Ocelote Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2016 Αν υπάρχει μία είδηση με μπόλικο… ψωμί τις τελευταίες μέρες, αυτή δεν είναι άλλη από την απόφαση της EA να μη συμμετάσχει στην προσεχή E3 όπως έκανε κάθε χρόνο αλλά να πλαισιώσει μια μάλλον τυπική συμμετοχή, χωρίς τυμπανοκρουσίες με δύο ανοιχτά προς το κοινό events που θα διοργανώσει. Μιλάμε για τα EA Play τα οποία θα λάβουν χώρα στις 12 Ιουνίου στο Λονδίνο και στις 12-14 του ίδιου μήνα στο Λος Άντζελες. Σε αυτά έρχεται να προστεθεί η καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου της εταιρείας σε κάποιο θέατρο της “πόλης των Αγγέλων” στις 12 Ιουνίου, το μοναδικό event που θα απευθύνεται (λογικά, διότι και γι’ αυτό δεν έχουμε επίσημη επιβεβαίωση ακόμα) αποκλειστικά σε δημοσιογράφους. Σημειώστε πως η φετινή E3 διεξάγεται στο εκθεσιακό κέντρο του Λος Άντζελες στις 14-16 Ιουνίου. Με μια πρώτη ανάγνωση, θα μπορούσε κανείς να τοποθετήσει την EA στο κλαμπ των εταιρειών που σνομπάρουν ή, αν προτιμάτε, που δεν ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην E3, τη μεγαλύτερη και πιο προβεβλημένη έκθεση για videogames στον κόσμο. Η λίστα περιλαμβάνει κι άλλα ονόματα με μεγαλύτερα αυτά της Blizzard, της Riot και της Valve, την ώρα που ο τρίτος εκ των κατασκευαστών, η Nintendo, περιορίζεται τα τελευταία χρόνια σε μια τυπική συμμετοχή στο event. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Κατ’ αρχάς οι εταιρείες που αναφέραμε φροντίζουν να συσπειρώνουν τις κοινότητές τους οι ίδιες, μέσα από ενέργειες που συχνά βγάζουν “λαβράκια”. H Nintendo ας πούμε ανέκαθεν έδινε μεγαλύτερη βαρύτητα στο “εντός έδρας” Tokyo Game Show, την ώρα που η Riot διεξάγει με απόλυτη επιτυχία –και τρομακτική κοσμοσυρροή- τους τελικούς του League of Legends ανά τον πλανήτη. Η Valve έχει τις εκπτώσεις της οπότε δεν την καίει κάτι άλλο ενώ η Blizzard διοργανώνει εδώ και χρόνια το μεγαλύτερο εταιρικό event στην αγορά, τη BlizzCon, τα εισιτήρια της οποίας φτάνουν να πωλούνται στη μαύρη αγορά (aka eBay)! Καμία από αυτές τις εταιρείες δεν έχει πραγματικά ανάγκη την E3 και αυτό το αποδεικνύει η χαρακτηριστική αδιαφορία τους για καθετί σχετικό με αυτή, εν αντιθέσει με άλλα events που διεξάγονται στον κόσμο, στα οποία και συμμετέχουν κανονικά (gamescom, Tokyo Game Show κ.α.). Η περίπτωση της EA όμως είναι διαφορετική. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως αντί για το παραδοσιακά μεγάλο booth στο South Hall του εκθεσιακού κέντρου του Λος Άντζελες (πέρυσι παίζει και να ήταν το μεγαλύτερο στην έκθεση) θα τρέξει δύο events: ένα στην ίδια πόλη κι ένα στο Λονδίνο. Το “catch” εδώ δεν είναι άλλο από τις ημερομηνίες που επέλεξε γι’ αυτά: ακριβώς πριν την έναρξη της E3, παράλληλα μάλιστα με τη συνέντευξη Τύπου της. Η EA δεν θέλει να πληρώσει την ESA (Entertainment Software Association, η Ένωση που μεταξύ άλλων