Προς το περιεχόμενο

Dunkirk


Nate

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μόλις γύρισα από το σινεμά.

 

Εξαιρετική ταινία με συνεχόμενη ένταση που δεν σε αφήνει λεπτό να ξεκολλήσεις από την οθόνη.

 

Άκουσα παράπονα ότι δεν εμβάθυνε στους χαρακτήρες, αλλά αυτό γι εμένα ήταν θετικό στοιχείο. Πέρασε υπέροχα το μήνυμα "τρέχατε να σωθείτε". Επίσης ιστορικά θα έλεγα ήταν ακριβεστατη.

 

10/10 απο μένα και άνετα στις τοπ 10 πολεμικές ταινίες.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ταινία τοποθετείται πολύ υψηλά ανάμεσα σε αυτές που έχουν θέμα τον B' ΠΠ.

Τεχνικά είναι πραγματικό αριστούργημα. Οι σκηνές εκκένωσης άγγιζαν τα όρια του μίζερου και δεν έπειθαν σε καμία περίπτωση, αλλά μάλλον το μπάτζετ ξοδεύτηκε σε άλλες σκηνές (πόσα ναυάγια κινηματογράφησε ο απίστευτος; ) και στα υπόλοιπα του τεχνικού τομέα. Πραγματική εμπειρία, ακόμη και σε μέτρια/καλή  αίθουσα. 

Ξέρουμε ότι ο Zimmer είναι μεγαλοφυία, αλλά αυτήν τη φορά καβάλησε ακόμη και τον Nolan. Η ταινία θα ήταν-σχεδόν-ένα τίποτα χωρίς την μουσική του Zimmer. Συνεχίζει τα soundtracks στο στυλ που άρχισε με το Inception, αλλά πλέον μου δίνει την αίσθηση ότι ενσωματώνει και υποσυνείδητα μηνύματα, δεν εξηγείται αλλιώς το άγχος και ο φόβος που είχα σε όλη την διάρκεια της ταινίας, που ηρεμούσε κάπως μόνο όταν σταματούσε και η μουσική!

Ναι, η ταινία δεν έχει χαρακτήρες, με εξαίρεση τον ηλικιωμένο καπετάνιο. Ναι, ούτε σενάριο έχει, γεγονός που γίνεται χειρότερο από το σεναριακό κόλπο με τον χρόνο, Nolan είναι αυτός, δεν μπορεί να αποφύγει το σεναριακό αλατοπίπερο ούτε καν σε μία ιστορική ταινία... Αλλά η συνολική απεικόνιση της φρίκης του πολέμου, της αγωνίας των στρατιωτών, της προσπάθειας των απλών πολιτών με συγκίνησε βαθιά.

Ένα άλλο αρνητικό της ταινίας για εμένα είναι το γνήσιο, καθαρό μίσος που φαίνεται να δείχνει για τους γερμανούς και που, λογικά, συνδέεται και με την σύγχρονη κατάσταση στην Ευρώπη. Δεν τους αναφέρει καν στην αρχή της ταινίας, δεν τους χαλαλίζει ούτε ένα πλάνο. Ξέρω, ξέρω, οι γερμανοί ήταν (και είναι) ναζιστικά γουρούνια, σκότωναν για ευχαρίστηση κτλ κτλ, αλλά μήπως υπήρχαν ανάμεσά τους και 2-3 αξιοπρεπείς στρατιώτες; Μήπως ο πόλεμος είναι φρίκη για όλους; Ακόμη και ο "βλαχοαμερικάνος" ο Ίστγουντ το αναγνώρισε αυτό, αλλά όχι ο Nolan. 

 

 

Γενικά η ταινία τοποθετείται για εμένα στα αριστουργήματα του είδους. Έχει κάποια προβλήματα, αλλά την τοποθετώ εύκολα δίπλα στις κορυφαίες. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Χθες την παρακολούθησα κι εγώ στο cinema. Απ' τις καλύτερες ταινίες απλά δεν ξέρω αν μπορώ να πω ότι είναι καθαρά πολεμική ταινία. Δεν είδα μάχες με τους Γερμανούς και δεν είχαμε καμία πολεμική σύρραξη στην ταινία, βασικά το μόνο πλάνο που τους χάρισε ήταν λίγων δευτερολέπτων (όταν αιχμαλωτίζουν τον πιλότο στο τέλος). 

Για μένα η ταινία έχει έναν σκοπό, να μας δείξει το δράμα που βίωσαν οι Άγγλοι στρατιώτες περιμένοντας την σωτηρία τους.

 

 

 

8/10 από μένα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ δεν είδα κανένα μίσος προς τους Γερμανούς, ίσα, ίσα είδα μία προσπάθεια του Νόλαν να τους προστατεύσει χωρίς να τοιυς ονομάσει, χωρίς να τους δείξει, χωρίς να τους χρωματίσει.

 

Στην ταινία είδα ουσιαστικά μάχες μόνο και Άγγλους, τπτ άλλο.

 

8αράκι και από εμένα για το διαμάντι!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η ταινια ειχε πολλες αδυναμιες και γραφτηκαν καποιες, ειχα ετοιμαστει για κατι καλυτερο απο τα απιστευτα trailer και τις κριτικες απο εξω. Ισως αυτο το κατι που ελειπε να ειναι η μεγαλη ματια για ολο το γεγονος και το οτι εγινε εκει, πως φτασανε εκει, πως τελικα γλυτωσαν και ποσοι, γιατι το στορυ και το σεναριο κολλα ουσιαστικα σε μια πολυ συγκεκριμενη χρονικη στιγμη και μια πολυ μικρη ομαδα ανθρωπων. Απο την στιγμη που επιλεγεις να μην εχεις κεντρικο ηρωα να χτισεις χαρακτηρες κτλ κτλ πρεπει να τους δειξεις ολους

η την μεγαλη εικονα και αυτους που ηταν εξω απο το γεγονος και ομως το επηρέασαν με τις αποφασεις τους

 

Ακολουθει το μοτιβο να ενωσει 3 παραλληλες διαφορετικες ιστοριες να συμπέσουν μαζι δηλαδη στο τελος αλλα το οτι οι 2 ειναι μερα και η τριτη βραδυ τα μπλεκει λιγο χωρις ιδιαίτερο λογο. Η προσπαθεια του σκηνοθετη να κρατησει τα παντα σε ισορροπία και να επιλεξει την ασφαλεια ωστε να γλυτωσει γκρινια και οσο τον δυνατον λιγοτερα ιστορικα λαθη τον οδηγει σε μια μη τολμηρη ταινια ... και ισως για αυτο ξεχαστει και ευκολα... σαν να υπηρχε μια ανασφαλεια τι ακριβως και πως θελει να το δειξει...

 

 

Η αρχη της ταινιας ηταν απιστευτη, πολυ δυναμικο ξεκινημα...

 

Η μουσικη ... αυτη η μουσικη :)

τα καλα soundtracks συνηθως ειναι 3 ειδών

αυτα που στεκονται και μονα τους και τα ακους και μετα την ταινια και απλα τα εχεις συνδεσει με αυτην

αυτα που υπηρετούν τελεια μια ταινια και ειναι γαντι για αυτες

και αυτα που χωρις την υπαρξη τους δεν θα υπηρχε η ταινια ....   σε αυτη την κατηγορια ανηκει η δουλεια του Ζιμερ

 

Η μουσικη απογειώνει την ταινια και κανει μονοδρομο την επιλογη καλης κινηματογραφικης αιθουσας με οσο πιο καλο ηχο γινεται...

σε ελαχιστες σκηνες δευτερολεπτων ειναι υπερβολικη η χρηση της και υπαρχει μια παραπανω βαβουρα γιατι ειναι εντονοι και οι ηχοι των σκηνων.... Συνολικα δινει απιστευτη ατμοσφαιρα και σε πολλες σκηνες σε ανατριχιαζει και σε πουσαρει μεταφεροντας ενταση αγωνια φοβο ....

