Προς το περιεχόμενο

Dunkirk


Nate

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

 

η ταινια ειχε πολλες αδυναμιες και γραφτηκαν καποιες, ειχα ετοιμαστει για κατι καλυτερο απο τα απιστευτα trailer και τις κριτικες απο εξω. Ισως αυτο το κατι που ελειπε να ειναι η μεγαλη ματια για ολο το γεγονος και το οτι εγινε εκει, πως φτασανε εκει, πως τελικα γλυτωσαν και ποσοι, γιατι το στορυ και το σεναριο κολλα ουσιαστικα σε μια πολυ συγκεκριμενη χρονικη στιγμη και μια πολυ μικρη ομαδα ανθρωπων. Απο την στιγμη που επιλεγεις να μην εχεις κεντρικο ηρωα να χτισεις χαρακτηρες κτλ κτλ πρεπει να τους δειξεις ολους

η την μεγαλη εικονα και αυτους που ηταν εξω απο το γεγονος και ομως το επηρέασαν με τις αποφασεις τους

 

Ακολουθει το μοτιβο να ενωσει 3 παραλληλες διαφορετικες ιστοριες να συμπέσουν μαζι δηλαδη στο τελος αλλα το οτι οι 2 ειναι μερα και η τριτη βραδυ τα μπλεκει λιγο χωρις ιδιαίτερο λογο. Η προσπαθεια του σκηνοθετη να κρατησει τα παντα σε ισορροπία και να επιλεξει την ασφαλεια ωστε να γλυτωσει γκρινια και οσο τον δυνατον λιγοτερα ιστορικα λαθη τον οδηγει σε μια μη τολμηρη ταινια ... και ισως για αυτο ξεχαστει και ευκολα... σαν να υπηρχε μια ανασφαλεια τι ακριβως και πως θελει να το δειξει...

 

 

Η αρχη της ταινιας ηταν απιστευτη, πολυ δυναμικο ξεκινημα...

 

Η μουσικη ... αυτη η μουσικη :)

τα καλα soundtracks συνηθως ειναι 3 ειδών

αυτα που στεκονται και μονα τους και τα ακους και μετα την ταινια και απλα τα εχεις συνδεσει με αυτην

αυτα που υπηρετούν τελεια μια ταινια και ειναι γαντι για αυτες

και αυτα που χωρις την υπαρξη τους δεν θα υπηρχε η ταινια ....   σε αυτη την κατηγορια ανηκει η δουλεια του Ζιμερ

 

Η μουσικη απογειώνει την ταινια και κανει μονοδρομο την επιλογη καλης κινηματογραφικης αιθουσας με οσο πιο καλο ηχο γινεται...

σε ελαχιστες σκηνες δευτερολεπτων ειναι υπερβολικη η χρηση της και υπαρχει μια παραπανω βαβουρα γιατι ειναι εντονοι και οι ηχοι των σκηνων.... Συνολικα δινει απιστευτη ατμοσφαιρα και σε πολλες σκηνες σε ανατριχιαζει και σε πουσαρει μεταφεροντας ενταση αγωνια φοβο ....

 

Μεγάλη στιγμή για τον Ζιμερ, που παλαιοτερα εχει πεσει στο ατόπημα να αντιγράφει τον εαυτό του και να επιλεγει ευκολες λυσεις, εδω ομως απλά γραφει ιστορια.

 

 

συνολικα 8 στα 10 απο μενα, σαν μια απο της κορυφαιες του ειδους,

ταινια για καλο σινεμα και μονο, μην την σκοτώσετε με κανα cam rip σε λαπτοπ ειναι κριμα :)

οι αδυναμιες ομως δεν την αφηνουν να το ξεπερασει το ειδος και να γινει μια πραγματικα ΜΕΓΑΛΗ ταινια για τα δεδομενα και την ιστορια του σινεμα οπως ειναι το

αποκαλυψη τωρα (ταξιδια στα σκοταδια της ψυχης μας)

η λεπτη κοκκινη γραμμη ( ποιηση ...)

das boot ( ισως η πιο αντιπολεμικη ταινια )

και αλλες παρα παρα πολλες ταινιες...

 

 

μολις εξηγησες γιατι ο Nolan, οπως και ο Spielberg, δεν θα καταφερουν ποτε να μπουν στο πανθεον των μεγαλων σκηνοθετων οπως ο Kubrick, Kurosawa,κτλ.

ειναι κινηματογραφιστες με τεραστια τεχνικη επιδεξιοτητα, αλλα με μια ατολμια να μην κανουν ως καλλιτεχνες την υπερβαση, υπο το φοβο οτι θα δυσανασχετησουν τους κριτικους και το κοινο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 289
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Μιας και αρκετοί σχολίασαν τη μουσική, δείτε αυτό το βίντεο. Εξηγεί το Shepard Tone, το εφέ που δημιουργεί την αντίστοιχη ψευδαίσθηση:

 

https://www.youtube.com/watch?v=LVWTQcZbLgY

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ταινία τοποθετείται πολύ υψηλά ανάμεσα σε αυτές που έχουν θέμα τον B' ΠΠ.

Τεχνικά είναι πραγματικό αριστούργημα. Οι σκηνές εκκένωσης άγγιζαν τα όρια του μίζερου και δεν έπειθαν σε καμία περίπτωση, αλλά μάλλον το μπάτζετ ξοδεύτηκε σε άλλες σκηνές (πόσα ναυάγια κινηματογράφησε ο απίστευτος; ) και στα υπόλοιπα του τεχνικού τομέα. Πραγματική εμπειρία, ακόμη και σε μέτρια/καλή  αίθουσα. 

