Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Αρχικά να αλλάξουμε ρολό και μοτέρ 1000 ευρω.

Μετά να αλλάξουμε μοτέρ 600 ευρω.

Στο τέλος αφού του είπα ότι είναι πολλά μου είπε ότι ίσως είναι ο πυκνωτής.

Πως γίνεται να μην κατεβαίνει?

Δημοσ.

Μου πέρασε από το μυαλό ότι πάει να με πιάσει κοροιδο!

Είμαι σε αυτό το φορουμ πολλά χρόνια και σκέφτηκα σήμερα να απευθυνθώ κι εκεί.

Είσαι μέλος και σε αυτό?

 

Με ποιο τρόπο θα μπορούσα να το κατεβάσω?Να τραβήξω το συρματόσχοινο με δύναμη και μετά να ζητήσω να με βοηθήσουν να το κατεβάσω η να φωνάξω κάποιον άλλον να προσπαθήσει αυτός?

  • 4 χρόνια αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πάντως αναλυτικές οδηγίες για το πώς απασφαλίζουμε τα ρολά σε περίπτωση διακοπής ρεύματος υπάρχουν εδώ:

https://www.sofosdoors.gr/pos-na-apasfalisete-ta-rola-sas-se-periptosi-diakopis-revmatos/

Και εγώ δοκίμασα να τραβήξω την ντίζα αλλά δεν τραβιότανε και δεν έγινε τίποτα. Μάλλον δεν την σύνδεσε καλά ο τεχνικός ή θέλει λάδωμα ο μηχανισμός απεμπλοκής του φρένου κινητήρα, καθώς δεν χρησιμοποιούσα την ντίζα ποτέ. Πρώτα έκλεισα το ρεύμα εννοείται. Είχα σχεδόν την ίδια βλάβη.

Επεξ/σία από Krusty
Δημοσ.

Τελικά λάθος μου παραπάνω. Την ντίζα δεν τραβάμε σαν σχοινί αλλά με το ξεβίδωμα του μουχλού, σαν ρύθμιση εστίασης ενός φακού, μπορούμε να έχουμε απεμπλοκή του φρένου του κινητήρα ακόμα και αν έχει ρεύμα στον κινητήρα. Με το βίδωμα του σπειρώματος πάνω στον μοχλό έχουμε πάλι το φρενάρισμα του κινητήρα οπότε και δεν μπορούμε να  μετακινούμε με τα χέρια το ρολό τότε.

Δημοσ.

δεν γινεται αυτο. η δεν εχει βαλει συρματοσχοινο η δεν το εχει ρυθμισει σωστα η εχει κολλησει καπου. επρεπε χειροκινητα να απασφαλιζει και να ανεβοκατεβαινει. για ολα τα αλλα φωναξε εναν σωστο τεχνιτη. δεν παει να πει οτι επειδη χαλασε το αυτοκινητο στον δρομο θα του αλλαξουμε την μηχανη. πρεπει να βρουμε την βλαβη. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, xsterg είπε

δεν γινεται αυτο. η δεν εχει βαλει συρματοσχοινο η δεν το εχει ρυθμισει σωστα η εχει κολλησει καπου. επρεπε χειροκινητα να απασφαλιζει και να ανεβοκατεβαινει. για ολα τα αλλα φωναξε εναν σωστο τεχνιτη. δεν παει να πει οτι επειδη χαλασε το αυτοκινητο στον δρομο θα του αλλαξουμε την μηχανη. πρεπει να βρουμε την βλαβη. 

Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον xsterg. Ίσως έπρεπε να βάλω φωτογραφία τον μοχλό, αλλά έγραψα το τελευταίο για να μην μπερδευτούν κι άλλοι καθώς και η greekrose τραβούσε το συρματόσχοινο σαν κι εμένα και δεν έβλεπε αποτέλεσμα. Ήρθε συνεργείο τελικά και μου το έδειξε ότι ήταν τελείως λάθος αυτό που έκανα. Το ίδιο το ξεβίδωμα του χερουλιού απασφάλισης στο χέρι κάνει απεμπλοκή στο φρένο και μετά μπορούσε να κινήσει το ρολό χειροκίνητα. Ίσως η ντίζα να είναι διπλή εσωτερικά και το ξεβίδωμα να ισοδυναμεί με απόσταση μεταξύ τους και άρα τράβηγμα της μίας ντίζας σε σχέση με την άλλη. Δηλαδή στην δεύτερη φώτο έπρεπε απλώς να ξεβιδώσω το επάνω μέρος του μοχλού σε σχέση με το κάτω μισό, ενώ εγώ τραβούσα με τον μοχλό ολόκληρη την ντίζα.

