες μας λένε ψέματα; Παρ’ ότι αυτό θα ήταν η εύκολη απάντηση, δεν νομίζω πως θα ήταν κι η σωστή. Οι εταιρείες, στούντιο και εκδότες, προσπαθούν να κάνουν τα πάντα προκειμένου να μας τραβήξουν το ενδιαφέρον, να μας δείξουν την ποιότητα του παιχνιδιού τους και εν τέλει να μας προδιαθέσουν θετικά γι’ αυτό. Ναι, είναι λογικό να επιλέξουν τα καλύτερα στοιχεία του ώστε να τα προβάλλουν σε τρέιλερ και ναι, είναι εξίσου λογικό να μην αναφερθούν στις αδυναμίες του που πρώτοι οι ίδιοι γνωρίζουν. Προσοχή: δεν ψεύδονται, απλά δεν μας μιλούν γι’ αυτές. Το αποτέλεσμα βέβαια είναι το ίδιο: ο καταναλωτής να σχηματίζει μια λανθασμένη άποψη για το παιχνίδι. Στη CD Projekt δικαιολογήθηκαν για το The Witcher 3 λέγοντας πως δεν έγινε “downgrade” αλλά “optimization”: δεν μπήκε χαλινάρι δηλαδή στις επιδόσεις του παιχνιδιού, απλά έγιναν ορισμένες παρεμβάσεις προκειμένου αυτό να αποδίδει καλύτερα. Όταν ερωτήθηκαν γιατί δεν αναφέρθηκαν πριν την κυκλοφορία σε αυτή την κίνησή τους, απάντησαν πως δεν τη θεώρησαν σημαντική.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Με gameplay που ξεπερνά τις 200 ώρες, είναι δυνατόν να στέκεται κανείς στα γραφικά του The Witcher 3 και όχι στο βάθος του, τον κόσμο του, το σενάριο και την πλοκή του; Είναι και παραείναι, αφού ο καθένας είναι ελεύθερος να προτιμήσει ένα παιχνίδι για όποιον λόγο θέλει εκείνος. Εφ’ όσον του υποσχέθηκαν συγκεκριμένα γραφικά, το γεγονός ότι του ζητούν μετά την απομάκρυνση από το ταμείο να συμβιβαστεί με κάτι λιγότερο, είναι τουλάχιστον ασέβεια απέναντι σε έναν πελάτη ο οποίος μάλιστα έσπευσε να αγοράσει το προϊόν των Πολωνών από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του.

 

Θεωρώ μέγα φάουλ το γεγονός ότι στην εποχή που τα “making of” και τα κάθε λογής “documentaries” πάνε σύννεφο πριν από κάθε λανσάρισμα, δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος της CD Projekt να μας πει ότι κάπου στην πορεία αποφάσισαν να ξαναδούν κάποια πραγματάκια με αποτέλεσμα να αλλάξουν μέχρι και τα μενού! Σε τελική ανάλυση το δικό τους παιχνίδι και την καταπληκτική δουλειά τους αδικούν διότι αντί να ασχολούμαστε με τη μοναδική πάστα του The Witcher 3, η κουβέντα περιστρέφεται γύρω από το “downgrade” που η CD Projekt επιμένει να αποκαλεί “optimization”.

 

Τελικά τι εμπιστευόμαστε;

 

Παλαιότερα βασιζόμασταν σε screenshots για τις πρώτες μας εντυπώσεις. Με το ίντερνετ να ενηλικιώνεται, η εικόνα των χιλίων λέξεων έδωσε τη θέση της στο βίντεο των χιλιάδων και πράγματι: αφήναμε τα cinematic τρέιλερ να μας εντυπωσιάσουν όμως στηριζόμασταν στα αντίστοιχα με gameplay ή στα playthroughs για την εξαγωγή συμπερασμάτων.

