Προς το περιεχόμενο

Τεχνικές λήψης Βιντεο.....


blu3_orion

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Για αρχή το sharpening στην TV & το πρόγραμμα επεξεργασίας είναι ένα τεχνούργημα που ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ chroma & luminance contrast, το οποίο αν χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό δημιουργεί περισσότερα προβλήματα παρά καλό.

Επίσης... λέγε sharpeNING όχι sharpness ( σαν sharpness αναφερόμαστε στο αρχικό υλικό, οπότε εξαρτάται από την μηχανή, τον φακό, το aperture που χρησιμοποιήθηκε, την απόσταση από το θέμα, το ISO και το πόσο καλό ήταν το focusing )

 

Αντίθεση δεν είναι μόνο black - white.

Αντίθεση υπάρχει και μεταξύ των χρωμάτων.

 

Ο άνθρωπος, το ανθρώπινο μάτι, αντιλαμβάνεται την οξύτητα από την αντίθεση των "περιγραμμάτων".

Αν έχεις ένα μπλέ μπαλάκι και παρόμοιου τόνου μπλέ background, αντιλαμβάνεσαι το μπαλάκι το ίδιο "sharp" όπως αν ήταν το ίδιο μπλέ μπαλάκι σε πορτοκαλί, ή άσπρο ή μαύρο background ? όχι.

Το μπλέ με μπλέ θα σου φαίνεται λιγότερο sharp σε αντίθεση με τα άλλα παραδείγματα.

Γιατί ? Γιατί στο μπλέ με μπλέ δεν υπάρχει αρκετό ( chroma & luminance ) contrast μεταξύ τους.

 

Το πόσο "sharp" βλέπεις κάτι καθορίζεται από την αναλυτικότητα του μέσου λήψης και τα επίπεδα της "αντίθεσης" στα περιγράμματα ( πιο απότομη αλλαγή = περισσότερο αντιληπτό sharpness ).

( το να βάλεις επιπλέον sharpness στην TV/monitor ΜΟΝΟ ΚΑΚΟ κάνει αφού χάνεις λεπτομέρεια δημιουργώντας artifacts ( κυρίως halos ) ).

 

Διάβασε λίγο περί sharpness & acutance.

 

Η εμπειρία σου που λες με το αντικείμενο υπάρχει... αλλά με τι ? Με κινητό ? tablet ?

Λες και ξαναλές "συμπιέζεις πάλι το ήδη συμπιεσμένο υλικό".

Sorry, αλλά είσαι όσο πιο λάθος γίνεται.

Πολλές κάμερες, ακόμα και mid-level, μη-επαγγελματικές βγάζουνε ΑΣΥΜΠΙΕΣΤΟ RAW video και σε 4:2:2 sampling format μάλιστα.

 

 

Πως δεν έχω! Αλλά προσπαθώ να γράψω απλά και κατανοητά!  Ίσως δεν έγινα αντιληπτός! Κάπου αναφέρθηκα στο sharpness ως ρύθμιση και κάπου για την ευκρίνεια της λήψης. Στα ελληνικά έχουμε δυο λέξεις ευκρίνεια και οξύτητα. Και κάπου εκεί μπερδεύεται το πράγμα.

 

Για να ξεκαθαρίσουμε sharpness υπάρχει σε πολλά στάδια. Πάνω στη κάμερα, πάνω στο NLE (το πρόγραμμα επεξεργασίας), ακόμα και στη τηλεόραση.

 

Όταν γράφεις αυτό: "Κατ' αρχάς αυτό που βλέπει ο άνθρωπος σαν "sharpness" είναι το υψηλό contrast μεταξύ των "ορίων" των όποιων "αντικειμένων" σε μια σκηνή." 

 

Την αντίθεση την αντιλαμβάνεται εύκολα ο άνθρωπος ως μια διαφορά άσπρου μαύρου, συνολικά. Η οξύτητα δεν πειράζει την αντίθεση! Δεν πειράζει τα επίπεδα άσπρου και μαύρου! Όπως το γράφεις εννοείς τη αντίθεση! Αφού το όρια είναι το άσπρο και μαύρο..Εκεί όμως που αναφέρεσαι σε αντικείμενα, να υποθέσω ότι εννοείς σε περιγράμματα;

 

Αν θες να ψάξεις το θέμα κοίτα για το Modulation transfer function το οποίο ευθύνεται για την ευκρίνεια των αισθητήρων και μπορεί ένας αισθητήρας μικρότερης ανάλυσης να έχει καλύτερο sharpness από άλλο μεγαλύτερης. (η απότομη εναλλαγή φωτεινού και σκούρου χρώματος αποδίδεται ως πληροφορία υψηλής συχνότητας).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 50
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Πολλές κάμερες, ακόμα και mid-level, μη-επαγγελματικές βγάζουνε ΑΣΥΜΠΙΕΣΤΟ RAW video

Δεν υπάρχει ασυμπίεστο ψηφιακό Video. Απλώς έχει μεγάλο* bitrate. Το ότι είναι RAW σου δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στις χρωματικές διορθώσεις.