διοργανώνει την E3) για τη συμμετοχή της στην έκθεση (τουλάχιστον όχι το ποσό που απαιτείτο για την “τυπική massive παρουσία” της) αλλά παρ’ όλα αυτά έχει ακόμα ανάγκη την τελευταία. Δεν εξηγείται αλλιώς η απόφασή της να τρέξει το… πανηγύρι της τις μέρες που όλος ο πλανήτης θα είναι έτοιμος να διαβάσει για videogames. Είναι κατακριτέα η απόφαση της EA; Σε καμία περίπτωση. Πρώτον διότι ο απώτερος σκοπός μιας εταιρείας είναι το κέρδος, οπότε όλες της οι ενέργειες θα πρέπει να ανταποκρίνονται σε αυτόν, και δεύτερον διότι το (παρντόν) “κερατιλίκι” για ένα τέτοιο event είναι μεγάλο, πολύ μεγάλο. Το κόστος των δύο events της EA θα είναι περίπου όσο η συμμετοχή της στην E3 αλλά με μία ειδοποιό διαφορά: αντί να εκτεθεί στα μάτια 50.000 συνεργατών και δημοσιογράφων, θα υποδεχθεί πολλές περισσότερες δεκάδες χιλιάδες κόσμου ο οποίος και θα έχει την τύχη να έρθει απ’ ευθείας σε επαφή με τα παιχνίδια της, να ζήσει ο ίδιος τη “gameplay εμπειρία” τους και όχι να βολευτεί με ένα κείμενο εντυπώσεων και ένα βίντεο στο YouTube. Το ίδιο δεν έκανε και η Sony με το PlayStation Experience; Σαφώς. Βγήκε χαμένη; Εννοείται πως όχι, με τη διαφορά όμως πως εκείνη συνεχίζει να συμμετάσχει κανονικά στα μεγαλύτερα events του κόσμου με μοναδική εξαίρεση τη gamescom την οποία και έκοψε για χάρη του Paris Games Week. Η EA έκρινε πως στην παρούσα φάση δεν θα ήταν σε θέση να υποστηρίξει η ίδια ολομόναχη ένα “community event” στον βαθμό που μπορεί να το κάνει μία Blizzard, μία Valve, μία Nintendo. Δεν έχει συμπεριφερθεί άλλωστε σωστά στο κοινό της τα τελευταία 10-15 χρόνια, δεν το έχει συσπειρώσει, δεν του έχει δείξει πόσο σημαντικό είναι γι’ αυτή. Έχει προτιμήσει να υιοθετήσει μια πιο απρόσωπη, πιο “business-oriented” και “politically correct” στάση, αποφεύγοντας την ειλικρινή επίκληση στο συναίσθημα –στρατηγική που έχει “βγει” σε ανταγωνίστριές της. Αυτό από τη μία την έχει γλιτώσει από κάθε λογής δύσκολες καταστάσεις (βλ. γκρίνια για προβληματικές κυκλοφορίες ή χρέωση επιπρόσθετων υπηρεσιών) αλλά από την άλλη δεν της έχει επιτρέψει να “δεθεί” με τους πελάτες της στον βαθμό που απαιτεί η διοργάνωση ενός επιτυχημένου event του βεληνεκούς μιας BlizzCon/Worldwide Invitational ή των τελικών του LoL. Έτσι, παίρνει η ίδια αυτοβούλως ό,τι τελευταίο θεωρεί πως έχει να της προσφέρουν E3 και ESA, ευελπιστώντας πως το λεγόμενο “reach” της φέτος θα είναι μεγαλύτερο σε σχέση με άλλες χρονιές. Σε τελική ανάλυση, αν το πείραμα δεν πετύχει, του χρόνου θα μιλάμε για “μια μεγάλη επιστροφή”. Τι σημαίνει πρακτικά η απόφαση της EA για τη βιομηχανία, την αγορά και τον Τύπο που τις καλύπτει; Κάθε τέτοια κίνηση, να ξέρετε, αποτελεί “case study”: αν πετύχει, αν έχει αποτελέσματα, η αποχώρηση της εταιρείας είναι πολύ πιθανό να βρει σύντομα μιμητές –κανείς δεν χαίρεται να πληρώνει όσα ζητάει η ESA. Από την άλλη αν ο ένας