 

Μεγάλη στιγμή για τον Ζιμερ, που παλαιοτερα εχει πεσει στο ατόπημα να αντιγράφει τον εαυτό του και να επιλεγει ευκολες λυσεις, εδω ομως απλά γραφει ιστορια.

 

 

συνολικα 8 στα 10 απο μενα, σαν μια απο της κορυφαιες του ειδους,

ταινια για καλο σινεμα και μονο, μην την σκοτώσετε με κανα cam rip σε λαπτοπ ειναι κριμα :)

οι αδυναμιες ομως δεν την αφηνουν να το ξεπερασει το ειδος και να γινει μια πραγματικα ΜΕΓΑΛΗ ταινια για τα δεδομενα και την ιστορια του σινεμα οπως ειναι το

αποκαλυψη τωρα (ταξιδια στα σκοταδια της ψυχης μας)

η λεπτη κοκκινη γραμμη ( ποιηση ...)

das boot ( ισως η πιο αντιπολεμικη ταινια )

και αλλες παρα παρα πολλες ταινιες...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

η ταινια ειχε πολλες αδυναμιες και γραφτηκαν καποιες, ειχα ετοιμαστει για κατι καλυτερο απο τα απιστευτα trailer και τις κριτικες απο εξω. Ισως αυτο το κατι που ελειπε να ειναι η μεγαλη ματια για ολο το γεγονος και το οτι εγινε εκει, πως φτασανε εκει, πως τελικα γλυτωσαν και ποσοι, γιατι το στορυ και το σεναριο κολλα ουσιαστικα σε μια πολυ συγκεκριμενη χρονικη στιγμη και μια πολυ μικρη ομαδα ανθρωπων. Απο την στιγμη που επιλεγεις να μην εχεις κεντρικο ηρωα να χτισεις χαρακτηρες κτλ κτλ πρεπει να τους δειξεις ολους

η την μεγαλη εικονα και αυτους που ηταν εξω απο το γεγονος και ομως το επηρέασαν με τις αποφασεις τους

 

Ακολουθει το μοτιβο να ενωσει 3 παραλληλες διαφορετικες ιστοριες να συμπέσουν μαζι δηλαδη στο τελος αλλα το οτι οι 2 ειναι μερα και η τριτη βραδυ τα μπλεκει λιγο χωρις ιδιαίτερο λογο. Η προσπαθεια του σκηνοθετη να κρατησει τα παντα σε ισορροπία και να επιλεξει την ασφαλεια ωστε να γλυτωσει γκρινια και οσο τον δυνατον λιγοτερα ιστορικα λαθη τον οδηγει σε μια μη τολμηρη ταινια ... και ισως για αυτο ξεχαστει και ευκολα... σαν να υπηρχε μια ανασφαλεια τι ακριβως και πως θελει να το δειξει...

 

 

Η αρχη της ταινιας ηταν απιστευτη, πολυ δυναμικο ξεκινημα...

 

Η μουσικη ... αυτη η μουσικη  :)

τα καλα soundtracks συνηθως ειναι 3 ειδών

αυτα που στεκονται και μονα τους και τα ακους και μετα την ταινια και απλα τα εχεις συνδεσει με αυτην

αυτα που υπηρετούν τελεια μια ταινια και ειναι γαντι για αυτες

και αυτα που χωρις την υπαρξη τους δεν θα υπηρχε η ταινια ....   σε αυτη την κατηγορια ανηκει η δουλεια του Ζιμερ

 

Η μουσικη απογειώνει την ταινια και κανει μονοδρομο την επιλογη καλης κινηματογραφικης αιθουσας με οσο πιο καλο ηχο γινεται...

σε ελαχιστες σκηνες δευτερολεπτων ειναι υπερβολικη η χρηση της και υπαρχει μια παραπανω βαβουρα γιατι ειναι εντονοι και οι ηχοι των σκηνων.... Συνολικα δινει απιστευτη ατμοσφαιρα και σε πολλες σκηνες σε ανατριχιαζει και σε πουσαρει μεταφεροντας ενταση αγωνια φοβο ....