 

*πράγμα σχετικό αφού στο μοντάζ τα 36Mbps θεωρούνται "Proxy". Μεγάλο bitrate εννοούμε από 175Mbps και πάνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Storage Device @ micro-HDMI @ Nikon + NikonHacker firmware.

 

Δεν υπάρχει ασυμπίεστο ψηφιακό Video. Απλώς έχει μεγάλο* bitrate. Το ότι είναι RAW σου δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στις χρωματικές διορθώσεις.

 

*πράγμα σχετικό αφού στο μοντάζ τα 36Mbps θεωρούνται "Proxy". Μεγάλο bitrate εννοούμε από 175Mbps και πάνω.

Επεξ/σία από barbiedoll
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ξεφεύγουμε!

BarbieDol Έχω HDV κάμερα. Αλλά οι γνώσεις μου είναι περίσσοτερο εμπειρικές, που σημαίνει ότι περιορίζονται σε ορισμένα πράγματα. Οκ. sharpening και shaprness..να το ξεχωρίζουμε! Αναφέρθηκα στο tonal contrast σε προηγούμενο μήνυμα, και εδώ το αναφέρεις και εσύ. Προφανώς διαβάζεις τα κείμενα...με "πηδήματα", σαν τα arlekin (και λίγο χιούμορ δεν πειράζει).

Πάνω κάτω τα ίδια λέμε..δεν θέλω να συνεχίσω ...οκ το Focus για σένα είναι απόλυτα χρήσιμο. Για μένα που δουλεύω με Auto focus, και σπάνια, σε χαμηλές συνθήκες φωτισμού το γυρίζω στο manual, δεν είναι θέμα "χειρισμού". Την ευκρίνεια της κάμερας την θεωρώ δεδομένη. Αλλά εκεί που διαφωνώ κάθετα, οριζόντια, όπως θες πες το είναι στο τελικό προιόν.Θες είναι το Interlace, ή ο αλγόριθμος που μειώνει το HDV σε DV οπότε τρώει πληροφορία, κάτι απ΄όλα του αλλάζει τα φώτα. Εννοείται ότι αυτό που παίρνει ο "πελάτης" είναι τέλειο. Απλά δεν έχει δει το πιο τέλειο!

Στο παράδειγμα που έφερες με το youtube έχει ενδιαφέρον να δει κανείς το αρχικό footage. Την ποιότητα πριν την επεξεργασία. Αν εσύ υποστηρίζεις ότι δεν θα έχει διαφορά εκείνο με το τελικό, οκ..πάω πάσο!

 

Ασυμπίεστο ψηφιακό βγάζω και από την κάμερα (έχει έξοδο hdmi, και έξοδο συνιστωσών YUV ). Βγάζω και μέσω firewire άμεσα αλλά σε HDV. Το δεύτερο για να βγει πρέπει να γράφει η κάμερα. Ενω το πρώτο βγαίνει άμεσα  - για να παρακολουθεί κανείς σε ξεχωριστή οθόνη.

Άλλο raw και άλλο ασυμπίεστο. Δηλαδή αυτό που παίρνω από την κάμερα βγαίνει μετά από επεξεργασία, δεν είναι "raw". Απλά μου στέλνει τα καρέ πριν τα κάνει HDV. Αυτό που δεν ξέρω είναι αν το 4:2:0 το κάνει στη συμπίεση ή στο CMOS. Αν όχι στο δεύτερο τότε σίγουρα θα πάρω κανονικό καρέ.

Σίγουρα πρέπει να ξέρεις ότι το βίντεο δεν έχει τετράγωνα pixels. Οπότε δεν περιμένουμε 1:1 αντιστοιχία pixel κάμερας με pixel εξαγωγής!

Επεξ/σία από M2000
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άνθρωπε μου, η εμπειρία που έχεις με HDV camera ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ με τις καλές σε video DSLR/Mirrorless και τις πιο εξειδικευμένες Red, Arri, κλπ.