Σε εμένα είχε φαγωθεί ένα φύλλο της πόρτας πάνω-πάνω σε σημείο μεγάλης παραμόρφωσης. Έτσι ενώ δούλευε ο κινητήρας δεν υπήρχε μετάδοση κίνησης, Επίσης είχε φύγει και από την θέση του ένα μεγάλο εξάρτημα σαν κύλινδρος ή σαν γρανάζι με τα δόντια του προς τα μέσα καλύτερα. Αυτό το γρανάζι όπως στην φώτο είναι από δύο ημικύκλια.  Ήθελα την χειροκίνητη λύση για το βράδυ να μην μπουν μέσα κλέφτες μέχρι να το φτιάξει ο γκαραζιέρης.

Πλέον λειτουργεί αλλά όταν κατεβαίνει το ρολό δεν σταματάει αυτόματα στο κλείσιμο και θα πρέπει να πατήσω το stop στο τηλεχειριστήριο να σταματήσει ο κινητήρας αλλιώς θα τρίβει συνέχεια την γκαραζόπορτα η κίνηση του γραναζιού. Όσο πάει έτσι μου είπε και το επόμενο βήμα είναι αναγκαστικά η αλλαγή κινητήρα. Ξαναρύθμισε εννοείται και τα τερματικά θέσης.

af3f-kentriko-moter-gia-rola-somfy-centr

ACM-76.jpg

Επεξ/σία από Krusty
Δημοσ.

ρυθμιση των τερματικων διακοπτων ειναι. πες στον τεχνιτη σου να το κοιταξει. το πολυ πολυ να σου αλλαξει το διακοπτακι (κοστος αστειο).

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, xsterg είπε

ρυθμιση των τερματικων διακοπτων ειναι. πες στον τεχνιτη σου να το κοιταξει. το πολυ πολυ να σου αλλαξει το διακοπτακι (κοστος αστειο).

Είχε το ειδικό πλαστικό κλειδάκι και τους ξαναρύθμισε τους τερματικούς διακόπτες.  Στο κατέβασμα του ρολού εξακολουθεί να δουλεύει ατέρμονα ο κινητήρας εκτός και αν πατήσω stop. Τον ρώτησα αν λύνεται το πρόβλημα με αλλαγή ανταλλακτικού και μου απάντησε ότι αν ξαναρχίσει να μην κινείτε καθόλου το ρολό, η μόνη λύση είναι η αλλαγή κινητήρα. Βέβαια είχε προηγηθεί ένα χάος μέσα όπως έγραψα με λυγισμένο ένα φύλλο της πόρτας και το μεγάλο γρανάζι του κινητήρα εκτός θέσης. Κόστος επισκευής να βάλει στην θέση του το μεγάλο γρανάζι, να κόψει μέρος από το λυγισμένο φύλλο που ακουμπούσε σε γρανάζι και να ρυθμίσει και τους ατέρμονες διακόπτες 50 ευρώ.

Επεξ/σία από Krusty
  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Τελικά τζάμπα το παραπάνω 50ευρω. Μέσα σε λίγες μέρες επαναλήφθηκε το ίδιο πρόβλημα. Μου έκαναν αλλαγή άξονα (με τα ελατήρια του) και κινητήρα. Κόστος 750 ευρώ.

  • 4 χρόνια αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εχω το εξης προβλημα. Εμενα δεν μου ανεβαινει το μοτερ, κυριως το προβλημα εμφανιστηκε ζεστες μερες. Μεχρι και τον γκασμα εβαλα για μοχλο να το σηκωσω και δεν σηκωνοταν ,ενω με το αλλο χερι ειχα το συρμα φρενου υπο ταση. Παλια οταν ξεδιβωναμε το συρματοσχοινου του φρενου του κινητηρα(το βαζαμε δηλαδη υπο ταση το συρματοσχοινο) μπορουσε να το σηκωσεις το ρολο. Βρισκωντας αυτη την ζητηση, βρηκα το ACM UNITITAN E-HR, και ψαχνωτας στο idealo.it το βρηκα το μοτερ ιταλικο ebay ~ 100e αλλα ειδα οτι πουλανε και μονο του, το ηλεκτροφρενο κινητηρα για 35e. https://www-ebay-it.translate.goog/itm/263222803551?toolid=20006&customid=4wic8QpmstOXB_FCjmsq5w&_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=el&_x_tr_pto=wapp

Δεδομενα

-1) Εντωμεταξυ ελλαδα για καποιο αγνωστο λογο το ιδιο προιον αντι 35e /εχει 62e -- ξερει κανεις τι μεταφορικα παιζουν ITA -> GRC / ebay ?