 

Μεγάλη στιγμή για τον Ζιμερ, που παλαιοτερα εχει πεσει στο ατόπημα να αντιγράφει τον εαυτό του και να επιλεγει ευκολες λυσεις, εδω ομως απλά γραφει ιστορια.

 

 

συνολικα 8 στα 10 απο μενα, σαν μια απο της κορυφαιες του ειδους,

ταινια για καλο σινεμα και μονο, μην την σκοτώσετε με κανα cam rip σε λαπτοπ ειναι κριμα  :)

οι αδυναμιες ομως δεν την αφηνουν να το ξεπερασει το ειδος και να γινει μια πραγματικα ΜΕΓΑΛΗ ταινια για τα δεδομενα και την ιστορια του σινεμα οπως ειναι το

αποκαλυψη τωρα (ταξιδια στα σκοταδια της ψυχης μας)

η λεπτη κοκκινη γραμμη ( ποιηση ...)

das boot ( ισως η πιο αντιπολεμικη ταινια )

και αλλες παρα παρα πολλες ταινιες...

συμφωνώ απολύτως. αν μπορέσεις να μείνεις ανεπηρέαστος από τη μουσική τότε ξεδιπλώνεται μία καθαρότερη ματιά στην ταινία, μιας ταινίας σχετικώς άτολμης και άνευρης. επίσης δε μου πολυάρεσε το τέλος,  όπου μερικά πράγματα είναι καλλίτερο να παραμένουν για τα παραμύθια και όχι για ταινίες που βασίζονται σε ιστορικά γεγονότα. 

Είναι καλή σαν ταινία άλλα όχι το ξεχωριστό αυτό το υπεραριστούργημα. Δεν κάνει το παραπάνω βήμα και η όλη πλοκή προχωράει με μουδιασμένους ρυθμούς , υπάρχει και μία σκηνοθετική αμηχανία κάποιες στιγμές. 

Αντιθέτως μου άρεσε πάρα πολύ η χρωματική της παλέτα , που την κάνει ρεαλιστική χωρίς να γίνεται χολυγουντιανή και δεν κουράζει το μάτι. 

Η μουσική της ταινίας όπως προείπαν και όλοι , αλλάζει τα δεδομένα της ταινίας και κατά τη γνώμη μου αποτελεί και το 80% αυτής. 

Λειτουργεί ως ψυχολογικός χάρτης της στιγμής τόσο στο θεατή όσο και στο πρόσωπο που εστιάζει η ταινία εκεινη την ώρα. Δε μεταφέρει μονο συναίσθημα αλλά γίνεται πομπός και δέκτης ολοκληρης πλοκής-εμπειρίας και έτσι αποδέκτης - πρωταγωνιστής γίνονται ένα χωρίς συνάμα να ταυτίζονται . 

 

Επεξ/σία από gdriver
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ δεν είδα κανένα μίσος προς τους Γερμανούς, ίσα, ίσα είδα μία προσπάθεια του Νόλαν να τους προστατεύσει χωρίς να τοιυς ονομάσει, χωρίς να τους δείξει, χωρίς να τους χρωματίσει.

 

Στην ταινία είδα ουσιαστικά μάχες μόνο και Άγγλους, τπτ άλλο.

 

8αράκι και από εμένα για το διαμάντι!

 

 

Να τους προστατεύσει; Δεν νομίζω. "Ποιοί πολέμησαν εναντίον των γάλλων και των άγγλων στην Ευρώπη το 1940"; Αυτό δεν είναι ερώτηση ούτε για τον τηλεκύβο. Και ο μόνος λόγος που μας έδειξε φευγαλέα ένα γερμανικό κράνος στο τέλος, ήταν για να είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι  

o Hardy έπεσε στα χέρια των γερμανών.

Αυτό δεν είναι προστασία για εμένα. Nolan, Αγγλία, Brexit, πολύ δύσκολο να μην κάνει κάποιος τον συνειρμό. 