 

Interlacing δεν έχεις σε digital video εκτός και αν το γυρίσεις post-production για να προβληθεί στην TV.

 

Στο youtube γίνεται επανασυμπίεση του υλικού σου.

Φυσικά και μπορείς μέσω internet να διαθέσεις πολύ καλύτερο υλικό.

Είτε με δικό σου site και streaming server, είτε σαν download.

 

Αν φαίνεται τόσο καλά στο youtube, ούτε που διαννοείσαι πόσο καλά φαίνεται το αρχικό αρχείο που συμπίεσε ο τύπος σε h.264.

 

Σου ξαναλέω, εσύ μιλάς για απλές συσκευές για απλούς καταναλωτές και εγω για επαγγ. εργαλεία.

Η D810 μου βγάζει 1600Mbps ( 200MegaBytes/s ) Uncompressed RAW video ( και με flat profile ).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το "φυσικά μπορώ" και το "φυσικά γίνεται" απέχει κάτι χιλιάδες ευρώ!

Η D810 δεν είναι βιντεοκάμερα! Είναι φωτογραφική μηχανή που τραβάει και βίντεο! Δεν ξέρω για πόση ώρα μπορεί να δίνει καλής ποιότητας βίντεο (τι παίζει με την θερμοκρασία; διότι όλες οι DSLR πάσχουν σε αυτό το σημείο..και ήταν η αιτία παλαιότερα που δεν είχαμε live view).

Για την Red και άλλες κινηματογραφικής λήψης...δεν λέω..είναι ανεβασμένα πράγματα! Δες την CineAlta 4K PMW Series HD Camcorder.

Ειδικά στη τελευταία διάβασε αυτό: "The “Frame Image Scan” technology used by F55 sensor eliminates flash band and image artifacts common to conventional CMOS sensors"  Αυτό είναι κακία για τις DSLR...

 

Πάντως εδώ συζητώ γενικά για την χρήση της κάμερας, όχι ειδικά τις επαγγελματικές για σινεμά (εξειδικεύεται το θέμα εκεί, και δεν έχω καμία γνώση). Μιλάμε για τον χρήστη του Insomnia που δεν περιμένει να πάρει σεμινάριο για το Holywood. Καλό είναι να έχουμε ένα μέτρο!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

45 λεπτά συνεχόμενα δίχως θέμα υπερθέρμανσης και τα κατάλοιπα αυτής.

Αλλά αυτό δεν είναι θέμα, εκτός και αν ξέρεις εσύ ταινία/εκπομπή/σειρά που εκτελείται και γράφεται ( captured ) μονοκόμματα :D

 

Το μεγαλύτερο θέμα των περισσότερων DSLR όσον αφορά την κινηματογράφιση είναι το rolling shutter effect.

 

Για το ότι είναι ακριβές οι Red, Arri, κλπ... ε λογικό.

Ο καθένας παίζει με ότι μπορεί να πάρει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με την HDV κάμερα τραβάω τρεις τέσσερις ώρες (με μπαταρία πέντε ωρών), και δεν έχει κανένα πρόβλημα υπερθέρμανσης! Τώρα αν εσύ με την Nikon αναγκάζεσαι να την κλήσεις είναι άλλο θέμα. Ακόμα και να τραβάς τρίλεπτα κατά μέσο όρο, θα έχεις την κάμερα ανοιχτή στο live view άρα θα ζεσταίνεται. Το καλό εδώ είναι ότι δεν σε χαλάει να αλλάζεις σώμα!!

Δες επίσης πως οι βιντεοκάμερες δεν έχουν τετράγωνα Pixel ενώ οι φωτογραφικές έχουν. Το Moire στις βιντεοκάμερες εξαφανίζεται με πατέντες όπως την διάταξη του αισθητήρα σε γωνία 45 μοιρών. Κάτι τέτοια δεν γίνονται εύκολα στις DSLR (αν και έχω μια FUJI S5pro που έχει τέτοια διάταξη, αλλά δεν τραβάει βίντεο...)

 

Για τις ακριβές βιντεοκάμερες δεν έχω καμία εμπειρία! Ό,τι διαβάζω, αλλά δεν έχω πιάσει στα χέρια μου (που τέτοια τύχη!)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάλι μιλάς για πράγματα που δεν έχεις εμπειρία.