μετά τον άλλον οι μεγάλοι παίκτες του gaming αρχίσουν να αποχαιρετούν την E3, τότε μοιραία αυτή θα χάσει τη λάμψη της, κάτι που δεν θέλει κανείς: ούτε η ESA διότι θα δει τα ταμεία της να αδειάζουν, ούτε οι ίδιες οι εταιρείες που γνωρίζουν ότι συνυπάρχοντας μετά των ανταγωνιστών τους στον ίδιο χώρο για τρεις μέρες, εξασφαλίζουν στη “μπίζνα” τους τη μέγιστη δυνατή προβολή (η ισχύς εν τη ενώσει, γαρ). Με EA, Valve, Blizzard και Riot εκτός όμως, τα προβλήματα δεν απέχουν και πολύ: μία ή δύο αποχαιρετιστήριες ανακοινώσεις ακόμα και θα αρχίσουν οι μπελάδες. Παρόμοια προβλήματα απουσιών αντιμετωπίζουν και οι άλλες μεγάλες εκθέσεις, σίγουρα, όμως όταν μιλάμε για τη μεγαλύτερη όλων, είναι λογικό και το κάθε πρόβλημα να γιγαντώνεται αναλόγως. Θα μπορούσε η αγορά να ζήσει χωρίς E3; Αν μιλάμε για την E3 αυτή καθαυτή ναι, αν μιλάμε για αυτού του είδους τις εκθέσεις γενικότερα όχι. Αν κάποια στιγμή η E3 πάψει να διοργανώνεται, τότε όλο και κάποια θα βρεθεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να πάρει τη θέση της. Εν κατακλείδι, gaming χωρίς την όποια E3 δεν γίνεται να υπάρξει. Η ίδια η βιομηχανία, οι ανάγκες και οι μηχανισμοί της είναι έτσι δομημένα που δεν της επιτρέπουν να ζήσει χωρίς εκθέσεις-σημεία αναφοράς. Ε ναι, και πού και πού θα υπάρχουν και εταιρείες που θα αποφασίζουν να αυτονομηθούν θέλοντας να δοκιμάσουν και κάτι διαφορετικό. Είναι σαν τα οργισμένα νιάτα που αποφασίζουν να φύγουν από το σπίτι και να ανεξαρτητοποιηθούν, περιμένοντας όμως το μηνιάτικο απ’ τον μπαμπά για να τα βγάλουν πέρα. Σιγά που δεν θα ήξεραν οι Αμερικάνοι να φτιάχνουν μοντέλα ικανά να σταθούν στον χρόνο…
Fulgore Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2016 Ερωτηση προς τον Ocelote αλλα τι παει να πει το παραπανω?? '''' στο κλαμπ των εταιρειών που σνομπάρουν ή, αν προτιμάτε, που δεν ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην E3, τη μεγαλύτερη και πιο προβεβλημένη έκθεση για videogames στον κόσμο. Η λίστα περιλαμβάνει κι άλλα ονόματα με μεγαλύτερα αυτά τηςBlizzard, της Riot και της Valve,''''' Η Riot τι να παει να κανει στην E3???Να δειξει τι παιχνιδια που μονο το LoL εχει??? Οσο για την Blizzard παιζει εδω και χρονια μπαλα μονη της και πολυ καλα κανει. Οσο για την EA οταν σταματησει να βγαζει ψηφιακες εκδοσεις των Fps παιχνιδιων+Dlc στα 120ευρω ισως τοτε ο κοσμος να αρχισει να ενδιαφερεται λιγο. 9
KilliK Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2016 (επεξεργασμένο) ελα ντε, η Riot που κολλαει; ενα παιχνιδι μονο βγαζει, η απουσια της δεν εχει αντικτυπο στην Ε3, και ουτε οι ιδιοι χρειαζονται την Ε3. για την E3, διαβαζω χρονια οτι οι μεγαλες εταιρεις θελουν να αποχωρησουν απο το event, και αυτο που επιχειρει η EA ειναι απλως ενα ακομη παραδειγμα αυτης της επιθυμιας. αλλα απο την αλλη, η Ε3 ειναι σαν τα Oscars. ναι υπαρχουν εκατονταδες film