Ξέρουμε ότι ο Zimmer είναι μεγαλοφυία, αλλά αυτήν τη φορά καβάλησε ακόμη και τον Nolan. Η ταινία θα ήταν-σχεδόν-ένα τίποτα χωρίς την μουσική του Zimmer. Συνεχίζει τα soundtracks στο στυλ που άρχισε με το Inception, αλλά πλέον μου δίνει την αίσθηση ότι ενσωματώνει και υποσυνείδητα μηνύματα, δεν εξηγείται αλλιώς το άγχος και ο φόβος που είχα σε όλη την διάρκεια της ταινίας, που ηρεμούσε κάπως μόνο όταν σταματούσε και η μουσική!

Ναι, η ταινία δεν έχει χαρακτήρες, με εξαίρεση τον ηλικιωμένο καπετάνιο. Ναι, ούτε σενάριο έχει, γεγονός που γίνεται χειρότερο από το σεναριακό κόλπο με τον χρόνο, Nolan είναι αυτός, δεν μπορεί να αποφύγει το σεναριακό αλατοπίπερο ούτε καν σε μία ιστορική ταινία... Αλλά η συνολική απεικόνιση της φρίκης του πολέμου, της αγωνίας των στρατιωτών, της προσπάθειας των απλών πολιτών με συγκίνησε βαθιά.

Ένα άλλο αρνητικό της ταινίας για εμένα είναι το γνήσιο, καθαρό μίσος που φαίνεται να δείχνει για τους γερμανούς και που, λογικά, συνδέεται και με την σύγχρονη κατάσταση στην Ευρώπη. Δεν τους αναφέρει καν στην αρχή της ταινίας, δεν τους χαλαλίζει ούτε ένα πλάνο. Ξέρω, ξέρω, οι γερμανοί ήταν (και είναι) ναζιστικά γουρούνια, σκότωναν για ευχαρίστηση κτλ κτλ, αλλά μήπως υπήρχαν ανάμεσά τους και 2-3 αξιοπρεπείς στρατιώτες; Μήπως ο πόλεμος είναι φρίκη για όλους; Ακόμη και ο "βλαχοαμερικάνος" ο Ίστγουντ το αναγνώρισε αυτό, αλλά όχι ο Nolan. 

 

 

Γενικά η ταινία τοποθετείται για εμένα στα αριστουργήματα του είδους. Έχει κάποια προβλήματα, αλλά την τοποθετώ εύκολα δίπλα στις κορυφαίες. 

Για τον ακριβώς αντίθετο λόγο για τον οποίο γράφεις, επιλέχτηκε να μην δείξει καν σε πλάνο τους Γερμανούς. 

 

Η ταινία ήταν πράγματι εξαιρετική, την είδα στο Village στη πρεμιέρα και ο Νόλαν είναι τεράστιος σκηνοθέτης που δεν χρειαζόταν να έρθει η Δουνκέρκη για να το καταλάβουμε. Οι ελιτιστές πάντα θα βρίσκουν κάτι να πουν. 

 

Memento, The Prestige, Dark Knight Trilogy, Inception, Interstellar και τώρα Dunkirk. Απλώς περιμένεις την επομενη ταινιάρα του, δεν μπορείς να κάνεις κάτι άλλο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι με αυτό το φόβο κοιμάται ο Νόλαν, και ο Σπίλμπεργκ...

 

οχι ακριβως φοβο, αλλα σιγουρα με αυτον τον γνωμονα αποφασιζουν. τουλαχιστον τωρα που εχουν χορτασει.

γιαυτο οι ταινιες του δεν παιρνουν ρισκα. γιαυτο ειναι προσεκτικα σχεδιασμενες για να τσιμπησουν οσκαρ και BO. 

δεν θα ξαφνιαστω πως αν η Ακαδημια αγνοησει παλι τον Νολαν και το Dunkirk, η (μεθ)επομενη ταινια του θα ειναι πιο μικρη και θα εχει σχεση με εβραιους, γκει, μαυρους, αναπηρους η αμερικανικο πατριωτισμο. ειναι αυτα που λεμε sure bet.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

απτο συγκεκριμενο περιμενω κατι επιπεδου Interstellar. Εντυπωσιακο μεν,αλλα μολις τελειωσει η ταινια και το αναλογιστεις λιγο καλυτερα θα πεις νταξει ηταν αρκετα καλη,αλλα εχει καποια θεματακια εκει και εκει.  Θα το δω λογικα next week

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ταινια ξεκιναει με αξιωσεις αλλα καταληγει κλασσικη nolanια..

Ιδια φαση με το ιντερστελαρ σχεδον.

Τιμια ταινια δεν θα κλαιτε τα ευρω σας αλλα ως εκει.

Πως νιωθει ο nolan αραγε που δεν θα μπορεσει ποτε να μπει στους καλυτερους σκηνοθετες;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Την είδα και εγώ. Δεν τρελάθηκα. Μια απλή πολεμική ταινία μου φάνηκε. Η μουσική ηταν αρκετά καλη. Αλλά κάτι μου έλειπε στο όλο αυτό. Δεν έδειξε καν τους Γερμανους σε πολεμική ταινία! Επισης, ούτε σταγόνα αιματος! Αυτά μου φάνηκαν ελεεινά. Ήθελα να δω ενα μικρο intro-background/ιστορικο του τι έχει μεσολαβήσει για να φτάσουν εκεί, όχι άντε άρπα κόλα είμαστε Dunkirk (και λοιπον;). Θεωρώ οτι έχω δει και καλύτερες.

 

6/10 απο μενα

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...