 

Είπα εγω ότι κλείνω την DSLR ?
Το μεγαλύτερο συνεχόμενο που έχω βγάλει ( σπασμένο σε 30λεπτα, δεν είχα περάσει τότε το hacked firmware ) ήταν 3 ώρες.

Τελείωνε το 30λεπτο, πάταγα το rec, τελείωνε το 30λεπτο πάταγα record.

 

Κανένα πρόβλημα.

 

Και ξαναλέω, πρακτικά δεν θα γράψεις 4 ώρες συνεχόμενες κάτι.

Πόσο μάλλον επειδή μιλάμε για χόμπι-ψάξιμο στο παρών thread, αυτοί εδώ ενδιαφέρονται να γυρίσουνε κανά βιντεάκι, κανά promo για πάρτυ, τίποτα action videos ή videos για youtube.

ΔΕΝ ΘΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ 3 ώρες, ούτε καν 1.

 

Σε καμμία παραγωγή, επαγγελματική ή ερασιτεχνική δεν γράφουνε μονοκοπανιά 1 ώρα βίντεο από single camera αλλά και γενικότερα.

 

Στις DSLR με πλήρες OLPF στον σένσορα δεν τίθεται θέμα με το moire.

Και σε αυτές που δεν έχουν, πάλι δεν συναντιέται συχνά, ούτε είναι τόσο noticeable, ούτε καν στην υπερ-αναλυτική D810.

 

Με την HDV κάμερα τραβάω τρεις τέσσερις ώρες (με μπαταρία πέντε ωρών), και δεν έχει κανένα πρόβλημα υπερθέρμανσης! Τώρα αν εσύ με την Nikon αναγκάζεσαι να την κλήσεις είναι άλλο θέμα. Ακόμα και να τραβάς τρίλεπτα κατά μέσο όρο, θα έχεις την κάμερα ανοιχτή στο live view άρα θα ζεσταίνεται. Το καλό εδώ είναι ότι δεν σε χαλάει να αλλάζεις σώμα!!

Δες επίσης πως οι βιντεοκάμερες δεν έχουν τετράγωνα Pixel ενώ οι φωτογραφικές έχουν. Το Moire στις βιντεοκάμερες εξαφανίζεται με πατέντες όπως την διάταξη του αισθητήρα σε γωνία 45 μοιρών. Κάτι τέτοια δεν γίνονται εύκολα στις DSLR (αν και έχω μια FUJI S5pro που έχει τέτοια διάταξη, αλλά δεν τραβάει βίντεο...)

 

Για τις ακριβές βιντεοκάμερες δεν έχω καμία εμπειρία! Ό,τι διαβάζω, αλλά δεν έχω πιάσει στα χέρια μου (που τέτοια τύχη!)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το εξήγησε...γράφει τριάνταλεπτα.

1. Για χρήση ερασιτεχνική, με συνηθισμένο περιεχόμενο, δεν πας με dslr D810. Όχι γιατί είναι επαγγελματική για βίντεο,αλλά έχει κόστος, και δυσκολία χειρισμού.

2. Έχω μοντάρει αρκετό ερασιτεχνικό βίντεο VHS, VHS-C, 8, hi8, dv, digital 8, dvd, hdd, SD. Υπάρχουν αυτά με κοψίματα 60 την ώρα, αλλά και εκείνα που είναι μια και έξω. Μόνο κασέτες VHS μπορούσαν να γράψουν, χωρίς διακοπή 2 ή και 3 ώρες, πχ γλέντι πάνω σε τρίποδο...και στο ρεύμα η κάμερα.

Άρα ασφαλώς και δεν γίνεται να μην σταματήσεις την κάμερα ανά τακτά διαστήματα.

3. Χρησιμοποιώ μια samsung mirrorless φωτογραφική για βοηθητική από σταθερό σημείο, και δεν έχει δείξει πρόβλημα για συνεχόμενο βίντεο, 2 με 3 ώρες (αλλάζω μπαταρία). Παρά το DX αισθητήρα, δεν ξεπερνάει σε ποιότητα την βιντεοκάμερα HDV. Ειδικά εκεί που πάσχει είναι στην εστίαση, οπότε τη έχω σε manual mode, υπολογίζοντας να πάρω δράση από συγκεκριμένη απόσταση. Προβλήματα έχει η μικρή μηχανή, αλλά τα ξεπερνάω αφού τραβάω εκεί που δεν ζορίζεται. Διότι όταν ζοριστεί, παίζει η φωτεινότητα, το χρώμα, η εστίαση. Πράγματα που δύσκολα συμβαίνουν σε μια βιντεοκάμερα.