festivals, καποια ιδιαιτερα δημοφιλη, αλλα ολος ο κινηματογραφικος κοσμος θα κατσει να παρακολουθησει και σχολιασει τα Oscars καθε χρονο. ετσι και με την E3, ειναι βαθια ριζωμενη στην gaming κοινοτητα ως το top event, και ολοι θα την παρακολουθησουν, εστω εμμεσα, καθε Ιουνιο. η EA το γνωριζει αυτο και γιαυτο κανει το κολπο με τις ημερομηνιες, για να επωφεληθει απο το hype της E3. το θεμα ειναι απο την στιγμη που το event της EA κοστιζει οσο αυτο που θα πληρωνε για την E3, ποσο μεγαλυτερο οφελος θα εχει τελικα και αν αξιζει αυτος ο κοπος. τα προιοντα τους θα διαφημιστουν καλυτερα και περισσοτερο στην παγκοσμια αγορα, αν εχουν προσβαση σε αυτα πιο πολυ οι παικτες παρα οι δημοσιογραφοι; θα ενισχυσει το δικο της αγοραστικο κοινο και θα βελτιωσει το public image της, με το να εχει μια πιο προσωπικη επαφη με τους καταναλωτες της; αν πετυχει τα παραπανω με το δικο της event, τοτε θα γινει σιγουρα μονιμο (ακομη δεν ξερουμε αν θα ειναι), και θα δωσει εναυσμα και στις αλλες μεγαλες εταιρειες να κανουν κατι παρομοιο. oποτε, ναι, οι εξελιξεις θα ειναι ασχημες για την EA αν το event της EA στεφθει με απολυτη επιτυχια. και θα ειναι κριμα, διοτι την χρειαζομαστε την E3, ειναι τα δικα μας Oscars. Επεξ/σία 1 Φεβρουαρίου 2016 από KilliK 1
Ocelote Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2016 Μέλος Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2016 Το ζήτημα με την E3 παίδες, δεν είναι τόσο το να δείξεις κάτι, όσο το να είσαι εκεί. Η παρουσία μίας εταιρείας στην έκθεση γίνεται για δύο λόγους business-wise: α) για να εδραιώσει τη θέση της στις κορυφαίες του χώρου (όπως μία ποδοσφαιρική ομάδα θέλει να παίζει μονίμως στο Τσάμπιονς Λιγκ, για να παγιωθεί στις καλύτερες της Ευρώπης) και β) για να πάρει μέρος της προβολής στο casual/non-core κοινό. Ειδικά αυτό το δεύτερο παίζει πολύ μεγάλο ρόλο υπό προϋποθέσεις, αφού ακριβώς λόγω του ειδικού της βάρους, η E3 συγκεντρώνει το ενδιαφέρον και μέσων που υπό άλλες συνθήκες δεν ασχολούνται έντονα με το gaming. Στην περίπτωση της Riot, ισχύει περισσότερο το πρώτο: δεν ενδιαφέρεται να προσεγγίσει τους παίκτες μέσω της E3. Αυτό το κάνει εξαιρετικά τόσο στα events της, όσο και μέσω του περίφημου "word of mouth". Υπάρχει και το b2b κομμάτι ωστόσο το οποίο ναι μεν δεν ενδιαφέρει τους παίκτες, τους τελικούς καταναλωτές/χρήστες, πλην όμως εκεί γίνεται το «χοντρό παιχνίδι». Ελπίζω να σας κάλυψα, O 1
KilliK Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2016 το b2b κομματι θα ειχε νοημα αν η Riot σκοπευε να βγαλει το παιχνιδι της και σε αλλες πλατφορμες η να παρουσιασει εναν καινουργιο τιτλο. το να εισαι εκει οπως λες, ειιναι ακριβο, και αν δεν εχει βλεψεις για το μελλον, δεν υπαρχει λογος για την ιδια να ειναι καν εκει. αν και διαβαζω οτι το playerbase της ειναι υπο πτωση, οποτε δεν θα ειναι εκπληξη αν την δουμε σε καμια μελλοντικη E3.