Πάντως ο Nolan κατάφερε να μη με κάνει να τα σκεφτώ όλα αυτά παρα μόνο αρκετά αργότερα το τέλος της ταινίας, ούτε καν στο σημείο όπου ακούσαμε τον λόγο του Churchill. Η ταινία είναι αρκετά στρατευμένη, αλλά τεχνικά τόσο άρτια, που μπορώ να της συγχωρήσω αυτές τις χοντράδες, που έχουμε να τις δούμε από τις πολεμικές ταινίες του '50.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα άλλο αρνητικό της ταινίας για εμένα είναι το γνήσιο, καθαρό μίσος που φαίνεται να δείχνει για τους γερμανούς και που, λογικά, συνδέεται και με την σύγχρονη κατάσταση στην Ευρώπη. Δεν τους αναφέρει καν στην αρχή της ταινίας, δεν τους χαλαλίζει ούτε ένα πλάνο. Ξέρω, ξέρω, οι γερμανοί ήταν (και είναι) ναζιστικά γουρούνια, σκότωναν για ευχαρίστηση κτλ κτλ, αλλά μήπως υπήρχαν ανάμεσά τους και 2-3 αξιοπρεπείς στρατιώτες; Μήπως ο πόλεμος είναι φρίκη για όλους; Ακόμη και ο "βλαχοαμερικάνος" ο Ίστγουντ το αναγνώρισε αυτό, αλλά όχι ο Nolan.

 

Γνήσιο, καθαρό μίσος για τους Γερμανούς; Νομίζω πουθενά δεν φανερώνει κάτι τέτοιο ο Νόλαν. Το θέμα της ταινίας είναι η αγωνία για επιβίωση, δεν είναι οι φρικαλεότητες των Γερμανών Ναζί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Εγώ δεν είδα κανένα μίσος προς τους Γερμανούς, ίσα, ίσα είδα μία προσπάθεια του Νόλαν να τους προστατεύσει χωρίς να τοιυς ονομάσει, χωρίς να τους δείξει, χωρίς να τους χρωματίσει.

 

Στην ταινία είδα ουσιαστικά μάχες μόνο και Άγγλους, τπτ άλλο.

 

8αράκι και από εμένα για το διαμάντι!

Γνήσιο, καθαρό μίσος για τους Γερμανούς; Νομίζω πουθενά δεν φανερώνει κάτι τέτοιο ο Νόλαν. Το θέμα της ταινίας είναι η αγωνία για επιβίωση, δεν είναι οι φρικαλεότητες των Γερμανών Ναζί.

Δεν έχετε άδικο, και αλλού διάβασα ότι με το να μη μνημονεύει τους γερμανούς, τους προστατεύει.

Για εμένα ισχύει το αντίθετο, όταν δεν σε μνημονεύουν, σε απαξιώνουν. Θέμα οπτικής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποτέ δεν ήταν το θέμα οι Γερμανοί, ή οι "κακοί".Η απειλή ήταν πάντα αδιόρατη και απρόσωπη.

Η ουσία ήταν η οπτική των στρατιωτών(εδώ βρετανών) και η συνεχής και ασταμάτητη αγωνία και αγώνας για επιβίωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα περί Γερμανών δεν ισχύουν, μόνο και μόνο από το γεγονός πως ο Ζιμερ είναι Γερμανός. Δεν υπαρχει περίπτωση ο Νολαν να δείξει κάποια "εχθρα" προς τους συμπατριώτες ενός ατόμου που ουσιαστικά έχει μετατρέψει τις ταινίες του από πολύ καλές, σε αριστουργηματα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τον Nolan τον έχω πάρα πολύ ψηλά (Memento, Inception, Dark Knight). Δυστυχώς για μένα δεν με "έστειλε". Ταινιάρα βέβαια, δεν το συζητάμε. Και όπως έχουν πει όλοι πριν, ΡΕ ZIMER Γ@ΜΑΣ. Απλά δεν είναι το αριστούργημα που περίμενα (και δεν φτάνει για μένα το επίπεδο των ταινιών της προηγούμενης παρένθεσης)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...