4. Δεν γίνεται στη συζήτηση να βάζουμε τα επαγγελματικά υψηλού budget. Δεν ξέρω πόσοι επαγγελματίες οπερατέρ έχουν διάθεση να αναλύσουν την τέχνη τους και πόσο χρήσιμη είναι στο κόσμο που παίζει με βιντεοκάμερες ή και dslr/compact, από 70ευρώ έως το πολύ 5 με 6 χιλ ευρώ. Μιλάμε για παραγωγές με διευθυντή φωτογραφίας, παραγωγό και σκηνοθέτη, κάτι που δεν υπάρχει ακόμα και σε επαγγελματίες βιντεοσκοπήσεων εκδηλώσεων. Άρα ας μην βάζουμε συνέχεια στην συζήτηση θέματα έξω από το one man show...όλα τα κάνει ένας....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Ntinaras στην D600, με firmware edit έχω αφαιρέσει το time limit ( υπάρχει όμως άλλο limit που σταματάει στα 4GB, λόγω του αλγόριθμου της Nikon για video που χρησιμοποιεί INT32 data type ).

 

2. Εσύ μιλάς για παντελώς ερασιτεχνική λήψη βίντεο, πας στο γλέντι στήνεις τρίποδο και αφήνεις την κάμερα να γράφει.

Αυτό δεν είναι ερασιτεχνική βιντεοσκόπηση αλλά "πήρα κάμερα και πάτησα το rec".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εγώ το βλέπω πιο σφαιρικά το θέμα, για διάφορες χρήσεις, και πάντως όχι για επαγγελματική υψηλού budget...

Π.χ. όταν ο Χ κύριος έχει την κόρη του στο θεατρικό του σχολείου και θέλει να τραβήξει όλη την εκδήλωση, παίρνει τριποδάκι, στήνει τη κάμερα και τραβάει. Με miniDV κάμερα μπορείς να τραβήξεις και μιάμιση ώρα, χωρίς να κάθεσαι από πίσω, απλά το βάζεις και γράφει, όλη τη παράσταση (αν και από την μάνα τους οι κάμερες αυτές δεν είχαν μπαταρία για τόσο χρόνο, αλλά ας πούμε ότι τη βάζεις στο ρεύμα, αν δεν έχεις αγοράσει πιο μεγάλη μπαταρία - οι mini  DV έπαιρναν διάφορες μπαταρίες).

Αν τώρα έχει κάποιος μια ψηφιακή που θέλει κάθε 20 λεπτά προσοχή, αλλά παίζει να πρέπει να αλλάξει και στο ενδιάμεσο τη μπαταρία...τότε δεν βλέπει παράσταση, κάνει δουλειά! Να γιατί με ένα δεκάρικο για ένα DVD γλιτώνεις τη φασαρία!

Πάντως μην υποβαθμίζεις τη βιντεοσκόπηση με κάτι εκφράσεις "παντελώς ερασιτεχνική λήψη"...διότι ο καθένας θέλει το καλύτερο που μπορεί να έχει και αντέχει να πληρώσει, και ακόμα και το στήσιμο σε τρίποδο έχει και αυτό τις τεχνικές του, θέλει ρυθμίσεις στη μηχανή (π.χ. να βγάλει κανείς τον οπτικό σταθεροποιητή αν έχει τέτοιο η κάμερα). Η δε χρήση τριποδιού για επαγγελματία επιβάλλεται σε πολλές περιπτώσεις, όπως στη περίπτωση που τραβάς από μακριά, σε παραστάσεις, με τη διαφορά ότι το τρίποδο έχει κεφαλή καλή για να κινεί τη κάμερα ομαλά!

Άρα μιλάμε για κάθε χρήστη, ερασιτέχνη-επαγγελματία (μικρού budget). Ο επαγγελματίας μικρού budget είναι αυτός που τραβάει σε εκδηλώση με ποσά της τάξης των 100-200 ευρώ. Οι επαγγελματίες που αναφέρεσαι προφανώς δεν πέφτουν σε παραγωγές κάτω  από 20000 ευρώ! (αν μπορείς εδώ, είσαι στο χώρο αυτόν, μπορείς να μας ενημερώσεις)

Επεξ/σία από M2000
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα, παρακολουθω το θεμα και οφειλω να πω πως παρα την αντιπαραθεση, μεσα απο τα post σας μπορει να βγαλει κανεις πολυ χρησιμες πληροφοριες. 

