opera Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Λίγο βαρύ το θέμα αλλά χρειάζονται και αυτά για τους ανήσυχους τύπους τουλάχιστο. ΠΛΑΤΩΝ, ΦΑΙΔΡΟΣ ΠΛ Φαιδρ 274c–275bΟ αιγύπτιος βασιλιάς Θαμούς αμφισβητεί τα πλεονεκτήματα της γραφής "ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Άκουσα λοιπόν, πως γύρω εκεί στη Ναύκρατιν, στην Αίγυπτο, υπάρχει ένας από τους παλιούς θεούς του τόπου· αυτού είναι και το ιερό πουλί που το λένε Ίβι. Και του ίδιου του θεού το όνομα είναι Θεύθ. Κι αυτός πρώτος βρήκε και τον αριθμό και την αρίθμηση και τη γεωμετρία και την αστρονομία, ακόμα και το παιχνίδι με τους πεσσούς και το παιχνίδι με τους κύβους και ακόμα και τα γράμματα. Και τον καιρό εκείνο ήτανε βασιλιάς σ' όλη την Αίγυπτο ο Θαμούς κι έμενε στη μεγάλη πόλη του επάνω τόπου, που οι Έλληνες την ονομάζουν Αιγυπτιακές Θήβες, και το θεό τον ονομάζουν Άμμωνα·σ' αυτόν ήλθε ο Θεύθ κι έδειξε τις τέχνες του και είπε, ότι πρέπει να διαδοθούν στους άλλους Αιγύπτιους. Κι ο βασιλιάς ρώτησε, ποια ωφέλεια έχει κανείς από την καθεμιά. Κι ενώ εκείνος τα εξηγούσε, ο βασιλιάς ό,τι νόμιζε πως το έλεγε καλά, ό,τι νόμιζε πως το έλεγε άσχημα, το ένα το έψεγε, το άλλο το επαινούσε. Πολλά λοιπόν για την κάθε τέχνη χωριστά καλά και κακά λένε πως ο Θαμούς είπε στο Θεύθ, και θα πολυλογούσαμε, αν τα λέγαμε ένα–ένα. Και όταν ήρθανε στα γράμματα: «Τούτο δα το μάθημα βασιλιά μου», είπεν ο Θεύθ, «θα κάμη τους Αιγύπτιους πιο σοφούς, και το μνημονικό τους πιο καλό, γιατί για τη μνήμη και για τη σοφία βρέθηκε το φάρμακο». Ο βασιλιάς όμως είπε: «Πολύτεχνε Θεύθ, άλλος έχει τη δύναμη να γεννάη τις τέχνες, κι άλλος πάλι να κρίνη πόσο θε να βλάψουν και θε να ωφελήσουν εκείνους που μέλλουν να τις μεταχειρισθούν. Και συ τώρα, σαν πατέρας των γραμμάτων, από εύνοια είπες το αντίθετο απ' εκείνο που αυτά μπορούν. Γιατί τα γράμματα στις ψυχές εκείνων που θα τα μάθουν, θα φέρουν λησμονιά, μια και αυτοί θα παραμελήσουν τη μνήμη τους, γιατί από εμπιστοσύνη στη γραφή θα φέρνουν τα πράγματα στη μνήμη τους απ' έξω με ξένα σημάδια, όχι από μέσα από τον εαυτό τους τον ίδιο. Ώστε δεν ευρήκες το φάρμακο για τη μνήμη την ίδια, αλλά για το να ξαναφέρνης κάτι στη θύμηση. Κι από τη σοφία δίνεις στους μαθητές σου μια δόκηση, κι όχι την αλήθεια∙ γιατί έχοντας πολλά ακούσει χωρίς να τα διδαχθούνε θάχουν τη γνώμη πως ξέρουνε πολλά, ενώ είναι ανίδεοι στα πιο πολλά και φορτικοί στη συντροφιά τους, και θα έχουν γίνει αντίς σοφοί δοκησίσοφοι." Τείνω να συμφωνήσω με το βασιλιά Θαμούς μιας και η γνώση που έχουμε για το παρελθόν προέρχεται από γραπτά που σώθηκαν (τα οποία πιθανότατα έχουν παραποιηθεί από τους κατέχοντες την εξουσία γιατί δε τους συμφέρει να γνωρίζουμε την αλήθεια,μιας και αποδεδειγμένα πιά μας έχουν πει ουκ ολίγα ψέμματα) και όχι με τη μετάδοση της ιστορίας διά μέσω της προφορικής παράδοσης. Η γραφή μας έκανε να μην εξασκούμε τη μνήμη μας. Παράδειγμα καθημερινό:Δε θυμάμαι κανένα τηλέφωνο από μνήμης αφού είναι αποθηκευμένα στο κινητό. http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/corpora/anthology/content.html?m=1&t=555
Gtr34 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Τα γραπτά παίζουν πρωταρχικό ρόλο στην μετάδοση της πληροφορίας, όχι ότι δεν μπορούν να αλλοιωθούν αλλά σε σύγκριση με τον προφορικό λόγο( σπασμένο τηλέφωνο) υπερτερούν. 1
opera Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Τα γραπτά παίζουν πρωταρχικό ρόλο στην μετάδοση της πληροφορίας, όχι ότι δεν μπορούν να αλλοιωθούν αλλά σε σύγκριση με τον προφορικό λόγο( σπασμένο τηλέφωνο) υπερτερούν. Γνώμη μου είναι ότι υπερτερούν μόνο στο ότι είναι hard copy (και συνεπώς διατηρούνται καλύτερα),κατά τα άλλα φέρουν την αξιοπιστία του γράφοντος όπως τα προφορικά φέρουν την αξιοπιστία του λέγοντος. Ακόμη και τα γραπτά κατά καιρούς δέχονται αμφισβήτηση για την εγκυρότητά τους,υπάρχουν πολλά παραδείγματα σύγχρονα και παλιά. Ένα παλιό παράδειγμα είναι τα χαρακτηρισμένα από την ορθόδοξη εκκλησία ως απόκρυφα και ψευδεπίγραφα. 1
pappous_soulis Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Άμεσα συγκρίσιμες οι πληροφοριακές ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου με αυτές των αρχαίων Αιγυπτίων. 2
Avon Pro Xtreme Rain Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 ο προφορικος μεταδιδει ποιοτικοτερα true (άλλα απο αυτα που εχουμε μαθει να εκλογικευουμε/διακρινουμε) συναισθηματα/μυρωδιες...
opera Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Άμεσα συγκρίσιμες οι πληροφοριακές ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου με αυτές των αρχαίων Αιγυπτίων. Τα γραπτά εκείνης της εποχής είναι τα μμε του σήμερα. Δε μπορούμε να συγκρίνουμε τις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου με αυτές των αρχαίων Αιγυπτίων γιατί δε γνωρίζουμε τις ανάγκες που είχαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι.
Avon Pro Xtreme Rain Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Τα γραπτά εκείνης της εποχής είναι τα μμε του σήμερα. Δε μπορούμε να συγκρίνουμε τις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου με αυτές των αρχαίων Αιγυπτίων γιατί δε γνωρίζουμε τις ανάγκες που είχαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι.
opera Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Ένα παράδειγμα γραπτού που αμφισβητείται. Shape-Shifting Jesus Described in Ancient Egyptian Text http://www.livescience.com/27840-shape-shifting-jesus-ancient-text.html https://en.wikipedia.org/wiki/On_the_Life_and_the_Passion_of_Christ Για όσους δε γνωρίζουν ο Θεύθ είναι ο Ερμής ο Τρισμέγιστος (ή Θώθ-Thoth) ,ιδρυτής των μονοθεϊστικών θρησκειών.
pappous_soulis Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Τα γραπτά εκείνης της εποχής είναι τα μμε του σήμερα. λολ
groot Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Τα γραπτά εκείνης της εποχής καμία σχέση δεν είχαν με τα ΜΜΕ του σήμερα. Όποιος το γράφει αυτό, έχει μαύρα μεσάνυχτα από την εξέλιξη της τεχνολογίας. Χωρίς "δυστυχώς ή ευτυχώς" αλλά επειδή από κάπου έπρεπε να αρχίζουν να λιώνουν οι πάγοι, στον χώρο της ανατολικής μεσογείου ξεπήδησαν οι επιστήμες. Οι γνώστες ξέρανε να υπολογίζουν με ακρίβεια πόσο μεγάλο θα γίνει το σιλό για να κρατήσει το σιτάρι, σύμφωνα με την παραγωγή ενός τόπου. Επίσης, ξέρανε να υπολογίζουν τις στατικές δυνάμεις και να τις χειρίζονται για να μην πέσουν τα σιλό. Αυτό και τότε που δεν υπήρχαν εξελγμένοι καρποί, δίκτυα διανομής, ψυγεία κτλ, ήταν ΔΥΝΑΜΗ. Και ήταν δύναμη επειδή εάν δεν κρατιόντουσαν τα σιτηρά θα πέθαινε κοσμάκης. Νεκρός κοσμάκης = μικρότερος στρατός και λιγότερα έσοδα από φόρους. Μικρότερος στρατός = λιγότερη δύναμη και λιγότεροι φόροι = λιγότερος πλούτος = λιγότερη δύναμη. Για αυτό καλούσαν τους Έλληνες μαθηματικούς, οι Αιγύπτιοι, να τους υπολογίζουν την γη τους και να τους λένε πόσο μεγάλα και πως θα φτιάξουν τα σιλό τους. Επίσης, χωρίς ιστορία δεν μεταδίδεται η γνώση στον κόσμο για το ποιος "αξίζει" να κυβερνά. Δεν μεταδίδεται αυτή η γνώση = ο κόσμος δεν σκύβει το κεφάλι. Ο κόσμος δεν σκύβει το κεφάλι = δεν υπάρχουν οικιοθελώς δούλοι. Δεν υπάρχουν δούλοι = δεν υπάρχουν αφεντάδες. Και μαντέψτε ποιοι γράφουν πάντα την ιστορία... Υ.Γ. Όλο μαζί, 11888. Τυχαίο; 1
opera Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Αν δεν κάνω λάθος πριν τη τηλεόραση-ραδιόφωνο τη "δουλειά" την έκανα οι εφημερίδες.
groot Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Αν δεν κάνω λάθος πριν τη τηλεόραση-ραδιόφωνο τη "δουλειά" την έκανα οι εφημερίδες. Κα ως γνωστόν, οι εφημερίδες είναι άμεσα συσχετιζόμενες με τον Θωθ, τον Ερμή τον τρισμέγιστο και λοιπές μυθολογικές ή μη φιγούρες. Makes sense. 1
opera Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Κα ως γνωστόν, οι εφημερίδες είναι άμεσα συσχετιζόμενες με τον Θωθ, τον Ερμή τον τρισμέγιστο και λοιπές μυθολογικές ή μη φιγούρες. Makes sense. Εφόσον διάβασες τον Φαίδρο του Πλάτωνα θα γνωρίζεις ότι ο Θώθ εφηύρε τη γραφή.
groot Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2015 Εφόσον διάβασες τον Φαίδρο του Πλάτωνα θα γνωρίζεις ότι ο Θώθ εφηύρε τη γραφή. Και αυτό είναι το στοιχείο που συσχετίζει τον Θωθ με την εφημερίδα...! OK!
Προτεινόμενες αναρτήσεις