0)Την πρωτη φορα που κολλησε το βαρεσα με σφυρι το ηλεκτροφρενο και επεζα με το συρματοσχοινο και μαλλον ξεκολλησε. Αλλα τωρα εχει πισμωσει

1) ακουω τον ελεκτη του μοτερ να δινει ρευματα (το buzz 50hz), αλλα δεν κουνιετε τιποτα, ουτε απασφαλιζει μανουαλ με το συρματοσχοινο, υποψιαζομαι οτι ειναι το ηλεκτροφρενο. Δεν εχω ιδεα πως ξεβιδωνεται και ανοιγετε το ηλεκτροφρενο ή αν θελει λαδι. Τα ρευματα τα κοβω γνωριζω. 

1b) μετρησα τον πυκνωτη εκινησης με πολυμετρο στα 21.5μF οποτε δεν πιστευω να ειναι ο πυκνωτης. (βασικα το ισχυροτερο στοιχειο ειναι οτι δεν απασφαλιζει απ το συρματοσχοινο) ενω την μερα που εφαγε σφυρι το casing του κινητηρα(full μεταλλο) δουλεψε για λιγο. αρα δεν ειναι μοτερ , πυκνωτης αλλα το φρενο το αντικλεπτικο.

2) ειχε φαει κοπανημα η γκαραζοπορτα ρολο παλια και ειχε ψιλοστραβωσει την ειχε φερει ο μαστορας στα ισια, βαζαμε και λιγο γρασο στα καναλακια δεξια αριστερα για να τσουλαει καλυτερα γιατι νομιζω ζοριζοταν το μοτερ , και δεν θυμαμε ισως και να το ειχαμε αλλαξει παλαιοτερα (το μοτερ) μετα το κοπανημα του ρολου. 

Ερωτημα: Εχει αλλαξει κανεις μονο ηλεκτροφρενο ?  

 

Update A:  Μαλλον το "εφτιαξα"

Οπως εβαλα το πολυμετρο να μετρησω αν δεινει ο ελεκτης ρευμα στο ηλεκτροφρενο στο ξεκινημα, το ρολο γυρισε. Οποτε συμπερανα οτι οι επαφες πατησαν καλα το καλωδιο L,N του φρενου,  αρα ηταν οι επαφες απ τα πολλα χρονια/vibration. Tις ξεβιδωσα εβαλα σπρευ επαφων και τις ξαναβιδωσα σφικτα. Το συρματοσχοινο δεν ξερω, μαλλον δεν δουλευει ακομα.

 

Update B: τι δουλεια κανουν τα ελατηρια στο αξονα - Πως ξες αν εχουν "καλη ταση"

Τα ελατηρια αυτα ειναι υπο ταση και σε σπιρα γυρω απ τον αξονα. Το ελατηριο εχει την ταση να θελει να ανοιξει/απλωσει , βασικα ειναι μεταλλικο ελασμα καταληλης μεταλουργιας.

το σηκωματακι που κανει η πορτα ~ 10cm - οταν βγαλεις το ηλεκτροφρενο με το συρματοσχοινο - ειναι απ την ταση των ελατηριων ανηψωσης/τυλιγματος που βοηθαν το μοτερ στην εκινηση.  Η ιδεα ειναι να μην καψεις το μοτερ στην αρχη -- οπως οταν τραβας ενα αυτοκινητο με ενα σχοινι σε strongman το ξεκινημα ειναι δυσκολο - η οταν βαζεις 1η ταχυτητα στην ανηφορα με το ποδηλατο/αμαξι. Προφανως στο μοτερ δεν μπορουσαν να βαλουν κιβωτιο και συμπλεκτη, αν και εχω δει σε βιομηχανιες μοντερνα ρολα που ανεβαινουν σφαιρα δεν ξερω αν απλα ειναι το μοτερ πιο δυνατο ή υπαρχει καποια αλλη εξυπνάδα. Μηχανολογικα τα μοτερ εχουν προδιαγραφες πχ λεει 180kg / 45Nm. 

 

Update 😄

Το συρματοσχοινο κανει την δουλεια του ηλεκτρομαγνητη, τραβαει δηλαδη αυτο το πραγμα που μοιαζει με συμπλεκτη πισω και αφηνει το shaft του κινητηρα να γυριζει, γιατι εχει ελατηριακια μεσα στο μοτερ που φερνουν τις 2 επιφανειες δισκων σε επαφη και δεν αφηνουν τον κινητηρα να γυρισει.

 

 

 

Για οποιον θελει μια γευση τι εστι ηλεκτροφρενο κινητηρα. 

 

Επεξ/σία από x570g
Δημοσ.

Αυτες οι γκαραζοπορτες ρολο, ολο θεματα ειναι. Εχω απεναντι ενα μεγαλο γκαραζ με 40-50 αμαξια, καθε τοσο χαλασμενη ανοιχτη ειναι...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...