Σε απαντηση του φιλου που ξεκινησε το thread θα ηθελα να παραθεσω τα εξης

 

Για να μην παρεξηγηθω, ειμαι στον χωρο του κινματογραφου και της τηλεορασης 25 χρονια. 

Εχω κανει γυρισματα με οτι μηχανη φανταζεστε. Απο ARRIFLEX 235,  416 (φιλμ) μεχρι  ALEXA και 5D και προσφατα OLYMPUS stylus 1!

Το συμπερασμα μου ειναι οτι αναλογα με την δουλεια μπορεις να χρησιμοποιησεις την σωστη καμερα. Ολες οι καμερες καταγραφουν εικονα. Αν θες το υλικο να μονταριστει και να παιχτει σε αιθουσα κινηματογραφου τοτε θελεις προσοχη στην επιλογη.η οποια δεν εχει τοσο σημασια τι καμερα θα επιλεξεις αλλα πως θα διαχειριστεις το υλικο μετα! Ο μεγαλος εφιαλτης ειναι το workflow στο post production μεχρι να βγει το Master! 

Απο την αλλη αν θες να τραβηξεις κατι για να το ανεβασεις στο web τοτε τα πραγματα ειναι λιγο πιο ευκολα. 

 

Αν για παραδειγμα παρω μια 5D και τραβηξω σε mov mp4 κτλ τοτε το υλικο μπορει ευκολα να το διαχειριστουμε στο μονταζ αλλα στο color correction εχουμε περιορισμους. Αν εχω και μια GoPro  και πρεπει να συνδυασω το υλικο με αυτο της 5D τοτε τα πραγματα ζοριζουν λογω αποκλισεων στην εκονα και δεν αναφερομαι στην ποιοτητα αλλα στην χρωματικη αποδοση.

Αν τραβηξω raw θα εχω ολη την πληροφορια αλλα μετα θα πρεπει να σκεφτω πολλα πραγματα, χωρητικοτητα στο γυρισμα, χωρητικοτητα στο μονταζ και το color αλλα κατι που πολλοι παραβλεπουν ειναι ο χρονος! αν πχ εχω να μεταφερω υλικο καποιων terra, ε θα παρει λιγο χρονο παραπανω. και αν κανω το λαθος να μονταρω απευθειας το υλικο και οχι με batch τοτε στο export θα εχουμε θεμα. 

 

Κλεινοντας λοιπον προτεινω λογω εμπειριας πριν αποφασισει καποιος με τι καμερα θα παει στο γυρισμα, να το παει αναποδα και να δει τι θελει να παρει στο τελος. 

Επεξ/σία από chrisgyf
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο thread starter δεν θέλει να του πείς να τραβάει βίντεο με την κάμερα βιδωμένη στο τρίποδο και να γράφει μέχρι να τελειώσει η κασέτα όμως.

 

Τα έχεις μπλέξει.

Αν ο "ερασιτέχνης" έχει σαν σκοπό να τραβάει την κόρη του να χορεύει στην σχολική παράσταση, παίρνει μια απλή βιντεοκάμερα 1080p των 350€ και τέλος ( άντε να σου βάλω και ένα τρίποδο των 50€ ).

 

Ο χομπίστας που θέλει να ασχοληθεί με το βίντεο, ΔΕΝ ΕΧΕΙ σκοπό να τραβάει μια σταθερή γωνία λήψης από ένα τρίποδο.

 

Δεν μιλάμε για παραγωγή hollywood, ούτε όμως ενός γιδοβοσκού με την κάμερα να έχει ρίξει άγκυρα σε μια γωνία με ένα τρίποδο.

 

Αυτό που περιγράφεις δεν λέγεται ερασιτεχνική/χομπι βιντεοσκόπηση, αλλά "τραβάω βίντεο απλό για να το έχω" όπως τραβάγανε οι γονείς μας τα παιδιά.

Φωτογραφία/βίντεο αναμνηστικά. Ούτε composition, ούτε φωτισμός, ούτε σκέψη για το τι και πως, απλά point & shoot.

 

Ο ερασιτέχνης/χομπίστας βιντεάκιας δεν έχει ως "άγιο δισκοπότηρο" ένα άχαρο βίντεο με σταθερή γωνία και μια γενική λήψη ενός χώρου.

 

Ο ερασιτέχνης/χομπίστας θέλει να παράγει σιγά σιγά υλικό σαν τα παρακάτω:

 

 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=5kPHAyyayUE

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...