 

Εν τέλει, αυτό που ισχύει είναι πως ακόμα κι έτσι, πιθανότητες για παρεξηγήσεις υπάρχουν και ειλικρινά δεν μπορώ να καταλήξω αν περισσότερο αδικημένος είναι ο παίκτης ή το ίδιο το παιχνίδι. Εν τέλει τι μπορεί να κάνει κανείς για να αποκτήσει όσο το δυνατόν πληρέστερη εικόνα για ένα παιχνίδι; Μπορώ να σκεφτώ τον συνδυασμό παρουσίασης και demo: η πρώτη από κάποιον συντάκτη, του οποίου την κρίση εμπιστεύεστε και το δεύτερο –αν και- όταν με το καλό κυκλοφορήσει. Δώστε την απαραίτητη προσοχή σε κάθε σας αγορά και δεν θα χάσετε: ο έξυπνος καταναλωτής δύσκολα βγαίνει χαμένος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 55
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Καλα θα ηταν να ηταν εφικτο να παρουμε μυρωδια στο release απο τα trailer του '13 για εγκυκλοπαιδικους σκοπους γιατι με στο σημερινο h/w και την μηδενικη επαφη της εν λογω εταιριας με την λεξη optimization,η αποδoση θα ηταν κλαμα και παλι θα παιζαμε οπως μας το δωσαν :D

 

hint:parity.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να "εμπιστεύεσαι"; 

Μεγάλη κουβέντα και ίσα,ίσα δεν πρέπει να πιστεύεις τίποτα από ότι δείχνουν πριν την κυκλοφορία.Ακόμη και τα previews είναι σε μεγάλο βαθμό λανθασμένα(θυμάμαι τους παπάδες που έδειχναν για το Empire total war και τι μάπα τελικά ήταν η 1.0) και στημένα. 

Μόνο μετά την κυκλοφορία ο σοβαρός και μετρημένος θα κρίνει(ιδανικά από ιδία εμπειρία).

Οτιδήποτε άλλο είναι πρόβλεψη, πίστη, χαζομάρα ή όλα τα προηγούμενα μαζί.

 

Προσωπικά θεωρώ ότι εφόσον κράτησαν το gameplay σε αυτά που είχαν ανακοινώσει,όλα τα άλλα είναι οδοντόκρεμες.

Το ξέρουμε ότι γραφικά σαν του 2013 θα ήταν πολύ δύσκολο να έβγαιναν σε κάτι άλλο παρά pc exclusive.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νταξ λονγκτομ το witcher δεν εχει γκειμπλει,πως να το κανουμε,εχει μια γαματη ιστορια με ακομα πιο γαματο narration,με παρα πολυ καλους χαρακτηρες και ισως τον πιο πειστικο fantasy κοσμο,αλλα οχι γκειμπλει,ρολλ&hit&repeat.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειλικρινα,αν ειχε τα γραφικά του trailer του 2013 πόσο % των pc gamers θα μπορούσαν να το παίξουν?

 

Θα λέγαμε μετά κοίτα οπτασία αλλά optimization μηδέν,δεν μπορώ να το παίξω!

 

Ακόμα και τώρα θέλει δυνατό μηχάνημα πχ εγώ με gtx970 και i5 4690k και στα 1440p δεν μπορώ να ανεβάσω στα ultra αν θέλω 60fps,αλλά ουτε και στα 1080p το framerate είναι σταθερό.

 

Ας αποφασίσουν επιτέλουν οι gamers τι θέλουν.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πόσοι είναι εκείνοι που διαθέτουν σύστημα ικανό να φτάσει το The Witcher 3 στα όριά του; Και όταν μιλάμε πλέον για “όρια” στο PC gaming, δεν εννοούμε τα 1080p αλλά τη 4Κ ανάλυση και τα σταθερά 60 fps.

Και γιατί να είναι όριο το 4K και όχι το 8Κ; Ειλικρινά, αυτή η πρόταση δεν έχει κανένα νόημα. Το 1080p εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ανάλυση και το witcher 3 δεν είναι το μόνο παιχνίδι που φτάνει τις κάρτες γραφικών στα όριά τους ακόμα και στα 1080.

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά πολύ χαμός έχει γίνει για το τίποτα, σε σημείο να σκέφτεται κάποιος να το πάρει τελικά ή όχι. Το πήρα πρώτη μέρα κυκλοφορίας πρωί πρωί για PS4 χωρίς καν να είμαι φαν της σειράς, χωρίς να έχω παίξει τα προηγούμενα 2, χωρίς να έχω διαβάσει βιβλία, μόνο και μόνο επειδή μου αρέσουν τα RPG.

 

Το παιχνίδι είναι απίστευτο, από τα καλύτερα RPG που έχω παίξει, τεράστιο open world (no loading screens) με crafting, magic, skill tree. Ούτε στιγμή δεν είπα "τι γραφικά είναι αυτά θέλω τα λεφτά μου πίσω!". Μην αφήσετε τη μόδα των τρελών 4Κ γραφικών να σας στερήσουν ένα απίστευτο παιχνίδι, αυτά τα κάνουν οι νέοι και μικροί gamers.

 

Ξεχάσατε τι παιχνιδάρες παίζαμε στο παρελθόν με PS1/PS2, και πιο παλιά με τις κονσόλες της nintendo ; Τι γραφικά είχαμε τότε δηλαδή;

 

Πάρτε το και απολαύστε το, μην βιαστείτε να το τελειώσετε ( έτσι κι αλλιώς είναι τεράστιο), κάντε όλα side quests ( που κι αυτά έχουν μια ιστορία). 

  • Like 11
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

δεν λέω ότι έχουν άδικό αυτοί που παραπονιούνται, αλλά είναι 1st world problem...

 

εδώ για σοβαρά πράγματα μας υπόσχονται λαγούς με πετραχίλια και δεν ανοίγει μύτη όταν αθετούν τις υποσχέσεις επειδή ήταν ανεφάρμοστες...

 

λες και δεν ήξεραν από την αρχή ότι αυτά που έλεγαν/έδειχναν δεν μπορούσαν να γίνουν...

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Που το είδανε το optimization? Αντι να φτιάξουνε τη μηχανή να τρέχει σε περισσότερους πυρήνες κτλ ρίξανε τα γραφικά για να μπει η nvidia στο παιχνίδι με τις 'καινοτόμες' τεχνολογίες της. Όλα τα games με gameworks έχουν σοβαρά θέματα στα frames, downgraded γραφικά και optimization της κακιάς ώρας, τυχαίο? Α ρε Cd project και σε είχα σε εκτίμηση κιόλας.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άντε πάλι με τα γραφικά. Ρε εδώ τα animations, ο χειρισμός και η οικτρή κίνηση των χαρακτήρων του παιχνιδιού είναι λες και βλέπουμε τίτλο του 2005.

 

Και καθόμαστε όλη μέρα να συγκρίνουμε τα sweetFX PC mods με τη "θολούρα"* των κονσολών ή τι είχε τάξει η CDPR πριν 2 χρόνια σε σχέση με τι είδαμε τελικά (σε συνδυασμό και με όσους για κάποιο αποτρόπαιο λόγο έκαναν preorder ένα χρόνο πριν και κάθονται τώρα και σκούζουν όλη μέρα).

 

Προσωπικά το έχω και σε Xbone και σε PC (με mod kputte 1.2). Οπτικά είναι πανέμορφο και στα δύο format. Στην πράξη όμως δυσκολεύομαι να παίξω οποιαδήποτε από τις δύο εκδόσεις, αφού το πρόβλημα με την κίνηση δεν μπορώ να το χωνέψω με τίποτα. Ξενερώνω τη ζωή μου και με πιάνει αναγούλα όταν βλέπω τον Geralt να πηγαίνει πέρα δώθε σαν μεθυσμένος σε κωλοπαίχνιδο που θα έκανε review ο ΑVGN.

 

* σύμφωνα με τη "master race" βεβαίως βεβαίως (μη χέσω)

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειλικρινα,αν ειχε τα γραφικά του trailer του 2013 πόσο % των pc gamers θα μπορούσαν να το παίξουν?

 

Θα λέγαμε μετά κοίτα οπτασία αλλά optimization μηδέν,δεν μπορώ να το παίξω!

 

Ακόμα και τώρα θέλει δυνατό μηχάνημα πχ εγώ με gtx970 και i5 4690k και στα 1440p δεν μπορώ να ανεβάσω στα ultra αν θέλω 60fps,αλλά ουτε και στα 1080p το framerate είναι σταθερό.

 

Ας αποφασίσουν επιτέλουν οι gamers τι θέλουν.

 

Το ζήτημα είναι ηθικό.Αν δεν είχαν δείξει εκείνο το βιντεο το 2013 ή αν το δείχναν με τα γραφικά που έχει τωρα  δεν θα γινόταν τόσος ντόρος.Επίσης δεν είναι ανάγκη να το παίζεις στα ultra γραφικά με mid-range pc για να πεις ότι έχει γίνει καλο optimιzation.Τα ultra απευθυνονται σε high-end μηχανηματα με sli κλπ.Θα μπορούσαν να βγάλουν το παιχνίδι όπως είναι τώρα με μία παραπάνω επιλογή απο τα ultra(super duper graphics) για αυτούς που αγόρασαν το παιχνίδι βασιζόμενοι στα γραφικά του πρώτου gameplay video που είδαν.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με gameplay που ξεπερνά τις 200 ώρες, είναι δυνατόν να στέκεται κανείς στα γραφικά του The Witcher 3 και όχι στο βάθος του, τον κόσμο του, το σενάριο και την πλοκή του; Είναι και παραείναι,

 

Θα ήθελα να σχολιάσω τόσα πολλά πάνω σε αυτό το δίλημμα. Αλλά δεν θα μπω στον κόπο, δεν αξίζει...

 

Το μόνο που θα αντιπαραθέσω είναι η παραβολή της Ferrari και των Ιωαννίνων:

 

Κάτοχος Ferrari: "Μας κοροϊδεύουν. Πριν 2 χρόνια μας είπαν για δρόμο που θα μπορούμε να πηγαίνουμε με 250χλμ/ώρα και τώρα μας λένε για 3 λωρίδες 80-120-150χλμ/ώρα. Τι την έχω τη Ferrari? Τα ίδια με τη προηγούμενη κυβέρνηση και την Εγνατία οδό! Θα φάνε άκυρο και δε θα τη χρησιμοποιήσω.

 

Κάτοχος Golf: "Ρε αδερφέ ας είναι σωστός ο δρόμος επιτέλους να φτάνουμε σε νορμάλ χρόνο στο προορισμό μας και ασφάλεια και ποιος νοιάζεται για τη μέγιστη ταχύτητα?"

 

Κάτοχος Lamborgini: "Ποιος νοιάζεται? Όποιος έχει lamborgini και Ferrari νοιάζεται. Γιατί τα πήραμε αυτά τα αμάξια? Για να τρέχουμε όσο εσείς με τις σακαράκες σας? Γιατί μας είπαν για λωρίδα 250χλμ/ώρα πριν 2 χρόνια?

 

Κάτοχος Αγνώστου Αυτοκινήτου: "Ρε αδερφέ ίσως ή να έπρεπε να καθυστηρήσει πολύ για να φτιαχτεί δρόμος 4 λωρίδων ή ίσως να έπρεπε να κοπεί μια απ'τις άλλες λωρίδες για να μπεί η 250χλμ/ώρα και να έκριναν ότι οι άλλες είναι σημαντικότερες. 

 

Και τώρα το πρόβλημα:

 

Μέσα σ'όλη αυτή τη διαφωνία ρωτάνε κάθε τόσο κάποιοι δύσμοιροι:

- Ποια έξοδο παίρνω για Ιωάννινα?

- Πώς είναι ο δρόμος? Η ολισθηρότητά του? Είναι ασφαλής? Πόσο είναι τα διόδια?

 

Και όλα αυτές οι σημαντικές ερωτήσεις χάνονται μέσα σε 10άδες post που οι μεν θέλουν το δρόμο για τη πάρτυ τους οι άλλοι τους λένε να βάλουν τη Ferrari στο κώλο τους.

 

Αυτά σε σχέση με τη σημασία του όντως να υπάρχει ένα γενικότερο ή και ειδικότερο thread για κάθε game όπου μπορείτε να βγάζετε τη κάβλα σας με τα χόρτα και τα λιβάδια.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...