mercu Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2015 Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2015 (επεξεργασμένο) (NOTE: Εκανα επεξεργασια το ποστ , επειδη στην αρχη εδωσα λαθος λινκ. Το λινκ που ακολουθει ειναι το σωστο)Καλησπερα παιδια. Θα ηθελα καποιος που γνωριζει το θεμα να με βοηθησει λιγο να το καταλαβω μεσα απ το απλο παραδειγμα που δινω. Παρακατω ειναι ενα λινκ που εξηγει το συγκριτικο πλεονεκτημα μεταξυ 2 χωρων που παραγουν 2 προιοντα. http://www.economicshelp.org/trade/comparative_advantage/ Τα καταλαβα σχεδον ολα. Ενα σημειο μου διαφευγει. Η απορια μου ειναι η εξης:Στο 2ο πινακακι Output after specialization, στο πεδιο India - Textiles γραφει 4. Δεν εχω καταλαβει μεσα απο ποια αριθμητικη πραξη βγηκε το αποτελεσμα 4. Μπορει να με βοηθησει καποιος, παρακαλω; (Παραθετω και την εικονα με κυκλωμενο το σημειο που δεν εχω καταλαβει) Επεξ/σία 3 Σεπτεμβρίου 2015 από mercu
Bspus Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2015 Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2015 Τι να καταλαβεις? Απο καποιο σημειο και μετα αλλαξε τις χωρες, τα προιοντα και τις ποσοτητες! Καποιος να του πει οτι τα σκ@τωσε στο copy paste
mercu Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2015 Τι να καταλαβεις? Απο καποιο σημειο και μετα αλλαξε τις χωρες, τα προιοντα και τις ποσοτητες! Καποιος να του πει οτι τα σκ@τωσε στο copy paste Εχεις δικιο Bspus. Εδωσα το λινκ οπου ο τυπος τα χαλασε στο copy-paste. Επεξεργαστηκα το 1ο μηνυμα και εβαλα το σωστο λινκ.
Mr_Proper Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2015 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2015 Το βιβλίο Αρχές Οικονομικής Θεωρίας του λυκείου τα λέει πιο αναλυτικά αυτά για το κόστος ευκαιρίας κτλΓια να δούμε αν τα θυμάμαι καλά όμως...Λοιπόν το 4 βγαίνει ως εξής.καταρχήν πριν αρχίσω να πω ότι συναρτά τα δύο είδη παραγωγών δηλαδή δες το σαν 2 συγκοινωνούντα δοχεία οταν κατεβαίνει η στάθμη στο ένα μεγαλώνει στο άλλο (απλά με διαφορετικό ρυθμό -που δεν θα συνέβαινε σε συγκοινωνούντα δοχεία αν μιλάγαμε απο άποψη φυσικής απλά κράτα το σαν εικόνα- edit βασικά άκυρο θα μπορούσε να συμβεί αυτό αν τα δοχεία είχαν διαφορετική διάμετρο και δεν ήταν ίδια δηλαδή εδώ μπορεί να γίνει παραλληλισμός με τον αριθμό τον εργατών τεσπα )Πιο συγκεκριμένα το παράδειγμα αυτό προ θεωρεί ότι όλοι οι συντελεστές παραγωγής (και στις 2 χώρες ξεχωριστά) δουλεύουν πλήρως και αποδοτικά. Συντελεστές παραγωγής είναι ο αριθμός εργατών, τα εργαλεία τους και τα μηχανήματα τα οικόπεδα οι πρώτες υλες (δεν είμαι σίγουρος για τις πρώτες ύλες περάσανε χρόνια ) κτλτο πλήρως δηλαδή πάει ότι όλα αυτά χρησιμοποιούνται τιποτα δεν κάθετε. (πχ κανένας δεν παίρνει άδεια)Αποδοτικά σημαίνει ότι αν πχ ενας οδηγός φορτηγού μπορεί να κάνει 10 δρομολόγια χωρίς να σταματήσει την βάρδια του να τα κάνει (και να μην κάνει διάλυμα σε ένα μπαράκι ) ότι αν το φορτηγό του μπορεί προκειμένω να προλάβει τα 10 δρομολόγια να πρέπει να τρέχει με την με ταχύτητα πχ 90χμ/ωρα να τρέχει τόσο και όχι πιο αργά (και κατασυνέπεια να μην προλάβει ο οδηγός να κάνει 10 δρομολόγια) αλλά δεν τρέχει με 100 γιατι έτσι το φορτηγό θα καταναλώνει διπλάσια βενζίνη απότι στα 90 γιατι θέλει πολλές παραπάνω στροφές ο κινητήρας για να μεταφέρει τόσο βάρος ΄+10 χιλιόμετρα και να φτάσει τα 100 (εκεί πάει το αποδοτικά ξοδεύει αποδοτικά την πρώτη ύλη- βενζίνη- για να μπορέσει να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερα δρομολόγια)Επίσης οι μονάδες που βλέπεις (πχ 1 ύφασμα και 4 βιβλία ) είναι ανα μονάδα χρόνου (πχ πες 1 ετος) δηλαδή κάνουν 1 ύφασμα το έτος αν δουλεύουν όλοι πλήρως και αποδοτικά μέσα στους κανόνες της αγοράς και 4 βιβλία ανά έτοςΑφού το εξηγήσαμε αυτό πάμε να δούμε τι λέει στην σελίδα.Ότι άν όλοι οι συντελεστές στην ινδία δουλεύουν πλήρως και αποδοτικά τότε η Ινδία πχ μέσα σε ένα χρόνο (με τα υπάρχοντα εργοστάσια και υποδομές, εργάτες κτλ) μπορεί να κάνει 2 υφάσματα και 3 βιβλία ενώ η Αγγλία με την ίδια λογική κάνει 1 ύφασμα και 4 βιβλία (αυτό συμβαίνει γιατι η Αγγλία έχει περισσότερους βιβλιοδέτες εργάτες απότι κλωστοϋφαντουργούς) Το κόστος ευκαιρίας (Opportunity cost) είναι το πόσα τεμάχια Α είδους μπορούμε να έχουμε αν θυσιάσουμε όλα τα τεμάχια Β είδους σε μια οικονομία που δουλεύει πλήρως και αποδοτικά κάτω απο τους κανόνες της αγοράς (ο καθηγητής μου στο φροντιστήριο θα ήταν περήφανος )ή με άλλα λόγια πόσα υφάσματα θα μπορεί να παράξει η αγγλία αν πάρει όλους τους βιβλιοδέτες της για να ενώσουν τις δυνάμεις τους με τους υφαντουργούς της (δεν την ξέρουν την δουλειά καλά μιας και δεν είναι το αντικείμενό τους και γιαυτό δεν τα πάνε το ίδιο καλά άρα δεν κάνουν +4 υφάσματα κάνουν μόνο 1 ύφασμα επειδή είναι ψάρακες και αν και περισσότεροι δεν ξέρουν την δουλειά και αποδίδουν λιγότερο)με αριθμητικές πράξεις απλά έχεις τα υφάσματα(Υ) και τα βιβλία (Β) και κάνεις Β/Υ και βγάζεις το κόστος ευκαιρίας ως προς το Υ δηλαδή 4/1 = 4Τώρα αν θέλουμε στην αγγλία να πάρουμε όλους τους κλωστοϋφαντουργούς και να τους βάλουμε να δουλέψουν στα τυπογραφεία ποιό είναι το κόστος ευκαιρίας...Πάλι επειδή είναι ψάρακες στο θέμα βιβλίο οι κλωστοϋφαντουργοί λογικό είναι να μήν έχουν την ίδια απόδοση στα βιβλία ανα μονάδα χρόνου δηλαδή πχ αν μπορούνε να παράξουν 1 ύφασμα τον χρόνο δεν μπορούνε να παράξουν 1 βιβλίο τον χρόνο γιατι είναι ψάρακες όπως είπαμε δεν ξέρουν καλά την νέα τους δουλειά (ίδια λογική με το απο πάνω)Πως θα βρεις λοιπόν το κόστος ευκαιρίας ως προς το B;(δηλαδή πόσα βιβλία θα κάνουν οι κλωστοϋφαντουργοί θα κάνει την ίδια διαίρεση με την απο πάνω απλά αντίστροφα αυτή την φορά έχεις τα υφάσματα(Υ) και τα βιβλία (Β) και κάνεις Υ/Β και βγάζεις το κόστος ευκαιρίας ως προς το Bδηλαδή 1/4=0,25Άρα στον άλλο πίνακα τι λέει στα 0 υφάσματα 8 βιβλία δηλαδή αν ΟΛΟΙ οι κλωστοϋφαντουργοί πάνε και δουλέψουν στα βιβλία πόσα βιβλία θα παράγει η αγγλία; παίρνεις το κόστος ευκαιρίας Υ και το πολλαπλασιάζεις *1 (γιατί τόσο ύφασμα βγάζανε μέσα σε ενα χρόνο) στην παραγωγή του Β 4+4 = 8 και αφού κανένας δεν δουλεύει στα υφάσματα 0 βάζεις στα υφάσματα.Κάνοντας της ίδιες πράξεις για την ινδία έχουμεΚόστος ευκαιρίας ως προς Β (αφού εδώ θέλουμε να πάρουμε όλους τους βιβλιοδέτες και να τους κάνουμε υφαντουργούς) και το πολλαπλασιάζεις *3 (γιατί τόσα βιβλία μπορούν και παράγουν ανα χρόνο)Κόστος ευκαιρίας ως προς Β = 2/3 * 3(γιατί οι βιβλιοδέτες παράγουν 3 βιβλία όταν ασχολούνται με το αντικείμενο τους) =6/3 =2 + 2 που παράγουν ήδη οι ειδικοί κλωστοϋφαντουργοί =4Κατάλαβες; αν κατάλαβες πες μου τώρα πόση θα είναι η παραγωγή υφάσματος στην Ινδία ανα έτος αν πάρω τους μισούς εργάτες βιβλιοδεσίας και τους κάνω υφαντουργούς; (αντί για όλους που κάναμε πιο πάνω)Και το συμπέρασμα της σελίδας ήταν ότι αν παράγει το κάθε κράτος το προϊόν που στο οποίο έχει καταλληλότερους συντελεστές παραγωγής τότε η συνολική παγκόσμια οικονομία παράγει στο maximum όλα τα αγαθά. (καί άρα μόνο τότε η παγκόσμια οικονομία λειτουργεί πλήρως και αποδοτικά μέσα στους κανόνες τις αγοράς)ή όπως λέει ο λαός μας (ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς αν τα κάνεις και τα 2 χάνεις κάτι κατα την διαδικασία )
mercu Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2015 Με βοηθησες. Την καταλαβα την μαθηματικη διαδικασια. Οσο για την ασκησουλα που εβαλες μηπως η λυση ειναι η εξης;2/3 x 1.5 = 3/3 = 11 + 2 (που παραγουν ηδη οι κλωστουφ.) = 3 υφασματα για Ινδια ανα ετος. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα