Προς το περιεχόμενο

Η κατάντια των ελληνικών σχολείων


Flaoutistas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 267
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Το εκπαιδευτικό σύστημα, οι καθητητές, οι μαθητές και οι γονείς τους θέλουν ένα γερό format και φτου και απ'την αρχή.

 

~Η Πανελληνιοκεντρική εκπαίδευση είναι σκέτη καταστροφή για τα μυαλά των παιδιών. Άμεση κατάργηση των Πανελληνίων και να έχει κάθε πανεπιστήμιο δικές του εξετάσεις ώστε να επιλέγει ο μαθητής όταν έρθει η ώρα σε ποιά πανεπιστήμια θα ήθελε να δώσει.

 

~Προαιρετική παρακολούθηση του μαθήματος των Θρησκευτικών.

 

~Περισσότερα ομαδικά projects και presentations μέσα στην τάξη. Προώθηση της συνεργασίας και διαμόρφωση τρόπων συμπεριφοράς.

 

~Ετήσιος έλεγχος των καθηγητών μέσω ψυχολογικών, γνωστικών τεστ κλπ.

 

~Τμήματα max 15 μαθητών.

 

~Μείωση των ασκήσεων για το σπίτι. Η περισσότερη δουλειά να γίνεται εντός του σχολείου.

 

~Μείωση του χρόνου διακοπών. Δεν είναι ανάγκη να κάθονται καθηγητές/μαθητές 3+ μήνες τον χρόνο. Καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου μέσα στην σχολική χρονιά ώστε να βγαίνει η ύλη με πιο νορμάλ ρυθμούς.

 

~Συχνότερες συναντήσεις γονέων και καθηγητών και αναλυτική ενημέρωση όχι μόνο για την πρόοδο του μαθητή αλλά και για τους τρόπους συμπεριφοράς, την ψυχολογία του, την σχέση του με την υπόλοιπη τάξη, τυχόν μαθησιακές δυσκολίες του κλπ.

 

~Ανθρωποκεντρική εκπαίδευση με έμφαση στα ταλέντα και τις προτιμήσεις του κάθε μαθητή. Όχι δασκαλοκεντρική ή γονεοκεντρική.

 

~Διαρρύθμιση θρανίων σε κύκλο ή σε τετράγωνο με τον καθηγητή δίπλα στα παιδιά. Κανένα παιδί δεν θα κάθεται μόνο του στην άκρη της τάξης. Ευκαιρία σε όλους να συμμετέχουν και να ρωτούν απορίες.

 

~Αναδιαμόρφωση των τεστ ώστε να μπορούν να αποδώσουν όλοι οι τύποι μαθητών.

 

~Διαφοροποιημένη βαθμολόγηση των τεστ. Ένα ξερό 15 ή 7 δεν βοηθάει τον μαθητή σε καμία περίπτωση να κατανοήσει τα λάθη του. Ο καθηγητής να συζητάει τα λάθη με τους μαθητές και να επεξηγεί.

 

~Σχολικές εκδηλώσεις με νόημα και όχι εκμάθηση παπαγαλία ένα σωρό ποιήματα. Διαδραστικότητα και κάθε μαθητής να συμμετέχει ανάλογα το ταλέντο του, μην τα κάνουν όλα οι καθηγητές.

 

~Τουλάχιστον μια φορά το μήνα να υπάρχει μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγισης, σωστής διατροφής, σωστής άσκησης, βασικών οικονομικών ή και πολιτικών γνώσεων κλπ.

 

~Περισσότερα μαθήματα επιλογής.

 

~Κατάργηση μονιμότητας των καθηγητών και ανταγωνιστικοί μισθοί.

 

 

Το έχω ξαναπεί, ως καθηγήτρια είμαι απογοητευμένη σε μεγάλο βαθμό απ'την κατάσταση στην εκπαίδευση. Αλλά αντί να κλαίγομαι όλη την ώρα προσπαθώ να βάλω κι εγώ το λιθαράκι μου και να δω την αλλαγή που θέλω πρώτα στους δικούς μου μαθητές και στους γονείς τους. Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα.

Επίσης, ο καθηγητής να είναι πρώτα απ'όλα ΑΝΘΡΩΠΟΣ και ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ. Δεν κάνουν όλοι γι'αυτό το επάγγελμα. Deal with it.

Μπορώ να συνεχίσω να γράφω για ώρες αλλά ήδη βλέπω το παράκανα :P

 

Nenya για Υπουργός Παιδείας!  :-D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η αποτυχία του συστήματος δεν παρατηρείται μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε πολλές άλλες χώρες. Το φαινόμενο των πτυχιούχων που βρίσκονται στην ανεργία η δεν καταφέρνουν να ασχοληθούν με αυτό που σπούδασαν είναι παγκόσμιο. (μάλιστα στην Αμερική είναι και καταχρεωμένοι). Επίσης ότι βαθμό και να έχουν, όσα χρόνια και να σπούδασαν, πάλι θα ξεκινήσουν σαν interns. 

Το θέμα είναι ότι όταν κάποιος σπουδάζει κάτι κοιτάει να μάθει ότι του δείχνει το πανεπιστήμιο και τίποτα παραπέρα δεν ασχολείται καθόλου με τον τομέα του εγκυκλοπαιδικά κυρίως. Αυτό το κακό ξεκινάει από το σχολείο που είναι παπαγαλία και το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι η ένταξη στο πανεπιστήμιο... Βεβαία κάποιος κάνει το ίδιο και στο πανεπιστήμιο με αποτέλεσμα ο ίδιος πέρα από τις γνώσεις που αναγκάστηκε να αποκτήσει δεν ασχολήθηκε καθόλου με την επιστήμη του. Αυτό είναι και το λάθος του συστήματος όταν κάνει τον μαθητή να κοιτάει μόνο τα σος χωρίς να ξέρει αυτό που γράφει τι σημαίνει απλά να κάνει copy paste από το βιβλίο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ξέρω, εννοώ αν στην πρόοδο ή σε οποιαδήποτε εξέταση γράφεις σαν 8 χρονών παιδί να κόβεσαι από το μάθημα

 

Ας κάνουν ιστορία των θρησκειών :)

 

σκοπος ειναι να ξερεις την ορθογραφια των λεξεων ή να ξερεις τις ερμηνειες τους και τις μικροδιαφορες τους;

 

να ξερεις τους τυπους απ' εξω ή να αποκτησεις μια φιλοσοφια χρησης τους;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

427 – 237 BC – Philosophy of Innate Intelligence

Plato

•      All intelligence was present at birth.

•      All people are born with perfect abstracts, ideas and language in their minds and required only time to demonstrate their intelligence.

      Without speech, there was no outward sign of intelligence, so Deaf people must not be capable of ideas or language

355 BC – Ancient Greeks Deny Deaf Education

Aristotle

      Deaf people were not educated. Without hearing, people could not learn. Those born deaf become senseless and incapable of  reason

      Greek = perfect language

      Can’t speak Greek = Barbarians

      Deaf = barbarian

 

 

http://signlanguageco.com/deaf-culture-timeline/

Αυτό ως τι ακριβώς το παρέθεσες, ως επιχείρημα ότι δεν πρέπει να διδασκόμαστε φιλοσοφία επειδή οι αρχαίοι θεωρούσαν βάρος τους ανάπηρους;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα είναι ότι όταν κάποιος σπουδάζει κάτι κοιτάει να μάθει ότι του δείχνει το πανεπιστήμιο και τίποτα παραπέρα δεν ασχολείται καθόλου με τον τομέα του εγκυκλοπαιδικά κυρίως. Αυτό το κακό ξεκινάει από το σχολείο που είναι παπαγαλία και το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι η ένταξη στο πανεπιστήμιο... Βεβαία κάποιος κάνει το ίδιο και στο πανεπιστήμιο με αποτέλεσμα ο ίδιος πέρα από τις γνώσεις που αναγκάστηκε να αποκτήσει δεν ασχολήθηκε καθόλου με την επιστήμη του. Αυτό είναι και το λάθος του συστήματος όταν κάνει τον μαθητή να κοιτάει μόνο τα σος χωρίς να ξέρει αυτό που γράφει τι σημαίνει απλά να κάνει copy paste από το βιβλίο.

 

στα περισσοτερα (μη θεωρητικα) πανεπιστημια επιτρεπεται να εχεις και βιβλιο-σημειωσεις μαζι σου κατα την διαρκεια των εξετασεων

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σκοπος ειναι να ξερεις την ορθογραφια των λεξεων ή να ξερεις τις ερμηνειες τους και τις μικροδιαφορες τους;

 

να ξερεις τους τυπους απ' εξω ή να αποκτησεις μια φιλοσοφια χρησης τους;

Να έχεις ένα βασικό επίπεδο κάποιων βασικών γνώσεων, όχι μόνο στη γλώσσα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό ως τι ακριβώς το παρέθεσες, ως επιχείρημα ότι δεν πρέπει να διδασκόμαστε φιλοσοφία επειδή οι αρχαίοι θεωρούσαν βάρος τους ανάπηρους;

 

επειδη Φιλοσοφια δεν ειναι μονο 5 αρχαιες αυθεντιες;

 

Αν θελω να φτιαξω μια εξατμιση θα διαβασω ενα βιβλιο του 1950 ή ενα βιβλιο του 2015;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα είναι ότι όταν κάποιος σπουδάζει κάτι κοιτάει να μάθει ότι του δείχνει το πανεπιστήμιο και τίποτα παραπέρα δεν ασχολείται καθόλου με τον τομέα του εγκυκλοπαιδικά κυρίως. Αυτό το κακό ξεκινάει από το σχολείο που είναι παπαγαλία και το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι η ένταξη στο πανεπιστήμιο... Βεβαία κάποιος κάνει το ίδιο και στο πανεπιστήμιο με αποτέλεσμα ο ίδιος πέρα από τις γνώσεις που αναγκάστηκε να αποκτήσει δεν ασχολήθηκε καθόλου με την επιστήμη του. Αυτό είναι και το λάθος του συστήματος όταν κάνει τον μαθητή να κοιτάει μόνο τα σος χωρίς να ξέρει αυτό που γράφει τι σημαίνει απλά να κάνει copy paste από το βιβλίο.

 

ναι αυτό ακριβώς εννοώ. 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν εγω ο καπνιστης "δικαιουμαι" διαλειμμα για τσιγαρο, δεν ειναι μαλακια ο μη καπνιστης να μην μπορει να δει ουτε το κινητο του;

Εντάξει μια πρώτη σκέψη ήταν! Φυσικά μετά όλοι θα απόφευγαν τα θρησκευτικά για να την κάνουν..... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

[...]

 

Αυτό είναι το πρόβλημα των θρησκευτικών: ότι είναι τόσο ΜΠΟΥΡΔΑ δομικά που δεν μπορείς να το "αντισταθμίσεις" με όποιο άλλο μάθημα. Μόνο κατάργηση και όποιος γουστάρει Κυριακή έχουμε κατηχητικά.

 

Μπούρδα δεν είναι τα θρησκευτικά. Μπούρδα είναι ο τρόπος που διδάσκονται, αλλά όχι περισσότερο μπούρδα από τον τρόπο που διδάσκεται η ιστορία, ας πούμε. 

 

Ξέρεις πώς μπήκα στο πανεπιστήμιο; Όχι τώρα, στην κρίση, που σε λίγο θα της φορτώσουμε την Άλωση της Πόλης. Το ένδοξο '91, με τα μεγαλεία μας και τα ωραία μας: "Η οργή του Σουλτάνου Μαχμούτ έφτασε στα όρια της υστερίας, σαν έμαθε τι έγινε στο Ναυαρίνο...."

 

Αυτή τη μπούρδα αναγκάστηκα να γράψω στις εξετάσεις (παπαγαλία, εννοείται), για να κριθεί από το γελοίο σύστημα αν μπορώ να μπω στην... Αγγλική Φιλολογία. Η κορυφαία στιγμή της επανάστασης, μια ναυμαχία στην οποία οι ξένοι για λόγους εξαιρετικά σύνθετους που πασαλείβονταν στο κείμενο της ιστορίας (μοιρασμένης σε "μπλε"/δέσμης που την παπαγαλίζαμε και "κόκκινης"/κορμού που τη γράφαμε στα καλότυχά μας) και οδήγησε στη διάσωση, τελευταία στιγμή, της καταδικασμένης σε στραγγαλισμό από τον Ιμπραήμ επανάστασης.

 

Τα θρησκευτικά μπορούν να φανούν χρήσιμα. Όχι μόνο στις κοινωνικές και γεωπολιτικές προεκτάσεις τους (που θα μπορούσε να καλύπτει η ιστορία) αλλά και ως φιλοσοφία. Είναι μια παράμετρος της ανθρώπινης κοινωνίας με παγκόσμια επίδραση και αξίζει μελέτης.

 

Όπως και να έχει, χρειάζεται οργάνωση το πώς θα γίνει η μετάβαση στο "κατ' επιλογή". Ούτε είναι πρακτική λύση (όπως έγραψε κάποιος παραπάνω) να μπουν τα θρησκευτικά τελευταία ώρα: θέλεις καθηγητές για όλα τα τμήματα που έχουν θρησκευτικά εκείνη την ημέρα: αυτό έχει κόστος.

 

Κατάργηση μια κι έξω, ναι, είναι λύση. Αλλά (παρότι έχω συγκεκριμένα παραδείγματα τα οποία θα μπορούσα να αναφέρω αλλά πάμε στο αμιγώς πολιτικό σχόλιο) αυτή η προσέγγιση ξεφεύγει από το πλαίσιο του ρεαλισμού, δεδομένων των τωρινών συσχετισμών.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επειδη Φιλοσοφια δεν ειναι μονο 5 αρχαιες αυθεντιες;

 

Αν θελω να φτιαξω μια εξατμιση θα διαβασω ενα βιβλιο του 1950 ή ενα βιβλιο του 2015;

Αν κάποιος τα διαβάσει και τα δύο μπορεί να τη φτιάξει καλύτερα ή να ξέρει καλύτερα τι κάνει :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα μπορουσαμε μαζι με τα grΟρθοδοξα παραμυθια να μαθαιναμε και τα Μουσουλμανικα, μαζι και την Χιονατη. Θα βγαζαμε και ενα συνολικο νοημα.

 

Και ξαναλέω, αυτό το μάθημα δε μπορεί να συνυπάρχει μαζί με οτιδήποτε άλλο σε ισάξιες βάσεις. Με την μορφή που προτείνει ο zio10

 

Ας κάνουν ιστορία των θρησκειών :)

 

ίσως είχε κάποιο νόημα (αντικαθιστώντας τα θρησκευτικά ε, όχι ως επιπλέον επιλογή) αλλά και πάλι μου φαίνεται πολύ εξειδικευμένο για δευτεροβάθμια και πολύ επιρρεπές σε προκατάληψη βάσει των πιστεύω του διδάσκοντος. Και αυτό δεν είναι κάτι που μπορείς να ελέγξεις εύκολα, εδώ έπρεπε να φύγουμε από το λύκειο για να έχουμε χρόνο να μάθουμε ιστορία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...