Lomar Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2016 λολ, απο πότε μια έκθεση, όποια και αν είναι αυτή, όση ιστορικότητα και αν έχει, καθορίζει το μέλλον του gaming για τις εταιρείες; Εξηγούμε: Είμαι προγραμματιστής σε εταιρεία που ασχολείται με τις πωλήσεις μικρών καταλυμάτων (τα δωμάτια όχι όλο το ξενοδοχείο) και αναγκαστικά και με τη μηχανογράφηση. Σε όσες εκθέσεις και να έχουμε πάει ΠΟΥΘΕΝΑ δεν είδαμε περιπτερα απο ΟΛΕΣ τις μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων.Σε ορισμένες απο αυτές βλέπουμε συνάδελφους από εταιρείες μηχανογράφησης, αλλά ποτέ συστηματικά (δλδ κάθε χρονιά). Συστηματικά θα δούμε πολλά πρακτορεία, αλλά όχι πάντα περίπτερο των online πρακτορείων (που είναι οι γίγαντες της αγοράς πλέον), πχ Booking/Expedia. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Κανένας καταναλωτής (τουρίστας αν μιλάμε για B2C, ξενοδόχος αν μιλάμε για B2B) και κανένας επαγγελματίας δεν περιμένει 1 έκθεση ως κύριο εργαλείο προώθησης της δουλειάς του/ενημέρωσης - πόσο μάλλον της αγοράς ολόκληρης. Οι εκθέσεις είναι απλά ένα έξτρα εργαλείο, το οποίο αρκετές φορές μπορεί και να είναι μάταιο (πχ πέρυσι είχε νόημα να στήσουμε περίπτερο, φέτος όχι για χίλιους δυό λόγους).Ελπίζω να κατάφερα να εξηγήσω το point μου, το οποίο ήταν "market-agnostic"
tetra82 Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2016 Απο την μέρα που έβαλα ADSL 1Mb σταμάτησα να ενδιαφέρομαι για την Ε3. Ναι ΟΚ θα μπω να τσεκάρω τι παίζει αλλά δεν περιμένω φανατικά (τις περισσότερες φορές σε internet cafe για γρήγορη συνδεση). Η E3 ήταν Η ΕΚΘΕΣΗ τα παλιά χρόνια. Με αργές συνδέσεις και χωρίς Youtube δεν είχαμε πολλές ευκαιρίες και ολοι περιμέναμε την E3. Τώρα καθε 10 λεπτά έχουμε ένα "leak" και 20 teaser. Με εξαίρεση τις παρουσιάσεις νέων κονσολών (που και αυτές έφυγαν απο την E3 σχεδόν) δεν υπάρχει άλλος λόγος να την περιμένω
ELMastas Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2016 (επεξεργασμένο) Ασε μας ρε κοπέλα μου ! με τους φραγκοφονιάδες.. Επεξ/σία 2 Φεβρουαρίου 2016 από ELMastas
Καρκίνος Δημοσ. 3 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 3 Φεβρουαρίου 2016 Απο την μέρα που έβαλα ADSL 1Mb σταμάτησα να ενδιαφέρομαι για την Ε3. Ναι ΟΚ θα μπω να τσεκάρω τι παίζει αλλά δεν περιμένω φανατικά (τις περισσότερες φορές σε internet cafe για γρήγορη συνδεση). Η E3 ήταν Η ΕΚΘΕΣΗ τα παλιά χρόνια. Με αργές συνδέσεις και χωρίς Youtube δεν είχαμε πολλές ευκαιρίες και ολοι περιμέναμε την E3. Τώρα καθε 10 λεπτά έχουμε ένα "leak" και 20 teaser. Με εξαίρεση τις παρουσιάσεις νέων κονσολών (που και αυτές έφυγαν απο την E3 σχεδόν) δεν υπάρχει άλλος λόγος να την περιμένωΠολύ σωστό ποστ
21century Δημοσ. 3 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 3 Φεβρουαρίου 2016 Είναι με άλλα λόγια κάτι σαν τους πολιτικούς μας στην Ελλάδα, πρώτα τους βρίζουμε και μετά τους ψηφίζουμε ....τελικά έτσι είναι και οι εκθέσεις
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα